Syyskuun Sydäntenmurskaajat *HuHtIkUuSsA*

Heippati! Oon ollut vähän laiska kirjottelemaan tähän ketjuun, mutta oon lukenut teidän juttuja kyllä taustalla. Ihana kuulla ekoista rakenneultrista! Mekin kai nyt sitten otetaan selvää vaavin sukupuolesta, jos toinen vaan suostuu sen näyttämään. :) Mulla rakenneultraan olis vielä reilu viikko, eikä millään jaksais odottaa!!

Masussa tuntuu olevan vilkas mussukka. Aina kun mamma istahtaa hetkeksi, alkaa kauhee vipinä ja viuhke. Nytkin tuntuu melskaavan jotain ihan intsinä pienillä käsillä ja jaloilla. Rauhallisimmillaan töppöjalka tuntuu olevan jumppa- ja tanssitunneilla. Mä just tossa mietin, että tällä hetkellähän vauvan ainoa aistiärsyke taitaa olla se mun liikkumisen tuoma keinunta ja heilunta, joten varmaan tykkää siitä kovasti. :) Kohtahan se taitaa makuaisti ja kuulokin alkaa kehittyä. Oi, sitten mä laulelen kyllä pienelle koko ajan. :D

Onko muuten muilla kipuillut häntäluu? Mulla kipeytyy istuessa tosi herkästi. Tätä on ollut havaittavissa jo varmaan pari kuukautta, mutta nyt viime viikkoina tuntunut vaan menevän huonompaan suuntaan. Toivoa sopii, että se tästä helpottaa tai muuten joudun kohta tekemään työpäivät seisten tai maaten... Olis kyllä ihan kiva kun palavereihin mua varten tuotais sänky, jossa voisin pötkötellä ja laukoa viisaita kommentteja sieltä vällyjen alta. ;) Oon joskus murjonut tuon häntäni lumilaudan kanssa ja vähän hirvittää, olisko se silloin vääntynyt johonkin väärään suuntaan tms.

Rosehip ja töppis 18+6
 
esmeralda- Onnea poikauutisista! :flower:

Tänne ei ihmeitä kuulu - rakenneultraan kutsua edelleen odotan. Toivottavasti tulis pian ettei tarvis itse alkaa hoitamaan asiaa. Liikkeitä oon tainnu alkaa tuntemaan! Pientä nykimistä/tökkimistä tuntuu välillä. Hassua ajatella, että oma pikkunen siellä myllertää :) Toivottavasti pian vahvistuu, että voin olla aivan varma papun aiheuttajaksi noille tunteille.

uneksija85 ja papu 17+1 :heart:
 
uneksija85!!!
Soita sinne keskusäitiysneuvolaan!!! Meinaan mäkin odottelin kotona kutsua sinne ultraan, ja just noilla samoilla viikoilla aloin jo ihmetteleen et mikä mättää... noh, soitin sinne ja sano et mua ei oo ees jonossa siellä!!! Onneks löyty aika silti... Niiden piti siellä np-ultrassa laittaa lähete yms ja varaa aika sit lääkärin tekemään rakenneultraan ja laittaa postissa tuleen. Eipä näkyny.... Pidä ajoissa huoli!!! Elä luota siihen että tulee postissa kutsu.. Kun näköjään oot kans TAYS-asiakas, eli varmaan käyt TRE keskusäitiysneuvolassa ultrassa? :) Ihann vaan siis vinkkinä....

rosehip! Mulla ollut häntäluu tosi kipeenä jo useamman viikon... Samoin kuin kyllä koko muukin selkä, johtuu istumatyöstä... En oo ikinä tietoisesti ainakaan häntäluuta pahasti satuttanu, mut muistan lukioajoilta et välillä kipeyty jos oli pitkiä päiviä istumista... Nyt se on vaan miljoona kertaa ikävämpää ja jokapäiväistä - iltapäivisin ei melkein enää pysty istumaan... mulla vaan työ on sellaista et pakko tehä istualtaan :( Ens viikolla ylimääräinen neuvolalääkäri ja puhutaan mm mun selkäsäryistä... Sit selvii et mitä täs pitäs tehä... En oo taas jaksanu saikkuu hakee, joten joka päivä töissä ähisen kärsimässä... hohhoijaa...

19+1
 
Roona82 Viime tiistaina neuvolassa otin tuon ajan puheeksi ja sanoi, että odota vielä pari viikkoa ja soita sitten parin viikon päästä maanantaina eli soitan neuvolatädille ens maanantaina, jos kutsua ei kuulu. Olipas monimutkanen selitys :) Ärsyttää kyllä kun eivät osaa hyvissä ajoin hoitaa asiota ja täällä vaan joutuu odottelee :kieh:
 
Onpas outoa... Mulle sano neuvolatäti, että soita ihmeessä kun ite sitä tiedustelin viime käynnillä... Kun tosiaan olis pitäny jo aikaa sitten tulla sen ajan. Eipä siinä kukaan menetä vaikka sinne soittaakin, niillä on se puhelinaika siellä... Muistaakseni ma/to
Mä opin kyllä jo sen, että yhtään mitään en enää jää odotteleen. Kun mulla tuo kunnallinen terveydenhuoltokin ryssi niin pahasti alkuraskaudessa. Kaikki pitäs ite viedä aina loppuun asti että saa homman toimiin. Ens kerral tekis mieli harkita kokonaan yksityiselle menoo...
 
Jännä että teidän pitää varailla kumpikin ultra erikseen. Mä sain itse Kättäriltä samassa paperissa sekä np- että rakenneultran ajat. Ei tarvii murehtia että koska soittaa ja saako ajoissa. Mulla on itse asiassa enää 10pv rakenneultraan. Kauhunsekaisella pelolla sitä tässä odottelen. Älkää kysykö miksi, En kerro. :D

Olkkis ja ötzki 19+2
 
Vivid
Tre-ultrat Ihme käytäntöeroja... Hmm.. Me ainakin sovittiiin rakenneultra-aika heti siellä np-ultrassa sen ultraajan kanssa, niin ei tarvinnut mitään lippulappuja postista odotella. Mä kyllä kans kehottaisin uneksija85 ottaa sinne keskusäitiysneuvolaan yhteyttä, koska sullakin on jo noita viikkoja aika paljon.. Kun siellä voi aina olla ruuhkaa, niin sit on tylsää, jos se aika venyy suotta sen takia.

Selkäkivuista Täällä oireilee alaselän oikea puoli. Siellä on joku ihme kipupiste, joka on aiemmin vaivannut oikeestaan makuulle mennessä, mutta nyt se oireilee jo pystyssäkin. Sinänsä ei mikään ihme, sillä kyllä tässä alkaa selkä meneen mahan takia notkolle ja ryhti muuttuu, vaikka ite ei tietosesti muuta asentoaan.

Täällä alkaa olla sellanen olo, että josko tää tukkosuus alkais vihdoin helpottaa...eihän tätä oo kestänytkään kun reilun kuukauden...

Vivid ja Hippu 20+4
 
BlackPanther: Tuloo vähän myöhäs, mutta kommentoin silti :) Meillä siis mies pitää isäkuukauden vaikka olenkin ns. työttömänä. Tai en ole työkkäriin ilmoittautunut, mutta olen kotihoidontuella kotona eikä työpaikkaa ole olemassa. Isäkuukauden voi pitää, kunhan lasta on hoidettu kotihoidontuella siihen asti. Taloudellinen tilanne tietty ratkaisee. Me ollaan nyt sitten ensi viikosta lähtien molemmat pojan kanssa kotona 4 viikkoa! Musta se on ihana tilaisuus, kun siihen kerran nyt on mahdollisuus. Mutta joo, tuloissa näkyy toki.

Liikkeitä
mä tunnen tosi harvoin, kun oon niin kovasti tuon esikon kanssa menossa kaiket päivät. Joskus sitten iltaisin tunnen vähän muljahduksia, mutta tooooosi vähän. Esikosta tuntui paljon enemmän. Mullakin on kohtu tosi takana, joten siks tuntuu liikkeet varmaan heikosti. Enkä kyllä ehdi niitä oikein huomaamaankaan päivän aikana...

Mulla on huomenna 2. ultra, iik! :D Jännää on kyllä.

rimpulakissa rv 19+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Heips!
[/b] Eli siis jos vaikka klo 21 maissa menny sänkyyn, tsägällä nukahtanu klo 22... Niin sitten siinä aamuyöllä vaikka 1-2 välissä saatan herää ihan yhtäkkiä. Enkä saa enää millään unta vaikka kuinka paljon väsyttäis... Mikään asento ei tunnu hyvältä.. Ja siinä sit pyörin klo 5 asti kunnes kello soi. Ihan s**tanan ärsyttävää!! Ei mikään ihme että oon näin puolikuollu! Ja lisäks viel ku toi härveli tuolla masussa varmaan käyttää kokoajan enemmän ja enemmän energiaa, kun potkiikin jo noin kovaa...

Siinä tämän päivän valitukset :D

19+1

***Alle viikon päästä ultraan!!! :heart: ***
Mulla on yöt menny jo jonkin aikaa saman kaavan mukaan,todella raivostuttavaa.Tänä aamuna sitten nukuinkin pommiin,mutta onneks esikoinen ei sit kuitenkaan myöhästyny eskarista ku 15 min. Mut en tajuu mistä toi valvominen johtuu,mutta ärsyttävää se on. Välillä kyllä jalkojen tai selän särky omalta osaltaa häiritsee uudelleen nukahtamista.Mulla nuo isciasvaivat on jokapäiväisiä ja oireilii jalkoihin asti.Päivä kerrallaan mennä peläten,koska on niin paha että pakko jäädä saikulle.Aikasemmissa raskauksissa näillä viikoilla ollu jo "toimintakyvytön".

Viikonloppuna alkoi masussa tuntumaan kunnon potkut,aikaisemmin ollut myllerrystä vain.Samoin supistuksista sain muistutuksen myös viikonloppuna.Kuhan ei tuosta nyt kovasti yltyis/voimistuis,tai ainakaan mitään tulosta vielä aiheuta,niin hyvä.Kakkosesta jouduin olemaan,ööö,7 viikkoa sänkypotilaana,ku supparit teki vähän varhaistyötä...

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

rv 17+2
 
Ei oo tullu taas hetkeen kirjoteltua. Ollaan muutettu tässä. Mutta pikasesti ihan vaan omaan napaan, niin muutettiin tässä Helsingistä Lohjalle ja nyt on synnytyssairaala Lohja. Noh edellisviikon sunnuntaina muutettiin ja kantelin tosi kevyitä juttuja, mutta kävelin useaan kertaan kolmanteen kerrokseen portaat, ni illalla sitten valahti veret housuun. Lähdettiin heti miehen kanssa käymään sairaalassa, mutta onneks on vaan istukka osittain edessä, jonka takia vuodot tuli. Nekin vuodot on jo loppunu kokonaan.. Levossa jouduin viime viikon olemaan, on muut saanu sitten hoitaa muuton.
No nyt viime viikonlopun aikana iski kauhea selkäsärky. En voinu olla mitenkään päin, makasin kovalla lattialla, se oli ainoa missä oli edes vähän helpompi. Nyt taas on viikko sairaslomaa selän takia. Ja tää selkä on edelleen tosi kipee.

Uuteen neuvolaan on aika 22 päivä. Ihanaa, toivon niin että täällä olis mukavampi neuvolatäti, helsingissä se oli niin sisään ulos touhua. Täällä neuvolatäti oli kauhuissaan kun ei oo ollu neuvolalääkäriä ja se on nyt myös 22 päivä.
Ultrankin sain Lohjalle onneksi, se on 7 päivä ens kuuta. Kaikki ultra ajat oli menny, mutta sain ajan niin että joutuvat tulemaan aikasemmin töihin =) Mutta palvelu pelaa.

Semmosta äkkiseltään täällä. Oon huonosti kerenny lukemaan tän muutto hässäkän takia koko palstaa, mutta nyt taas on aikaa.

VK + Nuutti 16+6
 
Neuvolakuulumisia:

Tänään siis 16+1 vko

Kaik oli kunnossa,
pissa puhdas
hemoglobiini 139, ihme, väsymys johtuu siis jostain muusta (varmaan tästä flunsasta)
Verenpaine ok
Paino ei ollu noussu vielä yhtään :D
Niin ja tärkein eli :heart: :syke saatiin heti kuulumaan ja oli 150 :heart: :heart:

Tuli taas niin kiva tunne:)

Vielä 4vko tasan rakenneultraan

:)

Inka 16+1 :heart: :heart:
 
huomenta!

mulla se rakenneultran tekevä täti sanoi, että istukka on etuseinässä.
Että en varmaankaan tunne vielä kummoisia liikkeitä...? en minä potkuja oikiein, mutta
kun se kunnolla kääntyy tunnen sen.. Sit se jotain selitti et koko aikana en saata tuntea liikkeitä kunnolla..
Tarkoittiko se että ei ulospäin tunnu, vai miten..Onko jollain kokemusta????

esmeralda- + jamppa 20+2
 
Mä en ole kirjoitellut tänne pitkään aikaan myöskään, mutta olen käynyt kyllä lukemassa tosi ahkerasti muiden juttuja.

Me käytiin 4D ultrassa ja istukka on myös edessä, silti potkut on tuntuneet jo pari viikkoa mahan läpi!
Mies kuuli sykkeenkin eilen. Ja vauva on tyttö ilmeisesti!
Paha olo on helpottanut ja olo tuntuu aika normaalilta.

Ihania uutisia täällä monilla!
 
APUA APUA !!!! Mulla on huomenna rakenneultra!! Oon ihan paniikiissa noitten mun supistusten takia, jos onki paikat lähteny jo aukeemaan, ku supistelu on ihan päivittäistä ja jos töissä oon ni sit vähän välii supistelee!!! Jännittää!!!! Onneks mieskin pääsee mukaan. Me ei meinata kysyy sukupuolta!

mama ja kääpiäinen 20+1
 
huomenta :) viikkoja "pyöreät" 19+0 ja uusi tänään otettu kuva päivitetty profiiliin :) en oo kyl treelta, mut meillä ultra-ajat varataan aina neuvolakäynnin yhteydessä. se käy mulle hyvin et joku muu huolehtii varauksesta! meillä ensi viikon perjantaina rakenneultra ja meinattiin kysyä sukupuolta. paitsi et ei kyl kerrota sitä sit kellekään :D etunimet on alustavasti mietitty ja mä makustelen vielä toisia nimiä kummallekin. iloista päivää! :wave:
 
Hui kamala ku on tullu tekstiä! :D Pakko myöntää etten jaksa kaikkia ihan sanatarkasti lukea :ashamed: mutta selasin kaikki kuiteskin läpi. =)

Suonenvedosta: Täälläkin jo alkanu, tosin tuntuu vasta sillon tällön joskus varpaissa. Pitäs ryhdistäytyä ja käydä ostaa sitä magnesiumia...
Nimistä: Toinen nimi jäi jo esikoisen ajoilta eli se on jo varma, samoin toinenkin aikalailla varma... :heart:
Liikkeistä: Mullakin alkanu liikkeet tuntumaan. Maanantaina eli toissapvänä ihan eka kerran tuli kunnolla tohon kohdun pintaan, näky sellasena pahkana tossa ja sitten kunnon muljahdus, ei jääny epäilystäkään. :heart: :heart: :heart: Tuntuu kuiteskin harvemmin vielä, ettei ihan joka pvä. Mutta eiköhän ne siitä ala voimistumaan. :heart:
Pahoinvointia on edelleen, tosin laantumaan päin. =) Esim. tänä aamuna ei oo tarvinu ykätä, yht. jo 4 pvää koko raskausaikana ettei oo tarvinu oksentaa, JIPIIIII!!! :D

(.) Perjantaina seerumiseula, mikä meinaa että ens vko on yhtä piinaa... Jos seula hälyyttää tulee vkon sisään soitto ä-polilta. Toivon enemmän kuin mitään ettei sitä soittoa tule niin kuin viimeks kävi... Pelottaa. :'(

Mutta näillä mennään. =)


nöttis & kirppu rv 15+4 :heart: :heart: :heart:
 
onko muilla kovasti vihlontaa, särkyä? mulla tuntuu aika runsaastikkin noita vihlomisia, ja sit oikeen sellasta kunnon särkyä. ja ne kohdistuu alavatsaan ja tuonne "alapäähän". onkohan normaaleja kasvu ja liitos kipuja? välillä tuntuu kyl olevinaan lievää supisteluakin. pitää yrittää ny huilailla, jospa rauhoittuis tua kipu.
on ollu nyt niin stressaavaa aikaa, jotta varmaan sekin aiheuttaa jo jotain!
ja mä kun oon yrittäny huhkia tätä kämppää luxus kuntoon, jos vaikka siivouspoliisi anoppi, tulee yllätys vierailulle! toivottavasti ei,.... ja luulenopa et ei tuukkaa, kun veti herneet nenään, kun mun mies meni sitä vähän körmyyttämään, siitä kun se mua niin haukku!

fiksu ja brutus 16+6
 
Oi, oi, tänään on ollut ihana ilma! Kevät on vihdoinkin täällä! =)
Nivuset ja alapää on mulla vähän väliä kipeät. Varsinkin, jos töissä on joutunut kävelemään ja nostelemaan paljon. Selkä ei hirveästi enää vaivaa ja pahoinvointiakin on vain silloin tällöin.
Ensi tiistaina on sitten se kauan odotettu rakenneultra. Vähän myöhemmin mennään sitten 4D-ultraan kurkkaamaan uudestaan pikkukaveria. =)
Liikkeitä tunnen melkoisesti joka päivä. Oon siis tuntenut ne jo rv:sta 15 saakka. Kova on kaveri muksimaan. =)

Muffa 19+0
 
Nöttiäinen :hug:
Häntäluusta on ollut puhetta,mulla kipeyty melkein heti, kun aloin odottaan esikkoa. Nytkin välillä vaivaa. Kiropratikko sanoi, että johtuu raskaudesta, mutta lääkäri meinasi sillon 2 vuotta sitten ettei johdu raskaudesta. Uskon kyllä tuota kiropratikkoa enemmin.. :whistle:

Onko täällä muita jotka kärsii siitepölyallergiasta?? :attn:
tuli mieleen, että syöttekö jotain lääkettä yms ja onko edes oireita? Joskushan ne oireet saattavat hävitä raskausaikana, mulla kyllä nokka vuotaa ja silmät kutiaa välillä. Esikoisen odotusaikana pystyin syömään jopa omenaa, mitä en pysty syömään muuten!!

Liitoskivuista joku kirjoittanut, eilen ekaa kertaa tunsin vihlontaa tuolla nivusissa ja alapäässä. Luulen että toisesta lapsesta ne saattaa olla pahemmat. Valaiskaa jos oon väärässä.

Pakkohan nyt on hehkuttaa, tänään vauva liikkui niin, että koko massu "tärähti"..taisi olla tuossa ihan päällä sitten :) :heart: Ja käteen potkuttelu monta potkua, tää onkin sitten vilkkaampi kaveri kuin veljensä.. ;)

Tyttönen ja kakkosnyytti 18+1

Tänään on kyllä ollut nätti päivä, pojan kanssa ollaan oltu puistossa 2 kertaa. Tuuli vaan käy päähän ja korviin, melkein saisi olla pipo päässä. Kovasti poika tykkää touhuta siellä.
 
fiksu Minulla on ollut vähän pakotuksia ja vihlontaa - etenkin viime viikolla. Tällä viikolla kylkiä pakkottanut välillä, mutta vihlontaa ei onneksi ole ollut. En osaa olla niistä huolissani, kun äitinikin sanoi, että normaalia on. Äiti (41 v) muistaa vaivat hyvin, kun sai pari vuotta sitten vielä lapsen eli minulla on tosi pikkupikkuveli :)

tyttönen Minä kärsin pölyallergiasta ympäri vuoden, mutta siihen en lääkkeitä käytä. Keväällä/kesällä kärsin sitten millon mistäkin allergiasta - jopa itikan pistot saa aikaan kauheita kutisevia patteja (pahempia siis kun normaalisti :) ). Neuvolassa sanoi, että katsotaan sitten mitä lääkettä käytetään, kun ne alkaa vaivaamaan. Ihme kyllä vielä ei ole isompia oireita tullut. Nenä vuotaa välillä, mutta se on ainakin minulle normaalia aina. Sitä silmien kuivumista/kirvelyä kauhulla joka vuosi odotan. Se on jotain aivan kamalaa :| Ei pysty pitämään silmiä auki tai kiinni ja jos ulos menee tuntuu, että ei kestä sitä tunnetta millään. Jospa tämä raskaus vaikuttaisi siihen, että tänä vuonna säästyisin pahemmilta vaivoilta allergioiden suhteen :)

*muoks* Piti vielä kirjoittaa, että ajattelin soittaa siitä rakenneultrasta perjantaina, jos ei siihen menessä postiin kutsua tule.
 
Heipparallaa!

Täällä ollaan kärsitty ihan yllättävästä väsymyksestä. Ei mikään unimäärä tahdo riittää. Mietin tässä sellaista että osaisiko joku auttaa tyhmää ja kertoa mistä kaikesta ruuasta, siis muusta kuin veriletuista, saisi rautaa? Mulla hemppa on jo nyt 120 vaikka raskaus kohta vasta puoli välissä. Terveydenhoitaja meinas että laskee vielä tuostakin aika reilusti. En haluis mitään verivalmistehoitoo (en kyllä tiedä antaisivatko edes) joten kaikkea ruokaa yrittää syödä jotta hemoglobiinin saisi nousuun.

Ötzkin liikkeet vahvistuu päivä päivältä. Saa nähdä minkä kokoinen on kun 24.4 olis rakenneultra. Toivottavasti silloin on kaikki kunnossa jotta voi jatkaa raskaudesta nauttimisesta. Tähän asti on tuota yllämainittua väsymystä lukuunottamatta kaikki mennyt loistavasti. Ei mitään valittamista. :D

Olkkis ja ötzki 19+3
 

Yhteistyössä