**Syyskuun Sydäntenmurskaajat** ELOKUUSSA 2009

Masu toimii täälläkin melkoisen tehokkaasti :D Sen jälkeen kun rautatabujen syönti loppui, niin juurikin noiden supistelujen jälkeen saa juosta vessaan. Voin siis kuvitella, et kun synnytys oikeasti lähestyy, niin suoli tyhjenee pikavauhtia :LOL: Mulla on kyllä ollu aina sama "vika" menkkojenkin alkaessa eli maha villiintyy.

Oli lyhyt shoppailureissu: haettiin holitonta siideriä ja suklaata mulle ja pari olutta miehelle :D Kohta sauna päälle ja pizzan tekoon...
 
Aijai, omenapiirakka tuli uunista juuri :D

Täällä kanssa maha välillä toimii liiankin hyvin, mutta se saattaa kyllä johtua siitä, että mä olen ihan hulluna ruispuolukkapuuroon ja sitä tuolla kaapissa on vielä pikkuisen jäljellä isosta erästä :)
 
Nyt se limatulpan loppu sitten vissii tipahti pönttöö.. Ainaki se oli isohko"klöntti" verrattuna niihin riekaleisiin mitä on tullut.. Ja supistuksia tullu nyt pikkasen enemmän tän päivän aikana.. :whistle: En uskalla vielä tuuletella, mutta toivotaa että lähi päivinä alkais tapahtuu..
 
Tääl suppailee taas, menkka jomoa löytyy masusta ja alaselästä. Tänään mun serkku kokeili pientä ja sano et on TOSI alhaalla ja kiinnittyny, torstaina neukussa ei ollu viel kiinnittyny. Jeij, pääsisimpä pian synnyttää :heart: en kyll toivo viel liikoja ku täs voi mennä viel neljäkin viikkoo :/

zeny 38+1
 
Kristelle: toi sun juttu kuulostaa NIIN tutulta!Väkisin alkoi kans hymyilyttää kun sitä luin...
Ens yön ukko vissii tarjoutu nukkuu sohvalla,että saan varmemmin nukuttua.Mulla ei tuolla sohvalla nukkuminen onnistu,lonkat väsyy niin,että pakko vaihtaa kylkeä usein ja tossa kaposella sohvalla se ei oikein onnistu...
Taitaa jäädä bb tänään kattomatta,en meinaa niitä päikkäreitäni sitten saanut tänään...

Väsynyt virttis 36+6
 
iltaa:)

Täälläkin masu toimii, ihan kiitettävästi:D Toiminut kyllä jo koko raskauden ajan.

Mulla on alkanut maitoa valumaan, huomaa varsinkin kun pelkällä t-paidalla.
Esikoisestakin alkoi jo varhain vuotamaan ja maito nousikin tosi hyvin. Ja sitä riitti :D

Täällä alkaa olla pieni aikapulan paniikki, mulla ylihuomenna jo täynnä 36vko ja vielä olis vaikka mitä tekemättä. Onneks esikoisen jäljiltä on kaikki tarvittava joten niillä parjätään, mutta ois kiva saada kämppä vielä järjesteltyä yms.

Keittelin eilen tutit ja tuttipullot, tai yks pullo mulla on sekä rintapumpun.
Sairaalakassia aloin kans jo miettimään ja pakkasin pojalle kassin hoitoa varten.

Muuten omaan napaan ei muuta, harjotussupistuksia edelleen jonkin verran, ei kipeitä..
Nyt on taas alkanut vauva liikkua enemmän, tunkee itseään oikeasta kyljestä ulos.
Ja painaa ilmeisesti päätään kovasti alas päin, tekee kipeää..

Mut nyt syömään sipsiä, nam nam :p

Niin ja tsemppiä kaikille kipuilijoille ja supistelijoille, toivottavasti pääsette pian hommiin:D

Inka ja Maisa 35+5 :heart: :heart:
 
Mä en jaksais ees enää kiinnittää huomioo tähän selkäsärkyhommaan kun se tuntuu jatkuvan asennosta ja vuorokaudenajasta riippumatta.. ei oo väliä kävelenkö vai istunko vai makaanko, makuultaan tosin on voimakkaampaa.

katsotaan muistanko tota kuvan latausta enää..





jos onnistui niin siinä ois meidän pari vaihtoehtoa kotiintulovaatteille. meillä pappa får bestämma då =)

Aurinko73 me ostettiin 3-6kilosille Liberon paketti jossa tais olla 46kpl..maksoi muistaakseni kyl huomattavasti enemmän verraten tohon teidän isoon pakettiin! oli alle 10euroa mut kuitenkin..kuten rimpulakissakin kirjoitti niin ei oo mullekaan osunut noita pieniä vaippoja silmiin isoissa paketeissa. tosin ostettiin samasta kaupasta näköjään :D

tänään laitoin hoitopöytää valmiiksi, vielä viimenen silaus niin voi ottaa foton siitäkin. oon ollut vähän laiska ottaan noita kuvia.. ja kehdon petaan aikasintaan sitten kun viikkoja on 39 =)

tänään ei oo ollut paljoa fiilistä syödä..outo kuvotus ollut päällänsä. ainoo mikä on mennyt on omatekonen mansikkakiisseli jota OLI tuossa muutama litra, nyt ei enää litran litraa :whistle: on se hyvä että joku edes menee alas :D

mitäs sitten leikittäis.. odottavan aika on todella pitkä, ainakin tänään tuntuu siltä erityisesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Virtahepo:
Kristelle: toi sun juttu kuulostaa NIIN tutulta!Väkisin alkoi kans hymyilyttää kun sitä luin...
Ens yön ukko vissii tarjoutu nukkuu sohvalla,että saan varmemmin nukuttua.Mulla ei tuolla sohvalla nukkuminen onnistu,lonkat väsyy niin,että pakko vaihtaa kylkeä usein ja tossa kaposella sohvalla se ei oikein onnistu...
Taitaa jäädä bb tänään kattomatta,en meinaa niitä päikkäreitäni sitten saanut tänään...
:LOL: Meillä kans mies sanoi nukkuvansa ensi yön tuolla remppapuolella patjalla lattialla.. Olin jo keräämässä appiukon petivaatteita siitä pois ja siivoamassa, kun mies sanoi, että hän aikooo nukkua siellä. Ei mieskään saa olevinaan nukutuksi, kun mä tökin sitä vähän väliä :whistle: Uni kuulemma katkeaa silti, vaikkei hän herää :headwall: :kieh: Mä otin päivällä lepoa sohvalla reilun tunnin, kun poika nukkui ja mies oli isänsä kanssa listoja ostelemassa. Ei mun kiukku silti mihinkään laantunut :ashamed: Pyhää vihaa täynnä tunnun olevan edelleen :/ Mua vaan risoo niin sunnattomasti se, että mä saan ihan taukoamatta siivota, että täällä pysyy mun vaatimustaso siisteydessä. Ehkä siitä tosiaan pitäis joskus tinkiä... :/

Loukkasin tänään häpyliitoksen, kun syöksyin pojan perässä kauhealla spurtilla, kun hän meinasi juosta kävelytieltä autotielle. Hetkeen en pystynyt astumaan ollenkaan ja kotimatka tuosta kilometrin päästä kestikin sitten lähes kolme varttia :( Paikoillaan ollessakin särkee koko ajan ja kävely on lyhyillä askeleilla sipsuttamista. Toivottavasti ei montaa päivää kestä, mulla kun ois niin hirmusesti fyysistä tekemistä vielä tehtävänä :/

Nyt mä unohdin mitä muuta piti kirjoittaa, kun taas tuli vaan valitusvirsi :ashamed: Sorry, arvon kanssasisaret, mutta onneksi tää purkautuminen hiukan helpottaa :|

Kristelle 35+5 *edelleen kiristelee hampaitaan*
 
mä mietin tota masun toimintaa nii hokasin että ennen sitä limatulpan menoo toimi vähä liianki vilkkaasti välillä ja oli ihan mustaaki kaiken lisäks, nytku limatulppa meni nii sen jälkee on ollu ihan normia toimintaa ja väriki on normaalia taas.. mielenkiintost :D :D
Mä oon saanu jo kassit pakattuu ja vaatteet valittuu :) Kaks hoitolaukkuu lähtee mukaa, oli pakko ku mun omat kamat jo pelkästää täytti toise :D
Hetki si supisteli aika paljoki mutta nyt taas rauhottu :)
 
Onnittelut kaikille vaavinsa syliin jo saaneille :flower:
Täällä sitä odotellaan varmaan hamaan tulevaisuuteen saakka. No max 6 viikkoa, mut tuntuu kyllä loputtomalta.

Pakko kyllä kommentoida tohon mahan toimintaan, että mulla on ruvennu maha toimimaan kanssa ihan ihmeellisesti. Viikon verran on ollu maha löysänä ja vessaan tulee välillä oikeen kiirus. Luulin jo alkuviikosta tätä vatsataudiksi, muttei niin pahaksi onneksi ole kuitenkaan menny.

Ajattelin tänään että saunoisin oikeen kunnolla, niin josko vaikka rinsessa lähtis tulemaan... No olinhan mä saunassa muutaman minuutin kun tuli niin pirun pahaolo, että ei voinu saunoa. Sitten rupesi alaselkään särkemään kauheesti ja istuinkin suihkunalla loppuajan. Että se siitä saunomisesta.

Mutta semmosta tänne omaan napaan kuuluu taas... Ainiin, jee, oon saanu nukuttua paremmin =)

VK + rinsessa 36+2
 
Tännekin ilouutinen tosin ei oma, mutta kuitenkin =) (hiljaisuus, toivottavasti et pahastu jos tääl sanon tän) =) [/b]hiljaisuus saanut eilen alkuillasta kuulemma suloisen prinsessan. :heart:

Tätäkin kautta siis hiljaisuus onnittelut sinulle ja perheellesi!! Toivottavasti pian sit nähdään taas siut täällä ja sit josai vaihees näkee ihtekin siu pikkuisen. =)
 
Hiljaisuudelle paljon onnea! :flower: :heart:

Täällä meni yö osittain harakoille pitkästä aikaa. Heräsin klo 4 vessaan ja sitten en enää saanutkaan unta. Mulla taisi olla nälkä, joten söin vähän ja sitten sain näköjään jossain vaiheessa sohvalla unta. Mutta sitten puol 8 ukko rupesi huhuileen, että missä olen, joten eipä enää nukuta. No sain kyllä varmaan ihan tarpeeksi nukuttua kuitenkin.

Olen suunnitellut ostavani Prismasta asiakasomistajapäiviltä baby björn balance sitterin, mutta siellä on värinä vaan se puna-musta. Jostain nettikaupasta sen saa myös tarjouksessa, joten täytyy katsoa mihin sitä päätyy. Ja ne päivät on vasta n 2 viikon päästä, joten itse sinne ei välttämättä edes pääsisi. Mutta sen sitterin lelun voisi sieltä kyllä ostaa :)
 
Hiljaisuudelle paljon onnea uuden tulokkaan johdosta :flower: . Ihania uutisia näin heti aamusta :heart: .

Naksos mä niin tiedän nuo pelot mistä puhuit. Myös mulla ne ovat nyt yhtäkkiä tulleet kuvioihin mukaan. Itse asiassa olen koko raskauden ollut yllttävän rauhallinen eikä paniikkeja ole pahemmin syntynyt mutta nyt kalkkiviivoilla pelot lapsen hyvinvoinnista & terveydestä ihan selkeästi lisääntyneet. Tulis jo ulos niin helpottais :kieh: .

Eilen oltiin illalla frendillä bileissä ja tuli vähän mässättyä sekä suolaista että makeaa. Piru sentään, olisi vaan pitänyt jättä ne sipsit ja dipit suosiolla sillä nyt turvottaa ihan tosissaan. Mutta olen syönyt niin terveellisesti ja kohtuudella koko raskausajan että ajattelin, että kyllähän sitä nyt kerran voi vähän mässätä... no voihan sitä mutta itse siitä vaan kärsii, hittolainen sentään.

Selkäsärky sen kun pahenee. Normaalisti jooga on auttanut mutta nyt näemmä senkin teho loppunut :ashamed: . Olin eilen joogassa mutta viime yö oli yhtä helvettiä, kaikki vaaka-asennot sattuivat niin prkeleesti että kyyneleet vaan silmissä yritin vuorata sänkyä tyynyillä ja peitoilla enempi istuvaan asentoon. Ilman tulosta! Panadolin avulla nukuin sit reilu 3 tuntia mutta sitten senkin teho lakkasi. Nyt ihan hyvä kun istun sohvalla mutta heti kun yritän vaaka-asentoon niin kipu palaa. Mitenköhän mä kestän jos tätä jatkuu max. 5 viikkoa vielä? :(

Valivalivalivali ja hyvää sunnuntaita vaan kaikille :LOL:

Cummastelija 36+6
 
Hiljaisuudelle Paljon paljon paljon ONNEA!! :hug: :flower: :heart: :D
Tulehan kertomaan kuulumisianne kun kerkiät..

Tällä taas huonosti nukuttu yö.. selkää särkenyt, supistanut vessa reissuilla ja toinen rinta kipeenä.

Ja sitten kysynkin mulla tullut molemmista rinnoista kirkastanestettä joka on ilmeisesti sitä "ensimaitoa" ja nyt on oikea rinta ruvennut kipeytymään.Voiko olla rintatulehdusta?Vai onko vaan asiaan kuuluvaa? Onpa taas tietämätön olo... :snotty:

Ja eilisestä lähtien ollut mahassa sellainen tunne että maha on sekaisin, mutta vaan ei ole. Onko muilla samaa?

Ja hirvee kuulustelu heti aamusta :LOL:

O&O 38+6 :heart: :heart:
 
ONNEA HILJAISUUDELLE!!!! :flower: :flower:

Aurinko73:
Minä ostin Pampersin 3-6 kg vaippoja isoimman paketin mitä täältä saa oliko siin 72kpl, ja makso n14e.. et on siel halvempaa!
Mut minä meinasin osaksi kestovaippailla...sain lainaksi ison kasan niitä :p

Maidon tulosta:
Täällä rinnat tiputtelee maitoa..monesti saunan jälkeen tai seksin..hormoonit ne siellä kai alkaa jylläämään :D

huomenna ois sit laskettu... :ashamed:
mut ei mitään merkkejä tulosta....vain harkkasuppareita....

esmeralda- ja pikku mies 39+6
 
Hiljaisuudelle onnea onnea onnea!! :heart:

O&O: Rinnathan voi kipeytyä ihan siitäkin, että maitoa alkaa nousta. Tai ainakin sitten, kun sitä ihan oikeasti nousee. Rintatulehduksen melko selvä merkki on nopeasti alkava korkea kuume.

Mä valvoin nyt sitten viime yönä 1,5h ja ihmettelin ekoja kipeitä supistuksia :eek: Mahakin meni ihan sekaisin, kun suppareita tuli muutaman minuutin välein ja juoksinkin sit vessassa. No, loppuivat sitten kuitenkin reilun tunnin jälkeen. Tuntuivat sellaisilta tiukoilta menkkajomotuksilta. Onneks sai nyt aamulla nukkua pitkään.

Nyt paistelemaan aamupalaksi vohveleita vaahterasiirapin kera :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja vauvakuume83:
Pakko kyllä kommentoida tohon mahan toimintaan, että mulla on ruvennu maha toimimaan kanssa ihan ihmeellisesti. Viikon verran on ollu maha löysänä ja vessaan tulee välillä oikeen kiirus. Luulin jo alkuviikosta tätä vatsataudiksi, muttei niin pahaksi onneksi ole kuitenkaan menny.
Mulla samoin alkuviikosta, hain jo apteekista maitohappobakteeritbl:ja, kun kuvittelin saaneeni vatsataudin.. Mulla normisti vatsa toimii laiskasti ja on menkkojen aikana AINA kovalla.. Että tää on jotain outoa. Mut toiminut melkeinpä koko raskauden ajan "epänormaalisti" :LOL:

Hiljaisuudelle onnittelut tyttövauvasta!! Toivottavasti kaikki meni hyvin. :flower: :heart:

Viime yö täälä vähän parempi kuin edellinen.. Ekan tunnin aikana sänkyyn menosta nousen AINA n. puolen tunnin välein kävelemään ja venyttelemään. Nyt otin kyllä heti ekan kerran noustessani sen Paratabsin ja sitten oonki VAIN reilun tunnin vaikeroinnin jälkeen päässyt uneen ja heräänyt VAIN KAKS KERTAA VESSAAN!! :eek: Yhdistän jotenki nuo mun kipeet supparitkin väsymykseeni. Eilen nimittäin supisteli useaan otteeseen niin mojovasti, että pisti jo ihan valittamaan ääneen :( Ja se edellinen yö meni totaalisesti metsään. Ja aikasemmin kipeitä suppareita oli enemmän edellisellä viikolla, kun siivosin koko talon katosta lattiaan.. Jospa täs ottais pari-kolme viikkoa vielä ihan rauhallisesti ja alkais sitte todenteolla pestä ikkunoita ym. "kivaa", niin jos sais vauhtia synnytykseen.. Itellä nyt kyllä semmonen fiilis, että taidan kerjätä neuvolasta lähetteen painoarvioon äitipolille, että pääsis näkemään pikkuisen vielä ultrassa ennen syntymää.. :)

Huomenna lähden shoppailemaan viimeiset puuttuvat tarvikkeet vauvaa varten ja itteäni hemmottelen uusilla tanssilenkkareilla!! Ke on neuvola ja torstaiksi ja perjantaiksi kyläilyjä tiedossa.. Vielä pitäis pestä äippäpakkauksen vaatteet, sitterin ja imetystyynyn päälliset ja laittaa vauvan ensisänky valmiiksi.. Sitten saisi pieni tulla.. Taitaa vaan pesut ym. laittamiset jäädä seuraavalle viikolle..

 
Hiljaisuus ONNEA :flower: :flower:

onpa kaunis ilma, tämä mamma lähtee lenkille aurinkoon :wave:

missä on nuppu09? jos olet täällä niin mitä sulle silloin joku päivä sanottiin siellä äpolilla? etkös sä sinne mennyt..? vai muistanko väärin :whistle:

kerttuneiti ja puru 37+5 (IHANA luku!)

ps. Helinä, mitä siellä prisman as.om.päivillä maksaa se sitteri? en nyt löydä niitä papereita mistään ja alkoi kiinnostaan kun tosta mainitsit..
 

Yhteistyössä