**Syyskuun Sydäntenmurskaajat** ELOKUUSSA 2009

Vivid
Onnea Hemuli :heart:

Kerttuneiti Oon miettinyt kanssa tota kipukynnys-juttua. Mä voisin kuvitella, että mun kipukynnys on matala, mutta toisaalta mulla on mahan kanssa aina ollut kaikenlaista ongelmaa, niin ehkä nää mahan seudun kivut ei tunnu niin helposti, kun oon ikäänkuin tottunut niihin... Tiedä sitten?! Mutta kivuttomia suppareita tulee edelleen kymmeniä päivässä ja alapäässä on jatkuva painontunne. Ja vauva liikkuu edelleen paljon!!

Villahaalarin teko on täällä nappeja vailla valmis. Eikun työn kimppuun!!

Vivid ja Hippu 38+4
 


http://img23.imageshack.us/i/istuimenkuva.jpg/

Ostettiin uutena Saksasta sen alustan kanssa. Kyseessä siis Britaxin BabySafePlus SHR

Rv 37+1 ja neuvola ois tänään. Arvatkaa kuinka paljon kiinnostaa? :headwall:
Viime yö meni taas pätkiksi, mutta nyt sentään välillä heräsin kipeisiin suppareihin ja menkkakipuihin. Mutta ne loppui jo aikaa sitten. Mie kyl voisin hyvin innokkaasti lähteä seuraavaksi. Tyttöä luvattu, mutta eihän sitä tiedä kumpainen on lopulta.

Ja onnea Hemulille!!
 
Juu,mie voisin lähtee seuraavaks =) tyttö siellä kai pitäs olla,tosin ihan varmaha ei voi olla.Selkää särkee,supistelee muttei sellasii kauhee kipeitä kuiteka.Kohta oon samoilla viikoilla kun kuopus synty,joten...tai sit kökin viel 5 vko päästäkin tässä :/
meillä muute 2 muksuista on nähny saman unen et vauva syntyy yöllä ja on tyttö,saapi nähhä :) Ite näin just tuota kuopusta oottaessa edellisenä yönä unen enneku synty että tyttö on,pituus ja paino täsmäs täysin ku olin ne paperille pistäny ylös!!
 
Toimisikohan tää palsta nyt kännykän kautta?! TAYSin 4A osastolla oon ollu su-ma-yöstä. Hengenahdistus ja rinta/ylävatsa kivut meni niin pahaks, että päivystykseen piti lähteä. Tulehdusarvot koholla, eli hengitystie-infektio. Samalla tarkkailtu sitä raskausmyrkytystä, veriarvot olleet koholla kokoajan, ja tänä aamuna myös pissa näytti jo plussaa. Tää päivä vielä kokeita ja tarkkailua, mutta kaikki ny viittaa siihen alkavaan raskausmyrkytykseen, ja huomenna aamulla käynnistetään synnytys jos tilanne jatkuu. Että elokuinen pikkumies täälläkin vissiin tulossa. Kännykällä on vaikea palstaillä, mutta eipä täällä sairaalassa muutakaan tekemistä ole! Palailen myöhemmin :heart: -Roona+Tahvo 37+1
 
vitsi on tää jännää, et kuka sitä seuraavaksi synnyttää, ja et tuleeko se tyttö, niin ku tuahon kaavaan sopis? vai meneekö kaava sekasi, ja onkin poijan vuoro? kaikki niin jännää.... :eek:
musta tuntuu, että mulla menee niin yli, kun vaan voi mennä, ja potuttaa melkeen ny jo! :headwall:
eilen neuvolas meinas se sijainen, et ei oo yhtään edes alaspäin tullu! p.....e! :kieh:
sen mukaan, niin tää syntyy varmaan viikolla 43+0, tai jotain! :eek:
tosin mulla ei oo ikään noiden neljän edellisenkään aikaan, ollu mitään mega muutoksia tuolla kohdunsuullakaan ennen synnytystä.
kaikki tapahtunu sit melkeen rytinällä!
mut voishan tua ny jo laskeutua ja kiinnittäytyä tuanne alas.
sano kyl neuvolas, että vauvat saattaa kääntyillä miten päin vain vielä viikolla 36!
mut silti, tuntuu, et jotain edistystä vois jo tulla!
tosin sitä en tiiä et onko ne supistukset tehny mitään tonne kohdunsuulle, kun viime tutkimus tehty rv27.
ens to kuulee!
fiksu ja brutus 34+5
 
Onnea Hemulille pienestä pojasta! :flower:

Roonalle tsemppiä!

Meillä turvakaukalona Gracon Duologic eli turvakaukalo / -istuin isofixillä. Esikon kaukalo myytiin pois, kun haluttiin tälle uudelle tulokkaalle tuo isofix-systeemi.

Tänne ei muuten ihmeempiä. Ompeluhommia pitäis tehdä. Aamullä käytiin kesätauon jälkeen taas perhekerhossa; olipa ihanaa! Poika innoissaan viiletti ympäriinsä ja leikki leluilla. Nyt nukkuu makoisasti päikkäreitä. Jep, ja jospa ihan oikeasti parkkeeraisin tuohon ompelukoneen ääreen... :wave:

rimpulakissa 37+4
 
Roonalla Isot Tsempit sairaalaan :hug: :hug:
Oliko Roonalla mitään lupailuja?? Oliko sinne tyttö tulossa??? :D
Saa nähdä onko sinulla jo huomenna nyytti kainalossa.
Koita jaksaa :hug: :hug:

Bebes & Salamatkustaja 37+2 :heart::heart:
 
Vivid, voihan se olla tosin et kipukynnyksellä ei oo mitään tekemistä noiden harjotussuppareiden kanssa, tuntuuhan nekin välillä voimakkaampina ja välillä lievempinä. Siitä puheenollen, viime yönä heräsin painajaiseen ja sit en saanut unta ja alkoi selkäsäryt - taas yöllä. Tai siinä hereillä maatessa ne tunsin taas ja nyt kovempana särkynä kun vielä aiemmin koskaan. Päivisin en oo tuntenut sit taas yhtään mitään.. Oon niin varma et kun tää synnytys joskus käynnistyy niin se käynnistyy yöllä =)

Kävin tuossa neuvolassa ja kaikki okei paitsi paino - viikossa +900g!! :eek: no kuulemma se voi olla suht normaalia näin lopussa..itsee vaan jäi hämään että miten toi on mahdollista kun en kuitenkaan mitään ihmeellistä oo syönytkään. jos ne grammat on vaikka tulleet vauvaan, se ois hyvä =)

Onnea Hemulille pojasta :flower:

ja Roona ei varmaan pääse lueskelemaan kauheesti mutta tsemppiä edelleen kovasti! pääsisit ainakin suurimmista tuskista eroon jos se synnytys käynnistettäisiin pian, tarkotan siis turvotuksia lähinnä.. ja sitten olisi pieni elokuinen poika siellä vierellä :heart:

..ja jotta paino nyt varmasti nousis ens tiistaihin mennessä ton saman 900g niin taidanpa vetästä hillomunkin joita vieraat toivat :D

kerttuneiti ja puru (joka voisi odotella ainakin vielä 3viikkoa masussa) 36 pojoing!
 
Onnittelut Hemulille pojasta! =)

Roonalle jaksamista ja tsemppiä, saatat huomenna jo saada pojun syliisi :heart:

Oli kiva lukea myös Miin kuulumisia, vaikka sektiokokemus aika hurjalta kuulostikin!

Turvakaukalona meillä on Brion Primo vm2007 isofix-jalustalla. Tarkoitus olisi tässä piakkoin käydä laitattamassa uuteen autoon isofix-kiinnikkeet. Kaukalo ostettiin siis uutena esikolle ja oli käytössä noin 8kk.

Neuvolalääkäri mulla on ensi viikolla, silloin sitten näkee oisko jotain tapahtunut kohdunsuulla. Mulla kun tilannetta ei ole tarkistettu kuin rv 10 lääkärikäynnillä, jolloin kaikki oli kiinni kuten silloin pitikin. Tuurista taitaa olla kiinni, että millaiselle lääkärille pääsee, kenellä terveyskeskuslääkäreistä nyt sattuu olemaan neuvolalääkärivuoro =/

Synnyttämään mulla ei ole kiirettä, kun on vielä kaikki tekemättä vauvaa varten. Ilomielin vielä ainakin 3 viikkoa odottelisin omaa vuoroani =) Sillä välin käyn täällä ihastelemassa muiden vauvauutisia :heart:

Mä olen siivonnut koko aamun ja aamupäivän, kun vein pojan tänään viimeistä kertaa hoitoon muutamaksi tunniksi ja olen saanut rauhassa yksikseni touhottaa. Kantelin kaikenmaailman kamoja sisävarastosta remontin tieltä ulkovarastoon ja koko talo on pesty =) Selkää nyt jo hiukan jomottaa =/ Oikea sairaslomalainen :whistle: :ashamed: Nyt kuitenkin tuntuu olevan virtaa taas ihan hirmuisesti, kun jostain syystä nukuin todella hyvin viime yönä, veskissäkin kävin vaan kerran :D

Nyt vielä pikainen suihku ja sitten pojua hakemaan kotiin =) Kaupan kautta käyn hakemassa jotain hyvää hoitotädeille vietäväksi, kun en nyt ehdi mitään leipomaan.

Kristelle 34+1
 
kerttuneiti: Mulla oli kans toissa neuvolakäynnillä tullut +1000g viikko eli yhteensä 2kg. Mutta johtui varmaan turvotuksesta, koska nyt ei taas melkein neljään viikkoon ollut paino noussut lainkaan. Turvotus (vaikkei omalle silmälle vielä näkyiskään ) tuo aika herkästi noita lisäkiloja loppuaikana.
 
juu poikaahan tänne on luvattu :) :heart: Onhan se mukava kun olo tästä varmasti kohenee synnytyksen jälkeen, vaikka toisaalta surettaa ajatus käynnistyksestä... Kyllä sitä kuitenkin mielummin synnyttäis sit kun keho on täysin valmis siihen. Onneks paikat nyt on jo pehmenny ja parille sormelle auki, ja vauva kiinnittyny, joten sikäli hyvät lähtökohdat... Mut silti pelottaa! Huomenna sen sit näkee. En usko et vauvaa viel huomenna saan syliin jos vasta aamupäivällä käynnistetään, voi kuulemma kestää jopa 3pv ennenkö mitään tapahtuu... Mutta näin. Täällä makoilen ja kasvatan puh.laskua surffaamalla netissä, joten kyllä mä näitä teidän juttuja välillä lueskelen :D Mikäs tässä makoillessa, mies kävi ostamassa mulle mp3-soittimen ja latas täyteen System of a downia ym. Ihana kun kuskaa mulle tänne kaikkee! Niin, ja TAYS-kerholaiset, täällä törmäsin päiväkahvilla myös yhteen meikäläiseen! Kikka89 saanut eilen pienen tytön! Voivat hyvin :) -Roona
 
Onpas taas tullut tekstiä!Niitä on kyllä kiva lueskella,mutta en taas kuitenkaan muista kaikkeen kommentoida... :(

Mutta Paljon onnea Hemulille pikku nyytistä!

Ja Roonalle tsemppiä ja voimia oloihin ja tulevaan synnytykseen,joka saattaa siis olla hyvinkin lähellä.

Mä olen aina pitänyt liivejä ja liivinsuojuksia yöllä,ollu ihan pakko,ku sitä maitoa on kans sitten alkuu riittänyt.En ois voinut kuvitellakkaan nukkuvani ilman,koska joka paikka olis olu märkänä alta aika yksikön.

Ja siitä sairaalakassista...Mä en muista koskaan pakanneeni sellaista...Mutta on mulla kyllä ollu tavaroita sairaalassa mukana,mutta kaipa mä oon sitten jossain vaiheessa johonkin jotain mukaan napannu.Tai sit toinen vaihtoehto on,että ukko on niitä kamoja sitten tuonut mulle.Tarviikin kysyä ukolta,josko se muistas... Miten voi muka näin unohtaa...

Eilen siivosin koko kämpän ja kyllä selkä oli sen kannattavuudesta toista mieltä kuin pää... Äity iscias ihan kiitettävästi,aamullakin vielä oireili,mutta nyt alkaa olla jo ihan kivasti särky hävinny...

;Mä en malttais millään odottaa ens tiistaina olevaa neuvolalääkäriä,tietoa siitä mitä tonne alakertaa kuuluu ja josko sais jotain painoarviota vauvasta...
Synnytystä kyllä jaksan vielä odottaa(ja hyvä niin,kun viikkoja kattoo),vaikka toisinaan kyllä olen niin lopen kyllästynyt tähän raskaana olemiseen ja näihin kaikkiin mahollisiin pikkuvaivoihin,vessassa ravaamiseen,unettomuuteen jne jne... Ja toisaalta en kyllä millään malttais odottaa että saa pikkuisen jo syliin.Mutta toisaalta koko touhu tuntuu vielä niin kaukaiselta ja niin omituiselta että kohta meidän perheessä on 5 eikä enää 4.Jotenki niin tottunut tähän perhepakettiin =) Toivottavasti saatte mun ajatuksen juoksusta kiinni... =)
Ja kyllä niin sanotusti muutos pelottaa... Jos tässä nyt siihen esikoisen kouluun lähtöön kerkeis ite sopeutua ennen vauvaa.Likka ite näyttää olevan jo hyvin sopeutunut,ja hyvä niin... :)

Oho,johan tuli tekstiä,vaikka mitää sanottavaa ei kyllä edes ollut...
Nyt jos lähtis koittaa puuhailemaan jotain muuta välillä kun kuluttaa takamusta tässä koneella.

rv 35+2
 
Roonalle tsemppiä sinne sairaalaan!

Itse kävin juuri tänään ultrassa. Tyttönen painoi jo 3140g, joten jos tulee laskettuna aikana pihalle, niin paino olisi jotain 3600g. Pää oli edelleen alaspäin ja kuulemma syvällä. Ainoa huomioin arvoinen asia oli, että lapsivettä on aika vähän, mutta kuitenkin normaalisti. Tämä tarkoittaa sitä, että jos vauvan liikkeitä ei tunnu, niin saman tien yhteys synnytyspäivystykseen. Normaali lapsiveden määrä näillä viikoilla on 5-20 (jotain yksikköä ) ja mulla oli 8. Mutta mun ei siis kuitenkaan tarvitse huolestua.

Ensi viikolla (rv 37+4) on vasta kolmas ja viimeinen neuvolalääkäri. Kaikki muut tuntuvat käyneen jo useita viikkoja aiemmin. No siellä sitten viimeistään selviää, että onko vauvan pää kiinnittynyt ja kohdunsuulle tapahtunut jotain. Niitä kun ei ultralla nää, kun se kohdun suu on niin alhaalla jo.

Kaukalosta. Meille on tulossa Britaxin baby safe plus turvavyöalustalla, kunhan saan vain sen ostettua.

Helinä rv 36+4
 
Noniin nyt on sairaalakassi siinä mallissa että kohta se on valmis.. Vielä puuttuu lisää namia sitä kun ei ikinä oo liikaa tällasella herkkuperseellä :LOL: jotain meikkejä aion mukaan pakata, ipodia lataan koko ajan että saa heittää sen mukaa.. hmm.. olikohan muuta.. Vauvan kuteet tarttee kattoo vie että mitä sitä nyt ottas mukaa, ei oo varmaa vie ku toi lämpöhaalari vasta, kaikki muu on avoinna :D esim sekin että sukat/töppöset vai kengät, potkupuku vai body ja housut.. ei osaa päättää ei :headwall:
Hain postista tänää paketin missä oli punkkaan kylpytuki, ihana missä on Nalle Puh kuva :D Sit siellä oli tuttipullojen/tuttien pesuharjat ja kuivaus/säilytysteline, vauvalle pumpulipuikkoi, hammasharjasetti ja kynsienhoitosetti =) Mä kun en ottanu ollenkaa sitä äippäpakkausta niin noi hamamsharjat ja kynsisakset uupu :)
Kaukalo meillä on tollanen musta/tummanharmaa maxi-cosi joka on myöskin siskolta saatu, ikää sillä on jo viitisen vuotta mutta hyvä ja hieno on yhä =)
 
Siis kauhistus... kaikilla näyttää jo melkeen olevan sairaalakassit pakattuna ja ja ja ja kaiken maailman tilpehöörit hommattuna. Täällä ei viel kassista tietookaan... eikä mitään pikkujuttui ole viel kotiinkaa ostettuu.. ne suurimmat on valmiina, kuten sänky, turvakaukalo ja vaunut!!! Jospa sitä sit miehen kans menis loppuviikolla vähä vaippa sun muuta -ostoksille, ku sekin huomenna taas töistä kotiutuu!!!
 
Sairaalakassin sisältö

-Imetysliivit
-Liivisuojia
-Vauvan paluu vaatteet
*Pitkähihainen body
*Housut
*Äp sukat ja tumput
*Myssy
*Fleece haalari

-Muutama vaippa
-Rintakumit
-Hygienia tarvikkeet
-Hiusharja
-Kamera
Neuvolakortti sitte myöhemmin sinne ja jotain viihdykettä ja tietty naposteltavaa

Jos jotain uupuu niin muistuttakaa ihmeessä =)

 
Kikka-89 Onnea pikku prinsessasta :hug: :heart: :flower:
Roona Onnea käynnistykseen. Kiva että mies jaksaa muistaa sinua :hug:

Kaukalo meillä Gracon istuin missä se kiinnitys pohja erikseen.
Helpottaa hommaa kummasti kun ei tartte aina vöiden kanssa tapella. :D

Onko muilla ollut "pesänrakennus viettiä jo?"
Siis sitä siivous puuskaa mikä iskee ennen synnytystöä?
Mulle se iski eilen ja voi lapsi raukkoja mihin siivous urakkaan nekin joutui :LOL: :whistle:
Mutta nyt on ainakin hetken aikaa taas kiiltävää joka paikassa. :D

Huomenna menen varmaan ja haen sen meidän "uuden" auton.
Ihanaa. Pääsee taas liikkumaan jonnekkin ja muutenkin ei tarvii koko ajan miettiä
että kuka pääsee viemään ja keneltä saa lainattua auton :kieh:

Bebes & Salamatkustaja 37+2 :heart::heart:
 

Yhteistyössä