Syyskuun Sydänkäpyset *heinäkuu*

Tömpsis kannattaa soittaa neuvolaan, jos vielä tulee tollasia lorauksia... Sen voi tarkistaa pikatestillä et onks se lapsivettä. Joskushan voi pissaakin lirahtaa näillä viikoilla, kun lantiopohja löystyy ja lapsi painaa alas.

Niin ja tsemppiä makoilijoille! Varmasti odottavan aika on pitkä... Huih.

Jee! Eka hankinta melkeen tehty! Huusin huutonetistä imetystyynyn, pitäs olla siisti ja yhdellä lapsella ollut, eikä maksanu kuin 15e :) Täytys käydä se ens viikolla hakee. Oli ihan joku merkkityyny vieläpä, en muista kyllä nyt merkkiä mut on se täälläki vilahdellut ;) Esikoisen apuna käytin kyllä ihan normityynyä, enkä edes ajatellut ostaa tuollaista, mutta testataan nyt kun kaikki noita kehuu ja tuli tuo vastaan.

Painosta Mä oon ollu ihan normipainoinen. Oisko mulle tullut nyt joku 8-9kg... esikoisesta tuli yhteensä 10kg, että ehkä nyt tulee vähän enemmän. Mutta mulla kyllä lähti viimeksikin paino tosi nopeasti, olin imetyksen lopettamisen aikaan hoikempi kuin vuosiin. Tosin sen jälkeen paino hiipi takas samoihin lukemiin, mitä oli ennen raskautta. Imetysaikana pysty syömään kaikkea hirmuisesti ja paino vaan putos, jäi vähän päälle se syöminen :D Mulla on tullut molemmissa raskauksissa painoa alkuraskaudessa enemmän ja loppua kohden vähemmän, vaikka kai se yleensä menee toisinpäin. Mutta alussa oon ollu tosi uupunut, enkä oo tehnyt muuta ku syönyt ja nukkunut, että ehkä se johtuu siitä. Ja kun kohtu painaa mahalaukkua nyt, niin tulee kai syötyäkin vähän vähemmän...
 
merkkari: ei meillä oo neuvolassa niitä testejä, sitä varten pitää mennä sairaalaan. mutta jospa neuvola lähettäis vaan tohon "omaan sairaalaan", no joo, ei ne siellä oo ennenkään suhtautunu kauheen huolestuneesti ku oon tästä samasta asiasta kyselly (ihan vaan varmuuden vuoksi). kyllä nyt huolestuttaa aina välillä, vaikka järjellä ajatellen se oli hikeä. muoks: ja onnea ekasta hankinnasta! :D :flower:

en tykkää siitä, että kaikkeen sanotaan neuvolassa vaan "joo se kuuluu asiaan" ilman mitään tutkimuksia... no onhan ne ainakin tähän asti ollu aina oikeassa, mutta silti, huolestunut haluaisi vähän varmuutta asioihin ja että otettais vakavasti... :ashamed:

mulla on viime päivinä ollut ihme pahoinvointia... nälkäisenä ja myös kun syön :O onkohan se vatsalaukku jo niin pieni, ettei ihan litratolkulla mahu tavaraa... äsken vedin janooni kauheen määrän vettä, ja sittten alkokin jo oksettaa... ehkä pitäis opetella juomaan ja syömään pikkasen hitaammin :D Onko muilla tällästä?

hyvää yötä ja nähdään taas :)
tömpsis ja super kohta 31+1
 
Viimeksi muokattu:
Tömpsis: Olikos sulla niitä supistelujakin tässä lähipäivinä enemmän vai muistanko väärin. Käy ihmeessä tarkistuttamassa tilanne. Voihan se lorautela jostain ylhäältä kalvoista.

Täällä on oikein neuvolapäivä tänään. Jotenkin näitä odottaa kun vimeisin tavallinen neuvolakäynt on ollut aikaa sitten. Kaksi viimeisintä on ollut lääkäri neuvoloita. Eli rv 21+ on ollut viimeisin tavalinen neuvola.

Leo rv 32+3
 
jeeni
tömpsis minuakin ärsyttää tuo, ettei neuvolassa oikeastaan huolestuta mistään. ja kun itse en ole mikään kova ääninen valittaja, niin "kaikki kuuluu asiaan". mitäpä jos ei kuulukaan? Ja jotain jos kysyy niin eivät kuitenkaan tiedä ja asia jää siihen, olen ollut siinä mielessä paljon tyytyväisempi, että raskauden seuranta kuuluu meidän tapauksessa myös äitipolille. toistaiseksi käyn siis molemmissa :D

Huomenna virallisesti äitiysvapaalla!

jeeni 31+3
 
nimistä: meillä tytölle nimi valmiina tai siis kaikki 3 nimeä... pojalle valmiina vain toinen ja kolmas nimi, etunimestä ei oo vielä varsinaisesti tehty päätöstä. Miehelle kun ei kelpaa mikään mitä ehdotan, mutta ei sitten itsekään keksi mitään!! :headwall: ainoot kriteerit mitä oon nimelle asettanu on se et se on lyhyt ja siin ei saa olla r-kirjainta.. sukunimessä kun on jo se r, ni eipähän tarvi sit ärrää sorautella jos sellanen ongelma on :D

tiikkonen + juniori,
tänään poksutaan täälläkin 29+0 :heart:
 
tömpsis mulla on kans pahoinvointia! Yks ilta söin vähän huonosti iltapalaa, yöllä oli maha kipeä, tyhjä ja oksetti! Ja muutenkin tulee maha tyhjänä oksettava olo. Kuin myös ylensyöneenä :D Tulee helposti syötyä liikaakin, kun maha painaa niin mahalaukkua, yöh.
 
Jeeni ja Tömpsis: Mua ärsyttää tuo arvauskeskuksen kommentit joka asiaan. ota Panadolia... Joo-o. voin ottaakin, mutta miksi ei tutkita. Varsinkin nyt kun oli tuota sappivaivaa. Mutta ei voi mitään. Onneksi on se neuvola niin saa avautua. täällä on ihan mukavat nuo neuvolatädit ja ottavat hyvin asiat.
 
Mulla on kans ajoittain sellaisia pahanolon aaltoja.
Olen ajatellut kaikkien "vaivojen" johtuvan vaan tästä makaamisesta ja olla möllöttämisestä.

Nukun vähän kun en liiku ja yöllä heräilen vauvan liikkumiseen. Illalla ei tule uni ja aamulla nuorimmainen herättää taastusti sikeästä unesta :D Toki hormonit valmistaa mua jo yöimetyksiin ja valvomiseen, mutta suurin syy valvomiselle taitaa olla kuitenkin tää makaaminen. Olisi ihana käydä vaikka kilometri kävelemässä. Tiedän etten pystyisi edes sitä matkaa nyt pystyssä, taju menisi ennen maalia :D

Vielä kaksi päivää sunnuntaihin. Sitten synnytyssairaala varmistuu K-HKS:ksi. Siihen saakka synnytän TAYS:issa. (Alle 32 viikkoisia ei synnytetä keskus-sairaaloissa ja se lasketaan niin että 31+6 mennään vielä yliopistolliseen sairaalaan)


Huldis ja pikkusisko 31+5:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hassua että kirjoititte pahoinvoinnista oon nyt kaksi kuukautta ollut oksentamatta (toki pahaa on tehnyt koko ajan), mutta tänä aamuna alkoi oksentaminen :headwall: Mulla loppuu oikeesti huumori jos tää alkaa taas. Tällä mahalla ei oo enään mikään pikkujuttu kyykkiä tuolla pöntöllä, onneksi on neuvola maanantaina saa laittaa mut tiputukseen ja jonkun panoinvointilääkkeen jos tää on jokapäiväistä että loppuu heti alkuunsa.

Maximilian ja vauva 31+
 
Meillä nimet päätetty, kaksi nimeä tulee. Ihan perinteisiä nimiä kuten esikoisellakin.

Yövalvoja on minusta tullut, joka yö herään kahden aikaan ja en meinaa millään saada unta enää... Vauva liikuskelee myös siihen aikaan monesti, jospa kertoo tulevasta yövalvomisesta??

Myös minä olen huomannut että kaikki kysymykset jotka mieltä askarruttaa neuvolassa kysyessä, ovat ihan tavallisia raskausaikana. Eivät ota oikein kantaa mihinkään, kaikki on normaalia, jos nyt ei sitte ole jotain todella epänormaalia mitä sattuu kysymään! Onneksi kaikki on mennyt todella hyvin tässä raskaudessa ja toivottavasti menisi jatkossakin.

Helteiden aikaan ei tule oikeastaan syötyä kunnolla koska näläntunnetta ei ole. Eilenkin söin vasta illalla lämpimän ruoan, päivä meni mehulla ja vedellä suurin piirtein. Totta on sekin ettei enää pysty syömään niin kuin ennen raskautta, pieniä annoksia vain. Närästys vaivaa ajoittain, Rennie onneksi auttaa.

Lähestulkoon kaikki hankinnat vauvalle on onneksi tehty, käytettynä on ostettu vaunut ja turvakaukalo. Pinnis saatiin ilmatteeks. Voihan vaatetta ym. ostella synnytyksen jälkeenkin.

31+6----> huomenna poksuu taas :)
 
Lapsiveden tihkumisesta: Lapsiveden tihkuminen ON vakava asia. En itse tajunnut sitä esikoista odottaessa. Mulla alkoi vähän tihkua lapsivettä laskuttuna päivänä (siis ihan pieniä lorauksia silloin tällöin), mutta en jaksanut soittaa minnekään, kun alkoi tulla myös epäsäännöllisiä supistuksiakin. Kaksi vuorokautta myöhemmin, kun menin Naistenklinikalle synnyttämään, sain haukut ja päänpuistelut siitä, että en ollut tullut aiemmin. Antibioottitippa iskettiin heti käteen ja vauvan ja mun veriarvoja seurattiin myös synnytyksen jälkeen. Papereissa lukee edelleen, että lapsivedet menneet kaksi vuorokautta ennen, vaikka ihan kunnolla siellä sitä tuli, kun kätilö puhkaisi kalvot. Kyse oli vain pienestä reiästä jossain ylhäällä, mutta yllättävän vakavasti siihen suhtauduttiin.

Kurpitsainen
 
Heipsan,

harmi juttu, kun osalla on tullut pahoinvointia takaisin. Mulla oli kanssa muutaman viikon ajan aamupäivisin tosi huono olo, vaikka olin syönyt tukevan aamupalankin. Ajattelin johtuvan sokereista, mutteis niissä ollut vikaa. Nyt on olo helpottanut.

Mulla on tosi iso vatsanympärys navan kohdalla, jotain 117 cm... Bmi oli ennen raskautta lähemmäs kolmekymmentä ja alkuun tuli paljon kiloja. Nyt yhteensä tullut n. 10 kg ja tänään kun kävin neuvolassa, oli paino noussut kolmen viikon takaisesta vain 100 g. Muutenkin arvot olivat hyvät

RR 116/67
Hb 144!!
Sf 27
RT
liikkeet ++

Tuosta hemoglobiinista olin niin tyytyväinen, ettei tarvitse rautaa enää ottaa, kun siitä tulee mahanvääntöjä.

Enää kolme viikkoa töissä, jee!

Kseena ja tyyppi 30 + 4
 
Heippa piiitkästä aikaa!!!!!

pahasta olosta puhuttu ja mulla sitä samaa ollu.Nyt tämän viikon ollu ihan huvä olo.sitä ennen pari viikkoa ollu ihan että oksettanu vaan. Th sano että voi johtua alhaisesta hemoglobinista. mulla oli se 100 vaan... rautaa oon ottanu muutaman tabletin nyt.

painoa mulle tullu n.7kiloa. ihan normaalisti,niinku ennenki. saapa nähä tippuuko vaan täst edespäin vaan nouseeko... aina ennen ruvennu tippumaan..=)

Me ollaan nyt tämä viikko oltu mökkeilemässä,ja edelleen sunnnuntaihin asti ollaan.sitte loppuu loma ja työt alkaa... mitenhän sitä jaksaa :) uitu ollaan ja saunottu koko viikko... ihanaa... poroja hirvesti!

Lapsen nimistä ei mittään tietoa. Toivottavasti me hyvä nimi keksitään=)

mutviikot vierii,maha kasvaa,vauva liikkuu paljo.=) nlassa oli kaik ok,vaan rautakuuri alko

Pai ja tyttö 28+3
 
Kiitti kaikille kommenteista! Kauhee huoli tulee kun te sanotte, että pitäis tarkistaa ja kun se kätilö ei käskenyt tarkistaa... tai antanu mitään lisäohjeita :ashamed: No, olen kuitenkin tullut siihen tulokseen, että se oli hikeä, eikä sitä enää sitten tullut uudestaan. Jos tulisi pian uudestaan niin sitten kyllä menen sinne omaan sairaalaan tai helsinkiin vaikka väkisin :kieh: Eikä neuvolassa olla tosta asiasta huolissaan, ihan kummallista touhua.

Leo: mulla oli peräti 2 supistusta yks ilta :D Eli ne oli mun ensimmäiset mitkä oikeasti tunnistin supistuksiksi. Nyt on maha ollut taas arka, mutta ei samalla tavalla. ja juu, se pahoinvointi nyt tuntuu ihan alkuraskauden pahoinvoinnilta, nimenomaan!

Huldis: mä joudun kestämään ainakin 5 viikkoa vielä, siihen asti joutuisi Naistenklinikalle synnyttämään. Mitä en tod. halua... mutta onneksi ei ole ollut synnytyksen uhasta vielä mitään "oikeita" merkkejä.

Eilen kyllä tajusin, etten ole vielä valmis lähtemään synnyttämään. Täytyis koittaa valmistautua siihen jotenkin pikkuhiljaa... :p

Huh hellettä :D Voikaa hyvin!
tömpsis ja super 31+1
 
Täällä myös ajottain pahoinvointia, muttei onneksi vielä ainakaan oo tarvinnu oksentaa ettei ihan niin pahana kun alkuraskaudessa!
En tykkää yhtään näistä kovista helteistä, heikottaa tosi herkästi ja pääkin kipeänä!

Onko kukaan muu väsynyt? MUn on nyt monena päivänä pitänyt päikkärit ottaa, kun on ollut niin väsy olo, liekkö osasyy, kun viime viikolla nukuin tosi huonosti yöt, että nyt sit nukun senkin eestä!

Rv32+3
 
Terveiset Kuopiosta :D

Täältä löytyi liikkeestä tuo Boppy imetystyyny, ja mukana tuli vaihtopäälinenkin. On nyt sitten kolme päälistä kun tuli se yksi tilattua ;) No onpahan mitä vaihtaa kun sotkeentuu ;) Hinta tolla tyynyllä oli tarkouksessa 59e.

Lisäksi löysin PO.P:n alesta itelleni paidan :D

Jos vaikka nyt uimaan... Täällä sisällä on ihana ilmastointi, ulkona +30 helle. Viimeki käytiin 1,5v sitten tammikuun alussa, ja silloin oli -30 :D

Täälläkin tänään poksupäivä :D
-S ja M-M 28+0
 
Täällä viimein äitiyspakkaus saatu ja tutkittu :) Ihan kiva oli mun mielestä, kiva että on neutraaleja vaatteita. Meillä nimittäin on noita tyttöjen vaatteita paljon, jos tulokaskin on tyttö.

Keittiön remonttikin alkaa valmistua. Sitten vaan olis siivous jäljellä! Parin viikon päästä olis tarkoitus maalailla seiniä vielä kotona, kun mulla vapaa viikonloppu töistä. Mies jäi nyt kesälomalleen, esikoinen oli viimeisen päivän päiväkodissa tänään. Nyt saa jäädäkin kotiin ensin iskän ja sitten äidin kanssa =) Mulla vielä 3 viikkoa töitä jäljellä, äitiysloma alkaakin vasta 15.8. Mutta en mä enää siinä välissä jaksa kyllä töissä olla, vaikka joku suostuisi mut ottamaankin töihin :D

Omaan napaan ei erikoisia. Vielä ei ole turvotuksia. KOvasti on liikkunut eilen ja tänään, vähän mietin jo että kääntyikö eilen pää alaspäin. Tuntui melkoinen muljahdus ja liikkeet tuntuneet ylempänä. Voin toki olla väärässäkin.

Nessu ja pieni 28+1
 
Terveiset Kuopiosta :D

Täältä löytyi liikkeestä tuo Boppy imetystyyny, ja mukana tuli vaihtopäälinenkin. On nyt sitten kolme päälistä kun tuli se yksi tilattua ;) No onpahan mitä vaihtaa kun sotkeentuu ;) Hinta tolla tyynyllä oli tarkouksessa 59e.

Lisäksi löysin PO.P:n alesta itelleni paidan :D

Jos vaikka nyt uimaan... Täällä sisällä on ihana ilmastointi, ulkona +30 helle. Viimeki käytiin 1,5v sitten tammikuun alussa, ja silloin oli -30 :D

Täälläkin tänään poksupäivä :D
-S ja M-M 28+0
Voi hitsinpimpula....

Huomasin tuollaisen nyt....

Boppy Imetystyyny sekä Päällinen Uusi 40.00 € - Lastenhoitovälineet - Lastentarvikkeet - Huuto.net (avoin)

Mä tilasin itselleni pari kertaa käytetyn samanlaisen ja toivon, että olis hyvä. Mulla on jo olikos se Pikku-Piian imetystyyny, mutta on tosiaan ne täytteet menny jo aika kasaan... Ja haluan "uuden" :D
 
En nyt jaksa kirjottella juurikaan :ashamed: Omaa napaa vain pikasesti...

Täällä alko tänään 30.raskausviikko :heart:
Navanympäryksestä on metri menny jo viikko sitten rikki, tällä hetkellä 102cm :D
Joku aika sitten kans hoksin et on mulla mahassa navan alapuolella näköjään tosi haalee lineanegrakin... Ja tänään harmikseni ihan navan vieressä kaks pientä raskausarpea :(

Muuten tänne ei kuulu kummempia :)
Vauvan vaatteet lajittelin tänään, toiseen laatikkoon 56-68cm ja toiseen 74cm ja isommat.
En kyllä taija alkaa noita pesemään ku on esikoisen jäliltä nostettu vain kaappiin pesun jälkeen...
Jos tuulettas vain ja kattos mitä noille puklutahroille tekis, jos kokeilis niihin eka sitä aurinkoa jota mulle on suositeltu :)

Talvicci ja Torsti rv.29+0 :heart:
 
Tömpsis Mulla alko viime raskaudessa runsas valkovuoto rv 20-> ja tuns aina kun sitä oikeen lorahteli housuihin.Olihan se aina sellasta arpomista ettei vaan olis lapsivettä,mutta siitä ei myöskään oltu huolissaan.Sitä lorahteli monesti lenkkeilyn yhteydessä.
Jos jatkuu niin lisätutkimuksiin vaan mutta sinuna en olisi nyt huolissani kun ammattilaisetkin niin ovat sanoneet,toinen asia jos 'vuoto' jatkuu...
Suffi&Tähti 29+0
 
Viimeksi muokattu:
ansuliinu Väsy on täällä myöskin. Varsinkin näin helteillä nukahtelen ihan mihin sattuu ja oon täysin vetämätön ja nyt kun oksentelen aamuisin niin eipä sekään asiaa auta. Uimassa olen käynyt järvessä lähes joka päivä ja se vähän piristää :)

Vähän olen yrittänyt toimeentua vauvan tavaroiden kanssa. Muutamat uutena ostetut kestovaipat ja imut pesin muun pyykin mukana ja villahousut lanoliinitin. Elokuussa tulee kesälomarahat ja niistä ostan sitten yhdistelmät.
 
Taas alkoi uusi viikko, 32+0 siis tänään. Kahdeksan viikkoa tosiaan laskettuun aikaan ja kolme viikkoa vielä äitiysloman alkuun. :) Onneksi olo kuitenkin mainio, niin jaksaa vielä hyvin kolme viikkoa töitä painaa.

Viime yö oli tosiaan kyllä aika hikevä.. Mutta onneksi sain silti nukuttua hyvin, piti vain kesken yön siirtää patja sängystä lattialle, niin kummasti viileni.

Käytiin tänään Kangasalan rompetorilla ja oli aika tuskaisaa siinä auringon porotuksessa oleminen parin tunnin ajan, huh. Esikoiselle nousi vielä kuume tuolla reissulla, nyt pötköttää tuossa raukkaparka kauheassa kuumeessa.

Muuten ei tänne ihmeempiä, huomenna jos saisi yläkerran huoneiden listat laitettua, niin saisi vihdoin poika siirtyä yläkerran huoneeseen.

Raisu 32+0
 

Yhteistyössä