**Syyskuun Sydäntenmurskaajat** ELOKUUSSA 2009

Taas huonosti nukuttu yö takana. :(
Eilinen iltakin oli ihan hanurista, olin ihan loppu,rikki,poikki, laitoin neidinki tuntii aikasemmin nukkumaan ku normaalisti, hän reagoi tosi paljon tähän mun pahaan olotilaan, eilen sillä oli myös jotenki kamalan riehakas päiväkii, mitään se ei uskonu ja riehu koko illan ja meillä jos neiti riekkasee illalla nii yö on takuu varmasti kyllästetty ainakii yhellä painajaisella ja niin kävi, huusi ku hyeena. Nyt viel reagoi siihenki ku iso on ollu nyt toista viikkoo tosi pitkää päivää töissä, neiti on täl viikolla viimeks isiä nähny maanantai iltana. Eilen oli niin paha olla että olis vaan tehny mieli käpertyy miehen kainaloon ja olla vaan. muttei se onnnistunu kun mies tuli töistä vasta klo 24 :(
Noh toivon et tää päivä olis parempi, toivon myös et isukki ei olis ylitöissä tänään ja saisin illalla auton ja pääsisin vaikka jonnekkii marketeille palloilee ihan muuten vaan ja ladattuun omii pattereita :)
Aamu on aikaki menny tähän saakka hyvin :)

Jep, oon syöny nyt muutamana päivänä hieman maksamakkaraa leivänpäällä, toivottavsti ois nostanu hemppaa :) nii ja lakua on ruennu tekee ihan kamalasti mieli, onki tullu syötyy 1 patukka per päivä :p eli ollaan pysytty suositusten sisällä :D

Poika potkii kovaa ja välillä sattuuki ja kovaa :/ eij kivaa-aaa... josko se kohta päättäis tulla ulos päin, sukkapuikkoja on iskeny alapäähän monta kertaa päivään, toivottavsti ne kivut ois ees jotain tuol alhaalla tehny, perjantaina ois sit neukku ja saan tietää tilasta lisää, tosin värkin tilannetta tuskin saan tietää ku ei oo enää lääkäriaikoja mulle varattu.

Jeij, mun äiti tulee ens viikolla meille, ihanaa, sit saan ainakii omaa aikaa ja miehen kanssa kahenkeskistä aikaa :) sikälimikäli olen viel yhessä kasassa :kieh: :kieh:

Joo nyt en enää keksi kirjotettavaa, myöhemmin sit uudelleen..

Roona:ilmottelehan ku jottain tapahtuupi :) jos tapahtuu :)

zeny 36+5
 
huomenta

en oo taas oikein jaksanu kirjotella, mutta lukenut olen sitäkin ahkerammin. Roonalle tosi paljon tsemppiä ja kaikille muille vaivojensa kanssa painiville. Täällä oli kipeitä supistuksi sunnuntaista tiistain vastaseen yöhön jonka takii ei nyt sit oo tullu paljoo oltua koneella, kun ei yksin kertasesti ole jaksanut.

tämän päivän neuvola kuulumiset:
viikot: 37+2 (36+2)
paino: 61,5 (61,8) -300 viikko
RR: 117/85 (125/78)
Pissa: puhdas (puhdas)
kohdunpohjankorkeus: 33 (33)
Tarjonta: rt (rt) viel ei oo kuulemma kokonaan kiinnittyny mahtuu pää vähän liikkuu sivusuunnas
Syke: +130

Kaiken hyvän lisäks sit lähete Lappeenrantaan äitiyspolille synnytystapa arvioon, kun tääl Imatralla Äippäpolin lääkäri on lomalla ens kuun alkuun asti. Täytyy tänään sit soitella tonne Lappeeseen iltapäivällä et, koska sinne pitää sit mennä... Neuvolatäti sano et aika isolta tuntuu vauva et hän ei ainakaa päästäis kauheesti yli lasketun ajan, joten voi olla et sit ens viikolla selvii joudutaanko jopa käynnistää.
 
Roonalle tsemppiä myös täältä! :flower:

Hei mun on pakko tunnustaa, etten tiedä edes mikä on äippäpoli. :ashamed: Kovin moni siitä puhuu ja mä en edes tiedä, mitä siellä tapahtuu.

Tänne kuuluu hyvää vaan. Tänään ollaan täysiaikaisia, mutta toivon kovasti, että vauva pysyy masussa nyt sinne laskettuun aikaan ja jos haluaa, niin vaikka pidempäänkin - on nimittäin nuo valmistelut vielä ihan vaiheessa. Ajattelin tässä alkaa tekemään suursiivousta, että kehtaa sitten esitellä tämän läävän vauvalle hänen kotinaan! Ajattelin myös ommella tuohon äitiyslaatikkoon reunapehmusteet joku päivä. Lisäksi mulla on kesken pari huppariompelusta, neuletakki ja peiton viimeistely - ja Stieg Larssonin trilleritrilogian toinen osa! :D Oon saanut nukuttua tosi hyvin taas viime yöt ja sillä on kyllä niin suuri vaikutus yleiseen fiilikseen. Jos en juo illalla ennen nukkumaanmenoa kauheita määriä vettä, niin ei tarvii nousta edes vessaan. Vauva myllertää ja pyllertää masussa minkä ehtii ja on välillä ihan ylivilli. Saan helposti napattua kantapäästä(?) kiinni, kun se tuosta vasemmasta kyljestä sitä pihalle punkee. :heart:

Mutta nyt vois alotella tuota siivoilemista!

Rosehip ja pampula 37+0 *POKS*
 
Kerttuneiti/ quinnysta: Meillä on noi speedi sx:t ja myös ton kopan kanssa :wave: Vaikuttaa aivan ihanilta :heart: Sillon kun neiti oli pieni niin oisin halunut noi ostaa mut en sit raaskinut ja nyt oli pakko saada, saas nähdä kauan olen rakastanut noihin rattaisiin kun neidin rattaat vaihtui hyvinkin tiuhaan tahtiin :LOL:

Onpas Roonalla jännät paikat :heart:

TiiuHti ja Nipa 37+1
 
Tässähän alkaa ihan jännittämään, kun palstan aukaisee.. Monella tuntuu supistukset enteilevän jo synnytystä.. Ja ihmettelin kyllä eilen aamupäivällä, että mihin Roona on hävinnyt, kun ei ollut kuulunut sunnuntaiaamun jälkeen mitään.. Tsemppiä sulle kovasti sinne käynnistykseen.. Mulla kakkosen synnytys käynnistetty tabletteja popsimalla osastolla, aamulla menin osastolle ja poika syntyi illalla seitsemän jälkeen. Mun vieruskaveri oli esikosta käynnistyksessä ja hän synnytti vasta kolmen päivän päästä, että voi tosiaan vaihdella synnytyksen käynnistyminen..

Mama-84, koitahan nyt jotain heitellä sinne kassiin valmiiksi, jos noin supistelee.. Mullakaan ei vielä mitään valmiina kassissa eikä "tilpehöörejä" ostettuna :) Aattelin parin viikon päästä lähteä niitä shoppailemaan.. Vaikka voihan sitä miehenkin pökätä vaippaostoksille, jos vauva sattuu syntymään ennekuin pikkutavarat hankittu. :D Mulla toki viikkoja vasta 33+4 ettei kiirettäkään.. Mutta sulla tuo viikkoluku näyttää paljon mukavammalta jo :) O&O:lla oli tosi hyvä lista kassin sisällöstä.. Omat alushousut vielä siihen lisäisin, lähinnä kotiintuloa ajatellen. Mulla oli kakkosen aikana kryptolehti mukana ja käynnityksen aikana sitä ehdin tehdäkin, mutta kyllä sitten vauvan synnyttyä jäi kryptot täyttämättä.. :)

Virtahepo mä siis NIIN jaan sun fiilikset!! Jännään kans ens tiistain nla-lääkäriä :) Plus vielä, että täälläkin kasvaa perhe neljästä viiteen.. Jotenkin kummalliselta tuntuu.. Välillä miettii ihan hassuja, kuten esim. miten me sitten järjestäydytään ruokapöytään, ku tää neljä on niin mukava parillinen määrä :D Kuullostaa toisten mielestä varmaan aiva seinähullulta :LOL: Meilläki kuitenki kakkosella ja tällä tulokkaalla tulee ikäeroa 6v. niin jotenki on niin tottunu tähän neljän hengen kuvioon...

Pesänrakennusvietistä.. Kyllä täälläkin sellaista havaittavissa ;) Jo pari viikkoa sitten siivosin varaston ja kaikki vaatekaapit. Tein kauhean kasan kirpparille vietäviä tavaroita ja vaatteita.. Makuuhuoneen sisustusta oon tässä pikkuhiljaa laitellut uusiksi, verhot ja koristetyynyt vielä puuttuu.. Tällä viikolla oon siivonnut talon lattiasta kattoon pari huonetta/päivä tahdilla. Jospa sitten ens viikolla keskittyis tähän tulevaan lapseen ja alkais pestä vaatteita ym. "urakalla" valmiiksi :) Ikkunoita en kyllä vielä pessyt. Ne ajattelin "säästää" sinne syyskuun loppupuolelle yhtenä konstina synnytyksen käynnistämiseksi :D

Ai niin ja vielä piti kommentoida tuota kaukaloasiaa.. Se odottaa vielä paketissa tuola varastossa enkä jaksa sitä sieltä nyt purkia kuvaamista varten, mutta Jellona84:sen kuvasta voi "vakoilla" mallia.. Siis Gracon Logico S meillä vaan värinä musta :) Jalustakin siis löytyy. Uutena ostettiin tälle tulokkaalle.

Ja nyt jatkamaan siivousprojektia :D
Micade
 
huomenta vaan kaikille,

Onpas täällä syntynyt tekstiä ja tapahtunut paljon muutaman päivän sisällä. Saimme vihdoin netin ja mulle tuli jo melkein vieroitusoireita ku en päässyt palstailee :LOL:

Roona: voimia sinne sairaalaan kovasti ja toivottavasti kaikki menee hyvin. hengessä ollaan mukana. Mii: aika hurja sairaalareissu sulla.

Ja onnea vauvoja saaneille :flower: tuntuu jotenkin käsittämättömältä et nyt niitä vauvoja alkaa sit syntyä oikien urakalla. tuntuu edelleen et siihen olis pitkä pitkä aika. Mites teil muilla? Tuossa kun olen laittanut kaikkea valmiiksi on tuntunut jotenkin tosi oudolta? Onko meille tosiaan tulossa vauva? kaikki tuntuu niin epätodelliselta. Mulla olis nyt sitten kaikki kunnossa ja vauva saa tulla koska vaan on valmis. Täytyy tänään soittaa tonne Espoon neuvolaan ja tiedustella hiukan et jos synnytys vaik käynnistyy niin mihin meen ku mulla ei ole ollut viel neuvolaa täällä.

Eilen käytiin ajeleen kaks synnytyssairaalaa läpi ja mukavin ja nopein tie oli naistenklinikalle. kätilöopisto on tosi kaukana meiltä ja Jorvikin on lähellä mut saas nähdä mihin sitä sit oiken joutuu.

Olette puhuneet mm. turvakaukalosta me ostettiin logico S ja sellanen ruskea lime. vaunutkin sain vihdoin ja viimein valmiiksi tohon partsille :heart:

Mulla on ollut tässä eilisestä lähtien hyvin erilainen olo. Paineen tunnetta alavatsassa ja jotenkin vaan erlainen olo ja vatsa on ollut pari päivää ihan sekaisin. Nyt vaan haluaisin sinne neuvolaan et jos tää ennakoi vaikka synnytystä pian :whistle:

Kauheeta ku tätä tekstiä nyt vaan tulee. omasta navasta hiukan vielä. Miedän koti on aivan ihana ja vielä ku hiukan maalataan seiniä niin hyvä on.

no joo palailen varmaa illemmalla.

Tänään poksuu

Jooseppi & Möykky 37+0 :heart:
 
:wave: Tänään käynnistellään tableteilla... Eli kuten joku jo sanoi, siinä saattaa mennä jopa kolmekin päivää..! Tosin oon optimistinen, sillä mullahan on jo paikat pehmenny ja parille sormelle auki... Ja kipeitä supistuksia tullu täällä vuodelevossakin jo! Mutta maltti on valttia. Ja on se ihanaa ajatella, että eiköhän meillä vklp viimeistään saada poika syliin!! Ihan meinaa itku tulla liikutuksesta... Meidän pieni rakas poika :'( :heart: Että näin! Tsemppiä kaikille, eiköhän sieltä mammat ala poksahteleen jo tässä elokuulla! B)
 
Oi ihanaa Roona pidän peukut ja varpaat pystyssä että kaikki menee hyvin ja varmasti meneekin.. sullakin helpottaa varmaa kaikki vaivat sitte synnytyksen jälkee.. :flower: =) :heart:

rosehip ihmettelit äippäpolia, se on äitiyspoliklinikka, synnytyssairaala jossa esim. ultrat ja seulonnat tehty.. Monet käyvät tarkistuttamassa neuvolan lähetteestä tai omasta tahdostaan tilannetta jos jokin ei tunnu menevän raskaudessa niin kun pitäisi. Oliko mitään apua..
 
Vivid
Roonalle paljon tsemppiä. Ihan tippa meinaan tulla linssiin, kun miettiin, että kohta teillä on oikeesti vauva! Ihanaa :heart:

Ja kiva oli kuulla, että Kikka oli kanssa saanut jo vauvan. Mamma-, vai pitäiskö jo sanoa, että vauvatapaamisia ootellessa!!

Kerttuneiti Meillä tuntuu kyllä olevan niin samanlaiset noi oireet ;) Mulla meinaan kanssa särkee selkää ja nytkin loppuyöstä pyysin miestä ihan hieroon selkää. Ja sit aamulla vielä lueskelin tossa pedissä, niin alko taas särkeen ja sit olin nukahtanut uudestaan. Ja harkkasuppareita tulee edelleen se muutama kymmenen per päivä.

Eilen meinas ekaa kertaa mennä hermot tähän ootteluun. :kieh: Pikkasen ärsyttävää, kun ei meinaa saada enää sukkia ja housuja jalkaan ja sit vähänkin kun taivuttelee, niin meinaan oksennus tulla, kun närästää niin pahasti. Plääh! Mutta onneks tää aamu on taas paremman olonen!

Tänään taas punnitsin ja mittailin kotosalla. Painoa on tullut kaikkia 7-8kg ja navanympärys on 98cm.

Vivid ja Hippu 38+5
 
Tsemppiä synnytykseen Roona :hug: :heart: Toivottavasti sulla on pian poika sylissä ja oma vointisi alkaisi kohenemaan.

Kukakohan on seuraava vauvansa ulos saava? Mama84:llekö oli tyttö luvassa? Jos mama pistää vipinää ja Roona hiukan viivyttelee niin tyttö-poika-tyttö...-sarja jatkuisi ;)

Pesänrakennusvietti on täälläkin nyt valloillaan :whistle: Kaappeja olen siivoillut ja järjestellyt uudelleen, eilen tosiaan varaston kamoja järjestelin ja reippaalla kädellä olen heitellyt tavaraa roskiin. Aika usein tulee muutenkin heiteltyä turhaa roinaa menemään, mä kun en voi sietää, että kaapit pursuaa jotain sellaista, mitä ei oikeasti tarvita. Vaatehuoneet on jo aiemmin kesällä saaneet käsittelyn ja vaatteet löysivät tiensä UFF:n laatikkoon, kun liian laiska olin niitä kirpparille viemään ja hinnoittelemaan :ashamed: Tänään kävin shoppailemaas ahiukan pientä sisustustipehööriä ja lauantaiksi koitan ylipuhua miehen Ikea-reissulle :D

Oma vointi on aivan loistava tänään :D Johtuneeko siitä, että otin eilen pitkästä aikaa pari tuntia omaa aikaa ja olin kaverin luona :whistle: =) Yöllä kyllä pyörin ja ravasin pissalla, mutta silti on pirtsakka olo!

Ei malttais odottaa vauva-uutisia :heart:
 
Roonalle paljon tsemppiä käynnistykseen

Tänne saa laittaa sitten punaisen.Olisi tyttö tulossa :D nyt sitten menisi niin että meidän perheessä olisi kaksi poikaa ja kaksi tyttöä.Kaksi edellistä olleet poikia ja kyllä ajattelin vaateostoksille ensi viikolla lähteä :D
Paino oli tällä hetkellä n.2400g ja epäilen että paino nousee 6 vko:ssa sinne lähemmäs neljää kiloa.Edellinen oli arviossa 2500g ja syntymäpaino oli 4260g

Nyt päikkäreille nuorimmaisen kanssa
 
Tseppiä Roonalle ihan mielettömästi!!Toivottavasti lähtee sujuvasti käyntiin synnytys.

Micade:Ihanaa,että jollain muulakin on samanlaisia ajatuksia tuosta perhekoon kasvamisesta.Välillä varsinkin nuo omat ajatukset tuntuu niin "typeriltä",kun onhan tätä kerennyt jo sulattelemaan,mutta silti tuntuu niin omituiselta.Meillä kuopukselle ja vauvalle tulee ikäeroa 5,5 vuotta..

Flunssanpoikanen meinaa tällä purasta..Miehellä ollu pari päivää ja kyllä se sitten muhunkin tarttui.Kuume ei onneks oo noussut,mutta kurkku on kipee ja yskittää,päätä särkee ja väsymys on ihan mieletön.Muutenkin ollu viimisen viikon tosi väsynyt,tuntuu että vois kaiket päivätki nukkua..
Onko muilla väsymys alkanut vaivata enempi raskauden loppua kohden?

rv 35+3
 
Roona jännityksellä täällä odotellaan kuulumisia :hug:

Virtahepo,Micade täällä neljäs tulossa ja joskus täälläkin hulluja ajatuksia :ashamed:
Miten sitä pärjää? Miten neljäs kanssa pääsee liikkumaan?
Ja kaiken moista muuta... :D Meillä tulee kolmosen ja nelosen ikäeroksi 2 vuotta.
Pieniä nuo muutkin vielä on joten sekin mietityttää että miten tästä kaikesta nyt muka oikein voi selvitä? :D :whistle: :ashamed:

Flunssa tekee tännekkin tulojaan. Pienimmällä nokka vuotaa.
Toivon vaan että se ei iske oikein kunnolla eikä etenkään minuun.... :/
Vaikka ei se kyllä lapsillakaan kiva ole... :(

Neuvola lääkäri huomenna ja sitä odotan jännityksellä...
Onko noista mun supistuksista ollut mihinkään? Vai onko kaikki vaan kuvitelmaa :whistle:
Tai sitten kärsin ja kärvistelen turhaan :kieh:

Nyt pyykkejä laittamaan. Tälle päivälle sattuikin hieno ilma. B)

Bebes & Salamatkustaja 37+3 :heart::heart:
 
Neuvola kuulumisia:

37+2 (36+3)
paino -300 (+2100) yhteensä 12kg
turvotus + (+)
verenpaine 130/80 (115/78)
pissa puhdas (puhdas)
kohdunpohjan korkeus 36 (34)
lapsivettä normaalisti (norm)
tarjonta RT (RT)
syke 130+ (140+)
liikkeet ++ (++)

Kaikki on kunnossa ja mitään hätää ei ole =)

Ja ens viikolla neuvola ja viimeinen lääkäri.. Ihana päästä tietää miten on paikat lähteny valmistautuu tulevaan synnytykseen =)

Onneks tällaiset uutiset tällä kertaa ja sai iteki huokasta helpotuksesta.

O&O 37+2 :heart: :heart:
 

Yhteistyössä