Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

Mulla tarkotuksella lääkäri ronklas eilen ja tänään ja joo sama juttu. Alavatsa ja lantio tulessa ja tosi hellänä. Vauvan liikkeet sattuu ja selkään ja pakaraan veti niin, kun aikaisemmista synnytyksistä kun ovat käynnistyneet/käynnistelty. Samoin tulee vuotoa hiukan, mutta tuntuu, että myös lorahtelee kokoajan jotain muutakin...olisko lapsivettä vai vaan vanhoja öljyjä lääkärin käsistä?
Perkeleen pukamakin iski sitten eilen, että ihan hyvä saada persettään vähän kondikseen ennen pungerrusta:)
 
Jemmiksi, osittain kuulostaa tutulta..mulla kävely on ihan tuskaa ja sattuu alamahaan, selkä kipuilee ja reidet jnkv. Pitkään on jo ollut niin että kyljellään voi olla, selällään ei oikein. Istuminen onnistuu kyllä. Päätäkin kivistänyt tänään. Äsken tuli hiukan rusehtavanverisen näköistä limaa... Takapäässä tuntuu pientä painetta ajoittain... Mutta mä en kyllä hihku vielä, ei kumminkaan tapahdu mitään :D
 
hassel kyllä se sinunkin aika pian koittaa,tuskaista vaan odottaa että mikä pv on se päivä!
Raisu onpa hurjat tulehusarvot,ihmettelen kyllä miten noilla on kotiin päästetty ky 10on normi..!
Jemmiksi jospa se olis nyt sullaki menoa sit!

terveiset sairaalasta!kiitoksia ihanat tsempeistä mut tää ei vaan halua tulla pihalle!!!13tuntia vesien menosta ja ei,nyt supparitki tulee harvemmin...12sit antibiootit.täyttä on muuten täälläkin eli käynnistetty ei olisi ja meinas et en olis aikasemminkaa saanu mitää supistuksia edistäviä lääkkeitä ruuhkan takia,maanantaina syntyny 9!sitä se joulun ja uudenvuodenaika teettää ;D mutta kysyin sit et millo käynnistetään tai saan jotain edistävää sano et aamun lääkärikierroksella lääkäri päättää,sillo kulunu jo 27?tuntia vesien menosta..ja kysy et mitä tämän aamuinen lääkäri sano,öö mikä lääkäri!?en ole lääkäreitä nähnytkään muuta ku kahviossa tms. Ottaa niin aivoon tää ja nyt ressaan sitä et miten vauva voi,ottaahan ne käyrää välil,3krt otettu tänään.iloinen olen siitä et tietää et kohta tää syntyy mutta vihainen ku mun kroppa ei tee mitää edistääkseen sitä!ja ku ei ole se lääkärikään käyny niin ei ole edes ronklattu et jotai avittas,2kätilöä sano tosin et pieni vauva,kyl neuvolas sanottu et ihan sellanen normi3,5kilonen,näkeepä sitte mut nyt ei ainakaan niin pelota tuo koko.jahas mut miepä alan kattoon töllöä ja hajoileen,en jaksa yksin lähtee tallusteleen,miehen kans käytiin portaita käveleen alas ja ylös mut ei mitää vaikutusta..
 
Pikaiset tervehdykset! niin kuin kerhon puolella sanoinkin, olen auttamattomasti lukemisessa jäljessä teidän jutuissa nyt kun koneelle ei yksinkertaisesti ehdi niin usein :) mutta yritän parhaani mukaan kiriä!

Sen verran huomasin että Jiimii oikein paljon tsemppiä sinne kärvistelyjen keskelle, onneksi nyt sentään tietää että hirveän kauaa ei enää voi mennä että sinullakin on vauva sylissä! :heart:

Ja tasapuolisesti kaikille jo vauvautuneille onneksi olkoon ja vielä yhtenä kappaleena oleville jaksamisia ja tsemppiä tulevaan synnytykseen! :flower:

toivoopi Jandhe ja pikku-ukko 12 vrk (ps. meidän kuulumisia löytyy kerhon vauvaketjusta)
 
onnea Tuikku! :heart:

Laura: mun pitääkin etsiä jostain sun edelliset viestit, kuulostaa hurjalta! Toivottavasti toivut hyvin ja voitte hyvin koko porukka :heart: :hug:

Hassel: hei 1,5h treenit ei oo mitään! matsi kestää 1,5h plus tauko, ja siihen ensin matkat ja tunnin lämmittely... arvaa oliko kiva tuolla myrskyssä olla mukana ;) no okei, yllättävän kivasti aika meni, ja pari supistusta sai aikaseksi.

Tänään on ollut supistuksia jo niin paljon, että lähtö oli lähellä (4-6min välein noin 1,5h). Osan aikaa jo itkinkin vaan kivusta... mutta sitten menin sohvalle kontalleni ja siihen ne loppu :O Sen jälkeen pari kipeempää, mutta ei ees mitään kellotettavaa enää. Kylläpäs oli rankkaa, väsytti sen jälkeen ihan hulluna, mutta en kuitenkaan oo saanu unta. Alan tosiaan ymmärtää teitä, ketkä toivotte synnytyksen alkavan! Eihän tollasta kipua kauaa kestä!

Onnea Jerika ja perhe! :heart:

Jemmiksi: kiva kuulla, että sait positiivisia juttuja välillä! :hug:

Jiimiille tsemppiä! Ei kyllä käy kateeks te, joita on ilmeisesti useampikin, ketkä joutuu ruuhkaiseen sairaalaan odottelemaan... :hug:

Nyt kivistää mahaa taas... ja väsyttää. Koittaiskohan sitä jo nukkua vai lähtiskös taas kävelylle...? :p Voikaa hyvin ja turvallisia synnytyksiä kaikille! :heart:

tömpsis ja super 40+6
 
Aloitan omanapailulla, meinaa nyt tulee ihan outoja suppareita tai jotain, kuulostaa ihan samoilta kuin Zophiella! Alaselkään polttelee ja molempiin reisiin vetää jotenkin ihmeellisesti ja jomottaa. Ja takapuolessa tuntuu painetta.
Nivuset on olleet eilisesti asti ihan hemmetin kipeät, en meinannut päästä ylös sängystä yöllä kun kävin pisulla.

Mutta pitää varmaan pitää jalat tiukasti ristissä, kun Keski-Suomessa meinaan synnyttää ja Mustikka varoitteli, että on pikkuisen ahtaan oloista sairaalassa..Taidanpa siis kokeilla nyt käänteistätaktiikkaa ja huijata mun kroppaa, että eihän tässä mitään kiirettä ole, en missään nimessä vielä halua synnyttämään :whistle:
Näköjään sitä ruuhkaa on pitkin Suomea, ihmiset ovat olleet ahkeria petipuuhissa jouluna ja uutenavuotena :D

Hyvä, että Marja on saanut vihdoin ajan käynnistykseen! :heart: Jo oli aikakin!!

Jiimiille vielä tätäkin kautta tsemppiä! Tosi lähellä jo olet, joten yritä kaikesta turhautumisesta huolimatta pitää lippu korkealla! Pian se pikkuinen ihme sieltä tulla tupsahtaa! :heart:

Kyllä sä oot Zophie jo tosi lähellä tositoimiin pääsyä! Ainakin haluan uskoa niin, koska kuten sanottu niin itselläni on tosi samanlaisia oireita :whistle:

Jemmiksi Tervemenoa synnyttämään :wave: :heart:

Vaniljainen ja "Peppi" 38+3 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Zophie
tömpsis No wau, luulisi tuommoisten supistusten jo saavan aikaan jotain! :) Joten vaikka ne nyt lopahtivatkin, niin taatusti edistivät hommaa!

Hyvin te tunnutte kotona pärjäävän, nuokin oli niin tiheitä, että mä olisin varmaan jo lähtenyt viivana sairaalaan :D

Toivottavasti sinne tulee lisää noita!!
 
  • Tykkää
Reactions: Mayah ja Jemmiksi
Ha, soittelimpa synnärille. Ei kuulemma kannata edes mennä, koska "loppuraskaudessa on iha normaalia, että sattuu." :D
Kyseli et kuinka kauan kipuilua jatkunut ja mitä siihen oon ottanut, ni nyt pahimmat kivut ollu 12h/3g panadolia, suihkua ja vuodelepoo ei ollu riittävä. Sano et oo nyt vaa kotona. Ei noteerannu edes lapsiveden määrää, mikä on täl hetkellä vielä yks käynnistysperuste, ei mitään.
Joten tässäpä olen ja odotan et mitä tapahtuu sit. :confused:
 
Zophie, äläpä :D Hyvä että erikseen vielä piti mainita, koska muuten olis ehkä jääny tiedostamatta :D Seuraavan kerran ku soitan ni keskustelu on seuraavanlainen:
"Noni, pää pilkottaa jo"
"No soittele parin tunnin pääst uudestaan, et jos jalatki näkyis, älä turhaan pidä kiirettä sairaalaan tulemisen kanssa."
"Ok."
"Muista se lämmin suihku, se voi helpottaa."
"Kiitti moi."

Gaaaaaaaah.
 
vaniljainen: no mäkin mietin, että miten mulla tulee ne niin tiheeseen heti... kun neuvolastakin neuvottiin silloin että kun ne tulee 5 minuutin välein niin saa lähteä sairaalaan, no nyt kun asiasta uudestaan maanantaina kysyttiin niin se sanoi että 4 minuutin välein sais tulla 2 tuntia, eli siihen me nyt tähdätään. tänään kyllä sanoin jo miehelle että pitäis soittaa jo, mutta sit ne heti loppukin. hmm. ja ihan oikeesti, kuinka kipeetä ne oikeasti sit tulee tekemään kun nyt jo sain itkeä noin kovin??? toisaalta, kannattaakohan kärvistellä kotona ihan kahta tuntia, voi olla voimat ihan lopussa sit ku pääsee sairaalaan, matkaankin menee melkeen tunti. eli ehkä aikasemmin pitää sinne soitella jos kivut on tollaset, mut ei siinä vaiheessa paljon järki kulkenu ;)
 
ihan sama ku lääkärit ja burana - siis ei raskaana oleville. mieheltä leikattiin rannekanava, ja siinä jouduttiin sahaamaan ranteen luu halki. ne anto sille päivystyspakkauksen burana 600mg ja sit käski hakemaan apteekista 400 mg buranaa... kelatkaa! tai kun siltä oli luu murtunut, sama juttu, ja nyt kun revitiin 2 tuntia viisaudenhammasta pois ja sit piti leukaluu leikata auki, ja tuli 6 tikkiä niin se sai 600mg buranaa.... ihan oikeesti, läkerol ON parempi!! haluisin vaan nähdä että syökö mukamas lääkärit ite jotain hemmetin buranaa kun niiltä on luut poikki.... :headwall:
 
Jemmiksi, yhdyn Zophien sanoihin :O ! Mä kans koko päivän miettiny, että soitanko synnärille tästä olosta, mutta en ees viiti. Saan kuitenki vaan pahanmielen...

Tömpsis, joo kyllä se reeni reissu kaikenkaikkiaan täälläkin sen 3h kestää. Onneks seuraavat vasta la, jospa olis toivoo ennen sitä...?
Siellähän suppaillaan oikein kunnolla! Täällä sain äsken vasta päivän ekan kipeen supparin. On niiiin epätoivonen olo, että huh huh!

( . ): molemmat päät aivan tulessa ja kipeenä. Koko päivä ollu niin tuskanen olo, että menin suihkuun tunniks itkemään, kun ei kertakaikkiaan ole mitenkään hyvä olla. No ei auttanu...Mies sitten tuli mut sieltä hakemaan ja pakotti kävelylle. Tuskaahan sekin oli, mutta mieli parani hetkeks. Nyt alkaa taas olla aivan yhtä hel*ettiä kun pystyssä tuntuu että peräpää rähjähtää ja vaakatasossa vatsansisältö päätyy nieluun samantien ja polttaa niin, että kärventyy ihan tosissaan.
Oon tässä koko päivän miettiny, että soittaisin synnärille, että onko niillä mitään millä helpottais/lohduttais, ihan mitä vaan tai että miten hirveä olo oikeesti pitää olla, että suostuvat käynnistämään. Mä en kohta SUOSTU synnyttämään tätä! Kun pelkkä yskiminen tai vähä ponnistaminenki saa itkun tulemaan kun sattuu peräpäähän, saati että pitäs kohta 5kilonen synnyttää alakautta!!!!! :'(
Ei jaksa ei.... :(

Hassel lopen uupuneena ja Tepsukka 40+5
 
Mä en edes viitti enää ottaa Panadolia kun se on sama ku kalkkitabletin vetäsis. Samat kivut kumminkin.
Kaverit kans nauro mulle tänään, että tää lapsi varmaan vilkuttaa kohta alapäästä, muttei vaan tajua tulla ulos :D
Mutta Panadolia ja suihkua vaan siihenki ;) Huvittaa kun se lääkärikin sanoi, että jos psyyke ei kestä ens kertaan asti, saa ottaa yhteyttä. Mitä se mahtais auttaa? Ota Panadoli, sit mee suihkuun rentouttaa alakroppaa ja käteen kylmäpakkaus :D :D Ihan tosi kiinnostais, et mitä ne siel sanois...

Muttamutta, jotain hyvääkin, paperiin tarttui wc-reissulla kellertävänvihreä pieni limaköntti. Mutta ei mussa toivo silti herää, en usko ennen ku näen...sen vilkuttavan käden :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Jemmiksi
Hassel :hug: tästä hali ensin. Uskomatonta oikeesti, että eivät sitä käynnistystä oo vielä tehny. Musta se on parempi että iso vauva alkaa syntymään itekseen saattaa olla iha toimivaki juttu, mut EI sillon, kun sen synnyttävän osapuolen hermot ja paikat on kaikki jo ihan riekaleina. Monelta lääkäriltä jotenki jää huomioimatta se, et sitä äitiäkin saatetaan tosiaan tarvita siinä synnytyksessä, puhumattakaan sit synnytyksen jälkeen.
Mä voin vaan kuvitella, että ton kokonen pikkuihminen oikeesti jo hieman saattaa painaaki yskiessä tai aivastaessaki jo :/ Mulla tän hetkinen tarkka painoarvio olikin pienempi ku mitä piti, mut itku tulee silti joka kerta ku aivastaa. Onneks ei tässä flunssassa oo viel paljon tarvinnu aivastellakaa!

Onks ne sulle sanonu yhtään et miten pitkälle ton täytyy mennä et käynnistävät?


Tömpsis, mä luulen et lääkärit kirjottelee kyl kaverillisesti toisillee iha mitä vaan nappeja :D
 
Ai hitto nii! Mähän oon unohtanu ottaa sitä Panadolia :stick:

Mietin vaan, että kun aina perustellaan sillä, että on vauvalle parempi kun lähtee käyntiin itekseen. Mut kuinka paljon just lääkkeitäkin on hyvä syödä, että se on vauvalle turvallisempaa ku synnytys??!?!? Mullakin alkaa olla jo ties mitä käytössä mahaan ja perään ja ties mihin, että pysyis jotenki edes tolpillaan :O . Onko järkeeeee vai eeeeeei?!?!!?

Kysyy nimim. epätietoinen
 
hassel: :hug: :hug: :hug:
(sun mies kyllä kuulostaa niin ihanalta kun laulelee, btw :) )
mutta meille on pelkopolilla sanottu, että sitten kun ei kestä olla kotona niin menee sairaalaan, tai soittaa. mutta ei se taida aina päteä, ilmeisesti :( soittaisit vaan ja itkisit niille, eihän sitä tiedä jos vaikka kävisi hyvin ja ne antaisi sulle jotain helpotusta? :hug:
saakos peräpukamiin käyttää lääkettä odotuksen aikana? kai sulle jotain helpotusta ees johonkin päähän pitäis saada!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Zophie
Jemmiks, kiitos halista. Tuli tarpeeseen! Kun eivät käynnistä. Mulla on vasta yliaikaiskontrolli seuraava aika. Eli 41+5 tai jotain. Olisko sit ens viikon keskiviikkona. Mutta ei ne sillonkaan käynnistä! Kattovat vaan, että joo, potkii potkii, vahva vauva, kiva kun niin kovasti potkii ja on vilkas, hyvin menee! Katellaan taas muutaman päivän päästä :kieh:

Mä edes jotenki aattelin, kun kaikki sanoo että syntyvät aikasemmin ku edelliset, että olis jotain toiveita! Esikko synty 41+0...ja hiljasta on...
 
Hassel, oon miettiny tota iha samaa, et onks se muka nii paljon parempi et syödään hitomoiset määrät lääkkeitä ennemmi ku et käynnistettäis?! I see no logic there, mut ehkä tohtorit korkeassa viisaudessaan ovat sitte nähneet äidin lääkkeiden syönnin paremmaksi..

Oon samaa mieltä Tömpsin kanssa, että johonki päähän pitäis helpotusta sun saada!
 

Yhteistyössä