Syyskuun Sydänkäpyset *heinäkuu*

Hankinnoista puuttuu yhdistelmävaunut, amme (jalat siihen löytyy jo), patja pinnasänkyyn, kaikki "pieni sälä", kuten vaipat, purkit ja putelit jne. :)


Asennon osasi kertoa 30+0 neuvolassa ja merkittiin neuvolakorttiin rt. Torstaina taas neuvolaan, joten saa nähdä ollaanko siellä edelleen rt :)

Edelleen olisi kiva, jos jaksaisitte laittaa viikot tekstin loppuun! :whistle:

innoM + Pulla 31+4
 
merkkari, juu, ei tässä viitsi riskiä ottaa, että vuodelepoon joutuu... raskasta työtä kuitenkin, ja ehtiihän sitä tehdä töitä seuraavat 35 vuotta :D
Oon sun kanssa samoilla linjoilla tuttipullojen, tuttien ja sitterien kanssa. Vaikka esikoista odotan, uskon noista olevan itselleni apua, jos vaan vauva huolii ne avuksemme :) Toki imetän ja esim. manduca on hankintalistalla, mutta mulla on harrastus johon kuuluu hevonen ja jahka synnytyksen jälkeen olen kunnossa, jatkan treeniä hevosen kanssa entiseen tapaan. Tallilla kuluu se pari tuntia kuitenkin, joten lapsen "tulisi pärjätä" isänsä kanssa ne ajat.

Turvakaukalona meillä Brion Primo telakalla.

Mädcheniä oon unohtanu kiittää uudesta pinosta, siis kiitos!

Muiden tuijotus, no, vieraatkin ihmiset voi tuijottaa ja hymyilläkin. En oikein tiedä, miten suhtautua...

äippäliini82, onneks ei sattunu mitään :O Mä kans lensin selälleni tuolilla yks pvä, hiukan säikäytti, mutta onneksi lapsi on liikkunut entiseen malliin ja "ilmalento" oli pehmeä.

Ihanaa kun ilmat viileni, edes hetkeksi :)

Zophie 28+6
 
R-M
Meille kerrottiin viikko sitten neuvolassa 30+0 että asento on rt. Olin ihan varma ollu että perätilassa on, kun niin alas tuntui potkuja ja just semmonen iso kova möykky tuntu usein kylkiluiden alapuolella, mut pää alaspäin se sitten olikin, joten tais pylly olla se möykky. Edelleenkin tuntuu potkut ja möykyt samoissa kohdin, joten pää alaspäin taitaa olla edelleen. Neukkutäti pyys miehenkin kokeilemaan masua ja sekin tunsi et pää on ihan tuolla alhaalla.

Tuttipulloista sun muista, kyllä mä ainakin näen että niiden hankkimisesta on enempi hyötyä kuin haittaa. Vaikka imetystä olenkin suunnitellut (jos se suinkin vaan onnistuu) niin on noita tuttipulloja hyvä olla varuilta jos niitä tarviikin. Ja sitteri on hyvä vaikkapa just tuolloin kun kiinteitä aletaan maistelemaan. Meijän sitteri löyty kympillä kirpparilta, on tosi hyväkuntoinen, niin eipä tuossa ainakaan suurta summaa menny hukkaan vaikka käyttämättä jäiskin ja voihan sen sit myydä etiäpäin. Mut en mä ihan kuitenkaan erikseen ala mitään vaippapusseja ostamaan, tavan muovipusseja kyllä löytyy siihen tarkotukseen ;)

R-M & Eemeli edelleen 31+0 :heart:
 
Ihanaa kun olette saaneet arvioita vauvan asennosta masussa! :) Muakin kamalasti kiinnostaisi tietää miten typykkä siellä pötköttää, kun ihan tolkuttomia töytäisyjä tulee kylkiin ja välillä taas navan yläpuolelle ja oikein näkee miten siellä liikutaan edestakaisin!
Seuraava neuvola on ensi tiistaina, täytyy kysellä josko varovaista veikkausta saisi..:rolleyes: Kuukausi sitten jo neuvolassa yritettiin sitä koittaa, mutta silloin ei uskaltanut vielä sanoa varmaksi. Nyt on kyllä tosi paljon liikkeet muuttuneet ainakin voimakkaammaksi!

Mä sain mun ihanalta äidiltäni viikonloppuna vaikka mitä vauvantarvikkeita, jotka hän oli työnsä puolesta saanut ilmaiseksi! Iso läjä vaippoja, tutteja, tuttipulloja, joitakin leluja, kosteusliinoja, voiteita, pesuaineita, pyyhe jne... :)
Lisäksi tein taas kirpparilta löytöjä ja ostin muovipussillisen tosi siistejä vauvanvaatteita ja maksoin niistä muutaman kympin!
Nyt mun täytyy kyllä oikeasti saada toi mies vauvantarvikeliikkeeseen, että saadaan se hoitopöytä!! En saa mihinkään noita vaatteita ennen!

Oletteko huomanneet, että syömisen jälkeen vatsa painaa ihan hervottomasti? :D Mä en ainakaan pysty enää syömään kerralla niin paljoa kuin ennen, kun tuntuu että en pääse liikkumaan enää sen jälkeen!

Vatsa alkaa olemaan myös tiellä kun pitäisi bikinirajoja siistiä, vielä onnistuu jotenkuten istuen saunanlauteilla, mutta ei kyllä kauaa! :D

Vaniljainen ja Peppi 28+1 :heart:
 
jeeni
Zophie Samoista syistä aion tuttipulloja ym. hankkia, heti takaisin hepan selkään kun sinne vaan pääsen ja jos ei selkään niin tallille kuitenkin ;)

Vaniljainen
Bikinirajoista turha haaveilla, kun sääretkin meinaa jo vaatia akrobatiaa :) No lohduttaudun sillä, etten näe bikinirajoja itse :D

Asento masussa
mä olin aivan varma, että poikittain siellä ollaan, mutta rt olikin. ja pääksi luulemani kumpare tosiaan peppu, toinen kumpare kai sitten jalat

hankinnat puuttuu vielä amme, tuttipullot ja pikkusälä, mahdollisesti sitteri (mutta sitä vielä mietin), pinnasänkyyn patja ja reunasuojus, vaikka laatikossa kai alkuun nukkuukin

jeeni 30+6
 
jeeni, sullakin sama harrastus, kiva :) Onko oma hevonen?

Mulla on ihan sairaan ärsyttävä uusi vaiva, reisikivut, erityisesti liikkuessa tuntuvat. Taitaa lihakset krampata? Onko teillä muilla? Auttaiskohan magnesium?
Mitä magnesiumia käytätte, te jotka käytätte?
 
Heipä hei, tällä sitä ollaan tällä kertaa Tampereella :D Käytiin päivällä Nokian Edenissä uimassa ja huomenna suunnataan ainakin Kankaanpäähän Reiman tehtaanmyymälään :D Reissun aikana tarkokoitus käygä myös Pikku Kakkosen puistossa. Sään mukaan katellaan miten toi hoidetaan ;)

Mä syön Magnesiumia. Mulla on 350mg Sano Magnesium, vaihtoi kyllä nimeä Multi Tabs Magnesiumiksi.

Vauvan asennon oon tiennyt jo pikään liikkeiden perusteella. Rakenneultrassa viikolla 19+ sanoi vauvan olevan rt ja liikkeet tuntivatkin (ne isoimmat siis) navan seutuvilla, ja niin on tuntunut edelleenkin. Pari viikkoa sitten oli neuvolalääkäri (rv26) ja silloin totesi vauvan olevan vt, eli pää oikean lonkan kohdalla ja jalat vasemalla navan vieressä. Välissä oltiin ihan poikittin, mutta muutaman päivän jälkeen kääntyi taas potkimaan navan viereen :D Mulla siis vauva asustelee tuolla ihan alhaalal, ja vaikka sf oli viimeksi 25, on kohdun korkein koht vain pari senttiä navan yläpuolella.

Täytyypi painua pehkuihin, nää hotelli reissut on ihan kivoja, mutta kun pitää aamulla herätä kellon kanssa, jotta hetii aamupalalle :(

Santtu ja Möyry-Muksu 27+3 (piti katsoa laskurista :D No jos ei muuta, niin loman aikana ei oo kamalasti ehtiny raskautta miettiä, vaikka maha tossa ehessä heiluukin ja kovasti on tiellä, ja viikot menee huristen :D)
 
ihan vaan kyselisin sitä että onko muita jotka raskauden aikana eivät ole käyneet neuvola lääkärillä?? mä huomasin ettei viime raskaudessa ollu yhtään neuvola lääkäriä paitsi kun kävin ultrassa äippä polilla yhden kerran. ja nytkään ei ole vielä ollut yhtään neuvola lääkärin tapaamista. mistä johtunee vai liekkö paikkakunnasta riippuvainen juttu sitten.

en ole myöskään saanut painoarviota vielä tästä vauvasta. joskus tuntuu että noi terveyskeskukset tekee oman mielensä mukaan vaikka tarkastuksia pitäisi olla enemmänkin ehkä... mutta minä lähden shoppailee vielä jotain vauva vaatetta (ikään ku entuudestaan ei olis ) ja sit pitää peseskellä niitä sittenkin vaikka ensin en meinannu.
 
Kiitosta uudesta pinkasta ja ihana kuva alussa todellaki :flower::heart:

Hankinnat on pitkälti tehty,hankitojen toteuttaminen on vielä kesken,eli pinnis 100kilsan päässä ja kaverin luona odottaa vaunut,rintapumppu,ammejalat,turvakaukalo jne... kotona on jo hoitopöytä,vaatteet,tutit,sitteri,harsot,pinnasängyn pehmuste,amme...Ikeaan pitäis suunnistaa loppukuusta viim ens kuun alusta!:cool:

EI kyllä ole mikää seksipommi-olotila painoa on tullu,liikaaki,to näkee tuomion ku kotona meillä ei VIELÄ ole puntaria...ja tuntuu et mikää vaate ei mahu päälle/näytän norsulta, kommentteja ihanasta mahasta kyllä kuulee,en tiedä nostaako huono itsetunto päätään kun ajattelen et sanovat vaan jotta olo ei olis niin norsumainen ja tää turvotus:ashamed:

Vieläkö Casanna sairaalas,tilanne? tsemppiä sinne!!!

Miten huldis voi??

Tömpsis kiitti kommentista,ostetaan uudet saunanlauteet syksymmällä ku kaveri meinas et se on paras tehä ainaki tässä tapaukses ja helpointa..joten uus sauna saa nyt odottaa syksyyn =) ja portaisiin tehdään ihan vaan hionta ja maalaus,kaakelit oli niin löysässä et ei pitäs olla ongelmaa saada pois :D keittiön korkkilattian vaihto jätetään nyt myös pois,koska kaveri sano et toi korkki on tosi hyvä lattia ja nyt tullu takas ”muotiin” ja et on kallista tavaraa...voi siihen sit laittaa päälle maton jos alkaa tympiä,tai ei pitäs olla iso homma ottaa poiskaan,ja ilmehän varmaan muuttuu ku maalataan keittiön kaapit/ostetaan uudet ovet...

Mahanympärystä mieki tuos mittailin joku vk sitte ja ei ollu kasvanu kyl,riippu kyl hieman mistä kohasta mittas ja miten oli xD mut kait se kohtu nyt sit vaan nousee,niinku tuntuuki ja sit alkaa taas kasvaa pyöreyttä :D

Äitiyspvraha/vanhempainraha päätös tuli viime viikolla ja kesäkuun alkupuolella hakemukset laitoin,tai no alunperin 25.5 mut puuttui palkanlaskijalta tulotiedot jotka se laitto sit kesäkuun alkupuolella...harmittaa ku palkannousu oli vain sen n.17% vuoden 2009 tuloihin joten ”häviän” sellasen 120€/kk ku katotaan sen vuoden tulojen mukaan.:kieh:

( . ) To oli kauppakirjojen teko joten nyt sit alkaa remppa/muuttohommat,jos nyt saatais maalaukset yms tehtyä ja loppukuusta sitte muutto,ihanata!Ja tuli siinä enemmän puheeks myös tuo naimisiinmeno ku nyt ollaan naimisissa pankinkin kanssa,et jospa sitä sit talvella,ihan vaan maistraatissa ja sit pikkubileet ;)
Hesan vkloppureissu meni hyvin,poika oli ihan tottelevasti reissussa,mitä nyt varsinki loppumatkasta lako uhmis hieman nostaa päätään.Korkeasaari ja lintsi oli kivoja,mutta heureka oli pettymys!Oulun tietomaa on paljon parempi paikka ja osittain samoja juttuja,no tietty heurekan dinosaurus näyttely oli mahtava!Linnanmäelläki ku melkee 7tuntia pyöri niin huomas kyllä jaloissa ja lonkissa illalla,eilen ku kotiin pääsi niin ei tehny mieli liikkuu juurikaan :D mut odotin paljon kipeämpää oloa mut aamulla ku heräs aina niin paikat oli ok.Sukkapuikkokivut lisääntyny liikkuessa ja välillä kivuttomat supparitki lisääntyny mut jospa se nyt taas ku saa levätä..
Niin joo ja kukaan ei kyselly mitää mun raskauden kestosta lentokentällä!!!
Tänään sit aamupäivällä ostoksille ja kodille remppaileen,puolipaneeleita yläkerran seinistä pois ja sillee..
Jiimii&poju 31+2
60 days to goooooo.....
 
jeeni
Zophie On oma, viikolle 20 olin selässä ja sen jälkeen juoksutellut, mutta otus on sen verran villi siinä liinan päässä että sekin homma jäi kun laidun kausi alkoi.

maha on laskeutunut tai lapsi, mutta maha on selvästi alempana kuin ennen jopa mies totesi asian. kuinkahan pitkään tää pieni tahtoo mahassa pysyä? toisaalta mietin, että kuinkahan pitkään sillä on siellä hyvä olla, vai olisiko sittenkin parempi tulla pois jo aiemmin.

jeeni 31+0
 
Poksista...:heart: Aika kuluu muka hitaasti, mutta silti nopeaa.

Mahanympärys mitta on kans välillä kasvanut vähän, mutta luulen, että tässä vaiheessa kasvaa enemmän ylöspäin mitta ja kun tila alkaa loppua alkaa taas maha venyä eteenpäin vauhdilla. AIka hyvin tuota mittaa on kyllä kerääntynyt. 107-108 näyttää. Riippuu vähän kohdasta. Tuokin mitta riippuu paljon siitä mitä sitä mittaa on ollut ennestään. Itellä muistelisin olleen 74cm alkutilanteen.

Rv 32+0
 
JiiMii Pakko kommentoida teidän remppajuttuja ja tota korkkilattiaa. On meinaan maailman mainioin lattiamateriaali! Meillä on laitettiin koko yläkerran lattia korkkilattiaa pitkällisen pohdinnan jälkeen ja näin kolmen vuoden käytön jälkeen voin todeta että sopii mitä parhaiten lapsiperheen lattiaksi. On lämmin (meillä ei lattialämmitykstä), ei kolise, ei tule naarmuja, ei ole liukas ja mikä parasta ei tartte mitään vahauksia ym. Enää ei kalliimpi hintakaan harmita yhtään ja onneksi ei sorruttu mihinkään laminaatin hirvitykseen vaikka kaikki lattiamateriaali kauppiaita myöten sitä niin kovin suositteli.

Hankinnoista puuttu vielä yhdistelmävaunut ja kaikki pikkusälä.

Maximilian ja vauva (tarkistin viikot ja 30+6 mennään jos oikein laskin :D)
 
  • Tykkää
Reactions: JiiMii82
jeeni, mulla kans oma. Selässä kävin viimeks varmaan 27. raskausviikolla ja johonkin raskausviikolle 23 pystyin vielä ravaamaan ja laukkaamaan kotiradalla/kentällä. Kyllä sinne vieläkin vois mennä ilman satulaa köpöttelemään käyntiä, mutta en oo nyt jaksanu nähdä vaivaa kun mieli tekis vaan kunnon treeniin :) Mulla on sen verran lunki kaveri tuo suokki, että voi sanoa liki pomminvarmaksi. Onneksi on kaks vuokraajaa ja muutama sijaisratsastaja+ valkku ratsastaa läpi kerran viikossa+heittää muutamat kisat, niin pysyy polle kunnossa kesän ajan :)

Muksu on ollut hiljainen tänään, ei ole potkinut lainkaan mutta möyrinyt on asentoa vaihdellen koko aamupäivän. Kaipa tämä on ihan normaalia....? :confused:

Viikotkin vaihtui, ja alkoi jo 30 rv :O Niin se aika menee ja miehellekin sanoin jo, ettei mene kuin kymmenisen viikkoa ja sitten ei enää ollakaan kahden ;)

Zophie 29+0
 
Miten huldis voi??
Kiitos ihan hyvin :) Luen juttuja jatkuvasti (monta kertaa päivässä), mutta välillä tuntuu etten osaa kommentoida mitään. Makaan vaan kotona, enkä ole postilaatikkoa kauempana käynyt. Paitsi tänään neuvolassa. Ei sielläkään muuta kun terkka vaan kauhisteli mun reissujani sairaaloissa...

Ai niin kävinhän mä sunnuntaina sairaalassa tarkistuttamassa ettei tihku lapsivettä. Oli onneksi väärä hälytys. Kai mä vaan hikoilen jalkovälistä niin että sidekin muuttuu painavaksi tai sitten huomaamattani kusen housuuni... :D Koko ajan vuodon takia joudun side housuissa olemaan ja olen muutaman päivän epäillyt sen muuttuvan painavaksi ja kosteaksi, muttei testi näyttänyt ainakaan positiivista.

Ei täällä siis mitään. Makaan ja möllötän. Täytyy muistuttaa itseä vaan, että tämä on väliaikaista ja kaikki päivät mitkä vauva saa olla mahassa on pois keskolasta.

Hankinnoista: Netistä olen joutunut melkein kaikki tilaamaan (sattuneesta syystä), toisaalta ihan kätevää, mutta tarkkana saa olla kun ei pääse hipelöimään tavaroita etukäteen, että tulee varmasti kunnollisia tilattua. Kaukalo on viimeisin hankinta ja se on Gracon Locigo S.

Mies hakee Baby Björn:in sitterin Espoosta sunnuntaina ja imetystyynyä vielä etsisteken. Mulla on jo yksi imetystyyny, mutta se alkaa olla jo yhden lapsen jälkeen sen verran lötkö, että haluaisin kokeilla jotain uutta. Enkä siis jaksa ostaa lisätäytettä vanhaan.

Jotain pieniä on vielä hankkimatta, mutta mies osaa ne ostaa sitten vaikka ilman muakin. Imetystyyny yms. on sellaisia, jotka haluan ehdottomasti itse valita, vaikka ihan netin kautta :)

Casannalle tsemppejä :hug:

Huldis ja pikkusisko 31+2
 
  • Tykkää
Reactions: JiiMii82
jeeni, mulla kans oma. Selässä kävin viimeks varmaan 27. raskausviikolla ja johonkin raskausviikolle 23 pystyin vielä ravaamaan ja laukkaamaan kotiradalla/kentällä. Kyllä sinne vieläkin vois mennä ilman satulaa köpöttelemään käyntiä, mutta en oo nyt jaksanu nähdä vaivaa kun mieli tekis vaan kunnon treeniin :) Mulla on sen verran lunki kaveri tuo suokki, että voi sanoa liki pomminvarmaksi. Onneksi on kaks vuokraajaa ja muutama sijaisratsastaja+ valkku ratsastaa läpi kerran viikossa+heittää muutamat kisat, niin pysyy polle kunnossa kesän ajan :)

Muksu on ollut hiljainen tänään, ei ole potkinut lainkaan mutta möyrinyt on asentoa vaihdellen koko aamupäivän. Kaipa tämä on ihan normaalia....? :confused:

Viikotkin vaihtui, ja alkoi jo 30 rv :O Niin se aika menee ja miehellekin sanoin jo, ettei mene kuin kymmenisen viikkoa ja sitten ei enää ollakaan kahden ;)

Zophie 29+0
Mä mietin ihan samaa ton liikkumisen kanssa, että vauva on ollut tosi hiljanen paripäivää jo. Vähän illalla liikuskeli ja aamulla hikotteli, mutta muuten tosi hiljaista. Muistan lukeneeni jostain, että näillä tietämillä olis hiljasempi vaihe, mutta en muista ihan varmaksi.

Mahanympärys näytti olevan 111cm...apuva. No ja mietin tota Sf mittaa, kun sitä mulla ei ole kun kerran mitattu, mutta ei ole paljon kyllä rintojen alapuolelta. Rajan näkee ihan selkeästi.

Marja ja maha-asukki 27+5
 
Helteistä selvitty toistaiseksi ilman turvotuksia. Vähän kyllä jännitti, kun lauantaina oli kälyn polttarit ja piti olla jaloilla ja liikkeessä siinä helteessä koko päivän. Yllättävän hyvin kuitenki jaksoin, iltapäivästä tuli pieni nuukahdus/ läkähdys, mutta meni onneksi ohi aika mukavasti.

Täällä on nyt lomalla yritetty kovasti laittaa kotia kuntoon. Viime viikolla puunasin vessan, saunan ja kylppärin katosta lattiaan. Sitten loppuviikosta ei kyllä niillä helteillä pystynyt tekemään enää mitään. Tällä viikolla olen siivoillut miehen vaatekaapin ja kaappeja muutenkin. Ja tänään on pesukone laulanut pesten pieniä pikkuruisia vaatteita :heart:

Joku kyseli, milloin neuvolassa aletaan tutkia vauvan asentoa mahassa Täällä ainakin terveydenhoitaja katsoi sen ensimmäisen kerran viime neuvolassa rv 30+. Edelliskerralla neuvolalääkärissä lääkäri katsoi asennon myös, mutta ultran avulla ja silloin sanoi, että vauva mahtuu vielä pyörimään miten päin vain.

Täällä on vielä yksi käynti perhevalmennuksessa jäljellä. Eilen oli synnytys aiheena ja vähän pettynyt olin käyntiin kyllä... Siis nähtiin uusi vastavalmistunut synnytysvideo, joka oli kuvattu PHKS:ssä, minne sitten mekin mennään, joka oli kyllä hyvä. Muuten oli aika puuduttavaa jotenkin... Eikä ne muutkaan kerrat ole kovin ihmeellisiä olleet. Imetyskerta oli ihan hyvä, se kun on mietityttänyt paljon itseä. Saatiin infoa mukaan ja käytiin läpi kaikenmaailman uskomuksia, että pitävätkö paikkaansa vai ei... aiheesta kun kulkee paljon mielipiteitä joka puolella.

Jaa, jospa sitä taas vähän laatikoita raivaisi...

heinäneito ja papunen 31+6
 
Oletteko huomanneet, että syömisen jälkeen vatsa painaa ihan hervottomasti? Joo olen huomannut. Ei pysty kun pikku annoksia syömään ja tarkkaan katsottava mitä syö. Esim. mausteet tekevät mulle vatsavaivoja.
Saunassa huomaan että vatsa pullottaa enemmän ylös, joten puskeeko vauva ylöspäin silloin?? Tämän olen nyt huomannut useammalla saunakerralla, vähän epämukava olo tulee kun niin ylös nousee. Esikoisesta olin oikea himosaunoja mutta nyt en kauan voi lämmössä olla kun vatsaa "kiristelee"

Tänään olin kaupungilla katselemassa juhlamekkoa häihin...No eihän sitä löytynyt.. Täytyy netistä katsella kun ei odottajalle sopivaa kerran löytynyt kaupoista.

31+3
 
Neuvolakuulumisia taas:

Paino: + 400g / vko (hups! ei ole noin suurta nousua vielä aiemmin ollutkaan), nyt yhteensä vajaa 4 kg lähtöpainosta
RR: 141/85
Hb: 106
Sf-mitta 29 cm
Tarjonta: perätila

Olo on siis edelleen mainio, mutta verenpaineet alkaa olla nousussa.. Johtuu ihan varmasti valtaosin tästä työn stressaavuudesta ja piiiiitkistä päivistä, eilenkin 12h.

Vauva oli (hyvin todennäköisesti) edelleen perätilassa, pitkällisen tunnustelun ja sydänäänten kuuntelun jälkeen tuli siihen tulokseen. Tarjonta tarkastettiin ekan kerran neuvolalääkärissä rv 28 ja nyt on sen jälkeisillä neuvolakerroilla aina tarkistettu. Siltä kyllä kieltämättä tuntuukin, että perätilassa on.

Jiimii: Onnea uudesta kodista! Onneksi pääsette muuttamaan ennen vauvan syntymää. :)

Huldis: Hyvä, että olet välttynyt uusilta sairaalareissuilta ja saanut sentään olla kotona. Jaksamisia sinne!

Masun ympäryksen mittasin ja näytti olevan jo täydet 100 cm..

Nyt väsyttää niin valtavasti, ettei auta kun mennä sohvalle pötköttää, että jaksaa huomenna taas lähteä työreissuun.

Raisu 31+3
 
Ruoka-annosten koko on kyllä pienentynyt huomattavasti lähiaikoina. Eikä muutenkaan tarvi syödä montaa kertaa päivässä. HUono olo on melkein joka päivä jonkin aikaa.

Pitää lähteä käymään näytillä tk:ssa. Iski joku hillitön sappikohtaus tuossa reilu tunti sitten ja kyselin tk:sta saako ottaa litalginia. No ei saa ja tuloksena tk reissu. en tiedä mitä tekevät, mutta käymään menen. Mulla on ollut noita vuosien varella jonkin verran, viime kesän lopulla enemmmän ja olis ollu tuo Litalgin resepti valmiina kuin vaan hakea. Mutta toivottavasti nyt sitten ultraavat sen sappirakon ettei tartte arvailla mikä siellä on.

Leo rv 32+0
 
Huldis, mä tilasin imetystyynyn amazonilta englannista, kurkkaas sieltä. Mulle tulossa chiccon tyyny. (ellei ole jo kotipostissa odottamassa).

Tampereella siis olaan ja tänään tehtiin aamupäivällä reissu Kankaanpäähän Reiman tehtaanmyymälään. Siellä oli hyvät alet ja vauvalle tuli ostettua kaikenlaista ;) Yhdet puolipotkarit, yhdet housut, talvihaalari, talvitöppöset, keväthattu ja kevät rukakset. Hattu ja rukkaset on ReimaTeciä, potkarit ja housut Tuttaa. Meillä on esikoisen vanha välikausihaalari ReimaTEciä odottamssa ja nyt siis otettiin siihen sopivat hattu ja rukkaset :D Olisi siellä ollut vaikka mitä muutakin, mutta piti vähän säännöstellä ;) Ensi kesänä tarkoitus tehdä uusi reissu ja sillon lähtee mukaan kyllä vaikka mitä! Noi ostokset makso reilu 70e.

Kyllä toi reissaaminen väsyttää, pitäskö painua jo pehkuihin. Viimeyö meni vähän uudessa paikassa "harjoitellessa" josko ensi yö olisi parempi. On mulla onnekis hyvin tilaa ja 3 tyynyä :D Huoneessa meinaan king size sänky, eli 200cm löytyy leveyttä :D Mulla siitä kyllä "vaan" puolet ;)

Huomenna sitten kotia kohti, mies puhui että käytäs ideaparkissa matkalla... No sen näkee sitten.

-S kera M-M:n 27+4
 
Santtu: Ideaparkissa oli myös hyviä Aleja joten kannattaa sielläkin matkalla kurvata...:p

tk:ssa käyty. Ei oikein osannut sanoa muuta kuin, että panadolia jos tulee uusi kohtaus. Ei edes mitenkään tutkinut asiaa minkä vuoksi sinne näytille menin. Periaatteessa melko turha käynti. Sanoin sitten supisteluista kun odotustilassa supisteli jatkuvasti. Tutki kohdunkaulan tilanteen ja sisäsuu auki (sormelle), kanavaa 2cm. Eli hyvä tilanne vielä,mutta muutosta kahden viikon takaiseen on. Ei nyt ihan turhaan ole supistellu. Tai vois vielä olla vaikka supistelematta, mutta olis tuo ihme jos ei noilla supistuksilla mitään ole tehnyt. Onneksi perjantaina on neuvola niin saa kysyä mitä se on sanellu. Unohdin puolet asioista sanoa, kun oli sellainen nuori pitkä tukkainen lääkäri poika...=). Maksa arvot edelleen vähän noussut mutta sallituissa arvoissa mennään. =) Sappihappo vastauksen saan varmasti perjantain neuvolassa.

Leo rv 32+0
 
Odotan itse viikolla 33+0 pikkukakkostamme mutta olisin laittanut tännekin teille ilmoitusta...

Onko sinulla jäämässä käyttöä vaille kestovaipat mm. ä-pakkauksesta ja muutenkin?
laittakaa viestiä s-postiin elsav82@hotmail.com

Onnellista odotusta teille kaikille!

Terkuin,
Elsa ja masuasukki 33+0
 
Eilisest tk reissusta piti vielä korjata, että tietenkin se kohdunsuuntilanne oli, että ulkosuu sormelle auki ja sisäsuu hyvin kiinni. olin kirjoittanut, että sisäsuu auki. :whistle: Kyllä se noin päin kuitenkin on. =)
 
Heippa taas! :)

Maanantaina oli neuvola (ja sijainen joka ei tienny mistään mitään...). Paino senkun laskee, mä ite huolestun, että saako vauva parka ravintoa tarpeeks, mutta ei tätiä näyttäny haittaavan... nyt paino on sama kuin rv 11+ :O Muuten kaikki hyvin, verenpaine oli vähän noussu.

Liinukka: voi että en ookaan ainoa joka on ihan hysteerinen ja peloissaan välillä! Mä pelkään niin paljon tätä tulevaa elämän muutosta, enkä tiedä todellakaan miten selviän vauvan kanssa!!! Raivokohtauksia en juurikaan saa, mutta masennun kyllä helposti ja oon ihan epätoivonen välillä. Tunnen nyt jo aina välillä olevani maailman huonoin äiti :(

Oltiin shoppailemassa vauvan juttuja :) Paljon kyllä vielä puuttuu, mutta äippäpakkaus tuli, ja siitä saa paljon hyödyllistä! Ne vaatteet on muuten pal-jon söpömpiä ja kivempia oikeesti kuin mitä kuvista katoin! Mä suunnittelen kovasti mitä vauva saa sairaalasta lähtiessään päälle :) Kuinka monta vaatekerrosta ois hyvä olla (kelistä tietty riippuu)? Ja onko housut ja paita-yhdistelmä hyvä vai pitäiskös olla body ja housut?

Eilen illalla muuten sit tunsin oikeasti supistuksia ekaa kertaa. Aika pelottavaa, ja kauheen ärsyttävää et miestä ei paljo hetkauttanu... onhan se hyvä, että se on rauhallinen, mutta ei nyt ihan noin rauhallinen tarttis olla... :kieh: :D Kuinka paljon pitää supistella, että pitää oikeasti tehdä asialle jotain, eli soittaa sairaalaan tms?

Voikaa hyvin!
tömpsis ja super 30+6
 
Kuinka paljon pitää supistella, että pitää oikeasti tehdä asialle jotain, eli soittaa sairaalaan tms? Sellaisen 2-3 tuntia, napakoita säännöllisiä supistuksia n. 5-10min välein. Eivätkä kivut mene siis levolla/parasetamolilla pois.
 

Yhteistyössä