**Syyskuun Sydäntenmurskaajat** ELOKUUSSA 2009

Joo-oh.. sellasta. Täs tullu lusittua sohvalla koko iltapäivä, tosi kurja olo. Nyt vaan kokoajan sit miettii pelko persuksissa, ja odottaa sitä, et koska se puhkee, ja tuleeko lähtö päivystykseen sen takia. Siis se "myrkytys"... Neuvolasta vaan ohjeet, et heti TAYSin synnärille jos olo muuttuu huonoks... Täs nyt sit kiva miettii, et tää koko perkeleen loppuaika on sitä, et odottaa et kumpi tulee eka; synnytys vai myrkytys. Onneks on helppo ny lepää ku tuo selkä ihan jumissa... Ei paljon huvita tehä yhtään mitään. Tekis mieli nukkuu siihen asti et synnytys alkaa |O Suoraan sanottuna: NYT VITUTTAA.

Paljon tullu tekstiä issiaksesta. Venyttely varmaan tekis hyvää, mut mä en oikeesti kyllä kykene taipuun yhtään mihinkään...! Kyllä sitäkin on yritetty niin hyvin kun pystyy, mutta aika heikoin tuloksin... Tää pallero ei kyllä veny mihinkään suuntaan :D Eli täytyy vaan kestää näköjään... kasvattaa luonnetta. :p

Mä ostin ny ne kaarituelliset, mut kattoo sit miltä näyttää synnytyksen jälkeen. Ainakin ne on helkkarin hyvät päällä eikä paina mistään. Nuo tissit kun ny tahtoo olla sellaset, että tarvii ne kaarituet... ilman ei oo kivaa! Mutta eiköhän niitä liivejä ja toppeja tuu sit shoppailtua enemmän ku maidot nousee...

jahas, takas sohvalle mököttään. Ainii - ei vissiin tietoo et mitä merkitystä sillä on ku kohdunsuu on "pehmeä ja auki yhdelle sormelle"... ?? Jäi vaan häiritteen ku se lääkäri ei sit tarkemmin sanonu et onks sillä jotain merkitystä!
 
Roona, eli mun mielestä sun kohdunsuuntilanne on seuraava..noi sentille auki ja kohdunkaulankanava pehmentynyt..kanavan pituus pitäs olla merkattu sinne äitiyskorttiin..toivottavasti auttoi asiaa selventämään..eli sul tosi hyvät mahikset synnyttää aikaisemmin kuin laskettuna aikana koska olet jo suht kypsä eli sun kivuliaat supparit todellakin on tehnyt tehtävänsä....mutta niinku kaikki tiedetään voi myös mennä tietty ylikin :p ota nyt tosta sit selvää.. :headwall:

Äippä35v ja Nuppu33+3 :flower:
 
Roona, tuo tilanteesi ei kyläl kuulosta kadehdittavalle. Ja tuosta kysymyksestäsi sen verran, että itellä esikoisesta oli joskus viikolla 34+ sama tilanne, että paikat pehmeät ja olikohan kahelle sormelle auki.. Noh, esikoinen syntyi 40+6.. Kanavaa tais olla kans jotain 1-2cm. Että ei se välttämättä meinaa muuta ko, että paikat on alkanu hiljalleen valmistautumaan vauvan synnyttämiseen. :)

Kaarituettomia suositeltiin mullekin ja sellasia onki. Vaan totta, että tuskaa olla tuettomilla liiveillä kun kokoa on se 80H.. Oonki miettiny, että pitäskö hommata kuitenki tuelliset ko esikoisen aikaan sitä maitoa ei niin paljoa tullu enkä yhtään rintatulehusta saanu (vaikka kaikki pelotteli, että semmonen tullee väistämättä, pelkästä jääkaapin oven aukasustaki..).

Issias tai vastaava vaivaa muaki. Selkään ei ota, vaan se kipu alkaa tuolta pakaran sisältä, joten siitä mietin, että onko issiasta vai jotain muuta. Äitilläni oli kans sama ongelma aikoinaan ja meinaa, ettei koskaan kunnolla siitä parantunu. Venyttely ja hieronta ei oo mulla paljoakaan auttanu.

Hemppu 36+5
 
Roona82 mulla oli rv33+1 kohdunsuu pehmeä ja auki sormelle.. oli ollut supisteluja ennen sitä ja silloin määrättiin sairaslomalle loppuajaksi.. eli suomeksi tarkoittaa sitä että kohtu on alkanut pikkuhiljaa valmistautumaan synnytykseen.. sillon mulle sanottiin että vaikka syntyis jo nyt niin selviäis kyllä mutta mielellään muutama viikko vielä. Mutta hyvin on pysyny mukana.. sen jälkeen en ole neuvolalääkärillä käyny ja neuvolassa sanoivat että turhaa näillä viikoilla enää edes mennä kun paikat tarkistetaan kuitenkin ennen synnytystä. Tiedä sitten mikä tilanne tällä hetkellä on itteeki oikee jännittää :)
Huomenna sitte oiski taas neuvola..

O&O 36+2 :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja miimumaija:
Viimeinen pisara oli, kun äsken pissasin housuun !!!! :ashamed: :LOL: Aivastin ja housuihin lirahti vähän enemmän kuin tippa. Voi helvetti oikeesti. Kauanko tätä enään kestää..
mun neuvolalääkäri sanoi eilen että toi ois nyt täysin mahdollista, että ei tarvi ihmetellä jos noin just käy, kun se kaula on melkein kokonaan karannut jo pois. et sit kun aivastaa, vatsalihakset supistaa mahaa ja jos virtsarakossa jotain on niin saattaa housut kastua vähän.

kävin hakemassa äitiltä mun oman vauvapeiton, joka mulle on aikanaa neulottu. oi että. ja vielä pari villavaatetta lisää. viikonloppuna pitäis vihdoin saada pinnasänky ja hoitopöytä valmiuksiin, ja kehto :heart: oon niin varma että alan itkeen viimestään siinä vaiheessa kun petaan sitä kehtoa. kuten Roonakin on puhunut, mäkään en käsitä että miten sitä voi nyt jo rakastaa ja kaivata jotain niin paljon..vaikka tätä lähemmäs ei vauva äitiä pääsekään, kun tuolla masussa kelluu :heart: viikonloppuna saapuu toivon mukaan myös kaukalo ja toiset vaunut ja sit ne ois siinä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nuppu09:
Sain siten ton hoitopöytätsydeemin joteensakin sisustettua..tietysti kaikki rasvat ja vaipat..yms sellaiset viel uupuu..mut ajan kanssa.. :p



:heart:

Äippä35v ja Nuppu33+3 :flower:
tosi kiva toi teidän hyllykkö! hyvännäkönen! mun täys kans hankkia joku hylly, että saa pienen kirjoja sun muuta siististi ja nätisti esille.
 
Iskias on vaivannut myös meikäläistä tuossa keskiraskauden aikana. Se onneksi on vähän helpottanut mutta yläselkä reistailee sitten sitäkin enemmän. Oireilen tosi helposti selällä, raskaana tai no. Paras apu itselleni on ollut säännöllinen hieronta. Käyn kerran viikossa hierojalla tunnin sessiossa ja oi että kun tekee hyvää. Suosittelen! Niin, ja sitten mä käyn siellä mammajoogassa jossa tulee tehtyä tosi hyviä venytyksiä ja aina joogaillan jälkeen nukun kun tukki koko yön.

Roona hirmuisesti voimia sulle :flower: Kuulostaa kyllä hurjalle nuo kertomasi. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja selviät ilman raskausmyrkytystä :hug:

Imetysliivejä pitäisi lähteä hankkimaan mutta koko ajatus jotenkin puistattaa ja ahdistaa ihan tolkuttomasti. Mulla on niin isot hinkit muutenkin (80 F/G) etten todellakaan halua tietää millä kirjaimella nyt mennään. Pelkään pahoin, että kohta loppuu kirjaimet :LOL: . Olen varsinainen tissien inhoaja ja pelkkä ajatus liivien ostamisesta saa paniikin aikaiseksi. Se on niin saatanan vaikeaa löytää hyviä, puhumattakaan siitä että sopisi kukkarolle. Tuntuu niin kohtuuttomalta pistää niin pieneen kangaspalaseen lähes 100 eur ja kun ei edes yhdet liivit riitä |O . Nyt mulla meni taas kuppi nurin kun rupesin edes asiaa miettimään mutta pakkohan se on jossakin vaiheessa hoitaa alta pois, prkl!

Välit omaan äitiin. Oletteko huomanneet siinä mitään muutosta nyt raskauden aikana? Itselläni on aina ollut hirmu läheiset ja lämpimät välit mutsin kanssa mut nyt huomaan, että mulla palaa pinna hänen kanssaan armottoman helposti. Sitten tulisieluisina ihmisinä pahoitetaan kummatkin mielemme ja kohta taas jatketaan kuin ei mitään :headwall: . Olen ajatellut että onkohan tämä nyt vihdoinkin sitä jotain irtiottoa omista vanhemmista kun itselle tulee "oma perhe". En tiedä, on vaan niin hölmöä tapella päivittäin tyhmistä ja turhista asioista mutta minkäs teet kun pinna palaa :whistle: .

ON Pari viime päivää masuasukki on ollut niin hiljakseen että on ihan pelottanut. Tänään rupesin duunissa syömään suklaata ihan vaan sen takia, että tuntisin jotain liikkeitä. Onneksi sieltä sitten tuntui pari muljahdusta mutta aika hiljaista on. Onko muut huomanneet rauhottumista masussa kun viikot poksuu? Voisko olla ettei siellä ole enää tilaa missä liikkua? Onneksi huomenna on iltapäivällä neuvola niin pääsen kyselemään tädiltä ja kuulemaan ainakin sydänäänet jos ei muuta.

Eiköhän tässä tällä kertaa juttua riittämiin. Huomenna sitten lisää neuvolan jälkeen kuulumisia.

Cummastelija 34+2
 
Onneksi te jaksatte kirjotella ahkerasti niin on luettavaa :) Itseä on vaivannut kauhea väsymys/uupumus jo monta päivää. Tuntuu kaikki niin vaikealta ja raskaalta. Huimaa välillä ja on jotenkin masentunut olo. Ja syytä en tiedä! Vointi on muuten ihan hyvä (jos pieniä kolotuksia ei lasketa) ja nukun mielestäni hyvin. Blaah.. kaipa tää menee ohi ajan kanssa.

Voimia niille jotka sitä tarvitsee. Täällä monella supisteluja, myrkytys epäilyjä ja muuta ikävää. :hug:

uneksija85 ja papu 34+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja uneksija85:
Tuntuu kaikki niin vaikealta ja raskaalta. Huimaa välillä ja on jotenkin masentunut olo. Ja syytä en tiedä!
Pakko kommentoida sen verran, että ootkos kokeillut tehdä raskaustestiä?
:D Kuulostaa pahasti vaan raskauden aiheuttamalta uupumukselta... Eiköhän se oo itse kullakin aika ajoin melkolailla tuollaista.... Koita jaksaa, mässäile jotain lempiruokaa jne. Toi masentuneisuus ym on ärsyttävää, kun itkettää vailla mitään syytä. Ja sit tavallaan naurattaa kun tietää, että masentelee ilman mitään syytä. Ne on ne ihanat hormonit! :)
 
Kiitos kun jaksoitte kommentoida tota mun termien kyselyä... Välillä vähän monttu auki joidenkin asioiden kanssa, varsinkin kun lääkäri ei vaivaudu kommentoimaan mitään!! Noh, eli siis ne supistukset ym menkkajomotukset ei oo ollu sitten ihan "turhia", jos niin voi sanoo. Vähän lohduttaa se tieto, että keho tosiaan kypsyttelee itteensä synnytykseen. Vaikkakin se voi silti mennä sinne yli 40 viikolle... Mut silti. SE lähestyy kuitenkin, ja nyt sen tietää konkreettisestikin!

Mä niin toivon, et sairaalaan lähtö tulis synnytyksen takia - ei raskausmyrkytyksen! Ja nyt sitä synnytystä toivon niin kovin pian, ettei ehtis tulla mitään vakavampaa!!. Onneksi on jo niin hyvät viikot, että pieni sais tullakin jo jos on vaarallista olla kohdussa! Mut silti.. pelottaa ettei poitsulle vaan satu mitään jos mulle tulee se myrkytys :'( Käynnistääköhän ne synnytyksen heti jos tulee se myrkytys? Voi mä niin toivon, ettei tarttis käynnistää... Hitto tää on ärsyttävää.... Nyt vaan odottaa ja odottaa ja odottaa et sais tietää jotain lisää. Ja sit taas odottaa...

Onneks on vielä mansikoita.

Suhteesta omaan äitiin... Mulla ei oo ikinä ollut mitään normaalia äiti-tytär-suhdetta. Ja jos totta puhutaan, jos ei oltais äiti ja tytär, en varmaan haluais olla koko ihmisen kanssa missään tekemisissä. Karuja elämän tosiasioita... Mut... Niin. Mua ärsyttää, kun äitini on nyt tän mun raskauden myötä kokoajan tyrkyttämässä omia neuvojaan ja mielipiteitään mun elämästä... Mikä olis varmaan ihan ok, jos se olis aina ollu mulle sellanen äiti. Mut ihminen joka ei oikeesti tunne mua tai tiedä mun elämän viimesestä 10 vuodesta mitään... turha alkaa nyt leikkiin mitään. Ja vielä enemmän mua ärsyttää sen neuvot lapsenkasvatuksesta ym. Ja kuin se jo "varaa" meidän lasta että voi viedä sitä lintsille ym. ym.ym. Ihan kun tää olis joku näyttelyesine? Varmasti hienoo tulla isoäidiks, mut niin makaa kuin petaa: turha yrittää nyt lämpätä liikaa kun ei oo kiinnostanu yli 10 vuoteen... Tottakai mä annan pojalle mahdollisuuden olla isoäitinsä kanssa, mutta meidän ehdoilla. Hui, kun tuollanen avautuminen tekee hyvää välillä :)
 
Huuuui ku on tullu tekstiä ku en oo muutamaan päivään ehtiny lukemaan.. :) Eilen käytiin taas sairaalalla pikku-ukkelia kattomassa ja kaikki edelleen ihan hyvin.. vauveli on pärjännyt tosi pitkiä aikoja jo ilman lisähappea ja maitoaki imee pullosta pikkumääriä kerralla! Voi että toinen on rakas, haluais aina jäähä sairaalaan vaan tuijottelemaan pientä :heart: Tässä teille kuvaa sairaalareissulta],ku sain antaa pullosta maitoa.. :heart:



Sairaalakassista ja vauvan vaatteista: Mä en edes mitään kassia aiemmin pakkaillu, sit ku supistukset taas alko ja tiesin että sairaalaan jouduin makoilemaan, niin laitoin laukkuun hammasharjan, hiusharjan, laturin ja neuvolakortin. Mies toi sit myöhemmin imetysliivit ja suojia ja muuta mitä tarvitsi. Ja vauvanvaatteet ite asiassa kattelin vasta tänään läpi, vaikka vauva on jo syntyny :ashamed: Mut kuitenkaa sitä ei saa kotiin vielä pitkään aikaan, niin eipä noilla asioilla mitään kiirettä. Mies kävi tänään sairaalalla ja sanoi että hoitajat oli puhunu että vauva saattaa joutua olemaan sairaalassa lähes laskettuunaikaan asti.. kamalaa kyllä jos 1,5kk vielä pitää oottaa että saa pienen rakkaan kotiin.. :'( Mut ei auta ku mennä päivä kerrallaan...

Mut nyt nukkumaan, aamulla herätys klo:6, meen miehen mukana JKL:ään miehen siskon luo, että pääsen päivällä taas vauvaa kattomaan.. :heart:

Annilia & pikku-Tepi 8pv. (viikko tuli jo pienellä täyteen eilen :heart: )
 
Hei,

Voimia anrikalle nyt kovasti.

Roona ei se mitään raskausmyrkytystä ole älä huolehdi.

Täään utli syötyä sittne työkavereiden kanssa niin sanottu final dinner. tuntuu oudolta? ettei näe niitä ihmisiä viikon päästä.

Huomenna TYksiin aamulal kuulemaan mitä lääkäri sanoo. tulen sittn kirjoittelemaan kuulumisia teille

nyt oikein hyää yötä kaikille

Jooseppi & Möykky 36+0
 
ninja85 tervetuloa :wave:

Anrikalle paljon voimia täältäkin :hug:

Roona yritä olla mahdollisimman paljon murehtimatta ja nauttia
kumminkin tästä loppu ajasta/raskaudesta. Eiköhän sullakin kaikki pääty ihan hyvin. :hug:

Välit omaan äitiin. Mulla ei ole ollut niin sanotusti äitiä kohta puoleentoista vuoteen.
Viina vei mennessään ja mun puolesta voi tämä ihminen tehdä mitä haluaa ja lystää!!
Minun elämääni tai saatikka lasteni ei ole enään koskaan tervetullut :kieh:

Meillä oikeesti ollut koko päivän niin tylsää :headwall:
Vettä satanut koko päivän. Ja kun se auto ei vielä seiso tossa pihassa niin ei me mihinkään edes päästä!! Ei edes ostamaan lapsille sopivia kuravaatteita :ashamed:
No ehkä huomenna parempi päivä? Inhottaa vaan kun lapset hyppii seinille kun joutuu sisällä istumaan ja kaikki kiva on tylsää.... :whistle:

Nyt takaisin telkkarin ääreen :wave:

Bebes & Salamatkustaja 36+3 :heart::heart:
 
tervehdys pitkästä aikaa! ja onnittelut Anrikalle ja Miille pikkuisista!

kävin täällä aiemmin ilmoittelemasta itsestäni, mutta sen jälkeen onkin tapahtunut niin paljon kaikenlaista, että kommentoinnit ovat jääneet välistä, juttuja olen kyllä yrittänyt välillä lukea, jotta kärryillä pysyisi

täällä otetaan rauhallisesti ja odotellaan.. vaivoja on, mutta niiden kanssa vielä pärjää.. raskaus saa jotenkin todella tyyneksi, paitsi kaikki liikuttava saa kyynelpadot auki :)

Roonalle voisin kommentoida sen verran, että itse kärsin ekassa raskaudessa raskausmyrkytyksestä.. toki kyseessä on eri äitipoli kuin sulla, mutta sieltä otettiin kyllä heti seuraavana päivänä yhteyttä, kun lähete neuvolasta laitettiin.. polilla otettiin verenpainetta ja vauvan sydänkäyrää jonkin aikaa, lisäksi normaali pissatestit, sisätutkimus ja vauvan ultraus, josta sain kokoarvion.. mulla nousi verenpaineet ja oli selvästi valkuaista pissassa.. koska ei ollut mitään näköhäiriöitä eikä päänsärkyä, tilannetta jäätiin seuraamaan ja kehoitus oli, että pitää tulla takaisin, jos alkaa oireita lisääntyä.. muuten sovittiin, että viikon päästä tulisin uudelleen ja katsottaisiin käynnitysasiat.. no niitä ei tarvinnut miettiä, kun meidän pikkuneiti syntyi seuraavana päivänä =) enemmän tuo myrkytys on äidille vaarallinen, mutta toki vaikuttaa istukan toimintaan ja sitä myötä vauvaan.. lisäksi, jos on ollut raskausmyrkytys, niin synnytyksen jälkeen vauvaa seurataan tarkemmin ja hältä otetaan sokeriarvoja ruokailujen yhteydessä sekä annetaan herkemmin lisämaitoa.. mutta näin siis meillä päin.. tsemppiä ja toivotaan, että kyseessä on väärä hälytys..

tulipas taas tekstiä kerrakseen =) Nyt hoivaamaan kipeää miestä

Kinuski ja vaava 35+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja kerttuneiti:
Alkuperäinen kirjoittaja miimumaija:
Viimeinen pisara oli, kun äsken pissasin housuun !!!! :ashamed: :LOL: Aivastin ja housuihin lirahti vähän enemmän kuin tippa. Voi helvetti oikeesti. Kauanko tätä enään kestää..
mun neuvolalääkäri sanoi eilen että toi ois nyt täysin mahdollista, että ei tarvi ihmetellä jos noin just käy, kun se kaula on melkein kokonaan karannut jo pois. et sit kun aivastaa, vatsalihakset supistaa mahaa ja jos virtsarakossa jotain on niin saattaa housut kastua vähän.
Saas nähdä ens viikolla neuvolalääkärissä, että mitä siellä kohdunsuulla on tapahtunut. Kipeitä suppareita kuitenkin päivittäin... jännää:)

Olen aikaisemminkin valittanut täällä anopista, ja taas kerran MENEE HERMOT siihen. Tai oikeestaan tohon pinnikseen, mutta kuitenkin... Se kysymättä mitään vaan ilmoitti että hänellä on meille pinnis. Se on joku ikivanha antiikkinen, mihin piti teettää välipohja. Se kolisee ja reunat heiluu.. Se on myöskin paljon lyhyempi kuin "stadardi" pinnikset, joten patjakin piti itse pätkäistä. Nyt kun yritän laittaa siihen laitapehmusteita valmiiksi niin hermot menee!! Siinä on pinnat vain sivuilla, ei siis pää tai jalkopäässä. Niin sitä saakelin pehmustetta ei saa mitenkään hyvin siihen kiinni ja se patja on edelleen jotenkin väärän mittanen siihen ja lyön ja satutan vatsani vaan siihen sängynreunaan kun yritän sitä laittaa. ÄRSYTTÄÄ!!!!! Se näyttää ihan paskalta!!! Pakko nyt vierittää tästä siis syy anopin niskaan kun vituttaa vaan niin paljon.

ei jaksa ei jaksa ei jaksa ei jaksa


 
ihan piruttani mittasin mittanauhalla noita jalkoja. Nilkkan ympärys 29 cm, jalkapöydän 27 cm ja pohje 46 cm !! Oikeesti, kuinka järkkyä. Ja painoa aamusta 5 kg, ei sentään seitsemää.. :/ Tuskimpa tää mikään veritulppa on, kuhan panikoin aiemmin.. Toivottavasti.

Nukkumaan tekis mieli, mutta oksennus taas lentää, joten olen ihan suosiolla pystyssä. :'( :'( :'( :snotty:

Niin ja masun ympärys pienentynyt 2 cm, nyt 119 cm :kieh:
 
huomenta,

Tuossa kävin äsken viemässä miehen juna-asemalle. olen kohta lähdössä Tyksiin ja jännittää niin penteleesti et mitä ne oikein sanoo. mikäli päätyvät käynistykseen minullakin voi olla parin viikon päästä vauva kainalossa :heart:

Unohdin kommentoida eilen tota äiti suhdetta.

Mun isä kuoli ku olin 14v ja sen jälkeen äiti on ryyppäillyt enemmän ja vähemmän eli siis alkoholismin alkeet olleet jo pitkään nähtävillä. Olen yrittänyt auttaa häntä useita vuosia, mutta tuloksetta. syy siihen miksen ole katakaissut välejäni äitiini on kai siinä että minulla on kehitysvammainen veli, joka on minulle erittäin rakas ja äitini on hänelle erittäin tärkeä. ja kai toiseksi se, että minulla ei ole enää kuin yksi vanhempi, josta haluaa pitää kiinni kynsi ja hampain. Äitini on aina ollut hyvä äiti sitä en voi kieltää, mutta tukea häneltä en ole juurikaan saanut, koska hänellä itsellään elämä niin sekaisin. No hän on nyt luvannut hakea itselleen apua, katsotaan kuinka käy. No se tuosta aiheesta.

Nyt aamupuuron kimppuun :p

Jooseppi & Möykky 36+1 :heart:
 
äitisuhteestä
meillä on viimeisen 3-4v aikana välit lähentynyt.. ennen oltiin jotenki "vieraita" toisillemme.. ja varsinkin nyt, kun oon raskaana, on välit ihan tositosi hyvät. mutsi on oikeestaan mun paras kaveri! :D neuvoja saan, jos tarvitsee, mut on sanonu et ei halua tyrkyttää.. ollaan molemmat tosi temperamenttisia, et useesti otetaan tosi kipakasti yhteen. mut nopeesti sit lepytäänki. ollaan luonteeltamme pelottavan samanlaisia (näin sanoo mun isä ja mun mies) :D
vkoloppua ootan kovasti. lähdetään mun mummin mökille miehen kanssa kaksin. ei olla koko kesänä käyty kahdestaan missään, eikä tänä kesänä ehditty tekemään kesäreissua niin ihana saada vähän irtiottoa arkeen. :heart:
 
Äiti suhteesta.. Minulla aina ollut hyvät välit äidin kanssa mutta nyt tuntuu että ollaan vielä enemmän lähennytty oman raskauteni aikana.. äiti on ollut tukena ja auttanut kaikella mahdollisella tavalla. myös isän kanssa välit ovat lähentyneet. =)

Tänään olis sitten neuvola ja saa taas kuulla mitä vauvalle kuuluu :D Tuun sitte myöhemmin kertoo mitä sanoivat..

O&O 36+3 :heart: :heart:
 
J84
Huomenta :)

Ekaks masu päivitystä tältä aamulta 33+6


Äitisuhteesta, meillä on äidin kanssa ihanan lämpimät välit, voin kertoa hänelle mistä vain :heart: Lapsuuteni oli onnellinen, vaikka isäni on/oli myös alkoholisti (ei juo nykyään juuri nimeksikään) ja rahaa ei pahemmin ollut, mutta koskaan ei tarvinnut pelätä mitään. Teini-iässä meille tuli äidin kanssa monesti riitaa, mutta ne on puhuttu selviks ja nykyään en varmaan pärjäis ilman äitiä :D Teiniraskaudesta ja örveltämisestä huolimatta hän on jaksanut rakastaa minua ja ajattelee aina muita ensimmäisenä. Maailman paras mummi :heart:

Lähden tästä ulos, kun tuo aurinko taas paistaa :wave:
 
Moikka,

nyt on sitten lääkärissä käyty kontrollissa. Ihan aluksi ihana kuulla et monella on hyvät välit äitiinsä ja ylipäätään vanhempiinsa. se on kuitenkin erityisen tärkeää. olen ehkä hiamn jopa kateellinen

No mutta nyt lääkärikuulumiset

vettä normaalimäärä, edelleen raivotarjonnassa, syke ja liikkeet hyvät.
Painoarvio tällä kertaa 3100g eli hiukan normaalia suurempi vauva :whistle:
Kohdunsuu tippunut 2 cm ja pehmentynyt.
vauva mahtuu tulemaan alateitse. on kuulemma oikein hyvä lantio :p no mutta se nähdään sitten vasta varsinaisessa synnytyksessä.

Lääkäri sanoi ettei suosittelisi käynnistystä vkolla 38 eli nyt vaan sitten ootellaan. Ku ei vaan jaksais enää oottaa et saa ton nyytin kainaloon.

Jooseppi & Möykky 36 +1 :heart:
 

Yhteistyössä