Hemulille onnittelut pojasta :flower:
Miille vielä tsempitykset toipumisvaiheeseen. Muista levätä riittävästi! Sulla oli muistaakseni pitkä matka sinne sairaalaan (100km?) katsomaan vauvelia.. Äkkiä se aika kuitenkin menee ja nyytin saa kotiin, usko pois! (Tässä samalla tsempitystä
Anrikalle ) Vaikka tiedän todella, että tuntuu ettei se vauvan kotiutuspäivä tule koskaan.. :| Esikko syntyi 35+3 viikoilla ja oli keskolassa pari viikkoa.. Mulla oli myös sairaalasta lypsykone =) kotona ja ohjeeksi annettiin lypsää kolmen tunnin välein. Jouduin välillä noustä yölläkin lypsämään ennenkuin maidon tulo tasaantui. Suosittelen kaariTUETTOMIA liivejä + liivinsuojia yöksi..
Supistuksista, en oo tähän mennessä juuri tuntenut muita kuin harkkasuppareita, jolloin maha kovettuu kivuttomasti.. Mutta lauantaina saunan jälkeen tuntui eka kipeä supistus. Ja eilen, voi apua! Siivotessa kipeytyi selkä, mutta halusin kuitenkin lähteä illalla pienelle kävelylenkille.. Koko perheen voimin lenkkeiltiin ja ensimmäinen kilometri oli yhtä tuskaa.. Kivuliaita supistuksia tasaisin välein ja maasto ihan tasaista.. (täälä paljo muuta ookaan ku tasaista
) Sitten ne onneksi hellitti ja n. 2,5km tuli käveltyä, takasi tullessa enää pari supistusta. Sitten saunaan rentoutumaan ja se kolmaskin ässä tuli testattua
mutta ei sen jälkeen supistuksen supistusta..
Onneksi ens viikolla on aikaistettu vipa nla-lääkäri ja kuulee onko nuo supistukset saaneet jotain aikaan kohdunsuulla.. Mulla vähän samat fiilikset kuin
Bebesillä että vielä ei mikään kiire synnyttämään kun tekemättä niin paljon. :/ Vauvan vaatteet vielä suurimmaksi osasi pesemättä ja ensisänkykin pitäisi hakea mummolasta säilytyksestä.. Hoitopiste kodinhoitohuoneessa sen sijaan vaippoja ja rasvoja ym. vaille valmis. Toki hoitoalusta siitä vielä puuttuu, mutta sen ajattelin nostaa siihen kaapista sitten kun kotiudutaan vauvan kanssa. Ettei se ehdi sotkeentua maalilla tms. kun tuo remonttikin vielä vaiheessa..
Noh, esikonkin sänky oli maalaamatta siinä vaiheessä kun lähdettiin synnyttämään ja hyvin ehti saada kaiken paikoilleen ennenkuin hän kotiutui..
Poika/tyttövuoroista, tännekin kaikki tutut ja tuntemattomatkin veikkaa tyttöä, mutta minä "peränpitäjä" en ole vielä lähimainkaan ajatellut synnyttäväni.. Katotaan kumman vuoro mulle jää jäljelle