Parissa päivässä tullu paljon juttua ja
paljon ihania vauvauutisia :heart:
Onnea kauheesti kaikille vauvautuneille! Ja tsempitykset nyt käynnisteltäville ja muille, jotka yhtälailla kituuttaa nyt tän loppuajan kanssa! :flower:
JiiMii nyt ainakin otti lähti jakautumaan! :flower:
Marja ja
Zophie puhui kuolaamisesta ja kuorsaamisesta. Kyllä täällä ainakin! Ja jostain syystä nimenomaa tuo kuolaaminen on ongelma, hirmu kiva herätä siihen, että kuola valuu pitkin poskea kaulalle asti!
Mädchen ja
Sanzilla puhui unista! Mulla on ollu iha kaheleita unia välillä, kauheimpina ehkä kuitenkin sellaset, missä lapsen isä onkin joku muu kuin puoliso, vaikkei se olekaan mahdollista. Luulen, et Pyhä henki ei vieraile niillä, jotka ei kuulu kirkkoon? Etenkään näissä hommissa?
Mun 9h kestäneet
häätöyritykset puuhommien merkeissä ei kyllä aiheuttanu yhden yhtä supistusta, eikä niin tehnyt myöskään saunominen. Perhana. Mihinkään muualle ei satu, kun persiiseen mihin sisko onnistui heittämään halolla. Ja vähän vasempaan räpylään, minkä onnistuin jättämään halon ja halkasukoneen painon väliin. Sanoinkin jo, että ei seuraavaksi mennä synnytyksen takia sairaalaan, vaan ehdottomasti vaan siksi, että mä onnistun tunaroimaan jotain
Mut eipä pääse mamma ainakaan löystymään! Otin hommakseni tehdä kyykkyjä jokaisen halon kohdalla, ja 600 kyykyn jälkeen ei vaan yksinkertasesti jaksanu enää. JA SILTI EI YMMÄRRÄ MUUTTAA POIS YKSIÖSTÄÄN TUO PIENI IHMINEN.
Lääkärikokemuksista onnyt pakko sanoa, kun niistä on ollut täällä paljon keskustelua.
Tänään sain ensimmäisen positiivisen kokemuksen, kun kävin synnytystapa-arviossa
Naikkarilla. Naislääkäri kuunteli rauhassa, selitti yksityiskohtaisesti kaiken mikä liittyy alatiesynnytykseen ja mikä sektioon, eikä alleviivannut pelkästään toista vaihtoehtoa ainoana oikeana. Kyseinen lääkäri sai mut tuntemaan, että myös mulla on väliä tämän synnytyksen kannalta! Ja se on se, mikä Kättärillä jäi täysin puuttumaan.
Lääkäri sanoi myös, että lapsiveden määrä on tällä hetkellä
huono, mutta ei niin huono että tänään olisi otettu pihalle. Ensi tiistaina menen siis käynnistykseen, ja saan sitten vaihtaa synnytystavaksi sektion vielä kesken kaiken, jos siltä tuntuu. Lääkäri sanoi itsekin, että sektioon todennäköisesti päädytään kuitenkin, mutta "normisynnytyksen" supistuksilla ja muulla on kuitenkin vaikutusta vauvan hengitykseen ja muuhun, ja siksi lähestyisi tällä käynnistämisellä. Että tavallaan ei
Omppua yllätetä vaan, luukku auki ja vauva ulos -tyylillä
Oma olo keveni vimmatusti kyllä tuon takia. Nyt ehkä uskon jo, että kyl se syntyy joskus! Vaikkei se nyt ookaan pahemmin siltä tuntunut
Helpottunut Jemmiksi ja
Omppu