**Syyskuun Sydäntenmurskaajat** ELOKUUSSA 2009

Faithonnea kovasti pikkusesta!! Käyhän jossain vaiheessa kertomassa synnytyksestä.
Hiljaisuustoivottavasti sun olosi pian on helpompi kun saat nyyttisi syliin =) , onnea matkaan!

Täällä ei ole tapahtunut mitään sitten parin yön takaisten kipujen. Alapää on kyllä hellänä mutta mitään muuta ei ole ollut havaittavissa. Miina on kyllä ollut nyt pari päivää aikas rauhallinen että vähän jo huolestuttaa ja mietin pitäiskö käydä svo:lla tsekkaamassa vauvan vointi. Mua on alkanu pelottaa iham älyttömästi taas että onko vauva terve ja pysyykö elossa loppuun saakka. Sit viel' on alkanu synnytyskin pelottaa jollain tavalla.... tosi inhottavaa!! Tää on jotenkin taas niin uskomatonta että pian on perheessä yksi tulokas lisää... vielä 5 päivää laskettuunaikaan... ja jos menee sen yli niin sitten jokainen päivä on vaan yhtä jännittämistä ja hermoilua.

Oon huomannu itestäni että nyt loppusuoralla olen ärtyisämpi ja hermostun helpommin ja väsyn helpommin vastoinkäymisiin! Onneksi olen yöt saanu nukuttua suht hyvin. Vessassa käyn korkeintaan pari kertaa, yleensä yks kerta riittää. Varmaan vaikuttaa se kun vauva ei ole laskeutunut eikä kiinnittynyt vielä mitenkään eikä paina pissarakkoa.

Aiemmin teidän kirjoituksia lukiessani pisti silmään (en nyt muista kenen kirjoitus) että jollakin olisi luvattu käynnistystä lyhyyden vuoksi? MItä????? Oikeasti? Aika ihmeellistä sanon ma... siis en ole koskaan kuullut tällaisesta, niin ei oikein tajua mikä logiikka siinä on.
Mutta nyt mittaamaan verenpainetta, meinaa päätä vähän särkeä ja neuvolassa oli paineet vähän koholla. Käskivät seurata muutamana päivänä.

Mukavaa viikonloppua!

Naksos&MIina 39+2
 
Onnea faith :heart:

hiljaisuus tsemiä paljon, kohta on nyytti kainalossa :heart: :heart:

Tääl jomottelee minne sattuu edelleen, josko tämä tästä :) Aatellaan positiivisesti näin namipäivän kunniaks :D

zeny 38+1
 
Onnea Faith!

Minä kans tuota mielessäni ihmettelin,että oli tarjottu käynnistystä,kun viime synnytys oli kestänyt ,oliko 2 tuntia.Mulla viime synnytys kesti 1h40min.Sit tietty ihan ymmärrettävää,jos äitiä se synnytys pelottaa mahdollisen nopeuden vuoksi ja sairaalaan pitkä matka.
Mutta niinkuin on aikasemminkin huomattu,että sairaaloilla ja lääkäreillä on niin paljon eri tapoja toimia.

Mulla erittäin huonosti nukuttu yö takana.4 häräsin vessaan(jo 3 kerran),viiteen asti pyörin sängyssä,mies taas piti sellasta tuhinaa ja kuorsausta ettei sitten uni päässyt tulemaan ja nousin olkkariin kattomaan telkkaa.Tässä vaiheessa kuitenki vähän vielä väsytti,mutta kun olkkarissa odotti haisevat koiran paskat,ni ei kyllä väsyttänyt enää yhtään.Koira paralla menny maha sekasin jostain,oli jo eilen. Sitten torkahin vähän ennen puol7,mutta likka se sit nouski jo puol 7. Toivon todella että saisin tänään nukkua päikkärit jossain vaiheessa,muuten en yksinkertasesti kyllä jaksa.Musta ukko vois antaa mun nukkua päivällä sit ees,ku ei kerta yöllä anna...

Että semmoset aamuvalittelut...

Eilen muuten sain sitten minäkin ekan tuntuvan supparin,maha meni kovaks ja vihlo alavatsaan,selkään ja reisiin...

rv 36+6

 
Faith onnea :)
Hiljaisuus tsemii!!!! :)

Mulla taas koko yön supisteli, nyut ei tosin kipeesti mutta muuten.. Eilen tuli vielä tuota limatulppaaki, jokohan se kohta lakkais kokonaa.. Aamupalaa vois tehä ku en oo vie syöny, koneelle eka aina :D

Viivi ja 37+0 poks :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Virtahepo:
Minä kans tuota mielessäni ihmettelin,että oli tarjottu käynnistystä,kun viime synnytys oli kestänyt ,oliko 2 tuntia.Mulla viime synnytys kesti 1h40min.Sit tietty ihan ymmärrettävää,jos äitiä se synnytys pelottaa mahdollisen nopeuden vuoksi ja sairaalaan pitkä matka.
Mutta niinkuin on aikasemminkin huomattu,että sairaaloilla ja lääkäreillä on niin paljon eri tapoja toimia.
Mullakin edellinen synnytys nopea, 1h30min. eikä tässä raskaudessa kukaan ole puhunut käynnistämisen mahdollisuudesta sen vuoksi.. Eikä muutenkaan. Äitipolillakin oon käynyt vain kahdessa ultrassa. Elleivät nyt sitten neuvolasta laita jossakin vaiheessa vielä painoarviota varten sinne. Matkaa sairaalaan vajaat 30km..

Hiljaisuuden kuulumisia oli pakko tulla kurkkaamaan. TSEMPPIÄ vaikka oletkin jo varmaan ainakin matkalla sairaalaan.. :hug:

Faith, onnittelut pienestä pojasta!! :flower: :hug:

Yö oli taas ihan p....stä :( Oikeaa jalkaa puudutti pakarasta alaspäin niin, että yhteen asti olen vähän väliä noussut kävelemään ja venyttelemään.. HUOH.. :kieh: Sitte luovutin ja otin 1g Paratabsin ja jotenkin torkahdin kunnes esikko tuli herättämään kahden jälkeen, kun hänellä kasvukipuja jaloissa.. Häntä hetken hoivattuani oon nukahtanut kolmen-neljän välillä herätäkseni puoli kahdeksalta hirveään kipuun ja poltteeseen oikeassa lonkassa. :headwall: Varmaan olen sen välin nukkunut koko ajan samassa asennossa.. :kieh: Jos tätä pitää jaksaa vielä pahimmassa tapauksessa 7 viikkoa, niin mut saa kärrätä synnäriltä suoraa hullujen huoneelle.. :kieh: No, jos lapset lähtis isänsä kanssa mummolaan mökkityömaalle niin voisin saada päivätorkut tänään.. :/

Olipas tylsä VALI-VALI teksti multa vaikka poksunkin..
Micade poks poks 35.. (VASTA!!)
 
Onnea Faith pojasta :flower: =)
Hiljaisuus tsemppiä b =) d

Virtahepo, mulla tuli ihan hyvmy huulille lukiessa sun juttua yöstäsi :hug: Melkein samanlaisia yöt mulla :/ Ilman koiranpaskoja onneksi :D Pyörin ja hyörin sängyssä, miehen hengityskin häiritsee ja sohvallakaan en saa unta. Meillä lisäksi poika huuteli yöllä unirättiään ja aamun päätti aloittaa jo 5:25 :kieh: Ja yksin saan tätä huusholliakin pyörittää, mieheltä ei paljon apuja ole ikinä herunut, kun mä olen kuulemma niin siivoushullu, ettei hänen jälki kelpaa, eikä hän "ehdi" tarttua hommiin, kun mä olen jo ne tehnyt :kieh: Mies ei herää mihinkään ikinä vaikka pommi räjähtäis ja nukkuu pers homeessa, kunnes revin sen ylös! :kieh: Seliseli ja valivali :ashamed:

Huomaatte varmaan, että huono päivä, joten mun on paras ehkä kiukuspäissäni ja väsyneenä riehua nyt vaan imurin ja rättien kanssa :whistle: Mies ja appiukko tekee remonttia talon toisessa päässä, mutta kun eivät osaa olla kuljettamatta sitä p****a joka puolelle :kieh:

Kikkuinen Kristelle 35+5 :ashamed:
 
Onnea Faith pojasta :flower:

Hiljaisuus: Onnea matkaan :flower: Toivottavasti käynnistyy helpolla!

Mulla on jalat ihan hajalla nykyään jo aamusta. Kävely on todella tuskaista ja kivuliasta |O Mutta onneksi vauva on puskenut itseään kolmatta päivää alaspäin :D Jotain edes tapahtuu. Lisäksi neiti on hoksannut, miten kantapään saa laitettua kylkiluiden päälle! Koko kylkikaari on todella kipeä ja kumartuminen lähes mahdotonta. Hyvin menee päivät täälä kuopuken kanssa (1v 7kk). Se heittää jokaikinen kerta väh 3 kertaa syöttötulista lusikan maahan, ja ehkä lautasen ja kupinkin. Ja mä en taivu kunnolla nostamaan niitä |O

Käytiin eilen ostamassa kuopukselle uusi turvaistuin autoon. Jestas ku ne on hinnoissa... Britaxin Multi- Tech maksoi 349? :eek: Yks halvempi malli oli ja monta kalliimpaa... Paikallisessa liikkeessä oli Brion istuin 199?, mutta ei oo pärjännyt testeissä hyvin. Musta on tullut jotenkin hysteerinen näiden istuimien kanssa :whistle: Kunnon niskatuki pitää olla! Meillä oli ennestään Britaxin Two way. Joka mutkassa ja äkkijarrutuksessa tytöllä heilahtaa pää todella ikävästi, varsinkin nukkuessa! Ajatella mitä kävisi kolari tilanteessa :'(

Täälä on todella paljon huonosti nukuttuja öitä teillä. Mulla taas väsymys sitä luokkaa, että hereillä en tahdo pysyä sitten millään :ashamed: Voimia valvojille :hug:

Ja hyviä huvilakauden päättäjäisiä!

MN + neiti 37+2
 
Hiljaisuus Tsemppiä myös täältä kovasti!!

Voikun voisin lahjoittaa teille huonosti nukkuville edes yhden oman yön.. nukkuminen kun minulta parhaiten on aina onnistunut :whistle: Lähetän ensi yönä nukkumatin teille :)

uneksija85 ja papu 36+5
 
Onnea Faith ja suuret tsempit Hiljaisuudelle :flower: toivotaan kans et käynnistys sujuu hyvin etkä kärvistele montaa päivää..eiköhän sun olo kans helpota synnytyksen myötä, tsemppiä siis :hug:

moni on taas nukkunut huonosti, tällä kertaa I H M E että meikä on nukkunut mitä parhaiten! on jo tottunut siihen turhalta tuntuvaan yöheräilyyn, joka kuulemma valmistaa tulevaan..mutta tuntuu niin turhalta kun vaan ei saa unta. tsempit siis kaikille jotka nukkuvat huonosti :hug:

mua sattuu tonne ihan alas mahaan, jos koitan laittaa sukkia vaik jalkaan niin et seison. siinä kun nostaa jalkoja..aijjai.

mansikkakiisselille :wave:

kerttuneiti ja puru 37+4
 
Heips !

En oo tainnu tänne vielä kirjotellakkaan. Olen tuolla +35-ketjussa kirjotellut, mut siellä on niin hiljasta..
Täällä viikko 37 menossa ja olo alkaa olen jo ihan peestä. Selkä kipeä kahesta eri kohtaa, nivuset kipeet, ei pysty pahemmin liikkumaan ja tekemään muuta kotona kuin ruokaa laittamaan. Ottaa niiin patteriin kun ukko ei saa imuroitua ja mä kun prkele ite en pysty :'(
Mitäs teillä siellä Suomessa maksaa paketti Liberoja 3-6 kg( 90 kpl) ? Ostettiin just eka paketti, makso 99 kruunua täällä Ruotsissa.

Hyviä vointeja kaikille,

Aurinko73
 

Selkää särkee, supistaa mutta ei kipeesti ja vauva puskee itteensä tonne alakertaa nii että tuntuu.. Nyt on kyllä ruvennu tulee vahvasti se mielipide esille että sais tulla jo ulos.. 2pvän sisällä tullu niin paljon vaivoja lisää.. :( Vali vali..

Tuntuu että vauva on ruvennu liikkuu kahta kauheemmin nyt 2 pvän sisällä ja se sattuu jo kun on toisella sen verran ahtaat paikat jo... ai ai..

Anteeks tää kauhee valitus mutta on niin hankalaa..

O&O 38+5 :heart: :heart:
 
Jee, täällä esikko kiikutettu mummolaan yökylään! :D Mun nukkumisia ei nimittäin häiritse mikään muu kuin esikoisen satunnaiset yöhuutelut ja heräämiset 6:30... |O Nyt ainakin tietää, että saa nukkua kunnolla ja PITKÄÄN! Tai kyllä mäkin pari kertaa yössä käyn vessassa, mutta nukahdan kuin tukki sen jälkeen. Oon varmaan tuosta esikoisen kanssa tuohuamisesta iltaisin niin puhki, et suoraan sanottuna sammun sänkyyn.

Hiljaisuus: Kovasti voimia koitokseen vaikka oletkin varmaan jo tosi toimissa!

Aurinko: Kruunun kurssista ei tarkkaa hajua, mutta onkos tuo niinkuin noin 10e? Taitaa ne vähän edukkaampia siellä olla kuin täällä. En ole kyllä äkkiseltään tuossa Prismassa ihan vastaavan kokoista pakettia edes nähnyt, ovat pienempiä.

Mä jaksoin eilen illalla ekaa kertaa keskittyä noihin suppareihin ja huomasin, että reilun tunnin ajan tuli max. 10min välillä suppareita. Ei nyt kipeitä, mutta sellasia et huomas ja tuns vähän jomotusta. Mut sit nukahdin enkä tiedä kauan ne jatku :D Tänään tuntuu, et vihloo tuonne alapäähän vähän väliä; istui taikka seisoi. Ja jos yhtään yrittää nostaa mitään ns. painavampaa, niin heti vihloo.

Nyt taidetaan lähteä vähän shoppailemaan, kun kerrankin päästään kahdestaan :wave:
 
Hiljaisuus: isot tsempit sulle!!! :hug:

Täällä nautitaan yksinäisyydesta (välil kyl meinaa hajota pää, ku ei keksi tekemist... tai ei vaa jaksa tehä mitää)!!! Kohta aattelin kruunata päiväni pippuripihvillä ja isolla salaatilla kera jääveden... aaah!!!! En oo syöny tänää viel mitään... NÄLKÄ!!!
Mitään ihmeellistä en ees uskalla tehä, ettei vaan ala supisteleen... :LOL: (ei saa syntyy ennen, ku mies on taas kotona)!!!

mama ja kääpiäinen 39+4
 
J84
Iltapäivää pinoon :)

Faith onnea vauvasta :heart:

MillionNights-82, meillä on kans kuopuksella toi istuin ja on ollut todella hyvä :)

Aiheuttaako täällä muilla supistelut niin kivuliaina kuin kivuttominakin mahan sekaisin menon?
Mulla näköjään aiheuttaa...oon tos jo tän viikon ihmetellyt suolen pikaista toimintaa, mutta vasta äskön hoksasin, et maha vetää heti supistuksen jälkeen häränpyllyä :eek: :x Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään kivulias vain ihan kunnon mojova mahan kovettuminen ja paine alakerrassa :/

Maanantaina olis taas neuvola ja viikon päästä me mennään vihdoin ostaan se uus kaukalo ym. loput vauvan tavaroista, sit voin huokaista niiden osalta...kassiakin vois alkaa pakkaileen ens viikon jälkeen :p

J84 36+1
 
O&O: Mä olisin vain onnellinen jos selkää särkis ja supistelis mutta kun ei... Ötzki onneksi liikkuu erittäin aktiivisesti, jopa aktiivisemmin kuin tuossa viikko sitten. Mä alan olla niin kypsä tähän odotukseen että oikein keittää... Eikä asiaa tee yhtään helpommaksi se että noita jo vauvan syntymäuutisia tulee melkein päivittäin lisää. Siksi en tänne oo kauheesti viitsinyt kirjoitella kun se olis vaan yhtä kiukuttelua eikä sitä jaksais kukaan.

Olkkis ja Ötzki 38+6
 
Jellona84 Mä en ole pitkään aikaan kärsiny ummetuksesta :D Suoli toimii vähän liiankin hyvin.. musta on tullut kävelevä pierukone - seksikästä! :LOL: Uskon tosiaan tämän johtuvan noista kivuttomista ( ja välillä vähän kipeistä ) supistuksista/jomotuksista.
 
jellona: mulla kans täs lähiaikoina, ku on noi supistukset muuttunu ytymmiks, ni alkanu maha kummasti toimimaan!!! Yks päiväki ku olin pöntöl ni ei tarvinnu ees tehä mitään, ku supistus työnsi tuotoksen ulos!!! :LOL: ...ah miten kiintoisaa!!! :LOL: Ja kieltämättä myös tuo perää laulaa normaalia useemmin nykysin!!! :LOL:
 
J84
mama-84 ja uneksija85 :LOL: sori...samaa on täälläkin, hyvä kun yskästä uskaltaa ettei oo varpusparvi housussa :LOL: Poika muljuttaa suolistoo minkä kerkiää ja itellä tulee sen johdosta vähän väliä pyrstöyskäsyjä, että ukko kalpenee vieressä :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja odottava ja onnellinen:
olkkis74 Tää on vaan niin tuskaa kun mitään ei tapahdu vaikka vaivoja ois vaikka muille jakaa..
O&O: :hug: En mä nyt mitään viiikkotolkulla kestäviä oireita kaipaakaan mutta sellaisia että sais lähtee tositoimiin ja tuon pienen tuolta vihdoin ulos. Johan tässä on huomenna rv40 lähdössä käyntiin... Olkkis (=esikoiseni) syntyi vasta rv43 enkä ihan noin pitään haluis odottaa...

Masun toiminnasta: Mulla toimii ajoittain tosi hyvin, jopa niin hyvin että hyvä kun ehtii vessaan istunnolle. Varsinkin eilen sai juosta veskissä koko ajan... Nyt tänään taas on ollut ihan normaalimeininki tuon niin kuin muidenkin
Ötzkin syntymään liittyvän suhteen.

O&Ö
 

Yhteistyössä