Syyskuun Sydänkäpyset *heinäkuu*

Moikka taas!

Meillä on se korisänky tällainen:

ALVI Stubenwagen Birthe weiss Haus

Tosin tuo "verho" ja reunapehmuste ovat ihan valkoisia. Tykkään kyllä tosi paljon. Meillä on vaan vielä paljon vauvantavaroita (myös tuo sänky) jemmassa miehen mummon entisellä talolla ja ne pitäisi joskus käydä sieltä hakemassa. Pitää miehen sitten jossain vaiheessa lähteä hakemaan, enhän mä enää mihinkään pääse.

Mulla on painoa tullut n.13 kg...Blääh. No, viimeksi tuli 20 kg joten onhan tässä vielä vähän varaa:D En vaan jaksa hirveesti välittää, tää makaaminen käy jo mielen päälle sen verran ettei hirveesti jaksa mitään ruokavalioita pidellä. Tänäänkin mässytin ihan hyvällä omalla tunnolla suklaakeksejä.

Hei kestovaippailijat, kertokaa mulle miten paljon niitä vaippoja tulisi olla että ne "riittää". Esikoisella käytettiin siis kertakäyttövaippoja joten olen ihan uusi kestovaippailija. Miten paljon niitä tarvii olla ihan pienelle vauvalle? Kiitos jos joku viitsii vastata!

Casanna 31+6
 
Heippa pitkästä aikaa! Oon ollu reissussa ja kaikkee muuta touhua ollu niin en oo jaksanu käyä kirjottelemassa... Lukea oon aina koittanu etten ihan tippus kärryiltä :D

Neuvolassa kävin eilen :)
Verenpaineet 113/65, p.91. Millanen pulssi teillä on ollu ku on mitattu verenpaineita neuvolassa? Ku tuntuu et mulla aina on jotain 80-90 nyt :confused:
Pissa puhas
Hb 132. Ei tartte vieläkään alottaa rautalisää! :)
:heart:-syke 130-140krt/min
Sf-mitta 27
Painoa tullu tähän mennessä 7kg :) Esikoista oottaessa oli tullu tähän mennessä 11kg
Raivotarjonnassa sano vauvan olevan :)

Maha on aika alhaalla ja siitä neuvolantätiki sano ja kysy et onko supistellu :confused:


Huldasharks
Kiitti tuosta turvakaukaloon laitettavasta lämpöpussi linkistä :) Noista pikkukarhun pusseista, jollanen teilläki on, oonki ollu tietonen. Mut tuolla näytti olevan näköjään semmosia neljän vuodenajan pusseja, joissa sisus olis puuvillaa :) Ja siellä sanottiin et olis hengittävä... Onko kellään näistä kokemusta?

Pinnasängyn reunapehmusteen ostin esikoiselle ikeasta. Semmonen luonnonvalkonen niin sopii hyvin kaikkien pussilakanoitten kanssa yhteen :D Eikä valu ku on jämäkkä.
Käytettynä ostin tosi söpöt nallepuh-reunapehmusteet mut se on niin pehmee lörppänä että valuu koko ajan :(

Jaksamisia ja tsemppiä pakkolepoon joutuneille... :hug:

Leo
Toivottavasti nuo arvot ei nousis! Syntykö sulla esikoinen sitten ennenaikasesti sen takia?

Kotiutumisvaatteita vauvalle en ole miettiny vielä... Onhan tässä vielä aikaa...
Esikoinen synty 17.10. Kotiin lähtiessä oli päällä body, pöksyt, semmonen haalari, karhuhaalari ja tietty myssy, sukat yms. Sillon tosin tais olla vähän luntaki jo maassa.
Nyt veikkaan et tää syntyy syyskuun lopussa tai lokakuun alussa... Pitää sitten lähempänä kattella niitä vaatteita...

En enää muista mitä piti kommentoija...

Meillä oli viime viikolla miehen kanssa vuosipäiväkin. 7vuotta yhteistä taivalta takana :heart:
Alle 10viikkoa enää laskettuunaikaan! Eilen laitoin osan vauvan vaatteista kaappiin jo oottamaan tulevaa käyttäjää... :)

Kuvassa rv.29+0 :heart:



Navanympärys oli tuollon mitattuna 102cm.
Nyt näyttäs mittanauha muka 106cm, olisko lie turvostusta nyt tai jotain ku esikoisesta rv.41+3 oli 116cm...


Talvicci ja Torsti rv.30+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Vihdoinkin netti toimii.. (meillä oli reilun viikon netti tiltissä ja ihan kädetön olo, kyllä tästäkin on niin riippuvaiseksi tullut)

Omaa napaa Kävin viikko sitten neuvolassa olisko ollut 31+5 ja SF mitta vain 26 cm ja vauva oli jo laskeutunut ja pääkin oli asettunut. Supistuksia ei ole tullut (kai), mutta jotain ihme kirvelyä on joten oman mielenterveyteni vuoksi varasin huomiselle lääkäriajan niin saa katsoa kohdunkaulan tilanteen. Koska mies on reissussa viikot niin tarttee ruveta kehittelemään lastenhoitorinkiä jos näyttää että pikkuinen sattuis syntymään ennen aikojaan.

Tosi kaunis masu Talvicilla.

Tarttee kommentoida lisää paremmalla ajalla..
 
jeeni
maximilian täälläkin kirvelyä +polttelua, mutta ei se ketään kiinnostanut. soitin neuvolaan, oma täti lomalla ja puhelimeen vastas joku kouluterveydenhoitaja, joka ei tiennyt äitiysasioista yhtään mitään!! soitin sit äitipolille ja kehottivat vaan hakemaan hiivalääkettä apteekista ja totesi samalla, että tällaiset asiat kuuluu neuvolalle, ei tartte heille soitella pikkujutuista....pikkusen pisti ärsyttämään, mitäs jos ei olekaan hiivaa vaan jotain muuta? eikö aina pitäis lääkärille päästä tarkastuttaa tilanne, varsinkin raskaana?? no kokeillaan nyt, mutta jos on jotain muuta niin täällä kirotaan ja kovasti.

Talvicci
Mulla on pulssi ollut aina n.90, vaikka paineet olisi ollet mitä :) ei oo siitä mitään sanottu, muuta kuin, että komea pulssi

jeeni 33+0
 
meillä pinnasängyn reunapehmusteena pupujussikoiden unipupu :heart: on aivan ihana!!

muuten samanlainen, mutta siniharmaa(?)
Ihanat Unipupu/Pupujussikat pinnasängyn reunapehmuste/suojus 9.00 € - Lastenhuoneen sisustus ja tekstiilit - Koti - Huuto.net (suljettu)

uudelleensynnyttäjiltä kysyisin: kuinka kauan olette joutuneet olemaan synnytyksen jälkeen sairaalassa (esikoisen kanssa..)?? olosuhteista riippuen tietysti, mut jos aatellaan et on ollu normaali alatiesynnytys?

kiukutteleva :kieh: (juu, ihan vähän ahistaa tää helle ja saamattomuus ja kaikki!!)
tiikkonen ja juniori 30+4
 
Viimeksi muokattu:
Unohdin aikaisemmin kirjoittaa tekstiin, eetä nyt ne mieliteot ovat saapuneet...tai ei mieliteot, mutta kauhea tarve olisi kellarin hajuille ja sanomalejden painomusteen tuoksulle:) Tää on ollut muista raskauksista kans ja oikein vesi nousee kielelle, jos haistat kellarin hajun tai sanomalehden...HIH, aika hubaa...
 
Tiikkonen: Uudelleensynnyttäjät viipyvät sairaalassa yleensä 2vrk. Ja ensisynnyttäjät yleensä 3vrk. Olettaen että synnytys on sujunut normaalisti. Tuo 2vrk määrittyy ymmärtääkseni sillä, että sen ikäisille vauvoille aikaisintaan tehdään kotiinlähtöä edeltävä lääkärintarkastus.

Mä kävin tänään vanhempieni luona vaa'alla ja kilon vähemmän näytti kuin viimeksi neuvolassa ja olin jo ihan onnessani :) Sitten huvikseni käväisin kotivaa'alla ja se ryökäle näytti 2 kiloa enemmän kuin vanhempieni vaaka! :headwall: Kumpaan sitä uskoisi?!

M :heart: 31+4
 
Viimeksi muokattu:
Taysissa on ainakin synnytysvastaanotolla oikein laitettu lappu, jossa lukee, että uudelleen synnyttäjät viipyvät 1-2vrk osastolla, sektioäidit 2-4vrk ja olikohan ensisynnyttäjällä 2-3vrk. Tosin minä olin ekasta ti-pe, toisesta sain ruinaamalla ruinattua, että pääsin kotiin maanantaina, kun syntyi sunnuntaina aamuyöstä. Ehtona oli, että kävin tiistaina tarkastuttamassa keltasuuden lastenpolilla. kolmosesta olin 2 yötä, samoin nelosesta ja vitosesta. Olisin halunnut aikaisemmin, mutta tekevät tarkastuksen ainakin etuajassa tulleille mieluusti 3 vrk ikäisenä ,kun keltaisuus ilmenee silloin vasta. Olin ihmeessäni taysin käytännöstä, että jos lapsi on eri osastolla kun äiti, niin maximi aika on 2 vrk, minkä äiti voi viettää itse vuodeosastolla.
 
Jeeni Toi on niin tota :kieh: Aina sanotaan että pitäis olla yhteydessä neuvolaan ja sitten kun sinne soittaa yhtä tyhjän kanssa. Mutta mä raportoin mun lääkärireissun ja jos se tosiaan on hiiva (näin neljän raskauden kokemuksella ei kyllä siltä vaikuta) niin hyvä sitten vaan ettei ole vakavampaa, mutta kyllä ne saa sen tarkistaa!

Tiikkonen Keskimmäisestä olin sairaalassa 2 yötä synnytyksen jälkeen ja kuopuksesta vain yhden yön. Nämähän riippuu tietty siitä kuinka vauva (ja äiti) voi.
 
niin siis olis ollu varmaan ihan hyvä tarkentaa tuohon et kuin kauan ootte ollu sairaalassa ESIKOISEN kanssa :ashamed: mut hyvinhän noita vastauksia oli kyl tullutkin, kiitos teille :flower:

miun mielestä täälläkin on ollut ensisynnyttäjillä se 3 vrk, mut toki riippuu olosuhteista... mietin vaa et pääseeks kukaa niin vähällä :D
 
Esikoisen kanssa mä viivyin viikon päivät synnärillä. Pojalla nousi tulehdusarvot ja sai muutaman päivän antibioottia suoneen ja minä makasin veritankkauksessa. Toisen kanssa meni just se 2vrk, synnytys mukaan lukien. Mutta kyllä se sairaalassa olo yleensä siihen kolmeen vuorokauteen jää normaalissa säännöllisessä alatiesynnytyksessä esikoisenkin kohdalla. Sektio taas pidentää sairaalassa oloa ainakin päivällä.
 
imetysliiveistä niin, piti sanoa et itse tekisin ehkä just niin et ostaisin nyt yhdet tai kahdet ja sit kävisin ostaa lisää kun näkee todellisen koon. Ainakin mulla oli esikoisesta hirveet Pamela tissit aluksi, mutta aika pian ne sit "tasottui". Ja kun niihin liiveihin pitää sit kuitenkin mahtua esim liivinsuojuksia.

Sairaalassa olosta eiks vauvat yleensä tarkisteta 2vrk:n iässä... Ja jos kaikki on hyvin niin sillon voi kotiutua. Mutta monesti ensisynnyttäjät on sen 3vrk et ehtii opetella vauvan hoitoa, imetys lähtee käyntiin jne. Mä lähdin esikoisesta sairaalasta 1,5vrk synnytyksestä, vauva oli siis teholla ja tiesin ettei se pääse lähipäivinä pois. Oli niin raskasta olla kun osastolla oli onnellisia äitejä vauvojen kanssa. Toisaalta tiiän, että paras ois olla se 3vrk, koska sillon tulee yleensä esim sydänviat esille ja apu ois lähellä. Mutta jos kaikki menee hyvin niin luulen et haluun tän toisen kanssa aika nopeasti kotiin... Mutta kunhan sais sen vauvan edes vierihoitoon tällä kertaa...:heart:

kirvelystä onks teillä kuivat limakalvot? Voisko kirvelyt johtua siitä? Mulla oli yhdessä vaiheessa kuin hiekkapaperia nimittäin ja ihan kauhea kirvely ja kiristys. Ceridalilla helpotti! Kannattaa ainakin koittaa, ei siitä oo haittaakaan :)

R-M, mäkin mietin yksiä festareita, mutta en uskaltanut lähtee :ashamed: en tiiä, oonko vähän liian varovainenkin, mutta luin et sikiö kuulee kohtuun tosi hyvin ja voi saada kuulovaurion kovasta melusta, desibelit kohdussa ois vaan 5-30db vähemmän mitä kohdun ulkopuolella... Olin jo melkeen lipun hommannut, mutta sit aloin miettiä etten uskalla lähtee. Oon sellanen et miettisin koko loppuraskauden oonko aiheuttanu jotain ja sit jos jotain olisikin, niin miettisin aina et aiheutinko sen :| En sit uskaltanu... Olisin nimittäin halunnu nähdä scorpionsit, kun ovat jäähyväiskiertueella, mun teinirakkausbändi! :( Kyllä harmittaa! Eikä siellä tietty tarvis missään kajareiden vieressä olla, mutta kun oma pää on tällainen...

Talviccilla on tosi nätti masu! :)
 
Merkkari toivotaan että saadaan pikkuisemme tähän maailmaan ilman minkään sortin komplikaatioita, luottavaisin mielin vain mennään. Meilläkin tyttö sai vähän pisteitä syntyessään ja joutui kans teholle infektion vuoksi, myös minulla tulehdusarvot kohosivat ja tipassa olin.

Talvicci minulla pulssi huitelee korkealla, 80-100:O Ihan toisinaan levossakin voi olla 100!! Eilen neuvolassa siitä mainitsin niin on kuulemma ihan normaalia, keskittyvät enemmän noihin verenpaineisiin. Outoa on korkea pulssi kun normaalisti on alle 70.

33+4
 
Sairaalassa olosta: riippuu niin tilanteesta kuin kauan siellä joutuu olemaan, mä jouduin esikoiselta olemaan 6vrk:tta synnytyksen jälkeen, ensin seurattiin sokereita vauvalla, kun oli niin matalalla ja sit keltasuutta tuli ja valohoitoon joutu melkei pariksi päiväksi! Myös muilla oon joutunu olemaan 4vrk:tta kun on seurattu keltasuutta!Toivottavasti nyt ei tarvis niin kauan olla, meinaa aika tulla pitkäksi siellä!

Talvicci: Mulla pulssi on neuvolassa ollut noin76, mutta just sillon helteillä oli 97 lepopulssi välillä!

Tänään käyty neuvolassa:
Ihanaa vauva oli kääntynyt raivotarjontaan ja ehkä vähän laskeutunutkin, terkka ultrasi, muttei painoarvioita ottanut, kun oli sijainen!
RR 122/81
sf-mitta 31cm
painoa 550g/vk, ei tarvis kyllä yhtään enempää enää tulla
turvotus +
liikkeet ++
pissa puhdas
joo ja hb oli vaan 102, oon ihmetellytkin kun lihakset olleet tosi kipeenä ja hengästyttää, niin kuulemma osasyy tuo kun hemoglobiini noin matalalla ja turvotusta paljon!

Rv 34+1
 
jeeni
te, joiden lapsi on joutunut teholle synnytyksen jälkeen, kuinka paljon olette itse voineet olla teholla? miten paljon olettte saaneet hoitaa vauvaa itse? entä imetys tai maidon vienti sinne, kuinka hoitunut?
näitä varmasti kyselen, kun seuraavan kerran mennään äitipolille, meillä kun jo valmiiksi tiedossa, että vauva menee teholle, jollei nyt jotain ihmeitä tapahdu. oikeastaan hyvä tietää asia etukäteen, melko rauhallisesti voi suhtautua siis, päästään tehollekin tutustumaan ennen synnytystä.

jeeni 33+1
 
te, joiden lapsi on joutunut teholle synnytyksen jälkeen, kuinka paljon olette itse voineet olla teholla? miten paljon olettte saaneet hoitaa vauvaa itse? entä imetys tai maidon vienti sinne, kuinka hoitunut? Meidän tytöllä infektio, joutui antibioottitippaan teholle, kaksi vuorokautta oli siellä. Sain käydä niin usein kuin halusin. Aluksi kävin syötöillä ja vaipanvaihdoilla, sitten olinkin jo pidempään siellä. Istuin kiikkutuolissa tyttö sylissä useita tunteja. Maitoa ei alkuun tullut joten pullosta syötin. Aina ei teholle päässyt kun siellä saattoi olla esim. jokin hätätilanne toisella vauvalla :(
 
Hei vaan :wave: täytyy todeta, että autuaasti olen tippunut jutuista. Minulla on ollut viimeisen viikon aikana kuusi migreenikohtausta, joten punkan pohjalla olen aikani viettänyt. Kiva tuon 2,5v uhmaikäisen kotihoitajana :headwall: Tänään oli onneksi lääkäri, joka kirjoitti estolääkityksen. Joten jos sillä nyt selvittäisiin lähiviikot… Ei ole tietysti hyvä vaihtoehto tuo estolääkityskään, nekään kun eivät ole ihan turvallisia, mutta pienempi paha, kun vahvat kipulääkkeet tosiaan lähes joka päivä. Äh : /

Mitä nyt viimeisiä viestejä ehdin kahlata läpi, niin pinniksen reunasuojasta oli ollut puhetta. Meillä oli käytössä alusta asti: ensin toimi vähän lämmöneristeenä muuten viileässä talossa, ei ilmavirta niin puhkunut pienen päälle, ja kun oppi kääntyilemään, niin toimi ihan pehmusteena. Esikoinen nukkui 1,5-vuotiaaksi pinniksessä, ja kun oli isompi, alkoi heräillä hakatessaan käsiään pyöriessään noihin pienoihin. Eli koettiin hyväksi koko käyttöiän ajan.

Hikka tuntuu useimmiten alavatsalla, liekö sitten syynä, että pieni on pää alaspäin…

Painoarviota ei meillä tehdä ollenkaan neuvolalääkärissä, vaan sitten jos jostain syystä joutuu äitipolille. Kiva olisi kyllä jotain suuntaa taas tietää :)

Vauva on hyvin aktiivinen täälläkin, joskin sillä on selvästi eroa, potkiiko mahaan vai selkään päin. Istukka on siis etuseinässä. Mutta varsinkin, kun on syönyt jotain. Ja välillä niitä suloisia, hiljaisia hengitysharjoitusmöykytyksiä ja hikka siihen päälle :heart: ja kun hikka alkaa ärsyttää, niin sitten liikahtelee sellaisia pieniä älä häirii mua –tyyppisiä liikkeitä :heart:

Painoa on tähän mennessä itselle tullut 4,8kg, pitäisi yrittää vähän enemmäksi saada. Lähtöpainoindeksi oli vain 17, joten hiukka meinaa heikottaa. En vaan oikein tiedä, mitä sitä popsisi… viisi ateriaa menee kuitenkin päivässä, ja niistä kaksi lämmintä ruokaa. Jotain terveellisiä mässyjä pitäisi keksiä :D

Talvicci iso maha, niin ei mahdu pienempään kuvaan ;) Ei vaan, ihana masu sinulla :) :heart:

Sairaalassa oltiin esikoisen kanssa (KOS) neljä päivää. Hän syntyi alkuillasta sunnuntaina, ja mietimme, että voisimme päästä kotiin tiistaina. Tiistaiaamuna kätilö kuitenkin ehdotti, että olisimme keskiviikkoon, koska se kaksi vuorokautta tuli vauvalla täyteen vasta tiistai-iltana. Eli syntymäpäivä ja kaksi ehjää päivää oltiin sairaalassa ja sitten seuraavana puolilta päivin kotiin.

(.) Kävin tänään siis neuvolassa lääkärissä tuon migreenin takia, ja sain reseptin. Muuten ei kauheita muutoksia aikaisempaan ollutkaan:
Verenpaine 101/65
Pissa puhdas
Hb 108. Oli laskenut rautalisästä huolimatta, joten nyt sitten tehostetaan sen popsimista. Josko se auttaisi tähän huimaukseenkin…
Sykkeet olivat hyvät, joskaan ei sanonut lukua
Liikkeet ++
Sf-mitta 27 cm
Painoa tullu tähän mennessä 4,8kg, kaikkiaan viime kerrasta 200g/vko
Raivotarjonnassa ja potkii pyllyä sinnikkäästi oikealle ylös :)

Branwen ja Sissi 29+6
 
( . ) Lääkärissä käyty ja kohdunkaulan tilanne ok =) Nyt voipi olla levollisin mielin. Lääkäri kuitenkin sanoi että hyvä ottaa niin rauhallisesti kun pystyy ja jos polttelut/kirvelyt säännöllisiä eikä lopu levolla niin uudelleen näytille.

Casanneko se kyseli kestovaippojen määrästä?
Luulisin että vaippoja on hyvä olla 15-20 kpl ettei tule ressiä pesemisen kanssa.
Mutta esim. jos käytät sisävaippaa+kuorta niin kuoria ei tietenkään tarvitse olla kun esim. 5 kpl. Ja sisävaippojakin voi olla aluksi vähemmän (kannattaa koklata aluksi erilaisia materiaaleja ja ostaa lisää mieluisia) harsoista voi taitella sisävaippa tarvittaessa hätävarana.
All-in-one kannattaa satsista olla ainakin 3-5 kpl jos laiskottaa, lähtee kyläilemään jne niin ovat helppoja.
Jokaisella kestoilijalla on tosiaan suosikkinsa jotka huomaa sitten käytössä. Myös paljon riippuu vauvastakin keskimmäinen (jolla aloitin kestoilun) pissi suht vähän joten käytin harso+kuori yhdistelmää paljon ja kuopus taas kusi kun Niegara tulva-aikaan joten hällä mieluiten taskuvaippa+paljon imuja ja siihen vielä varmuudeksi villapöksyt päälle.

Maximilian ja vauva 33
 
Jeeni täällä saa olla teholla lapsen luona klo 11-21... Ja sillon piti poistua osastolta klo 13-14 väliseksi ajaksi. Oltiin aika usein joko klo 11-17 tai 13-20... Välillä käytiin tietty syömässä jne. Asutaan kauempana (tai no, 30km päässä) niin ei viittiny ajaa kotiin välissä. Joskus oltiin sit koko päiväkin... Vauvaa hoidettiin tosi paljon itse, oikeastan tehtiin kaikki aina kun oltiin osastolla. Oli aika rankkaa, kun olin itse kipeä ja olisin kaivannut lepoa ja näin, mutta siellä oli tietty pakko istua päivät. Mä pumppailin varmaan 3h välein, kotona ja osastolla. Ja imetin sit kun vauva pysty alkaa syömään tissistä. Sain sähköpumpun lainaan ja vein sit joka päivä maitoja vauvalle. Maidon tulo lähti heti hyvin käyntiin, vaikken pystynytkään heti imettämään.
 
Viimeksi muokattu:
Hiki, hiki, hiki! Mä en kestä! Musta on kohta jäljellä enää märkä läntti! :kieh: Täällä ei oo pisaraakaan tullu ees vettä, vaikka olin eilenki ihan varma, että ukkonen tulee. Ja tänään hyökkäs lentomuurahaiset pihaan, joten en uskalla pitää tuuletusikkunoita auki. On tää ja sitte nii! Jopas helpotti... :D

Kirvelyä ja kutinaa on ollu täälläkin riesana. Mulla vaivaan autto Lactal-kuuri. Ekoilla pahoilla helteillä se alko ja oli kyllä tosi ikävä vaiva. Hankin myös öljypohjaisen pesuaineen, ettei kuivata entisestään. Nyt on ollu vähä parempi tilanne sen suhteen.

Töitä ois enää reilu viikko jäljellä. Jee! :) Ja perjantaina taas neuvolaan. Nyt siellä onkin vastassa sijainen, kun oma terkkari on kesälomalla.

Liinukka & Antero 30+2
 
Uudelleen synnyttäjät joilla useampi lapsi, kauan olitte toisen lapsen synnyttyä sairaalassa?
Vastaanpa uudelleen :) Perjantaiyönä mentiin ja poika syntyi aamuneljältä ja sunnuntaina päästiin pois. Eli juuri sen vaadittavat 2vrk.

Tänään on vauveli ollut kyllä erityisen liikkuvainen, ihan meinaa tulla vatsanahasta läpi. Tekee tosi kipeää! Jotenkin en muista aiemmilla kerroilla olleen näin kivuliaita nuo tökkäisyt.

Mädchen :heart: 31+5
 
Oumaigaad!

Mulla on ollut koko päivän pikkuhousut märkinä :whistle: mut ei siis siksi että mies olisi lähennellyt :D

Käytiin mutsin kans kolmisen tuntia kävelemässä kaupungila päivällä ja sen jälkeen kiinnitin huomiota tuohon ennennäkemättömään kosteuteen. Mulla on ollu kyllä krooninen hiivatulehdus lähes koko raskauden ajan, mutta tää neste ei ainakaan tuoksahda valkovuodolle. On siinä jokin ominaishaju mutten osaa kyllä kuvailla sitä. Se ei myöskään kuivu valkoiseksi nin kuin valkkari : / Voikohan se olla lapsivettä?

On kyllä suppaillu ihan koko päivän ja kun tultiin kaupungilta niin aika tukala olo on ollut ja alaselkä kipeänä (menkkamaista).

En tiedä onko pokkaa mennä näyttämään kun ei kuitenkaan lorota mitenkään kovasti. Ei esim. päällihousut kastu kuin vähän sisäpuolelta. Aika monia kirjoitukseia googlanneena oon huomannu että aika monella se on sit kuitenki ollu vaan vetistä valkovuotoa.

Mittee mie tien?

Ruutinen ja Leo 32+4
 
Ihan ekana, pakko hehkuttaa! Mun inssi meni läpi, ekalla :D Oon siis tammikuusta lähtien käyny autokoulua töiden ja tämän raskauden ohella ja maanantaina sain vihdoin kortin! Äsken kävin omalla autolla huristelemassa ja harjoittelemassa tankkausta, ei mun tyttöä ainakaan pelottanu mun kyydissä kun nukahti alle 10 minuutissa :LOL:

Reunapehmuste On vaalean beige, jossa on hempeitä ruskeita nalleja, esikoisen vanha, niinkuin pinnasänkykin. Ja tosiaan heti menee käyttöön, siitä tulee sellainen "turvallinen pesä" tunne siihen pinnikseen. Meillä tyttö nukkui pinnasängyssä 1v.4kk saakka, olisi nukkunut varmaan pitempäänkin, mutta siirryttiin silloin jatkettavaan lastensänkyyn kun se tuntui hyvältä.

Hikka Tuntuu joka päivä ja siihen liittyy juuri tuo minkä Branwen kuvaili: -ärsyttää hikotella ja potkin sen takia :heart: Ja hikka tuntuu tuolla tooosi alhaalla, eli tää on ainakin pää alaspäin ollut jo monta viikkoa ja hieroo tosi "ihanasti" tuota häpyluuta vasten, auhhh. Pylly tuntuu tuossa ylämahalla ja välillä kylkiluissa asti.

Sairaalassa olo Tytön kanssa olin siellä 5 yötä :( Ti aamulla syntyi ja su aamulla päästiin kotiin. Mutta taustalla hätäsektio ja minä olin 2 vrk täysin vuodepotilaana katetrissa ja oksentelevana ja maito nousi vasta neljäntenä päivänä... Vauva sen sijaan oli oikein hyvässä kunnossa ja sen puoleen olisi varmaan päästy nopeammin kotiutumaan. Nyt toivon että päästäis nopeemmin kotiin, on varmaan vielä kurjempaa olla siellä srlassa kun kotona odottaa innokas pieni isosisko :heart:

Mulla myös limakalvot tosi arat ja kuivat, muttei onneksi kutisevat tai mitään. Sebamedillä on hellävaraista pesunestettä, jossa lukee että sopii myös intiimipesuun. Ja niillä on ihanaa suihkuöljyä myös. Ja hassua, vaikka kuinka on mielenkiintoa, niin silti on aivan pakko käyttää liukkaria, ei kostu sitten millään...kivoja nää naisten hormoonit!

Talviccin maha on kyllä söpö pallo!

Kestovaipoista Kysyn vielä uudestaan, että mitä pesuainetta ootte käyttäneet niiden pesuun? Siis ihan merkki, kiitos. Ei jaksais millään mennä lukemaan jokaista pulveripurkkia läpi tonne kauppaan... Eli mikä on zeoliititon ja sisältää alle 5% saippuaa? Ootteko ostaneet sappisaippuaa jo? Mulla on se saippuapala, mutta luulisin että nestemäisenä olis kätevämpi, onko kokemuksia? Ihan ekoiksi viikoiksi meinaan ostaa jotain kertis-newborn-vaippoja.

Imetysliivejä Mulla on Carriwellin imetystoppi esikoisen ajalta ja sitten ostin H&M:ltä sellasen tuplapakkauksen kaarituettomia, jossa on mustat ja valkoiset liivit. Niillä meinaan pärjätä alkuun ja ostan sit uusia kun tuntuu tarviivan. Muutamia imetyspaitoja on jo kaapissa ja sit ajattelin käyttää noita masutuubeja tavallisten paitojen alla imetysaikana, niin ei mun ruma maharöllykkä loista kaikelle kansalle ja voi huoletta nostaa paidan helmaa ;)

Väsymys ON! Siis mua väsyttää ihan joka päivä vaikka kuinka paljon nukkuisin!! Esikoinen ei anna mahdollisuuksia päikkäreihin, joten koitan mennä aikasin nukkumaan ja yritän nukkua aamuisin sit mahd.pitkään (tosin nyt käyn jo 3 kertaa yössä pissalla...)

RD En oo pahemmin mittaillut, kun sain sieltä diabeteshoitajalta vapautuksen... Mutta toki muutamia kertoja viikossa aina joku arvo tulee mitattua. Huomasin jännän jutun, kun paasto venyi 9 tuntiin, oli aamuarvo 5,2 ja yksi yö kävin juomassa omenatuoremehua klo 04 ja mittasin klo 08 niin verensokeri oli 4,8 (!!?!) Liian pitkä paasto nostaa sokereita??

Onko muita jotka on joutunu syömään antibiootteja tässä odotuksessa? Mulla nimittäin jo kolmas Kefexin- kuuri meneillään :headwall: Mä olen niiiiiiin kypsä tähän sairasteluun ettei tosikaan! Ja mietin mitä noi kuurit tekee vauvalle?! Onko sen vastustuskyky sit tosi huono vauva-ja lapsuusaikana, tiedossa korvatulehduksia tms.?

Tänään poksui :) ja perjantaina neuvolakuulumisia sitten.
miirikki ja pööpö rv32
 

Yhteistyössä