**Syyskuun Sydäntenmurskaajat** ELOKUUSSA 2009

Viivi: voin lohduttaa, ettet oo ainut joka viettää yöstä varmaan enemmän aikaa vessan ku sängyn puolella!!! Turhauttavaa!!!

Huomenna sit poksuu taas viikot ja keskiviikkona neuvola...

mama ja kääpiäinen 37+6
 
Heippa :wave:

Kotikoneella ensimmäistä kertaa herran aikoihin!!! Kiitos kaikille tsemppaamisesta sektioon ja onnitteluista :)

Elikkäs vauva putkahti maailmaan sektiolla. Mie olin niin pahasti turvoksissa ja raskausmyrkytys muutenkin "mukavasti" päällänsä että lääkärit päätyivät suunniteltuun sektioon. Sieltähän se tyllerö sitten tuli pystyviillon |O kautta maailmaan :heart: Miun myrkytystä pitkitettiin siksi kun oli saatava selvyys vauvan keuhkojen kypsyydestä. Lopulta lapsivesipunktion tulos tuli ja samantien karrottiin et sektio seuraavana arkipäivänä klo 9. Ja et mie oon ekana vuorossa.. Jessus miten pelkäsin, mie tärisin niin helvetisti leikkaussaliin mennessä et hoitajat joutu pitään paikallaan :ashamed: Ja ne "pienet" turvotukset.. Eipä onnistunut edes anestesialääkäriltä kanyylit ja puudutukset. Spinaalia vartenkin 3 yritelmää, joissa hän ystävällisesti kertoi että kohta sattuu vähän kun täytyy neulalla etsiä sitä kohtaa |O Puhumattakaan kaikista kanyyleista. Tietäsitte millaset jäljet miun käsis on! Sektio oli miule aika rankka ja olinkin aivan kuutamolla ensimmäisen vuorokauden. Seuraavana pv:nä pääsin kätilön avustamana istumaan mutta taas musteni. Seisomaan pääsin muistaakseni tokan pv:n iltana ja pääsin katsomaan vauvaa. Maailman suloisin se kyllä on :heart: Vielä kun sais pikkuisin osastolta kotiin :attn:

Koitin ihan superpikaa selata missä täällä mennään.. haluaisin sanoa et älkää muutamien kilojen turvotuksista huoliko, miule tuli n. 20kg pelkkiä nesteitä, tiiä pitäiskö itkeä vai nauraa. No viimeset viikot sairaalassa vaan itkin.. Synnytyksestä on nyt viikko ja painoa -15kg :p Eikä tos vielä ole koko nestelastia, jaloissa sitä vielä riittää, mut pikkuhiljaa varmaan sitten.. klexanea joutuu piikittään edelleen veritulppariskin takia, mut sit kun jalatkin on normaalit niin saa lopettaa :) Verenpaineet jäi vielä riesaks, mut imetyksen pitäis auttaa aika tehokkaasti :) Tosin tällä hetkellä pitää lypsää kotona kun vauvan luo on matkaa.. olen hukassa tän maitomäärän kanssa! Heti jos ottaa liivit+liivinsuojat pois, niin menee maidot matoille :eek: en halua nukkua liivien kanssa, mutta sänky on sitten patjaa myöten aivan maidossa :eek: Onko kellään neuvoja tilanteeseen? :attn:
 
Onpa sulla Mii26 ollut hurja kuuloinen vauvan haku -reissu. :hug: Mulla ei tota maito ongelmaa ollut eli ei pahemmin valunut "hukkaan".

Huomenna olisi vaihteeksi neuvola heti aamusta. Ekaksi vien vain pojan hoitoon.
Viime yönä heräsin klo 2 enkä saanut enää sen jälkeen unta. Luin kirjaa pari tuntia ja välillä yritin nukkua, mutta ei siitä mitään tullut. Kampesin itteni alakertaan ja aloin selaamaan huuto.nettiä läpi. :ashamed: Tämä päivä on sitten mennytkin pojan kanssa lökötellessä. :snotty:

Nyt täytyy ottaa itseä niskasta kiinni ja pakata se sairaalakassi. Kipeitä supistuksia tulee päivän ja yönkin mittaan melko usein. Toivottavasti ne tekevät jotain tuolle alapäällekin. Mä oon jo tuskastunut tähän olotilaan. :ashamed:

Muffa 36+5
 
Nukkumisesta ja ihanista vessakäynneistä ootte puhuneet. Täällä (ONNEKS) käydään vessassa vaan kerran, max.2 krt yössä. Nyt kun tän sanoin niin oon varma että ens yönä se on sit sen 7krt.. :D mutta nyt vauva painaa niin älyttömästi että kaupungillakaan ei voi pitkiä matkoja kävellä ollenkaan, siis noin 300m ja vessaan tai istuun! Ja sama sit taas alusta. Kävellessä tuntuu kokoajan että on kauhee tarve vessaan.

Juttelin tänään kätilön kanssa..hän sanoi että ne mun selkäsärky/menkkakipu-harkkasupparit on varmaankin niitä jotka on lyhentäneet sitä kohdunkaulaa. Taas viime yönä kun olin hereillä, tunsin niitä. Muuten näin päiväsaikaan en ainakaan tiedosta jos niitä on..taitaa kuulemma kipukynnyskin olla aika korkee, veikkaan vivid et sulla on myös?

Mii, kiva kuulla sun kuulumisia! Mä oon myös miettinyt tota maidontuloo yöaikaan ja oon päättänyt et ne kaarituettomat liivit+kestoliivinsuojat on pakko pitää ainakin alkuun, ennen kuin se maidontulo sit tasaantuu! Kuulin nimittäin että yöllä noi kestoliivinsuojat ois parempia, mutta kai se on vähän mielipidekysymyskin =) kumpiakin kuitenkin löytyy kaapista ja kertakäyttösillä aattelin lähinnä mennä.

Sairaalakassiin ruokapuoleks otan kans niitä trip-mehuja joista oon jo joskus maininnutkin, ja suklaata (en vaan tiedä uskallanko ostaa sitä vielä tai se on sit entinen suklaa eli syöty jo ennen sairaalareissua :D ). Hedelmiä kans, niitä on helppo napata mukaan kuten vividkin mainitsi! Niitä kun on kuitenkin aina kotona muutenkin =) ja isälle jotain..pitää katsoo mitä hän itsekin haluaa. Veikkaan kans jotain keksejä tms..

Huomenna taas neuvolaan, jes, pääsee kuunteleen niitä sydänääniä. Ne on ihan kohokohta :heart:
 
Mii mä sain siskolta imetysyöpaidan josta siskon mies on sanonu kuulemma että ei kauheen seksikäs :LOL: mutta sisko totes että käytännöllinen kun imettää :D itsehän sitä vielä en ole testannut mutta uskon etttä hyvä on =)
mama en ole siis onneksi ainut joka asuu vessassa :D :LOL:
 
Onpa Miillä ollut kurja sektio-kokemus :hug: Onneksi kuitenkin nyt kaikki hyvin! Mulla meni esikon sektio niin putkeen, et pelkää hullun lailla tätä alatiesynnytystä...

Mullahan oli kans se kohdunkaula lyhentynyt enkä ole kyllä tuntenut yhtään mitään :eek: Siis muita kuin kivuttomia harkkasuppareita. Itse väittäisin et mun kipukynnys on tosi matala, mutta tiedä sitten.

Sairaalakassiin
en oo varmaan pakkaamassa mitään ruokaa. Kai sieltä sairaalan jääkaapista sen verran löytyy juotavaa ja syötävää, ettei nälkään kuole. Ja karkkia saa automaatista, jos himo iskee keskellä yötä :D Tai katsotaan nyt jos jotain muistan ostaa kaupasta, ni ehkä voi mehua ottaa mukaan.

Mä pidin esikon aikaan yöllä mukavuussyistä Carriwellin saumattomia / tuettomia imetysliivejä (oikeastaan enemmänkin toppi) sen vuoksi, että alkuun olis ollut paita aina märkänä. Käytössä oli sekä kesto- että kertakäyttöiset liivinsuojat kunnes nännit oli niin verillä, että kertakäyttöiset tarttui niihin ikävästi kiinni ja pitäydyin kestoissa. Ja hassuinta oli se, että maitoa herui aina muutoin paitsi sitten kun sain pojan tissille ja kivun vuoksi heruminen lakkas... :headwall:

Äh, tänään ollu jotenkin ahdistava olo. Itkettäis joka asia ja masentaa. Meen ahistumaan soffalle :wave:
 
voi mii 26,
oli sulla tosiaan raskas vauvanhaku reissu, mutta onneksi kaikki onnellisesti ohitte! :flower: :hug: :heart:

hemuli
paljon onnea pienen pojan syntymän johdosta! :heart: :hug: :flower:

oletteko muuten huomanneet, että syyskuun sydänten murskaajien listalla on syntynyt vuoron perään tyttö-poika-tyttö-poika, eli seuraavana olisi taas tytön vuoro, mikäli vanhat merkit paikkansa pitää!? :D

itselle oli tänään neuvola käynti, jossa oli taas sijainen :/
hb 113 (106)
verenpaineet 98/48 (100/40)
sf mitta 34,5 cm (33cm)
pissat puhtaat
syke 140 (130-140)
liikkeet ++ (++)
rt, niinkun viimeksikin!

sain aikaistetun lääkäri ajan noiden matalien verenpaineiden, korkean kasvukäyrän, ja yhden sektion vuoksi. se ensi viikon to, ja sitten on paremmat tutkimukset vielä äitipolilla 31.8, jossa painoarviota vauvalle!

siinäpä se, tämän päivän kuulumiset!

nyt hyvää yötä!

fiksu ja brutus 34+5 (just vaihtu)
 
Onnea Hemulille pienestä pojasta!!! :flower: :hug:

Onpas Miillä ollut ikävän kuuloinen sektiokokemus, toivottavasti toivut siitä pian!! :hug: Onkos teillä kuin pitkä matka sairaalalle vauvan luokse? Meillä on 40km yhteen suuntaan ja välillä saa tosiaan suunnitella tosissaan että miten pääsen poikaa kattomaan, ku on nuo 1- ja 2,5v. mukana, eikä niille saa hoitopaikkaa järkättyä. Eilen käytiin bussilla sairaalalla ja ihana oli taas hoitaa pientä..siellä se hyvin voi ja kasvaa hyvässä hoidossa :heart:

Maidontulosta: Mullakin nousi hyvin maito vaikkei vauva olekkaan vierellä ja nukun yöllä kaarituettomat imetysliivit&liivinsuojat päällä.. toinen hyvä on ollut imetystoppi (h&m) ja liivinsuojat..ei valu maito läpi muttei myöskään kiristä tai purista! Nyt onneksi maidontulo on jo tasaantunut aika hyvin ja riittää kun lypsää n.3h välein!!

Anrika & Tepi-kulta
 
Onnea Hemuli :flower: :hug:
Miillä hurja reissu tosiaan takana :hug:

Jellona mulla vähän saman tyylinen viimeksi oli neuvola lääkäri
ja tämä kumminkin jo neljäs niin lähdin vaan nauraen pois :LOL:
Ei oikeesti voi ymmärtää mitä tollaset tekee jossain neuvolassa :kieh:

Supistuksista kadonnut hävinnyt kuin pieru saharaan...
Kuulostaa hullulta mutta ihanaa :D Haluan että kaikki on 100% valmista kun toinen
tulee niin ei tarvii enään mitään tehdä. Ja näitä suppareita varmasti tulee ihan loppuun
asti ja toisaalta on hyvä ainakin mun kohdalla koska helpottaa synnytystä ihan älyttömästi.

Poika,Tyttö vuoroista. Kenen vuoro se sitten olisi seuraavaksi?? ;) :whistle:

Bebes & Salamatkustaja 37+2 :heart::heart:
 
J84
Aamuja...

Taas yks hikinen ja vähäuninen yö takana :( Nyt tais ekaa kertaa tuntua siltä, et haluun tän mahan veks ja äkkiä...olo oli niin paha et teki mieli vääntää itkua :'( Mut sit, kun isäntä lähti töihin sain jotenkin nukuttua kuopus kainalossa niin herätessä oli taas parempi olla :)

bebes, mulla oli kahessa edellisessä raskaudessa lääkäri TAYSsissa ja siellä kyllä kerrottiin tarkkaan, et mikä on kohdunsuun tilanne...ja näillä viikoilla olin kuopuksesta sentin auki, kaulaa jäljellä sentti ja paikat pehmeinä, eikä silloin ollut edes ollut supisteluja niin kuin nyt on ollut, siks nyt jäikin hieman paska maku suuhun, kun ei voi kunnolla tutkia saati kertoa...se lääkäri ei meinaan edes merkannut muuta neuvolakorttiin kuin, että normaali cx...normaali, mikä on normaalia näille viikoille? Neuvolatätikin on ollu kokoajan sitä mieltä ton mun lääkärin suhteen, et se on aivan pihalla näistä jutuista ja sen kyllä huomas :/ Nyt taas periaatteessa harmittaa, et tayssin kontrolleja ei oo enää, mut onneks odotusta on jäljellä vajaa kuus viikkoa niin enköhän mä selviä tiedonpuutteesta loppuun asti :D

Onnea Hemulille :flower:

J84 34+4
 
Hemulille onnittelut pojasta :flower:

Miille vielä tsempitykset toipumisvaiheeseen. Muista levätä riittävästi! Sulla oli muistaakseni pitkä matka sinne sairaalaan (100km?) katsomaan vauvelia.. Äkkiä se aika kuitenkin menee ja nyytin saa kotiin, usko pois! (Tässä samalla tsempitystä Anrikalle :) ) Vaikka tiedän todella, että tuntuu ettei se vauvan kotiutuspäivä tule koskaan.. :| Esikko syntyi 35+3 viikoilla ja oli keskolassa pari viikkoa.. Mulla oli myös sairaalasta lypsykone =) kotona ja ohjeeksi annettiin lypsää kolmen tunnin välein. Jouduin välillä noustä yölläkin lypsämään ennenkuin maidon tulo tasaantui. Suosittelen kaariTUETTOMIA liivejä + liivinsuojia yöksi..

Supistuksista, en oo tähän mennessä juuri tuntenut muita kuin harkkasuppareita, jolloin maha kovettuu kivuttomasti.. Mutta lauantaina saunan jälkeen tuntui eka kipeä supistus. Ja eilen, voi apua! Siivotessa kipeytyi selkä, mutta halusin kuitenkin lähteä illalla pienelle kävelylenkille.. Koko perheen voimin lenkkeiltiin ja ensimmäinen kilometri oli yhtä tuskaa.. Kivuliaita supistuksia tasaisin välein ja maasto ihan tasaista.. (täälä paljo muuta ookaan ku tasaista :D ) Sitten ne onneksi hellitti ja n. 2,5km tuli käveltyä, takasi tullessa enää pari supistusta. Sitten saunaan rentoutumaan ja se kolmaskin ässä tuli testattua ;) mutta ei sen jälkeen supistuksen supistusta.. :whistle: Onneksi ens viikolla on aikaistettu vipa nla-lääkäri ja kuulee onko nuo supistukset saaneet jotain aikaan kohdunsuulla.. Mulla vähän samat fiilikset kuin Bebesillä että vielä ei mikään kiire synnyttämään kun tekemättä niin paljon. :/ Vauvan vaatteet vielä suurimmaksi osasi pesemättä ja ensisänkykin pitäisi hakea mummolasta säilytyksestä.. Hoitopiste kodinhoitohuoneessa sen sijaan vaippoja ja rasvoja ym. vaille valmis. Toki hoitoalusta siitä vielä puuttuu, mutta sen ajattelin nostaa siihen kaapista sitten kun kotiudutaan vauvan kanssa. Ettei se ehdi sotkeentua maalilla tms. kun tuo remonttikin vielä vaiheessa.. :) Noh, esikonkin sänky oli maalaamatta siinä vaiheessä kun lähdettiin synnyttämään ja hyvin ehti saada kaiken paikoilleen ennenkuin hän kotiutui.. :D

Poika/tyttövuoroista, tännekin kaikki tutut ja tuntemattomatkin veikkaa tyttöä, mutta minä "peränpitäjä" en ole vielä lähimainkaan ajatellut synnyttäväni.. Katotaan kumman vuoro mulle jää jäljelle ;)
 
Hemulille onneva :flower:

Mä voisin kans seuraavaksi ilmoittautua kun tyttö tulossa ja ihan riittävästi on ollut kipuja ja unettomia öitä takana.. :wave:

Käytiin eilen hankkimassa vauvelille turvakaukalo ja saatiinkin tosi mieluinen vaikka käytettynä ostettiinkin..eli tuon kaukalon oikea hinta noin 200? ja me maksettiin tosta nyt sitten erittäin vähän käytettynä 80?..joten tosi hyvä kauppa mielestäni.. =)



Millaisia muut ovat hankkineet?

Äippä35v ja Nuppu34+1 :flower:
 

Yhteistyössä