Syyskuun sydäntenmurskaajat *helmikuussa2009*

Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Hello!
Meidän piti perjantaina lähtee vanhoille kotikulmille täältä Tampereen suunnalta, ja mennä yöks yhelle kaverille... mutta hänen tytöllään onkin vesirokko.. Ja on kuulemma meikäläisen sikiölle vaarallinen?? Eli ei sit vissiin mennäkkään :(
Vaikka ite sen on sairastanutkin pienenä, mutta näin kuulemma ystäväni varoitteli että ei kannata... Voi BLÄÄH!!!! Ja niin oon odottanut hulluna että pääsen näkemään kummityttöä!!! Täytyy vielä perjantaina varmistaa neuvolalääkäriltä että onko näin...
Kysyhän ihmeessä siltä lekurilta! Maalaisjärki sanoisi, että eihän vesirokosta ole mitään riskiä sikiölle kun äiti on sen itse sairastanut, mutta olisihan se hyvä saada varmistus. Mie olen kans kuullu jos minkälaisia urbaaneja legendoja aiheesta raskaus ja rokot... Meijän pojille ootellaan parhaillaan vesirokkoa, altistus on saatu.

Terveisin Otus 8+6, joka on kyllä iltaisin 18+6 ;)
 
arianrhod: Mulla oli tänään toi sama... ei millää ollu oikees asennos. Mua ei kyl laitettu hyppelee, heh!! Kovasti koitti sitä tökkii sun muuta ja viimeseks mahan päältä ultraes se lääkäri sai jonkin laisen mitan otettuu.. vähän sinne päin!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Otus:
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Hello!
Meidän piti perjantaina lähtee vanhoille kotikulmille täältä Tampereen suunnalta, ja mennä yöks yhelle kaverille... mutta hänen tytöllään onkin vesirokko.. Ja on kuulemma meikäläisen sikiölle vaarallinen?? Eli ei sit vissiin mennäkkään :(
Vaikka ite sen on sairastanutkin pienenä, mutta näin kuulemma ystäväni varoitteli että ei kannata... Voi BLÄÄH!!!! Ja niin oon odottanut hulluna että pääsen näkemään kummityttöä!!! Täytyy vielä perjantaina varmistaa neuvolalääkäriltä että onko näin...
Mä olen aina luullut ja kuullut että se on vaarallinen vain jos et itse ols vesirokkoa sairastanut. Oon töissä päiväkodissa jossa tuo tauti monesti jyllää enkä ole ikinä kenekään kuullut sanottavan että en esim voisi olla töissä.
Mutta kannattaa tosiaan varmistaa joltain tietävältä;)

Täällä on ollut viime päivinä tosi hyvä olo, siis ei pahoinvointia lähes yhtään!
Jotkut ruoka-aineet yms etoo, esim. jäätee jota join ennen hulluna, niin nyt en pysty koskemaankaan. Mutta appelsiinituoremehua tekee mieli tosi paljon :p

Vielä viikko neuvolaan ja ultra-aikaa saa vielä tovin odotella..

Inka 7+2 :heart: :heart:
 
Vivid
Alkuperäinen kirjoittaja arianrhod:
Vivid tuo tänpäiväinen ultra tehtiin alakautta. Olipa muuten ihan kiva, kun ei meinannu kääntyä millään oikeeseen asentoon vauva, niin 3 kertaa piti kävellä ja hyppiä vähän aikaa, niin mikäs siinä ilman housuja hypiskelin :LOL:
Hahaa :LOL: Nauran täällä vedet silmissä, aika paha =) Hyvä mun täällä vielä nauraa, kun oma aika on vasta tulossa. Katotaan sit, kuka sillon hyppii :p
 
7+5, ja kaikki samalla mallilla, heikottaa, krapulainen olo. ja ruaka ei maistu, ei ainakaan tänään. ainoastaan hedelmät, jugurtti, kiisseli, ja tuaremehu menee alas!
katottaan mikä olo huamenna? kaikilla jo elämä vatsassa todettu.
mulla ei vieläkään todellista todistetta et kohdus on elämää! :(
ei ultraa, eikä sydän ääniä, neuvola vasta viikon päästä! :/
tahtos jo vastauksia!
fiksu ja nuutti 7+5
 
Fiksu:
no ei oo kaikilla todettu viel sitä elämää.... Eka ultra 9+2 nlan vanhalla romulla, ei näkyny mitään, toka ultra eilen sama laite 10+1 ei mitään tai sitten ehkä, mut ei...
Ens viikolla np ultra kunnon laitteella, sit selviää mikä meininki. Ite laskin illalla et jos mun kierto ku heitteli, ni pisimmän kierron mukaan mul olis vasta 9+2 tänään menossa, niin sit vois toivoo viel ollaki :) koska nlan romulla ei oikein ennen kymppiviikkoa näy mitään, ellei tuurilla.
Sinimarja 10+2 (kunnes toisin todistetaan) :p
En
 
Alkuperäinen kirjoittaja Otus:
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Hello!
Meidän piti perjantaina lähtee vanhoille kotikulmille täältä Tampereen suunnalta, ja mennä yöks yhelle kaverille... mutta hänen tytöllään onkin vesirokko.. Ja on kuulemma meikäläisen sikiölle vaarallinen?? Eli ei sit vissiin mennäkkään :(
Vaikka ite sen on sairastanutkin pienenä, mutta näin kuulemma ystäväni varoitteli että ei kannata... Voi BLÄÄH!!!! Ja niin oon odottanut hulluna että pääsen näkemään kummityttöä!!! Täytyy vielä perjantaina varmistaa neuvolalääkäriltä että onko näin...
Kysyhän ihmeessä siltä lekurilta! Maalaisjärki sanoisi, että eihän vesirokosta ole mitään riskiä sikiölle kun äiti on sen itse sairastanut, mutta olisihan se hyvä saada varmistus. Mie olen kans kuullu jos minkälaisia urbaaneja legendoja aiheesta raskaus ja rokot... Meijän pojille ootellaan parhaillaan vesirokkoa, altistus on saatu.

Terveisin Otus 8+6, joka on kyllä iltaisin 18+6 ;)


Tuosta vesirokosta, minä ite olen sen sairastanut pienenä ja on kuulemma ollu ihan kunnon rokko ku takamusta myöten ollu ihan näppylöillä.
Viime viikolla käytiin kaverin luona hekemassa meidän tytölle vesirokkoa, mietin ja mietin että voiko minuun viellä tarttua, siispä soitin serkulle ( tuleva kätilö ) ja kysyin häneltä että kuis on, sano että jos olen sen sairastanut niin sen ei pitäisi enää tarttua koska vasta aineet olisi nyt kehossa. Mutta jos alkaa epäilyttämään niin menen sitten saman tien lääkärin puheille. Viellä ei ole rokkoa tytöllä näkynyt mutta sehän itääkin ihan kiitettävän kauan.

Meillä olisi nt-ulta 25.2 ja ensimmäinen neuvolalääkäri 10.3.
Mies ei lähtenyt ekaan neuvolaan kun oli esikon ainaan mukana lähes jokaisessa alkuajan neuvoloissa. Ultraan mies lähtee mukaan :heart:

Täällä olo on taas vaihteleva, millon oksettaa ja millo väsyttää, paleltaa ja kuvottaa :$

Päivän jatkot kaikille!!! :flower:

zeny ja pieni 9+6 :heart:
 
Hei, hiljaisuus ja joku toinenkin oli ihmetellyt missä olen ollut. Eli ainakin hengissä ja toivon mukaan pikku kaveri kanssa. Pahoittelut niille, jotka täältä olivat poistuneet. Ihtekin yhä pelkään joutuvani poikkeen vaikka oireita on......siis ne ovat alkaneet ja siksi en ole täälläkään jaksanu olla. Tuntuu ettei välillä muuta teekään ku oksentaa ja oksentaa...tosin, nyt on kolmas päivä menossa, etten ole oksentanut. Olokin ihmeen pirtee sitten, vaiks palelee ja väsyttää aina.

Ihania ultrakuulumisiakin oli tullut ja sydänääniä jne....ihte meinasin et soitan nvl. ensi viikolla, et kahtoisivat saisko jo sydänäänet kuuluviin. Sit olis maaliskuun alus se np-ulra.

Hyviä oloja ja jakseluita kaikille.

rv 9 + 6
 
Alkuperäinen kirjoittaja fiksu:
kaikilla jo elämä vatsassa todettu.
mulla ei vieläkään todellista todistetta et kohdus on elämää! :(
ei ultraa, eikä sydän ääniä, neuvola vasta viikon päästä! :/
tahtos jo vastauksia!
fiksu ja nuutti 7+5
Ei oo todistettu elämää vatsassa (vaikka neuvola onkin käytynä ). 11 aamua nt-ultraan... siellä se vasta selkiää. Sitä ennen mennään vielä vähän käsijarru päällä eikä uskalleta kunnolla tuulettaa :D :D

-Siiri S 10+1

 
Moi! Tunnetteko te jo kohdun jotka olette 11 viikon tienoilla kun tunnustelette vatsaa? Mä en tunne niin mitään ja sekös on saanu minut nyt hikoilemaan. Tässä mietin että soitanko neuvolaan että voisiko huomenna käydä ja yrittää katsoa tai kuunnella onko siellä elämää....
 
Tänään oli eka lääkärintarkastus,koitti kuunnella vanhalla laitteella sydänääniä mutta ei kuulunu vielä.Miulla on kohtu niin taaksepäin kallistunu että senkää takia ei välttämättä vielä kuulu.Vähän harmittaa kun olis ollu kiva ne bongata mut ei voi mittää.Viikon päästä sit ultra ni saapi varmistuksen.Kohdun koko vastaa viikkoja.Joka toinen päivä aivan karsee olo ja joka toinen päivä kauhee väsymys :/

Menettäneille :hug:
 
Tepa, ei mullakaan kuulunut tämän päivän lääkärikäynnillä sydänääniä, kun niitä jollain vanhalla romulla yritettiin etsiä. En jaksa kuitenkaan olla huolissani, kun viime viikolla omakustanteisessa ultrassa näin pienen pötikän ja sykkivän sydämen ja kohtu oli kasvanut normaalisti. Nt-ultra on alle kahden viikon päästä, joten sitä odotellessa. :)

Rosehip 9+1
 
Heippa tänne,

Tuosta vesirokosta olen itsekkin kuullut että jos on sairastanut niin ei pitäisi tarttua, itseasiassa kävin juuri lääkärissä ja kysyin tätä varmuudeksi kun työskentelen päiväkodissa.

Joku kyseli myös tuntuuko kohtu, itse en ainakaan sitä tunne tai "tunnista"...

Aika tasaisen hyvin etenee tämä elämänalku täällä, paha olo vaivaa lähinnä aamuisin ja kun vatsa on tyhjä, muuten olo todella energinen ja hyvä! Ihanaa :) Onko kellään muulla käynyt niin ettei rinnoissa olisi vielä tapahtunut mitään muutoksia? En ainakaan itse huomaa omissani mitään, ei kipeytyneet eikä kasvaneet.. kummaa

Tänään oltiin neuvola/lääkärissä ja kuultiin ensimmäistä kertaa sydänäänet... tuli kyllä uskomaton fiilis :heart:

Ippu ja ötökkä 11+0
 
Hiljaiseloa elelleenä on hyvä poistuakin vähin äänin. Tuulimunatuomio. Onneksi on kolme tervettä, ihanaa lasta ja tämä odotus ei ollut mikään hartaasti yritetty, vaan pikemminkin ylläri. Mutta kirpaiseehan se ja harmittaa. Saapa nähdä, jaksaako sitä enää jatkossa edes haaveilla uusista vauvoista.

Halaus kohtalotovereille ja kaikille, joilla masussa elävää elämää, onnittelurutistus!
 
Sain kuin sainkin ajan neuvolaan huomiselle ja pääsen kurkistamaan onko mun sisällä pieni elävä ihmisalku :heart: ..Onneksi ne tuolla neuvolassa ymmärtää kun huolestuttaa =) .

Minulla on tuo turvotus nyt jotenki tasoittunut ja masu tuntuu paljon pienemmältä tai kiinteämmältä. Paino ei ole onneksi ainakaan oman vaakan mukaan noussut edellisestä punnituksesta, joten voi vähän huokasta =)

Ultraan olis vajaa kaks viikkoa, eli 23.2olis vihdoin oikee ultra kunnon laitteilla.Toivon mukaan kaikki silloin ok. Ei vaan malttaisi odottaa :D
 
Huomenna eka neuvola-lääkäri... Vähän jänskättää! Ku muistas vaan kysellä kaiken mitä tässä on pyörinyt päässä... pitäs varmaan kirjoittaa lapulle aina kun jotain tulee mieleen. Sitä tulee hulluks jos aina alkaa googlettaan juttuja ja lukee netistä vaikka mitä...

Tänään tuli omituista postia;
Mullahan on siis epilepsia, jos ny joku ei oo bongannu sitä jostain mun tekstistä... Ok. No ekassa neuvolassa (29.1) laitettiin lähete TAYS:n neurologian osastolle... Ja tänään sieltä tuli postia. Että olis aika sinne 13.2.2009 klo 8:00 ja pitäs varaa koko aamupäivä tähän käyntiin. SIIS HUOMENNA! Ja se kirje on lähetetty EILEN! Sit oli puhelinnumero sinne neurolle et jos tulee kysyttävää tai pitää peruuttaa aika... Ja se olis pitäny tehä klo 15 mennessä... tänään. Jolloin olin vielä töissä. Hah... varmaan mä voin töistä jäädä alle päivän varotusajalla!??? ja huomenna olis se neuvolalääkärikin....
Mitä ihmettä? Täytyy huomenna soittaa heti aamusta sinne ja perua - enkä varmana maksa sitä maksua kun jätän menemättä!!

Eip ole kämppiä löytynyt... Tuntuu että kaikki on ihan ku pommin jäljiltä ja viimeks siivottu joskus 70-luvulla. Tämänpäiväisessä kolmiossa mitä käytiin katsomassa, oli poltettu sisällä! Kiva löyhkä...

Väsyttää, mutta ei onneksi enää okseta :)

10+3
 
Roona82: No ompas toimittu aika tökerösti tuon sinulle varatun ajan kanssa. :/ Toivottavasti saat siirrettyä sen vaikka ens vkolle ilman ongelmia, sillä eihän tuo nyt sinun vika ole. Pidemmällä varotusajalla pitäs aika tulla, onhan ihmisillä muutakin elämää ku kytätä jotain aikaa jonnekin... :hug:

Kohdun tuntemisesta: Itse en edes tohi painella vatsaani. Ihan selvästi se jo pömpöttää ja mikäs kumma tuo nyt oliskaan, onhan tää jo kolmas raskaus. Vkon päästä ollaan menossa käymään mun porukoilla ja salailu taitaa olla mahdotonta mikäli en pukeudu mieheni vaatteisiin... :ashamed: Ihan pinkee on, plus se mitä omasta takaa hiukan on, normipainonen kuitenkin olen.
Joka tapauksessa alavatsaan tuntuu ilkeeltä aina jos esikoinen mun päällä könyää yms. joten kyllä se kohtu varmasti jo kasvanut on.

Dadalle tännekin, ihania uutisia!! :heart:

(.) Oksua :x joka pvä, oksennan useemman kerran. Väsyä, palelua, lievää metallinmakua suussa...
1.5vkoa ekaan neuvolaan, 2.5vkoa ekaan ultraan. :heart:
Ens vkonloppuna häämessuille. =)


 
Naksos : en minkään tunne vielä kohtua, vaikka alkaa kääntymään jo viikolle 12..

Ultra ois ens keskiviikkona, jospa sit tulis se todellinen olo..Sillä nyt on jo välillä unohtunut koko raskaus..Jotenkin kun ei tietenkään ole vielä liikkeitä..mut sit kun ei näy mahaakaan...niin tuntuu oudolle....Mut aluilla sitä vasta ollaankin...ja toisaalta hyvä kun ei ole mahaa...et ei näykkään mihkään vielä, kun en halua kaikkien vielä tietävän..

esmeralda-+ öttiäinen 11+5
 
Yritin eilen sovittaa iltapukua (tarvitsisin sitä viikonpäästä yksissä juhlissa) ja jostain syystä hame ei mennyt kiinni ja vatsan kohdalla oli kaamea kumpu! Totesin siinä peilin edessä seistessä, että "tää puku päällä näytän ihan siltä kuin olisin raskaana"... Oli muuten ensimmäinen vaate, jonka kanssa kävi noin. Taidan siis jättää ne bileet väliin, mies saa mennä yksin. En ala nyt tässä vaiheessa ostaan uutta pukua enkä kyllä lähde siinä puvussa julistamaan "kaikelle kansalle" vielä tässä vaiheessa raskauttani. Ollaan nyt vielä hetki hissukseen...

-Siiri S 10+2
 

Yhteistyössä