**Syyskuun Sydäntenmurskaajat** ELOKUUSSA 2009

Hiljaisuus - voi kun hyvä että soitit sinne! Hyvä että joku viimeistään ymmärsi sun pelon ja otti vakavasti :hug:

myös Roona, kiva kuulla että oot päässyt katsomaan pikkuista ruudulta ja kaikki on hyvin!

Vivid, apua, en pysty käsittään sun viikkoja =) oon niin innoissani sun puolesta; synnytysoireethan voi kuulemma tulla ihan millon vaan ja ihan puun takaa ;) mulla on sama homma noiden suppareiden kanssa, että en itse kans ees huomaa (ilmeisesti) niitä kaikkia harjotussupistuksia, oikeestaan vasta ihan tällä viikolla vasta paremmin..ihan hassua.

Kuulin muuten tänään että tällä hetkellä TAYSissa on hirveet ruuhkat osastoilla..toiset äidit joutuu oleileen siellä päiväsalissa :eek: mun täti on siis töissä kätilönä siellä ja hän oli näin kertonut meidän äidille. myös, että jos kelleen tollasta tapahtuu niin pitää ehdottomasti valittaa asiasta koska eihän sen noin kuulu mennä! ja myös, jota itse mietin että tuun vaatiin, on se että ei enää näytetä esimerkiks vauvan kylvetystä ellei asiaa erikseen vaadi. että näin kuulemma..toivottavasti meidän kaikkien TAYSissa synnyttävien siellä ollessa homma pelaa ja kukaan ei joudu mihinkään päivähuoneeseen, josko se on vaan tätä kesän ruuhkaa.. :whistle:
 
Mii onnea tosi paljon :heart: :heart: :heart:

Taas oli tullu tekstiä niin että en jaksanu ku silmäillä kaikki läpi.. väsy.. Tosta korvikkeesta vaan sen verran että mä ostin tota nania (vai mitä nyt olikaan: ) valmiiks kaappiin jos sattuu että sitä jostain syystä tarttis nii ei tuu sitten paniikkia mennä ostaan jos niin sattuu :)

Viivi ja 34+6
 
heippis!

taijan minäkin raapustaa neuvola-lääkäri kuulumisia =) oon lueskellu teijän juttuja taustalla mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoitella mutta nyt raapustan minäkin jotain ja kannan korteni kekoon.

olen kuitenkin jo tuolla listoilla mutta kerrompa paremmin taustani. Synnyttämään menen siis hyvinkäälle nyt loppujen lopuksi. Ollaan tässä vuoden aikana laahattu muuttaa ekaksi Hyvinkäältä tampereelle ja tampreelta taas vuoden alusta tervakoskelle ja nyt kesäkuussa sieltä taas takaisin hyvinkäälle joten meillä on ollut kolme muuttoa nyt vuoden sisään :/
raskausaika on mennyt töitä tehdessä ja muuttoa tehdessä ja tästä on kerennyt vasta nyt nauttimaan kun päästiin takaisin asettumaan kesäkuussa tänne hyvinkäälle ja työt loppui. ja nyt sit ollaankin jo loppusuoralla :heart:

elikkäs meille on tulossa pikku viitonen ja laskettuaika olisi 090909.itselläni kolmikymppiset olisi sopivasti 16.9 joten saa nähdä ollaanko sitä kolmikymppis lahjaa pyöräyttämässä silloin sairaalassa.mulla kun on tupannut nämä neljä ensimmäistä kaikki mennä yliaikaisiksi :LOL: Nelonen vetäs pohjat vaikka luulin että neljäs tulee pierasemalla mutta 16päivää yli ja käynnistettiin lopulta kun ei merkkiikään ett ois tulossa |O

meillä on siis tytöt -99 ja -00 sekä pojat -05 ja -07.
esikko meni 5päivää yli ja oli 3630g , toka neitonen meni muistaakseni 11päivää yli ja oli huimat 4640g :eek: (arvioitiin kilo pienemmäksi) normaalisti lähettiin pökäämään mut hätäsektioon meni kun ei sitten alakautta tullutkaan.

poijat meni sen pari viikkoa yli ja molemmat oli muutamaa grammaa vaille 4kg molemmat.

nyt saa sit jännätä ett miten iso pökäle tällä kertaa tulee ja olen varautunut täysin siihen että tämäkin menee yli että hujahtaa.

tosin tänään neuvola-lääkärissä yllätti kun lääkäri sanoi että voitais katella että jos ei ole tullut viikkoon 38 mennessä niin voitais ehdotella käynnistystä.
yllätyin kun alatutkimuksessa sanoi paikkojen olevan kahdelle sormelle auki ja kanava lyhentynyt reiluun 1,5senttiin. sanoi myösklin että vauvan pää on ihan alhaalla :eek: :eek: että vois tullakki vaikka ennen laskettuaikaa.
suositteli vaan kuumaa seksiä nyt :LOL:

joten tiedetäämpä nyt illan ohjelma sitten että mitä tuleman pitää,ensin saunotaan ja sitten..... :LOL:

lääkäri sanoi vielä että on aika harvinaista että viimeisessä neuvola-lääkärissä on paikat näin "kypsät" jo.......
en tiijä sitten! viikkoja mulla kasassa siis 36+2 . en kyl osais yhtään aatella ett mulla syntyis yhtään ennen aikojaan kun aina on "parasta ennen-päiväys" ohitettu.

mutta katsellaan mitä tuleman pitää,tässähän alkaa ihan jänskättämään :whistle:

--Miilukka + pikku vitonen 36+2--
 
Lämpimät onnittelut Mii:lle tytön syntymän johdosta!!! :heart: :flower: Meidän pikku-ukkeli sai sitten toisen syysmassu-kaverin elokuussa :whistle: Teillä on kyllä ollu hyvänkokoinen neiti noille viikoille, hienoa :)
 
Hei en ole tainnut ennen kirjotella vaikka olenkin tuolla listalla!! Mulle on varattu sektio aoka 28.8. tämä siksi että kaksi aikaisempaa synnytystä ovat sektioita!!! Toisaalta on helppoa kun tietää lapsensa syntymäpäivän kun ottaa huomioon kuinka vaikeita ovat edelliset synnytykset käynnistyksineen olleet!! Mutta se kaikki kipu sen leikkauksen jälkeen vie mun mielestä sitä alun huumaa jollakin tapaa pois kun on niin kipee... Mutta onhan se kaikki kyllä sen arvoista. Mitäpä sitä ei tekisi lastensa vuoksi :)
 
Moikka,

Miille onnea ihan sikana ja Roona kiva kun kaikki kunnossa. Ehdin vaan lukea nopeasti noin teen jutut. Palaan niin pian ku mahdollista. toivottavasti netti olis auki jo viimeistään maanantaina, hyvää viikonloppua kaikille.

Tuun sit seuraavaksi kirjoittelee espoolaisena :p

Jooseppi & Möykky 36+2
 
Vivid
Mii Ihana kuulla, että kaikki on hyvin!!! Onnea :heart:

Tervetuloa uusille! :wave:

Täällä on supistellut tänään todella paljon! Edelleenkään supistukset ei oo yhtään kivuliaita, mutta niitä on ollut kymmeniä, kun ennen niitä on ollut 1-5/pvä. Ja hassua, kun just aamulla olin täällä puhumassa, että kuinka en varmaan tunne kaikkia suppareita. Ehkä mulla on siis toivoa saada se vauva vielä ulos :whistle:

Nyt öitä!
 
Nyt menee totaalisesti hermot tän yöheräilyn kans... kiva tääl ihmetel keskellä yötä, et mitä hittoa tekis!!!! :headwall: ...missä nyt on ne kaikki kipeet supistukset, nyt ois mainiota aikaa kellotellla niiitä vaikka!! :LOL:

mama ja kääpiäinen 37+4 (hui!!!)
 
Mii26 Oikein paljon onnea!! :flower: :hug: :heart:

Täällä on huonosti nukuttu yö takana, mutta ei vaivojen vaan miehen takia :kieh: Tuli baarista kaverinsa kanssa puoli viiden aikoihin ja ne alko pelaamaan nettipokeria. Lopettivat tuossa vajaa tunti sitten ja mä en saa enää unta!! Noi tuolla kuorsaa krapulaansa pois ja ite istun täällä koneella väsyneenä.. Hitto että ärsyttää! Nyt menen vähän kolistelemaan keittiöön, että nekään ei saisi nukkua kunnolla - oon tosi reilu :D

uneksija85 ja papu 34+5
 
Huomenta! =)

Lueskelin eilen noita synnytyksen kotikäynnistymisjuttuja netistä ja kyllä siellä vaan eniten puhuttiin just tosta kolmesta ässästä.. :p Yks mikä pisti silmään oli nännien hieronta käsin...eli päivän aikana pitäs kuulemma 3 x 1h hieroskella nännejä niin rupeaa kuulemma tapahtumaan.. :whistle: Meillä eilen sitten sexiä, kävelyä ja nännien hierontaa ja aikaiseksi sain vain yhden kivuliaan supistuksen..että näin.. :headwall: Ainiin ja yks konsti oli akupisteiden painanta..korvannipukassa ja kantapäiden sivuista löytyy tehokkaat pisteet..
Eli tuskaista on täälläkin jo vaik viikkoja vähinten.. :p

Uneksijalle tsempit..miehet on.... :whistle:

Äippä 35v ja Nuppu33+5 :flower:
 
Onnea miille :flower: :flower:

Ja voimia kaikille kärsiville...Itsellä ei oikein ole muuta vaivaa kuin noi harkkasupparit, jotka rajoittaa hieman päivittäis askareita :/

Ollaan joskus aikojen alussa täällä lemmikeistäkin puhuttu, mut nyt otan aiheen taas esille...Elikkäs miten koiran sais parhaiten tottumaan vauvaan??Olisko mitään järkeviä vinkkejä kellään...se ei ole hirveesti lasten kans ollu tekemisissä eikä pidä niistä kiljuvista ja juoksevista malleista :D Niin ja sit kissat, meil noita kaksi kappaletta.. Mitens olette saanu ne pysymään poissa vauvan tarvikkeista ym..??(kissathan rakastaa kaiken maailman koloja, ainakin meil kovasti yrittän piiloutua vaunuihin :) )

Eilen käytiin katsomassa kaverin kolmiviikkoista vauvaa ja kyl se sit oli pieni, avuton ja söpö...Oli hellyyttävää nähdä ku oma mies piti sitä sylissä :heart: Ja sit kotona se miettikin loppuillan et miten me selviydytään niin pienen kanssa ku sitähän pitää koko ajan vahtia ja suojella...Tais nyt vast iskee sen tajuntaan, että täältä masusta tulee todellakin vauva kuukauden päästä =) =)

Heissu 35+3
 
Pitkästä aikaa kunnolla nukuttu yö takana.
On muuten ihanaa herätä aamulla kun on nukkunut kunnolla :D
Syksy tekee kovaa vauhtia tuloaan. Ilmat on niin paljon viileämpiä jo aamuisinkin.
Lapsia nämä ilmat kyllä nukuttaa kivasta kun ensin koko päivä pihalla ja illalla lämpöiseen sänkyyn.

Nyt päivä ruuan tekoon ja hetkeksi ulkoilemaan.

Bebes & Salamatkustaja 36+6 :heart::heart:
 
Huomenta :)
Mä heräsin jälleen yöllä siihen ku naapurin akka tuli baarista kotio :kieh: Taas se ramppas jonkun kans rapussa ja sitte tupakille tohon eteen ja hiljaahan tätä ei voi tehä, helkutti ku asutaan ekassa kerroksessa ja ulkoovi on meidän ikkunoitte vieres nii KAIKKI kuuluu meille :kieh: No tää ei ollu niin paha ku on ennen ollu ja sain aika äkkiä unen päästä taas kii.. Silti olis tehny mieli karjasta ikkunasta että nyt ne päät kiinni :LOL:
Heräsin yöllä sitte vessaanki vaan 7kertaa :headwall: :LOL:
En oikei tie mitä tänää tekis.. Tekis mieli siivotaki mutta saas nähä pystyykö taaskaan.. Eilen siivosin eteisen lipaston missä on mun meikkejä ja koruja, ne kolme laatikkoo siivosin nii et istuin koko ajan jakkaralla ja sit tiskasin välis, nii alko supistaan niin kipeesti että en uskaltanu tehä enää mitää muuta ku maata sen jälkee :/
Mä oon täs soittanu naapureille krapulamusiikkia :D meillä on niin hyvät kajarit että varmasti toi basso jydähtelee naapurissakin :LOL: Tää levy ku loppuu nii vois laittaa ihan vaa radion päälle ja fundeerata että mitä sitä ny tekis =)

Viivi ja 35+0 =)
 
Heips :wave:

Sairaalakassista sen verran että minkä kokosia vaatteita ootte vauvalle pakkaamassa? ite pakkasin 56cm ja ä-pakkauksen sukat ja tumput, ja sitte 60cm pipo(kun ei oo pienempää tällä hetkellä) ja sitte tietty tommonen fleecepuku..
Oi että synytys on ihan oven takana jo, ihanaa.. :D

O&O 36+5 :heart:
 
Heipä hei!

Ihan ekana ONNEA AIVAN ÄLYTTÖMÄSTI Miille ja Anrikalle :heart: Meinas ihan tulla tippa linssiin ku luin että on jo vauvoja syntyny tähän pinoon, niin ne tuollaset uutiset vaan saa herkistymään tässä vaiheessa varsinkin :)
Sitten vähä omaa napaa: kerroin sillon aiemmin että multa otettiin ne sappihappoarvot ja maksakokeet kun oli sitä kutinaa kämmenissä, vaan ne oli kaikki ok eli ei oo raskaushepatoosia niinku pelkäsin.
Mulla oli äippäpolilla se synnytystapa-arvio tällä viikolla ja mitään estettä alatie synnytykselle ei ole, onneksi.
Lapsivettä normaalisti
Painoarvio: 2935g(36+4) kasvaa hiukan pienempänä kun veljensä mutta aivan keskikäyrällä mennään.
Oli laskeutunut, mutta ei vielä kiinnittynyt, lääkäri kuitenkin sanoi ettei usko sen enää kääntyvän koska lapsivettä on sopivasti, kuulemma jos lapsivettä on kovin runsaasti, silloin pääsee helpommin pyörähtämään vielä lopussakin ennenkuin on kiinnittynyt.
Tytöltä näytti edelleen, tosi suloinen pieni, oli ihana nähdä hänet ruudulta :heart:
Omat paikat oli auki yhdelle sormelle ja kaula oli lyhentynyt 2,5cm:iin..
Nyt alkaa jo todella tuntumaan liikkuminen, oon joka päivä vielä jaksanu kävellä rattaiden kans noin 7km:n matkan vaan siihen päälle leikkipuyistossa juokseminen ja kotihommat ni kyllä tietää illalla tehneensä. Ja on alkanu supistelee aina ylämäissä, mutta yleensä ihan kivuttomasti, välillä on ollut sellasiakin jotka ihan tuntuu mut ei oo varsinaisesti kipeitä.
Yks päivä vaihdoin järjstystä olohuoneessa ni kyllä siinä sai taas illalla kiitellä omaa tyhmyyttään ku oli joka paikka kipee. Mut pakko tehä kaikki ite ku ei oo sitä miestä. Ois kiva ku sais joskus hiukan levähtää päivän aikana mut esikoinen puitää kyllä liikkeessä eikä varmasti anna mun levätä yhtään, no, eihän se raukka ymmärrä miks äiti ei jaksais koko ajan touhuta niinku normaalisti. Onneks on lastenohjelmat! Nyt se kattoo just lastenohjelmia dvd:ltä ni saan olla tässä koneella. Mut voimia kaikille. Ei oo enää kauaa kellään meistä näitten mahojen kanssa. Uskaltais melkein sanoo että reilun viiden viikon päästä mulla on jo melko varmasti vauva maailmassa :heart: sitä odotellessa..

yo 36+6
 

Yhteistyössä