**Syyskuun Sydäntenmurskaajat** ELOKUUSSA 2009

Noi vanhat asiat on jo silleen käsitelty ettei ne enää tähän päivään vaikuta, mutta tää viimeisin juttu on sellainen että tietty se vaivaa kun ei oo mitään konkreettista edistystä asiasta tapahtunut. Ja kun oon tottunut puhumaan tällaiset asiat ulos ajatuksista niin nyt sitten tuntuu että kaikki kaatuu niskaan kun jään yksin. Sen olen kuitenkin päättänyt etten todellakaan aio päästää sitä hyypiöö helpolla jos/kun se kiinni saadaan. Ihan Ötzkin takia, jos ei muuten...

O&Ö

Jee se ois tosiaan elokuu :D

Täällä on vointi ollut ihan ok, vähän on taas vihlonut alavatsaan, mutta supistuksia ei oo oikeestaan enää tullut. Lonkat vaan ihan mielettömän kipeät, varsinkin öisin. Niin ja jalkojen turvotukset, jotain kauheeta..
Mulla ois vielä 3vko töitä, mut meen ens to neuvolalääkärille ja toivon et se kirjottais saikkua suoraan loppuun asti. Ei tarttis joka viikko siellä käydä..

Mä oon kans facebookissa ja siellä tulee käytyä joka päivä, niinkuin täälläkin teitin juttuja lukemassa monta kertaa päivässä :D

Mä tein esikoisen odotusaikana kans isyyspakkauksen, nyt en ajatellut tehdä..
Tilasin netistä mm. sellasen tutin missä lukee papa is the best ja sellasen nokkamukin. Sit tein valkoiseen bodyyn kangastusseilla tekstin I love Daddy :heart:
Oli siel sit korvatulpat, batteryy yms.

Mut nyt täytyy lähtee nukkumaan, täällä on ollut kovat rempat käynnissä ja vihdoin alkaa yläkerta olla valmis:) Äsken kannettiin sinne pinnasänky ja huomenna pesen petivaatteet ja laitan sängyn valmiiksi :heart:

Inka & Maisa 31+5 :heart: :heart:

Nyt on kerho luotu tuonne FB:n nimellä Syyskuun Sydäntenmurskaajat 2009. Ja kuten toivottiin kerho on salainen ja jäseneksi pääsee vain minun kutsusta. Eli jäseneksi haluavat voisivat laittaa sähköpostiosoitteensa (jota käyttää FB:ssa) yksärillä niin lähetän teille kutsun liittyä jäseneksi!!

Jos tuo tuntuu liian vaikealta voidaan kerho muuttaa myös suljetuksi, eli jäsynyyttä pystyy anomaan FB:n kautta.

Laitelkaapas siis postia niin katsotaan miten homma alkaa luonnistua.. (mulla ei oo aikaisempaa kokemusta kerhon perustamisesta :whistle: )

Huomenta :wave:

Yöllä heräsin vessaan ni huomasin etten saanu vasenta kättä nyrkkii. Yritin laittaa ja sainki loppujenlopuks mutta etu- ja keskisormi lonksahti tuosta keskinivelen kohdalta ikävästi.. ja ai piru ku sattu.. nyt taas aamulla käsi toimii mutta kipeet on nivelten kohalta sormet. :'(

Joo, no tänään onkin sitte ohjelmassa ravintolassa nautittava lounas =)
Ihana päästä ulos syömään :p

Oi että nyt ois jo 2.8, aika menee niin nopeesti.. Justhan sitä vasta teki testin ja sai tietää että on raskaana. Ajatella että on kaikilla omat kääröt kohta sylissä :heart:

O&O 34+6 :heart:

Huomenta huomenta.
Kerhojen salasanat laitettu yksäreillä. Siellä on tosi hiljasta ollu viime aikoina, että ihan hävettää :ashamed:
Mut laittakee kuvia ym sinne ja juttuja lisää, jos lähtis taas rullaan? Kuvia on ainaki kiva katella, esim lastenhuoneista, pinniksistä ym :)

Mä laitoin Usvatähdelle yksärinä linkin mun fb-profiiliin. Jos pääsis sinne grouppiin?! :D Muutama sydäntenmurskaaja-kaveri mulla siellä bookissa onkin jo, mutta ilomielin otan kyllä lisää kavereita siellä! :)

Yö meni aika pitkälle nukkuessa! Ihanaa. Tosin jouduin muutaman kerran heräämään pissalle, mutta nukahdin samantien uudelleen kun pääsin sänkyyn. Voi että kun ei tulis enää unettomia öitä.

Turvotus on taas yön aikana laskenu... Ah. Mutta eiköhän se taas iltapäivästä nouse. Pitäs joskus kokeilla maata koko pv ja kattoo sit mitä tapahtuu...! Mies jo meinas eilen, et käytäs äippäpolilla, ku oli niin kamala turvotus mun toisessa jalassa. Ja tuntu et pulssi lyö sataa ja muutenkin inha olo. Mut en mä halunnu lähtee. Jos ne ottaiski sisään tai pakottais vuodelepoon. Vaik... niinkö mieski sano, et ei ne ketään TURHAN takia käske vuodelepoon. Mut... Mä tulisin hulluks jos pitäs vaan sängyssä maata koko pv!!! :eek:
Nyt on taas kuitenki ihan hyvä olo kun heräs.

Ja ne piirakat on älyttömän hyviä!!!! Mä oon niin ylpee taas niistä, nauroin eilen miehelle, et voisin perustaa jonku piirakkapalvelun :LOL: On meinaan omasta ja monien muidenkin mielestä parempia ku monissa kahviloissa ym. Heh... Kamala kehuu ittee näin, mut kerranki ku on jossain hyvä :)
Ruuanlaitto on kyl ihanaa, sellanen henkireikä ollu kyllä aina mulle. Ja nyt varsinki se on entistä mukavampaa jostain syystä.

Nyt on pakko mennä lukeen toi yks alotus - kiinnitin huomioni siihen äskön... ku tossa oikeella mainostetaan noita Mitä nyt-foorumin otsikoita. Tuol on yks otsikko: "Mua kakattaa." WTF? Pakko mennä lukeen :LOL:

34+6

Huomenta!

Täällä meni yö ihan päin p... Lonkkia särki niin paljon että koko ajan sai kääntää kylkeä!
Tosin sai kyllä nukkua 10h ilman että poika ees tuli viereen..

Nooh ihana ilma ulkona, täytyy lähteä pojan kanssa ulkoilemaan:)

Inka & Maisa 31+6 :heart:

Huomenta B)

alkaa nää aamut näköjään vaan aikastuun päivä päivältä.. mulle tosi outoo herätä kahdeksalta, mutta no, otetaan vastaan mitä saadaan! jaahas, pitääkin laittaa nyt sitä yv:tä Usvatähdelle tosta fb-ryhmästä.. kyllä se Mii siellä osastolla taitaa olla, kun ei ole kuulunut mitään vähään aikaan.. toivottavasti kaikki on siellä hyvin.

kerttu ja puru 33+viis

Huomenta :)
Mä olen myös facebookissa , joka päivä siellä käyn.. Ihan koukussa :D ja mielelläni lisään lisää mammoja listoille :) muutama siellä jo onkin :)
Mä tulin taas eilen sukulaisille lomaileen ja hitto kun supisteli eilen oikei kunnolla :/ Johtu kyllä varmasti tosta matkasta ku sellaset 250kilsaa tänne ajoin.. Yks kaveri nauro hiljattain että katotaa nii mä oon täällä ku synnytys alkaa enkä kotona ku koko ajan ramppaan täällä :D Ja se voi hyvinki olla mahollist.. Sisko oottaa innolla syyskuuta tai aiempaa :D ja ilmotti jo että häntä ei haittais yhtää vaikka alkaisit synnyttää täällä nii olisit lähempänä :LOL: :D
Mä oon yrittäny olla 'dieetillä'.. eli siis en syö niin paljoo enenn nukkuu menoo ja vähä vähemmän etten mähkis ihan niinku tähän asti ja sit koko aika olla ähkynä.. Mutta eihän siitä mitää tuu ainakaa tääl isän tykönä.. Tuputtaa mulle herkkuja koko ajan ja jos otan vähemmän ruokaa nii se tulee lisää safkaa mun lautaselle :LOL: :D Se vaan nauraa että hänellä on samanlainen maha ja että hänki alottaa dieetit aina 'huomenna' :D En siis laihtuun ainakaa täällä olles pääse ja seuraava neuvola onki sit taas heti ku palaan himaan ja vaaka laulaa hoosiannaa :LOL:
Ja taas supistaa.. :/
Yöllä heräsin viisi kertaa vessaan :kieh: Ja olin ihan sekasi aina ku heräsin ku oli niiiiiin väsy, meinasin seiniä päi kävellä aina ku vessaan lyllersin :LOL: Ja aamulla heräsinki sit puol 9 mikä on aika myöhästä mulle mutta otti niin tuo eilinen reissaaminen voimille että olisin voinu nukkua pitempäänki.. mutta ei.. kamala vessa hätä taas ja ku piti päästä veskiin niin nousin sit kokonaan ylös ku en olis kehannu enää takasi maate painua ku isä jo kuhkinu vaikka kuinka kauan ylhäällä hissun kissun ettei vaa herätä mua :D sit se vaa istuu/makaa sohvalla ihan hiljaa yksinään :LOL: pakkohan sitä oli nousta ylös sen seuraks :D
Huomenna vaihdanki paikkaa ja meen siskolle.. Siellä ei olekaan sitten näin rauhallista ku kolme muksua keksii koko ajan kyl sie jotai äksöniä :D Enkä kerkiä koneellekkaan siellä niin paljoa.. Pari kertaa päiväs käyn äkkiä vaa postit kattoo mutta kirjotteleen en paljo kerkiä, paitti illalla mut silloin on jo niin väsy että menee mielellään vaa mammii :D

Viivi ja 33+1

Alkuperäinen kirjoittaja Usvatähti:
Nyt on kerho luotu tuonne FB:n nimellä Syyskuun Sydäntenmurskaajat 2009. Ja kuten toivottiin kerho on salainen ja jäseneksi pääsee vain minun kutsusta. Eli jäseneksi haluavat voisivat laittaa sähköpostiosoitteensa (jota käyttää FB:ssa) yksärillä niin lähetän teille kutsun liittyä jäseneksi!!

Jos tuo tuntuu liian vaikealta voidaan kerho muuttaa myös suljetuksi, eli jäsynyyttä pystyy anomaan FB:n kautta.

Laitelkaapas siis postia niin katsotaan miten homma alkaa luonnistua.. (mulla ei oo aikaisempaa kokemusta kerhon perustamisesta :whistle: )
Mun sähköpostiosoite on hopinitoi@luukku.com

En jostain syystä pääse laittamaan sulle yksäriä vaikka kuinka yritin.. :whistle:

Äippä35v ja Nuppu31+6 :flower:

Oon laitellu tälle aamulle kutsuja fb-ryhmään kaikille halukkaille. Jos ette oo kutsua saanu yksäristä huolimatta niin pistäkää uutta yksäriä vaan tulemaan! Jollain oli ongelmaa sähköpostiosoitteen kanssa jne. Mutta eiköhän se siitä!

Täytyypä minunki vähän siivoilla ja nappasta muutama kuva tuonne ryhmään meidän "vauvanurkkauksesta" :)

Mutta nyt täytyy lähtä kipasemaan sittarista lontoonraesuklaata

:whistle:

Mä laitoin Usvatähdelle yksärinä sähköposti osoitteen :wave:

Käytiin miehen kanssa semmonen kilsan kävelylenkki, että saatiin kuopus nukkumaan. Nyt sitten supistaa ja piti pysähtyä monta kertaa huilimaan matkan aikana. :( Normaalisti mä rakastan pitkiä vaunulenkkejä, mutta ei enää onnistu, niin ei voi ku valittaa... ja selluliitit kasvaa reisissä ja jopa pohkeissa :headwall:

Tossa kävellessä muuten tunsin, että neiti on todella ottanut nyt rt:n. Pää tuntui kokoajan hakkaavan häpyliitoksessa :kieh: Toivottavasti ei enää käänny.

Isyyspakkauksesta olitte jutelleet. En oo aikaisemmin miehelle semmoista tehnyt, enkä taida tehdä nytkään. Onhan tämä jo viides kerta, että ei taida yöheräämisetkään tulla yllärinä enää tässä vaiheessa :D

Sain taas vaihteeksi töissä kuulla, että kyllä yks pitää vielä tehdä! Pitäähän miehen se poika saada :headwall: Tokaisin siihen vaan: Mitä jos se kuudeskin on tyttö!?! Loppui nälvimiset siihen :saint: Miksi ihmisille ei riitä, että vanhemmat on tyytyväisiä lapsensa sukupuoleen? Meidän mumma kysyi kanssa, onko mies pettynyt, kun ei taaskaan tullut poikaa? Mies siihen, ettei tietenkään :eek: Mumma ilmoitti sitten kovaan ääneen, että HÄN kyllä oli, mutta ei nyt enää, kun ajatukseen tottuu... :kieh: Siis voi v....! Ja täti oli näyttänyt sille meidän vauvan 4D-kuvia fb:ssä. Nyt se saa...a stressaa, kun meidän vauvalla on kuulemma liian iso nenä :headwall: :'( :headwall: Mun tekis miele jo tehdä sille jotain |O No joo...

Ehkä mä meen sohvalle rauhoittumaan :whistle:

MN + rakas neiti 33+3 :heart:

Voi ihana oli katella fb:ssä kuvia teidän vauvahuoneista/nurkistanne. Alkaa jo ärsyttämään kun ei saada noita loppuja tavaroita mihinkään ennen kun saadaan ostettua niitä uusia huonekaluja. Vähän on tyhjänlaista kun 30m2 kämpästä siirryttiin tänne 75 m2 !

Mä oon muutaman päivän voinut taas tösi äklösti. Oksettanut on kunnolla ja laatta lentänyt .. :( Ja ihan omaa syytä :headwall: Eilen tein mustikkapiirakkaa ja söin sen melkeen puoliksi, sitten puoli kattilallista jauhelihakeittoa (!!!!!), juustonaksuja ja irtokarkkia. Olo oli niiiiiiin huono, mutta oli pakko vaan syödä lisää ja lisää. Söin ja oksensin,oksensin ja söin.. Mua ei saa jättää enään yksin kotiin!

Oli pakko sitten valvoa puoli kolmeen yöllä ennen kun viitsi mennä nukkumaan (makuuasentoon). Yö menikin sitten hyvin pitkästä aikaa, vessassa tavitsi käydä vain kolme kertaa :) Mutta muuteen ei siis mitään kovia kipuja ja sängyssä pyörimistä.

M&M 33+1

Mä roikun kans FB:ssä, joten viestiä laitettua Usvatähdelle! :wave: Meillä ei tosin saa mitään ihmeempiä kuvia vauvan nurkasta, kun tulee olemaan meidän huoneessa ja kehto ja hoitopöytä on vähän eri suunnilla. Mut katsotaan, josko jossain välissä saisin vaikka erillisiä kuvia laitettua! :)

Mennään tänään katsomaan ystävän 5 päivän ikäistä vauvaa, kun pyysivät kylään. Jännä nähdä nyt niin pieni vauva, kun kohtahan sellainen on meilläkin taas.

miimumaija: :D Kuulostat ihan bulimikolta... Mäkin kyllä harrastan tota ylensyömistä, kun en vaan osaa lopettaa. Mutta yleensä ne mössöt on aina makeita eli vedän överit irtokarkeista, jäätelöstä tai leivonnaisista. Joskus kyllä juustonaksuistakin... Milloin sitä oppis lopettaan ajoissa???

Nyt pitäs mennä käymään Vepsäläisellä katsomas esikolle isojen sänkyä. Muuramen Jungmanni olis ihana, mutta katsotaan miltä näyttää livenä, kun oon nähnyt vaan kuvissa ja aina kerrossängyksi tehtynä.

:wave:

Mulla ei oikeestaan mitään kummempaa kunhan haluan jakaa tämän armottoman väsymyksen teidän kanssa :kieh: . Nukuin yön ihan suht siedettävästi, ei ainakaan yhtään huonommin kuin aiemminkaan. Mutta heti aamusta tunsin, että nyt ei kyllä tämä nainen lähde käyntiin. Olen vaan löhönnyt ja lukenut, vähän mässännyt samalla :whistle: .

Mutta oikeesti, tämä tämmöinen kokovartalo väsy on ihan järkyttävää. Hyvä että jaksaa kättä edes nostaa ja näiden näppäinten painaminenkin tuntuu ylivoimaisen raskaalta. Vielä pitäisi jaksaa töissä kaksi viikkoa ennen mammista, plaah. Saakohan sitä saikkua vedoten pelkkään väsymykseen? Mulla kun ei oikeestaan oo mitään muita oireita (onneksi!).

Nyt taas vaaka-asentoon hetkeksi.

Kotona taas! Äiti piti niin hyvällä ruualla, että huomenna on kiva astua neuvolassa puntarille.. Nyt on vauvan tavaraa vaikka kuinka paljon - pinnasänky ja muutamat "pikkutavarat" vielä puuttuu. Vatsaa kovettaa ja jomottaa taas, kun tuli kahden noin 2v lapsen (veli ja siskon poika) kanssa pyörittyä koko vkoloppu :) Nyt meen ottaan päikkärit!

Usvatähdelle laitoin yksärin!

uneksija85 ja papu 32+6

Alkuperäinen kirjoittaja Cummastelija:
Mulla ei oikeestaan mitään kummempaa kunhan haluan jakaa tämän armottoman väsymyksen teidän kanssa :kieh: . Nukuin yön ihan suht siedettävästi, ei ainakaan yhtään huonommin kuin aiemminkaan. Mutta heti aamusta tunsin, että nyt ei kyllä tämä nainen lähde käyntiin. Olen vaan löhönnyt ja lukenut, vähän mässännyt samalla :whistle: .

Mutta oikeesti, tämä tämmöinen kokovartalo väsy on ihan järkyttävää. Hyvä että jaksaa kättä edes nostaa ja näiden näppäinten painaminenkin tuntuu ylivoimaisen raskaalta. Vielä pitäisi jaksaa töissä kaksi viikkoa ennen mammista, plaah. Saakohan sitä saikkua vedoten pelkkään väsymykseen? Mulla kun ei oikeestaan oo mitään muita oireita (onneksi!).

Nyt taas vaaka-asentoon hetkeksi.
Tervetuloa väsyneiden otusten kerhoon! Mä oon ollut tosi väsynyt viimeisen viikon. Mulla tuo väsy taitaa johtua ihan hempan laskemisesta kun oon muutamana päivänä peräkkäin unohtanut ottaa rautalisän. Pitää varmaan ruveta syömään rautalisän lisäksi papuja yms jottei tarttis kärsiä tästä enää väsymyksestä. Öisin kuitenkin saan nukuttua 8-11h joten siitä tämä väsymys ei todellakaan ole kiinni.

Olkkis ja Ötzki 35+0

Täällä kans yks joka vois ihan tosta vaan nukkuu koko ajan... Tää väsymys on jo hermoja raastavaa!!!!!
Tänään taas supistellu tosi mojovasti ja selkä hajoo ihan just totaalisesti!! :headwall:
Turvotusta ois vaikka muille jakaa, samoin kuin selluliittiä... hyi hitto se vaan leviää ja leviää!!!
VALI VALI VALI VALI VALI... oon taas oikeen hyvällä tuullella!!! Jos huomen vaik olis parempi päivä (pitäs mennä merelle... saareen onkimaan ja mustikoita poimimaan... taidan kyl ton poimimisen jättää suosiolla muille)!!!

mama ja kääpiäinen 35+5

HOHHOIJAA mikä reissu!
Lähdettiin aamulla sitten ajelemaan mökille, vähän reilu tunnin ajomatka. Jäppinen alkoi taas puskemaan ja survomaan itteensä, ja lähestulkoon koko matkan olin puolimakaavassa asennossa, ja siis muhun SATTUI! Vihloi ja jomotti alavatsalle ja alapäähän kauhee paineen tunne kokoajan kun tuo liikkui niin rajusti tuolla kohdussa. Onkohan ihan normaalia? Tekeekö muilla kipeetä kun lapsi puskee? Mä en oo enää ees varma, mitkä on supistuksia ja mitkä vauvan liikkeitä. Jonkin verran varmaan supistellutkin, kun oli alaselkä kipeenä välillä...!? :eek:

Ja reissu oli sitten siinä mielessä turha, että viinimarjat oli vielä puoliksi ihan raakoja! Eli ei päästy edes nitä poimimaan... Huoh, ens vklp sit uus reissu... Pakko ne sieltä poimia kun ostettiin jo mehunkeittovehkeetkin :LOL: Voi tosin olla, että jos tää olo jatkuu, mies lähtee ihan yksinään sinne.. Mä en JAKSA enää moista istumista jos noin kipeetä tekee...

Paluumatkalla koukattiin sitten miehen tädin luona kahvilla, ja mies poimi siellä ison kasan vadelmia, jotka heitettiin äskön pakkaseen. Saa vaaville sitten hyviä marjasoseita tehdä talvella... Kun on mustaviinimarjaakin pakkasessa. :)

Joo, ja yhdyn mama-84 sanoin: VALIVALIVALIVALIVALI.... Jalat turvottaa ihan sikana. Ja huomenna pitäs lähtee taas kaupungille? Ehkä sen passikuvan ja ajokortin uusimisen vois tehä joskus loppuviikostakin?

Kylläpä fb-ryhmä on saanut päivän aikana paljon jäseniä. Mukavaa :)
:eek: :headwall:

Mä olen siivonnut, siivonnut ja SIIVONNUT. Nyt taukoo ennen kun jatkan, ihme vimma :eek:

Hahaha, mua alkoi naurattaan kun moni puhuu tosta väsymyksestä (joo, itselläkin on sitä mutta eiköhän se tästä kun toi rautakuuri pääsee kunnolla käyntiin), tuli ihan mieleen että ollaanko me raskauden alku- vai loppupäässä :LOL: samoja vaivoja 4+ -viikoilla kuin 30+ -viikoillakin B) koittakaa jaksella kaikki :hug:

Samanlaista väsymisvikaa minullakin :D Mä toimin nykyään ihan ihme sykleissä eli yhtäkkiä viuhdon pää kolmantena jalkana ja sitten iskee totaaliväsymys, hyvä kun jaksaa itteensä raahata mihinkään :eek: Tänäänkin aamulla huhdoin siivoten ja leipoen ja taas vähän siivoten hoitaen pojan siinä ohessa ja käskyttäessä miestäkin hommiin. Ja kun sain pojan päikkäreille, niin lösähdin sohvalle ja ihan tajuton väsymys ja kokovartalosärky iski :/ Tulipahan siinä sitten levättyäkin, kun tuntuu, etten ikinä ehdi pitkäkseni aamukuuden jälkeen ennen iltakymmentä :/ Nytkin ois vielä pyykkihommia ja tiskausta sekä huomiseen työpäivään valmistautumista (pojan hoitokassin pakkaaminen, eväiden teko itelle..) ennen kun voin levähtää. Se on siis taas mentävä ;) :wave:

Jaksamista kaikille :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Samanlaista väsymisvikaa minullakin :D Mä toimin nykyään ihan ihme sykleissä eli yhtäkkiä viuhdon pää kolmantena jalkana ja sitten iskee totaaliväsymys, hyvä kun jaksaa itteensä raahata mihinkään :eek:
Ihan sama juttu minulla. Äsken lajittelin vauvan vaatteita, mutta nyt en edes pissalle jaksa nousta :kieh: :D

Yhteistyössä