miirikki
Tuntuuko se painontunne alapäässä vain? Entä sitten ku oot jalkeilla niin tuntuuko?
Mulla on jo jonkun aikaa ollu semmosta painontunnetta alapäässä seksin jälkeen ku on jalkeilla... Tosi inhottavan ja kipeen tuntusta niin mieluiten seksihommelit saaki jäähä iltaan ku on muutenki menossa jo nukkumaan
Branwen
Huih. Nyt vain lepoa! :hug:
jeenille iso :hug: ja paljon jaksamista. Toivottavasti saatte punktiosta hyviä uutisia!
Yövalvomista
Ei ole vielä *koputtaa puuta* Esikoisesta oottaessa valvoin aina jostain kolmesta eteenpäin pari kolmekin tuntia ku en saanu jostain syystä unta. Tuo tais alkaa joskus sillon ku jäin äitiyslomalle...
Voikukka
Voi hyvin mennä yksinki jos ei mies pääse mukaan
Meillä ei tommosia perhevalmennuksia harmi vain ole lainkaan
Hulda :hug: Paljoa säkään ole kerenny kotona olla ku koko ajan saanu rampata sairaalassa...
Vauvan asennosta mahassa ja painoarviosta...
Ei mitään hajua
Nla-lääkärissä kysyin tuosta niin sano ettei sillä ole mitään väliä tässä vaiheessa ku pyörivät niin paljon vielä. Eikä siis kertonu miten päin sillä hetkellä oli.
Esikoinen viihty pääalas päin rv.26 lähtien. Mitään hajua vauvan painostakaan ei ole.
Joskus mietityttää onkohan tää paljonki isompi ku esikoinen. Paino syntyessä 3810g solmusta huolimatta että olisko lie voinu isompikin olla...
G: Onko monella jo sairaalakassi pakattuna tai suunnitelmis pakata?
Ei oo pakattu enkä ole sen pakkaamista edes ajatellu. Esikoisesta aloin pakkamaan laukkua oikeen listan kanssa jo rv.35 mut sain sen valmiiks vasta pikkusen ennen la:ta. Onneks olis sillon tosin valmiina ku la:na tuli lähtö synnärille verenvuodon vuoksi.
Niin ja tosiaan
odottavan ja onnellisen tavoin mullaki oli paljon turhaa tavaraa kassissa
Meillä
matkaa synnärille 87km joten parempi olla tavarat kassissa mitä tarttee
marja :hug: Jaksamisia lepäilyyn... Teillä on kyllä kauniita lapsia
Jännä tosiaan miten "eri värisiä"
Vaikka just ku kasvon piirteitä kattoo niin huomaa että kyllä ne sisaruksia on.
Vauvan ulkonäöstä...
Esikoista oottaessa koitin miettiä minkä näkönen on sitten ku syntyy. Mut en oikein osannu ajatella miltä vois näyttää. Sitten ku poika synty niin oli niin isänsä näkönen! Vanhoja kuvia ku kattoo niin mies ollu niin samannäkönen pienenä ku mitä meijän poika. Nyt oikeestaan sitten vuoden ikäsestä eteenpäin pojassa on alkanu näkymään enemmän munkin piirteitä kasvoissa.
Jostaki muuten luin ja olen kuullukki semmosen väittämän että vauvat monesti kuulemma syntyessä muka näyttäsivät isältänsä, jotta isä varmasti tunnistais jälkeläisensä
Miten muilla järjestyy lasten hoito että mies pääsee mukaan synnytykseen?
Mäkään en yksin halua mennä synnyttämään. Meillä isovanhemmat vielä työelämässä joten heistä ei ole hoitajaksi. Jompi kumpi mun siskoista varmaan ainoat vaihtoehdot. Mut eipä sitäkään tiiä pystyykö ku jos on töissä sillon. Pikkusisko (pojan kummitäti) opiskelee sillon mut en tiiä saako vapaata sillon just... Kyllähän tuo vähän mielessä pyörii ja ahistaa että miten sen saa järjestettyä...
Kivunlievityksestä synnytyksessä...
Esikoisen synnytyksessä kivunlievityksenä oli kuuma suihku (aivan ykkönen!), jyväpussi, ilokaasu ja epiduraali.
Nyt toisella kerralla haluaisin kokeilla jotain luonnollisempaa ennen mitään mömmöjä.
Epiduraalia ei kai uudelleen synnyttäjille laiteta? Vai riippuuko aikasemman synnytyksen/synnytyksien kestosta ja sitten sen hetkisestä tilanteesta synnytyksessä?
Mut en sitä varmaan haluaiskaan ku se tuntu pitentävän supistusten välejä ja sitten piti laittaa tippaa... Nyt kiinnostais kokeilla ammeessa oloa (viimeks oli se sali varattu) ja sitä akupunktiota mahollisesti. Ilokaasu kyllä autto ku sen ottamisen ajotti oikeeseen kohti mut nyt tuntuu että ku esikoisen synnytys oli niin sekava niin haluaisin ehkä olla ihan "selvin päin"
Syöttekö muuten monivitamiineja?
Mä söin jo ennen ku tulin raskaaksi. Raskaustestin näytettyä plussaa vaihoin vaan sitten a-vitamiinittomaan multivitaa. Lisäks käytän kalaöljykapseleita ja maitohappobakteerikapseleita
Mun mielestä noilla jälkimmäisillä on ainaki selvästi vaikusta vatsan toimintaankin!
marjalla ollu kyllä hoppunen synnytys!
Jos joku vielä miettii
imetystyynyä niin pakko vinkata että ainaki meillä
lidlissä oli 12,99e semmosia isoja tukityynyjä myynnissä :wave: Jos en olis jo aikasemmin kympillä löytäny käyttämätöntä alvin tukityynyä niin olisin varmasti tommosen ostanu
miirikilllä on kyllä tyttö aivan ku miniversio äidistänsä
Tuleeko kaikilla muilla mies mukaan synytykseen??
Tulee ehottomasti. Esikoisen synnytyksestä en olis selvinny ilman miestä :heart:
Toivottavasti nytki pääsee tulemaan. Jos ei muuta lapsenvahtia ole niin en tiiä miten sitten :O
Mites muut ovat hankintoja saaneet tehtyä? Puuttuuko vielä jotain oleellista vai onko jo kaikki aikalailla hankittu?
Turvakaukalo pussia olen miettiny et millanen olis hyvä. Pitää kattoa pystyskö esikoisen sitteriä jotenki korjaamaan ku keinuu huonosti vai hommaisko jostain uuden...
Muuten lähinnä pikkujuttuja vauvalle tarttee lähinnä
Joku lakki ekaks pariks kuukaudeks (esikoisella oli aivan liian iso), tumppuja käsiin... Vaipanvaihto piste on vielä auki et minne se tulee ku mies on sitä mieltä et pesukoneen päällä on huono paikka
Semmosta kylvetystukea oon miettiny
Olikohan muuta...
Millanen lakki teillä on vauvalle?
Itelle jotain imetysliivejä ja muutama paita ehkä ja sitten niitä
kestoliivinsuojia ajattelin ostaa, niistä kaipaisin kans heinäneidon tavoin vinkkejä :wave:
Santtu Liberon vaippapusseja likaisille vaipoille? Onko tommosiaki olemassa, en oo tiennykkään...
Mua kiinnostaisi tietää millainen olo teillä masun kanssa on, kun monesti sanotaan, että nainen on kauneimmillaan raskaana?
Mä ainaki olen tuntenu itteni jollakin tavalla kauniiksi raskaana ollessa ja oon tykänny että maha on esillä
Löysiin vaatteisiin en halua pukeutua... Siks onki hankala ku pitäs löytää jostain
mekko häihin jotka on elokuussa... Ku en halua semmosta a-linjasta löysää!
Pinnasänkyyn uus patja?
Esikoinen syntyny 2009 ja käytössä ollu aina petari joten uutta patjaa ei olla hankkimassa
Casannalle paljon tsemppiä sinne sairaalassa lepäilyyn :wave:
Miks teillä on tommosia nimimerkkejä? Mulla alko haluttamaan suffeleita ja vaniljajäätelöä
Sain pelkopolille ajan jo mut jouduin siirtämään sitä ku on menoa. 12.elokuuta olis sinne sitten se aika
Puhelimessa oli kyllä niin ihanan kuulonen kätilö joka tuntu oikeesti ymmärtävän miltä musta tuntuu! Sanoin puhelimessa että jos vain mahollista niin voiko johonki merkata maininnan siitä etten halua esikoisen synnytyksen hoitanutta kätilöä synnytykseen jos se vain mitenkään on mahollista. Ymmärsi hyvin tuonki ja sano etten ole ainot joka tuota kysyy. Että aina ei vaan kemiat kohtaa ja halutaan vaihtaa kätilöä. Joskus jopa synnytyssalin ovella.
Peloista täällä muutenki ollu puhetta ja täytyy todeta etten esikoista oottaessa oikein osannu pelätä. Alussa tieten mahollista keskenmenoa. Mut nyt tätä vauva odottaessa on meinannu välissä alkaa huolestuttamaan jos vauva ei ole liikkunu tai en oo vaan jotenki rekisteröiny niitä liikkeitä... Mieleen nousee kauheita ajatuksia siitä miten napanuora on kaulan ympärillä ja muuta semmosta... Tai että jos taas siinä on solmu
Muuten tänne kuuluu hyvää
Eilen vaihtuu viikot ja tuntuu niin hurjalta että laskettuunaikaan on enää 3kk
Oliko joku jo laittanu vauvan vaatteet kaappiin paikalleen? Pitäsköhän munki jo
Talvicci ja Torsti rv.28+1 :heart: