Syyskuun sydäntenmurskaajat *helmikuussa2009*

Mä en oo yhtään jaksanu kirjotella, välillä lukemassa käyny. Oon nyt 2.2 saakka ollu saikulla, pahaolo 24/7.
Eka neuvola takana. Oli viime ke. Sano että ens kerralla kuunnellaan vasta sydänäänet.
Perjantaina mulla oli tosi vetelä olo ja kävin kättärillä, siellä teki ultran ja oli ihanaa nähdä pikkunen. Vesi valu silmistä kun lääkäri näytti sykettä. Hieno viikkoja vastaava vaavi.
Tässä oli nopee omaan napaan kertomus, nyt takasin lepäämään.

VK + vaavi 8+2

Rimpulakissa, mun on sulle pitänyt tulla kertomaan tämän viikon ultrakuulumisista! Jos muistat, niin mulla saatiin varhaisultrassa kaksi mittaa alkiosta: viikkoja vastaava ja niitä pienempi.

Tällä viikolla oltiin sitten nt-ultrassa ja olin stressannut, että mitä jos vauveli onkin liian pieni... No, nyt se olikin viikkoja suurempi ja viikkoja siirrettiin yhdellä eteenpäin ja laskettu aikakin tietysti muuttui aikaisemmaksi! Eli ilmeisesti siis kaikki on mahdollista! Minusta tämä uusi rv ja la eivät ole oikein fyysisesti mahdollisia kuukautisten mukaan, mutta lääkäri sanoi vain, että siinä ei ole yhtään mitään pahaa, vaan paremminkin päinvastoin, jos raskausviikkoihin tulee lisäystä!

Olin siis murehtinut sitä pientä pienokaista ja nyt saankin murehtia, onko se liian iso! :LOL:

Ultraan mentäessä luulin olevani rv 11+3, mutta se siirtyikin sitten rv 12+2. Sikiö oli 58 mm pitkä. Niskaturvotus oli 1,1 mm. Siellä se heppu köllötteli kädet silmillä ja jalat ristissä! Lääkärin mukaan liikkui aktiivisesti, vaikka me ei liikettä nähtykään. Sydän pamppaili 140x/min. Päällisin puolin nyt siis kaikki hyvin, veriseulan tulokset tulee parin viikon sisällä.

En olekaan ollut tällä syyskuun listalla, mutta nyt kuuluisinkin la:n mukaan elokuun listalle. Taidan kuitenkin pysyä lueskelemassa teidän juttuja, koska olen alusta asti teitä taustaillut... ;)

Jee, vanhenemispäivä pian ohi. Oli tosi kiva aamusella vääntää kakkua sun muuta, ku piti vähän väliä oksentaa! Tää ei ollut lainkaan hyvä päivä!!! Mut onneks kivat synttärilahjat piristi kummasti!! :D
Oli sitten ekaa kertaa jo äitiysvaateki päällä, voin ihan tosissaa hyllyttää kohta kaikki normi vaatteet, ku tää maha on ihan tajuton, ihan ku ois kunnon lauma tulossa... mut kai sitä ultraa on uskominen ja vaan yks tuloillaan!! Kjeh kjeh!!!! :LOL:

mama ja kääpiäinen 11+5

Heippatirallaa!
Omaa napaa tällä kertaa:
Tosissaan viimeksi ultrassa oli kaikki oikein hyvin, syke ++ jne,
nyt jännäilen kun eka neuvola 2.3. eli ei pitkä aika siihenkään :)
Masu on iltasin (varsinkin! ) kauheen turvoksissa, muilla?
Alussahan tässä mennään mut oon uskaltanut jo hitusen huokasta,
tänään POKSPOKS 8+0.

Dada ja pikkuruinen 8+0

Vivid
Mä tunnustan... :wave: Sorruin taas eilen ostelemaan lisää vauvan vaatteita ja kudoin villasukat... En voi vastustaa :p

Nyt nukkumaan, hyvät yöt kaikille ja nukkukaa hyvin, että jaksaa taas siirtyä arkeen.

Vivid ja Hippu 11+5

mulla on jotenkin vielä niin epätodellinen olo...kun ei ole sitä ultraa ollut..Keskiviikkona on se...ja sitten ehkä jo uskaltaa hommata jotain pientä....
Ei vaan uskalla uskoa liikaa, ennenkuin kaikki varmistuu..

esmeralda- + öttiäinen 12+0

Alkuperäinen kirjoittaja esmeralda-:
mulla on jotenkin vielä niin epätodellinen olo...kun ei ole sitä ultraa ollut..Keskiviikkona on se...ja sitten ehkä jo uskaltaa hommata jotain pientä....
Ei vaan uskalla uskoa liikaa, ennenkuin kaikki varmistuu..

esmeralda- + öttiäinen 12+0
Täällä toinen samanmoinen. Mulla ultra vasta viikon päästä tiistaina. Tulen varmaan hermoheikoksi sitä ennen. Eilen oli taas aivan oireeton päivä (jossei väsymystä lasketa) ja meinasin illalla hyppiä seinille...
Tämä viikko pitäisi tätä vatsapömppöä yrittää vielä piilotella täällä töissä. Pelkään pahoin, että se paljastaa minut tarkkasilmäisimmille.
Ensi viikolla onkin hiihtoloma.

Samalla kysynkin, haluaisiko joku alkaa päivittämään tätä listaa maaliskuussa?

Siiri S, 10+5

Moi kaikille! Oon aina päivittäin käynyt lukemassa juttuja mutta laiskana en ole jaksanut kommentoida kuin about 1xvk:ssa :ashamed:

Tänään kävin nt- ultrassa, olin jo hieman asennoitunut ettei siellä mitään ole tai että sydän ei lyö, mutta siellähän olikin pieni alien =)
Sydän löi vimmatusti, peitteli naamaansa käsillään ja käänsi meille selkäänsä :D
Mutta kaikki oli kohdallaan mitä pitikin :heart:
Pikkuisen mitat olivat 40,3mm
Nt oli 0,4 muistaakseni esikosta oli 0,9. Seula otettiin samalla, nyt sit stressaan sitä vuorostaan mutta kuulemma jos on poikkeeva niin tulos tulee jo ke-to muuten sitten rakenne ultrassa huhtikuussa vasta saan tuloksen.

Viikotkin heitti hieman ja la muuttui 8.9.09

Hyvin onnellisin terveisin TiiuHti + asukki 10+6

esmeralda- ja Siiri S mullakin eka ultra viikon päästä maanantaina jännittää aivan hirveesti.. mullakin melkee kadonnu kaikki oireet ainoo mikä on ni vessassa saa juosta jatkuvasti pissalla. vihlasuja/repäsyjä myös on..
Jännittääkö teitä niskaturvotuksen määrä?

Mullakin nt-ultra ensi viikon tiistaina. Ihana nähdä taas pikkunen! :heart:

Missäs vaiheessa te ootte ajatelleet kertoa töissä raskaudesta? Vai onko moni kertonut jo? Mä haluaisin pitkittää vielä muutaman viikon esimiehelle kertomista, mutta toisaalta töissä on niin paljon hyviä ystäviä, että heille haluaisin kertoa jo nt-ultran jälkeen. Toisaalta osa näistä ystävistä on ystäviä myös esimiehen kanss, enkä ihmettelisi vaikka esimies saisi kuulla uutisen jostain muualta, mikä ei taas ole kiva juttu. äh! :headwall:

Hei!

Töissä kertomisesta...olen jo vähän kuin pakosta joutunut paljastamaan asioiden todellisentilanteen, kun on vaarana joutua alttiiksi erilaisille bakteereille. Ja muutenki raskasta fyysistä työtä niin hyvä se on työkavereiden tietää.

Sain tänään kuulla että eskarilaisen ryhmässä on joku sairastanut parvorokkoa viime viikolla...ja nyt tietty pelko että se tulee meille.... Heti soittelin neuvolaan ja pääsin käymään labrassa vasta-aine testissä et olenko ite sen joskus jo sairastanut. Tulokset pitäis tulla tällä viikolla. Alkoi kyllä jännittää kun se voi aiheuttaa keskenmenon tai turvotusta ja anemiaa sikiölle... Pelottaa suorastaan :'( . Pitää vaan toivoa että se ei meille tule!!

Naksos 11+4

Kävin sit neuvolas, sain ajan tänää ku sinne soitin nii muistivat heti et mul oli ollu niit vuotoi ja et pitäs ne sydänäänet löytää. Eivät löytäneet, joten laittoivat sit lähetteen lääkärille ultraan.

Siel sit tuli itku ku näin pikkuisen sydämen lyövän kuvaruudus ja muutenkin......se oli nii ihana se pieni. =) Minusta se oli nii ihana näky et loppu ajan vain itkin ja mies joutui vastaileen lääkärin kysymyksiin. :LOL: Luultavasti vain sitten siel np- ultrassa maaliskuun alussa siirtävät laskettua aikaa etemmäs viellä, koska ei vastannu ihan näit viikkoi, vaan vajaan vk verran oli pienempi, mut sinne asti odotan kuiten.

Huh, ny päikkäreille. =)

Iloinen: Ihanaa, ihanaa, ihanaa!!! :heart: Mulla meni ihan kylmät väreet, kun sulla oli noin hienoja uutisia :) Ehkä tää alku sit kuitenkin on kasvun puolesta hyvinkin vaihtelevaa, vaikka joka paikassa väitetään,että PITÄIS kasvaa samaa tahtia yms. Mulla on se np-ultra huomenna aamusta, silloin viikkoja 11+4. Jännittää ihan törkeän paljon :| Tuun sit kertomaan miten kävi.

Elämänilo3: Ihania ultrakuulumisia sielläkin! :heart:

Täällä ei ihmeempiä. Odotan tosiaan huomista np-ultraa kuin kuuta nousevaa. Jotenkin en ole ehtinyt ajattelemaan koko niskaturvotusta, kun mäkin oon huolissani, et onks siellä ketään hengissä... Vähän jossain vaiheessa mietin, et mikä mahtoi olla esikosta, mutta en muistanut, kun sitä ei meille suoraan sanottu eikä tajuttu kysyä.

Ihanaa talviviikon alkua kaikille!

rimpulakissa rv 11+3

Pikainen tervehdys tänne!

Oltiin äsken nt-ultrassa ja kaikki näytti hyvältä ja olevan kunnossa. Kovasti vauveli heitti kuperkeikkaa ja vilkutteli. Ihan uskomatonta miten niinkin pienellä voi olla jo aivot ja kaikki ja pituutta vasta 5cm :heart:

Innolla oottelen muiden kertomuksia ultrista!

Nyt töihin :)

Ippu+ötökkä 11+5

Elämänilo3: ihana että sait noin hyviä uutisia vihdoin!

rosehip: Mä kerroin töissä jo sen varhaisultran jälkeen... Eli pari viikkoa sitten... Meinaan teen sellasta duunia, että siellä pitää vähän sumplia että mitä kaikkea voin tehdä ja minkä aineiden kanssa olla tekemisissä... Ja muutenkin, mä oon vuokramiehenä, ja perjantaina tehtiin uudet sopimukset; ajattelin että hyvä ennen sitä kertoa, että pysyy meininki rehellisenä ainakin minun osaltani... Ja ihme kyllä halusivat mut pitää siellä vaikka maha kasvaakin ja vähän tekemiset rajoittuu... Vakuuttelin siellä, että kyllä mulla vasara kädessä pysyy vaikka maha kasvaisikin, ja onhan siellä töissä monilla ukoilla niin isot mahat, että voisvat hyvinkin olla raskaana! :LOL: Tää nykyinen työsopimus on toukokuun loppuun asti voimassa... Ja sen jälkeen pitäs ehkä siirtyä firmaan vakkariks... ehkä, niin se piti olla alunperin, että siirtyisin nyt... Mutta tuon firman asiakas on Nokian Renkaat, ja uutisista on varmaan joku huomannut, ettei Renkailla kovin kovaa mene! Voi olla, että tulee piiiitkä kuuma kesä... Ja salaa toivon, että tuliskin...

Ei jaksais millään odottaa sinne np-ultraan... Vaik vähän reilu viikko enää... ens ke. Sen jälkeen oon antanut itselleni luvan ostella vähän jotain pientä kivaa pikkuiselle :) Vielä en oo viittiny ostaa yhtään mitään jostain syystä.........

Tänään alkoi taas uusi viikko!

Ihanaa, 11+0

ElämänIlo3, ihania uutisia! :heart:

Me käytiin np-ultrassa ja sieltä löytyi yksi elävä, nukkuva, yksilö. Np oli 0.8, eli normaali ja sen pohjalta päätin, etten halua sitä veriseulaa itseäni stressaamaan, vaan koetan luottaa siihen, että kaikki on hyvin. Toivottavasti onkin.
Kaikki rakenteet, mitä tässä vaiheessa voidaan katsoa, oli ok ja muutenkin kaikki kunnossa. Vauva vain nukkui, ei lähtenyt liikkumaan vaikka kuinka odoteltiin, että heräis. Ultraaja vain sanoi, että näillä on nämä lepoajat ja aktiiviajat ja tämä näyttää jatkavan lepoaan. Siellä se nukkui. :heart:

La pysyi tuossa 7.9.

Siiri avasi kerho-sivulle uuden kerhon: Syyslapset09.

Ajattelin vain, jos haluatte keskustella hieman yksityisemmin, täällä kun viestejä pääsee lukemaan kuka vaan. Salasanan kerhoon saa minulta yv:llä pyytämällä. Ja kerhothan löytyvät kaksplus.fi -etusivun oikeasta alareunasta.

Ei muuta tällähetkellä (paitsi hieman huono olo) :LOL:

-Siiri S, 10+5

Heipä hei!
Onnittelut kaikille ultrassa käyneille ja iloisia vesseleitä siellä nähneille :)
mukava lukea onnellisia uutisia.
Mulla on se edessä torstaiaamuna. Sinä aamuna voi olla monet kurat housussa ennen ultraa.
Takana kaksi "tyhjää" ultraa romukoneella, niin en hirmu toiveikas ole. Tai toisessa ultrassa oli hirmu varovainen epäily "ehkä".
Vähän se toivo uskaltaa nostaa päätään koska kohdussa on tuntemuksia. tänään ja eilen on pistellyt kohtua silloin tällöin.
Mun esikkoni elää nyt koko ajan "pikkuveli-elämää". Kaupassa se katselee kaikkea mitä "pikkuveli" voisi käyttää ja muutenkin puhuu aiheesta päivittäin. Hänelle ei siis ole kerrottu tästä mahdollisesta raskaudesta, mutta ilmeisesti lapsilla on herkät tuntosarvet aistimaan asioita... Hupaisaa.
Mitäs muuta? Salaattiaddiktio pahenee, vaikka ei kropasta uskoisi. Kohta täytyy mennä tekeen fetasalaattia. Kuola valuu ajatuksestakin. Vai pitäiskö tutkia tuoteselostusta et voinko syödä sitä tai tätä. Mä sain aikaiseksi pari kolme viikkoa sitten niin pitkän listan, mitä ei sais syödä raskaana, et päätin et nyt menee hysterian puolelle.
eikä neuvolasta käsketty muuta kuin olla syömättä maksaruokia....
Jaah, mut kaunista maanantaita kaikille! :)
tv Sinimarja 10+6

Vivid
:heart: Ihania ultrakuulumisia muilla. Kiitos niistä, piristävät kummasti päivää! :heart:

Mulla alkaa olla jo vapina päälle, kun huomenna on np-ultra. Oon jännittänyt sitä jo monta viikkoa. Toivottavasti kaikki on hyvin ja sit saa alkaa kertoa muille uutisia, kun on se eka kolmannes takana.

Jännityksestä pyörryksissä oleva

Vivid ja Hippu 11+6

Onnittelut ultrassa käyneille, hyviä uutisia... ne on aina niin kivoja!!! :D :heart:

Mulla itellä on taas pahoinvointi alkanu, olihan se tossa välissä jo monta viikkoa pois ja nyt eilen se taas alko, aivan karmivaa!!! :x
Töissä ovat tienneet mun tilastani jo ikuisuuden... heti se tuli ilmi, ku on niin pieni työyhteisö ettei voi peitellä, ku nii huonovointinenki olin heti alusta lähtien, enkä kahviin voinu ees koskee!! Meillähän töissä on jo mun äityisloma tuurajaaki hääriny monta viikkoa! (se kyl mun mielest tuli hieman turhan ajoissa taloon)!!

mama ja kääpiäinen 11+6

Yhteistyössä