**Syyskuun Sydäntenmurskaajat** ELOKUUSSA 2009

Jellona84 Joo no Kalevan Prismassa mä ajattelin käydä sovittaan - Kangasalan prismassa niitä kattelin, mut eiköhän niitä oo joka prismassa... Triumphin äitiysmallistoo, niil on jotain kalsareitakin. Ne liivit tosiaan oli kaarituelliset, ja mä haluun just sellaset!

Hiljaisuus - öljystä? Kait se voi johtua muuten ihan tosta limakalvojen muuttumisesta herkemmäksikin? Mullakin jossain vaiheessa raskautta välillä kirveli parilla kerralla, kun oli muutenkin herkkinä paikat. Mut ei sen jälkeen oo ollu mtn. Mut kandee soittaa varmuuden vuoks jos pitkään kirvelee ja epäilyttää?
Nyt on lopahtanu kyllä tuo seksi täällä, pari viikkoo ollu jo ihan hiljasta sillä rintamalla. Ei oo enää ollu mielessäkään näiden supisteluiden ym vaivojen jälkeen illalla alkaa vielä peittoja heiluttaan. Ja eiköhän miehelläkin samat aatteet, ku ei oo ees yrittäny mitään :D

Mulla loppuu kohta koneesta akku, kun mies aamulla kiskonu piuhat irti seinästä ukkosen pelossa... Great - ja pitäs kömpiä pöydän alle laittaan se takas seinään. Taitaa jäädä väliin tän selän kanssa!! :D Noh, pian neuvolaan ja sit jos kykenis käydä hakeen ne tissiliivit, ellei tää selkä taas ala v*ttuileen mulle kun lähen liikenteeseen. Sit kotiin lepäämään.
 
Mulla ei ainakaan tohon issiakseen mitään poppakonsteja :(
Tulee ja menee. Pitää kysyä seuraavan kerran neuvolasta.

Mulla ihan pee yö takana. Monta heräämistä ja vessassa juoksua.
En ala mitään jos tästä tulee nyt joka öistä touhua. :'(

Tylsä päivä tiedossa ilmeisesti kun sataa vettä.. :kieh:
Eipä ole minnekkään menemistä. Noh kait toi juniori lapsia vähän viihdyttää... :whistle:

Bebes & Salamatkustaja 36+3 :heart::heart:
 
Huomenta. Todellakin, syksy!! ihanaa, kohta putoo lehdet puista ja kaikkialla on lehtikasoja ja ihana syksyn raikas tuoksu! =)

ja back to reality.. voi video mikä yö :headwall: puoli yötä hereillä katsoen kelloa. JA SUPISTUKSIA TULI PALJON! onkohan ne sit aina tullut mulla yöaikaan..tiiä häntä. alkoi tosin jo eilen illalla. toivon että tosiaan on mahdollista et ne oli sen sisätutkimuksen tulosta.. alkoi nimittäin vähän jännittään että suurempia ei kai kannata oikeesti rehkiä jos haluan että tää lapsi ( :heart: ) kasvaa masussa vielä ainakin sen pari viikkoa :ashamed:

Hiljaisuus mulla tuli yhdessä vaiheessa niitä napsumisia noin kerran viikossa, sit ihan rv32 paikkeilla saatto mahassa napsahtaa viiskin kertaa päivässä. ja edelleen siis toisinaan, lähes päivittäin. oon ymmärtänyt että se napsuminen vois olla kohdun kiinnikkeistä kuuluvaa ääntä. neuvolastakin oon sitä kysynyt mutta ei nekään sitä osaa selittää. oliko rosehip joka oli googlettanutkin sen joskus..? välillä tuntuu että masussa napsahtaa ilman että vauva edes liikkuu, mutta loppuviimeks oon tullut siihen tulokseen että vauva liikkuu aina sillon kun napsahtaakin, kaikkia liikkeitähän me ei jokatapauksessa tunneta. en usko että se on vaarallista tai että vauvaan sattuu, veikkaan tosiaan et se on kohdun kiinnikkeiden venymisestä tms. kuuluva ääni.

ja Roona mulla on ainakin ollut niitä iskiasvaivoja..säteillyt jalkaan, eli ei selässä ainakaan vielä. magnesium auttaa kyllä hyvin ja pahimpina öinä sit särkylääkettä naamaan niin johan saa nukutuks. mut sulla on hyvä kun sulla on se neuvola..kai se antaa jotain selän vahvistusliikkeitä tms sulle. innolla jo ootan sun neuvolalääkärin kuulumisia, jännään tosiaan sun puolesta että kuinka lähellä koitosta jo mahdat olla.. =)

May85 pikaista paranemista :hug:

kerttuneiti ja puru kera suppareiden 35+yks :heart:
 
Roona: Mulla toi iskias vaivas todella pahasti (enhän päässy keväällä ees kunnol kävelemään ja sen takii en sit oo töissäkää ollu tän raskauden aikana oikeestaan lainkaan)!! Kesän aikana ei oo pahemmin vaivannu, ennen ku viikko sit alko taas... tuolla se mukavasti taas kipuilee, mut ei viel sentää nii pahast etten sais mitää tehtyy niin ku kevääl!!! Mutta eipä siihen vaivaan pahemmin oo poppakonstei, ku se semmost hermosärkyy on. Mulle määrättii keväällä Panacodia kipuun, mut en yhtään pystyny ottaan... ei antanu luonne periks näin raskaana olles syödä noin ytyi pillerei!!

Eilen poksui viikotki taas ja oli neuvolakin. Kaikki edelleen kunnossa. Neuvolatäti vähän ihmetteli, ettei miksei lääkäri viikko sitten oo ultrannu eikä minkään näköstä puhetta ollu vauvan koosta!!! Sf-mitta 30,5cm..eli ihan alakäyrällä mennään, et jättivauva ei ainakaa pitäs olla tulossa! Viikossa oli tullu painoa kilo lisään, mut se tais melkosesti johtuu turvotuksesta, jota on nyt piisannu...yllf!!! Eipä siel muuten mitään ihmeempiä ollu, pissa puhdas, paineet ok...vaik vähä alhaset, hemppaa ei taaskaan ees mitattu!!!
Eilen oli taas oikee supistelujen päivä, huhhuh... mut kyl ne siitä vaan sit ain hyytyy ja katoo jonnekin, höh!!
Tänää onki sit ton esikoisen kerhoon tutustuminen. Ja mieski taas lähtee viikoks töihin...plääääh!!! Onneks viikonlopuks on veljen tytär (1v.) tulossa äitille hoitoon... meneeki sitten aika mukavasti siellä!!

mama ja kääpiäinen 37+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja kerttuneiti:
Hiljaisuus mulla tuli yhdessä vaiheessa niitä napsumisia noin kerran viikossa, sit ihan rv32 paikkeilla saatto mahassa napsahtaa viiskin kertaa päivässä. ja edelleen siis toisinaan, lähes päivittäin. oon ymmärtänyt että se napsuminen vois olla kohdun kiinnikkeistä kuuluvaa ääntä. neuvolastakin oon sitä kysynyt mutta ei nekään sitä osaa selittää. oliko rosehip joka oli googlettanutkin sen joskus..? välillä tuntuu että masussa napsahtaa ilman että vauva edes liikkuu, mutta loppuviimeks oon tullut siihen tulokseen että vauva liikkuu aina sillon kun napsahtaakin, kaikkia liikkeitähän me ei jokatapauksessa tunneta. en usko että se on vaarallista tai että vauvaan sattuu, veikkaan tosiaan et se on kohdun kiinnikkeiden venymisestä tms. kuuluva ääni.
Juu mä tosiaan googlettelin sitä ahkerasti suomeksi ja enkuksi ja konsultoin vielä neuvolaa ja omaa lääkäriystävää eikä mistään oikein löytynyt sellasta tyhjentävää selitystä siihen, mitä se naksuminen on. Useimmin veikattu vaihtoehto tais olla tuo kohdun kiinnikkeiden tai sikiökalvojen naksuminen, mutta vaikka mitä muutakin oli veikkailtu, mm. sikiön/äidin suoliston ilmakuplia. :) Mulla naksahtelee edelleen ja oon myös kerttuneidin tavoin tullut siihen tulokseen, että sitä tapahtuu aina kun vaavi liikkuu. Outoa se on, mutta ei vaarallista. :) Nyt muuten naksahti taas, kun kirjoitin tätä.

Täällä myös huonostinukuttu yö takana. Tuntuu siltä, että en oo nukkunut silmäystäkään, kun vaavi ei antanut mun nukkua kyljellään, vaan alkoi välittömästi monottelemaan ja härveltämään ja selällä nukkuessa mun selkä kipeytyy aika nopeesti, eli pyörin sitten selältä kyljelle ja toiselle koko yön. Miehen mukaan olin kyllä nukkunut jossain välissä, kun olin kuorsannut kuin moottorisaha. Viehättävää! :D

Rimpulakissalla tuntuu olevan samanlainen maku vauvanvaatteiden suhteen kuin itsellä. :) Mä en haluais meille yhtään pastellia vaatetta, mutta epäilemättä niitä on tulossa, kunhan vauvan sukupuoli selviää... Ollaan miehen kans yritetty ettiä jotkut kivat kotiutumisvaatteet vaaville, mut mä vähän rupesin eilen miettimään, josko sittenkin ompelis ite. Eli tänään kaavoja kattomaan kirjastoon ja siitä sitten kangaskauppaan. Pitää samalla kysyä, josko sitä muovifroteeta olis tullut. Lupailivat sitä elokuun puolivälissä uuden satsin eurokankaaseen. Se Vividin tekemä sammakkopotkari(?) oli kyllä aivan ihana!

Eilen alotin myös pakkaamaan omaa sairaalakassia. Laitoin sinne nyt vasta omat kotiutumisvaatteet, joiksi ajattelin ihan vaan tollasia rentoja college-housuja, imetystoppia/-liivejä ja hupparia. Lisäksi ajattelin pakata peruskosmetiikkakamat (shampoo+hoitoaine, suihkugeeli, dödö, vähän meikkejä), jotain lukemista, syömistä jne. Mä en oo oman syntymäni jälkeen ollu ikinä sairaalassa, joten aika jännää mennä. :D

Olikohan mulla jotain muuta... äh, en muista. No, vois vaikka ruveta puuhailemaan jotain järkevää. Josko taas pyykkäisi yhden koneellisen noita pikkuvaatteita. :heart:

Rosehip ja pampula *poks* 36+0
 
imetysliiveistä mulle sanoi tuttu alusvaateliikkeen omistaja, että imetysliivit kantsii ehdottomasti ostaa kaarituettomina. Kaarituet voi painaa maitorauhasia ja pahimmillaan ne voi tulehtua.. itellä ei oo tietystikään kokemusta, mutta ajattelin kuunnella viisaampaa ja pysytellä kaarituettomissa! :)

jee, tänään viikkoja 36+0!:) uusi kuva siis profiilissa
 
Hello,

Täällä pakkaamiset rupeaa olemaan jo ihan hyvällä mallilla. Harmittaa vaan ku tuo mies on päivät töissä ja sitten työmatkoihin menee viel 5 tuntia päivässä ja siihen sitten pakkaamiset päälle. Ja sitten tällanen raskaana oleva nainen kotona joka möksähtää ihan pienestäkin asiasta. Tarvis aina muistaa kuinka se jaksaa kuitenkin yrittää ja auttaa kaikessa.

Issias vaivoista kärsiville: No mä en kyl tiedä tosta kivusta mitää, mutta tuli sellanen mieleen et jos kokeilisitte tollasta vehnäpussia siihen. Mä meinaan ottaa sellasen mukaan sairaalaan ku lievittää ainakin selkäkipua kuulemma.

Joo todellakin syksy on tulossa ja ihanan viileät ilmat :p joskin musta tuntuu et mul on silti vaan kuuma ja kuuma yölläkin taas hikosin kun porsas.

May85, toivotaan nyt ettei se sitä sikainfluenssaa ole.

nyt kamat niskaan ja sitten kaupungille ostaa vähän muuttoon tarvittavaan kamaa.

Jooseppi & Möykky 36+0 hui tuntuu ihan hassulta edes kirjoittaa tota. :heart:
 
neuvolassa käyty ja kaikki ok :) heti tuli sitte kipee supistus ku himaan pääsin :/ Piti lähtee kaupungilla käymää mutta en taidakkaa jaksaa ku iski ihan hirvee väsymys, kylällä on kyl pakko käydä.. ei jaksais.. |O

viivi ja 34+4
 
Issias-kipu: Mulla menee ainakin pahemmin jumiin lämmöstä, kuten saunasta. Usein makoilen kyljellään tyyny jalkojen välissä, se tuntuu avittavan. Muuten on vaan kärsittävä |O

( . ) Kävin tänään viemässä sairaalaan vrtsankeräys kanisterin ja verikokeissa, nyt sit niistä odottelen tuloksia.
Sydänkäyrällä vauvalla oli kaikki hyvin, todella alhaalla on joten oli hankala käyrää ottaa ja supistuksiakin piirtyi käyrälle. Itsepäiseksi leijona-pojaksi kätilö sanoi, tosin ei tainut tajuta että syyskuun alussa syntyvä on kyllä neitsyt..

Täällä on hyvin valvottu yö takana :kieh:
Neiti näyttää olevan tulossa kunnon flunssaan, valvoskeli, pyöri ja huuti yöllä koko ajan. Nyt sit nenä tursuaa oikein huolella.. :snotty:

May85: Paranemisia sinne! mulla oli alkuvuonna influenssa a, oli kyl kamala alkuraskaudessa sekin..

TiiuHti ja Nipa 36+1
 
Noniin, täällä on nyt epäilyssä veritulppa. Menin sitten tyhmänä soittamaan äitiyspolin päivystykseen, olis vaan pitänyt marssia sinne.. Siellä vastasi nimittäin eräs ei niin hyvin suomea ymmärtävä kätilö, joka neuvoi minua lepämään, juomaan ja urheilemaan!!! :eek:

Eli turvotus oli eilen illalla TODELLA paha. Jossain vaiheessa oikea jalkani puutui jatkuvasti ja kantapäässä on jatkuva kipu, kuin olisi astunut lasinsirun päälle. Oikea jalkapöytä on hieman enemmän turvoksissa kuin vasen. Käveleminen tuntuu tosi kurjalta.

Raskauspahoinvointia on edelleen,mutta eilen illalla oksensin myös rajummin kuin ylensä. Tänään en ole oksentanut. Eilen illalla minulle oli tullut turvotuksen takia (?) painoa 7 kg. Kuumetta ei ole. Enkä usko tämän myöskään olevan raskaumyrkytys. Tänään paino vähän laskenut, mutta turvotus ei.. Toisaalta kyllähän se kova turvotuskin tekee kipeää, mutta jotenkin nyt tuntuu ettei kaikki ole hyvin :(

Että koitetaan nyt sitten levätä ja URHEILLA täällä, illalla menen kyllä sinne jos ei helpota..

M&M 34+4
 
Hui miimumaija, toivottavasti helpottaa!!

Mie soitin neuvolaan, kun tuntui että kirvely jatkuu vieläkin ja koko aikaa ikävä tunne tuolla. Mutta kah kummaan, vastaukseksi sain, että näillä viikoilla saattaa nuo limakalvot olla herkässä, että koita jotain maitohappobakteeri emätinpuikkoja. Ja kyllä se saattaa olla joku tulehduskin, oletko käynyt lääkärillä jaa et ku oletkin uudelleen synnyttäjä. :| Että silleen. Näin toimii tosiaan täällä tämä homma. Se lääkäri nimenomaan halusi minut vielä kolmannen kerran näytille, mutta ilmeisesti en ole menossa, koska neuvolatätit ei halua minua sille laittaa. Outoa.
Minua kyllä kyrsii suunnattomasti tämä neuvolatoiminta. :S

Ja napsumisesta ei tosiaan myöskään osannut sanoa mitään. Pitihän siitäkin kysäistä vielä. :D

Jospa se tästä. Ehkä aloitan itsekin tuon URHEILUN. :LOL:

Eka koulupäivä oli mennyt hyvin!! :D Äitiä tais jännittää enemmän ku tyttöä.
 
miimumaija: Hö, mene nyt ihmeessä käymään siellä polilla! Ettei vaan ole mitään vakavampaa. Jos puhelimessa ei ymmärtänyt tarkkaan mikä sulla oli vaivana? Voimia kovasti :hug:

Iskias-kivusta: Mulla ei varsinaiseen vihlontaan auttanut mikään, mutta siihen ohessa tulevaan alaselän jomotukseen auttoi lämmin kaurapussi. Muuten paras asento oli kyllä tuo kyljellään, polvet vähän koukussa ja tyyny jalkojen välissä. Meillä vielä ihana futon patja niin siinä oli ihana maata. Mutta kävellessä ja istuessa ei auttanut mikään. Magnesiumiakin syön, jos auttais lihaskramppeihin, mutta ei ainakaan iskiakseen auttaneet.

kerttuneiti: Joo, pastellivärit on kirosana täällä ;) Mut onneks nykyään löytyy paljon vaihtoehtoisia paikkoja mistä ostaa lastenvaatteita, tosin suurin osa netissä, mutta silti. Kun yleensä kaupoissa on vaan sitä vaaleansinistä/-punaista ja muita hempeitä värejä.

Nyt oon koittanut etsiä hoitolaukkua sekä kaupoista että netistä, mutta ne ainoat mieluisan näköiset maksoi 139e ja 105e! :eek: Kalliimpi olis Marimekon eikä siis varsinainen hoitolaukku, joten olis hyvä veska sit myöhemminkin, mutta SILTI. Hirveä hinta :( Esikon aikaan riitti hyvin tuo Marimekon perus olkalaukku, mutta kahden pienen tavarat sinne ei kyllä mahdu. Isompi siis pitäis olla eikä mielellään vain hoitolaukkutarkoitukseen et olis myöhemminkin kiva käyttää. Yks iso säkkimäinen kassi on niin hankala, kun siellä on sit molempien pienten kamat levällään eli muutamia sisätaskuja / jaotteluita pitäs olla. Vinkkejä? Nyt siis tosiaan tuo Marimekon laukku olis kivoimman oloinen ja toinen kiva olis Ju-Ju-BeAll -laukku.

Taas tuli aamulla sitä vuotoa. No soitin varmuuden äippäpolille ja sanoi, että on ihan normaalia sisätutkimuksen jälkeen ja varsinkin loppuraskaudessa (kuten täälläkin joku kirjoitteli) . Eli ei hätää :)

Nyt tekemään kotihommia ja miettimään, jos leipois muffinsseja :p
 
No nyt on perhe- ja synnytysvalmennuksessa istuskeltu pariin otteeseen, eipä sieltä nyt mitään uutta tietoa oikein tullut...Tietys oli hyvä kun sain miehen sinne kuuntelemaan ku kotiolois sitä ei oikeen ole synnytysjutut kiinnostan..

O&O: Ja nalle puh-buumi täälläkin tosiaan on =)

May85: Mulla on ainakin ollut tän raskauden aikana kaiken maailman flunssat ja norovirukset ja nytkin taas kurkkuun ikävästi koskee, toivottavasti en sitä sikaflunssaa enää sais :/ ja toivotaan et sitä ei olis sullakaan...

Niin ja tänään on eka äippälomapäivä raskausviikkoja siis tasan 35 :D
 
No jepJEP. Olipa kyllä "mukava" neuvola/lääkärikäynti. Se olis sitten raskausmyrkytys-seuranta, kiireellinen lähete TAYS äitiyspolille, mahd jo perjantaina. Seuraava neuvola on jo maanantaina.

Eli siis paino noussut yli 5kg kahdessa viikossa!!! Sitä edellisellä kerralla oli +/-0kg, eli jotain häikkää. Ja NYT se hoitaja sit KATSOI näitä mun turvonneita jalkoja... kun viimeks ei ees kattonu vaan totes, että joillain tulee nestettä ja turvottaa. Ja sit se alkoki jo puuhaan, et pitää kattoo pissat uudelleen. Noh, pissa puhdas edelleen, eli ei vielä ainakaan mitään paniikkia... Mutta tehoseuranta ja tosiaan sinne TAYSiin sitten...

Lääkäri oli nuori mieslääkäri... Kopeloi mahan, kohtu edelleen ihan normaalisti kasvanut. Vauva edelleen RT.... Ja sisätutkimus...? Noh, kohdunsuu(?) pehmennyt, ja auki yhdelle sormelle. Tietääks joku - Mitä se tarkoittaa? Ja kohdunkaulasta se ei sanonu mitään, enkä ymmärrä tosta sen käsialasta et mitä se kirjoitti siitä... Ja muuta se ei sitten sanonut. Ei mitään siitä, että onko vauva jo kiinnittyny tms. eikä mitään kokoarvioo tms. Ei yhtään mitään. Noh. Ehkä ne siel äitiyspolilla sit kertoo enemmän? Kai ne sielläkin tekee jonkun tutkimuksen? Ja jännittää, että mitäköhän siellä sit muuta tehdään?? Ihan tässä meinaa paniikki tulla, et mitä tapahtuu jos mulle tulee se raskausmyrkytys :'(

Niin, ja tuosta issiaskivusta; ei auta mikään... se vaan on. Ei se sanonu ees mitään särkylääkkeistä tms. Käski vaan lepää ja olla rasittamatta selkää liikaa. No DAA - ei täs ny kauheena voi sitä rasittaa ku jää paikat heti jumiin jos jotain tekee :LOL: Ja siis... mä en jaksa ees nnoita panadoleja syödä, ku ne on ihan yks ja sama - ei tällaseen hermosärkyyn auta sellaset napit. Joten tosiaan kylpyyn taas illalla ja kauratyyny on ollu muutenkin ahkeraan käytössä. Ei se oikeestaan kipua vie pois, mut tuntuu hyvältä. Ja enemmän se auttaa noihin supisteluihin, kun issias-särkyyn!

miimumaija! Kävele ihmeessä suoraan sinne äitiyspolille, eihän tuo ole enää normaalia..! Ja turvotukset kuulostaa ihan samalta ku mullakin... Mikä ihmeen tyyppi siel on ollu neuvomassa- urheilua??? :kieh: :headwall: Jaksamisia sulle!!

Niin, ja piti vielä mainita tuosta sisätutkimuksesta ja kivusta: ei sattunu yhtään, ei ees tuntunu pahemmin. Onko se vaan siitä, et oli mies tekemäs? Kun alkuraskaudessaki oli mies, eikä sattunut, mut äippäpolilla nainen ja sattu niin perkeleesti? Se akka oli kyl muutenki aika ärsyttävän kiireinen, kiree ja kiukkunen. Ehkä se purki oman stressinsä silloin mun alapäähän! :LOL:

Nyt mä taidan vaan olla ja ihmetellä. Ei kai tässä muukaan auta. Toivottavasti sais perjantaille sen äippäpoli-ajan, ni ei tarvis vklp yli olla monttu auki ja huolissaan :eek: :/
 
tän päivän neuvolakuulumiset:
Viikkoja 36+2 (35+1)
Paino: 61,8 (60,4) +1,225 viikossa tullu noin paljon painoo
Turvotus: +/- (-/-)
kohdunpihjankorkeus: 33 (32,5)
Tarjonta: rt (rt)

vointeja kaikille. Ei oikein taas ajatus luista ni ei muista mitä muuta piti kirjotella...
 
Tulin täältä taustalta esiin, koska pakko päästä kommentoimaan tuosta iskias kivusta. Itellä oli meinaan aivan järkyttävä kipu joskus rv28 aikoihin, silloin auttoi alaselän rentouttaminen täysin, käytännössä makasin selällään sängyllä, pyykkikori tai kasa tyynyjä jalkojen alla, jalat 90 asteen kulmassa. Se sattuu alkuun hetken, mutta sitten oikein tuntee kuinka alaselkä on rentona, eikä mikään lihas jännity.
Silloin vielä makaaminen onnistui hyvin, mutta en tiiä miten enää näillä viikoilla kun selällään olo on muutenkin hankalaa. Kyllä kait tuota asentoa voi jotenkin soveltaa kyljelläänkin, tosin en tiiä onko vaikutus sama enää..

Iskias kipu voi johtua myös siitä,että hermo jää puristuksiin kohdun kasvaessa ja tällöin pakaralihaksen venyttely on paikallaan. Apu ei tule hetkessä, mutta jo muutaman päivän ahkeran venyttelyn jälkeen olo voi olla paljon parempi. Pakaralihaksen venyttely tämän mahan kanssa on taitolaji ja vaati ainakin multa miehen apua, makasin sängyllä ja nostin jalat ristiin miehen rinnalle, joka seisoi sängyn vieressä. Aivan niinkuin normaalisti pakaraa venyttäisi mutta näin saa mahalle enemmän tilaa.
Ukko tykkäs tästä kovasti ku oli hällekin hyvät näkymät samalla ku mä venyttelin koipea. :p

Itsellä iskias kipu oli niin paha että esti liikkumisen kokonaan, jalat ei yksinkertaisesti liikkuneet eteenpäin ja miehen piti kantaa vessaankin. Se vessassa istuminen vasta kamalaa olikin.

Mut nyt iskias kipu on ollut tiessään (pitää koputtaa puuta) ja harvakseltaan enää venyttelen et pysyisi paikat notkeana eikä tulisikaan tuo ärsyttävä vaiva enää takaisin.

Oon tosiaan lueskellut teijän höpiöitä tuolta tammikuusta, mutta mitään en oo saanu aikaseksi kirjotella.. Sen sijaan tuolla fb yhteisössä nyt jotain on saanu itsetään irti, sieltä jotku varmaan mut osaa yhistääkin =) nyt ku on kotona ni on enemmän aikaa istua koneella. Tai oikeestaan enää ei oo muuta kuin aikaa ja odottelua.

Ai niin ja miimumaija , jos epäily laskimotukoksesta niin lääkäriin siitä ja justiinsa. Se ei parane urheilemalla tai lepäämällä.

Minä taas jotain saatan huuvella myöhemminkin, jos se vaan passaa :)

ninja ja 33+3
 
miimumaija vaikka ootkin saanut "ohjeet" (en tiiä voiko noita nimittäin ohjeiks edes sanoa :eek: ) puhelimessa niin mä ainakin marssisin sinne näytille, koska toi 7kg on jotain niin paljon että vähemmästäkin oisin jo huolissani! en todellakaan kuuntelis jotain huonoo suomee puhuvaa jos se määräis URHEILUA :eek: varmaan tossa vaiheessa pystyy ees enää urheileen..

Roona huhhuh! 5kg! luulis ton olevan kuitenkin aika kiireellinen juttu, niin että pääset ainakin ennen viikonloppua käymään siellä TAYSissa. jos ei huomena kuulu mitään ni soitat ja varmistat et onko se lähete perillä.. eikös toi oo kans aikas vakavasti otettava homma, niin että luulis lähetteen tulevan ja pian! veikkaan et saat jotain painoarvioo siellä, eikös ne aina tee sitä? ite en oo ollut mut tuntuu et kaikki jotka äpolilla on käyneet, on sen painoarvion saaneet. vai kuvittelenko vaan =)
 
Heippa vaan taas pitkästä aikaa :wave:

Täällä ollaan oltu kipeitä :snotty: Poika oli pari päivää korkeessa kuumeessa ja mä oon flunsassa...

Muuten oma olo on ollut tosi hyvä, tuntuu että lähes kaikki vaivat on kadonneet jonnekin?
Enää öisin särkee lonkkiin ja vessassa saa juosta mut muuten välillä tuntuu että oonko mä raskaana.. Onneks vauva muistuttaa töytäisyillään :heart:

Viikon loppu vietettiin mökillä ja kerättiin pakkaseen viinimarjoja ja vadelmia,nam :p

Mä aloitin toissa päivänä pesemään vaavin vaatteitakin, vitsi niitä on ihana viikkailla:)
Kotiintulo vaatteet on kans valmiina ja sänky on laitettu.
Vielä pitäis pestä vaunujen kankaat ja sitteri pyyhkiä..

Mut nyt syömään, yritän olla taas ahkerampi kirjottaja;)

Inka & Maisa 33+2 :heart: :heart:
 
Mä oon vähän kahden vaiheilla, että lähtisinkö nyt sitten sinne polille vai seurailisinko miten tämä tästä menee. Turvotus on vähän laskenut (mahtuu jo ikean aamutohvelit jalkaan) ja painoakin pudonnut muutama kilo. Jalkaan kyllä sattuu, mutta ei siihenkään enään niin paljon kuin eilen ja tänään aamulla. Kyllä mä viimeistään illemmalla sinne lähden jos tilanne pysyy samana.

En tiedä itkeäkö vai nauraa, kaikki jotenkin mennyt tänään päin puuta! Mikään ei onnistu. Viimeinen pisara oli, kun äsken pissasin housuun !!!! :ashamed: :LOL: Aivastin ja housuihin lirahti vähän enemmän kuin tippa. Voi helvetti oikeesti. Kauanko tätä enään kestää.. Äääh.

Tuntuu että tässä viime päivinä kaikille on sattunut ja tapahtunut jotain. Onneks meillä on toisemme :)
 
Vivid
Alkuperäinen kirjoittaja Rekkumaaria:
imetysliiveistä mulle sanoi tuttu alusvaateliikkeen omistaja, että imetysliivit kantsii ehdottomasti ostaa kaarituettomina. Kaarituet voi painaa maitorauhasia ja pahimmillaan ne voi tulehtua.. itellä ei oo tietystikään kokemusta, mutta ajattelin kuunnella viisaampaa ja pysytellä kaarituettomissa! :)
Mä oon kanssa kuullut ihan saman, että kaarituettomat ois paremmat, koska kaarien luut saattaa painaa rintoja ja riskinä on rintatulehdus.

May85 Mä sairastuin puoltoista viikkoo sitten flunssaa. Kova yskä ja kurkku kipu sekä kamala nuha. Oikeestaan nyt vasta alan parantua. Mulle ei onneksi noussut kuume, joten kyse oli varmaan vaan jostain perusflunssasta.

Roona82 Hurjia uutisia! Toivotaan, että saat sen ajan tälle viikolle, niin pääsee tsekkaan, että kaikki on ok.

Kerttuneiti Toivotaan, että ne supparit helpottaa! Koita lepäillä, vaikka voin kuvitella, että sullekin on hankalaa vaan olla toimettomana pedin pohjalla.

Levoton yö on takana täälläkin. Vaikka käynkin vessassa vaan kerran per yö, niin silti nukun jotenkin tosi levottomasti ja herään joka ikiseen asennon vaihtoon. Ja sit kun herään, niin Hippukin herää ja se alottaa muljutuksen, jonka takia en saa sit heti unta. Plääh! Mutta näille mennään, ei auta itku!

Vivid ja Hippu 37+5
 
Imetysliiveistä taitaa suurin osa ollakin kaarituettomia just tuosta syystä, mitä Rekkumaaria kirjoitti. Mäkin olen kuullut että kaaret saattaa tosiaan painaa rintoja niin, et tulee tukoksia ja sit tulehdus. Tosin kyllä ne tuettomat tuntuukin huomattavasti mukavammilta ainakin alkuvaiheessa...

Huonosti nukutaan täälläkin yöt. Pissattaa ja vähän kolotteleekin. Kuuma jne. Ja joka ilta valvon ties kuinka myöhään ja esikoinen herääkin sit viimeistään seiskalta eikä koko päivänä saa levätä... |O
 
täälläkin oli ensimmäinen oikeen kunnon levoton yö supistelujen takia, joita kesti 23-02 välisen ajan, ihan kohtuullisella volyymillä, ja aikavälillä.
mut sit oon kahen jälkeen nukahtanu, ja kun aamulla laitoin koululaisia koulumatkalle, niin oli jälleen pientä menkkamaista kolotusta. ei kuitenkaan yhtä pahaa kun se yöllinen.
nyt taas sit ollu koko päivän jotenkin semmonen puolipahimmoinen.
kävin neuvolassa kyselemässä et kuinka toimia, jos supisteluja alkaa tuollalailla tulla, ja viikot nämä? 33+6!
sanoi että 34+0, eli huomisen jälkeen ei enää estolääkettä anneta, mut käski käydä näytillä synnärillä, jos oikeen supistukset napakoituu!
eli lähenkö sinne synnärille sit kuulemaan ne ilkkumiset, et mitä hittoa sä täällä teet, kun ei kohdun suulla oo mitään tapahtunut, kun ne ei kerta esto lääkettä enää anna,vai oonko kotona vaan, ja odotan et käynnistyykö synnytys todella vai ei?
vittu kun voi olla vaikeeta!
olis ees viikot enemmän, niin mitäs täs, senkun supistelis! mut huomenna on sen 34+0, tarvii 3 viikkoo vielä!
tää epätietosuus, miten toimia vaivaa edelleen vaikka viidettä odotan!
tekis mieli viikonloppuna lähtee tampereella käymään, mut saapi nähä mikä tilanne, supisteleeko?
tosin onhan sielä tampereella se yliopistollinen sairaala, jossa olen itsekin syntynyt vuonna 1977!
sinne sit vaan jos siltä tuntuu!
kun ei hitto jaksais vaan kotonakaan maata!

fiksu ja brutus 33+6
 
Onpas teillä hurjia turvotuksia ja painon muutoksia

Itsellä ei painoa ollut tullut viime neuvolassa,kuin 200g per viikko_Olo on ollut hyvä muuten,mutta ukon kanssa on viikko oltu napit vastakkain :kieh:
Sitten esikoinen maanantaina tippui sohvan kaiteelta alas ja leuka auki niin että rasvakudokset ja kaikki näkyi :x äkkiä polille paikkaukseen ja onneksi ei vuotanut verta,niin saivat liimattua.
Tänään sitten esikon eskari alkoi ja kaikki on kummallekkin ihan uutta.Kulkee vielä koulukyydillä,niin piti pihalla jännittää päivällä että saapuko se lapsi kotiin :D

Issiaksesta sen verran tiedän,että mulla helpotti vasta synnytykseen.Saatoin jäädä vessanpytylle jumiin ja ukko piti aina huudella avuksi.
Selkä on muuten joka raskaudessa kettuillut,mutta esikoiselta oli selvä issias.

Näin se aika vähenee,hirvittää katsoa että osalla on jo viikkoja 37.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rekkumaaria:
imetysliiveistä mulle sanoi tuttu alusvaateliikkeen omistaja, että imetysliivit kantsii ehdottomasti ostaa kaarituettomina. Kaarituet voi painaa maitorauhasia ja pahimmillaan ne voi tulehtua.. itellä ei oo tietystikään kokemusta, mutta ajattelin kuunnella viisaampaa ja pysytellä kaarituettomissa! :)

jee, tänään viikkoja 36+0!:) uusi kuva siis profiilissa
Mä kans sain ton ohjeen joskus esikkoa oottaessa. Yhdet kaarituelliset hankin, mut jäipä käyttämättä kun maitorauhaset tosiaan tulehtui sielt kaarien alta, eli rauhaset voi paisua vähän minne sattuu (kainaloihin saakka) :LOL: Sen jälkee ei enää päälle tullut kaarituellisia, eikä tule nytkään. =)
 

Yhteistyössä