Syyskuun Sydänkäpyset *heinäkuu*

jeeni
äitiys- ja vanhempainpäivärahat hain varhennettuna ja puolen vuoden tulojen mukaan. työnantaja toimitti suoraan palkkatiedot kelaan ja jäin odottelemaan, että kuuluuko mitään, mun mun kappale palkkatodistuksesta oli roikkunut viikon täällä ja muuten hakemuksen laitoin jo 31.5 niin soitin eilen keskiviikkona kelaan, kun ei netissä näkynyt mitään. Siellä täti totesi, että juu on palkkatiedot tulleet, mutta sullahan on 30.6 viimenen maksupäivä. Sanoin vaan, että ei ne summat siitä mihinkään muutu, jos palkkatoimisto on jo palkan laskenut. Sanoi puhelimessa, että vielä voi hetki mennä. Eilen sitten vilkaisin Kelan sivuilta niin päätös oli tullut samana päivänä kun Kelaan soitin :D Johan rupesi siellä tapahtumaan kun asiasta valitti. Soitelkaa te muutkin, jollei ala tapahtua.

jeeni ja kaveri 30+3
 
äitiyspäivä/vanhempainraha

Että voi olla eroja alueittain ja jopa samalla alueella ajankohdasta riippuen. Naureskelin tuossa, että mun päätös on tehty samana päivänä, kun marssin toimistoon ja täytin ja jätin paperit! Ei täällä IKINÄ ole näin nopeaa toimintaa ollut :LOL:

Hups... tuli vahingossa teitin pinoon... anteeksi :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Santtu81
Voi luoja, että on todellakin KUUMA!!

Tuntuu, että on ihan vaikea hengittää, kun on niin painostava ja hiostava ilma!

Ihanaa, kun niin monet täällä ovat ylpeitä masuista! :heart: Mä olen itse ihan samoilla ajatuksilla, tykkään pitää tiukkoja toppeja jotka korostavat vatsaa! Juhannuksena tulin todella iloiseksi kun oltiin vierasvenesatamassa käymässä ja kaksi ihan mulle tuntematonta naista tuli sanomaan, että ovat jo hetken ihailleet sivusta mun masua, on kuulemma tosi kaunis kun ei ole yhtään ylimääräistä tullut muualle :hug: Tosi kiva kuulla ihan ventovierailta tuommoista! :)

Me taidetaan olla vähän mattimyöhäisiä, kun ei olla vielä tehty äitiyspäiväraha- hakemustakaan :D Tosin sain paperitkin vasta viime kerralla neuvolasta, mutta nyt täytyy kyllä laittaa eteenpäin, ette vaan kaiken häähumun keskellä vielä unohdu! Me päätettiin nyt kuitenkin ottaa se äitiysavustus rahana, eikä pakettina. Mun mielestä noi vaatteet on aika kamalia ja olen jo nyt ostanut niin ihania vaatteita tytölle ihan kirpputoreilta, että tiedän noiden jäävän käyttämättä. Niinpä me suunnistetaan enemmin sen rahan kanssa kirppiksille ja saadaan sitten enemmän meidän tyyliin sopivia :)
Kiitos muuten innoM, sun kommentti koskien vaatteita sai meidät tekemään lopullisen päätöksen :D

Hankintoja vauvalle on vielä paljon tekemättä, hoitopöytä pitäisi nyt seuraavaksi hankkia. Sänky ostetaan varmaan mahdollisimman myöhään, koska meillä ei ole täällä liikaa tilaa, niin on sitten vaan tiellä ennen syntymää :) Vaunut, rattaat ja turvakaukalo autoon on hommattu!
Kaikenlaista pikkutilpehööriä puuttuu myös vielä, vaikka aika hyvin on jo niitäkin!

Mun mielestä tämä aika on mennyt ihan älyttömän nopeasti!! Ajatelkaa, kahden kuukauden päästä meidän ketjun ensimmäisiä jo alkaa syntymään! :) :heart:

Mun täytyy alkaa pakkailemaan, mekin suunnataan viikonlopuksi Turkuun mun ja miehen vanhempien luokse ja mennään vähän suunnittelemaan taas hääjuttuja :)
Ihanaa viikonloppua teille ihanille naikkosille, jos en enää tänään kirjoittele! :hug:

Vaniljainen ja Mimmi 27+5 :heart:
 
Mahan ympärys täällä navan kohdalta mitattuna 113 cm. Kasvanut viime mittauksesta vaan kolmella sentillä, toukokuun lopussa oli 110 cm.

Remppaa tehty täälläkin jonkun verran. Meillä siis -83 valmistunut tiilitalo, asuintilaa n. 100 neliötä yhdessä kerroksessa + varastot ja autotallit päälle. Tonttia 1200 neliötä. Kuluneen mäntylattian päälle laitatettiin kivijäljitelmä muovimatto olkkariin ja keittiöön pari viikkoa sit. Suunnitelmissa vielä tapetoida tuo tuleva iivarin huone uudella tapetilla sekä ainakin vaihtaa isompi lavuaari kylppäriin, että pylly on helpompi pestä. Tuo vanha mäntylattia meillä siis vielä kolmessa makkarissa. Ollaan asuttu tässä nyt kaks vuotta. Koirien takia lähinnä tuo lattian vaihto tuli. Meillä siis kaksi koiraa, ja olis ollu ihan turha lähtee hiomaan ja lakkaamaan tota pintaa vaan tehdäkseen se uudestaan parin vuoden päästä.

Täälläkin mittari näyttää 30 astettta varjossa. Pesin tuossa aamusta takapihalla kolme mattoa, kuivavat nyt nopeaan. Heinänuha meinaa vähän vaivata, eilen aivastutti ihan tautisesti ja se sitten vie voimat. Autollakin on hankala ajaa, kun silmät muurautuu umpeen ja koko ajan aivastuttaa. Mutta selvisin ajamatta ojaan. Mökillä käytiin illasta saunomassa ja uimassa, mies oli koko päivän heiniä pöyhimässä kotitilallaan ja illasta sitten paalasivat. Ihana oli lillua järvessä. Kuhan ei hauki vie puolta perseestä :eek:

Vaivoilta on täälläkin säästytty. Tän viikon jälkeen vielä kaks viikkoa töitä, ja sit pari viikkoa kesälomaa ja äippäloma. Uskaltaako muut tehä pisempiä reissuja suomen sisällä loppuraskaudesta? Meillä on tarkotus lähtee ajelemaan siinä heinäkuun lopusta pohjoseen, lähes Kittilään.. Ja ehkä mä olen tietyllä tapaa hullu, mutta Jurassic Rockiin Mikkeliin 12.8 otin myös ennakkolipun. Sanoin kyllä myyväni sen jollekkin, jos en itse sinne kykene. Mutta tuntuu, että kyllä sitä nyt jotain ohjelmaa pitää olla kotona pollailun rinnalle. Mulla ainakin alkaa ne neljä seinää kaatua jossain vaiheessa pahasti päälle, jos ei oo mitään äksöniä.

Mulla seuraava neuvola 8.7. Synnytystapa arviointia olis sit 15.8 ja synnytyssairaalaan tutustuminen 20.8. Perhevalmennuksesta ei vielä tietoa. Viimesiä hankintoja aateltiin tehä noilla Mikkelin käynneillä sit.

Mies tulee mukaan synnytykseen. Tämä ollut meillä alusta asti, en ole joutunut edes kysymään asiaa tuolta, koska jo ennen raskautumista tiesin, että haluaa kyllä kaikin puolin tulla näkemään poikansa syntymän. Ja arkajalka ei ole, on luullakseni nähnyt pahempaakin. Onhan se eri asia nähdä oman vaimokkeensa synnyttävän, mutta siis 11 vuotta on tehnyt tuo mies maatalouslomittajan hommia, ja sinä aikana sitä muutaman verisen vasikan ehkä tullu kiskoneeksi ulos.... Itsekkin pääsin tuota ihmettä todistamaan kerran, kun yhdessä vedettiin vähän ahtailla olevaa isoa sonnivasikkaa kylmään maailmaan. Mulle tuo on ennen kaikkea siinä synnytyksessä se tuki ja turva, ja yhdessä tuo lapsi on alullekkin laitettu ja yhdessä siitä tullaan huolta pitämään. Eihän se kipuja multa voi pois viedä, mutta kyllä henkisellä tasolla tsemppaa paljonkin jo pelkällä läsnäolollaan. On nimittäin aikamoinen viilipytty meikäläiseen verrattuna.

Laura ja iivar 30+2

Naurettiin muuten, että iivarin päivä näkyy olevan 22.8... Siitä olis enää kolmisen viikkoa la:han. Päiviä synnytykseen enää tällä hetkellä alle 70.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäliini-82;24093484:
Sain äitiyspäivä/vanhempainraha päätöksen postissa ja en ole varma paljonko sitä rahaa nyt tulee. Onko se päätöksessä mainittu summa jo se josta verot vähennetty vai vieläkö siitä veroja lähtee??? Täytynee varmaan Kelaan soitella kun en ymmärrä enkä muista enää miten edellisen kerran oli. Miks ei voida kirjoittaa niin että ymmärtää tämmönenkin maalainen..

Minun mies on lähdössä mukaan synnytykseen jahka sen aika tulee.

Jaa masun kanssa kauneimmillaan...no päivät vaihtelee. Onhan se kiva kun ei ole vatsamakkaroita :LOL:

Tänään olin kaupungilla helteessä, kylläpä nyt väsyttää. Saas nähä kuinka nukuttaa ens yönä, varmaan jalkoja pakottaa kun koko päivän ollu jaloillaan. Toivottavasti kuumuudelta sais nukutuksi, viime yönä nukuin kuin tukki, ei peittoo ollenkaan ja ikkuna auki!

30+5
Siitä menee vielä verot. Tänään tuli myös äippärahapäätökset.
 
Casannalle jaksamista lepäilyyn :hug:

Mahan kanssa kauneimmillaan, no aika ajoin kyllä, aika ajoin on kömpelö olo. Enimmäkseen on kyllä kilot vain mahassa, ja koska muutenkin käytän istuvia vaatteita, käytän sellaisia paljon nytkin. Musta on kamalan näköstä kun on joku teltta-t-paita päällä, sellasia pidän vaan kotona :D Ja tosiaan, eipä tartte murehtia mahamakkaroita ;) Painoindeksi nyt oli normaali ennen raskauttakin. Miehen siskonmies sanoi juuri meillä käydessään, että on se raskaana oleva nainen niin komea ja hehkeä, kuulemma säteilee tietyllä tavalla :) ei siis ollut nähnyt mua mahan kanssa ennen :)

Sairaalakassi ei ole valmiina, jos joskus syyskuussa sitten.

Äitiysrahapäätöksiä ei ole näkynyt, pakkaus tuli 12 päivässä. Ja äitiyspakkaus oli kyllä mun mielestä ihan käytännöllinen, aion ehdottomasti käyttää niitä vaatteita, osa oli tosi kivoja ja loput menee kotioloissa aivan mainiosti. On tuolla sitten tyylikkäämpää kyläasustusta kaapissa kasapäin, mutta paljonhan sitä tulee ihan kotona lapsen kanssa oltua :)

Mies tulee synnytykseen mukaan, ei suostuisi missään tapauksessa jäämään pois, enkä antaisikaan :D

Hankintoja
, no vaunut, sänky(sänky ei tosin vielä täällä meillä kotona), hoitotaso ja turvakaukalo on hankittu. Kaikki hoitotarvikeket vielä hankkimatta, samoin hieman vaatetta tarvii vielä ja lipaston lapsen vaatteille ja tavaroille. Amme, tuttipulloja, tutteja yms on jnkv kaapissa, niitäkin saa sitten lisää kun tarvitsee. On tässä vielä aikaa. En ole vielä edes pessyt vaatteita, sitten vasta, kun se lipastokin on hankittu.

(.) Tänään oli neuvolalääkäri, joka totesi mulle työni kuultuaan että "et sä enää töihin ainakaan mene" ja laittoi kesäloman alkuun asti sairauslomaa. Kohdunsuu oli kinteä ja kiinni ja kanavaa 3cm kuten viimeksikin alatukimuksessa todettiin. Ei siis muutoksia, onneksi. Tässä nyt sitten ollaan ja ihmetellään ajankulua :)

Zophie 28+3
 
Moikka kaikille!:wave:
Taas on vierähtäny tovi että oon tänne kirjotellu.Teidän juttuja oon kyllä käyny lukemassa.
Voimia ja jaksamisia kaikille lepäilijöille:heart:
Mahan kanssa kauneimmillaan Aina ei kyllä tässä raskaudessa siltä tunnu kun tuntuu että levinny vähän joka suuntaan mutta silti ylpeänä masuani kannan:D
hankintoja Sisarusvaunut,pinnasänky,vaatteita,hoitotarvikkeet...Aika paljon on esikoiselta kaikkea tallessa joten ei hirveästi tule hankittavaa.
Äitiyspakkaus otettiin rahana kun kumminkin viime vuonna otettiin pakkaus esikoiselle.
Mies tulee mukaan synnytykseen ehdottomasti.Ei jäisi pois enkä minäkään suostuisi ettei tulisi.Oli kuitenkin korvaamattomana tukena esikoisenkin synnytyksessä.
Hyviä vointeja kaikille!=) Yritän parantaa tapani ja kirjotella vähän useammin!
Suffi&Tähti rv 28+0 poks!
 
Zophie mitä sä sit teet työksesi? Tuntu niin kummalta kommentilta (jos ei oo mitään vaivoja, supisteluja yms) kun jotkut lääkärit ei meinaa millään kirjoittaa saikkua tai jos kirjoittavat niin sen viikon-pari kerrallaan!

Laura Mullaki ois yhet festarit minne haluaisin, kun mun suosikkibändi tulee vihdoin Suomeen. Mä vaan mietin, kun oon jostain lukenut, että sikiö vois saada kuulovaurion jo mahassa et uskallanko! Kun onhan siellä melu aikamoinen... Se ois kk ennen laskettua aikaa : / Muuten kyllä uskallan matkustaa ympäri Suomea, onhan täällä sairaaloita jos vauva päättäskin syntyä :D Ehkä en laivalle tms ihan loppuajasta enää lähtis.

Mullekin tuli äippärahapäätökset, jes! Oon häppy! Olin varma, etten saa samojen työtulojen perusteella, mitä tuosta esikoisesta (vaikkei se olekaan 3v), mutta kun oon opiskellu tässä välissä kotimammailun ohella ja tehnyt töitäkin. Mutta onneks sain! Olis kyllä syönyt pahasti olla minimirahalla, kun nää menot ei oo ihan niin minimit tässä taloudessa!
 
nessu86 rd diagnoosin saa, jos rasituksessa on yksikin poikkeava arvo. Mutta se on eriasia, että miksi neuvolassa ei osta käyttäytyä asiallisesti :( Jotkut neuvolan työntekijät tuntuvat olevan sitä mieltä, että rd on "vasta" sitten jos arvojen seuranta siirtyy äpkl:lle....
 
merkkari, siis mä olen ollut jo 2,5 viikkoa sairaslomalla ennenaikaisten supistusten ja selkävaivojen takia... ja entuudestaan vkolla 19 todettu laskimotukos, jonka takia tarttis liikkua, mutta supistus"vaaran" takia, tarttee pitää liikkuminen rauhallisena. Ja sairaanhoitaja sisätautien osastolla, jossa suoraan sanoen h*lvetillinen kiire... Neuvolalääkäri pisti heti kunnon kuukauden pätkän, äitiyspolin lääkäri, jossa käyn säännöllisissä kontrolleissa, laittoi vaan kaksi viikkoa kun pelaavat vissiin hieman oman talon "pussiin"(olen siis samassa yliopistosairaalassa töissä, jossa äitiys-,synnytysosastot yms. on).
 
Zophie, no ei todellakaan tollasilla oloilla töihin! Toi on niin hassua, miten joskus kirjoittavat just sitä viikkoa tai kahta, saa ravata jatkuvasti lääkärissä. Mäkin oon sairaanhoitaja. Esikoisesta jaksoin ihan hyvin olla kiireisellä osastolla (jäin kk ennen mammaloman alkua pois, mun soppari loppu eikä sitä jatkettu, ja jäin sit ihan hyvillä mielin kotiin). Nyt en varmaan ois jaksanut! Esikoinen vaatii kuitenkin omansa ja nyt on supistellu paljon enemmän ja liitokset on välillä niin kauheen kipeet :( Esikoisesta oli vasta ihan lopussa! Yritän varmaan vielä käydä jotain sunnuntaivuoroja (sattuneesta syystä :D) tekee, mutta muuten aion nyt vaan lepäillä ja elellä rauhalliseen kotitahtiin :) Oon siis hoitovapaalla.
 
Meillä sairaalan lääkäri ja kätilö sanoivat suoraan, että sieltä ei mielellään sairaslomia kirjotella, vaan työterveyden tai neuvolanlääkärin kautta. Ihmettelin kyllä sitä aluksi, koska olen kumminkin äitiyspolin hoidossa koko raskauden ja kerran piti hakea saikku omalääkärin kautta. Nyt ne kirjoittaa kyllä sieltä ja kaippa pakostakin näiden supistusten takia...mutta joo sen 2vkoa kerralla, kun omalääkäri (joka myös neuvolan lääkäri)kysy ite multa, että paljonko hän saikkua kirjottaa?
Ehkä jos olis suosiolla mennyt omalle lääkärille nyt sairaalareissun jälkeen, niin olis kirjottanu äitiysloman alkuun...Sairaalan lääkäri multa kyllä keskiviikkona kysy, että koska äitiysloma alkaa ja vastasin, että 2.8. Ei sit kumminkaan kirjottanu saikkua sinne asti:( Inhottavaa vaan työnantajalle...
Meillä ei ole ketään lapsosia kotosalla:) 2 lähti torstaina jo anoppilaan ja yksi läks ensimmäiselle leirilleen:) Vanhin neitokaisista huidellut poikaystävällään jo muutamanpvän ja tänään ne meni Ideaparkkiin shoppaileen poitsun vakuutusrahoilla...KÄytiin miehen kans ystäväperheen mökillä saunomassa ja koiratkin jätettiin kotiin, että päästiin ihan kaksin..
3h iltatorkut teki tenän, joten unesta ei kannata vielä haaveilla:(
 
Mädchen Kiitos uudesta pinosta, ihana kuva .on se hienoa että ollaan saatu noin aktiivinen päivittäjä:flower:

Täällä kans nukuttu päivällä niin ei tuu millää uni: /

Hankinnoista puuttuu viellä istuin, punkka ja pinniksen patja. Nappulan huonekkin alkaa olemaan valmis ehkä ostan uuden maton viellä sinne:D
nappula tulee kyllä nukkumaan meidän kanssa samassa huoneessa, mutta tykkään että kaikki tavarat on yhdessä paikassa=)

Saikusta Mulle kirjotettiin suoraan kuukausi. Lääkäri sano että ei kirjota sen takia pitempään koska on pakko tulla näytille jo sen jälkeen.

Maha kommentteja on tullut että onpa söpö maha=) En osaa oikeen muuta vastata kun että onhan se iso:p Onhan tää masu ihana:heart: vaikka väliin on yhtä tuskaa kun ei meinaa saada edes sukkia jälkaan syystä että maha on eessä ja häpyluun liitos kivut on niin mahdottomia: /
Maha on vähän revennyt mutta ei se mitään "arvet kertoo elämästä" vai miten se oli:LOL:

Isä tulee mukaan synnytykseen. Oon miettinyt sairaala kassia, mutta mitään en oo viellä laittanut:p


Jospa sitä yrittäis taas alata nukkumaan:whistle:

muffi+ nappula:heart: 30+4 viellä 66 päivää LA:whistle:
 
Kiitokset uudesta pinosta!

Tosi nopeesti menee aika oikein hirvittää että mihin tää kaikki aika menee..

*Poks Poks* 30+0 se ois sitte enää 10vk laskettuun.

Nyt taas vaan pyörähdin poksahtelemassa :D
Lueskelen kyllä juttuja joka päivä mutta aina ei vaan jaksa kirjottaa..

O&O + pikku jäppinen 30+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onpa aika tosiaan vierähtänyt. Olen käynyt kyllä pikaisesti lukaisemassa teidän juttujanne, mutta kirjoittamaan en ole ehtinyt. Kauheasti ollut puuhaa, ja mukavaa kun on jaksanut/pystynyt tekemään.

Isän synnytykseen tulo, meillä on itsestään selvä että tulee. Onneksi muutama ystävä on jo lupautunut tulemaan nopeastikin hätiin elukoita hoitamaan, kun tarve vaatii. Meillä kun on mukavan sekalainen lauma kissoja, koiria, lampaita, vuohia ja siivekkäitä.

Maha. Voi että minä tykkään mun mahasta.=) Vällillä sitä oikein hämmästyy kun näkee peilikuvansa, että jestas, mullahan on ISO maha! Ja kaupungilla vertailee toisten raskaana olevien mahoja tyyliin "kummalla isompi"...:p Kauheasti kommentteja en ole saanut, mutta jännää on että usein luullaan lasketun ajan olevan lähempänä. Just mittasin ympärysmitan, ja sain lukemaksi 99 cm.

Hankinnoista, meiltä puuttuu ainakin pinnikseen patja, kylpyamme ja kaikenmaailman hoitotarvikkeita. Vaatteita uskoisin jo olevan tarpeeksi alkuun pääsemiseksi. Kestovaippoja hommaan sitten enemmän, kun lapsi on syntynyt. Pääsee konkreettisesti kokeilemaan, että mistä tykkää. Kantoliina ja -reppukin on hommattava. Pinnasänky tulee kai olemaan äitini vanha. Täytyy nyt ensin katsoa, onko se kuinka syvä. Joutuuko miten paljon sukeltamaan pinnikseen, kun lasta nostaa. Tietty jos sänky on yhtä hieno kuin muistan, ei siihen varmaan ole vaikeaa tehdä uutta pohjaa.

RD, mullahan oli tosiaan arvot liian usein yli sallittujen rajojen, joten joudun (pääsen) äitiyspolin asiakkaaksi. Seuraan viikon verran taas arvoja, ja kolmelta päivältä merkitsen kaiken ylös, mitä suusta menee alas.
Oikeastaan olen aika iloinen, että pääsin sinne. Saanpahan kunnon silmälläpitoa ja hoitoa, sekä ylimääräisen ultran.=)
Mulla on tällähetkellä omalääkäri semmonen ihan älyttömän nuori poika, teinityttöjen parissa varmaan siis niinku tosi ihq. Avaudu sille nyt sitten tuntemuksistas ja mahdollisista ongelmista... Tuntui, että sisätutkimuskin oli niin hätäisesti tehty enkä oikein saanut mitään selvää, miten siellä asiat oli. Jotain kohdunsuun kiinniolemisesta se mutisi ja se oli siinä.
Äippäpolilla saan kunnon tarkastuksen synnytyslääkärin toimesta, jes.

Supistuksista. Tuleeko teille kuinka usein kivuttomia suppareita? Mulle tulee tosi usein. Yhtäkkiä vaan vetää alavatsan kivikovaksi. Kestää hetken, ei satu, mutta kiristys tuntuu välillä ikävälle. Sattaa tulla missä vaan, autossa istuessa, kävelyllä, pihassa puuhatessa, makoillessa. Ilmeisen vaarattomia ovat siis kun ei satu eikä ole vuotoa, mutta silti välillä mietityttää, että mitä tuollaiset usein tulevat supistukset voivat tehdä.

Nyt täytyy alkaa valmistautumaan reissuun, reissaamme tänään Suomen halki autolla, alhaalta ylös. Hiton kuuma istua päivä autossa!

Kovasti voimia kaikille lepäilijöille, ja toivotaan että pikkuiset malttaisivat vielä hetken pysyä mukana!

-MökinAkka 29+0
 
Viimeksi muokattu:
jeeni
MökinAkka Täällä on nyt muutamana päivänä tullut tosi usein, meinasin jo soittaa äitipolillekin, että tulenko käymään kun niin selvästi ovat lisääntyneet. mutta siinä sitten kun lepäilin niin loppuivat. ajattelin asiasta kyllä mainita ensi viikolla, kun sinne äitipolille kuitenkin menen. pieni pelko on, että meinaako pikkuista ahdistaa ja haluaako se tulla ulos jo aiemmin, kun ei asiat ole muutenkaan hyvin. Mulle tulee lähinnä kävelylenkeillä tai niiden jälkeen ja pitkillä matkoilla autossa, mutta huomaan jo miettiväni, että kuinka pitkälle viitsii kävellä...

jeeni ja kaveri 30+4
 
heissan mammat!
viikom perheloma vietetty, oli todella kuuma nukkua siinä mökissä kun tottunut kotona et on tuuletin ja saa ikkunat auki. no nyt mukavasti jo kotona sit. paino on varmaan noussu tosi paljon tullu syötyy aika hyvin. viikon pyykit tosin odottaa tuossa pesemistään täytyy kohta lähtee peseen niitä.

täällä paljon juttua tullut!

sairaalakassista: en oo vielä ees miettiny sit varmaan lähempänä..

maitoa tulee muutamia tippoja jo nyt

mies on ehdottomasti tulossa synnytykseen jos vaan saadaan ajoissa lasten hoitaja.

tsemppiä teille joilla jo ollu täpärät paikat. toivotaan että pienet pysyy kyydissä vielä.

itsellä poksuu nyt 28+0.
 
Mökinakka Mulle tulee myös niitä harjotussupistuksia aina välillä ja tietääkseni ihan normaalia(kunhan ei ihan kokoajan supistele).Niitä tuli muistaakseni myös esikoisen kanssa jo näillä viikoilla ja tilanteesta riippumatta...
Suffi&Tähti 28+1
 
Viimeksi muokattu:
miirikki
Tuntuuko se painontunne alapäässä vain? Entä sitten ku oot jalkeilla niin tuntuuko?
Mulla on jo jonkun aikaa ollu semmosta painontunnetta alapäässä seksin jälkeen ku on jalkeilla... Tosi inhottavan ja kipeen tuntusta niin mieluiten seksihommelit saaki jäähä iltaan ku on muutenki menossa jo nukkumaan :D

Branwen
Huih. Nyt vain lepoa! :hug:

jeenille iso :hug: ja paljon jaksamista. Toivottavasti saatte punktiosta hyviä uutisia!

Yövalvomista
Ei ole vielä *koputtaa puuta* Esikoisesta oottaessa valvoin aina jostain kolmesta eteenpäin pari kolmekin tuntia ku en saanu jostain syystä unta. Tuo tais alkaa joskus sillon ku jäin äitiyslomalle...

Voikukka
Voi hyvin mennä yksinki jos ei mies pääse mukaan :)
Meillä ei tommosia perhevalmennuksia harmi vain ole lainkaan :(

Hulda :( :hug: Paljoa säkään ole kerenny kotona olla ku koko ajan saanu rampata sairaalassa...

Vauvan asennosta mahassa ja painoarviosta...
Ei mitään hajua :whistle: Nla-lääkärissä kysyin tuosta niin sano ettei sillä ole mitään väliä tässä vaiheessa ku pyörivät niin paljon vielä. Eikä siis kertonu miten päin sillä hetkellä oli.
Esikoinen viihty pääalas päin rv.26 lähtien. Mitään hajua vauvan painostakaan ei ole.

Joskus mietityttää onkohan tää paljonki isompi ku esikoinen. Paino syntyessä 3810g solmusta huolimatta että olisko lie voinu isompikin olla...

G: Onko monella jo sairaalakassi pakattuna tai suunnitelmis pakata?
Ei oo pakattu enkä ole sen pakkaamista edes ajatellu. Esikoisesta aloin pakkamaan laukkua oikeen listan kanssa jo rv.35 mut sain sen valmiiks vasta pikkusen ennen la:ta. Onneks olis sillon tosin valmiina ku la:na tuli lähtö synnärille verenvuodon vuoksi.
Niin ja tosiaan odottavan ja onnellisen tavoin mullaki oli paljon turhaa tavaraa kassissa :whistle:

Meillä matkaa synnärille 87km joten parempi olla tavarat kassissa mitä tarttee :D

marja :hug: Jaksamisia lepäilyyn... Teillä on kyllä kauniita lapsia :) Jännä tosiaan miten "eri värisiä" :D Vaikka just ku kasvon piirteitä kattoo niin huomaa että kyllä ne sisaruksia on.

Vauvan ulkonäöstä...
Esikoista oottaessa koitin miettiä minkä näkönen on sitten ku syntyy. Mut en oikein osannu ajatella miltä vois näyttää. Sitten ku poika synty niin oli niin isänsä näkönen! Vanhoja kuvia ku kattoo niin mies ollu niin samannäkönen pienenä ku mitä meijän poika. Nyt oikeestaan sitten vuoden ikäsestä eteenpäin pojassa on alkanu näkymään enemmän munkin piirteitä kasvoissa.

Jostaki muuten luin ja olen kuullukki semmosen väittämän että vauvat monesti kuulemma syntyessä muka näyttäsivät isältänsä, jotta isä varmasti tunnistais jälkeläisensä :D

Miten muilla järjestyy lasten hoito että mies pääsee mukaan synnytykseen?
Mäkään en yksin halua mennä synnyttämään. Meillä isovanhemmat vielä työelämässä joten heistä ei ole hoitajaksi. Jompi kumpi mun siskoista varmaan ainoat vaihtoehdot. Mut eipä sitäkään tiiä pystyykö ku jos on töissä sillon. Pikkusisko (pojan kummitäti) opiskelee sillon mut en tiiä saako vapaata sillon just... Kyllähän tuo vähän mielessä pyörii ja ahistaa että miten sen saa järjestettyä... :confused:

Kivunlievityksestä synnytyksessä...
Esikoisen synnytyksessä kivunlievityksenä oli kuuma suihku (aivan ykkönen!), jyväpussi, ilokaasu ja epiduraali.
Nyt toisella kerralla haluaisin kokeilla jotain luonnollisempaa ennen mitään mömmöjä. Epiduraalia ei kai uudelleen synnyttäjille laiteta? Vai riippuuko aikasemman synnytyksen/synnytyksien kestosta ja sitten sen hetkisestä tilanteesta synnytyksessä?
Mut en sitä varmaan haluaiskaan ku se tuntu pitentävän supistusten välejä ja sitten piti laittaa tippaa... Nyt kiinnostais kokeilla ammeessa oloa (viimeks oli se sali varattu) ja sitä akupunktiota mahollisesti. Ilokaasu kyllä autto ku sen ottamisen ajotti oikeeseen kohti mut nyt tuntuu että ku esikoisen synnytys oli niin sekava niin haluaisin ehkä olla ihan "selvin päin" :D

Syöttekö muuten monivitamiineja?
Mä söin jo ennen ku tulin raskaaksi. Raskaustestin näytettyä plussaa vaihoin vaan sitten a-vitamiinittomaan multivitaa. Lisäks käytän kalaöljykapseleita ja maitohappobakteerikapseleita :)
Mun mielestä noilla jälkimmäisillä on ainaki selvästi vaikusta vatsan toimintaankin! :)

marjalla ollu kyllä hoppunen synnytys!

Jos joku vielä miettii imetystyynyä niin pakko vinkata että ainaki meillä lidlissä oli 12,99e semmosia isoja tukityynyjä myynnissä :wave: Jos en olis jo aikasemmin kympillä löytäny käyttämätöntä alvin tukityynyä niin olisin varmasti tommosen ostanu :)

miirikilllä on kyllä tyttö aivan ku miniversio äidistänsä :)

Tuleeko kaikilla muilla mies mukaan synytykseen??
Tulee ehottomasti. Esikoisen synnytyksestä en olis selvinny ilman miestä :heart:
Toivottavasti nytki pääsee tulemaan. Jos ei muuta lapsenvahtia ole niin en tiiä miten sitten :O

Mites muut ovat hankintoja saaneet tehtyä? Puuttuuko vielä jotain oleellista vai onko jo kaikki aikalailla hankittu?
Turvakaukalo pussia olen miettiny et millanen olis hyvä. Pitää kattoa pystyskö esikoisen sitteriä jotenki korjaamaan ku keinuu huonosti vai hommaisko jostain uuden...
Muuten lähinnä pikkujuttuja vauvalle tarttee lähinnä :) Joku lakki ekaks pariks kuukaudeks (esikoisella oli aivan liian iso), tumppuja käsiin... Vaipanvaihto piste on vielä auki et minne se tulee ku mies on sitä mieltä et pesukoneen päällä on huono paikka :rolleyes: Semmosta kylvetystukea oon miettiny :whistle: Olikohan muuta... Millanen lakki teillä on vauvalle?
Itelle jotain imetysliivejä ja muutama paita ehkä ja sitten niitä kestoliivinsuojia ajattelin ostaa, niistä kaipaisin kans heinäneidon tavoin vinkkejä :wave:

Santtu Liberon vaippapusseja likaisille vaipoille? Onko tommosiaki olemassa, en oo tiennykkään...

Mua kiinnostaisi tietää millainen olo teillä masun kanssa on, kun monesti sanotaan, että nainen on kauneimmillaan raskaana?
Mä ainaki olen tuntenu itteni jollakin tavalla kauniiksi raskaana ollessa ja oon tykänny että maha on esillä :D Löysiin vaatteisiin en halua pukeutua... Siks onki hankala ku pitäs löytää jostain mekko häihin jotka on elokuussa... Ku en halua semmosta a-linjasta löysää!

Pinnasänkyyn uus patja?
Esikoinen syntyny 2009 ja käytössä ollu aina petari joten uutta patjaa ei olla hankkimassa :)

Casannalle paljon tsemppiä sinne sairaalassa lepäilyyn :wave:

Miks teillä on tommosia nimimerkkejä? :confused: Mulla alko haluttamaan suffeleita ja vaniljajäätelöä :LOL:

Sain pelkopolille ajan jo mut jouduin siirtämään sitä ku on menoa. 12.elokuuta olis sinne sitten se aika :) Puhelimessa oli kyllä niin ihanan kuulonen kätilö joka tuntu oikeesti ymmärtävän miltä musta tuntuu! Sanoin puhelimessa että jos vain mahollista niin voiko johonki merkata maininnan siitä etten halua esikoisen synnytyksen hoitanutta kätilöä synnytykseen jos se vain mitenkään on mahollista. Ymmärsi hyvin tuonki ja sano etten ole ainot joka tuota kysyy. Että aina ei vaan kemiat kohtaa ja halutaan vaihtaa kätilöä. Joskus jopa synnytyssalin ovella.Peloista täällä muutenki ollu puhetta ja täytyy todeta etten esikoista oottaessa oikein osannu pelätä. Alussa tieten mahollista keskenmenoa. Mut nyt tätä vauva odottaessa on meinannu välissä alkaa huolestuttamaan jos vauva ei ole liikkunu tai en oo vaan jotenki rekisteröiny niitä liikkeitä... Mieleen nousee kauheita ajatuksia siitä miten napanuora on kaulan ympärillä ja muuta semmosta... Tai että jos taas siinä on solmu :(


Muuten tänne kuuluu hyvää :) Eilen vaihtuu viikot ja tuntuu niin hurjalta että laskettuunaikaan on enää 3kk :D Oliko joku jo laittanu vauvan vaatteet kaappiin paikalleen? Pitäsköhän munki jo :D

Talvicci ja Torsti rv.28+1 :heart:
 
Talvicci: mies osti Lidlistä kaks niitä tyynyjä! :D Itelleen toisen, kun se aina varastaa kaikki mun tyynyt ja halailee peittoja ja tyynyjä, joten ehkä tollanen tyyny on sillekin just loistava! Mä oon nukkunu nyt vähän paremmin kun toi imetystyyny tukee jalkaa tarpeeksi ja kädenkin saa siihen päälle rennosti :)

Mä en oo huomannu kertaakaan kivuttomia harjotussupistuksia, kipuja vaan tulee ja sit kivistää mahaa... joko mä oon herkkis tai sit kipu on ainoo mikä mut saa mitään huomaamaan :D

Poks sanoi Sintti mahassa :) Nyt koitan vähän hommailla jotain, helteestä huolimatta...

Voikaa hyvin,
tömpsis ja super 30+2
 

Yhteistyössä