Syyskuun Sydänkäpyset *elokuu*

Haamupotkut: lääkärin kertoman mukaan, ne on sitä kun kohtu palautuu takas pieneksi ja suolet yms. etsivät syntyneesta tilasta oman paikkansa. Tuntuu ihan aidoilta potkuilta/liikkeiltä, muttei ne niitä valitettavasti ole..

Huldiksella aika huima syn.kertomus...hui!mut onneksi kaikki nyt hyvin ja toivotaan että jatkossakin!

D-vitamiini tipoista täälä kysyin niin ei enää neuvola jaa joten ostin viime apteekkikäynnillä senkin valmiiksi vaikka 2vkn iässä vasta aletaan antamaan.otin sellasen missä on samassa maitohappobakteeri,20€ makso pikkupullo..

Ummetusta on täällä ollu nyt,rautaa en syö,mut johtunee siitä kun vauva laskeutunu ja kiinnittynytki et painaa suolistoon..eli ihan normii tässä vaihees.Inhottavaa tosin ku kerran kolmessa päivässä pääsee "tyhjennykselle" ja kaasut siinä välissä on sen mukaiset:LOL:

Tuosta Bonusrahasta sen verran et ne jotka sitä saa, olkaa onnellisia,se on kuite aika iso avustus; 200€!!ku miettii et jos äitiyspakkauksen sijaan ottaa rahan niin seki on vähemmän,140€!eiks toi 200€ ole yleensä niin et se on avattu tili jossain kaupassa mihin sit saa sillä summalla käydä osteleen kaikkee...?et sitä ei jaeta niinku puhtaana käteen?

jeeni
meidän sairaudesta käytännössä tarkoittaa pojalle useampi vessareissuja päivässä kuin tavallisesti läpi elämän ja jatkuvaa suolokorvaushoitoa. se miten useat vessareissut kokee on tietysti sitten ihan pojasta itsestään kiinni. kotiin pääsee sitten kun korvaus ja maidot menee kaikki suun kautta ja suolotasapaino pysyy. toistaiseksi vielä teholla.

painosta vielä
oma paino synnytyksen jälkeen -1kg lähtöön verrattuna.

jeeni ja poika 1vk

Hei Taas! Mie olen heittäytyny nyt ihan hurjaksi ja olen täälä jo toista kertaa tällä viikolla! ;) Silti ei meinaa pysyä jutuissa matkassa...

Noopulle onnittelut näin aluksi! :flower:

Jeenille voimia pikkuisen sairauden kanssa.:hug:

Huldiksella onkin ollut varsin hurjaa menoa :O

Kiitos sympatiasta ansuliini. Hermopinne ei todellakaan ole mukava. Pahimmillaan mulla meni kolme peräkkäistä yötä täysin unetta. ja voin kertoa että kärtytti ihan tosissaan. Onneksi tilanne on jo hieman paremi! Vai voi tämä jatkua vielä parikuukautta synnytyksen jälkeen.. kääk. Kuvittelin onnellisesti että helpottaa heti :D

tömpsis en osaa sanoa onko hermopinne sama kuin rannekanavaoikeyhtymä. Minulle ei varsinaisesti ole selitety asiaa sen kummemmin. Ilmeisesti minun kohdalla hermo on litistyksissä tuolla jossain niskan/kallonpohjan ja hartioiden seudulla ja kipu sitten säteilee olkapäiden, kyynärpäiden ja ranteiden kautta sormien niveliin ja aiheuttaa tunnottomuutta käsissä. Ainakin kun hieroja venyttää rankaa niin tähtiä vilisee ja kipu helpottaa hetkeksi ja joskun tuntokin käväisee muutamassa sormessa.

Niin ja sitten utareliiveistä... Meillähän mies on ehdotellut jo pitkään vanhojen utareliivien kaivamista navetan kätköistä! Ihmiset tuijottavat usein rintojani haavi auki. Eräs ystäväni purskahti hillittömään nauruun, kun kävimme saunassa ja totesi että tissit on isommat kuin pää. Itsellä ei aina oikein jaksa naurattaa, mutta pakkohan se oli saunan jälkeen testata ja helpostihan se pää mahtui rintaliivin kuppiin. heh.

Imetysliivejä minulla on kolmet. Tämmöiset : [[/COLORurl=http://shop.change.com/fi/rintaliivit/aitiysliivit/]Change äitiysliivi - huomio pieniin yksityiskohtiin - ]Change Lingerie[/url] mustat ja valkoiset kokoa 65 H jo nyt pienet... ja sitten tällaiset netistä, sovita kotona![/url]Sofi-imetysliivit vaaleanpunainen 65-90 F-J 25,00 € Imetysliivit Alusasut ja rintaliivit kurvikkaille D-kupista alkaen löydät Lumingerie-verkkokaupasta - Osta kokoa 65 J

hankinnoista Tänään sain tehtyä ensimmäiset hankinnat vauvalle :p (äitiyspakkauksen lisäksi) Jotenkin myöhäinen sytytys ilmeiseti... tilaukseen menivät pinnasänky, pinnasängyn patja, hoitoalusta, haalari, rintapumppu, tuttipulloja jne.

isyyslomasta Mies pitänee sen kolme viikkoa heti syntymän jälkeen

hmmm mitäs muuta olikaan. No en nyt muista täytynee palata asiaan!

Ps. Talo ei valmis ja vauva edellen perätilassa

Hurrikas riks, raks, poks 35

Haamupotkut täällä myös tuttuja.Ajattelin aluksi että kuvittelin potkut kun en tiennyt moisista 'potkuista':D
Isyysloman mies pitää heti kun vauva syntyy ja kesäloman aloittaa heti syyskuun alussa,jolloin saa vähän huilia itsekkin ennen vauvan tuloa.
Huldiskiva kun jaksoit kertoilla synnytyskertomusta.Niitä on aina kiva lueskella.Varsin hurjaa menoa kyllä.
Jeenillehurjasti voimia pikkuisen sairauden kanssa:hug:
-Suffi&Tähti 32+6

Viimeksi muokattu:
R-M
Minä se suunnittelin D-vitamiinitippojen ostamista, ihan sillä kun neuvolatädin puheista ymmärsin ettei meillä neuvolasta niitä saa.
Bonusrahaa ei täälläkään pahemmin jaella. :(
Isyysloman alottamisesta ei oo vielä tarkkoja suunnitelmia, näillä näkymin mies on jokatapauksessa lomautuksella vielä sillonkin kun muksu syntyy, niin on kotona muutenkin. Työtilanne siis hällä tosi paska, alkuvuonna oli vielä suht hyvin töitä mut huhtikuun jälkeen muistaakseni ollu kaks viikkoa töissä ja menee parin viikon päästä viikoks eikä tulevaisuudesta tietoa.. Maksellaanpa tässä sitten asuntolainaa jne.. : / Mut minkäs tekee, töitä on hakenut mut ei niitä tosta noin vaan saa.

Nyt taas se vaihe että kaikki kiukuttaa, ahistaa ja ärsyttää.. Pinnaa kiristää. Pahotan mieleni miehen tekemisistä ja tekemättä jättämisistä, mikään ei oo hyvä. Eilen aloin avautumaan pahasta olosta miehelle kun se kysy mikä mättää ni tappeluks sekin sitten loppupeleissä meni... :'( Eli ei ollu mitään hyötyä siitäkään sitten, sama olo jatkuu vaan. :attn:
Nyt raivostuttaa tuo naapurien pianonpimputus, kuuluu mun soittaman musiikinkin läpi.. ARGH!! Soittais edes oikeita kappaleita eikä tommosta rämpytystä... :kieh:

Jos sitä kömpis peiton alle murisemaan...

R-M & Eemeli 35+3. :heart:

Täällä Helsingissä ei ole saanut D tippoja neuvosta ollenkaan. Tai ainakaan mä en ole saanut v2004 tai v2006. Mäkin oon katellut noita missä maitohapposamassa, mutta päätin ostaa erikseen. Ne on vielä kuitenkin apteekissa ;)

Kylläpäs oli hurjan kuuloinen synnytys Huldiksella!

Viime yökin mennyt miten sattuu 7 jälkeen aamula sain nukutuksi kunnolla. Lapsille sanoin että leikkivät nätisti, äitin on nyt nukuttava jotta jaksaa tehdä jotain! (Lapset kouluun menijä miltein 7v ja 5,5v) No nukuin sitte 11 asti ja jo on pirteempi olo :) Jos vaikka iltapäivällä kävisi kattelemassa joko Fallkullan kotieläintilan hepat on saapunut takisin kesälaitumilta :D Pääsisi itsekin vähän ulos ja kävelemään. Josko ton matkan jaksaisi edestakaisin mennä ;)

-S 31+6

Hurrikas: !!!!!!!! ihanaa, kohtalotoveri! :hug: Paitsi, mulla toi ympärysmittakin on pikkasen isompi kun on läskiä kertynyt aika paljon vuosien varrella. Eikö ole kummallista miten ihmisten mielestä on ok kommentoida toisen tissejä, mutta eihän kukaan kommentoi ylipainoa, isoa nenää tai rumaa luomea naamassa ihan tosta noin vaan....? Anoppi tokas tossa vähän aikaa sitten taas, että "en tiedä onko sulla iso maha vielä, kun noi tissit vaan näkyy..." äh. kyllähän niille pitää nauraa, joo, mutta ei se aina jaksa naurattaa kun jatkuvasti kommentoidaan tai tuijotetaan...
Ahsoo, sun hermopinne on muualla - miehellä siis se oli ranteessa ja jouduttiin "rassaamaan" auki. Mutta periaatteessa samantyylinen sairaus, toivottavasti helpottaa pian sulla! :hug:

R-M: Mua pännii se ettei pysty tekemään mitään, ei löydä kunnon asentoja, autosta nouseminen on tuskaa, kaikki alkaa sattumaan aika pian.... :headwall:

Bonusraha taidetaan yleisesti tuntea nimellä Kuntalisä. Meilläkään sitä ei makseta, ja joskus vitsailtiin, että muutetaan sinne kaukaiseen kuntaan josta oli telkkarissa, siellä maksetaan kuntalisää monta tonnia :O Se oli jotenkin tonni vuodessa, tms. mutta ihan hemmetin iso raha tollanen on! Ne maksukäytännöt - tavaraa, lahjakortti, taskukello, rahaa - vaihtelee kunnittain.
Vauvarahaa saa jo yli 50 kunnassa - Halsua avok

Ensimmäiset vauvapyykit pesty! :) Harsot pääsivät ekana pesuun :) Kannattaakohan niitä pestä monta kertaa ennen käyttöä? Aiotaan käyttää osaa vaipoissa, ja osaa ihan muuten vaan.

Jeeni: kiva kuulla, että sairaus on varmasti hallittavissa ja sen kanssa oppii olemaan. :hug: Voimia koko perheelle! :hug:

Voikaa hyvin :)
tömpsis ja super 35+0

Toki jokainen saa ostaa d-tipat valmiiksi mielensä mukaan, meillä vaan on tähän asti saanut ne neuvolasta, niin ajattelin, että jos näin on muuallakin, niin ei tarvitse turhaan niitä hankkia :)

Mulla kans on pinna todella kireellä. Joka toinen sana tulee tiuskimalla ja tällä hetkellä enimmäkseen lapsille :ashamed: Paistoin hyvitykseksi kasan lettuja ja sorruin itsekin syömään pari omenahillon kera, sokerit pomppaa varmaan korkeuksiin. Täytyy kohta mitata.

Jeenikö se kyseli noista kylmä-kuuma-aalloista synnytyksen jälkeen? On ihan normaaleja. Maidon nousukin voi aiheuttaa pientä kuumetta. Kovia hormoonimuutoksia sun kehossasi nyt, niin ei kannata niistä hätääntyä. Kova kuume ei ole normaalia. Hiki haisee täälläkin, vaikka just olisi käynyt suihkussa. ;)

Närästystä täälläkin iltaisin. Maito siihen on auttanut, tai en muuta siihen ole käyttänytkään/kokeillutkaan. Välillä myös tuntuu ruuat jäävän kurkkuun. Jääkö muilla, tai tuntuuko siltä?

Raskausarpia on tullut yksi pieni viiva :D Aika huomaamaton, ainakin vielä.

Bonusrahaa ei täällä jaeta. Yhdeltä sukulaiselta on tulossa oikein mukava "bonus" :) Kelpaa todellakin ja vauvan omalle tilille menee siitä myös jotain.

Isyyslomaa ei ole, mutta miehellä alkaa 2 viikon kesäloma viikkoa ennen LA :)

Yhdistelmävaunut tuli tänään ja ne on aivan ihanat! :heart:

Vessassa käyn noin tunnin välein, oli yö tai päivä :D Muutenkin käyn ihan normaalisti pissalla usein ja nyt vielä enemmän. Ummetusta ei ole nyt ollut.

Huldis, hui mikä tarina, mutta ihanaa, kun kaikki on nyt hyvin :)

Viikko vierähti ja alkoi rv 37! =)

innoM + Pulla 36+0 :heart:

Pikaisia neuvolakuulumisia:

Rv 34+1
Pissa: neg
RR: 110/66
Paino: +377g/vko eli yhteensä nyt 4,3kg
Turvotus: ++ :|
Syke: +135
Liikkeet: ++
Hemoglobiinia ei mitattu nyt
SF: 32,5

:Jostain syystä RR on mulla ollut koko tän odotuksen matalammat kuin ennen raskautta!? :confused: Mutta hyvä näin! Turvotuksia alkaa olla, th paineli nilkkoja ja sanoi että dopplerista jäi mahaan jäljet...jospa se selittäis ton painon nousun? Tai sit se on sen mun yösyöppöilyn aikaansaamaa :p Vauvan pää ei enää tunnu!!!!!!! Se on siis aivan alhaalla ja sen kyllä on huomannut, sen verran pissattaa ja kolottaa ja välillä tuntuu painetta tuolla alapäässä.

Kauhee läskipontso olo ollu jo useemman päivän :'( Ärsyttää toi painon nousu ja kun näyttää kaikissa vaatteissa muumilta :headwall: Nyt pitää lopetaa tämä jätskin mättäminen.... Hauska sinällään että verensokerit on kuitenkin pysyneet hyvinä eikä arvojen ylityksiä ole ollut.

Tytöllä oli samalla 4v. neuvola, tosi reipas neiti oli ja sai palkkioksi tikkarin kun ei edes rokotusta itkenyt :heart: 101cm ja 18,6kg ja kaikki temput osasi mallikkaasti. Kyllä huomaa että tyttö on kasvanut, laitettiin KAIKKI viime talven-ja kevään kengät kirppiskuormaan! Saa ostaa 2 numeroa isommat ihan päiväkotitossuista lähtien... --->suuntaa Selloon ostoksille.

miirikki ja pööpö

Hei!

Kävin juuri lääkärissä. Kohdunkaula pysynyt edelleen stabiilina (n.2,5 cm) mutta paikat pehmeinä ja kohdunsuu sormelle auki. Vauva ei ollut vielä kiinnittynyt. Alkoi pelottaa tuon kohdunsuun takia jos synnytys käynnistyykin jo pian...Kaksi viikkoa nyt ainakin pitäis vielä vauvan malttaa odottaa. Jos aikaisemmin tulee lähtö niin sitten isompaan sairaalaan synnyttämään. Kai se sairaalakassi nyt pitäis vihdoinkin pakata kun enhän mä sitä taas viikonloppuna saanut aikaiseksi............

Nyt taas suppailee aika usein, varmaan ärsytti se sisätutkimus...Viimeksi sisätutkimus tehty rv28 että eihän sitä tietty tiedä miten pitkään se kohdunsuu on ollut sormelle jo auki mut joo, mua oikeesti alkoi pelottaa:'(

Casanna 34+1

Vauvabonuksesta vielä suoraan kunnan sivuilta:
Vuonna 2011 Kangasniemen kunta myöntää 200 euron arvoisen vauvabonuksen kaikille vuoden aikana syntyneille vauvaperheille. Vauvabonus annetaan ensimmäisten neuvolakäyntien yhteydessä.

Eli kaiketi shekin muodossa...? Tämä meillä menee kyllä mun säästötilille, mä maksan häät, ja näin on sovittu. ja siitä maistraattiin menosta, taitaa jäädä välistä ;) Kato kerkeen vähän päästä kuosiin sinne heinäkuuhun ite! Miehen mielestä tuokin ois ollu ihan ok mennä maistraatissa naimisiin, mutta mun mielestä se on vaan jotenkin... Jos kerran elämässään on tarkotus mennä vihille, niin en aio jättää tilaisuutta välistä. Ja jotenkin ne kirkkohäät on vaan mun juttu. Mies lyhentää tätä meidän taloa- ja mä maksan häät. Toki nytkin makselen meidän kaikki vakuutukset ( autojakin prkl kertyny neljä... ), sähkön, kiinteistöverot, jätemaksut ym.

Täällä kunta maksaa kodinhoitotuen lisäksi 80 euroa hoitovapaalla oleville. Eli se on vielä erikseen tuosta vauvabonuksesta.

Jeenille paljon lämpimiä ajatuksia, että synnynnäisesti tuollainen sairaus todettiin, mutta aika varmasti auttaa
Huldiksella kuten muutkin todenneet, hurjan kuuloista menoa.

Ai niin, ostin miehelle "isyyslahjaksi" taito shopista lemmenvoidetta ja willimiehen viikkohuolto paketin. en malttanu olla sitä antamatta, mut on läpinäkyvässä paketissa meidän kirjahyllyssä odottamassa.

vielä leukkareitten plussalla olosta virtsassa. Jäin sillä viime kerralla tosiaan ihmettelemään, kun oli nyt 1+ ( aiemmin 4+), että ompas kumma... Niin sano vaan, että voi johtua siitä, että piti testiliuskaa siellä vähemmän aikaa... Tuo oli aika kummallista, kun jäin sitä miettimään. Kai sillä kaiketi sit on väliä, kun sitä valkkaria sen verran runsaasti on, ja jos siellä kupin pohjalla sitä testiliuskaa kauemmin pitää, niin kaiketi se voi sitä vaikuttaa :confused:

Käytiin tänään taas vähän ostoksilla. Vessaa sai olla koko ajan ettimässä... Ja sit kävellessä välillä vähän vihloo alakertaan. Ihme tunne, kun välillä tuntuu, että ipana oikeen potkasee rakkoon.... Ja sit toisessa hetkessä kun kävelee, niin tuntuu, että sen pää painaa rakkoa. Mitä lie kärrynpyörää siellä heittää...

Vessakäynnin jälkeen tuntuu että rakko ei tyhjene kunnolla. Tai että kun nousee pytyltä, ja laittaa housut jalkaan niin tulee vielä lirua housuun :D Tena ladyt käyttöön.... Kun jossain vaiheessa jo mietin, et voiko se olla lapsivettä. Mut kun liittyy lähinnä aina tohon vessassa käynnin jälkeiseen aikaan. Jostain muistan lukeneeni, että raskaana ollessa pitäisi nojata eteenpäin pytyllä, että rakko tyhjenee kokonaan.

Ja Jiimii hyvä huumorintaju tai ei, mun motto on aina ollu, että hullu saa olla, mutta ei tyhymä. Tosin jälkimmäistä myös on havaittavissa aika taajaan :saint:
Tuolla on muuten, niille joilla on tylsää, vähän luettavaa
Suomalaisia sananlaskuja – Wikisitaatit

Huomenna mennään akkaporukalla kattomaan Popedaa. Ukko lähtee oman kaveriporukkansa kesken juhlimaan niitten kolmevitosia, omat sillä tosin on vasta lokakuussa, eikä ole koko viikonloppuna kotona.

Laura ja iivar 35+1, on muuten jo näköjään raskauskuukausi 9..

Casanna siellä siis suunnilleen sama tilanne ku täällä,tosin vauva on jo lähtölaskelmissa kiinnityksenki osin ja kohdunkaulaa vajaa 2cm...mutta voi olla silti hyvin mahollista et laskettuun aikaan asti pysyyki mahassa.Ystävälläni kävi juuri niin ,oli sormelle auki ja muutenki kaikki samat ja silti meni viikolla yli....mut ikinä ei tiedä,päivä kerrallaan ja kyllä tässä olis hyvä laukku jo pakata,mitä en ole itekään saanu aikaseks :whistle: ja mulla toi aukeaminen oli tapahtunu 4n pvn aikana...anteeksi jos toistelen..

Casanna jaksamista. En oikein kehtaa sanoa, että koita rentoutua, kun tuskin itekään pystyis jos olis tossa mallissa. Mutta kuten Jiimi totes, niin voi olla että menee vielä vaikka yliaikaseks, ei sitä koskaan tiedä. Ja onhan sulla jo onneksi ihan kohtuuhyvät viikot. Vaikka pakko sanoa, että itteä ainakin jännittää se, että jos tulee jotain miksi joutuis sairaalassa olemaan, kun on pieniä kotonakin. Eipä varmaan paljon lohduta tää teksti, tosi kiva... :ashamed:

Vauvabonus ja kuntalisä on tosiaan kaksi eri asiaa, kuten joku jo totesikin. Vauvabonus on kait kertaluonteinen maksu kun synnyttää lapsen jonkun tietyn kunnan asukkaaksi ja kuntalisää puolestaa kunta maksaa kelalta saatavan kotihoidon tuen ohella. Ottaa pikkasen päähän, kun asun puoli kilometriä kunnan rajalta, eli täällä maalla ei mikään matka, tällä puolen jokee ei kuntalisää heru, rajaviivan toisella puolen se olis kait 200 € kuussa kunnes lapsi täyttää kaksi. Aargh.

Sain muuten tänään päätöksen äitiysloman aloittamisesta, maanantainahan se vasta alkokin. Että ihan kiva tietää olevansa oikeasti lomalla. Äitiysavustusraha näyttää napsahtavan tilille ensiviikolla, tuli siitäkin päätös viimein.

Ei muuta, jatkan taistelua uhkaavaa flunssaa kohtaan.

jiimii onpas kalliita nuo tipat, missä on maitohappobakteerit mukana, hui! Tavalliset Jekovitit kun maksaa sen 5e! Tosin d3-vitamiiniahan nykysin suositellaan, että kai se ois Jekovitit vaihdettava johonkin muihin, esikoiselle annoin Jekovitiä.

casannalle tsempit, toivotaan ettei vielä ala sen enempää tapahtua!

miirikki äläs höpötä läskipossuoloista, sullehan on tullut ihan tosi vähän painoa raskauden alusta! Nimimerkillä mikään ei mahdu enää päälle :D

jeenille halaukset. Varmasti raskasta kun tuollainen sairaus löytyi, toivottavasti poika sopeutuu sitten isompana siihen hyvin. Ja jaksamista myös teille vanhemmille, on raskasta kun vauva on teholla :(

Nyt en sit enää muistakaan, mitä muuta piti sanoa :)

Jaksamisia kaikille mammoille!

merkkari ja möhkis 35+6 (!!) (mihin nää viikot hurahtaa... Ja vauva yhä perätilassa!)

Viimeksi muokattu:
Nolo heippis kaikille :wave:

Onnea jeeni, Huldasharks ja Noopu ja pienet vaavelit :heart:

Oikein nolottaa kun ei ole tullu ollenkaan käytyä katsomassa kuulumisia tai kirjoittelemassa! Ollaan niin nautittu vapaasta kesästä ennen koulun alkua!
Masuasukki vielä mukana matkustaa ja edellinen neuvola oli maanantaina, jossa havaittiin että vauva on kiinnittynyt ja todella alhaalla! Toivoi vielä neuvolan täti, että nähdään vielä kahden viikon kuluttua! Lääkäri olisi vasta seuraavalla kerralla, että toivottavasti sinne päästään niin olisi edes jonkinlaista tilanne tietoutta sairaalaan mennessä! Mutta nähtäväksi jää!
Yritän nyt illalla lueskella juttuja ja päästä ryhmän mukaan ellei ole jo täysin suljettu ulkopuolelle meitä kamalan laiminlyönnin vuoksi!

Noloin kesäisin terveisin Hipsunen ja Vuokralainen 34+4 :heart:

Huomenta! Täällä muutama tunti unta takana ja heräsin ennen klo 4 siihen, kun maha oli aivan pinkeä ja vauva ei liikkunut ollenkaan...no yritin tökkiä ja kävin juomassa, mutta ei mitään...sitten rupesi sydän jo hakkaa itellä ja ajattelin jo pahinta, kunnes sitten 4.30 pintaan sain neidin tökittyä mehukuurin jälkeen hereille...kaippa se vaan sitten nukkuu sikeästi silloin kun kuuluukin:)

Eilen tuli äitiyspäivärahat ja olin ihan kummastunut...siis positiivisesti. En tie miten on saanut niin isot tulot mulle, mutta meiilä työnantaja maksaa palkan tolta 72 pvältä ja nyt kävi sit niin, että mun äitiyspväraha on niin iso, että Kela maksaa osan vain työnantajalle ja mulle kumminkin palkanlisäksi vielä 20e/pvä..no ihan kiva tietenkin näin.. ELi tulot ei paljoa putoa, vaikka lisät jää palkasta pois äitiylomalla:)
Mä en nyt ymmärrä tätä uutta isäkuukausi juttua...onks niin, että mies voi pitää normaalisti isyysloman ja sit sen mahdollisen isäkuukauden vielä lisäksi? ELi saako isä siitä 12 vanhempainrahapvästä ne lisä isyysvapaat? Eli 6-18 arkipvää tavallista isyysvapaata ja sitten sen 12 + 1-24pvää?
Ei sillon 8 vuotta sit ollut tätä vaihtoehtoo kun viimeks on joutunut puljaileen näitä...

Marja ja maha-asukki 32+1

Marja Mun käsittääkseni se on niin, että isyysloma on ihan normisti ja sit tää isäkuukausi on erikseen sillon, jos äiti luovuttaa omasta vanhempainvapaastaan sen kaks viikkoa isälle, niin sitten siitä saa vielä bonuksena sen muutaman viikon lisää. Ja isäkuukauden, niin sen kaks viikkoo kun bonuspäivät saa pitää mun käsittääkseni kahden vuoden sisällä vauvan syntymästä, eli ei oo pakko pitää heti äidin vapaiden perään. Meniköhän oikein...

Eilen kelan lapuissa oli, että se isäkuukausi pitää pitää 180pvän sisällä vanhempainvapaan päättymisestä. Tuli lappu, että jos sen pitää myöhemmin, niin pitää ilmottaa siirrosta kelaan 2 kk ennen vanhempainrahakauden päättymistä...

Kiitos vastauksesta :)

Hellou!

Eilen oli pitkästä aikaa neuvola, kaikki muuten ok paitsi verenpaine aika alhaalla, en muista tarkkaan mut yläpaine oli alle 100.. voi olla et on vähän heikko olo ollut mutta en oikein osaa eritellä nyt kun tää oleminen on nyt kokonaisvaltaisesti ollut ihan hanurista :LOL:

Tämän viikon siis olen saanut olla jo jalkeilla, mut supistaa supistaa ja selkä on tosi kipeä, et ei mitään mahiksia pärjätä kahdestaan tuon 1v7kk viikarin kanssa. Anoppi on täällä auttelemassa ja oon kyllä tosi kiitollinen avusta eikä pitäis valittaa, mut vähän rassaa nää erikoisjärjestelyt jo :ashamed:

Nyt on käynyt se SI-nivel vihoittemaan ihan toden teolla, tuntuu oikein välillä miten siel on löysää, ja en meinannu päästä siel neuvolassakaan enää siitä pöydältä pois kun koski niin paljon! Neuvolan täti sanoi et kannattaa mainita siitä selästä sitten kun menee synnyttämään että saisin siihen jotain, mutta vähän mietityttää kun esikoisen kanssa jo meni niin nopeasti synnytys että en ehtinyt mitään kivunlievitystä saada, niin mites sitten nyt kun paikat on jo kypsät ja miullahan on siis sellainen funneling-ilmiö, eli kohdunkaula sisäpuolelta jo lähtenyt aukeemaan, niin voi tulla vielä nopeemmin.. voi apua!

Jaksuja kaikille! :)

miau 34+6

Yhteistyössä