Syyskuun Sydäntenmurskaajat *HuHtIkUuSsA*

Jellona84: voima :hug: paljon!!!

Tänään nyt sit rakenneultras käyty ja pikkusella kaikki mainiosti!!! Itelle rapsahti 3.5. asti sairaslomaa supistelun ja uupumuksen takiii!! Petyin kyl ku ei tarkastettu paikkoi, ettei vaan oo supistelu aiheuttanu mitää! Jos kuulemma supistelu jatkuu sairaslomast huolimat, ni sit kuulemma pitäs ottaa joku valkovuotonäyte!?!?
Istukka takaseinämäs, joten siitä johtunee aikaisin tunnetut liikkeet ja se et mieski tuntee jo liikkeet vallan mainiosti!

mama ja kääpiäinen 20+2
 
Tänään oltiin perhevalmennuksessa ja siellä selvisi mahdollisesti syy pakara kipuuni. SI-nivelen löystyminen. Käyn huomenna hakemassa terveyskeskuksesta lainaksi kapean lanteille tulevan tukivyön, jospa siitä olis apua. Kovasti suosittelivat niitä muitakin tukivöitä. Ei tarvi kuulemma asioiden kanssa kärvistellä ja lääkäristä voi pyytää lähetettä terveyskeskuksen kuntoutukseen. Saa sieltä sit henk.koht venytys/jumppaohjeita.
Ens viikko olis tarkoitus lomailla lapin lumisilla hangilla ja toivon että pystyn siitä nauttimaan ja ettei tarttis hirveesti panadolia syödä.

Sissi ja pikkuinen 19+1
 
Jellona Kovasti jaksuja teille :hug: . Se on niin väärin että raskaus ehtii noin pitkälle ja sitten tulee tollainen uutinen. Mun mielestä kaikki seulat pitäs olla tehtynä enne 14rv niin ei ehtis monikaan vielä edes liikeitä tuntea. Noilla viikoilla kuitenki aika moni jo alkaa epäilemään tuntevansa liikkeitä ja tunteekin. Voi että...elämä on välillä niin pyllystä!!!!!

Täällä lihotaan oikein vauhdilla :eek: aamulla puntari näytti +6kg alkupainoon!!!!!!!!
Ei herranjestas :$ Mitä mää söisin että sais tuon painon pysymään kurissa kun on koko ajan kuiteski sellainen´napostelun himo.
Tisuja kutisee edelleen... aivan sietämätöntä. ja mahaa tosta yläosasta. Hitsi että mua pelottaa minkä saarnan mä saan neuvolassa maanantaina tosta painosta...varmaankin laittavat sokerirasitukseen.....

Manun liikkeitä tuntee vaihtelevasti, luulenpa että se on nyt kääntyny ja potkut osuu jonnekin sisäelimiin päin. Jotain pientä aina välillä tuntuu. Mulla siis istukka etuseinässä joten se nyt vaimentaa entisestään noita tuntemuksia. Vielä 10 päivää rakenneultraan, hitsi ei malta odottaa!!!!!!

Naksos& Manu 20+1
 
J84
Kiitos kaikille myötätunnosta, tää on todella raastavaa :'( Aion tänään saada itteni tungettua neuvolaan jotta ne kuuntelis sydänäänet niin voisin ees keskiviikkoon huokaista sen osalta, että lapsi on edes elossa, kun ei noita liikkeitäkään oo pahemmin ja nekin tökkimiset mitä oon tuntenu niin voi johtua ihan mistä vain..toivon kyllä, et ne olis toukan omia.

Viime yönä heräsin 4.30 ja itkin solkenaan 5.45 asti, kaikki pyöri päässä ja pahin kalvoi rintaa..ajatuskin pienen menettämisestä hirvittää :'(

Ei tässä voi muuta kuin odottaa..

Jellona84 17+0..vielä
 
Voi ei Jellona84 , tulee itellekin tosi paha mieli sun puolesta :|
Yrität vaan jaksaa odottaa, ja otat asiat päivä kerrallaan...

Täällä pamahti taas selkä niin kipeeks, että en viittiny sit aamulla töihin lähtee. Se on hyvä mittari, kun huomaa ettei pääse ylös sängystä ilman kamalaa kiroilua; parempi jäädä kotiin. Kohta pitäs lähtee taas sitten työterveyslääkärille itkemään... Mut eiköhän sekin huomaa jo kun kävelen sinne huoneeseen kumarassa kuin Ozzy :kieh: Kipeetä tekee - ja pirusti!!!

19+4
 
Jellona en osaa sanoa mitään joka veisi sulta nuo ajatukset, tai helpottaisi sinun oloa mutta toivon oikein tosi kovasti jaksamista :hug:

ON: Viikot vieree kamalan nopeasti, ja alkanu pelottaa etten tunne liikkeitä..tunteeko kaikki muut? pari kertaa on tuntunut jotakin aamulla kun oon herännyt ja vielä maannut sängyssä mut siinä ne onkin.
Kohtu eteenpäin kallistunut, istukan sijainnista en tiedä.
Masu ainakin kasvaa (hiljaista vauhtia mutta kuitenkin).
Viel olis kuukauden päivät rakenneultraan, en malttas oottaa että näkisin pienen.

Mulla on kaamea flunssa päällä, sekin saa ajattelemaan pahoja asioita.
Hmhh, pari päivää ollu jo sairaslomalla ja toiset pari vielä edessä.



Dada ja rakkahin 16+5
 
Black Panther
Jellona84 ikäviä uutisia :'( Toivotaan kuitenkin että kaikki olisi kunnossa. Usein tulee vääriä hälytyksiä, toivottavasti tässäkin on kyseessä sellainen. Jaksamista! Koeta olla murehtimatta liikaa, ennen ultraa et voi kuitenkaan asiaa auttaa mitenkään. :hug:
 
Hei kaikille! Hyppäisin näin "myöhässä" tähän pinoon. Taustalta olen vähän pinoa jo seuraillut, mutta näin viikkojen täyttymisen kunniaksi ajattelin kirjoittaa :)
Odotan kolmatta lasta, laskettu aika olis ultran mukaan 3.10. mutta olen varma, että "pääsen " käynnistykseen syyskuun puolella ellei sitten jo tule itsestään ennen lokakuuta.. Synnytyspaikkana mulla SEKS. Sokerirasituksessa jo kävin, se oli normaali. Niin kävi edellisessäkin odotuksessa. Alkuraskauden sokerit ok, mutta vk:lla 27 sitten koholla ja synnytys käynnistettiin kaks viikkoa ennen lask.aikaa. Sillä perusteella ajattelen siis ennemminkin kuuluvani tänne syyskuisiin..
Jellona84: olen pahoillani huonoista uutisista ja toivon voimia. Kuitenkin ihmettelen myöhäistä näytteenottoajankohtaa. Ymmärsin, että otettu viikolla 14. Itse kävin seerumiseulassa ja täällä sellainen käytäntö, että pitää ottaa vk:eek:illa 10-11. Joten väkisinkin mietin johtuisiko väärä hälytys liian myöhään otetusta näytteestä.. Toivon sinulle voimia!
Ihanaa, jotku jo käyneet rakenneultrassa ja muutamalla lapsen sukupuolikin tiedossa. Mulla rakenneultra 19.5. Mielessä kovasti kaihertaa, että kysytäänkö vai ei sukupuolta.. Kaksi poikaa on ennestään, joten houkutus on suuri.. Kun odotus on muutenkin ollut ihan erilainen kahteen edelliseen verrattuna :)

Micade 16+0.
 
hei micade!
mulla kans synnytyspaikkana seks! odotan viidettä syntyväksi 24.9 päivän tienoilla!
oletko mistäpäin etelä-pohjanmaata?
mä seinäjoen likeltä!
onkos täällä muutes kuinka monta "seksissä" synnyttävää? :LOL:

fiksu ja brutus 17+1
 
:wave: Micade!

Jee vihdoin sain rakenneultraan ajan. Soitin aamulla neuvolaan ja sieltä näki, että 5.5 on aika varattu ja sillon viikkoja 20+1. Oli tosiaan aika valmiiksi jo siellä, mutta kotiin ei vaan ollut vielä ehtinyt tulla sitä lähetettä. Osasivat siis pitää huolta, että aika varataan ilman mun puheluitakin - ihme :)

uneksija85 ja papu 17+4
 
J84
Heipsan taas :)

Kävin sitten neuvolassa oman mielenrauhani vuoksi ja, että pysyn kasassa keskiviikkoon asti. Sydänäänet kuuluivat edelleen todella vahvoina :heart: ja tunsin jopa kunnon potkun vatsanahassa :D Kivi vierähti ainakin toistaiseksi sydämeltä ja olo helpottui suuresti. Todella toivon, että kyseessä on väärä hälyytys ja terve lapsi on tulossa.

Niin ja tervetuloa mukaan Micade

J84 17+0
 
jellona!minun kolmannessa raskaudessa tuli verikokeessa hälytys,1/137.rakenneultraa ei tehty,menin suoraan lvp:n.raskaus valitettavasti päättyi kahden päivän päästä,synnytin kuolleen sikiön vk15,näytteen oton yhteydessä kohtuun oli päässyt jokin bakteeri.tosin pitää muistaa että nämä tapaukset ovat harvinaisia!myöhemmin kun lvp:n tulokset tulivat,odotin tervettä poikalasta.eli kokemuksesta voin sanoa että verikokeen tulokset myös voivat olla vääriä!
 
Hello!

Tervetuloa Micade! Lisäsin sut tonne etusivun listalle! :)

Nonni, työterveyslääkäri pisti sitten koko ens viikon sairaslomaa... Saa levätä! :saint:
Muutenkin työt jatkuu näillä näkymin enää vappuun asti, eli sen saikun jälkeen sitten enää viikko töitä`!? Tai neljä päivää... Ihan hullua!
Mitäs mä sitte teen? Mies opettanu mua sitoon perhoja... Yllättävän hauskaa puuhaa, teen niistä vaan niin sen näkösiä homohoukuttimia ettei niillä saa kun jotain tropiikin kaloja :LOL: Oon myös neulonu Tahvolle myssyä ja tilkkuja vilttiä varten. Saa mussu sitten nukkua äitin (ja isän - kyllä - mies jaksoi tehdä pari kun näytin) neuloman tilkkutäkin alla päikkäreitä :heart:

Täällä ei oo ollu mtn puhetta noista seuloista... Mut ihan tarpeeks jännäämistä on kyllä siinä rakenneultrassa. Pelottaa ihan kamalasti että jotain on vialla, kun on kuiteski pikkusen normaalia suurempi riski. Onneksi Tahveli potkii ja heittää kuperkeikkaa kyllä ihan reippaasti joka päivä, on ihana tuntea sen liikkeet :)

Kovasti haluttais varaa se 4D... Mut toisaalta pihiys on iskeny ku se on niin kallista!! Meillä meni autoremppaan just yli 500?... niin ei kauheena jääny ylimäärästä,. Vaik toisaalta olis ne lomarahatki tulossa lopputiliin..... Ja toisaalta, haluun kuiteski ostaa kunnon vaunut ja pinnasängyt ym. ni ne vois laittaa säästöön... Äh, on tää vaikeeta. Jos jostain syystä ei maanantaina rakenneultras saa selville lapsen sukupuolta, ni sit kyllä varaan samantien 4D:n... B)

"Ihanaa", viikonloppu. Miehen maaninen sisko tulee meille huomenna, ja saattaa viipyä tiistaihin asti. Ei välttämättä jaksais olla "emäntänä" niin kauaa, kun on niin väsy.. Mutta näkevät toisiaan niin harvoin, että en halua alkaa kitisemään...

Viikonloppuja kaikille!!

19+4
 
Moikka,

Jellona 84 Ison iso halaus myös täältä ja toivottavasti kaikki olisi nyt kaikesta huolimatta kunnossa.

Minulla on tuo rakenneuä ensi viikon torstaina ja jännittää niin vietävästi.

Mulla on kans ilmeisesti ollu noita supistuksia nyt jonkin verran ja välillä tuntuu alavatsassa j aylävatsassa sellaisia töytäisyjä ja vihlaisuja. No toivottavasti se on ihan normaalia.

Olen myös huomannut et musta on ollut tosi paljon herkempi, tänään sitte pillahdin töissäkin itkee ku harmitti niin. Normaalisti mua saa kyl ärsyttää tosi paljon et alan itkee. No ne on kaiketi ne hormoonit :)

Viikonloppuna olis tarkoitus mennä tutkiskelemaan asuinalueita Espoossa. Onko täällä kukaan sieltä päin? Mistä asunto kannattaa hankkia?

Oikein hyvää viikonloppua kaikille

Jooseppi + Möykky 19+2
 
Siirrän meidät takaisin etusivulle :D

Onpas mielenkiintoinen ilma ulkona - lähes 4 astetta pakkasta, valkoinen maa ja aurinko paistaa.. Piti tänään mennä haravoimaan isän luo, mutta lumi taitaa vapauttaa tehtävästä :)

uneksija85 ja papu 17+5
 
Huh, kun väsyttää. Liekö tää allerginen nuha mikä väsyttää, kun nukun kuitenkin öisin 9-11h... Oon allerginen pajulle, lepälle ja lisäksi katupöly tekee vielä oman lisänsä asiaan. Pitäis varmaan kysäistä lääkäriltä että onko jotain allergialääkettä joka auttais vaikken kyllä ihan helposti niitä käytä kun ainakin oman kokemuksen perusteella ne tahtoo väsyttää, siis vielä tämän raskauden lisäksi.

Mulle on nyt myös tullut noi rasitussupparit. Huomaan sen varsinkin silloin kun en töissä ehdi huokaisemaan tarpeeksi. Vatsassa on polttava tunne ja nipistää tosi kovaa. Tilannetta pahentaa vielä se että työpäivän päätteeksi on käveltävä n. 500m pitkä ylämäki jonka päällä asutaan. Tuon kiipeämisen jälkeen yleensä vatsa on kuin tulessa. Kai sitä olis lääkäriin mentävä jos ei ala helpottaa. Onneksi Ötzki liikkuu ja antaa merkkiä itsestään niin tietää että siellä on edes suurin piirtein kaikki hyvin.

Huomenna olis sitten puolivälin etappi tavoitettu. Rakenneultra sitten 24.4 eli ensi perjantaina. Pelottaa ja jännittää sekä hermostuttaa tuo ultra jo nyt vaikka siihen on vielä aikaa. En tiedä miksi. Kai se hermostus sitten helpottaa kun on Kättärillä ultrattavana. :D

Olkkis ja ötzki 19+6
 
faith! Olen myös "seinäjoen likeltä" tai nykyään kuntaliitosten myötä asun seinäjoella :) Äitiyshousut hankin tänään tai oikeammin paritkin.. Omat vaatteet alkaa kummasti puristaa vatsan seudulta.. Muita hankintoja en ole tehnytkään vaikka kahden ensimmäisen lapsen jälkeen tuli sellainen "luova tauko" jolloin olin varma ettei meille enää lisää lapsia tule ja olen hävittänyt lähes kaikki tarvikkeet.. Joka nyt kyllä hieman kaduttaa! toisaalta on ihan kiva ostaa uusiakin :)
Olkkis, mulla myös rasituskipuja alavatsalla. Tuntuu välillä niinkuin olis menkat alkamassa En oikein suppareiksi niitä sanoisi, mutta eilenkin työpäivän jälkeen piti makoilla sohvalla, että pystyi jatkaa kotihommia.. En muista että kahdessa aikaisemmassa odotuksessa olisi näin aikaisessa vaiheessa ollut tälläisiä tuntemuksia..
Keskimmäinen tuossa roikkuu, joten pakko lopettaa.. Aurinkoisia odotuspäiviä kaikille!

Micade
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellona84:
Heipsan!

Tänään tuli soitto TAYSsista, seeruminseulonnan tulokset olivat valmiit ja tuloksena oli 18 trisomia. Heti ens viikon keskiviikkona mun on mentävä rakenneultraan sinne ja he katsovat vauvan läpi kotaisin ja jos niissäkin on jotain hälyyttävää niin sitten on edessä lapsivesipunktio. Kahdessa veriarvossa, toinen oli hcg mutta toista en muista (kun olin niin järkyttynyt soitosta että puolet puheesta meni ohi) niin ne olivat alle tietyn arvon ja siksi oli heti hälyyttänyt ja soitto tuli :(

nöttiäinen, muistaakseni sulla oli vastaava tapaus silloin edellisessä raskaudessa..voitko hieman valaista mua tästä..mua pelottaa enemmän kuin koskaan, että mitä jos joudunkin luopumaan vauvasta :'(

Hitto, kun kerkesin aamulla jo iloita, että kun soittoa ei ole kuulunut, sillä näytteen otosta on jo 2 viikkoa, et nyt ollaan puhtailla vesillä ja terve vauva on tulossa, mutta näin kävi :( Jotenkin nyt on sellaine olo, että tää ei tuu päättymään hyvin :'( :'( :'(

Jellona84 16+6

Voi ei!!!!!!!!! Mä olen pahoillani kun en oo täällä käyny hetkeen enkä oo ollu heti antamassa kysymyksiin vastauksia ja MUUTENKIN TODELLA PAHOILLANI SUN PUOLESTA, toivottavasti olis väärähäly!!!!!!!!!!!

Mutta siis...

Mulla hälyytti se verikoe (AFP??) joka otetaan siinä vkolla 15-16. Mulla arvo oli yli 8 (oisko ollu 8.56 tai 8.65) kun normisti se on alle 3. Jos menee yli 3 aletaan tutkia miksi hälyyttää. Meillä siis epäiltiin gastroskiisia tai suomalaiseen tautiperimään kuuluvaa munuaisvikaa.
Kun sain soiton, vkoja oli 15+5. Vkoja ollessa 16+0 pääsin ultraan, jossa selvis että kantamani lapsi on vakavasti sairas: mm. massiivinen gastroskiisi (vatasan ulkopuolella enemmän tavaraa kuin vauvan mahaan olis edes mahtunu), kampurajalat, epäiltiin sydänvikaa (ei osattu sanoa varmaks koska gastroskiisin takia sydän oli valahtanu paikaltaa ja koska sydän on tässä vaiheessa vielä niin pieni), epäiltiin selkärangan sulkeutumishäiriötä lantiossa... Eli on kai helpompaa sanoa että vain pää ja kädet olivat terveet. Seuraavana pvänä pääsin lapsivesipunktioon, jonka tulokset oli normaalit. Kävimme vielä yliopistollisessa sairaalassa kuulemassa ammattitaitoisemman lääkärin mielipiteen ja hän sanoi, että lapsi on niin sairas, että tulee kuolemaan aika todennäköisesti kohtuun. Oishan siinä voinu jäädä kattomaan kuinka käy, mutta me päätettiin toisin. Monenkin asian takia.

Mutta siis kysy vaan mikä mietityttää.
:hug: Suuri halaus ja jaksamisia nyt ihan hirveesti sinne!!!! Jos haluat, tuu tonne http://www.enkelinkosketus.net/foorumi/ .

Sinne voi tulla myös ne joilla vasta epäillään jotain. Saat vertaistukea. Tietysti jos käy niin ihanasti että kaikki huoli onkin turhaa, palstalta on hyvä poistua (tai siis ainakin ne ovat poistuneet jotka eivät kyseistä vertaistukea enää tarvinneetkaan.)



Ja niin, mä kävin lapsivesipunktiossa ja tulos oli puhdas. Eli meillä vika ei siis ollut vauvan kromosomeissa eikä geeneissä, vaan viat olivat kaikki rakenteellisia. Näin ollen ei siis perityvä, vaan vain raskaudessa tapahtunut ikävä onnettomuus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellona84:
Kiitos kaikille myötätunnosta, tää on todella raastavaa :'( Aion tänään saada itteni tungettua neuvolaan jotta ne kuuntelis sydänäänet niin voisin ees keskiviikkoon huokaista sen osalta, että lapsi on edes elossa, kun ei noita liikkeitäkään oo pahemmin ja nekin tökkimiset mitä oon tuntenu niin voi johtua ihan mistä vain..toivon kyllä, et ne olis toukan omia.

Viime yönä heräsin 4.30 ja itkin solkenaan 5.45 asti, kaikki pyöri päässä ja pahin kalvoi rintaa..ajatuskin pienen menettämisestä hirvittää :'(

Ei tässä voi muuta kuin odottaa..

Jellona84 17+0..vielä
Vielä suuri :hug: !!! Mä ihmettelen suuresti, mikset päässy HETI jatkotutkimuksiin sillä mä oisin päässy vaikka heti seuraavana pvänä. Yksikin pvä epätietoisuudessa on liikaa. Toivotaan kuitenkin nyt et olis väärähäly, niitäkin tulee.

Mä kävin eilen tossa samaisessa verikokeessa ja ens vkon perjantaihin mennessä tulee soitto jos käry käy. Että mua pelottaa ..........
 
Alkuperäinen kirjoittaja dada:
ON: Viikot vieree kamalan nopeasti, ja alkanu pelottaa etten tunne liikkeitä..tunteeko kaikki muut? pari kertaa on tuntunut jotakin aamulla kun oon herännyt ja vielä maannut sängyssä mut siinä ne onkin.
Täällä alko liikkeet tuntumaan tän vkon alusta eli sillon oli tasan tarkkaan rv 15+2. Mutta eikös sulla oo esikoinen joka siellä masussa köllii vai muistako väärin? =) Jos on esikoinen, älä vielä hätäile. :hug: Moni alkaa tuntemaan esikoisen liikkeet vasta reilusti yli rv 20, joskus jotkut aikasemmin. Mulla tuntu esikoisraskaudessa liikkeet joskus 18-19 vkolla, ehkä kuitenkin kunnolla vasta rv 20+. =)

Niin, ja mulla kolmas raskaus niin siks tuntuu jo nyt. :heart: :heart: :heart: J niin, istukan sijaintikin vaikuttaa että jos se on edessä ni ei tunne liikkeitä niin aikasin. Kyllä ne pienet potkut vielä alkaa tuntumaan, älä huoli. :hug: =)


nöttis & kirppu rv 16+0 POKS!! :heart: :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja rimpulakissa:
Mulle ei kerro tuo trisomia18 mitään, mutta...
"Edwardsin oireyhtymä on kromosomiparin 18 trisomia. Se ilmenee useina elimellisinä vaurioina, sydänvikana ja syvänä kehitysvammaisuutena.

Edwardsin oireyhtymä saattaa aiheuttaa kuolleena syntymisen, ja elävänä syntyneistä suurin osa (noin 90 %) menehtyy ensimmäisen elinvuotensa aikana. Noin neljä viidestä trisomia 18 -lapsesta on tyttöjä.[1]

Trisomiasta 18 kärsii yksi noin 5 000:sta-8 000:sta syntyvästä lapsesta."

Wikipediasta

 

Yhteistyössä