Syyskuun suloisuudet 2013 *Helmikuussa*

Liittyisin mukaan. Mun laskujen mukaan LA 23.9. Keskenmeno koettu lokakuussa ja nyt toivotaan parasta. Pikkukakkosta ootetaan. Sairaala ois kätilönopisto. Mulla paha olo, kylmä iltaisin ja rinnat arat
Anna ja pupu
 
oon ollu pari päivää sängyn pohjalla flunssassa ja sillä aikaa ootte saanu tänne aikaan jo uuden pinon ja kauheesti kaikkee juttua! täällä ollu järkyttävä viikko muutenkin. ensin ihan hirveet pahoinvoinnit koko viikon ja sitten päälle tää flunssa.. :/ noh ehkä tää flunssa alkaa jo paranee, toivotaan.
oon myös niin turvonnu, että huhhuh.. näytän siltä, kun olisin lihonu yhtäkkiä 5kiloo tosta keskeltä vatsaa..:D farkutkaan ei mahdu jalkaan.. oli pakko ostaa mammahousut, jos välillä haluis käyttää farkkuja eikä aina vaan kollareita:D

äiskä & ötökkä 7+5
 
Täällä ensimmäinen neuvola koettu lievästi kaoottisissa tunnelmissa suoraan yllätysyövuoron jälkeen. Ennen yövuoroa toki takana jo normaali aamuvuoro, eli vähän painoi väsymys...Ja käynnin jälkeen kohti iltapäivän tapaamista, jota ei voinut perua. Sitten taas yöksi töihin ja huomenna edessä mukava 13 tunnin työpäivä.

Neuvolassa jostain syystä en kyennyt menemään vaa'alle. Koko ajatus ahdisti aivan tolkuttomasti, joten ekakäynnin painoa ei nyt sitten ole. Olen siis täysin normaalipainoinen, mutta nyt alkuraskaudessa jo rinnat kasvaneet aivan tajuttomasti (yli yhden kuppikoon) ja turvotus on aivan älytöntä. En sitten tiedä vaikuttiko hormonit, väsymys ja kaikki muu yhteensä niin paljon, että se vaaka koitui ylivoimaiseksi esteeksi. Luojalle kiitos neuvolan täti oli ymmärtäväinen ja käski lopettaa stressaamisen. Lohdutti myös sillä, että internetin tarinat siitä kuinka paino ei muka nouse ekan 12viikon aikana on täyttä puppua. Joten ehkä ens kerralla sitten katotaan montako kiloa on tullut.

Miljoona paperilappua, kuppanäytteet annettu pissatestin muodossa ja ekoja labroja odotellessa. Tuleva isä on kovin innoissaan tulevasta mukulasta, mutta ehkä mäkin pääsen jossain vaiheessa lukemaan opasta siitä, kuinka meille tulee vauva.

Ps. Mistä tulee sanonta masuvauva? Ajoittain oksettaa ihan senkin takia, että ihmiset puhuvat masuvauvoistaan ja näyttävät ihan mielettömän vaaleanpunaisilta. Voiko neuvolan daamia pyytää käyttämään oikeita termejä kun puhutaan näistä asioista vai kuuluuko neuvolakäynteihin jotenkin semmoinen about puolen tunnin sessio, jossa keskustellaan masuvauvasta, masuasukista, masumurumyttyraksuihkupakkauksesta vai onko kyseessä joku neuvolan testi siitä, kuinka pitkä pinna tulevalla äidillä on?
 
Täällä tänään eka pahoinvointipäivä...jes!=) Nyt on ainakin sellanen olo et tässä
ollaan raskaana. Ja toivottavasti oireet pysyy.Viimeksi mulla oireet loppui ja olikin sitten
raskaus keskeytynyt. Onko teillä tietoa, että pääseekö kunnalliselle puolella
alkurask. ultraan, jos on ollut keskenmeno takana? Ja jos on päässy, niin millä viikolla?
Haluaisin kovasti päästä, niin loppui tämä epävarmuus. Kaikille mukavaa vkl! =)

melin 6+1
 
Tervetuloa uudet ja ihanaa RockMama!!:)

Mä sain tänään lääkekuurin poskiontelontulehukseen, keuhkotki iha limassa..:/ Oon huuhtonu joka päivä monta kertaa sarvikuonolla, mutta ei mikkää auttanu. Amorion nimistä lääkettä sain,pitäs turvallinen..Inhottaa kyllä syyä niitä,mutta kun kuumettakin ollu viikon,niin pakko kai se on..
Onko muilla positiivisia kokemuksia antibiooteista alkuraskaudessa, ja ei sitten kauhutarinoita kiitos:) Pelottaa muutenkin;)
 
Viimeksi muokattu:
Kahtena päivänä aamiainen pääty pönttöön, nyt pääty välipala. Hitsi kun osaisi syödä säännöllisesti vähän niin ei tulisi tätä pahaa oloa. Varmaan pitää syödä myös yöllä... :D paino pysynyt vielä samassa kuin alussa. Rinnat alkaa helpottaa mut edelleen vähän arat. Ummetusta, närästystä, päänsärkyä, vessassa ravaamista, pahaaoloa, armotonta väsyä. Olen kirjanpitäjä, joten saan istua mut pitäisi pitää pää kirkkaana ja olla tehokas.. Vaikeaa...
Vielä 1,5 viikkoa ekaan neuvolaan. Jännittää.
6+3
 
Kivaa, kun on hyviä neuvola ja ultrakuulumisia täälä joka kerta uusia =) On tää hauskaa ja jännää olla raskaana!! :D Täälä jännätään ens viikolle, keskiviikkona eka neuvola. Saa nähä kattooko ultralla, toivottavasti, niin sais nähdä, että tää on todellista!

Työpaikoista ollu puhetta...mä hoitelen vanhuksia ja jotenkin pelottaa miten jaksaa töissä. Väsymys jos jatkuu ja sitten, kun maha alkaa kasvaa :whistle: muutenkin vähän ollu totuttelemista, kun joutuu lääkkeitä jne. käsittelemään....tää on uutta mulle, eri työpaikassa ja alakin ihan eri ollu aiemmissa raskauksissa. Mutta onhan ne muutkin monen monet hoitajat selvinneet raskausaikana työssä niin eiköhän tässä selviä ;) Täytyy vain tehdä voimavarojen mukaan ja toivoa, että vointi pysyy yhtä hyvänä kuin ennenkin =)

Tänään ollut myös lievää etovaa oloa, muttei niin pahaa kuin eilen. Jospa tää on vain lievää ja ohimenevää. Hurja ajatella, että jotkut kärsii läpi raskauden pahoinvoinnista:(

Paleltaa niin, että vois peiton alle lämpimään kömpiä ja unikin maistuis :) |O
Voimia kaikille!!!!:wave:

Delila 7+4:heart:
 
Väsyttää ihan tuskassa.. kai pitäisi mennä petiin. Etovan olon varjolla olen syönyt tänään sitä sun tätä eli ynnätään tuohon väsymys+etomus myös morkkis... Huomenna jokin ryhtiliike tähän naiseen!

Fujin
Kaikkea oon jo jännittänyt, mutten oo ymmärtänyt että vastaan voi lässyttävä neuvolatäti... Anna mun kaikki kestää! Tosin puhelimessa hän kyllä vaikutti oikein mukavalle. Mä en ole oikein lässyttävää tyyppiä ja kaikki ylisöpöttely ärsyttää.

Moonan En ole asiantuntija, mutta mulla on pääsy tietokantoihin. Amorion vaikuttaa turvalliselle lääkkeelle myös alkuraskaudessa. Isojen aineistojen perusteella riskiä sikiölle ei ole havaittu. Söisin huoletta ohjeen mukaisesti, kun se on sinulle määrätty.

Vointeja kaikille ja tervetuloa uusille!
 
Viimeksi muokattu:
Uuuuh, ihan järkky olo koko päivän..! :x

Ensimmäisen raskauden aikana ei ollu minkäänlaista pahoinvointia, mutta nyt kyllä löytyy. Onneks ei vielä oo tarvinnut pönttöä halia, mutta on tämäkin ihan tarpeeksi kun käyn kuitenkin neljää päivää viikossa töissä ja on tuo 11kk vanha pipana jaloissa koko ajan. Nyt sitä jälkikäteen osaa arvostaa sitä ekan raskauden "vapautta" kun nukkumaan pääsi koska vaan! Ja pysty lepäilee sohvalla, jne.. :D

Vatsa on ihan törkeän iso, joutuu käyttää kunnon telttoja päällä töissäkin ja iltaan mennessä näytän jo ihan kun olisin loppusuoralla :O

Nyt nukkumaan, kaikille mukavaa iltaa ja kauniita unia!
 
moonan unohdin vastata, että kyllä mäkin jouduin viimeksi antibiootit syömään mutta ei ollut mitään haittaa :) ja aika pitkäänhän se lapsen alku saa ravintonsa vielä erikseen eli vasta kun istukka on toiminnassa, pääsee sun nauttimat aineet vauvaan asti, ja silloinkin kyllä luonto suojelee!
 
Teistähän moni on jo käyny alkuraskauden ultrassa, millä viikoilla sinne kannattaa mennä et jotain varmasti näkyy?

Täällä on alettu miettiä et pitäisköhän käydä, vai oottaako ekaan neuvolaan. Siellä on vaan sellanen mesopotamian aikanen ultrauslaite mut sentäs joku.






Pauki ja papu 6+1
 
Viimeksi muokattu:
ENSIN ROCKMAMALLE :heart::heart::heart: AIVAN MAHTAVAA!!

sitten huomasin etten ole listalla ollenkaan..:attn:
mun rivi on
2.9/EevaN/ 28v./ kolmas/ KOS

Nyt mennään viikolla kymmenen ja aina iskee tää hurja flunssa tähän raskauden alkuun,en ymmärrä,joka raskaudessa ollut ja taas. Kai se kroppa kerää vastustuskykyä..:)

Vatsa on tullut esiin :ashamed: näin neljännessä odotuksessa itse ainakin en toivo vatsan kasvavan kovin nopeasti isoksi kun pitää jaksaa kuitenkin erilailla liikkua kuin ennen kun on nuorimmainenkin vasta vähän yli yksi vuotta,mutta minkäs sille tekee,hyväksyttävä on.

Meitä on jo hurjan monta täällä,tervetuloa uudet :wave:

Ja kiitosKirskis uudesta Pinosta..:)

EevaN ja papu 9+4
 
rockmama hyvä että kaikki on kunnossa! Outoja lääkäreitä löytyy, mutta onneksi on niitä hyviä jotka ymmärtää..
Itselläni on ollut viimeiset kolme päivää aivan kamala! Vatsatauti iski yllättäen eikä se riittänyt flunssa alkoi seuraavana päivänä! Muutenkin on saanut pönttöä halailla mutta nyt sai vielä enemmän ja rajummin. Oli kyllä ihan surkea olo..osmosalia sai juoda pitkin päivän kait siitä oli apua vaikka ylös tulikin saman tien. Jostain luin että ei tee hyvää sikiölle jos sairastaa kahta virus/bakteeri peräistä tautia samaan aikaan. Soitin päivystykseen ja siellä ne sano että tule jos tuntuu että en pärjää kotona.Sinnittelin kotona ja kaikki näyttää nyt olevan ihan kunnossa toivotaan. Mun neuvola aika siirtyi jälleen kerran kun en kykenyt sinne mennä. Eli eka neuvola on tiistaina. Toivon todella että siellä katsotaan sydänääniä tjn.
Olen itse töissä kehitysvammaisten asuntolassa. Tosin ei siellä joudu itse nostelee siellä on laitteita sitä varten. Olen ollut sairaslomalla jo jonkun verran ja muutenkin teen vaan sijaisuuksia/keikkaa. Tällä näkymin en edes ota vähään aikaan mitään töitä. Katsotaan jospa tää pahoinvointi hellittää.
Mä meen pikkuisen kanssa nukkumaan, kaikille hyvät päivän jatkot ja toivottavasti vältytte liikkeellä olevasta flunssasta ja vatsataudista, ja kaikista huonoista asioista:)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset taas vastauksistanne:) Vedetään sitten antibiootit naamaan ilman turhempia huolia..Huonompi juttuhan se tietysti on, jos ei ikinä ala tervehtyä ja puolikuntoisena kituuttaa menemään!
Itse olen ammatiltani muuten luokaope. Jos raskaus menee hyvin loppuun saakka,niin pääsen lomille jo kesäkuun alussa:) Enää en kerkeä elokuussa töihin, kun äippäloma alkais:) Jos siis sinne asti päästään, meinaan olla välillä vähän Pessimisti Pertti...Toivotaan, että kaikilla meillä odottajilla on onni myötä:)
 
Onnea uusille ja Rockmamalle hyvistä uutisista!

Huhhei, täällä ollut muutaman päivän suht normaali olo, mitä nyt iltaisin turvottaa niin kovasti, että liikkuminen tuntuu lyllertämiseltä :D Eka neuvola oli maanantaina ja 13. pvä olisi neuvoalääkäri jossa myös ultra, jännää!!! Jos ultrassa kaikki ok, niin sitten arveltiin jo alkaa kertomaan uutisia lähipiirille.

Tänään olisi kaverin synttärijuhlat ja tässä on yritetty miettiä pätevää syytä miksi ei juhlintaan täysillä osallistu :p Ideoita?

Kata82 8+0
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille, kiitos Kirskis uudesta pinosta ja että lisäsit listalle!

Odo Meille on myös tulossa kaksoset :D Meillä tiedetään jo, että ovat omissa pusseissaan ja ilmeisesti myös omat istukat, mikä tietysti hyvä asia. Tämä kaksosraskaus kyllä jännittää ja toivon, että kaikki menisi hyvin loppuun asti.

Olen ammatiltani sh/th ja tällä hetkellä hoitovapaalla. Tosin opiskelen YAMK-tutkintoa ja opiskelumotivaatio on tällä hetkellä nolla, varsinkin kun tiedän, että opinnoissa tulee ainakin vuoden tauko.

Oikein mukavaa launtai-iltaa kaikille!!

amelie`ja kaksoset 9+5
 
Ihanaa kun tänne on tullut muitakin kaksosten odottajia :heart: Meilläkin oli molemmat omissa pusseissaan.

odo: mulla ainakin on ollut huono olo 24/7 ekat kaks viikkoo meni oksentaessa, nyt enään vain paha olo velloo. Väsymys on jotain aivan kauheaa, nukkua vois koko päivän.

RockMama: onnea! Onneksi luotit vaistoosi!
 
miss_piggy
Anteeksi että nyt kiroan mutta voi pyllynreikä näitä yövuoroja :p Viime yö oli yhtä tuskaa vaikka pääsen kotiin 04:30, vielä toinen olis tänään edessä, ei jaksais millään. Aamulla heräsin 12:00 aikaan, ja sitte menin 3 maissa taas nukkumaan ja heräsin tuossa 17:30. Ja aina vaan väsyttää. Sitte huomenna ku tulee yöstä, niin senhän tietää että sunnuntai-iltana ei saa ajoissa nukuttua, vaikka pitäis ku maanantaina pitäis punnertautua kouluun sitte taas klo 08! :whistle: Voi tsiisus...

Pomolle soitin eilen ja kerroin tilanteen, että ei töki mulle sitte enää tyyliin toukokussa mitään yövuoroja ku sillon valmistun koulusta ja tulis varmaan kesälomatuurauksia..ja kouluun ilmotin kans yhdelle opettajalle, että en voi osallistua mihinkään voimankäyttökoulutuksiin (turvallisuusala), ja sanoin lisäks että en tästä asiasta nyt oo vielä hirveesti kellekään huudellu.

Että semmosta :) Kauhee mustelma on käsivarressa ekan neuvolakäynnin verikokeen jälkeen, pissanäytteet kans toimitettu labraan ja nyt ootellaan sitä tokaa neuvolaa joka olis siis 19.2. Verenpaineita pitää mittailla kotona ku mulla on tota jännitysverenpainetta, eikä se hoitaja saanu multa kunnon lukemia siellä neuvolassa.

Tänään: 8+2. Edelleenkään ei oo Oksu-Poksu tullu tänne vierailulle pönttöä halailemaan :D Mahakipuja oli eilen, joutu ottaa oikeen buranan ja yöllä töissä turvotti niin tautisesti että maha oli ku pallo. Onneks on istumatyötä.
 
Moikka!

Tehän kirjoittelette ahkerasti, ei meinaa perässä pysyä.. :heart:

Onnittelut hienoista ultrakuulumisista niitä saaneille, uusille sydämellisesti tervetuloa mukaan! :)

Kirskisille kiitokset uuden pinon aloittamisesta :)

Mulla olo on huonohko. Hermot kireellä kokoajan, väsyttää, nälättää, heikottaa.. Alhainen hb saa olon tosi huonoksi ja ajattelinkin tiistaina lääkärille neuvolassa puhua mitä sille teen.. Ei oo kivaa näin :(

Oon kohta kuukauden varmaan ollu käymättä salilla, paino nousee vaan.. :( Ahdistaa! Mutta olo ei todella ole sellainen, että jaksaisin missään salilla rehkiä.

Tiistaina tosiaan on lääkärineuvola, jossa neuvolan terveydenhoitajan mukaan sitten lääkäri _saattaa_ myös ultrata. Peukut pystyssä siis, että näkisin onko masussa elämää.. :)

Tuntuu tosi stressaavalta muutenkin kaikki, en tiedä johtuuko hormoneista, mutta tuntuu vaan että kaikki hommat kaatuu päälle. Huoh.

Anteeksi omanapaisuus ja valitusvirsiteksti.. Nyt vaan on niin kettuuntunut ja surkea olo. :(

Suan ja Pärsky 9+1
 
moonan mulla aivan alkuraskauden ja antibioottien yhteisvaikutuksena tuli järkyttävä hiiva joka vaivaa edelleen! :D Ei onneksi niin pahana kuin aluksi. Tai siis en nyt tiedä onko tää nyt ihan yhteisvaikutus, mutta kumpikin altistaa hiivalle... :D muuten kyllä luvattiin apteekissa ja lääkärissä että huoletta saa syödä. Kuuri kun määrättiin, en edes tiennyt vielä olevani raskaana, lääkäri kysyi että olenko, ja sanoin että en tiedä vielä, kirjoitti sitten sellaisen kuurin mikä sopi :)

Mulla tullut uusi vaiva: unettomuus! Aivan alussa nukutti paremmin kuin koskaan, mutta nyt.. unta saa odotella jonkun tovin, sitten muutama tunti unta. Sitten herään, vessaan, ja ei saakaan enää unta. Eilen illalla kävelin yhteensä 7km (en putkeen,vaan 3,5km kerralla) ja silti oli vaikeuksia nukkumisen kanssa. Kahviakaan en juo kuin aamuisin yhden kupin..

Onko muilla ollut vastaavaa? Jos on, niin mikä teillä on auttanut? :)

Ihanaa tämä on silti, jatkuvasta oksetuksesta, ällötyksestä, herkkyydestä, mahan turvotuksesta ja univaikeuksista huolimatta! :heart:
Ainoastaan keskenmeno pelottaa, vaikka kai se riski on tässä vaiheessa melkoisen pieni..

Piupiuu & pikkupiu 6+4
 
Viimeksi muokattu:
täällä kans joka painii 10 viikon hermsotusten kans :D

olen kokki ja ompelija ammatiltani. tänhänä olin keittiössä aamuvuorossa, oli pitopalvelu keikka .eli n 100hlö muistotilaisuus ruuat tehin :) kivaa hommaa. lisänä ompelen lasten vaatteita, kotona työtilat.

päikkärit tarvin mieki. n 30min sopiva ei kestä enempä tullee pökkyrä olo
laitan enne kuutta ja herään emmerdaleen :D
 
Odo ja Sunshine84 kivaa, että löytyy muutama meitä tuplienkin odottajia, luulen, että vertaistuki tulee tarpeeseen :)
Mulla ei ole pahoinvointia ollut juuri lainkaan, väsymys on ajoittain kyllä todella lamaannuttavaa. Iskias -vaivat ja närästys alkoivat jo ennen plussaa, josta sitten arvelinkin, että olen raskaana. Esikoista odottaessa ilmaantuivat vasta puolenvälin jälkeen.

amelie`ja kaksoset 9+6
 
Väsymys on kova, eilen huokailin ja ravasin istumassa kaikenaikaa kun laitoin kotona ruokaa.. Huokailin vain että kuinka jaksaa olla illan töissä, mutta se meni ihan ok, ilman suurempi väsymyksiä. Mutta yöhönastihan se taas meni ja aamulla aivan järkky hedari, joka alkaa nyt olemaan takana päin. Pitäis vaan joka käänteessä muistaa syödä, että verensokeri pysyis normaalissa, ettei ala nuo kauheet huimaukset ja heikotukset. Vielä pitäis jaksaa leipoa ja mennä illalla juhlimaan läksiäisiäni työporukan kera, kivaa!

Ps. Tiistaina eka neuvola :)
 

Yhteistyössä