Syyskuun Sydäntenmurskaajat *HuHtIkUuSsA*

Miula oli ekassa neuvolassa hemoglobiini 124 ja sen jälkeen ei ole mitattu. Viimeks vähän kyselin et mitattaisko sitä kun on vähän huipannut, mut miule sanottiin sillon et vasta puolivälin jälkeen aletaan seuraileen!? :eek: Toivotaan, ettei se ole kovin alhaalla.. seuraava neuvola on nimittäin vasta 6.5!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mii26:
Miula oli ekassa neuvolassa hemoglobiini 124 ja sen jälkeen ei ole mitattu. Viimeks vähän kyselin et mitattaisko sitä kun on vähän huipannut, mut miule sanottiin sillon et vasta puolivälin jälkeen aletaan seuraileen!? :eek: Toivotaan, ettei se ole kovin alhaalla.. seuraava neuvola on nimittäin vasta 6.5!
No ompas! Minä mainitsin huimauksesta ja samaan hengenvetoon totesin sen varmaan johtuvan oksentelusta niin neuvolatäti sanoi että otetaan nyt varmuudella se hembba. Ja oli 130 että ihan hyvä. Mulla on seuraava neuvola-aika vasta ihan toukokuun lopussa (kysy multa millon haluan seuraavan kerran mennä ja kun mä tiiän ettei täs mitään ihmeempiä ole niin sanoin että sinne vaan jonnekin rakenne-uä:n jälkeen). Sano vaan että soittele jos supistukset lisääntyy tai tulee muuta.

Muuten tässä sit vaan ootellaan kuun 17.pvää, sillon on seerumiseula ja sit toukokuun 18.pvä on rakenne-uä. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mii26:
Miula oli ekassa neuvolassa hemoglobiini 124 ja sen jälkeen ei ole mitattu. Viimeks vähän kyselin et mitattaisko sitä kun on vähän huipannut, mut miule sanottiin sillon et vasta puolivälin jälkeen aletaan seuraileen!? :eek: Toivotaan, ettei se ole kovin alhaalla.. seuraava neuvola on nimittäin vasta 6.5!
Ei mullakaan olis mitattu hemppaa ellen olis sitä lääkärin määräämällä extraneuvolakäynnillä pyytänyt. Nyt sitten kokeilen miten c-vitamiini vaikuttaa raudan imeytymiseen. Kätilöksi lukenut entinen peruskoulun luokkakaverini sanoi että siitä pitäisi olla hyötyä. Kun tuo ei kerran ole vaarallista niin ei auta muuta kuin kokeilla.

Mulla olis vielä kolme viikkoo rakenneultraan 24.4. Sattuu hyvin mun isän 65v-syntymäpäiväksi. Toivottavasti saadaan vaarille kertoo sitten hyviä uutisia. Pelkään mennä tuonne rakenneultraan kun mun miehellä on sydänsairaus joka saattaa olla periytyvä. Juttelin asiasta perinnöllisyyslääkärin kanssa eikä sekään saamiensa tietojen perusteella pystynyt sanomaan varmaksi periytyykö vai ei. No joka tapauksessa, jos meidän ötzki sen sairauden saisikin niin sitä ei tarvii vauvana leikata ellei oo sitten ihan välitöntä hengenvaaraa eikä sitä pitäis olla. Tuo sairaus puhkesi miehelläkin vasta lähes 40v ikäisenä 1v4kk sitten.

Olkkis ja ötzki 17+4
 
Huomenia :)

Niin kyl miuta vähän rupes ihmetyttään, kun kuulin ystävältäni että heillä mitataan neuvolassa hemppa joka käynnillä, mutta hänellä poikkeuksellisesti joka 2.lla käynnillä, koska alkulukemat oli jotain 150.. Miulahan on muutenkin vähän taipumusta anemian suuntaan.. johtui varmaan kamalista 8pv menkoista.. mutta silti! Äidillä on myös melko matala hemppa ja joutuu ihan normioloissa vetään muutaman rautakuurin vuodessa. Raskauden aikana oli kuulemma tippunut alle sataan.. No, jos ei olo pahene niin kai mie kestän sinne toukokuulle.. eihän siihen oo enää kun 1kk!!! Miten aika rientää!!! Kesä, kesä, keesäää B)

Join muuten tänä aamuna mukillisen valkoista teetä.. aloin sitten muistella että teen juonnista oli kait jotain rajoituksia.. googlasin ja kaikkee löyty puolesta ja vastaan!? taidan jatkaa kohtuus kaikessa -linjalla. Tuskin mikään on vaarallista, jos ei rupee tynnyri kaupalla kiskomaan.. Olen juonut ihan tavallista mustaa teetä aamusin yhden mukin, sekin on varmaan jonkun suosituksen mukaan vaarallista.. kahvia en ole kyennyt rv6 jälkeen juomaan lainkaan.. aamusin on mennyt mukillinen mustaa teetä/kaakaoo ja tänään valkoista teetä (löyty kaapin perältä, kun musta pääs loppumaan :p )

Rakenneuä 22.4.. olispa se jo pian.. toisaalta pelottaa hirveesti, toisaalta ei malta! Kumpikohan masussa majailee.. :heart:

17+1
 
heips!

Hempasta:
mulla on normi vain joku 120, ja heit alussa laskenut 109..
nyt sit popsinut 6 viikkoa rautaa ja nauvola oli tällä viikolla
niin se oli vain 100...
nyt sit 4 viikon päästä taas katotaan hemppa, ja jos edelleen 100 tai alle.
joudun labraan verikokeisiin, ja sit äitipolille...anemiaahan ne epäili tai jotain..
onko kellään ollu tämmöstä??

esmeralda- + olio 18+3
 
Moikka!

Hemoglobiinista: Mulla on joka raskaudessa hemppa laskenut alle 100 ja sielä pysynyt, vaikka mitä olisin napsinut! Tosta nelosesta laski 89:n vaikka söin 2 tbl rautaa päivittäin. Synnytyksessä se oli 100-104, sit siihen päälle vielä ne 1500- 1700 ml vuodot :eek: Voitte uskoa, että veti heikoksi :kieh: No, pienellä veritankkauksella siitäkin selvittiin :)

Mulla oli kanssa eilen neuvola. Kaikki oli ok. Hb piti mitata, mutta autossa vasta huomasin, ettei mitattukaan. Rakenneultraan sain ajan joskus rv 18+5 tai jotain. Sehän on pian :D Mutta tuo meidän neuvolalääkäri ei kuulemma kerro sukupuolta :kieh: Keskussairaalassa olis kerrottu np ultrassa, mutta ei sitä vielä nähnyt. Meillä on ennestään 4 tyttöä, joten en mitään yllätystä odotakkaan, mutta malttamaton kun olen :saint:

Ehdin jo ajatella, että mun pahoinvointi olis ohi. Parin viikon aikana oon laatannut vaan muutamana päivänä viikossa ja olo on pirteempi, mutta eilen ja nyt aamulla taas laatta lensi. Nytkin on ihan voimaton olo :whistle: Painoa on tullut reilu 1kg, mutta mahasta päätellen vois luulla, että enemmänkin :ashamed: Tuntuu, että joka aamu on isompi maha kun illalla :LOL:

MillionNights ja vaavi 16 tasan
 
Uteliaisuuttani kyselen kun sitä rakenneuä:tä pelkään ja odotan ja pelkään... Millä viikoilla olette, kun ootte menossa sinne? MillionNights kirjotti et olis 18+ ja vau-kirjassakin on et yleensä mennään 18-20. Ja jos mie lasken viikkoja samallalailla kun vau-kirja niin oonnjo 21.rv.lla (20+) silloin! Eihän se muuten, mut jos siel on jotain traagista ja raskaus joudutaan keskeyttään.. niin onhan se varmaan kahta mukavampi mitä myöhemmin se on :( noo.. mie KOITAN ajatella positiivisesti, jos vaikka kaikki oliskin ihan hyvin :) itellä vaan terveyden suhteen niin rankkoja vastoinkäymisiä elämässä että väkisinkin on pelko persiissä!
 
Moikka Mii26,

Mulle on varattu rakenneuä viikolle 20. Odotan sitä jo kovasti.

Neuvolas olen viimeks käyny 3 vkoa sitten, et ehkä siitäkin syystä sitä odottaa.
Mulle on tullut jonkin verran selkäkipuja ja liitoskivut on välillä tosi pahoja. Mites teillä?

Jooseppi + Möykky 17+1
 
MillionNights-82 : noh hyvä et muillakin...mut mietin just kun se neuvola täti puheli anemiasta ja siitä äitipolille menosta...niin en ymmärrä miks sinne polille..??

Mii26: Asun kuopiossa ja täällä on rakenne viikolla 20...Eli mulla on alle 2 viikkoa siihen HUIH =)
jännittää kovasti!

esmeralda- + olio 18+3
 
Terppa! Pakko tulla purkaan kiukkua: MÄ ARVASIN! Soitin äskön puhelun... Olivat sit siellä TRE keskusäitiysneuvolassa hukannu mun lähetteen, ja nimeä ei ollu missää listalla jonossa! Siinä puhelimessa otin sitten vähän hernettä nenään siitä, vaikka eihän se sen naisen vika varmaan ollutkaan. Sit vielä ku sillä lukee siel mun papereissa et rakenneultran tekee lääkäri (varmaan mun epilepsialääkkeiden ja lievästi kohonneen riskin takia) ni hyvä että löys ajan mulle... 20.4 - eli mulla silloin viikkoja 20+0 tasan. Miten tää aina on tätä taistelua puhelimessa? Muistan silloin tammikuulla ku en meinannu saada lääkäriaikaa... Huoh. Nyt on kuitenki helpottunu olo ku Itse tartuin asiaan ja hoidin sen ultra-ajan. Ja sit alkaakin jännittävä odotus: kumpi sieltä tulee? Ei jaksais odottaa, reilu 2 viikkoo vielä!! :D Roona&Tahvo 17+3
 
Roona82 Hyvä että soitit ja sait ajan. Todellakin, tollasta tapahtuu mutta helpottaa ummasti ku saa jollekkin aukoa vaikka ei se sen vika välttämättä olllu. :saint: :D Mutta pääasia, että sai ajan noinkin pian sitten. =)

Mii26 Mulla on rakenne-uä 18.5 eli sit on rv 20+2. Tai nt-ultran mukaan 20+6. Mutta siis rv 21. Tuo on aivan totta tuo, että raskaus pääsee kovinkin pitkälle, mutta toisaalta taas aikasemmin ei välttämättä näe sikiön rakenteita niin hyvin.
Meillä täällä on käytössä vkolla 15-16 se seerumiseula josta oon puhunu ja jos se hälyyttää voi olla kohonnu riski johonkin poikeavuteen. Siinä mielessä siis hyvä että täällä on tuo niin saa jo aikasemmin tietää jos on jotain häikkää oikeasti. Esim. viime raskaudessa kävin myös tuossa seulassa ja se hälyytti. JOS en olis menny ois kaikki kamaluus paljastunu vasta rakenne-uä:ssä eli YLI kk myöhemmin! No mutta, muistutan vielä että tommoset mitä mulle viime raskaudessa sattu ja poikkeavuudet ylipäänsä ovat aika harvinaisia. Valitettavasti niitäkin sattuu, mutta kannattaa muistaa että on miljoona kertaa suuremmat mahkut että kaikki menee hyvin! =) Joo, näin mie yritän itellenikin hokea.. Pelottaa noi seulat siks niin vietävästi ku viimeks hälyytti. Vaikka onhan se vielä pienempi mahollisuus että osus samalle ihmiselle kaks kertaa peräkkäin mutta silti... Mihinkä se koira arvoistaan pääsee....

Mutta siis, positiivisuutta!!!!! =)


nöttis & kirppu rv 13+5 (Mie pidän meidän pinon "perää". :wave: :D )
 
Täälpäin ei tosiaan oo nuo vkon 15 veriseulat käytössä, eikä verikoetta otettu myöskään np:n yhteydessä. Välillä hirvittää kauheasti, mutta nyt on taas ollut hyvin luottavainen, usko tulevaan -fiilis! Eli eiköhän tää tästä :) Jos kaikki on mallillaan rakenneultrassa, niin sitten uskallan alkaa ostaan jotain vauvahöpöjä :heart:
 
Mulla kans rakenne ultra kun vkoja 20+2.. seuraava neuvola sit 6.5. joka kerta (2 kertaa takana) mittaavat hemon, verenpaineet ja painon.. :) mä oon ihan varma et meille tulee tyttö.. toivottavasti saadaan sit ultrassa tietää :heart: tänään kävin pinnasängyn+hoitotason ostamassa, käytettynä 1 lapsen jäljiltä. vielä laitetaan varastoo säilöön myöhempää varten, meille tulee alkuun mun vanha ensisänky, nostalgiaa! :)
 
Tänään oli lääkärineuvola. Kaikki on hyvin. Hb 127, verenpaineet ok, paino ei ole vielä kirinnyt lähtöpainoon takaisin. Liikkeitä olen siis tuntenut parin viikon verran, joten enää ei ole sellaista outoa, turhaa, paniikkia vauvan elossa olemisesta.

Rakenneultra mulla on rv 19+6. Sokerirasitukseen aika rv 22. Sokerirasitus tehdään kuulemma nykyään kaikille odottajille. Onko näin? Pahoinvointi ja väsymys on taakse jäännyttä elämää. Selkä- ja nivuskivut tulleet tilalle. Saan kuulemman ajan akupunktioon noihin selkävaivoihin, jos haluan. Toivottavasti kivut eivät pahene.

Huomenna töihin ja sitten alkaakin viiden päivän vapaat! Ihanaa! =)

Muffa 17+1
 
Kylläpäs on juttua tullu ku en oo kovin ahkerasti käyny täällä lukemassa.. :ashamed:

Mulla oli toissa päivänä lääkärineuvola ja kaikki vaikutti olevan hyvin! Eka kertaa kuunneltiin pienen sydänäänet ja oli nii ihanan kuuloset kyllä.. :heart: Kohdunkanavaa oli se normi 3cm ja kohdunsuu onneksi kiinni ja kohtu oikealla kohtaa. Painoa tullu kuukaudessa vähä alle kg ja hemoglobiini oli laskenu 145:stä 124:ään..eli pikkuhiljaa kai alkaa jo laskea, vaik syönki tuota multitabs-raskaus tabletteja, jossa on vähän rautaa. Meinas vähän naurattaa ku lääkärille menin.. oli sellanen mieslääkäri ja hän katsoi ekana mahaani ja sanoi "jahas, sä taisit tulla siihen puolivälintarkistukseen, mahaki on jo noin hyvin pyöristyny..." :LOL: Mä vaan että ehei, ku tää on se eka lääkäritarkistus, että mulla on noista edellisistä raskauksista jääny muutama mahamakkara, ni siks se maha jo näyttää noin isolta.. :LOL: :kieh: Lääkäri vaan ihan pokkana sit alako selittelee et se on ihan hyvä ku tulee noin pienellä ikäerolla nuo lapset, että ehtii ne mahamakkarat myöhemminki sulatella.. :D :whistle: (Meillä siis poika 2v3kk ja tyttö 8kk) Tosi puheessa kyllä ihmeesti on tuo maha jo pyöristyny, vaikka siinä niitä edellisiäki makkaroita toki on.. mut tuntuu et nyt viikon aikana tullu ihan esille tuollanen pallo tuolta massusta.. ihanaa.. :heart: :)

Noista seulonnoista olitta jutelleet. Me ei mennä siihen seulontaan, ei olla menty edellisissäkään raskauksissa, ku ajatellaan et lapset otetaan joka tapauksessa vastaan, niin turha sillon tutkituttaa. Vaikka tokihan siinä vois henkisesti valmistautua jos kuulis että sairas lapsi ois tulossa, mut ku niistäkää tuloksista ei voi olla ikinä varma. Saattas siis aiheuttaa ihan turhaa stressiä ja huolta..

Ihanaa ku pääsiäinen tulee.. me lähetään luultavasti jo viikonloppuna tai sit alkuviikosta mun kotiin pohjoseen vähän lomaileen. Mukavaa vaihtelua arkeen :)

Mut hyviä vointeja kaikille :hug:

Annilia ja vauveliini 14+6

ps. tuli vielä mieleen ettei tälle masuasukille oo keksitty mitää lempinimiä. Edellisissä raskauksissa poika oli "Upi" ja tyttö "Nuppu".. vaikkei siis etukäteen tietty sukupuolta :)
 
Heipsistä!

Tuolla näky aiemmin olevan puhetta et tekeekö lääkäri vai kuka sen rakenneultratutkimuksen..meillä tekee joku ylikoulutettu kätilö, en nyt muista sen tarkkaa ammattinimikettä mut joku tyliin tämmönen, ei tavan kätilö mut ei kuitenkaan ihan lääkärikään, kuitenki siihen hommaan pätevyyden saanu henkilö. Oiskohan enää vaikeemmin voinu tuotakaan selittää :LOL: ainaki vielä -07 vuonna teki ku esikoista ootin, tuskinpa nuo käytännöt on hirveesti muuttunu siitä.. 20.4. ois mulla tuo rakenneultra, ei millään jaksais oottaa!!! Tunnelmat on odottavan ja pelon sekaiset..pakko vaan yrittää ottaa rennosti ja rauhallisesti. Meillä otettiin sillon nt-ultran yhteydessä se verikoe ja ne soitti sit sen yhteistuloksen ja riski oli kuulemma erittäin pieni mut ei se sanonu sitä et mikä se luku oli, mut väliäkö sillä jos kerran oli ok. Nt:n määrä oli 1,1mm. Ja aion kyllä itekki kysyä siellä rakenneultrassa kumpi on tulossa, jos vaan tosiaan suostuu esittäytymään niin päin että näkee :) vaikka eihän se satavarmaa oo vaikka näyttäiski oikeen puolen... ekan aikaan meille sanottiin että poika tulee ja niinhän se tuli :heart: Ja sitte pyykit kuivamaan ja poitsu kylpyyn, pitää ehtiä ennen salkkareita ku on se niin kamalaa jos jää viikossa yks puoltuntinen jännittävää draamaa välistä :LOL:
 
mie löysin vast nyt tän ketjun ja aattelin sit liittyy. plussannu oon jo uutena vuotena joten viikkoja tällä hetkellä takana 17+3. rakenneultraa oottelen malttamattomana siihen ko kuitenki on viel aikaa pari kolme viikkoo.
Kaikille odottajielle onnellista keväistä odotusta
 
Nonnis, listaa saikin tänään päivitellä ihan kunnolla, eli sis dadan ja joosepin tiedot tuli sinne lisää, ja nöttiäisen la muuttui taas :) äläkä huoli, kyllä sä täällä saat tietty roikkua, ei se la mun mielestä niin sitä kato, ku kuitenki on tääl jo kirjotellu ja tutustunu muihin, tyhmäähän sitä olis joutuu "vaihtaan" pinoo vaan "muotoseikan" takia :)

Mulla meni just yli 60? Lindexiin! Piti ostaa itelle jtn kivaa, mut kaupasta lähtiessä kassi täynnä bodyy ym! Bodyt oli 3kpl/2 hinnalla ja sit mitäs muuta ostin... No juu. Vähän pääs lapasesta karkaamaan tuo touhu! Mut oli niiiiiin ihania kuoseja tullu, et oli PAKKO! Mies varmaan takavarikoi mun kortin kohta :D Se haluu ite päästä shoppaan kans, mut vasta sit ku tietää kumpi tulee. Me mennään varmaan 4D-ultraan jos tuol rakenneultrassa ei näy tarpeeks hyvin. Mut eiköhän siellä näy kaikki - toivon mukaan! :)

Mä en jotenkin jaksa enää pelkää. Mä pelkäsin aluks, että tuolla ei ole mitään... joten mentiin 100? maksavaan varhaisultraan vko 9+0... No siellähän oli! Sit pelkäsin tota nt-ultraa et onks se elossa enää edes.... Ja siellähän se viuhtoi kovin! nyt on jotenki niin tyyni olo, ja ajattelee et eiköhän tää nyt ole ihan totta, ja tapahdu, meille tulee lapsi. Oma rakas lapsi. Ja mä järkeilen asian niin, että ei voi aina tulla pahaa vaan niskaan elämässä... Mulle on tullu sitä ihan tarpeeks sitä kuuluisaa paskaa niskaan, vaikka en oo ees 30v vielä!! Joten nyt on aika tapahtua hyvää! Nii! :heart: :) :wave:

Illanjatkoja kaikille, huomisiin!

ps. mulla on mitattu vasta kaks kertaa hempat... ekal kerral yli 150, ja nyt viimeks pääälle 140, joten... ei tarvii ainakaa sitä hätäillä :)
 
Heipodei!

Hirveän kauan viime kerrasta ku tänne kirjottelin, hääsuunnitelmat käynnissä ja monta viikkoa ollut pelkkää opinnäytetyön pakertamista.
Eilen oli rakenneUÄ ja siellä oli kaikki ok ja pikkuPOIKA siellä kölli :heart:

Maha on kasvanu hiiiirveesti, laitan tohon linkin ku ei taas vaihteeks päivitä kuvaa tonne profiiliin..
http://www.aijaa.com/v.php?i=3937468.jpg

Hempparista sen verran, että se kaks kertaa on katottu ja molemmilla kerroilla yli 130

arianrhod+poikapapana 18+0 :heart:
 

Yhteistyössä