Syyskuun Sydäntenmurskaajat *HuHtIkUuSsA*

Keitäs kaikkia meitä on Tampereelta? en jaksa nyt tonne etusivulle mennä...
Mutta aattelin vähän galluppia, että missäpäin Tamperetta kukakin asuu?? Itse asutaan täällä koillisessa, Kissanmaan ja Linnainmaan välissä... :whistle: ainakin vielä kuukausi..

Black Panther
:wave: Tampereelta ollaan! Me asutaan Turtolan Citymarketin lähistöllä.

Kivuista ja supisteluista: mulla on supistellut harvakseltaan ja epäsäännöllisesti jo monta viikkoa. En usko kuitenkaan että niistä mitään haittaa on. Mutta kyllä ihan selvästi vaikuttaa jos rupeaa vähänkin rehkimään, kuten imuroimaan (juu, huono kunto on, tiedetään...). Lisäksi mulla vihloo alapäätä. Tiedättekö sen tunteen kun kaatuu takamukselleen, eikä meinaa saada kunnolla happea kun sattuu niin. Mulla on samanlaisia kipuja emättimen puolella.

Väsymystä on todellakin! :D Aamulla väsyttää, päivällä väsyttää ja illalla väsyttää. Hemoglobiini mulla oli hieman laskenut ensimmäisestä mittauksesta, mutta se eka mittaustulos olikin mun ennätykseni 132. Hassua jos jollakin toisella 120 on jo raudanpuutetta kun mulla se on ihan normaali. Ja syön kuitenkin vähintäänkin terveellisesti (miehen mielestä neuroottisen terveellisesti...)

Rautaa saa mm. pinaatista, täysjyväviljasta, lihasta ja muistaakseni joistakin pavuista. Mutta esim. tietyissä muroissa on rautaa yllättävän paljonkin, kannattaa tutustua tarkemmin kaupan hyllyllä. Ymmärtääkseni hedelmien syönti parantaa raudan imeytymistä (koska ei kai niissä varsinaisesti rautaa ole?). Google osaisi varmaan tässäkin auttaa :)

Vivid
:wave: Tampere!! Tuolla kerhon puolella vois vaikka tarkemmin keskustella paikkakuntajutuista ja ajatuksena on ollut, että vois tossa kesämmälle järkätä jonkun tapaamisen. Sinne kerhoon vois vaikka avata tampere-topicin, jossa asianosaiset vois jutella. Meitä tosiaan tuntuu olevan aika monta. Kiva!!

Vivid ja Hippu 20+5

Tampere kuittaa ja Hervanta =)

En ole pahemmin ehtinyt kirjoitella kun työ on vienyt kaiken ajan ja mitä on jäänyt se on mennyt perheelle.
eilen alkoi supistella töissä ja sairaslomaa nyt toukukuun puoliväliin asti ja tuskin enää töihin menen.

Muuten kaikki ok, travoltakin liikkuu jo kovasti

Aria ja Travolta 16+4 :p

Täälläkin jo jännätään ensi viikon rakenneultraa. Huomenna onkin neuvola, jossa kulee sokerirasitustestin tulokset. Tavallaan toivon, että jäisin kiinni, niin täytyisi katsoa vähän tarkemmin mitä syö.

Tampereen ultrista, täällä ei pysty varaamaan rakenneultraa lääkärille np-ultrassa, koska lääkäriajat eivät ole vielä varattavissa niin pitkän ajan päähän keskusäitiysneuvolassa. En tiedä tarkalleen kuinka pitkälle lääkäriajat ovat varattavissa, mutta eivät siis kai paria kuukautta pitemmälle ultra-asioissa.

Täällä on jouduttu jo ostamaan uusi kevät-takki, kun ei vanha mennyt mahan kohdalta kiinni, kun oli liian tyköistuvaa mallia. Kyllä oli muuten hankalaa löytää kauniisti istuvaa telttamallia, mutta onneksi Hennesin normimallistosta semmoinen löytyi.

Helinä 18+5

Moikka,

en ole hetkeen kirjoittanutkaan.

Joo mulla on kans häntäluu tosi kipeä välillä, mutta nyttemmin nivuset on enemmän vaivannut. Varsinkin kävellessä tuntuu välillä tosi pahalta. Kaipa se kuuluu asiaan??

Edellispäivänä tunsin Möykyn ekan kosketuksen. Se oli tosi hauska tunne, ihan ku joku olis koskettanut höyhenellä vatsasta :heart:

Siitä asti onkin tuossa ylävatsassa tuntunut lähes jatkuvasti jonkin näköistä liikehdintää.

Mulla on ollut myös univaikeuksia. Saatan herätä jopa kolmekin kertaa yössä ja en tahdo mitenkään saada unenpäästä kiinni. En ole silti, ihme kyllä kovin väsynytkään.

Rakenneultra ensi viikolla. No onneksi viikko meen tosi nopeasti. Rakenneultran jälkeen olen ajatellut varata ajan siihen 4d ultraan.

Osaako joku teistä sanoa, koska siihen kannattaisi mennä?

Jooseppi + Möykky 19+0

Black Panther
Pikaisesti vielä Treen ultrista (koko muu Suomi puree jo hammasta yhteen meidän varastaessa koko palstan...): kyllä me saatiin rakenneultraan aika rv20 kun käytiin siinä np-ultrassa rv11. :eek: Siis siellä paikanpäällä se ultraaja katsoi sen ajan.

Oon myös etsinyt kevät/kesätakkia. Paljonko se H&M versio kustansi, Helinä?

Tampere (Hervanta) :wave:

Black Panther Minullekin aika varattiin, mutta perui sen, kun halusi, että lääkäri tekee tutkimuksen (minulla sydämessä pieni kauneusvirhe). Sitä ei voinut niin aikaisin varata lääkärille ja nyt olen sitten odotellut tätä lääkäri/rakenneultra aikaa.

tyttönen Kerhosta taisi olla ensimmäisessä ketjun viestistä tietoa ja Roona82:lta saa sitten ne salasanat tosiaan :)

Täällä kärsitään kauheesta väsymyksestä edelleen.Selkäkin vihottelee jo näin aamusta vähän,ei enteile iltaa kohti hyvää.Pitäs meinaa ihan just lähteä töihin.

Ihanaa kun aurinko paistaa!

Minunkin pitäisi lähteä uusi kevät takki metsästämään,sain karvaasti kokea vanhan jääneen pieneksi vatsan kohdalta.

rv 17+4

Eipäs ole tullut paljon kirjoiteltua,enkä lukemassakaan ole jaksanut paljon käydä.Väsyttää aivan törkeän paljon ja neuvolassa selvisi,että kuukaudessa on tippunut hb 124 108:saan.Että saa sitä ihmetellä miksi on niin karsea olo :x .Neuvola täti pisti minut kilpirauhas kokeisiin ja sydänfilmiin,kun rinta on ollut jo kuukauden kipeä,mutta epäilen olon johtuvan hempan laskusta.

Toinen ultra on kolmen viikon päästä ja meillä annetaan suoraan neuvolasta ne ajat,kun se on tässä tk:ssa kaikki palvelut.Ajattelin ottaa selville,että kumpi tulee.Mies ei matkaan pääse,kun yleensä on töissä.

En tiiä onko ollut kyselyä tällaisesta asiasta,mutta lähteekö teillä paljon hiuksia?
Itsellä tuntuu että ei ole kohta karvaakaa päässä ja kyläilemään menee jonnekkin niin hävettää,kun joka paikassa on minun hiuksia :LOL:

Mut nyt ulkoilemaan,kun täälläkin aurinko paistaa!

hei vaan kaikki syysmassukat
pakko oli tulla kurkkimaan ja toivottamaan onnea kaikille :flower: sain itse viime syyskuussa pienen tytön joka on jo kohta 7kk vanha neitonen,niin se aika vaan menee :heart: ja nyt jo odottelen lokavauvaa ja kirjottelen tuolla lokakuisissa :D
syksy on niin ihanaa aikaa saada vauva , pimeä ja märkä kausi vierähtää niin nopsaan kun on pieni tuhisija kainalossa :heart: :heart:

terkuin,
kaurisäiti ja ursula 14+1

J84
Heipsan!

Tänään tuli soitto TAYSsista, seeruminseulonnan tulokset olivat valmiit ja tuloksena oli 18 trisomia. Heti ens viikon keskiviikkona mun on mentävä rakenneultraan sinne ja he katsovat vauvan läpi kotaisin ja jos niissäkin on jotain hälyyttävää niin sitten on edessä lapsivesipunktio. Kahdessa veriarvossa, toinen oli hcg mutta toista en muista (kun olin niin järkyttynyt soitosta että puolet puheesta meni ohi) niin ne olivat alle tietyn arvon ja siksi oli heti hälyyttänyt ja soitto tuli :(

nöttiäinen, muistaakseni sulla oli vastaava tapaus silloin edellisessä raskaudessa..voitko hieman valaista mua tästä..mua pelottaa enemmän kuin koskaan, että mitä jos joudunkin luopumaan vauvasta :'(

Hitto, kun kerkesin aamulla jo iloita, että kun soittoa ei ole kuulunut, sillä näytteen otosta on jo 2 viikkoa, et nyt ollaan puhtailla vesillä ja terve vauva on tulossa, mutta näin kävi :( Jotenkin nyt on sellaine olo, että tää ei tuu päättymään hyvin :'( :'( :'(

Jellona84 16+6

Jellona: Voi ei! :hug: Mulle ei kerro tuo trisomia18 mitään, mutta toivotaan, että on väärä hälytys? Kovasti voimia sinulle jatkotutkimuksiin!!!

Rautaa
saa hyvin myös näkkäristä ja hapankorpuista. Me tehdään myös aika usein itse pinaattilettuja. Puuro on tietty kans hyvä. Ja samaan aikaan ei kannata juoda maitoa/teetä, koska ne ainakin molemmat heikentävät raudan imeytymistä. Ja kuten joku jo kirjoittelikin, niin c-vitamiini taas edistää sitä. Eli leipää/puuroa ja lasi tuoremehua/hedelmä, niin avot! :D

Me käytiin eilen 2. ultrassa eli rakenneultrassa. Kaikki näytti olevan hyvin, sikiö vastasi viikkoja ja kätilön mukaan olisi tyttöihminen :heart: Pieni poikahan meillä täällä kotona jo ryömii, joten olisi ihana saada tyttö. No eipä tuo nyt 100% varmaa ole, mutta näillä tyttöajatuksilla mennään nyt.

Liikkeitä
en mäkään tunne juuri koskaan, vaikka koko ultrauksen ajankin vauva liikkui ja heilutti käsiään. Mulla on kohtu taaksepäin kallistunut ja istukka kans edessä, niin ehkä vaimentaa vähän. Esikosta tunsin tässä vaiheessa jo paljon enemmän liikkeitä. Mutta ei haittaa mua :) Ehtii niitä vielä tuntea PALJON!

Aurinkoista päivän jatkoa!

rimpulakissa rv 19+6

H&M kevät takki mallia teltta maksoi 30 euroa. Tampereelta ja Ideaparkista sitä löytyi mustana ja harmaana. Takin pystyi ottamaan normaalia kokoa, joten hartiat istuivat nätisti. Mutta kannattaa mennä pikaisesti ostoksille, koska viime viikolla jo ei kaikkia kokoja enää löytynyt. Tietysti niitä saattaa tulla lisää, mutta en tiedä.

Sokerirasitustestin tuloksen näyttivät negatiivista, joten ei tarvitsekaan niin kauhean tarkasti katsoa mitä suuhunsa laittaa :p

Jellona iso halaus :hug: Toivottavasti kaikki menisi hyvin.

Moikka!

Tampere kuittaa täälläkin: Lukonmäki... Eli Hervannan suuntaan tääkin kallistuu. :)
Kerhossa lisää ;)

Neuvolalääkäri takana... Huh. Allergioista:
Sain reseptillä Heinix-nimistä lääkettä (samaa periaatteessa kun esim Zyrtec) ja sit kans viel sellasen astma-inhalaattorin, jos tulee hengenahdistusta! Ja nää on ihan siis ok käyttää, sano neuvolalääkäri. Mulla on niin pahat allergiaoireet yleensä läpi koko kesän,että pakko käyttää noita antihistamiineja... Limakalvot kuivuu niin pahasti, ja muutenkin meen ihan umpeen naamasta koko ämmä! Inhalaattoria ajattelin käyttää vaan jos tulee tosi paha hengenahdistus, joka ei mee itestään heti pois...
Mulla on oikeastaan yleensä ympäri vuoden yliherkkyys pölylle, ja esim halpis-hajuvedet ym saa mut aivasteleen ja nenän kutiseen. Mut sellaset hajut nyt varmaan saa kenen vaan silmät vuotaan hehe! Sen lisäks on viel atooppinen iho, eli kuivuu tosi herkästi, ja tulee ihottumaa. Varsinkin talvella kun on kuiva pakkanen. Kesällä aurinko yleensä parantaa. Pitää varmaan siis muuttaa johki lämpimään maahan asuun :D

olkkis74: rautaa esim perus-rautatableteista??? Vai etkö halua niitäkään? Kandee googlettaa noista ruoka-aineista... löytyy yleensä aika hyvin perustietoo :)

Aavalan tyttö: mulle tuli mieleen tosta hiustenlähdöstä, voisko johtuu kalsiumin, kalkin puutteesta? Ku sehän vaikuttaa just luustoon - kynsiin ja hiuksiin??? Mulla on kyl vaan toisinpäin: raskauden myötä hiukset kasvanu ja vahvistunu nopeemmin, ja kynnet varsinkin!!! Outoo...

Jellona84: paljon voimia!! kukaan ei halua tuollasia uutisia kuulla, toivotaan parasta!

19+3 :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
olkkis74: rautaa esim perus-rautatableteista??? Vai etkö halua niitäkään? Kandee googlettaa noista ruoka-aineista... löytyy yleensä aika hyvin perustietoo :)
Kyse on nyt mun kohdalla tuossa rautajutussa siitä siitä ettei se imeydy tarpeeksi hyvin vaikka lisärautaa oon syönyt neuvolan määräyksestä jo rv9 lähtien. Eli rautalisä ja vitamiinit ovat käytössä mutteivät tahdo riittää. Tänään sain töissä vinkin yhdestä rautavalmisteesta joka saattaisi auttaa asiaan mutta pitää soittaa ensin neuvolaan ja kysyä onko kokeileminen ok. Siinä on raudan lisäksi vitamiinit ja ainakin työkaverille oli ollut tehokas kun kolmattaan odotti. :D Kertoilen sitten lisää kunhan itse oon testaillut asiaa. :D

Mullakin kohtu taaksepäin kallellaan ja lisäksi aika reilu vararavintovarasto joten en minäkään vielä kaikkia liikkeitä tunne. Onneksi kuitenkin joka päivä jotain. Tietyt omat asennot ja paikat, tiettyjen ihmisten ja paikkojen äänet saa ötzkin normaalia aktiivisemmaksi.

Olkkis ja ötzki 19+4

Yhteistyössä