**Syyskuun Sydäntenmurskaajat** ELOKUUSSA 2009

Heissu: mulla ainakin on tollasii ihme kipui ollu jo pitkään. Ei esiinny aina vaan sillon tällön öisin just ku vaihtaa kyljeltä toiselle. Sattuu ihan pirusti, ja pelästyttää, et mikäs nyt... Ei se varmaa mitää vaarallista oo.. toivotaan niin!!! Ite oon aatellu sen niin, et lähtee kääntymään liian vauhdilla tai jotai... (ihan ku tällänen valas vois olla vauhdikas... :LOL: )!!!

Tänää ollu ihan kivasti taas supistuksia ja pirun kipeitä sellasia... semmonen tunne, et alapääki räjähtää ihan justiinsa!!!! Selkä hajoo ja väsymys on tappava!!! Että sellasta taas... !!!

mama ja kääpiäinen 37+5
 
Vivid
Alkuperäinen kirjoittaja fiksu:
vivid, sinäkös se johdat viikoissa? luovuta hei mulle vähän noita viikkoja, kun mulla niin vähän vasta, ja hännän jatkona tässä laahaan! :/
En taida ihan johtaa...etusivulla musta oli muutama, jotka on edellä, mutta siellä suht kärjessä ainakin. Tosin lääkäri ennusteli, että voi helposti mennä yli lasketun ajan, joten varmaan muut tuo ennen mua lisää vauvauutisia.

ON: Tänään on nyt kolmatta päivää supistellut runsaammin, mutta edelleen ilman kipuja. Ootellaan siis vielä...

Vivid ja Hippu 38+2
 
Löysin ihanan haalarin vauvalle syksyks/ alkutalveks kirpparilta, koko on 56cm mutta reippaasti kyllä suurempi. kerrankin kävi tuuri siis. ja kehto, pinnis ja hoitotaso on rantautuneet.. meen laittaan niitä kuntoon ja palaan huomenna :wave:

kerttuneiti ja puru 35+5
 
37 poksuu tänään *POKS*POKS*POKS :heart::heart:
Ja supistukset jatkuu. Alkaa nimittäin jo kauhistuttamaan ajatus että kohta
se on jo oikeesti menoa mullakin :eek:
Mä en vaan vielä halua... mulla on niin paljon tehtävää...
Sain sentään tänään sairaalakassin pakattua valmiiksi.
Sen verran on jo nämä parin päivän supistukset minua säikytellyt.
Plus vielä kaupan päälliseksi se että olen jo ennen kahtatoista täydessä unessa.
Ja nukun heräämättä aamuun asti :eek: :D
Ihanaa kyllä mutta jotenkin sellainen olo että kerääkö kroppa jotain voimia tulevaan??

3 Ässää hihassa mutta täällä niistä voi käyttää vaan kahta.
Se mieluisin jää käyttämättä kun ei miestä ole tässä tarpeeksi lähellä.

Torstaina onkin sitten tapahtumien päivä. Sinne asti ainakin tahdon kasassa pysyä.
Pääsen hakemaan meille sen auton. Ainakin toivon mukaan on rahat silloin kasassa. :whistle:
Ja lisäksi mulla on lääkäri neuvola mitä odotan ihan mielenkiinnolla että onko mitään päässyt tapahtumaan tuolla ala päässä näistä supistuksista? ;)
Selkä ja maha kumminkin kun kumpikin jomottaa niin luulisi että edes jotain...
Mutta ei tässä mikään kiire tosiaan ole ;) :whistle: :D

Sikainfluenssasta sen verran otan puheeksi. Että onko teillä vaikuttanut
vierailijoihin sairaalassa mitenkään? Koska itse kuulin että minun synnytys sairaalassani Koksissa ei saa lapset tulla ollenkaan sairaalaan katsomaan äitiä tai vauvaa... |O |O :'( Ja meille se on ainakin ollut aina tärkeä juttu että lapset on päässyt näkemään missä äiti on ja mikä tulee mukana kotiin...
Nyt ei kuulemma saa tulla kuin isä ja isovanhemmat. Ei ketään muita.
Ei edes siihen käytävään missä on ennen voinut käydä vauvan kanssa katsomassa muitakin tuttuja. Okei mielestäni hyvä. Mutta olisin niin toivonut että lapset olisi päässyt edes näkemään meidät siellä. :'( :headwall:

Bebes & Salamatkustaja 37 :heart::heart:
 
J84
Huomenia |O

Hitto mikä yö takana...se meni kyl niin päin perttiä, et ei tosikaan :/

Junnulta otettiin tutti pois lopullisesti perjantaina. Viime yönä se sit heräs huutaan tuttia ja kömpi lopulta viereen...mä sit jouduin vaihtaan päätä, kun ei mahduta oleen kaikki kolme vierekkäin. Sit siitä alkoikin kusella ravaaminen jonka seurauksena uni ei tullu millään silmään. Poitsukin aloitti sen päiväisen karate ottelun, joka tuntui kestävän läpi yön ja isäntä maustoi vittumaista olotilaa "pienellä" kuorsauksella..eikä se hiljentyny millään ennen kuin kello soitti ja se nousi ylös. Olin et "JES", nyt unta palloon niin eihän mua sit enää väsyttänytkään, pyörin sängyssä puoli seiskaan asti jolloin sit nitkahdin, mut kello soittikin jo sit seiskalta, kun esikon oli aika nousta ylös. Siitä sit puoli kuolleena kaffeelle ja nyt täs odottelen, et aika menis nopeempaa, kun tänään on se nla-lääkäri :) Saa vihdosta viimein infoo röörin tilasta ja kunnosta.

Laitan tähän loppuun mun veljeni pienen tytön kuvan (s.30.7.09)...hän on NIIIIIIN suloinen :heart:


J84 34+3
 
En muista onnittelinko jo Miitä, mutta onnittelut vielä. :) :heart:


Tietääkö kukaan mistä johtuu, ettei mahaa tunne? Että se on ihan oudon tuntuinen. Aivan kuin puutunut. Vauva liikehtii kyllä välillä, mutta maha on todella outo. Käsillä kun kokeilee, niin on ihan ok, mutta muuten todella outo. :/

Täällä on ihan hemmetin vaikea saada neuvolaan yhteys, siksi en ole vielä neuvolasta kysynyt. Huomenna ois aika muuten sitten sinne.

Alan olemaan niin kypsä. Koko aikaa jotain. Viime yönä nukuin taas niin surkeasti. Tosin eipä ole muuten tullutkaan nukuttua. Kipeät supparit on täysin loppuneet. Eilen vauva painoi ilmeisesti iskiashermoa, kun kävely sattui perseestä pohkeeseen asti. Huoh.
Pitää muistaa varmaan valittaa kaikesta siellä äitipolilla sitten.

Rv 37+0 ja se ois sitten ilmeisesti oikeasti täysiaikainen. :)

Huomenna neuvola, ylihuomenna vyöhyketerapia ja ensiviikolla äitipolille.
 
Huomenta, tääl huonosti nukuttu yö takana :(
Siis ihan reisille meni koko yö, Ensinnäkii jouduin herää vessaan ainakii 4 kertaa, sit näin painajaisia enkä uskaltanu ruveta nukkuu ennen ku olin miehen herättäny että ottaa musta kiinni :( Sit joka paikka navasta alas päin piti kamalaa mekkalaa, järkyttävät liitoskivut iski päälle, lantio rutisi korvaan saakka :/ Sit vissiin supisteli, en oo kyll iahn varma mut luulen ainakii niin, sattu tonne ala masulle ja masu oli ihan kivikova, ennen siis ollu vaan harkkasuppareita mitkä ei koske vaan tuntuu ilkeelle. Et silleen...

Joo no jos minä nyt suihkuun kampeisin ja sit kauppaan.. Palaan myöhemmin uudelleen :)

Zeny 36+3
 
Täällä viikon nukkumattomuuden jälkeen alkanut uni taas maistumaan B) Entiedä, muistaako kukaan, kun viime viikolla kirjoittelin että odotan influenssatuloksia. No tulokset olivat onneksi negatiiviset, joten ei hätää =)

Samaa olen kanssa miettinyt, että miten tarkkoja sairaaloissa mahtavat olla noitten vierailijoiden suhteen, kun nyt niin höpötetään siitä sikanuhasta...

Ja vielä sairaalakassista...Oletteko pakanneet sinne jotain syömistä mukaan? Esim. suklaata, tai muita herkkuja? :p

Ei tähän hätään muuta, kun koitellaan jaksella, matka ei ole enää pitkä.

May 38+0 !!
 
Ja sadesää jatkuu..
Niin syksyinen fiilis, kun on sateisen harmaata ja melko viileääkin. Ei ihan vielä olis tarvinnu tämmöset kelit alkaa.. Vaikka en tosin enää mitään helteitäkään halua. Tuntuu vaan, että tää ilma saa olon ihan vetämättömäksi eikä saa tehtyäkään mitään.. :| Viime viikolla olinkin tosi ahkera. Tuli leivottua pakastimeen pari marjapiirakkaa, pullaa ja sämpylöitä.. Onpahan mistä tarjota sitten vieraille. Eilen sitten keittelin viinimarjat mehuksi. Siivota pitäis, mutta nyt ei innosta..

Vaatteista ja sairaalakassista on ollut puhetta tuola aikaisemmin ja unohdin sitä eilen kommentoida.. Sairaalakassille en ole juuri suonut ajatustakaan vielä, mutta mulla toki viikkoja teihin muihin nähden vähän (33+2).. Vauvalle on suurinpiirtein tiedossa mitä pakkaan, mutta omaan kassiin? Vauvaa varten olen ostanut 56cm bodyn ja potkarit sekä vanuhaalarin, jotka yllään hän kotiutuu. Esikon äitiyspakkauksessa oli 50cm vaatteita ja hän niitä käyttikin n. kuukauden päivät, kun oli syntyessään 2570g ja 47cm. Kakkonen sen sijaan puettiin kotiin tullessa 56cm vaatteisiin enkä muista onko hänellä pidetty 50cm vaatteita juuri ollenkaan. Pituutta hänellä syntyessään 50cm ja painoa 3700g. Ja tässä odotuksessa on sf-mitta mennyt melkein yläkäyrällä, niin ajattelen, etten nytkään tarvitse ihan noita pienimpiä vaatteita.. Kauheeta, mutta mulla ei oo mitää muistikuvaa, mitä oon pakannu omaan kassiin aikaisemmilla kerroilla.. :/ Hygieniavälineet varmaankin ja imetysliivit + alushousut. Mutta mulla on tainnu olla samat päällysvaatteet kotiutuessa, kun sairaalaan mennessä.. EN MUISTA!! Noh, täälä on synnyttäneiden osasto remontissa ja kuulemma uudelleensynnyttäjät kotiutetaan nopeutetulla aikataululla, että tuskin sitä kovin kummosia kamoja ehtii edes tarvita.. Lehdessä oli juttua, että voidaan kotiuttaa 12-24 tunnin kuluttua synnytyksestä.. :D Kakkosen synnytys oli niin nopea, että mä jo mietin kannattaako mun lähteä sairaalaan ollenkaa... :LOL:

Bebes, en tiedä onko täällä millaiset ohjeistukset sikainfluenssan varalta, mutta tuon remontin takia perhehuoneet on kokonaan pois käytöstä ja ilmeisesti jonkinlaisia vierailurajoitteita on.. Mullakin vähän haikee fiilis, kun lapset niin puhuu tulevansa sitten isänsä kanssa kattomaan mua ja vauvaa sairaalaan, mutta jos sieltä "pökätään" kotiin samantien, niin mitäs sitten.. :| Ehkä tulevat sitten isänsä kanssa hakemaan mua ja vauvaa kotiin..

Nyt alkaa nälkä kurnia, täytyy vissiin etsiskellä jotain suuhun pantavaa.. :)
 
Pakko vielä kommentoida Maylle.., herkkuja en oo tullu ajatelleeksikaan. Aikaisemmilla kerroilla on ollut raskausdiabetes, joten mukaan en oo ottanu mitää, mutta anoppihan toi hedelmiä, keksejä ja mehua sairaalaan.. Se on nimittäin hauskaa, että heti synnytyksen jälkeen on tuotu ihan tavallinen ruoka sairaalassakin vaikka sokerit olleetkin koholla odotusaikana. :eek: Muistan vaan kakkosen käynnistetystä synnytyksestä sen, että kun olin käynnistyksessä osastolla, niin ruoka oli "dieettiruoka" ja sitten synnytyksen jälkeen tuli ihan tavallinen ateria.. Kun niillä tarjottimilla oli nimilaput ja siinä lapussa luki kalorimäärä ja ruokavaliotiedot ym.

Mutta tässä raskaudessa ei oo sokerit nousseet, joten herkut oli ihan hyvä vinkki ;)
Micade
 
Vivid
Alkuperäinen kirjoittaja May85:
Ja vielä sairaalakassista...Oletteko pakanneet sinne jotain syömistä mukaan? Esim. suklaata, tai muita herkkuja? :p
Mä oon ostanut kassiin kaikenlaista pikkunaposteltavaa :p Pitää olla karkit ja suklaat mukana! Sit ostin varuille luumuja, jos mahaa alkaa reistailla. Miehelle ostin chilipähkinöitä ja sit ostin kans välipalakeksejä. Mietin myös, että kun lähtö tulee, niin voi sit vielä tosta kaapista napata mukaan vaikka hedelmää tms.

Viikonloppu oli yhtä menoa vaan, joka päivä oli täynnä ohjelmaa aamusta iltaan. Nyt vaan nautin, kun saan olla kotona!! Taidan alottaa päivän Mamma Mia-leffalla ;)

Vivid ja Hippu 38+3
 
Siis mulla maha tyhjentynyt nyt eilisestä asti... :eek:
Tänään soitin jo neuvolaankin näistä suppareista.
Häpyluu on nimittäin kosketusherkkä ja vauvan pää tuntuu siinä...
Eilen se sitten ilmeisesti laskeutui ja tarrasi itsensä kiinni...
Pelottaa vaan nyt kun on neljäs että mitä jos tuleekin vauhdilla??
Ja onko nää supistukset tehny jotain??? :'(
Tekis niin mieli mennä jo äitipolille että ne tsekkaa tilanteen...
Ei yhtään kivaa ei...
Onneksi saan ensi yöksi seuraa kotiin.. ei tästä kohta tuu enään mitään :headwall:

Bebes & Salamatkustaja 37+1 :heart::heart:
 
Miille oikein paljon onnea tytön johdosta :flower: :heart:

Nyt minäkin aloitan sitten tämän varsinaisen odottamisen, sillä jäin tänään sairaslomalle, viimeinen viikko olisi ollut töitä. Selkä ei kovin tykkää töissäolosta ja alkoi jo työmotivaatiokin hiipua, kun iltaisin olin ihan poikki ja yöt menee pyöriessä hyvää asentoa etsien sekä vessassa ravatessa :/ Tuli jotenkin todella helpottunut olo jäädä pois =)

Neuvolassakin kävin tänään ja siellä kaikki ok :D Painoa tullut itselle nyt yhteensä n. 12kg, mutta tasaiseen tahtiin niin en saanut mitään kommenttia. Vielä liikutaan kuitenkin suhteellisen pienissä luvuissa :whistle: Sf-mitta oli 30cm eli keskikäyrällä mennään. Raivotarjonnassa pikkuinen oleilee ja toivon, että pysyykin.

Mä ajattelin myös pakata sairaalakassiin herkkuja ja luumuja :p Mulla on herkkujen suhteen pohjaton maha muutenkin, mutta imettäessä niitä upposi ihan hävyttömiä määriä :ashamed: Viimeksi kärsin kovasta vatsasta synnytyksen jälkeen,niin ajattelin varustautua luumuilla tällä kertaa ennaltaehkäistäkseni vaivan.

Nyt mä aion nauttia tästä omasta ajasta ihan vaan oleskelemalla, kunnes haen pojan hoidosta =)

*POKS* 34+0
 
POKSUU *** 34+0*** :wave: Yksi meistä peräpään pitäjistä..

En jaksanut enää kärvistellä nukkumattomien öiden takia ja varasin itselleni ajan erikoispsykiatrian legurille ja se olikin tänään joka määräsi mulle mietoja unilääkkeitä mihin ei jää koukkuun ja voi levollisesti syödä loppuraskaudessa.. :p En vaan enää kestänyt ajatusta siitä että taas yksi yö menisi pyöriessä ja mahdollisesti vielä 4 vikkoa ois tarvinut kärsiä unettomuudesta.. :whistle: Ja sitten siihen päälle vielä vauvan kanssa valvomiset..niin "psykoosin" poikanen ois ollut taattu.. :ashamed:

Nyt pää lyö tyhjää..joten palailen.. :wave:

Äippä35v ja Nuppu34+0 :flower:
 
Heips :wave:

Täällä on kanssa nukuttu hiukan huonosti, 3 krt noustu vessaan yöllä ja muutenki kuuma ollu koko yön. :/

Tylsiä nää päivät kun ei mitään saa tehä ku kaikki on kielletty. Eikä oo ees mitään hyviä leffoja mitä vois kattoo.
Alkais edes synnytys enteilee jollain tapaa ni vois sitä ees jännitellä, jotenkin sais ajan kuluu.


O&O 37+0 *POKS POKS* :heart: :heart:
 
Moi! Tulinpa kirjaamaan tän päivän neuvolakuulumisia.

37+4 (36+4)
Paino 69.3kg (68.6, eli nyt -700g/vko) Yhteensä tullut 10kg
Turvotus - (+)
Rr 138/84 (136/87)
Pissa puhdas (puhdas)
Sf-mitta 33.5 (sama)
RT

:heart: 130-150 (130-140)
Liikkeet ++ (++)

Vauva on kuulemma pienen oloinen että en odota kyllä paljoa yli 3kiloista vauvaa syntyväksi! On ehkä jo hieman laskeutunut, kun pää ei kuulemma enää niin kovasti liikahtele ja siksi varmaan tuo kohdun korkeus samassa kuin viikko sitten. Keskikäyrän tuntumassa mennään. Omaski ihmetykseksi tuo paino oli laskenut, mutta eipä tuo haittaa, syöny olen kyllä kaikesta huolimatta normaalisti. Vähemmän herkkuja tosin kuin ennen viime punnitusta.
Seuraava neuvola onkin jo sitten huih, viittä vaille 39 viikolla eli 38+6, APUA!

Bebes mulla kanssa masu toiminut välillä tosi tiuhaan, että mietityttää mitä tapahtuu. Olisko sitten tästä vauvan laskeutumisesta johtuvaa??

Voi kun vielä muutaman viikon jaksaisi odottaa ;)
 
Miille oikein paljon onnea prinsessasta :)

Mä nukkuisin itse hyvin, vessassa käyntiä lukuunottamatta, mutta poika herää joka yö!vähintään kerran :( ja vain minä kelpaan nukuttamaan uudestaan..

Muuten oma vointi on tosi hyvä, mulla on kans vaan alapää kipeä, tuntuu että se ois puutunut koko ajan..

Pe neuvolaan, palailen :wave: :wave:

Inka & Maisa 34+0 :heart: :heart: *POKS*POKS*
 
Minulla pitkästä aikaa kokonainen yö takana! Ei tarvinnut nimittäin vessaan nousta ennen aamua jolloin olikin jo kauhea hätä, hyvä ettei housuun tullu :whistle:

Tässä kuva uuden viikon kunniaksi :)



uneksija85 ja papu 35+0 :heart:
 
Onnea Miille tytöstä :flower:

Täälä tulee niin mahdotonta vauhtia tekstiä, ettei muista mitä kommentoida, joten on jäänyt vaan lukemiseen :ashamed:

Arki on sitten tääläkin alkanut, tytöillä koulu ja 4v:llä oli tänään eka kerhopäivä. Ja LÄÄKÄRIAIKOJA TAAS 3 X VK! Eipä muuta tartte sit suunnitella :kieh:

Eilen illalla alkoi supistella oikein kunnolla, että meinasi pieni paniikki iskeä. Mä en oo saanut mitään tehtyä valmiiksi vielä vauvaa varten :ashamed: Tai no kaukalon kankaat pesin siskon istuimen kanssa yhtäaikaa... Nyt pitää ottaa vaatteet esille ja pestä käyttöön tulevat! Kuopuskin nukkuu vielä meidän kanssa makkarissa. Ahdasta tulee, jos vauvan kehto pitää sinne saada vielä sopimaan :whistle:

Tänään olis tasan kuukaisi h-hetkeen! Ja jos lupaukset paikkansa pitää, tämä tulis parin viikon päästä :eek: Mihin se aika on mennyt?!? Ei sitä tajua, että kohta tää on jo ohi :eek: Olon puolesta sais olla jo vaavi sylissä!

MN + neiti 35+4
 
Mulla on ihan erilaiset valituksen aiheet kuin suurimmalla osalla täällä, joten en taida edes kehdata valittaa. :ashamed: Mutta kävin siis torstaina kynsimanikyyrissä ja nyt on jo lakat lähtenyt rumasti monesta kynnestä. Vähänkö on siis pettynyt olo. Mä jotenkin odotin jotain megakestävää lakkausta :/

Mulla ei ole onneksi oikeastaan ollut mitään ikäviä suppareita, kipuja tai muuta semmoista. Jotenkin on vaan niin kauheaa lukea kun niin moni kärsii kamalista oireista.

Mutta tänään olen ahkeroinut oikein kunnolla. Pesin vessan lattiasta kattoon sillä höyryimurilla ja tuli kiiltävän puhdasta =) Nyt pitäis sitten vielä pyörittää monta koneellista pyykkiä, kun olen välillä keskittinyt liiaksi vauvapyykkiin ja kaikkea muuta on sitten jäänyt pesemättä.

Täällä on myös suoli toiminut todella vaudikkaasti, vaikka en ole syönyt mielestäni mitään kauhean kuitupitoista. Paitsi vattuju olen kyllä syönyt litroja =)

Viikot menee kyllä vauhdilla, nyt on jo 36+3

Helinä
 
J84
Hitto, et oli taas turhauttava reissu käydä Nla-lääkärillä...se äijä ei kyl tiedä naisten värkeistä yhtään mitään :kieh:

Se katteli aikansa mun neuvolakorttia ja sit kysy, et monesko raskaus tää nyt on :eek: Siis mitä vi**ua? Etkö sää ukko parka osaa lukea? Selvää lääkärikieltä: gravida 4 para 2...TSIISUS!!!! Sit, kun kiipesin pöydälle niin se ei meinannu tehdä edes sisätutkimusta, mut kun mainitsin supistuksista niin sit vasta tutki...kysyin et miltä "näyttää", niin kuulemma normaalilta näille viikoille...ELI??? Juu pehmeä on ja sentti kanavaa jäljellä, vastas ukko :( En sit jaksanu tivata aukioloa tms. Niin ja Sf-mitankin se heitti "hieman" yläkanttiin eli 36cm, mikä ei sit todellakaan pitäny paikkaansa, sillä pyysin terkkaritätiä mittaan sen uudelleen, kun hain uutta aikaa ja se oli 31,5cm...juu pikkasen yli meni :/ Ainut mihinkä sain kunnon vastauksen oli, et vauvan pää on lantiossa ja tuskin enään sieltä pois tulee.

rv34+3 (32)
Hb 129 (142)
pissa puhdas (puhdas)
RR 123/65 (112/68)
paino -100g 89,2kg (+700 89,3kg)

Tasan kahen viikon päästä olis taas neuvola..huoooh :eek:

J84 34+3
 
voi että kun lukee että jotkut herää vessaan vaan kolmekki kertaa yös, oon ihan kade :D Mulle on viis kertaa se minimi ja usein menee 7-10kertaaki :LOL:
Kassiin oon pakannu välipalapatukoita mutta vielä aion ostaa lisää herkkuja, jotai trippejä ehkäpä ja ainaski lakupussin :D
Hokasin muuten äsken että mähän oon ollu ny jo virallisesti äippälomallaki pari päivää, no muutenkin oon ollu jo kauan 'lomalla' että eipä tässä mitään eroo normaaliin oo tullu :D
 

Yhteistyössä