**Syyskuun Sydäntenmurskaajat** ELOKUUSSA 2009

J84
Huomenta :)

Hiljaisuus, paljon onnea tytöstä :heart:

Roona, ihanan eläväinen stoori, paljon mahtui kaikenlaista tuohon 10 päivään :eek: :)

Helinä83, Onnea täti tittelistä :flower: Itsekkin jo kuukauden ollu tätinä ja ei tietoakaan milloin veli tuo Meksikosta tytön näytille :(

Nukkumisesta, siis aivan täyttä tuskaa nykyisin :kieh: Kellon lyödessä kaks-kolme niin herään keuhkoja ahdistavaan tunteeseen ja raajat puutuneena :/ Uni ei tule silmään pariin tuntiin, koska makuu asento tuntuu kamalalta ja pahalta. Viikon sisällä mahaa on ruvennut särkemään, jos en heti ole herännyt vessaan pissalle ja kääntyminenkin tuottaa edelleen kipua :(

Tunnin päästä olis sit neuvola...moikka :wave:

J84 36+3

Alkuperäinen kirjoittaja ElämänIlo3:
Alkuperäinen kirjoittaja olkkis74:
Huomenta!

Mulla on ihan känninen olo vaikken oo tosiaankaan mitään kahvia vahvempaa juonut ja nukkunutkin olen ihan normaalisti heräämättä sen 8h. Verenpaine on ihan normaali mutta turvotusta on tullut varsinkin nilkkoihin. Mietin että mitä tää on kun tätä ei oo aikaisemmin ollut... Tosi ärsyttävä olla mutta ei kai tässä oo mitään ihmeellistä hätää...

Olkkis ja Ötzki 39+1
Musta tuntuu et vähä samoin mennään. Eli ihtel kanssa todella inhottava olo, kui pikku krapulassa, päänsärky mukaanlukien. Huimaa ja oksettaa. Verenpaineita alkuun epäilin mutta ne ovat normaalit....ei auta ku vain olla ja kärsiä. :LOL: Tosin, yöt mulla menee ihan persuuksilleen ja sit väsykin viellä päälle. =)

Sul ei enää montaa päivää olis laskettuun, jospas syntyisi ajallaan. =)
Mä rupesin tätä tämän aamun tilannettani miettimään ja tulin siihen tulokseen että saattaa verensokeri olla alhaalla kun en oo vielä mitään tälle aamulle syönyt. Kahvit toki join kun esikoiselle tein aamiaista ja laitoin kouluun. Ajattelin kuitenkin kaiken varalta soittaa neuvolaan ja kysyä... Ei se ainakaan haittaa tee.

O&Ö

Huomenta.
Huonosti nukuttu yö takana, väsyttää, neidillä oli tosi hankala alku yö, huusi äitiä, vatkas ja pyöri ja huusi lisää, oli raapinu pimppaansa ja sitä piti sit rasvailla, kamala yskäkii pukkaa päälle. Noh onneks rauhottu kuitenki, ite sain vasta puolen yön jälkeen unen silmään ja nukuinki sit monta tuntia vatkaten ja voihkien kipuja ja 4.41 nousin vessaan. Huoh. Sisä reidet huutaa hoosiannaa, sattuu ihan älyttömästä, kipu säteilee sit välistä selkään ja masuun, eilen tulikii muutama tosi kova suppari et piti vähks aikaa pysähtyy ja nojailla seiniin. Sais jo pieni tulla nii loppus nää kivut ja valittamiset raskaudesta :D

Tänään jos sais vaikka aiakseks siivota paikkoja ku meinaa olla hieman sotkusta ku en oo kyvenny hirveemmin siivoilee väsymyksen lomassa... :ashamed:

esmeralda Jos lähtö tulee nii ilmota heti! mie tuun sit perästä KYSiin :D

zeny ja pieni 38+3

olkkis74 sanohan sit mitä siel sanoivat. Mulla ollu tätä oloa useemman päivän. Huomenna neuvola nii aattelin sanoo siit, mutta jotenkin tuntuu et sanovat et ku mul ollu vähän väliä tota pahoinvointia et sitä vain. Mä kyl olen syönyt mutta olo säilyy. Eilinen päivä oli samanlainen. Aattelin jo että oon kipeenä ja mittailin lämpöjäkin. :LOL:

Huomenta...
Melkoinen liskojen yö painajaisineen takana..Eikä mitään merkkiä mistään synnytyksestä vaikka eräpäivä lähestyy hurjaa vauhtia. Torstaina on taas käynti äitipolilla. Verenpaineet on ollu ihan ok tasolla, samoin pissan proteiinit on pysyny maks +1 tasolla, joten käynnistelemään eivät vielä viimeviikolla alkaneet.
Uutena "oireena" mulla on jatkuva hiki.. :/
Ummetuksesta ei kyllä täälläkään ole enää mitään tietoa, vaikka siitä silloin yhteen aikaan kärsinkin. Nyt hyvä että vessaan ehtii ja tavaraa tulee tuutin täydeltä :LOL:

Omaa vauvaa on jo hirmu ikävä, varsinkin kun katselee noita teidän jo synnyttäneiden vauvojen kuvia.. :heart: Ihania vauvoja =)

-Usvatähti rv 39+4-

Alkuperäinen kirjoittaja Usvatähti:
Huomenta...
Melkoinen liskojen yö painajaisineen takana..Eikä mitään merkkiä mistään synnytyksestä vaikka eräpäivä lähestyy hurjaa vauhtia. Torstaina on taas käynti äitipolilla. Verenpaineet on ollu ihan ok tasolla, samoin pissan proteiinit on pysyny maks +1 tasolla, joten käynnistelemään eivät vielä viimeviikolla alkaneet.
Uutena "oireena" mulla on jatkuva hiki.. :/

-Usvatähti rv 39+4-
IHan kuin Olisin itse kirjoittanut tuon.... just samat jutut. Yö meni ihan persiilleen ja nyt väsyttää ja päätä särkee ja verenpaine on vähän hiipinyt ylöspäin, mutta mitään EI TAPAHDU!!! Mulla on kanssa alkanut hikoiluttaa kovasti ja onkin sellainen inhottava nihkee olo vähän väliä. Maha mulla ei toimi vieläkään kunnolla, mutta jospa se tästä.
Hurjaa että tosiaan enää kaks päivää ja se on täydet kympit sitten rikki.... keskiviikkona neuvola...toivottavasti ronkkivat tuon mun alapään siihen malliin että tulee se vauva sieltä!!!

Naksos&Miina 39+4

Voi nuha..sellanen iski muhunkin sit viime yön aikana. ja jouduin yöllä ottaan 500mg panadolin että sain nukuttua, kun säryt oli järjettömät! ja nyt aamulla heräsin taas suppareihin jotka näyttää vaan voimistuvan yö yöltä..ovat nyt tosiaan tulleet mahankin puolelle. no mutta saavatkin voimistua ;)

kyllä tätä palstaa on aamukahvin lomassa tultava lukemaan, muodostunut jo tavaksi! =) ja huomisesta alkaen on todellakin virallisesti meidän oma kuukausi, IHANAA!!

mä niin odotan että pääsen ostaan uusia vaatteita ja käyttään muita kuin äitiysvaatteita! ei oo juurikaan tullut vaatekaupoissa käytyä sitten helmikuisen Singaporen-reissun kun paha mieli niissä vaan tulee. oon kuitenkin sitä tyyppiä joka haluaa sovittaa ne vaatteet ennen ostoa. NIIN IHANAA..oottaako kukaan muu tätä yhtä innokkaasti? =) :whistle:

kerttuneiti ja puru 37+6

kerttuneiti Minä odotan, että pääsen ostamaan uusia vaatteita! :wave: Jopa housujen ostoa odotan, vaikka sitä yleensä inhoan :)

Viime yönä oli hankala saada unta. Nukahdin vasta kolmen aikoihin, mutta sen jälkeen nukuin suht hyvin. Joku taisi tosiaan ottaa vastaan mun nukkumatti tarjouksen :) Eiliset päikkärit varmaan vaikutti sen verran, että uni ei heti tullutkaan. Noh, tänään uusi yritys!

uneksija85 ja papu 37+0 :heart:

Roona: Kiva oli lukea sun synnytyskertomusta, vaikka kovia olet kyllä joutunut kokemaan,hui!! :/ Onneksi kaikki päättyi kuitenkin hyvin ja nyt teillä on pieni rakas siellä kotona.. :heart: Ja kiva jos jaksat tehdä sen pinon tuonne syntyneet-osiollekkin, siellä ois mukava jakaa juttuja ja kokemuksia vauveleitten kanssa..ja sinnehhän sitten kaikki palstalaiset pikkuhiljaa siirtyy.. :D

Moikka,

Roona kiitos kun kirjoitit meille synnytyksestäsi. on se ollut kyl aika hurja reissu mut kiva et nyt kaikki on kunnossa.

Nukkumisesta: taas hieman huonommin nukuttu yö takana. mut onneks nukahdan tosi nopeasti vessassa käynnin jälkeen uudelleen.

Naiset naiset ei jakseta riidellä täällä se on ihan typerää. Miettikää mitä muuta pahaa ja kauniita asioita teen ympärillä tapahtuu koko ajan. Tässä tulee muillekin pahamieli ku täällä sanaillaan toisille.

Neuvola on nyt yhdeltä ja sain soiton tänä aamuna naistenklinikalta ja huomenna sinne tutkimuksiin puoliltapäivin. jännittää ihan sikana, jos ne vaikka ehdottaa et jäisin sinne samantien ja synnytys käynnistetään. apua!!! jännittää!!!

Tuossa lukiessani teidän juttuja muistin lukeneeni vau.fi:n sivuilta noista oireista siis huimaius ja pahoinvointi. Ne voisi siis johtua seuraavasta
"Onko olosi kehnonlainen, voitko pahoin ja huimaako sinua makuuasennossa? Se on normaalia ja sitä kutsutaan vena cava -syndroomaksi. Painava kohtu painaa suurta verisuonta selässäsi ja hidastaa veren virtaamista takaisin sydämeesi. Tämä ei ole vaarallista, mutta joskus sangen epämiellyttävää. Monille paras makuuasento on vasemmalla kyljellä, koska se vaikuttaa vähiten kehon verenkiertoon."

Nyt suihkuun ja sitten neuvolaan

Tulen myöhemmin kertoo neuvola kuulumiset

Jooseppi & Möykky 38+5 :heart:

Roona : Onnittelut vauvasta :hug:
Eilen illalla ol pieniä suppareita,mut meni sit ohi. Alaselkä ihan turvoksissa ja joka puolelta niin jumissa että. Tarttee vissiin hieroja tilata, jos helpottas ees vähän. Vihdoinkin mies eilen imuroi, pienten uhkailujen jälkeen..
Ja eikö ollu appiukolla yskä ja ei sit voinu prkele soittaa että on kipeenä,en olis menny olleenkaan sen synttäreille eilen.
Onks kukaan muu käyny nyt loppuajasta hieronnassa ?

Aurinko73 vk 38

Alkuperäinen kirjoittaja jooseppi:
Tuossa lukiessani teidän juttuja muistin lukeneeni vau.fi:n sivuilta noista oireista siis huimaius ja pahoinvointi. Ne voisi siis johtua seuraavasta "Onko olosi kehnonlainen, voitko pahoin ja huimaako sinua makuuasennossa? Se on normaalia ja sitä kutsutaan vena cava -syndroomaksi. Painava kohtu painaa suurta verisuonta selässäsi ja hidastaa veren virtaamista takaisin sydämeesi. Tämä ei ole vaarallista, mutta joskus sangen epämiellyttävää. Monille paras makuuasento on vasemmalla kyljellä, koska se vaikuttaa vähiten kehon verenkiertoon."
Jooseppi: Privassa sulle viestiä...

Tuosta nukkuma-asennosta: Mä oon nukkunut vasemmalla kyljellä siitä asti kun maha on alkanut häiritä unta. Sen takia varmaan olen saanutkin niin hyvin levättyä ja nukuttua. Esikoisesta en tuota tehnyt ja senpä takia olinkin ihan rättiväsynyt kun Olkkis synty.

Olkkis ja Ötzki

Vaatetteista: Mä odotan kanssa innolla, että pääsee ostamaan jotain kivaa itselle, kun tämä maha tästä katoaa. Viime viikolla kyllä kokeilin vanhoja normaaleja farkkujani, että kuinkas paljon sitä onkaan tullut lihottua. No onneksi ei tullut kauhean paha mieli. Housut mahtui jalkaan, mutta ei niitä kyllä kiinni saanut, mutta sehän nyt oli ihan odotettavissa :LOL:

Tänään on iskenyt joku ompeluvimma. Saunaan tein uusia peflettejä, kun löysin kaapista muutaman ompelemattoman, on siis joskus jäänyt vähän kesken. Lisäksi olen korjaillut kaikkea, mitä on jäänyt korjaamatta, eli purkautuneita saumoja yms.

Lisäksi kellarin kanahäkki odottaa järjestelyä. Sinne pitäisi kuitenkin kohta kärrätä äitiysvaatteet ja tietysti tuoda sieltä mm. talvivaatteet esille. Ainoa ongelma on, että jos jotain isoa siellä pitäisi siirtää, niin eihän musta ole siihen, vaan täytyy odottaa miestä kotiin :/

Musta on kyllä tullut aivan liian aktiivinen viimepäivinä tällä palstalla, mutta eipä se haittaa.

Roonalle kysymys: Saiko TAYSiin tulla muita vieraita, kuin vauvan isä, katsomaan vauvaa? Mun sisko sanoi, että ei saa ainakaan nyt, kun on sitä sikainfluenssaa liikkeellä. Höh.

Helinä

Hei,

Tämä on rekisteröityneille odottajille suunnattu osio, keskustelupalsta. Kun kirjoitat näille sivustoille, ole valmis ottamaan kommentteja vastaan kaikenlaisilta keskustelijoilta -ja ennenkaikkea monenlaisia näkökulmia. =)
Joskus keskustelussa syntyy väärinkäsityksiä ja jopa kiistaa, nämä olisi hyvä selvittää yksityisviestein ja näin antaa muille keskustelijoille rauha. Jos sopua ei tunnu syntyvän, olisi hyvä jättää asia kokonaan, poliisilla uhkailu on aivan turhaa tällaisessa tapauksessa.

Noudatamme Kaksplus.fi:n keskusteluissa netikettiä, malttia siis kaikille!

Jätkä, moderaattori

Asia nro. 1:
TÄMÄ PALSTA ei todellakaan olisi tuota kränäilyä varten! Ei ketään muuta huvita lukea tuollaista, täällä jutellaan raskaudesta, onnellisesta vauvan odotuksesta ja synnytyksestä... Jaetaan neuvoja ja myötätuntoa. KETÄÄN EI KIINNOSTA LUKEA KUN KAKSI IHMISTÄ TAPPELEE TÄMÄN PALSTAN KAUTTA!!!

Helinä ja muut TAYS-synnyttäjät:

TAYSissa tosiaan on osastoilla laput jossa lukee, että influenssan takia osastolla vain isän ja sisarusten vierailut sallittu... Eli muut pysykööt kaukana. Ja veikkaan, että tuskin loppuu ihan heti.

Oli mukava kirjoittaa vihdoin tuo sairaala-ajan tapahtumat ylös.. on meinaan itsellekin ollut todella epämääräistä aikaa, ja nyt vihdoin pystyy ajattelemaan selkeämmin asioita. Suosittelen muillekin kirjoittamaan yhteenvetoa ihan koko raskausajasta ja synnytyksestä, äkkiä ne asiat unohtuu.

Valvottu yö takana, poika ei kovasta väsymyksestään huolimatta saanut nukuttua, vaan yritti naama punaisena puskea kakkaa... Tissikään ei kelvannut kun ei jaksanut tehdä töitä sen eteen. Soitettiin TAYSin päivystykseen, ja ohjeena antaa pieniä määriä pullosta ja usein. No sehän nyt tepsi sitten että saatiin syönmään. Neuvolasta vielä sitten ohjeena mallasuute ja mulle nestemäinen rauta. Harmittaa jos se johtuu nyt tosta mun ekstra-raudasta tuo pojan ongelma... Mutta pakko se on sitä syödä :'( Huomenna selviää äitiysneuvolassa et mitä tehdään, ja onko hemppa noussut...

Yritän illalla tehdä uudet palstat tänne ja synnyttäneiden osastolle. Nyt pojun ruokintaan ja luumumehua naamaan. On aika ikävää tuo ummetus näiden tikkien kanssa!!! :$ :eek: |O |O |O

Roona&Poju 10pv

Kuka sitä puhui pari sivua taaempana että maha menee sekaisin suppareista? no nyt on sekin koettu..

siis mä aloin kelaan niitä vaatteita nyt vaan enemmän ja enemmän ja päädyin selaan kaikkia lehtiä ja nettiä et mitä nyt myydään ja missä. no ei oo enää pitkä aika.

Olkkis Pakko kommentioida mutta pinosta poistuminen jonkun muun takia on mielestäni hölmöä.. Jättäkää toisenne rauhaan, älkääkä kommentoiko toisianne jos saatte asioista vain riidan aikaan. Minusta kenenkään ei pitäisi joutua poistumaan riidan takia.. En tarkoita tätä pahalla vaan hyvällä..

Juu..no uhkailua pinosta poistumisesta on muistaakseni ollut ennenkin ja riitoja kehitelty ainakin raskausviikkojen laskemiseesta..Ikävää sivusta seurata tollasta. Samaa mieltä, että puhutaan täällä vaan näistä ihanista vauva-asioista ja tuetaan toisiamme.

Tänään neuvolassa ja kaikki hyvin. Kuten epäilinkin, lapsivettä alkaa olemaan vähän, mutta siis aivan normaalia. Tuntuu vaan pahalta kun kolhin tota vatsaa vahingossa millon mihinkin. Ei varmaan ole pikkuisesta kivaa saada jatkuvasti iskua päähän :/

Sektioon vielä kaksi viikkoa!! Neuvolassakin terkka niin monta kertaa sanoi, että toivottavasti ei synnytys käynnisty ennen sitä, että olen taas ihan hermona. Kipeitä supistuksia kyllä tulee joka päivä, mutta onneksi (kop kop) vain yksi-kaksi peräkkäin.

Varattiin aika jo terkan kotikäynnillekkin. Se on viikko sektion jälkeen, miehen synttäripäivänä. Terkka ottaa sitten samalla tikit pois. Kiva, niin ei tarvitse heti terveyskeskukseen sporalla lähteä.

Jotain piti kommentoida, mutten nyt muista yhtään mitään. Hirveesti vaan TAAS onnea kaikille vauvan saaneille. En voi olla onnittelematta aina yhdenkään uuden kirjoituksen jälkeen. Tulee niin liikkuttunut olo ja suuri onni toisen puolesta. Ihanaa :heart:

Miimu ja Masu 37+2

Yhteistyössä