**Syyskuun Sydäntenmurskaajat** ELOKUUSSA 2009

No nyt soitti sitten TAYS:n neurologian pkl hoitaja... Mun verikokeet on vihdoin saapunu sinne, ja lääkeainepitoisuus mun veressä on ihan liian pieni! Kyseli tiukkaan sävyyn, että syönkö niitä lääkkeitä säännöllisesti ja kuinka paljon. No totta helkkarissa syön, ja just ne määrät mitä on lääkäri käskenyt! :kieh: Noh... Sanoi palaavansa asiaan, että kun mun hoitava neurologi nyt miettii mun hoidon uudestaan, eli lääkkeannostusta joudutaan nostamaan.... :headwall: Mitäs vielä?? Tottakai mä haluan niitä lääkkeitä syödä, sillä en halua sairastua uudelleen, kun niin pitkään oon kuitenkin ollut "terveenä"... Mutta siis.... on tää silti perseestä kun joutuu noita lääkkeitä syömään, ja vielä enemmän... *Ärrinmurrin* (ja siis: epilepsiastahan on kyse mitä lääkkeillä hoidetaan, erityistarkkailu lääkkeiden osalta nyt raskauden aikana...)
 
Hiljaisuus: TOSI TÖRKEETÄ ettei ne ota tollasta vakavissaan!!! Voi että kun pistää vihaks!!!! :kieh:
Etkö vois suoraan soittaa jonnekin muualle jos neuvolassa ovat noin nihkeitä? Tai sit vaan oikeesti PAINOSTAT niitä siellä neuvolassa että haluut selvyyttä asiaan.... Kylläpä ärsyttää :headwall:
 
hanjuu miulla oli eka synnytys v.1997 perätilasynnytys alateitse.Sillon oli toisin ku nyt;ensisijaiseisesti alakautta jos vaan mahtui,nyt kai melkei järestään leikkaavat.Miulla ei ees yritetty kääntää,kävin lantion kuvauksessa jossa selvis et tilaa on.3370g paino poika syntyessään.Voin sanoo että on ollu miulla kaikkein kivuttomin synnytys!Kesti 1,5h ekasta supistuksesta vaan,lääkäri on perätilasynnytyksessä mukana jos jotain erityistä sattuu.Kummatkin tytöt on myös ollu perätilassa mutta kääntyneet iha viime päivinä.Tää asukki on ollu koko ajan oikein päin.

Kyllä alkaa miullakin jo tätä olo tilaa riittämään...kramppeja jaloissa,levottomat jalat,liitoskipuja...miulla ei onneks noita turvotuksii ole että huonommiki vois varmasti olla.Mutta arvatkaa että olen uupunu ku en saa nukuttuu öisin ku tunnin parin,päiväl ei nukuta ja pitäs jaksaa touhuta noiden 6 vintiön kanssaki jotain...........ja että mua kyrpii,miehen ex oli varannu etelänmatkan viikolle jollon lapset pitäs olla hällä.Tekstarilla kysy et käyhän et ovatkin meillä sillon,että ovat matkan jo varanneet.Noh,ei siinä muuten mitää mut sattuu olee se viikko kun on l.a. :/ En tiiä kuinka jaksan...

Tepa75 36+2
 
Huomenta,

Voi Hiljaisuus, kyllä harmittaa sun puolesta! Pelko mikä pelko ja synnytykseen liittyvä, eikö siellä neuvolassa sua tosissaan oteta vakavasti?? Oon samaa mieltä tosta painostuksesta josta Roonakin kirjoitti.

Huhhuh täällä on päänsärky vaivana heti aamusta. Ja vielä koko päivä edessä..pitänee hoitaa tää pois tai päivän menoista ei tuu yhtään mitään.

Palataan myöhemmin, pitänee lähteä ostamaan edes pari 50cm vaatetta, tajusin että meillä ei ole yhtäkään! Ihan varmuuden vuoksi edes.. suht pitkää vauvaa on tosin enteilty (no se kyllä tuntuu, maha on yhtä vauvaa ja hänen liikkeitä :heart: ), kun isäkin on pitkä, mutta mistäs sitä tietää. Ja toisaalta neuvolalääkäri oli huolissaan mun painonnoususta (joka oli nyt 400g/vko eli normaali!!) ja että syönkö tarpeeks kun ei ton enempää ollut paino noussut. En viitsinyt ees välittää sen puheista kun tiedän että syön hyvin ja sf-mittakaan ei oo kasvanut koska vauvakin oli jo laskeutunut. No nyt vasta alkoi ärsyttään kun aloin miettiin sitä lääkärikäyntiä. Onneks neuvola on nyt joka viikko niin siellä seurataan tota painojuttua. HUOKAUS. |O jollain muullakin oli ollut samanmoinen neuvolakäynti, muistelisin..

kerttuneiti ja puru 35+3 :heart:
 
Roona: voisin tuonne yksityiselle soittaa ja pyyttää painoarviota sieltä. En tiedä voiko pelkopolille soittaa suoraan ja kysyä pääseekö sinne ja hoidetaanko siellä tällaista pelkoa. Pelko kuin pelko, vai? Kun synnytykseen liittyy. Pitääkin tuota selvittää. Tietty voisin kokeilla äitiyspolillekin soittaa ja kysyä. Mutta neuvolassa ei tosiaan haluta tehdä mitään. :( Alkuun luvattiin heti nuo tutkimukset, mutta sitten kaikki vedettiin pois.
Mutta on kyllä muutenkin ollut tosi nihkeää kaikki tuon neuvolan kanssa. Ei yhtään innosta edes käydä siellä enää. Ehkä en osaa tarpeeksi vahvasti ilmaista pelkoani tuolla sitten. Itken vain itsekseni ja murehdin pääni sisällä. Vaikea mennä kertomaan, kun tuntuu että pitävät ihan idioottina. Varsinkin sitten kun on jo kertonut ja pyytänyt useammin.

Meillä kun ei kuitenkaan suvussa kauhean pieniä lapsia ole synnytetty. Itsekin olen ollut yli 4kg, meillä on kaikki olleet. Veli reilusti yli 5kg. :eek:
 
Vivid
Kylläpäs täällä palstalla sattuu ja tapahtuu :whistle:

Voimia ja jaksamista kaikille sitä tarvitseville :heart:

Neuvolaterveisiä :wave:

Kaikki ok, paitsi hemoglobiini. Se ei tunnu nyt millään nousevan, vaikka oon syönyt yhtä ja kahta tablettia vuoropäivin... Meillä oli tällä kertaa sijainen ja se oli kyllä todella tarkka ja pätevän oloinen. Se tekikin ihan hyvän huomion, että mun hemoglobiinin lähtöarvokin on ollut vaan 120 ja nyt se on 111, niin ei tossa nyt mikään kauhee ero oo. Kun en mä ainakaan tunne itteeni mitenkään väsyneeks. Sf-mitta on parilla viime kerralla laskenut, mutta nyt se oli taas nousussa, helpotus! Taisi tuo vauvan laskeutuminen aiheuttaa sen notkahduksen. Hassuinta oli, kun täti alko paineleen mun mahaa ja sano heti, että nyt tuli supistus ja totes, että sulla tulee varmaan tosi helpolla supistuksia. Sanoin vaan ihan ihmeissäni, että en mä ainakaan tuntenut yhtään mitään :p Mutta kuulemma maha kovettui... Rupesin vaan miettiin, että jos mä en tosiaan tunne kaikkia suppareita, niin paljon mulla niitä sit oikeesti on?! Ja tunnenko sit ees niitä oikeita suppareita, kun ne alkaa?! Hmm...

Liikkeistä Useampikin oli laittanut, että vauvan liikkeet on vähentynyt viikkojen edetessä. Täällä ei kyllä oo vähentynyt yhtään. Eilenkin illalla Hippu möyri varmaan pari tuntia ihan karseeta muljutusta. Todella rentouttava leffailta ;)

Vivid ja Hippu 38+0 POKS!
 
Vivid kokemuksesta voin sanoo että IHAN TAATUSTI tunnet ne oikeet supparit.Ekaa kun ootin miulla ei ollu mitää käsitystä mimmosii ne supistukset on ja niinpä luulin loppuajan harjotussuppareita sit oikeiks.Yhen yön olin sairaalas ja sit kotia.Ja voi luoja ku tuli synnytyksen aika muutama viikko siitä,todellaki tuntu ku ois lantioo pistetty sahalla poikki.Ne kyllä sattuu!
Nyt vähä hirvittää jo ne jälkisupistukset,ekalla ei ollu ollekaa,joka synnytyksen jälkee vaa voimistuneet.Että mitähän nyt...
 
Oih, onkos Vividillä jo noin isot lukemat kasassa?? Kateellisena kyselee.. ;)

Olettekos seurailleet että mihinkäs aikaan yleensä vauvat liikuskelee tuolla kohdussa?Meillä pitin päivää mutta rajuimmat osuu just tuohon 23-01 tienoihin kun pitäs itse painaa pää tyynyyn..siksi kyselen koska yleensä vauvoilla sitten myös synnytyksen jlk on samanlainen rytmi kuin masussa..tarkkailkaahan.. :wave:

Minäkin olen tosi kiitollinen tästä palstasta ja saanut paljon myötäelämistä ja tukea omiin vaivoihini joten kiitoksen san on paikallaan..ELI SUURKIITOS KAIKILLE :hug: :hug:

Äippä35v ja Nuppu33+4 :flower:
 
Ompas teillä "kivoja" neuvolatätejä.
Mun neuvolatäti ei oo sanonu mitään painonnoususta, vaikka tosiaan viimeks tuli 1050g/vk. Ite kysyin muutama kuukausi sitten että mitä jos paino nousee paljon, eli enemmän kun sen suositellut 500g/vk, niin neuvolatäti sanoi vaan että sitten se on hankalampi saada pois. Ei siitä sen enempää oo juteltu. Viimeks toki tuli turvotuksesta painoa noin paljon lisää, edelliskerrallahan mun paino oli laskenu -150g/vk.

Mun piti tossa hetki sitten lähteä kotoota liikenteeseen, mutta en päässy mihinkään. Masuun ja selkään särkee pirusti ja välillä supistelee. Supistelut alko jo eilen illalla, joten jos sitä vaikka olis ihan rauhassa tän päivän.

Täällä Lohjalla ei ainakaan ensisynnyttäjä saa synnyttää perätilassa, joten menee leikkaukseksi. Itellä tuskin tuota vaaraa on, koska neuvolassa tosiaan sanottiin, että on viikkoihin nähden jo todella alhaalla tuo vauvan pää. Ja viikolla 30 tuo tuonne kääntyi. Maha muljahti niin pirusti ja sattui, ja siellähän tuo sitten oli kääntyny.

Meijän kaksi iki-ihanaa koiraa rupee olemaan aika villeinä, ite en jaksa pitkiä lenkkejä noitten kanssa enää tehdä ja mies on ollu pari päivää flunssassa, joten lenkit on jääny aika lyhyiksi. No virtaahan noilla näyttää olevan ihan hullunlailla. Jos vaikka lähtis käymään tossa mettässä ja päästäis ne vapaiksi, josko vaikka vähän sais purettua energioitansa.

VK + rinsessa 34 poks poks!!!
 
Odottava ja onnellinen sullakin raskausdiabetes? mites millaiset arvot olivat kun todettiin ja mitä ovat arvioineet syntymäpainoksi? ja onkos sulla dieetin aikana paino pudonnut?
Mulla oli paastossa vaan häikkää eli arvot olivat just sen 5.5 ja kyl harmitti kun sen takia joutui dieetille.. :ashamed: Vauvan syntymäpainoarvio on nyt kuulemma 4.2 kg..ja kun ekan 3 viikkoa jaksoin dieetiä pitää niin paino oli tippunut kahdes viikos 2kg..nyt en kyl enää ole jaksanut..nytkin aamupalaksi vetelin sokerimunkkia..plaah.. :ashamed:

Äippä35v ja Nuppu33+4 :flower:
 
Ikävää kun niin monella on ollut nyt huonoja neuvola yms käyntejä, :hug: teille! Toivottavasti kaikki saatte asiat selviksi, ettei tarvitsisi kotona miettiä ja pelätä.

Yhdyn edellisiin tästä palstasta - joskus ihmettelin niitä jotka roikkuu palstalla ja kirjottelee ties mistä, mutta tämä on ihan paras paikka! Kaikki tukee toisiaan, kertoo kokemuksiaan ja jopa piristää toisia. Ihan mahtavaa!! Tästä on kyllä tullut niin tärkeä paikka raskausaikana, kiitos teille siitä!

Minä kävin eilen TAYSssa oman sydämen kontrollissa. Kaikki näytti samalta, kun aina ennenkin ja se ei vaikuta synnytykseen mitenkään (asia jota olen miettinyt paljon raskausaikana). Joten hyvillä mielin voin mennä loppuun asti sen suhteen. Sitten eilen oli imetys ja lapsenhoito valmennus, jossa kävin. En tiedä opinko kauheasti uutta tietoa, mutta tulipahan käytyä. Täällä väsymys antaa jo vähän periksi - ei masenna kaikki niin paljon enää. Kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu :)

Minun massussa ei olla kyllä hiljennytty :) Kova myllerrys pitkin päivää ja välillä oikein vatsa hellänä, kun on niin rajut leikit. Tulipas hempeä olo vauvaa kohtaan nyt, hän on niin ihana ja rakas :heart:

Jospa tässä nyt taas jaksaisi olla paremmin asioissa mukana ja osaisi kommentoida paremmin palstalla esiintyviin juttuihin!

piristynyt uneksija85 ja papu 34+4
 
Merkkailen. Kohta lähen hesen kautta TAYSiin... Tuli ihan kamala pakkomielle saada hamppari. :ashamed: Kun koskaan ei tiedä et onko se se "viimeinen" ateria... :LOL: Mä oon luvannu meinaan itelleni, et synnytyksen jälkeen jää kaikki roskaruoka pois. Täs loppuvaihees - kaikki on sallittua... Kohtuuden rajoissa tietty :D Eikä ny kyl muutenkaa oo mikään rasvanen ruoka uponnu.

Kamalan paha olo ollu koko päivän. Siis ihan ku närästäis, ja sit henkee ahistaa ihan hulluna. Jotenki sellanen "oksettava" olo. Tiiä johtuuko sit näistä helteistä taas, sisällä +29 ja korkeesta verenpaineesta? Noh, täytyy muistaa tuostakin mainita siellä polilla.

Nyt kone kii ja valmistautuun...
 
Vivid
Alkuperäinen kirjoittaja Nuppu09:
Oih, onkos Vividillä jo noin isot lukemat kasassa?? Kateellisena kyselee.. ;)
Kyllä vaan, mutta tosiaan yhtään kipeetä supparia ei oo ollut ja viime viikolla neuvolalääkäri sano, että paikat on vielä ihan kiinni, joten kyllä tässä varmaan saadaan vielä ootella :p Mutta mikäs tässä ootellessa, kun vointi on yllättävänkin hyvä.

Mä en muuten vieläkään osaa täysin aatella tätä vauvan tuloa todeksi. On vaan tosi epätodellinen olo :eek: Tuntuu ihan hullulta aatella, että viimestään neljän viikon sisällä meillä on vauva. Toki oon ihan täpinöissä, mutta siltikin tuntuu, että tuskin tajuan koko homman hienoutta ja valtavuutta ennen, kun mulla on se vauva masun päällä! Jännää tää odotus!!
 
Vivid
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Kamalan paha olo ollu koko päivän. Siis ihan ku närästäis, ja sit henkee ahistaa ihan hulluna. Jotenki sellanen "oksettava" olo. Tiiä johtuuko sit näistä helteistä taas, sisällä +29 ja korkeesta verenpaineesta? Noh, täytyy muistaa tuostakin mainita siellä polilla.
Mulla on taas parina päivänä kiusannut toi närästys! Se on tosi inhottavaa. Koko ajan on sellanen palan tunne kurkussa ja röyhtäyttää. Ja sit kun on vähänkin kumarassa, niin alkaa melkein oksettaan. Suosittelen kokeileen Gavisconia, se meinaan auttaa ainakin mulle ja saan ainakin yöni nukuttua.
 
Nuppu09

Mulla arvot oli 5.3 jonka seurauksena sitte dietille jouduin.. ei oo pudonnu paino sitte yhtää.. Vauvan syntymä painoarvio oli 3.5kg viikolla 33. Eilen neuvolassa neuvola täti vaan kokeili ja sanoi että n. 2700g tällä hetkellä ja kohdunpohjankorkeus oli 34.. Kävin sitte myöhemmin uusimassa ton paastoarvon ja se oli 4.8 ja nyt sanoivat että pitää vaa jatkaa diettiä kun oli turvotusta tullu ja painoo tosiaa viikossa 2100g sen seurauksena :ashamed: :'(
Eniten harmittaa se että edeltävällä kerralla oli viikossa tullu vaan se 100g/vk
Toivon vaa ettei kehkeytyis vakavammaks.. :'(

O&O 36+4 :heart:
 
Soitin suoraan äitipolille. Sieltä eka täti sanoi, että ei valitettavasti pääse kuin lähetteellä, mutta halus kääntää vielä päivystävälle kätilölle. Se sitten kyseli ja mie itkin ja tärisin ja lopulta se tuli siihen tulokseen, että kyllä minun on päästävä sinne heille käymään. Jo pelkästään kahden ristiriitaisen terveydenhoitajan lausunnon vuoksi. Eli siis minullehan tuossa muutama viikko sitten sijaistäti sanoi neuvolassa, että pieni vauva tulee, pieneltä tuntuu käteen. Ja neljä päivää sen jälkeen oma täti tokaisi, että ei todellakaan ole mikään pieni vauva ja mietti miten se sijainen oli niin väärin saanut mitattua kaikki.
Tämä päivystävä kätilö sanoi, että hän ottaa tästä vastuun ja laittaa minulle ajan sinne. Eli nyt on aika ja helpottuneempi olo! Eikä se sanonut mitään siitä, ettenkö saisi tulla kun minulle on jo tehty aiemmin painoarviota. Tämän vuoksi siis neuvolasta eivät halua minua laittaa mihinkään. Mutta onneksi soitin. Vaikka itkuksi meni.
Ensimmäinen aika tosin oli vasta 25.8, mutta kuitenkin pääsen.
 
POKS 37+0!

hanjuu: Futon on kyllä ihan ykkönen! Meilläkin on futon-patjat ja kyllä selkä huutaa hallelujaa :) Mä jossain vaiheessa kirjottelinkin perätilakäännöksestä ja suunnitellusta sektiosta. Meillä ei siis kääntynyt ja sektio meni hienosti :)

Neuvolakuulumisia: Paino ei ollut noussut lainkaan 3,5 viikossa :D Olin NIIIIN iloinen, mut ei terkka tuota mitenkään kommentoinu. Viimekshän oli tullu aika paljon. Hemppa oli noussu normaaliks eli 132, joten raudan saa jättää pois. Verenpaineet myös hyvät. Sf-mitta oli 32cm; siinä ala- ja keskikäyrän välissä mennään. Seuraava neuvola on 1,5 viikon päästä ja sit vaihtuukin mulla th. Harmi sinänsä, kun tämän kanssa on hoideltu asioita nyt reilu vuosi eli esikon syntymästä lähtien.

Vivid: Mustakin tuntuu oudolta, että meillä on pian vauva! :eek: Tää odotusaika on mennyt niin nopsaan ja jotenkin "huomaamatta", et vasta vähitellen on tajunnut et se vauva voi oikeasti tulla meille koska vaan. Ja kun tuo esikoinenkin on vielä "vauva", niin on vaikea ajatella, et kohta se on jo isoveli :| Voi toista... Mäkään en oikeastaan kiinnitä huomiota noihin harkkasuppareihin. Tai siis niitä tulee niin usein, et en ees huomaa :) Tiedän toki toista odottavana, miltä ne tuntuu, mut en vaan jaksa vahtia jokaista, kun ei niistä mitään haittaa ole. Et ihan hyvä vaan, jos et vahtaa niitä itse koko ajan :)

Toivottavasti noilta raskausmyrkytyksiltä vältyttäisiin. Monella tuntuu olevan siitä seurantaa. Onneksi kuitenkin melko harvinaista. Ja muillekin tsemppiä kipuiluihin ja tuskasteluihin! Mäkin oon varmaan aika helpolla taas päässyt; mitä nyt hiukset on lähteneet (nyyh, kaljuja länttejä päässä... ), mutta se taas on oire mun pitkäaikaissairaudestani, joka on nyt vähän riehaantunut tän raskauden myötä. Harmi. Mutta esteettinen haitta lähinnä, koitan kestää. En kyllä mitään ihmeempiä olis pystynyt potemaankaan, kun koko päivän juoksee tuon 1v:n perässä...

Nyt kotihommiin, kun esikko on unilla :wave:
 
vivid ne synnytys supparit eli ne oikeet ei ees välttämättä tunnu silleen että niitten välin vois laskee tai kui voimakkaita ne on. Mulla nimittäion esikon aikaan alko supparit/avautuminen silleen et koko alaselkä oli kipee ja mahaan koski ihan 24/7, kestin 3 päivää kipujeni kanssa kotona kunnes soitin synnärille et nyt tuun tarkastettavaks. Synnärillä täti totes et oot 4cm auki ja sulla on ollu jatkuva supistus päällä ja se ei ole nii sanotusti lauennut pois. kiva kiva. se sattu :(
 
Nonnis... Vierähti taas mukavasti se 1,5h siellä äitiyspolilla. Ja 40min siitä oli taas ensin pelkkää odottelua! Aika oli klo 13 ja hoitaja tuli hakeen n. 13.40 :kieh: noh... Mutta. Aluks sikiön sydänkäyrään: OK Sitten verenpaineet ja pissa... Paineet oli edelleen liian korkeet, tokalla mittauksella merkittiin korttiin 154/96... Pissassa oli sinänsä puhdasta myrkytyksen osalta, mut jotain pientä häikkää siellä oli, joten pitää kotona ottaa aamunäyte ja tarkemmat labrakokeet maanantaian, ettei oo mtn tulehdusta :(
Ultralla katottiin sit, että Tahvo on tosiaan tiukasti RT ja kiinnittynyt... eli siellä on ja pysyy :LOL: Painoarvioksi, lääkärin sanojen mukaan "jos nyt menee synnytys sinne lasketulle ajalle" oli 3-3,5kg... että sopivan kokoinen pienihän sieltä on tulossa :D
Verenpaineita pitää ens viikko mittailla kotona, ja jos näyttää samoja lukemia ku nyt noi pari viimekertaista, joudutaan vissiin sitten harkitteen verenpainelääkitystä :/
Seuranta tästä lähtien sitten siellä äitiyspolilla, seuraava aika on 25.8...

Joo ja turvotukseen: ei voi mitään! Pitää juoda ja välttää suolaa. Ja muutenkin verenpaineen takia ny sit kattoo mitä syö... Ja tietty kahvi ym on kielletty. Eikä turhaa rasitusta/liikuntaa. Yeah - ihan kun tässä jaksais mihkään lenkille lähteä. Ja tosiaan tää mun paska olo johtuu noista verenpaineista... Paha olo, huimaus, väsymys ym.... Että näin.

Kyllä oli ihana nähdä pieni siinä ultrassa :heart: Meinas itku tulla, kun lääkäri sanoi, että vauvalla kaikki oikein hyvin, sydänkäyrä ok. ja reippaasti liikkuu ja lapsivettä hyvin. Siellä se pieni chillaili ja teki "hengitysharjoituksia" keuhkoilla... Hassun näköistä. Kyllä sitä vaan on jo niin ikävä!! onneksi hänellä on kaikki kunnossa siellä...!!! Täytyy vaan toivoa, että omakin olo olis tässä nyt näin, ettei ainakaan pahemmaksi menisi. Ja onneksi ei ollut mitään puhetta synnytyksen käynnistyksestä! Lääkäri vaan sanoi, että merkkejä on lievästä raskausmyrkytyksestä, mutta vain lievästä. Ja pitää vaan tarkkaan seurata oloa. Ja olo on nyt taas sen verran turvonnut ja väsynyt, että enköhän mä mee taas tuonne sohvalle vetään päikkärit :)

Heh, ja siinä äippäpolin vastaanottoluukulla oli joku nainen, jolta lorahti aika reilusti lapsivedet siihen ilmoittautumisessa... Oli sit huvittava hässäkkä siellä, ja kaks hoitajaa sit nelinkontin pyyhki sitä aulaa siinä kun lähdin :D

Hiljaisuus Hyvä kun soitit! Ja koitahan jaksaa pysyä kasassa sinne äippäpolikäynnille asti...
 
Kylläpäs on monella ollut ikävää kohtelua neuvolassa ja on monenlaisia ongelmia, toivon kaikille voimia raskauden loppuaikaan!!! :hug: :hug:

Roona
: hienoa että kaikki oli kuitenki ok siellä sairaalakäynnillä, toivottavasti kaikki menee loppuun asti hyvin :hug:

Jotenki ku lukee noita teidän tuskailujanne ja loppuajan vaivoja, huokaisee helpotuksesta että itellä on synnytys jo ohi.. anteeksi,tää tieto ei varmaan helpota teitä.. :ashamed: Tosin ei oo helppoa tämäkään 40km:n päässä sairaalassa ramppaaminen ja epävarmuus pienen voinnista,vaikka kaikki tällä hetkellä onkin ihan hyvin! Että sinänsä olkaa onnellisia kun pieni kasvaa masussa mahdollisimman isoksi, niin ei tarvitse sairaalahoitoa sitten enää synnyttyä.. voimia kaikille :hug:
 
Maailman suloisin pieni tyttö syntyi ma sektiolla rv 35+5. Mitat 3740g ja 51cm. :heart: :heart: :heart: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Anrika:
Jotenki ku lukee noita teidän tuskailujanne ja loppuajan vaivoja, huokaisee helpotuksesta että itellä on synnytys jo ohi.. anteeksi,tää tieto ei varmaan helpota teitä.. :ashamed: Tosin ei oo helppoa tämäkään 40km:n päässä sairaalassa ramppaaminen ja epävarmuus pienen voinnista,vaikka kaikki tällä hetkellä onkin ihan hyvin! Että sinänsä olkaa onnellisia kun pieni kasvaa masussa mahdollisimman isoksi, niin ei tarvitse sairaalahoitoa sitten enää synnyttyä.. voimia kaikille :hug:
Ennenaikainen on meijänki vauveli ja matkaa sairaalaan 100km/suunta. Mutta täällä väläyteltiin pientä kotiinpääsyn mahdollisuutta ensi viikolla :) Pitäkää paukkuja!!!!!!! Nyt pikkuista ruokkimaan :heart:

 

Yhteistyössä