Syyskuun Sydänkäpyset *elokuu*

Olipas Huldiksella tarina mutta onneksi päättyi onnellisesti :)

Marja; kuten Carlottakin totesi, niin isäkuukausi on siis isyysloman päälle, jos äiti luovuttaa 12 päivää vanhempainvapaasta. Ja isäkuukautta saa tosiaan pitää sen max 36 päivää eli sehän on oikeesti 6 viikkoa, kun sunnuntait lasketaan pois. Ja ilmeisesti työnantaja voi maksaa halutessaan palkan tältä ajalta, jolloin Kela maksaa työnantajalle ja jos palkaa ei saa niin sitten saa Kelasta tulojen perusteella määräytyvän päivärahan. Lieköhän olen ymmärtänyt oikein... Meillä on ollut tämä vaihtoehto kovasti harkinnassa, haluisin itse menne töihin vuoden päästä heti lukuvuoden alusta -olen siis opettaja, joten jos mies pitäisi isäkuukauden niin ei tarvitsisi laittaa alle vuoden ikäistä hoitoon. Mutta voihan se mieli muuttua vielä moneen kertaan :)

Isyyslomasta; mies jää varmaan kahdeksi viikoksi kotiin sitten kun kotiudutaan sairaalasta. Viikon säästää kevättalvelle, kun ei vielä ole talvilomaa.

Närästystä ei täällä vielä ole mutta nivusia pakottaa sitten senkin vaivan edestä. Ihan tekee kipeetä nousta ylös jos on pitkään levännyt, esim yöllä vessaan nouseminen on tosi inhottavaa ja kävelen kun vanhus.. Onneksi aina sit päivän mittaan helpottaa, kun on liikkeessä.

Jospa nyt siivoilua ja toisella kerralla taas lisää,

Marsa 33+3
 
Minä myös!

POKS 34+0!

Neuvolassa käyty.
Painoa tullut +300g/vko, kokonaisnousu lähentelee 10kg :ashamed:
RR oli 125/85 ja pissa puhdas.
SF 31cm ja hb noussut 120, jotain hyötyä kärsiä ummetuksestakin...
Vauvan liikkeet ++ ja syke 150 niinkuin koko ajan.

Sain lisäksi lähetteen vasta-aineverikokeeseen, pääsen sitten samalla käynnillä synnytystapa-arvioon ja labraan. Esikoisen synnytyksessä menetin reilusti verta ja sain verensiirron, siksi pitää kaikissa raskauksissa seurata, ettei ala muodostumaan vasta-aineita.

Mädchen :heart: 34+0
 
Osaaks joku sanoa, miten nuo isyysvapaat menee vuorotöissä olevilla? Kun meillä mies on vuorohommissa, esim noi sunnuntait... Pitääks sen mennä su töihin? tai kun niillä on aina 6pvää töitä, nukkumapäivä ja 3 vapaata. Kun sen kerta saa pitää 4 osassa niin voiks se olla nuo 6pvää vapaalla, sit nuo vapaat "töissä", siis kotona, mutta ei-isyysvapaalla jne? Sillonhan se sais pidemmän vapaan! :D Pitäs varmaan soitella kelaan...
 
merkkari kela laskee päiviksi ma-la eli ihan sama onko su töitä se on luokiteltu pyhäpäiväksi..ei mullakaa tarvi sunnuntaisin töihin mennä vaik vuorotöis olen ;D et ihan siis 18arkipv on vapaata ja jätä su kokonaan pois laskuista..
Isäkk on todellaki niinku tuol aikaisemmin kirj. Et se 12pv hoitovapaasta isälle niin saa sen tavallaa tuplana..itse ajattelin et pitää sen ens kesäkuus niin voin itr olla sillo kans lomalla ja sit hän pitää viel kesäloman siihen päälle niin saadaan olla yhes ja erikseen enemmän kotona=)
maistraattiin tilasin tänään ajan =) 11.11.2011 vaihdamme sormuksia ja samalla otan hänen sukunimen =) kattoo miten ristiäiset sais sit siihe samalle ajankohalle ku se sunnuntai on isänpv et jos lauantaille sais...jännää...ja mie olen aina sanonu et naimisiin en mene mut niin se ajatus muuttuu ku sielunkumppanin löytää!
 
niin ja viel tuosta issysvapaasta et senhän ehtii ilmoittaa kelaan myöhemmin jos vain työpaikka on joustava et sinne ei tarvi tarkalleen heti sanoo miten pitää..kela maksaa kuulemma parissa päivässä tilille tuon rahan et jos ilmoittaa esim pe et pitää isyyslomaa seur viikon ma-to niin maksavat pian sen 4pv tilille..ja kaikkiahan ei ole pakko käyttää ja voi ottaa päiviä sieltä ja täältä et ei tarvi viikon pätkissä tms.
 
Moi moi!

Mulla on mieli aivan maassa...Kerronpa tilanteen, mitä tuumitte näiden lääkäreiden käyttäytymisestä?

Silloin kun olin osastolla makaamassa mulle annettiin sen siellä olon jälkeen palautelomake. No, laitoin palautteen mikä oli suurilta osin hyvää. Myös lääkärien toiminnan kohdalle laitoin raksin ruutuun "hyvä" mutta mulla oli kuitenkin kaksi kritiikkiä niille. Ensimmäinen oli että koin saamani informaatiot (liittyen sairaalassaoloaikaan, kontrolliultrien ajankohtiin ja miten paljon saan liikkua) riittämättömiksi ja toinen oli että sairaalassa piti itse ajatella ja vaatia tosi paljon (esim. että sain fysioterapiaa kun sitä ei kukaan tullut muuten ehdottamaan).

Eilen kävin lääkärillä konrolliultrassa ja tämä oli hymyssä suin kuin ei mitään olisi ja sanoi sitten tutkimusten loputtua että olivat saaneet palautteeni ja saisin seuraavien päivien aikana kirjeen jossa vastaavat palautteeseen.

No tänään se tuli. Kritiikkini oli yllättänyt heidät ja heidän mielestään olivat tehneet kaiken oikein silloin kun olin osastolla. Heidän mielestään luottamusta lääkäri-potilassuhteessa ei enää ole ja he pyytävät minua lopettamaan hoitosuhteen.

En meinannut uskoa silmiäni. Miten on mahdollista, että johtava lääkäri ja ylilääkäri eivät siedä tuollaista kritiikkiä? Ja että heti halutaan lopettaa hoitosuhde. Tosi kiva mulle. Nyt saan päätäni vaivata tällä asialla ja arvatkaa haluttaako mennä tuohon sairaalaan synnyttämään? Ei tekisi mieli lähteä kauemmaksikaan. En tiennyt että omaa mielipidettä ei saa sanoakaan vaikka sitä ihan pyytämällä pyydetään.

Mä varmaan sekoan oikeesti kohta, ihan kun tää viikkojen makaaminen muuten ois jotenkin herkkua niin sitten vielä tämä kaiken lisäksi.

Sori tämä omanapaisuus taas kerran mutta oon aika lopussa.

Casanna 34+2
 
Casanna: No oho. pitääkö siellä palaute antaa nimellä? Outoa. On kyllä melkoista touhua. Miten niin luottamus menny hoitosuhteessa jos antaa kritiikkiä. Vai pitää sun nyt lopettaa hoitosuhde. Suomalaisella sisulla vain sinne ja annat lisää palautetta. Ymmärrän kyllä, minunkaan luonteella ei helposti enää mentäis tuohon puljuun.
 
Leo: Ei palautetta tarvitse antaa nimellä mutta sitä yleensä arvostetaan enemmän jos ihan nimellä antaa. Huh, oon kyllä vieläkin ihan pihalla. Mies on kyseisessä sairaalassa korkeassa virassa että katsellaan nyt miten käy. Paperisota ainakin alkaa tästä. Ja minäkun olin niin innoissani tuonne menossa synnyttämään, tunnen kaikki kätilötkin ja ovat todella mukavia. Eikä mulla oo lääkäreitäkään vastaan mitään, mitä nyt ne pari kritiikkiä oli sairaalassa olosta. Pystyn kuitenkin vertaamaan viime raskautta tähän ja sitä edellistä sairaalaa missä olin makaamassa ja siellä asiat oli järjestetty mun mielestä paljon paremmin joten siitä tuo mun palaute...Mutta nähtävästä niillä on sitten jotain mua vastaan.

Nyt taas supistelee koko ajan, tää on aina tätä kun stressaan. Kyllä ovat järkeviä tyyppejä kun mua tässä tilassa vielä kiusaavat.

Casanna
 
Casanna: voi ei! onko siellä potilasasiamiestä? en oo ikinä kuullut että lääkäri voi pyytää lopettamaan hoitosuhteen :O oiskos joku toinen lääkäri kenelle voit vaihtaa? ei kai ne käske lopettamaan suhdetta koko sairaalaan, toihan on ihan älytön juttu kun mieskin on siellä töissä! :O Tosi paljon tsemppiä sulle, ite olisin kanssa niin rikki tollasessa tilanteessa, etten tiedä miten päin oisin... mä varmaan luikkisin häntä koipien välissä äkkiä toiseen sairaalaan, mutta koita sä jaksaa taistella jos se tuntuu sen arvoselta. Tai sitten sanot, että paskat niistä ja meet jonnekin sairaalaan, missä sua kohdellaan kunnolla :hug: Ei tollasta stressiä nyt tohon tilanteeseen enää halua lisäksi. Koita jaksaa :hug:

Mä oon eilisestä shoppailusta ja kävelystä ihan poikki, pitäis siivota taas ihan hulluna.... mutta väsyttää ja vähän masentaakin. :( Stressaan jo nyt huomista kun tulee miehen täti käymään, sunnuntaina pitäis yksin suoriutua kummitytön synttäreille (todella vastenmielistä valitettavasti) ja sitten parin päivän päästä oma äiti taas tänne hääräämään ja kyselemään, että "etkös ole mitään tehnyt, nurmikkokin pitäis ajaa..." jne. :( Eilen torilla kävellessäni alko vihlomaan alavatsalle niin kovin, että piti melkein kaksin kerroin vääntäytyä ja puristaa miehen kättä hulluna, sattu niin kovin... se on sitten kiva, että tolleen sattuu kävely niin oma mutsi on täällä marmattamassa tekemättömistä töistä.... :headwall:

Äh, vali vali taas. :D No, muuten on kaikki hyvin :) Eilen saatiin ostettua pinnasängyn patja ja muutama muu puutelistan tavaroista :) Telakkakin on asennettu autoon! :) :heart:

Voikaa hyvin!
tömpsis ja super 35+1
 
Mädchen: Mitä toi vasta-aine verikoe pitää sisällään?
(ketjua sivusta seuranneena ;D 33+4 19.9 la ja poikaa odotellaan) tuli sen verran omaa napaa hipova aihe, etten malta olla sekaantumatta. Kun mulla edellisen lapsen kohdalla todettiin ABO-immunisaatio (kaikki 3 lastani ovat kellastuneet ja käyneet valohoidot läpi) ja ipana oli 2vkoa keskolassa laput silmillä. Olen yleisluovuttaja veriryhmältäni, mutta jostain ihmeen syystä siis muodostan vasta-aineita noita lapsiraukkoja vastaan =s.

Mutta, ei mulle ole mitään verikokeita ehdoteltu. Liekö sitten, että "omat vasta-aineet" ovat eri asia kun "luovutetun veren" ??? =) osaako joku vastata?

Ja kovasti onnea <3 vauvan jo "syliinsä" saaneille =)!!!!
 
Kiitos tsempeistä:heart:

Ei ne koko sairaalaan hoitosuhdetta voi pyytää lopettamaan, vain niihin gyneihin joita on tasan kaksi. Ja ne onkin ne ainuut jotka tästä kaupungista löytyy (ja jotka pitävät itseäsä kuninkaina).

Mies oli puhunut lääkärin kanssa ja tämä oli sanonut että palautteen johdosta heillä on tunne että en luota täysin heihin ja sen takia he pelkäävät hoitaa synnytystäni. Siis järkyttävää potaskaa. Jotenkin tuntuu että tässä on koira haudattuna ja jotain muuta tän jutun takana. En tiedä vaikuttaako siihen jotenkin mieheni asema. Mutta hei haloo, niitten kuuluu kohdella minuu ihan normaalina potilaana eikä antaa siihen minkään muun vaikuttaa.

Ja mun olis kuulemma pitänyt aina heti sanoa ne asiat mitkä mua on vaivannut eikä kirjoittaa niitä siihen palautelappuun. No anteeksi vaan kauheesti. Ei ne lääkärit oo mitään mun parhaita kavereita joilla vaan sanotaan tuollaiset jutut siinä sivussa.

Sairaalaassa kaikki jotka tästä asiasta nyt tietävät ovat järkyttyneitä näiden lääkärien toimimisesta. Ja syystäkin kyllä.
 
Herää kysymys, että miksi ne sit pyytää palautetta?! Ihan älytöntä touhua. Ei ole lääkäreillä nähtävästi muistissa sananasku "oppia ikä kaikki". Arvosteleva palaute tulee aina ottaa tosissaan ja silloin lääkärinä (= asiakaspalvelijana) katsoa peiliin ja miettiä että mitä tein väärin. Ainakin mun mielestä. Tsemppiä Casanna! Ei kyllä itseäkään kovin rentouttaisi ajatus mennä sinne synnyttämään :hug:

Ruutinen ja Leo 34+6
 
Casanna Siis :O:O ei paranis tommosten herkkäperseiden edes pyytää palautetta jos ei sitä sitten kestä! Tosi kiva sulle rupee tässä vaiheessa sumpliin tämmöstä sekoilua, koita jaksaa :hug:

Tömpsis Koita kestää äitis kanssa, mun äiti on just tommonen myös. Ihmetteli tälläviikolla puhelimessa miksi mä en kyyki metsässä ja kerää mustikoita pakkaseen. Mulla menee sen puheet ihan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Moni mun kavereista on sanonut että loukkaantuis sen kommenteista, mutta mä oon tottunut että se puhuu mitä sylki suuhun tuo. Niin ja mun isä repäsee kanssa välillä, kun kerroin että odotan neljättä niin kysyi että mitä me aiotaan tehdä sen kanssa ja pidetäänkö me se. Olin vaan ett joo ja me ollaan vielä tosi iloisia tästä vauvasta. Välillä vaan vois miettiä mitä ne sanoo..

maximilian ja tyttö 35+
 
mysan: Tuo vasta-aineverikoe pitäis mun ymmärtääkseni ottaa sinultakin. Mun lähetteessä on vaihtoehtoisina syinä mm. seurantanäyte keltaisen lapsen vuoksi ja immunisoituneen seurantanäyte. Otahan asia puheeksi neuvolassa, näyte kuulemma pitäisi ottaa rv 36. Veri lähtee SPR:lle tutkittavaksi ja tulokset pitäisi saada ennen synnytystä. Ja mulla siis otettiin ensimmäinen näyte jo ekassa neuvolassa, niin tässä kuin edellisessäkin raskaudessa. Ja vaikka mitään ei viimeksikään ilmennyt, niin tälläkin kertaa kokeet pitää ottaa.
Haluatkos muuten mukaan listalle? =)

Casannalle Iso tsemppihali, ihme toimintaa sairaalassa! Toivottavasti homma kääntyy parhain päin.
 
maximilian: kiitos :) äidin suhtautuminen muhun on muuttunut raskauden aikana, ei se ennen oo tollanen ollut :O mitäköhän vielä seuraa kun vauva on oikeasti syntynyt.... voi mikä kommentti isältäs! oisit sanonu, että juu, tää oli vahinko, annetaan tää teille ;) :D :D
 
Kylläpäs on taas kiirettä ollut, kun en ole teitä ehtinyt käydä treffaamassa. Mielessä olette kyllä olleet! Puolitoista kuukautta on mennyt jatkuvasti reissun päällä ollessa ja kesäkuun puolella olin tosi väsy. Nyt jo jaksaa taas ja alkaa pesänrakennusvietti olla päällä.

NYt tuli vieraita joten pakko mennä.

Onnittelut vauvan jo lunastaneille!

Hassel & Teppana 35+0 poks poks ja virallinen äippäloma alkoi :)
 
Casanna: Tsemppiä sulle!:hug: Vielä tuosta kohdunsuun tilanteesta, mulla oli yhessä raskaudessa sama tilanne kun sulla nyt tosin mulla rv 35, että paikat pehmeät ja kohdunkaulaa 2,5cm ja sormelle auki, poika syntyi kuitenkin sit vasta rv 38+6 ja supistuksia oli tosi paljon koko ajan, että jospa sullakin vielä vauva viihtyis siellä mahassa!

Multa myös otettiin tällä viikolla tuo vasta-aine verikoe, koska meillä esikoinen ollut sinivalohoidossa keltasuuden takia,joka raskaudessa sen jälkeen sit otettu nuo verikokeet!

Mulla kauhea flunssa ja kurkkukipu, kävin päivystäväl hoitajalla tuon kurkkukivun takia ja sain siihen penisiliin-kuurin, koska on ollut pitempään jo tuota ja nieluviljelys näkyny joku kurkkutulehus! Viime yö meniki melkein valvoessa, kun oli niin tuskanen olo!

Vihdoinkin mulle tuli äitiysrahapäätös, virallinen äippälomakin alkoi jo reilu viikko sit ja nyt vasta tuli päätös siitä...

ansuliinu ja mussukka rv36+3
 
Pakko tulla pohtimaan, että saa nyt jotain syytä hermoilla... :p Joko te joilla on vanhempia lapsia tiedätte, miten järjestätte hoidon synnytyksen ajaksi? Tajusin tänään, etten tiedä kenelle viedä tai lähinnä ketä soittaa lapsia hoitamaan... Mun äiti oli viimeksi esikoista hoitamassa, mutta on nyt vaihtanut työpaikkaa ja jos tää viikolla lähtee syntymään, niin tuskin äitini pystyy auttamaan. Mun nuorin sisko ehkä, jos vuorot sattuu hyvin. Anoppia ehdotin miehelle, mutta mies totes, ettei halua äitiään paikalle (Eikä anoppi tänne tuliskaan, viimeksikin ilmoitti, että voi hoitaa lasta synnytyksen ajan, jos viedään sinne "Vaikka keskellä yötä toisitte". Haloo, ihan mielelläni joo kiskon alle kaksivuotiaan sängystä puolilta öin...). Eli siis toivon, että vauveli päättäis syntyä viikonloppuna, tai aikasintaan perjantai-iltapäivästä lähteä synnytys käyntiin, niin saisin pojat mun ei ihan niin nuoren siskon hoiviin...

Carlotta ja viikot 33+3 ????
 
Joko te joilla on vanhempia lapsia tiedätte, miten järjestätte hoidon synnytyksen ajaksi?
Mä en ole asiaa sen kummemmin miettinyt, jotenkin pitänyt itsestään selvänä, että mun vanhempani joko haetaan meille tai viedään pojat heille. Toisaalta voisi kai tuota anopinkin pyytää tänne ainakin jos/kun viikot rupeaa lähenemään 42... Jonkin sortin suunnitelmia täytyy alkaa tekemään, muutenkin kuin omassa päässään.
 
Joko te joilla on vanhempia lapsia tiedätte, miten järjestätte hoidon synnytyksen ajaksi?
Meillä on sovittu mun äidin kanssa, että ilta ja yöaikaan soitetaan hälle. Päivällä lapset ovat koulussa ja päiväkodissa, josta luultavimmin isovanhempani heidät hakevat, jos isä ei pääse. Äitini oli myös esikosit ahoitamassa kakkosen synnytyksen aikaan, oli silloin töistä "mummivapaalla" :)
 
casanna miten tollanen on edes mahdollista?! En mä oo ikinä kuullut, että lääkäri voisi lopettaa hoitosuhteen tollasesta syystä, etenkään julkisella puolella! Sun palautehan oli ihan asiallista, sähän kerroit ihan asiallisesti sun fiilikset. Tolla perusteella muakaan ei pitäs kyllä enää ottaa meidän sairaalaan synnyttämään... Jätin ekan synnytyksen jälkeen vuodeosastolle aikamoisen palautelapun (mulle ei esim kukaan koko sairaalassa olon aikana kertonut mistä löytyy vaatteet, ruoka jne, onneks tajusin itse kysyä esim sellasia lappuja millä ilmoitetaan "syntyneet" palstalle meidät, monissa vuoroissa mua ei käyny kukaan edes katsomassa, mulla oli hb alle 90, jouduin itse pyytää että mittaavat sen ja että saisin rautatabletit yms) ja oon tuolla polikäynneillä aika raakasti arvostellut mun ekan synnytyksen hoitoa ja sanonut suoraan mm. että mulle tän lapsen jääminen perätilaan ois melkeenpä helpotus, koska en luota siihen että hätätilanteessa toimitaan tällä kertaa yhtään nopeammin kuin viimeksi. Jos joku niin tuo mun palaute nyt ois ehkä enemmän "epäluottamuksen" osoitus hoitaville lääkäreille ja kätilöille! En kyllä tajua yhtään, miten ne on voinut ottaa sun palautteen noin :mad:

Mä en vielä tiedä, miten järjestetään pojan hoitoasiat synnytyksen aikana! Jos tää leikataan niin varmaan sit saadaan helpommin soviteltua joku hoitaja pojalle, mun äiti saattas saada töissä vuoroja vaihdettua jos sille osuu työpäivä tms. Mutta jos tää syntyy alakautta niin iik... Mun äiti on tosiaan vuorotöissä ja suurin osa kavereista viikolla töissä. viikonloppuna ois sit ehkä vähän helpompi järjestää. Mä toivon, että miehen porukat ois kotona (ne on jo eläkkeellä) ja tulisivat sit vaikka tarvittaessa sairaalalle hakee pojan vaikka toki yöaikaan aika inhottava herättää juniori jos lähtö tulis yöllä... (meiltä ja miehen porukoilta ajaa molemmilta sinne puolisen tuntia mut ne asuu just silleen eri suunnalla, että niiltä kestää meille tunti ja meiltä sit taas se puoli tuntia sairaalaan, vähän pitkä aika odotella lapsenvahtia jos tääkin synnytys on nopea!). Onneks sit hätätapauksessa saadaan varmasti poika naapuriin kavereille työnnettyä tai sieltä voi joku tulla meille. Kun ei vaan tulis lähtöä yöllä niin ois vähän helpompaa!

Merkkari ja möhkis 36+0!! KÄÄK!
 
Vanhempien lasten hoito synnärin ajaksi
Erittäin hyvä kysymys... Tuttuja tai sukulaisia ei asu lähimaillakaan. Lähimmät asuu tunnin ajomatkan päässä, joten täytyy toivoa, ettei tule äkki lähtöä. Onneksi sentään sairaalaan ajomatka on puolessa välissä lähimpien kamujen asuinsijoja, joten ehkä asia jotenkin järkkääntyy. Toivottavasti.... Enpä kyllä keltään ole edes vielä kysynyt, että kuka voisi heitä sen aikaa hoitaa.

No, nyt on vieraat nukkumassa ja mulla hetki omaa aikaa :saint:.
Meillä vihdoinkin sentään tiedetään minne mennään synnyttämään! Juhuu, selvisi tänään. Ps on paikka jos joku haluaa lisätä listaan.

( . ): omaa napaa sen verran, että hemppa on ollut jo pari kuukautta laskusuhdanteessa. Edellisellä kerralla lähettivät ihan labraan että saadaan todellinen kuva kun oli sormesta mitattuna 97. No, soittivat sitten perään, että todellinen oli 96 ja kauhee saarna siitä, kun en syö maksalaatikkoa tai maksamakkaraa enkä oikein punaistalihaa ylipäätään : / . Aloitin sitten ottamaan Kräyteblutsaftia, vai mikä lie uudelta nimeltään. Se on aiemmissakin ollut ainut mikä auttaa. Syön kuitenkin monivitamiinia joka tarkoitettu raskaana oleville eikä ole auttanut. Nyt oli kolmessa viikossa jopa noussut yli sadan...Heh, oli pakko ottaa itseä niskasta kiinni kun sanovat muuten lähettävän osastolle tarkempiin tutkimuksiin!
Verenpaineesta:En tiedä onko kellään muulla ja jos on niin aiheuttaako mitään oireita, kun itsellä on todella alhanen verenpaine ollut koko raskauden. Tämä on kyllä mulle ihan normaalia muutenkin, joten siinä ei ihmettelemistä, mutta kun hoitsutkin sitä jaksavat joka kerta päivitellä! Nyt oli 91/55. Aiemmin saattoi olla jopa 85/60. Kenestäkään ei aiemmin ole ollut näillä viikoilla näin alhaalla, mutta toisaalta kaikista muista on ollut turvotusta ja proteiinia, esikosta jopa toksemiaksi asti. Itse luulen, että tuo alhainen verenpaine on syypää heikotukseen kävellessä ja yläkropan vetelyytenä kun on pitkään liikkeellä. Ja hengästyy todella helposti ja meinaa huiputtaa pahasti. Muilla ollut vastaavaa?

Vaavi se vaan kasvaa. Painoarvion mukaan menee keskikäyrillä, synnäri painoksi arvioitu n.3200g, mutta tänäänkin taas fundus oli kohonnut käyrillä entisestään :-o. Nyt hipoo jo yläkäyrää. Tosin ei ole kyllä kov ja kovinkaan alas vielä laskeutunut ja pylly on ihan rintalastassa kiinni ja kylkiluut on jo ihan hellänä kun niitä on potkittu niin kovasti ja ahkeraan ja työnnetty jalkaa sekä ulko- että sisäpuolelle luitten yli ihan reippaasti. Omituinen tapaus on tämä. VIeläkin heittää voltti akselinsa ympäri ja kääntyy välillä melkein poikittain kun nostaa päänsä pois lantiosta ja siirtää pyllynsä toiseen kylkeen. Ei sentään enää ole kääntynyt pää ylöspäin.

Tulipa omanapaista tekstiä...pahoittelut. Ja nyt testaamaan uutta sänkyä ja patjaa. Jospa saisi nukuttua vähän paremmin. Vanha futon oli jo mennyt aivan littuun hounon hoidon takia, joten lonkat, jalat ja koko lantio puutuu yöllä niin, että kylkeä on vaihdettava lähes vartin välein. Reissussa ollessa nukkui pehmeämmässä sängyssä ja nukuin paljon paremmin.
Joten rauhallisia, levollisia ja piristäviä yöunia kaikille! Vessassa ramppaamisesta huolimatta ;)

Hassel ja Teppana
 

Yhteistyössä