Syyskuun Sydänkäpyset *heinäkuu*

R-M
Täällä oli eilisiltana aivan mahottomat mahamylläykset, ei oo kyllä vastaavaa ennen ollu! Eka oli harkkasuppareita vähän väliä ja sitten siihen päälle muksu alko työntää persaustaan nahan läpi niin että tuntu!! Mahanahka oli ihan hellänä kun kiristi sitä muutenkin ja sitten tää vielä yritti navan kautta pihalle. Sänkyyn kun menin, niin sit alko joku hysteerinen sätkyily, masu veny ihan joka suuntaan ja hetkeäkään ei pysyny paikallaan. Mieskin kysy et onkohan sillä kaikki hyvin vai onko se seonnu :D Enempi mä oisin huolissani jos se ei liikkuis yhtään tai samanlai ku ennen. Joku virtapiikki sille tais iskeä.

Ihan kaikenlaisia unia oon nähny! Seksiunia myöskin. Ja onneks en näköjään ole ainut joka näkee unia että on ryypiskelemässä.. :D Nyt en oo enää nähny niitä unia ihan niin usein, tossa aiemmin näin ainakin pari kertaa viikossa. Aina ne unet meni jotenkin niin että olin ihan kännissä ja sit tajusin et ei hemmetti, mitä mä teen ku mähän oon raskaana. Ja nähny myös paljon unia et oon polttanu tupakkaa, huonolla omalla tunnolla aina. Oon siis oikeesti ennen polttanu, lopetin ku raskaaks tulin. Ehkä alitajunta hieman kaipaa kessua vaikka muuten oon pystyny melko helposti olemaan ilman.

Kummeista. Meillä ei ipanaa kasteta kirkkoon, mutta saa silti kummit. Mun veli ja sen avovaimo (joka on hyvä ystäväni ollut jo ennenkuin päätyi veljeni kanssa yhteen) on kummeina, muita ei olla vielä päätetty varmaks. Ehkä miehen nuorempi sisko ja sitten jos mies haluaa jonkun ystävistään pyytää.

VÄSYTTÄÄ!! Ihan sama kuinka pitkät yöunet nukkuu, niin aina tuntuu olevan veto ihan pois... Onneks oon sairaslomalla, niin saa nukkua just sillon ku siltä tuntuu. Nyt oon pari tuntia ollu hereillä ja oisin ihan valmis untenmaille.. |O Jos sitä eka vähän siivoilis ja sitten ottais tirsat.

Huomenna ois tyttöjenilta ystävän luona, vähän huippua! :) Miesten haukkumista ja hyvää ruokaa tiedossa, mikäs sen mukavempaa... ;) Ja meitä "mahakkaita" on siellä vissiin kolme kappaletta, niin ei tarvitse olla ainut joka kattoo vierestä toisten viinipöhnää. :D

R-M & Eemeli 32+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
jeeni
Zophie ei olla mietitty kummeja, kun ei olla edes vielä päätetty kastetaanko lapsi vai ei :) minä en kuulu kirkkoon, mies kuuluu. varmaan jotain kummeja silti ajatellaan. mutta tuossa sinun tilanteessasi tuli mieleen, että tulisiko ko. henkilölle sellainen ole, ettei huolita kummiksi, kun ei ole omia lapsia? Ja saahan sitä kieltäytyä, jos ei halua kummiksi ryhtyä.

unista täälläkin tunnustetaan alkoholi-unet :) unissa juon aina muutaman "koska eihän pieni määrä haittaa, vaikka on raskaana" tai "eihän se nyt mitään jos kerran ottaa vähän enemmän" unissa kuitenkin lähes aina pointtina tuo, että parin voi ottaa, koska se ei ole liikaa...ja kummallisinta, että yleensä juon unissa olutta, mitä en kyllä normaalisti juo ikinä. seksiuniakin on, vauvaunia hyvin vähän, mutta aina unissa on raskaana kuitenkin.

nukkumisesta muuten
aika pätkittäistä on, siitä kun menen nukkumaan niin herään ensimmäisen kerran 2-4 tunnin päästä vessaan ja sitten 1-2 tunnin välein, kunnes nousen ylös. onneksi sentään nukahdan aina uudelleen.

R-M
Kuulostaa jotenkin tutulta tuo mahamylläys, täällä lähes päivittäin tuollaista kunnon puskemista mahan läpi. Ja yhtään ei saa ryhti lysähtää kun sitten tunkee kylkiluita vasten takaisin. melkein huolestuttaa jos liikkeet ei ole kovia, vaikka niitä olisikin :) tuolla ultrassakin aina sanovat, että vilkas lapsi.

Onkos kellään kokemusta HotMilk imetysliiveistä? Ovatko hyviä ja miten koot vastaavat suomalaisia kokoja? Ajattelin ihan uudesta-seelannista tilata, kun suoraan ketjun omilla sivuilla on alessa ja halvempia kuin jälleen myyjillä. muutenkin olen huomannut, että suomesta ei mun kokoja kannata ajatella, jollei halua maksaa n. 100e liiveistä.

jeeni 32+3
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Unet on olleet melko sekavia. Tupakointiunia näen nykyään tosi usein ja niistä tulee aina vähän huono omatunto, vaikken plussauksen jälkeen ole yhtään tupakkaa polttanut. Viime yönä näin sitten unta, kuinka meidän lemmikkikarhu (???) hyökkäsi meidän pihalla suden kimppuun. :D Harmi, että herätyskello pärähti soimaan kesken kaiken, enkä mä nyt tiedä, kuinka taistelussa kävi. :LOL:

Kummeja ollaan tässä pohdiskeltu. Mun parhaan ystävän kanssa ollaan puhuttu jo pitkään, että meistä tulee toistemme ensimmäisen lapsen kummeja. Ystäväni kärsii kuitenkin lapsettomuudesta ja tutkimukset ovat alkuvaiheessa. Mietittiinkin miehen kanssa, että onko kummiksi pyytäminen tässä tilanteessa vähän mautonta. Toisaalta taas siitä on jo vuosia puhuttu... Vaikeita asioita. Lisäksi ajateltiin pyytää kummiksi joko miehen tai mun veli.

( . ) Mahassa myllertää ihan järkyttävän paljon! Töissä istuminen alkaa olla tukalaa, kun tää meidän zumbakuningas pitää treenejään päivät pitkät. :D Onneksi nukkuminen luonnistuu toistaiseksi hyvin.

Kahden viikon päästä alkaa kesäloma ja sit ei tartte töihin enää tullakaan. Jee! :)

Liinukka + Antero 29+4
 
Hei kaikille!

Mä olenkin ollut taka-alalla ties miten kauan, sellaista se on tää kesälomailu... Nyt sain kuitenkin kaikkien jutut luettua, joten pitänee päivittää omiakin kuulumisia.

Ihan ekaksi taas halauksia kaikille levossa oleville, diabeteksen kanssa painiville ja muuten kovia kokeville! Onneksi kuitenkin kaikilla on vielä pienet pysyneet matkassa, toivottavasti pysyvätkin vielä useita viikkoja.

Mitähän täällä olikaan kyselty... Unista ainakin. Ihan tavallisia unia näen, mitä nyt tällä viikolla näin ekaa kertaa vauvaunta. Siinä olin sairaalassa, vauvan ei pitänyt syntyä vielä aikoihin mutta oli kuitenkin hoitopöydällä mun vieressä. En ollut kuitenkaan sitä synnyttänyt (siis millään keinoin), joten en saanut sitä vielä syliinkään. Se oli kyllä outo uni. Että muka olin vielä raskaana vaikka vauva oli jo ulkona vatsasta.

Zophie, sinä taisit kysellä sitä kummiasiaa? Mä olen itse sitä mieltä, että kummius on kunnia-asia, joten on ihan ihmisen oma ongelma jos se jotenkin siitä loukkaantuu. Ja koska kyseessä lienee aikuinen, niin kai tuo osaa kieltäytyä jos ei oikeasti tahdo kummiksi. Siskon käly on ainakin aikoja sitten jo ilmoittanut, ettei halua enää kummiksi, koska kummilapsia on siunaantunut jo niin paljon.

No joo, en muista mitä kaikkea piti kirjoittaa, mutta kirjoittelen sitten kun taas muistan. Ja nyt omaa napaa...

Juhannusta ennen kävin sokerirasituksessa, arvot olivat onneksi normaalit. Viime viikolla olin vuorokauden EKG-seurannassa, josta en ole vielä saanut tuloksia, muuta kuin alustavan kommentin että normaalilta näyttää. Tällä viikolla oli neuvola, alla mittoja:

Sf-mitta 29 cm
Painoa on tullut lähtöpainosta lisää noin 9kg, painonnousu taisi olla n. 375 g/vko
Pissa puhdas.
Verenpaine 107/64
Hemoglobiini 121, eli rauta on tepsinyt. 7 viikkoa aiemmin oli 103, ja tuo 121 onkin jo mun lähtötaso. Lisää rautaa saa vielä syödä, kun ei ole vielä kovin korkea kumminkaan.
Vauvan syke 135 - 152
Vauvan asennoksi arvioitiin varovasti RT, välillä on ollut viistossa, mutta toivottavasti nyt siis raivotarjonnassa ja pysyisi siinä.
Turvotusta ei ole, lapsivettä on normaalisti ja liikkeet ++.
Oma mittaus vatsanympäryksestä viikolla 30+0 oli 101 cm, eli satanen on mennyt rikki. :) Esikoisesta oli suurimmillaan 104, eli n. 25 cm suurempi kuin normaali vatsanympärykseni. Saa nähdä, paisunko tällä kertaa paljonkin suuremmaksi.

Muutoin olo on ihan ok, esikoisen uhmaikä alkoi kuin napista painamalla kun hän täytti muutama viikko sitten 2, ja nyt siis kesälomalla saan tapella tuon kanssa päivittäin. Alkaa kyllä väsyttää niin henkisesti kuin fyysisesti... Ensi viikko lomaa ja sitten muutamaksi viikoksi töihin ennen äitiyslomaa. Huomenna suunnataan Muumimaailmaan, mahtaa tuo juniori mennä sekaisin kun näkee muumit!

Vatsa alkaa tuntua raskaalta kun pidempään puuhailee jotain, ja joinain päivinä ei jaksaisi sohvalta nousta. Selkää juilii välillä, mutta onneksi melko vähän. Närästykseltä ja krampeilta olen välttynyt, onneksi! Eli siis pääasiassa kaikki on erittäin hyvällä mallilla - mitä nyt pari iltaa sitten itkin vuolaasti kun yhtäkkiä alkoi kaikki asiat ahdistaa. :ashamed: Tähän saakka olenkin ollut tosi positiivinen, ja tuo ihme kohtaus tuli miehelle aikamoisena yllätyksenä. No, nyt on itkut itketty ja olokin sitten parempi. Tuohonkin oli pääasiallisena syynä luultavasti vain väsymys, jota on kertynyt.

-Jerika 30+6
 
Neuvolan tai terveyskeskuksen valinnasta/vaihdosta: Se menee ilmeisesti niin, että sitten joutuu vaihtamaan kaikki terveyspalvelut vuodeksi sinne uuteen paikkaan. Myös hammashoidon. Näin ainakin täällä meillä on kuulemma... Ei siis voi valita vaan esim. neuvolapalvelua.

Imetysliiveistä: Mulla on kahdet Hotmilk:it, mutten tykkää niistä. Ovat mielestäni liian kovat ja pitsiset ja vaikka mitä. Mulla on myös ihan perus h&m, en tykkää niistäkään.
Parhaat on mielestäni Bravado:n ja Carriwell:in liivit.

Täältä saa laadukkaita imetysliivejä Suomen hintoja edullisemmin ja toimus kesti muutaman hassun päivän. Toimituskulutkin olivat vain 1 punnan. Maksoin Visalla ja kaikki meni hyvin. Suosittelen :)

Nursing bras from Emma Jane nursing bra through to Bravado nursing bras or anita nursing bras

Vauvan syntymäpäivä: Jos menis laskettuun aikaan saakka ja voisin synnyttää alakautta, niin veikkaisin 3.9.
Mutta se ei liene mahdollista, niin veikataan vaikka näin positiivisesti, että en joutuisi verenvuodon takia enää sairaalaan ja selviytyisin suunniteltuun sektioon, niin syntymäpäivä voisi olla vaikka 23.8 :)

Unet: Seksiunia näen joo ja muitakin ihan pimeitä unia. Yks yö roikuin tän mahani kanssa sellaisilla jumppanaruilla katosta ja tein ihme akrobaattisia liikeitä :D

Nukkuminen: Nukun vähän nykyään, väsyttää, mutten saa nukuttua. Pissalla en tosin käy vielä normaalia useammin yöllä. Monesti käyn vaan illalla ja sitten aamulla kun nousen ylös. Valvon ja pyörin sängyssä ja säpsähtelen hereille. Näen unta, että makaan verilammikossa tai että lapsivedet menee sängyssä.

Huldis ja pikkusisko 32+5
 
Huldis, miten noissa menee koot, eli ovatko isoja vai pieniä kokoja? Itse tottunut Changen rintsikoita pitämään ja niissä on se 75G tällä hetkellä... ootko palauttamaan joutunut? Mietin, että miten helppoa tonne on sitten palauttaa jos ei sovikaan.
 
Huldis, miten noissa menee koot, eli ovatko isoja vai pieniä kokoja? Itse tottunut Changen rintsikoita pitämään ja niissä on se 75G tällä hetkellä... ootko palauttamaan joutunut? Mietin, että miten helppoa tonne on sitten palauttaa jos ei sovikaan.
Mä tilasin tuolta Bravadon seamlesit ja niissä koot pitävät aika hyvin paikkansa. Ja ne on vielä sellaiset, että joustavat koon/pari. Hyvät siis alussa, kun maitotissit on normaalia isommat :D
 
Marja76 Hyvä että asiaan tuli selvyys ja pääset töihin!Kaikkea ne kanssa yrittävät,törkeetä!
Kummeista Tän kakkosen kohdalla on yllättävän vaikeeta tehdä kummivalintoja.Haluisin vaan kummit jotka on yhteydessä lapseen ja aidosti kiinnostuneita,mutta tuntuu että lähipiirissä ei ole kovinkaan lapsirakkaita ihmisiä tai sitten vaan on jo katras omia lapsia,mutta sehän ei tietenkään ole este.Mutta vielä mietitään...
Täällä poksutaan ja sen kunniaksi masukuva=) Aijaa.com - 8320810.jpg
Liinukka81 Päinvastoin,minun mielestäni voit hyvin pyytää ystävääsi kummiksi!Ei ole mielestäni lainkaan mautonta.Voi sitten tosiaan kieltäytyä jos ei halua.
-Suffi&Tähti rv 30:heart:
 
Viimeksi muokattu:
unista: täälläkin eräs joka näki aiemmin juopottelu-unia, joissa join ja sen jälkeen vasta tajusin et "hei, miehän oon raskaana, en saa juoda!" :D tällä viikolla näin ekan kerran synnytysunen, jossa oli pakko synnyttää ku oli laskettu aika, vaikka ei ollu supistuksia tai mitään! :p

neuvolakuulumisia:
verenpaine: 94/60
Hb:122 (viimeeks 137, ei olis edes mitannu, mut mie vaadin)
sf-mitta 30
syke 140 ja raivotarjonta
painoa tullut kaiken kaikkiaan 4 kg

tiikkonen ja juniori 30+0 *pokspoks* :heart:
 
Marjalle tsemppiä töihin, eiköhän se pomokin tajua töpänneensä.

Tälle kolmannelle on hiukan haasteellista miettiä kummeja. Yksi ystäväpariskunta on mielessä, mutta heistä toinen ei kuulu kirkkoon, joten jostain olisi yksi kummi lisää saatava. Mun ja miehen sisaruksista kirkkoon kuuluvat on käytetty ja jäljellä on vaan yksi "pakana" ;) Haluaisin tällekin vauvalle ihan omat kummit, eikä samoja kuin veljillä jo on, vaikka nämä kummit ovatkin olleet aivan loistavia hommassaan!

Tänään poksui taas :)

M :heart: 31+0
 
Päivän asioilla lapsien kanssa juosseena ja joo puhelimella taistellu työasian kanssa. Ilmotin lääkärin kannan, niin johan alkoi vittuilu suoraan sanoen. Lähiesimies oli mulle työvuorot jo laittanut, mutta iso pomo kumosi ne ja ilmoitti, että teen uuden työntekijän työvuorot, sekä lähiesimiehen on vahdittava, että olen normaalivahvuudessa ja en tee kevyempiä töitä kun muut... No multahan riemu repesi ja annoin sit palaa oikein huolella..Kerroin liiton kannan asioihin, sekä oman mielipiteeni..., sekä kerroin, että myöskin sen, miten keväällä raskauteni takia sain tehdä tiettyjä asioita erilailla, mutta nyt tämä ei onnistu. Kerroin myös lakipykälän, mikä velvottaa niitä työolosuhteet hoitamaan sellaisiksi, että voin työskennellä. (yleensä olen hyvin kiltisti hiljaa, enkä halua tapella, ellei syytä ole kunnolla) Pääluottamusmies kävi myös pomojen juttusilla...Tää ei voi olla totta!
Ja hauskinta oli, että olin sopinut yhden lauantain vapaaksi, niin nyt lähiesimies ilmoitti, että pomot ovat kieltäneet antamasta mulle vapaata... Olisin todennäkösesti päässyt helpommalla jos saikun olisin ottanut...tämä on tätä kostoa ja vittuilua nyt sitten, koska en tehnyt heidän tahdon mukaan :( Ei ole kauheen hyvät fiilikset mennä töihin tiistaina... Harmi, koska isompia ongelmia ei ole tähän mennessä ollut ja olen tykännyt olla töissä tuolla. Kerroin heille myös sen, että tapella en haluaisi, mutta olen loukkaantunut heidän käytöksestään, enkä mielestäni ole saanut tasa-arvoista kohtelua.
No katsotaan sitten tiistaina menenkö töihin vai en??
Jalat ja selkä on mustikka reissun jäljiltä edelleen tukossa, mutta ihana olo toisaalta, kun tuntee, että kropalla on tehnyt jotain..
Sokeritasapainoa ei ole insuliinilla saavutettu vielä ja huomenna tarvitsee annostus nostaa jos paastot ei laske:(
Nyt sohvaa niskaan ja saunaan...Ideapark reissu oli uuvuttava:)
 
marja: Soita maanantaina liittoon ja kerro tuo kaikki sinne vielä. Jospa sieltä joku soittaisi tai kävisi sun työpaikalla juttelemassa asiasta? Toi on uskomattoman törkeää! Mä haistattaisin pitkät jo tossa vaiheessa, olet aika sissi! Parempi tietty pitää maltti, niin olet vahvoilla senkin suhteen. Mulla on vaan itsellä ärsytyskynnys olematon tällä hetkellä ja oisin varmaan tehnyt tai sanonut jo jotain peruuttamatonta. :D TSEMPPIÄ!!! :hug:
 
Zophie mie en kans ymmärrä tuota neuvolatätien kommenttia miten se HB nyt tässä vaiheessa voisi laskea:confused: no voihan se ihan missä välissä vaan!itselläni oli reilu kk enenn edellistä käyntiä 134 ja nyt kysy et ei varmaan tarvii katto,vai haluanko,sanoin et tarkistetaan nyt kuite ja 113 oli!oli "ihmeissään" et miten tässä vaihees voi...
Kummiasiasta,ainahan voi kysyä ja ei hänen pitäisi kysymisestä loukkaantua,olla ennemmin ylpeä.Me ollaan jo oihan alus valittu lapselle tulevat kummit mut nyt en ole varma ku mun serkku ja hänen mies,oli viel alkuvuodesta eronneita mut ollaan hyviä kavereita miehenki kans,muuttivat keväällä eteläsuomeen ja serkkua olen nähny kerran mut miesystävää en kertaakaan et jos käy niin et ei ristiäisiinkään pääse niin en halua kummiksi,serkkutytön mie haluan joka tapaukses,sen kans luultavasti aina tekemisissä,meidän suvussa veri on vettä sakeampaa ja ollaan paljon tekemisissä kaikkien kanssa =) ja toiset 2 kummia on miehen veli ja sen vaimo,hekin asuu eteläsuomessa mut luontainen valinta...itse en siis kuulu enää kirkkoon mutta mies kuuluu joten kastetaan lapsi.

Marja todella kurja homma tuo työnantajan toiminta!!!Mullahan oli vähän samaa vikaa sillo keväällä,menin takas töihin ja palvelupäällikkö tuli sanoo jotai et hän voi auttaa työterveyshuollon kanssa että saan pidemmän sairasloman jos on tota 2vk töissä,2vk saikulla..no en mä tuolla kerralla ollu ku sen vkn ja sit jäin pois..mut on kyl tympee jos ei muuten ole ollut mitää töissä niin nyt on tavallaan maku menny ja ei varmaan huvita pätkääkään mennä ens vklla!koita jaksaa ja näytä niille!!!

( . ) Eilen tuli sellanen purkaus että.....ja siihen päälle sit vielä migreeni.Kyl tää alkaa ahistaa pikkuhiljaa ku tässä pitäs alkaa kohta järjestelee asioita vauvan tuloa varten ja meillä on remppa kesken,muutto tekemättä jne.ja vaikka on kysyny ihmisiä auttamaan ja sanonu et vapaaehtoiset ilmoittautuu niin ei,EI niin ketään,mun äiti on ollu niin iso apu että,mut se onki ainut muuten ollaan kahestaan tehty ja ollaan vielä ensikertalaisia asuntohommis joten ei ole niin helppoo...mut turha on multakaan kellää kysyy mitää apua tollasissa hommissa ku itekään en saa.Serkkupoikaki aiko auttaa maalauksessa sit ku tarvitaan mut laitoin sille ma viestiä et ilmoittaa ku pääsee kaveriksi,mut paskat mitää oo kuulunu!:'( ja jos joku voi sit auttaa ku tavarat on viety ja vois tulla laittaan kaverina niin ei kiitos,se on semmonen homma minkä mie haluan tehä ite et löydän kaikki ja kaikki on niinku haluan...
Mut nyt pyykit kuivumaan ja mie lähen työmaalle,keittiökaapit sain eilen 2kaappia lukuunottamatta valmiiksi,hienot tuli!12tunnin työpv tuli eilisestä..jätän miehen nukkumaan,on se pitkää vka vääntäny ja eilen otti olutta...illalla sit Harry Potteria kattoon,sain miehen houkuteltua ku ostin liputki =P
Jiimii&poju 32+6
 
Aivan käsittämätöntä toimintaa marja76:n pomolta! Hitto mikä kakara! :mad: Sanoisin samaa kuin Huldasharks, uutta soittoa vaan liittoon eikä periksi anneta. Varmasti on huonot fiilikset mennä tiistaina töihin, mutta pidä pintasi. :hug:
 
Huomenta!

Täällä perkule toi työjuttu vaivaa vaan päätä ja laittaa ketuttamaan...Hirvee päänsärky oli eilisenpvän. Heitin panadolia naamaan ja yön nukuin tosi huonosti. Klo 4.30 heräsin kauheeseen päänsärkyyn ja heitin särkylääkettä naamaan. Taas klo 8.00 heräsin ja kauhea päänsärky. PRKL!!! Paastosokerit heittää häränpyllyä nyt aamulla oli 6.2:( No illalla pitää insuliinit nostaa ja toivoo, että tää ketutus menisi ohi.

Eilen muuten hain postista vauvan ammeen jonka tilasin. Sellaisen kokoontaitettavan. Ihan näppärän tuntuinen, mutta mietin, että aika pieni oli...hmm...voi olla että vaikea on kylvettää ihan pientä vauvaa, mutta sit kun rupee istuun tukea vasten, niin oiva varmasti, kun ei pääse luiskahtamaan pystyn takaseinän kanssa:)
Mun ei enään pitänyt ostaa yhtään vaatetta neidille, mutta eilen oli HM:llä lyhythihaisia Bodyjä 2 e kpl, niin piti ottaa kaikkia värejä (vaaleanpunanen, lime ja tukoosi)ja yhdet beiget housut tarttu mukaan. Sideharsoja kävin pukluräteiks ostamassa. Isommilta yritin vaatekassia piilotella, mutta eihän se onnistunut ja motkottivat mulle, että mitään ei pitänyt enään ostaa kun kaapit on jo täynnä :)
 
Niin ja piti kysymäni teiltä, että onko teillä käynnistetty aikaisempia synnytyksiä kellään ja onko kuinka nopeasti lähtenyt käyntiin? Mullahan on 4 raskautta käynnistetty ja synnytykset on lähtenyt käyntiin: 5 päivänä, 6 päivänä, 3 päivänä ja yksi ainoastaan samanapvänä käynnistelystä.
 
AuRiNkOiStA lAuAnTaItA:flower:

Poksuu 33+0:heart:

Minä asun pienellä paikkakunnalla ja täällä on vain yksi terveyskeskus jossa neuvola . Täällä verikokeissa ja pissakokeessa saa käydä niin useasti kuin haluaa. Kestolähete on labrassa. Pariin otteeseen olen vienyt pissanäytteen tiheämmin jos on ollut jotain oireita, helppoa kun ei tartte erikseen neuvolaan soitella. Sitten vaan tuloksen soittaa ja kysyy.

Kummit on täällä päätetty. Molempien veljet puolisoineen, 4 kummia tulee.

Täällä olo on mainio. Välillä tuntuu kuin mahaa ei olisikaan:D Muutenkin on helpompi olla, jaksaa jopa syödä lähes normaalisti ilman että ahdistaa ja kiristää. Kävin koiruuden kanssa lenkillä ja hyvin jaksoi kävellä. Onhan tuo kuntokin kyllä heikentynyt kun välillä ei oikein kävelystä tullut mitään.

Oliskohan vauva jo kääntynyt pää alaspäin, kovasti ainakin punkaa jotain kovaa oikealle puolelle ylös ja hikka tuntuu välillä alhaalla. Sukkapuikkopistoja tuntuu välillä... Maanantaina neuvola jospa oma terveydenhoitaja osaisi jo sanoo vauvan asennosta jotain kun sijainen ei osannut.
 
heissan täällä poksutaan kans jo 30viikkoo vauva potkii ja mekkaloi päivässä monta kertaaa.

rd:stä mulla taas alkanu olla sokerit koholla ja nimen omaan se paasto. pitää ottaa neuvolassa puheeksi, tässä välillä oli niin hyviä mittauksia. kuulemma hedelmien syönti vaikuttaa.
 
Kiitos Tuikku vinkistä :) tulipa heti tilattua parit imetysliivit kun ei kaupoista oo löytyny kokoja!!


Täällä meinataan revetä liitoksista aina pidempien reissujen jälkeen.. sattuu niin pirusti häpyluun alueelle ja lantioon että ei meinaa päästä liikkeelle kun kerran pysähtyy..
ens viikolla olis tarkotus lähteä muutamaks päiväks mökille kun pidemmäks aikaa ei uskalla lähteä.

Palaan taas paremmalla ajalla :wave:

*POKS POKS* 32+0

O&O + pikku jäppinen 32+0
 
Kiitos Tuikku vinkistä,tilaus lähti ;) varsinki noi imetystopit on ihan must juttu!!!esikoisen aikaan mie en juuri muuta käyttäny ku niitä :D liivien koko mietitytti ku ei tuota oikee vielä tiedä mikä koko olis hyvä mut jospa tuli oikeet tilattua...
 
jeeni
kiitoksia liivivinkeistä :) kyllä tuoltakin tuikun laittamasta linkistä löytyi sentään yhdet, jotka saattaisi mennä...periaatteessa tarttisin vähintään G-kupin, mutta jospa ympärystä laittaisi yhden ylöspäin niin sitten ehkä sopisivat...ja onhan siinä palautusoikeus, jos eivät sovikaan. sen verran edulliset kuitenkin, että pakko kai on tilata. täällä kun tuota "normaalikokoakin" on yleensä hankala löytää 70E/F... huldikselle kiitoksia myös, sieltäkin löytyi muutamia oikeita kokoja!

hikka
tunnetteko te kaikki hikan? minä en tunne tai sitten en vaan osaa sitä havaita :/

jeeni 32+4
 

Yhteistyössä