Syyskuun Sydänkäpyset *kesäkuu*

Kyllä mä olen saanut saikkua takautuvasti. Eka pätkä kun loppu sunnuntaina ja seuraavan ajan sai tiistaille niin kiltisti laittoi maanantainkin kun vaan muistin asiasta sanoa.

Kyllä tää saikkuilu on paljon helpompaa kun töissä olo! Kävin tänään kaupassa ja se oli mulle ihan sopivasti.
 
jeeni
Saikuista eikös monessa paikkaa voi olla ihan omalla ilmoituksella työnantajalle sen 3pv saikulla ja sitten tarttee vasta lääkäriltä saikkua hakea?

Autoilu ja rinnat Täällä jo ennestään isot tissit, laittakaa se turvavyö kulkemaan rintojen välistä niin ei nouse kaulalle :)
 
Aika menee ihan kamalalla vauhdilla!! Ihan hirvittää, että kohta on jo syyskyy ja kaikki hommat ihan vaiheessa. Meillä siis remontti meneillään ja muutto puolentoista viikon päästä. Ja en ole viel edes päättänyt, mihin haluan mennä synnyttämään... Apua!!

Oma syntymäpaino oli sen 5 kg ja pikkusen päälle. Pituutta 55 cm. Joskus alussa tästä puhuinkin ja sitten unohdin asian taka-alalle pitkäksi aikaa. Nyt on ruvennut taas lapsen paino ja synnytys hirvittämään. Meillä menee tuo isokokoisuus suvussa eikä mieskään ole neljäkiloisena ja 54 cm ollut ihan sieltä pienimmästä päästä. Pitkää vauvaa siis ainakin odottellen saapuvaksi :) Onneksi pääsen istukan takia vielä ultraan niin samalla voi kysellä tuota kokoasiaakin..

Tunsin tänään ensimmäisen hikan!!

Tarjonta, täällä ollaan perätilassa. On ollut ihan koko ajan ja nyt alan toivoa jo kääntymistä, kun en tiedä mitä ajatella noista kääntöyrityksistä sitten lopussa ja jos vauva on vielä isokokoinenkin...

Autossa matkustaminen onnistuu edelleen ihan tavalliseen tapaan. Samoin kaikki muut touhut. En tiedä kyllä edes mitä supistelut on, joten en osaa niitä ehkä ihan samalla tavalla tulkitakkaan.

Linea negra näkyy ihan alhaalta rintoihin saakka, tosin haalenee ylöpäin :)

Huomioimisesta vielä, mies ei onneksi ole vielä ruvennut "ylisuojelevaksi" mutta kaikki muut kyllä. Juhannuksenakin mökillä sain monesti kuulla, että varo sitä tai älä tee tota.. Lisäksi miehen äiti jaksaa kysellä jaksamisiani ihan kyllästymiseen saakka. Tekis mieli sanoa, että ilmoitan sitten kun en jaksa tai voinnissa tapahtuu muutoksia, vaikka eihän kukaan mitään pahaa tarkoita. Olen vain oppinut melko itsenäiseksi ja tykkään aktiivisesta elämäntavastamme :)

Olikohan vielä mitä, paljon oli lukemista kun oli pidempi tauko reissujen takia. En nyt millään muista kaikkea. Tervetuloa vielä uusille ainakain :)

Marsa ja poju 27+6
 
Tervehdys kaikille!

Täällä ollut rauhallista, mutta eilen illalla alko taas selkäsäryt (menkkakipu). Neitokainen ilmeisesti on itsensä tuupannu alas, kun nyt sit häpyluuta särkee ihan tuhottomasti ja alavatsa on ihan vihlovana kokoajan. Otin panadolia ja nyt rupee hiukan helpottaa.
Neiti on tänään ollut tosi levoton ja kaikki liikkeet tuntuu ihan tuolla alhaalla ja samoin ne sukkapuikkokivut ovat iskeneet tännekkin:( Hikka on jatkuvasti...:) Juuri luin yhdestä lehdestä, että yleensä tytöillä on hikkaa vatsassa paljon enemmän ja pojilla vain harvakseltaan. Keskiviikkona sitten äitiyspolille tarkastaa kohdunsuun tilanne ja miettimään insuliinin aloitusta.. Eilen aamulla paastosokerit oli 6.9 :( ARGH!! Tosin en ollut lauantaina syönyt oikein kun iltapvällä ja illalla sitten yhden makkaran.
 
Moro! Ja taas särkee päätä :( Eli pikaisesti vaan kommentoin...

Talvicci: mä sain kaksi käyntiä, eka kätilölle ja sit lääkärille. Saa ottaa miehen mukaan jos haluaa, mä otin. Jonkun lapun mun peloista täytin etukäteen, mutta ei se kätilö sitä paljoa tutkinut. Varmaan sairaaloiden välillä on paljon eroja. Kai mä sinne lääkärillekin menen vaikka en sektiota toivokaan, ehkä siltä voi kysellä vaikka miten repeämiä sairaalassa pyritään välttämään tms. Rohkeasti kyselet vaan kaikkea mikä mieltä painaa! :hug: Niin ja aika tuli postissa muutaman viikon kuluessa.

R-M: miten se auttaa miestä, että käytte seksivälinekaupassa? :confused: :LOL: Voi kunpa me saatais tollanen kotiläksy, pliiis pliiiiis pliiiiiiis...... mutta eipä taida neuvolassa ketään kiinnostaa MUN tyytyväisyys seksiasioihin.... :kieh:

Mä huolestuin kun Sintti ei potki. Kuuntelin dopplerilla ja syke oli 124-137 suurinpiirtein, eli tosi alhanen mun mielestä... pitäskö huolestua enemmänkin...? Ei oo kiva tunne kun ei potkita :( Kai se pitää kohta syödä taas jotain ja sitten kokeilla uudestaan kuulostella...

Ainiin: onko muillakin virtsaputken suulla tai siellä tienoilla kipuja? Tuntuu, että koko ajan saa käydä vessassa, mutta kirvelyä ei kuitenkaan ole, eli tuskin kyseessä on tulehdus. Ehkä vauva painaa virtsarakkoa jo niin kovin, että tulee tuollaisia epämiellyttäviä kipuja sinne tienoille?

Voikaa hyvin!
tömpsis ja super 29+4
 
Viimeksi muokattu:
R-M
Tömpsis, neuvolatäti meinas, että jos minäkin saisin taas intoa petipuuhiin kun käytäis ostoksilla.. Tosin kerrottiin sille, että värisevä joululahja mieheltä on edelleenkin testaamatta joten jos siitä alottais eka :D Jotenkin ei vaan oo saanu itteesä syttymään ja sen homman alottaminen vissiinkin "haastavinta".. Ärsyttäähän se itteesäki kun välillä pihtailee, mut onhan tässä isona syynä se että riitoja yms ollu aika paljon niin ei seksi oo ihan ekana mielessä. Mut sitten kun menee muutenkin hyvin niin huomaa sen makuuhuoneen puolellakin. :) Huomaa muutes että neukkutäti on valmistumassa seksuaaliterapeutiks kun tommosia ohjeita antelee :D

Mää nyt päätin että jos torstaina neuvolalääkäri ei kirjota mulle tätä päivää takautuvasti ni olkoon vaikka sitten luvaton poissaolo, ei kiinnosta enää tässä vaiheessa :D Loppuu duunit tuolla kuitenkin tähän, työsoppari ku on vaan 31.8. saakka.
 
Moi kaikille!

Mahtuisko vielä mukaan? Olen seuraillut palstaa jo pitkään, mutta olisi varmaan ihan kohteliasta myös ilmiantaa itsensä! ;)

Meille on tulossa toinen lapsi. LA on 14.9. Ultrassa tulokas näytti pojalta. Esikoistyttö täyttää kohta 3-vuotta. Asutaan Helsingissä ja esikoinen syntyi Naistenklinikalle. Sinne suunnittelen nytkin meneväni, ellen sitten tee viime hetken muutosta Kättärille (vähän jännittää ne NKL:n neljänhengen-huoneet).

Tämä raskaus on ollut hankalampi kuin ensimmäinen. Ensinnäkin sitä odotettiin kaksi vuotta, kun esikoinen tärppäsi kolmannesta kierrosta. Tulosta tuli lopulta hormonipistoksilla. Alkuraskaudessa voin tosi pahoin ja keskiraskaudessa kärsin emätintulehduksista, jotka aiheutti supistuksia ja muuta epämukavuutta. Kunnon antibiooteilla tulehdukset selätettiin ja nyt on olo ollut oikein hyvä. :) Hellejakson alkamista tosin jännitän, koska esikoisen kohdalla turposin helteillä hervottomaksi enkä saanut nukuttua.

Aurinkoista kesäpäivää joka tapauksessa kaikille! :)

Kurpitsainen ja mörrimöykky 28+6
 
Tervetuloa joukkoon Kurpitsainen

Virtsaputken suulla tai siellä tienoilla kipuja? Kyllä on havaittavissa sellaista piston tapaista välillä kun esim. kun istun pissalle, mutta ei haittaavasti. Eikä mitään kirvelyä tms. ole. Eikä tulehduksia.

Nytkö ne helteet alkaa taas, hikeä pukkaa vaikkei mitään edes tee :O Tavallaan lämminkin on ihan kiva mutta liian kuuma on liikaa.. Onneksi ei turvotuksia ole, ainakaan vielä, toivottavasti ei tuliskaan.

R-M toivottavasti saatte intoa makuukammarin puolelle! Meillä seksielämä ennallaan, alun haluttomuuden jälkeen. Tietty luovuutta vaatii tämän masun kanssa, mutta ihan hyvin on viel onnistunut ja mieskin on tyytyväinen :)

30+3
 
Tervetuloa Kurpitsainen! Tulehan mukaan myös Helsinkiläisten pinoon :)

Virtsaputken suulla tai siellä tienoilla kipuja?
Ajoittain oon huomannut tällaisen epämiellyttävyyden. Tulee selvästi silloin kun vauva on alhaalla. Mulla kun muutenkin alhaalla niin tuntee aika hyvin kun alkaa hinkata itseään virtsarakkoa vasten :S Tällöin tuntuu mys tyota virtsaputken kipua :( No onneksi on enää 3kk LA:aan :D

Pesin eilen kestovaipat ja odottavat nyt tuossa "paketointia". Laiten ne siis käyttövalmiiksi niin mieskin suostuu käyttämään :D Ja onhan sitten helpompi vaihtaa kun on valmis paketti valmiina.

-S ja M-M 26+4
 
Tervetuloa Kurpitsainen :wave:
Onpa meitä syyskuisia muuten paljon :)

Tihkuuko teillä maitoa? :D
Esikoisesta alko tihkumaan joskus rv.23. Nyt on monta viikkoa tissit tuoksunu maidolta :LOL: Mut nyt hoksin pari päivää sitten et maitoo tulee ku puristaa...


Talvicci ja Torsti rv.27+4 :heart:
 
Tervetuloa Kurpitsainen ! Meillä on sama la ja Naistenklinikalle minäkin menossa :) Viimeeksi sain muuten 2 hengen huoneen eli on siellä niitäkin!

Mulla on ollut välillä pissalla käydessä sellanen painon tunne tuolla alhaalla mitä en muista viime raskaudessa olleen. Ehkä vauva vaan on niin alhaalla tai jotain? Ei siis satu tai pistele tai mitään, eikä ole siis aina pissalla käydessä.

Nyt tuli tenkkapoo, saatiin eilen huippuhyvät Brion rattaat ja mietin että mitkä sit kakkos-rattaiksi. Kun alunperin oli tarkoitus ostaa Emmaljungan Nitro Cityt kun niissä on kaikki haluamani ominaisuudet: kääntyvät eturenkaat + säädettävä työntöaisa + makuulle menevä selkänoja + kasvot työntäjään päin... Noi Briot on siis todella tukevat, isot ja selkänoja menee makuulle eli oikein hyvät talvikeli-rattaat ja vähän isommalle vauvalle. Mutta niissä vauva on kasvot menosuuntaan eikä ne etupyörät käänny. Ostaako ne himoitsemani Emmaljungat vai kasvot työntäjään päin olevat "kauppakeskus" matkarattaat???? :headwall:

Kiitos tutti-ja pullo -vastauksista! Lisääkin saa tulla! Ehkä se Avent sit ois kokeilemisen arvoinen? Tyttö oli pullo ja tutti-vauva, ja imetys takkuili, joten pakko on nytkin ostaa pullot varmuudeksi jo valmiiksi.

miirikki ja pööpö 28+6
 
´miirikki Mä ottaisin ehdottomasti ne emmaljungat :D
Tuttipulloja meilläkin on Aventeja, mun mielestä ihan ykköset! Ekan kohdalla kaupoissa oli vielä ainun pulloihin sopivia NUKin pikkututteja, mutta niidne valmistus lopetettiin ja kakkoselle ostin noita Aventeja. Nyt niitä on ostettu lisää ja aion kyllä käyttää niistä ne vanhat BPAalliset ja uudet BPA vapaat. Varsinkin pienellä noi Aventin tutit on mahtavia kun niissä on vain pieni reikä 0kk koossa. Meillä itseasiassa sen koko reilu 1v oli käytössä ne 3kk tutit, kun pojan mielestä 6kk tuteistakin tuli liian kovaa ja meinasi raukka tukehtua niihin :( :LOL: Vellipullona oli sitten NUKin 250ml pullo ainun vellitutilla. Aventissa myös se hyvä puoli ettei tarvitse arpoa miten päin pullon suuhun laittaa. No tietenkin tutti edellä, mutta kun ainussa se reikä on toisella puolen tuttia ja reikä pitäs olla kitalakeen päin niin varsinkin pimeässä/hämärässä sen reiän löytäminen on vaikeeta.

Niin ja meillä siis molemmat ollut pullovauvoja, kuten tämäkin tulee olemaan, joten paljon on pullojen kanssa pelattu ;)
 
Viimeksi muokattu:
Hurjasti tullut tekstiä! Täytyy lueskella ihan ajan kanssa läpi :) Mutta omanapaisesti näin alkuun…

Neuvolalääkärissä kävin aamulla, ja ei muuta kuin päivystyslähetteellä äitipolille. Ei löytänyt kohdunkaulaa ja ulkosuu oli höttöinen… Ultralla katsoen saivat kuitenkin vielä 1,5cm kaulaa ja sisäsuu oli kauniisti kiinteä ja kiinni, joten pääsin kotiin lepäilemään. Joka tapauksessa siis ne supistukset olivat lyhentäneet kaulaa ja pehmentäneet kohdunsuuta, joten tosi rauhassa saa ottaa. Iloista oli, että pieni vastasi viikkoja 27+ kaikissa mitoissa, eli reilua viikkoa isompaa :heart: ja painoarviokin oli jo 1200g :O Jotain verikokeita ja muita näytteitä ottivat kanssa, niistä saa sitten myöhemmin tietoa.

Muuten neuvolassa oli kaikki ok, joten nyt sitten vaan lepäillään.

Syntymäpainoista oli ollut puhetta. Itse olin jotain 3,5kg ja 48cm, esikoinen rv 40+4 3300g ja 50cm. Painoarvio rv 26+5 oli 1160g tästä toisesta, ilmeisesti vähän isompana kasvaa.

Raskausarvilta vältyin esikoisen kanssa, tästä toisestakaan ei vielä ole ilmaantunut. Toivotaan, ettei tulekaan :)

Vauvelille on tullut itse ommeltua muutama kestovaippa, ei muuta. Niin hyvin on esikoisen jäljiltä tavarat tallessa.

hikka on alkanut viimeinkin tuntua :heart:

Ylisuojelevaisuutta ei varsinaisesti ole ollut, mutta mies kyllä on hoitanut kaikki raskaammat hommat ihan kyselyittä. Nytkin äitipolikäynnin jälkeen vaan totesi, että et tee sitten mitään. :D Hyvähän se on, että näin päin… ikävämpi juttu olisi, jos joutuisi itse hampaat irvessä tekemään, vaikka lääkäri olisi kieltänyt : /

Branwen ja Sissi 26+5
 
Viimeksi muokattu:
jeeni
kuulumisia äitipolin kontrolliultrasta. ei ollut kaikki kunnossa, laajentunut munuaisallas edelleen ja lisäksi kaiukas suolisto, mikä näkyi kyllä rakenneultrassa, muttei enää viime kontrollikäynnillä. tarkoittaa siis sitä, että soft markereita 2 :( Antoivat vielä mahdollisuuden halutessamme punktioon, jota taas viime kerralla eivät ollenkaan suositelleet, kun ei kuulemma ollut mitään viitteitä kromosomipoikkeavuuten. nyt kuitenkin viitaisi johonkin sellaiseen ja viikon päästä päätettiin sitten mennä punktioon. loppuu ainakain tämä miettiminen, että onko vai eikö ole? muutahan merkitystähän punktiolla ei tässä vaiheessa enää ole kuin, että epätietoisuus loppuu (rv 31+). Kaikki muu kunnossa ja mikään muu ei viittaa kromosomipoikkeavuuteen. down riskiluku 1:18 000... No toinen mahdollinen vaihtoehto on, että lapsi menee synnyttyään pariin leikkaukseen, jos jossakin on tukos ja siitä nuo rakennepoikkeamat. aika vaikea edes ajatella, mitä tässä nyt pitäisi ajatella.

anteeksi nyt vain omat kuulumiset, ei jaksa oikein pohtia, että mitä täällä on kirjoiteltu

jeeni ja kaveri 30+0
 
jeenille peukkuja että punktio näyttäisi kaiken olevan hyvin! :hug: Mun veljelläkin on havaittu aikanaan munuaisaltaiden laajentuma ultrassa.

Branwen
, koeta jaksaa lepäillä, vaikka tylsää se onkin!!

Kurpitsainen tervetuloa!

Hikkaa on ollut muutaman kerran, viimeksi lauantaina alhaalla tuntui :)

Tilasin juuri hoitotason ja turvakaukalon jalustalla netistä...Eilen löytyi ihania vauvan vaatteita aleista. Ja rahaa senkun palaa. Loppuviikosta pääsen katsomaan kaverin pientä tyttöä, eilen syntynyt ihana peikkotyttö :heart:

Poksumispäiväkin on, 28+0 jo ja rv 29, mihin tää aika oikein menee, pari kk ja mun pieni on jo täysiaikainen :O
 
Jeeni: Täällä myös pidetään peukkuja että teillä kaikki olisi hyvin!:hug:

Branwen: Voimia lepäilyyn!

Marja: Mulla sama juttu että häpyluuta särkee ja on niitä sukkapuikko kipuja!

Kurpitsainen: Tervetuloa!

Talvicci: Mulla on nyt ruenu tihkumaan maitoa!

Soittelin tk:n kilpirauhaskokeista ja olikin arvot niin että taas vajaatoiminnan puolella lääkkeistä huolimatta ja sitte mulla taas tämä joka kesänen riesa eli joku kurkku/nielu tulehdus, joka luultavasti menee ilman antibiootteja ohi, eli löyty syy tuohonki kun kurkkua puristaa ja on kipeenä!En tiiä mistä johtuu, mut nyt monena kesänä vaivannu tuo!

Onko muilla tuota yö valvomista? Mie taas viime yönä heräsin kun isäntä tuli yhen aikaan töistä ja joo sain sit valvoa puol neljään asti, uni ei vaan tullu vaikka väsyttikin!

Rv 31
 
Viimeksi muokattu:
Yövalvomista harrastetaan täälläkin, poju keksii joskus 03-04 aikaan että nytpäs ei nukutakaan, vaan alkaa puuhailemaan omiaan. Sitten ei auta kuin nousta ylös ja kierrellä ympäri taloa..Onneksi enää kolme aamuherätystä ennen kesäloman alkua, niin jospa tämän vielä jaksais puoliunisena.
Perhevalmennuksista, kuinka moni niissä on käynyt, ainakin meillä ne on niin pahaan aikaan, että en töistä sinne ole kuin kerran päässyt. Mutta ensi viikolla menen, kun lomalla olen. Voikohan niihin mennä yksin, kun tiedän jo melkein 99% varmasti että mies ei sinne töiltään pääse? :confused:

Voikukka ja tänään pokspoks 30 !!
 
Minä valvon ainakin:( Viimeyönä heräsin klo 4.10 ja ei mitään tietoa uudestaan unenpäästä kiinni saamiseksi. Nousin sitten, siivosin vessan, keitin kahvit ja istuin koneella. Aamulla mies heräs töihin 5.30 ja katto mua kun istuin sohvalla ja sano, että ala painua nukkuun siitä:) Tää oli meillä oikein hellyyden osotus:) No kahdeksan jälkeen painuin takas sänkyyn ja heräilin 10.30, kun isommat tuli herättään. PErjantaina olis viimenen saikkupvä ja vähän mietin, että jos menis töihin kokeileen...tosin uudet listat oli tullu ja mulla tyhjää melkein 4 vkoa, kun olettavat, että olen saikulla. NÄinhän ei voi kyllä toimia ja ajattelinkin, että olen kumminkin kuukausipalkkalainen ja meillä on tasottumisjärjestelmä, niin taidan lomailla sitten tuon ajan palkallisena.. Kopiot on työvuorolistoissa ja mielestäni työnantaja ei voi velvottaa mua töihin tulemaan "hälytettynä" koska vuoroja ei ole listalle laitettu... Onks jollain kokemusta?

Vauveli on ollut edelleen tosi vilkas ja levoton. Pyörii, potkii ja tärisee kokoajan. Onkohan nyt joku urheilurundi menossa, kun eilisestä asti on meuhkannut? Jopa viimeyönkin... Nyt potkut tuntuvat ylhäällä, joten eilisestä on itsensä kiepannut ympäri:)
 
marsa Olettepas te tosiaan olleet pitkulaisia molemmat :) Mutta mulle ainakin sanottiin neuvolassa, että jos haluaa tarkempaa tietoa vauvan koosta ennen synnytystä, niin se on tottakai mahdollista. Mä otin siis asian puheeksi ihan sitä kautta kun meillä tuo tyttö on ollut alusta asti viikon verran isompi, mitä viikot vastaavat.
Me ollaa oltu molemmat myös miehen kanssa pitkiä, mutta tarkempia mittoja en muista, pitää kysellä äideiltä :) Hirveän painavia ei kuitenkaan olla oltu.

Tarjonta 4D- ultrassa muutama viikko sitten vauva oli perätilassa, mutta taitaa olla tällä hetkellä poikittain! Tuntuu meinaa ihan hervottomia potkuja molempiin kylkiin ja taitaa pikkuisella olla jalat oikealla puolella, kun ihan selvästi tuntuu joku kantapää tai polvi vähän väliä oikealla puolella ja oikein puskee esiin semmoinen kova möykky :D Vaikka voihan se tietysti olla kädetkin :) Niin hassua miten koko masu heiluu ja hytkyy kun toinen siellä liikkuu! Ihanaa!!

Autossa pystyn olemaan edelleen ihan normaalisti, sekä kuskina, että kyydissä. Mutta asettelen aina hyvin turvavyön niin alas vatsalle, kuin pystyn.

Linea negraa ei ole vieläkään ilmaantunut. Saa nähdä ilmaantuuko moista ollenkaan :rolleyes:

Raskausarpia ei onneksi ole toistaiseksi tullut. Nyt on kyllä välillä hiukan alavatsaa kutitellut, joten taitaa iho venyä..Oon koitanut nyt rasvailla vielä vähän enemmän ja se on pitänyt kutinan aisoissa.

Meillä mies huomio hiukan tavallista enemmän. Se on aina kantanut kauppakassit ja muut painavat asiat, joten sen suhteen ei ole tarvinut opetella uusia tapoja :) Mutta selvä muutos on tullut väkijoukossa kulkemiseen, eli se ei millään päästäisi mua paikkoihin, jossa joku voi töniä vahingossa. Koko ajan se enemmän ja enemmän puhuu vauvalle, koskettelee masua ja tänään uskaltautui jopa vähän laulamaan, tosi vähän pelleilemällä, mutta kuitenkin :D

marja Mä en ole vielä tuntenut hikkaa, mutta jokaisessa ultrassa tyttö on hikotellut useampaan kertaan, joten hyvin mahdollista, että tytöillä tosiaan hikka on yleisempi!
Ja sukkapuikkokipuja on täälläkin, samaten jomotusta häpyluun kohdalla, sekä vihlomista nivusissa, välillä jopa niin että pitää mennä kaksinkerroin! Ei ole kivaa! :/

tömpsis Mun mielestä tuo ei ole mitenkään huolestuttavan alhainen syke! Mutta tietysti jos huolestuttaa, niin kannattaa ottaa yhteyttä neuvolaan. Mulla kuitenkin vauva oli tosi rauhallinen viikko sitten, oikeen tunnustelemalla tunsin jotain pienen pieniä hipaisuja, mutta muuten en tuntenut mitään. Ja tota kesti pari päivää. Epäilen, että tyttö oli vaan semmoisessa asennossa, ettei liikkuminen tuntunut niin hyvin. Parin päivän jälkeen alkoi taas tuttu temmelys, niin että koko vatsa tärisi :)

Kivusta virtsateissä tai siellä jossain, niin mulla ainakin on moinen vaiva! Pissatestin tulokset sain tänään ja kaikki oli kunnossa, joten tosiaan liittyy varmaan jotenkin vauvan asentoon. Varsinkin, jos mulla on pissahätä enkä heti pääse vessaan, niin alavatsa tulee tosi kipeäksi ja virtsarakon tietämillä on painava tunne. Ja vessassa saan ravata koko ajan, mutta se on normaalia, kun vauva painaa virtsarakkoon :) Ja just semmoista pistelyä on myös!

Kurpitsainen tervetuloa!! :wave: Toivottavasti voit hyvin loppuun asti ja vältyt tuvotukselta tällä kertaa!

Maitoa ei tule vielä! Välillä olen jopa ihmetellyt, että eikös sitä jo pitäisi alkaa tulemaan...? Saunassakin olen puristellut nännejä, mutta eipä näy vielä mitään!
Nännit on kyllä turvonneet ihan hervottomiksi, mitenköhän edes mahtuu vauvan suuhun? :D Mulla on nännilävistys ja olen jo pari kertaa saanut vaihtaa siihen pidemmän tapin..Kohta pitää jo ottaa varmaan pois.

Branwen Hui, kamala! :hug: Nyt kamalasti vaan lepoa, kirja käteen ja nautit vielä tästä ajasta kun saat vaan olla ja lötköttää! Toivottavasti pieni vielä malttaa olla masussa!

jeeni Voi ei! :hug::hug: Hyvä, että menette punktioon, saatte ainakin selvyyden, että missä mennään! Toivottavasti kaikki olisi hyvin!! :heart:

Yövalvomisia on välillä, mutta onneksi tosi harvoin. Edellisyönä en meinannut millään saada unta, kun vauveli potki niin hirveästi, eikä meinannut millään rauhoittua.

Voikukka Me käytiin perhevalmennuksessa ja tottakai niihin voi mennä yksinkin jos mies ei pääse! :)

Mulla oli taas tänään lääkäri noiden harjoitussupisten ja viime kertaisen korkean verenpaineen vuoksi. Verenpaine oli onneksi laskenut taas normaalitasolle, oli 110/71, kun viimeksi oli 135/75. Ilmeisesti syynä oli viimeksi mun pari päivää sitten olleet, koko viikonlopun kestäneet polttarit ja niistä johtuva ihan t.o.l.k.u.t.o.n väsymys.
Mutta pulssi oli tälläkin kertaa korkea, eli levossa 106! Kerroin lääkärille, että mulla tulee vähän väliä, vaikka en edes liiku niin tosi hengästynyt olo ja tunnen miten sydän lyö kamalan kovaa. Hän määräsi mut sydänfilmiin, verikokeisiin ja kilpirauhaskokeisiin. Saan tulokset huomenna.
Kohdunsuulla kaikki oli kunnossa, joten ei ole harjoitussupistukset aiheuttaneet mitään vahinkoa.
Sairasloma kuitenkin jatkuu aina äitiysloman alkuun asti, joten saan nyt sitten kesäloman rahana, joka ei ole ollenkaan huono juttu :whistle: Kesälomakin alkais vasta kuukauden päästä, mutta lääkäri oli ihana ja pisti elokuun loppuun asti sairaslomaa, niin ei tarvi koko ajan siellä käydä hakemassa lisää! Työmotivaatiokin on kyllä ihan nollissa..;)
Sain lääkäriltä taas luvan liikkua normaalisti, se kuulemma tekee vaan hyvää niin kauan kuin ei tunnu liian pahalta. Kaksi edellistä nuorta lääkäriä kielsi liikkumisen ja rehkimisen, mutta tänpäiväinen kokenut, vanhempi lääkäri sanoi, ettei liikuntaa tarvitse mun tilanteessa vielä välttää. Ihanaa, koska mä tykkään lenkkeillä koiran kanssa, enkä osaa maata vaan sohvalla :)

Nyt on kyllä ihana olo, kun ei tarvitse enää töitä miettiä, vaan saa keskittyä vauvaan ja häihin! :)

Vaniljainen ja Prinsessa 27+2 :heart:
 
Vaniljainen:Mulla on ollut vähän samanlaisia oireita, tosin syke on ollut verenpaine mittarilla 80 luokkaa! Mut hengästyn ja tuntuu että syke on korkeella ja (kurkussa inhottava tunne)! Mulla otettiin myös verikokeita, sydänfilmi ja kilpirauhaskokeet! Mulla on todettu pari vuotta sitten kilpirauhasen vajaatoimintaa ja oli nyt taas arvot vajatoiminnan puolella, muuten verikokeet ja ekg oli ok! En kyllä tiiä johtuuneeko tuo kurkun puristus kuitenkin mulla siitä, kun nyt on joku kurkkutulehus...
 
ansuliini kiitos vastauksesta! :) Mulla ei ole koskaan ennen testattu kilpirauhashommeleita, mutta kun muistelen niin voi olla, että samantyylisiä oireita oli jo ennenkin raskautta, mutta nyt ne jotenkin tuntuu selvemmin. Nyt kun googlettelin noita vajaatoiminnan oireita, niin kyllähän mulla on oireita, jotka täsmäävätkin, mutta myös monia jotka eivät täsmää, kuten turvotus ja painonnousu ja huomasin, että ainakin nopeasti vilkaistuna vajaatoiminta aiheuttaa sykkeen hidastumista, eikä nousua? :confused:

Kiva jutella jonkun kanssa, jolla samoja oireita! Hengästyminen tuntuu inhalta, samaten kun tuntee miten sydän pomppoilee tuhatta ja sataa!

Edit. Liikatoiminnassa näyttäisi olevan oireena sydämen tykyttely ja nopea syke..
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä