SYYSKUUN SULOISUUDET 2013 *Elokuussa*

Edellisyönä mun maha oli valahtanu kämmenen verran alemmas :D Helpompi hengittää ja huomattavasti helpompi liikkua jostain syystä. Tänään kävelin 1,5-2km ku nukutin tuon kuopuksen rattaisiin, edellispäivänä postilaatikolle ja takasin 200m oli työn ja tuskan takana. Miinuksena kokoaikanen vessahätä, molemmat :whistle: Nukkunutkin on saanu pari yötä ihan mukavasti ku lonkat/nivuset ei huuda hoosiannaa ku kääntää kylkeä...
Huns: Mulla neuvolalääkäri rv35+ ja siitä eteenpäin neuvola viikottain.
 
Jenttu: noin muistelinkin, että loppuraskaudesta käydään viikoittain. En ole kylläkään yhtään yllättynyt, kun kyseessä on tämä konkurssia tekevä kaupunki -kaikessa säästetään. Tämä kaupunkihan sai jo uhkasakon, kun jätti lasten pakollisia terveystarkkejakin väliin...
 
Viikonlopun reissusta yritetty palautua. Ei tuo epätasaisessa maastossa liikkuminen enää mitään herkkua ole. Nyt jätänkin tämän viikonlopun venereissun väliin.

Eilen piti laittaa kaikki vauvan vaatteet ym, paikoilleen kun on sellainen tunne ollut että vauva saattaa syntyä milloin tahansa:D Tänään sitten on ollutkin sellainen tuskien päivä että oksat pois:| Koko päivän supistellut ja juiminut tonne alapäähän. Nyt kun malttoi käydä lepäilemään niin hieman ovat rauhoittuneet...

Minulla olisi ollut neuvolalääkäri torstaina mutta kun sain rd-diagnoosin takia ajan äitiyspkl synnytystapa-arviointiin niin lääkäri aika peruttiin ja on ainoastaan neuvola. Tämän jälkeen noita neuvola käyntejä on joka viikko.

Uutena oireena on tullut kuorsaus...siihen herää jopa itse:LOL: Omituista sinänsä kun selälleenhän nukkuvat yleensä kuorsaavat ja minä nukun kuitenkin kyljellään...nenän kautta hengittäminen kun ei oikein enää riitä.

Lähestyvä laskettuaika on pistänyt tämänkin naisen ajattelemaan tulevaa synnytystä ja sen jälkeistä aikaa vauvan kanssa. Kyllä hormoonit ja luonto on ihmeellinen kun saa kaikenlaista aikaa pääkopassa:LOL:

Minä kun kävin vkolla32+3 äitiyspoliklinikalla niin silloin sain painoarvion n.2kg ja lääkäri näytti kasvukäyrältä että keskikäyrällä mentiin. Nyt taitaa olla pienokaisella jo hieman enemmän painoa...ainakin äitistä tuntuu siltä:D

Jaksamista kaikille ja nauttikaa viimeisistä hetkistä ison mahan kanssa:heart:

hanja 36+1
 
FB-ryhmä Ainakin se, jonne otettiin vain tämän ketjun kirjoittajia, on suljettu uusilta, eli jokin aika sitten annettiin aikaa vielä liittyä mukaan, kunnes pistettiin luukut kiinni. :) On joku isompikin syyskuisten suljettu FB-ryhmä, mutta siitä en tiedä mitään. Jos joku on siellä mukana, niin voi kertoa, miten sinne pääsee. :)
 
Minä olisin silloin aikoinaan, hyvissä ajoin, halunnut liittyä Fb-ryhmään ja lähetin asiasta yksäriä, mutta jostain syystä en saanut mitään vastausta :(.

Vaikka maksimissaan reilu kolme viikkoa enää käynnistykseen, niin miksi tuo tuleva aika tuntuu ikuisuudelta.

Ei mitään mainittavaa oloissa muuten. Maha roikkuu niin alhaalla, että on vaikea istua.

Helmitoivo, 34+6
 
Kiitos tiedosta.
Oliko siitä sulkemisesta joku viesti täällä, koska en ainakaan muista nähneeni sellaista? Ja jos on yksi ilmoitus ollut niin olisi voinut olla kiva ketjulaisia kohtaan laittaa vielä ns. viimeinen kuulutus asiasta.
Olisin mielelläni liittynyt mukaan, koska olen kirjoitellut ja seuraillut porukkaa tässä ketjussa jo monta kuukautta.
Mihin kaikki menevät kirjoittelemaan kun vauvat syntyy, vai jatkaako porukka yleensä sitten siellä fb:n puolella?

Se on vaan vähän huono juttu kun tuntuu että kirjoitukset täällä vähenee koko ajan. Minä ja mm. myös Helmitoivo ollaan fbssä oleville varmasti teille tuttuja koska molemmat kirjoitellaan tännekin aktiivisesti.
Mutta ei siinä sitten. Jos luukut on kiinni niin ne on.
 
Tässä liittyen tuohon FB-ryhmään.

"02.06.13, 11:17 #15
susu_v Käyttäjä susu_v ei ole kirjautuneena
Moikka kaikille ja ihanaa kesäkuuta!

Ilmoitusasiaa facebook-ryhmää koskien! Kaikki ne, jotka haluavat liittyä syyskuisten facebook-ryhmään kirjoittelemaan, laittakaa yksityisviesti nimimerkille suan (tai minulle, välitän viestin eteenpäin). Olemme sillä puolella sopineet, että liittymiseen on aikaa viikko jonka jälkeen ryhmään ei enää pääse. Tämä siksi, että jonkinlaisia tietovuotoja on ilmeisesti ryhmästä tapahtunut ja kaikki toivovat ryhmän pysyvän tiiviinä eikä porukkaa tulisi enää loppumetreillä kauheasti mukaan.

Siispä ensi viikko aikaa vielä jos joku haluaa liittyä

susu 24+4"
 
Heippa,

Tarkistin omat saapuneet yv:t täältä kaksplussasta eikä siellä ollut helmitoivolta viestiä. Sillon kun "ovet suljettiin" kävin yksityisviestit täällä läpi, hyväksyin ne joilta siihen mennessä oli vielä viestiä tullut.

Itse siis olen ylläpitäjänä meidän pienemmässä syyskuisten fb ryhmässä, jossa siis vaintämän palstan kirjoittajia. Erikseen on isompi fb ryhmä, joka on myös salainen syyskuisten ryhmä, mutta johon otetaan jäseniä lisää koko ajan ja siellä on ihmisiä eri palstoilta ja palstojen ulkopuolelta. Isommassa ryhmässä en ole ylläpitäjänä.

Terkuin,
suan
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Empuuu
Arvatkaa mitä, äitikollegat: olin onnistunut lähettämään viestin itselleni - jännä siis, ettei oltu vastattu :D.

Tämä on pientä sähellystä verrattuna siihen, mitä muuta teen. Jokunen viikko sitten olin kaupassa ja puhelin soi laukussani miehen soittoäänellä. Vastasin: "No moi. Oon just kaupassa." Vastaamisestani huolimatta puhelin jatkoi soimistaan, kunnes tajusin: olin vastannut kädessäni olleeseen margariinirasiaan :D.

Eipä tämä vakavaa ole. Kirjoittelen täällä. Ois vain tosi kiva kuulla kuulumisistanne myös jatkossa :).

Helmitoivo
 
Ihan ensiksi onnittelut vauvan saaneille!:flower:

En oo jaksanu tänne paljon kirjoitella mutta päivittäin käyn kyllä lukemassa teiä jutut :)

Omaa (.)

Harkkasupistuksia on ollu ihan kestona kokoajan tässä loppuraskaudessa, liitoskipuja ja ties mitä ...muutenkin tää neljäs raskaus tuntuu olevan vaikein fyysisesti.

Eilen luulin jo että tulis lähtö sairaalaan :D , toivossa on hyvä elää ;) vaikka ei mulla oo kukaan lapsista tullut laskettuna aikana saati sitten etuajassa! Mutta no kuitenkin eilen n.20.00 aikoihin alko ensin polttelee selkää,sitten ihme kipua alavatsalla sitten 21.30 aikoihin alko tulee ihan supistuksia ( siis kipeitä ) epäsäännöllisesti, 22.30 maissa alko tulee jo 5 min välein ihan kunnon supistuksia ja niitä jatku n.1 tunnin verran ja sitte loppu ku seinään :headwall: . Eli ei taida kyllä taida tulla etuajassa nyt tämäkään vauva :D , viikonlopuksi ollaan menossa risteilylle Ruotsiin niin toivottavasti ei nyt sitten silloin ainakaan tulis!








Hyvää loppuodotusta kaikille kohta on jo meidän kuu! :heart:

baby2003 & 37+2
 
Viimeksi muokattu:
Baby2003, en tiedä, onko tämä toiveajattelu, että tulisi vauva jo kohta, hyväksi vai pahaksi itselleni :). Pitäisikö vain nöyränä elää sen suunnitelman mukaan, että käynnistykseen sitä taas kolmannen kerran mennään eikä joka päivä pettyä, ettei tämäkään päivä ollut Se päivä. Mulla siis vielä pari viikkoa täysiaikaisuuteen, mutta olen niin poikki tähän piinaavaan odottamiseen, että saisi mun puolestani syntyä mahdollisimman pian.

Mullakin noita harkkasupistuksia tulee heti, kun alan tehdä yhtään mitään. Levossakin kyllä silloin tällöin tulee. Vauvalle olen lähettänyt ajatuksia vähän väliä, että josko sitä kohta tultaisiin.

Helmitoivo, 34+6
 
Heippa!
Täällä vielä yksi syyskuinen odottaja, joka löysi palstalle vasta nyt. Harmi sinänsä, kun olisi ollut kiva vaihtaa ajatuksia jo aiemmin raskauden aikana.
Eli siis: Laskettu aika 7.9/ 34 v./kolmas lapsi, pojat 9v. ja 6v.
Mutta yritetään nyt olla mukana tästä eteenpäin. :)

t. supukka 36+4
 
Täällä supistellaan ja sen verran kovin, että nyt kellotetaan. Epäsäännöllisen säännöllisiä ovat supparit vielä. Järkyttävä paine on tuolla alapäässä. Saa nähdä, alkaako poika syntymään pian vai vasta viikkojen päästä....

Huns rv 35+1
 
Baby2003, en tiedä, onko tämä toiveajattelu, että tulisi vauva jo kohta, hyväksi vai pahaksi itselleni :). Pitäisikö vain nöyränä elää sen suunnitelman mukaan, että käynnistykseen sitä taas kolmannen kerran mennään eikä joka päivä pettyä, ettei tämäkään päivä ollut Se päivä. Mulla siis vielä pari viikkoa täysiaikaisuuteen, mutta olen niin poikki tähän piinaavaan odottamiseen, että saisi mun puolestani syntyä mahdollisimman pian.



Mullakin noita harkkasupistuksia tulee heti, kun alan tehdä yhtään mitään. Levossakin kyllä silloin tällöin tulee. Vauvalle olen lähettänyt ajatuksia vähän väliä, että josko sitä kohta tultaisiin.

Helmitoivo, 34+6
Täytyy varmaa lopettaa tää toiveajattelu ihan oikeesti ! Ja ajatella että suunilleen 41 >> rv syntyy:D Koska eiliselläkin sain itseltäni menemään ainoastaa yöunet, eli 5.00 aamulla menin nukkumaan ja 7.00 herätys!:kieh:
 
Tervetuloa, Supukka!

Mikä tilanne, Huns?

Baby2003, mulla käynnistys joka tapauksessa 38+4, niin ei tällä kertaa menee yli lasketun ajan. Mutta musta saisi syntyä ennen käynnistystäkin.

Aamulla hetken supisteli säännöllisestikin, mutta loppuivat taas ihan alkuunsa. Ja ihan mitä tahansa teen, niin harjoitussupistuksia tulee. Mutta näin varmaan mennään seuraavat kolme viikkoa.

Pelot vauvan menettämisestä taas voimistuneet parin päivän sisällä. Siksikin toivoisin syntyvän nopeasti, sillä tämä on niin piinaavaa.

Puolitoistavuotiaamme on korkeassa kuumeessa. Oli tarkoitus, että pojat olisivat menneet tänään mummolaan yökylään ja olisimme saaneet olla kahdestaan miehen kanssa yhden yön, mutta tällaista tämä lapsiperheen arki on. Toivotaan, ettei kaikille tartu, niin kuin muutama viikko sitten kävi.

Tänään täällä Oulussa järjestetään lastenkirppis. Taidanpa pyörähtää siellä terapian jälkeen, kun on sopivasti kotimatkan varrella. Pyörällä siis suhailen kaikki matkat.

Helmitoivo, 35
 
Täällä voidaan paksusti. Edelleen.

Eilen alkoi tosiaan alkuillasta (about klo.17.30) supistelemaan ja sitä jatkui ja jatkui. Aivan kuin kovat menkkakivut ja se paineen tunne!:x
Menin klo.22 sänkyyn ja ajattelin, että varmasti herään, jos vauva alkaa tosissaan syntymään tai lapsivedet menisivät. Yöllä heräsin kaksi kertaa supisteluihin ja kävin samalla reissulla vessassa. Siihen ne sitten loppuivatkin! Enää ei ole ollut yhtään mitään, paitsi kovin vauva tuntuu laskeutuneen alas.

Olen vähän kyttäillyt, jos vaikka limatulppa tms tulisi ulos, mutta ei mitään. Sen verran oli eilen kovat kivut (ja pitkään), jotta luulisi paikkojen olevan edes hieman kypsemmät. Toisaalta olisi kyllä hyvä, että poika pysyisi mahassa vielä pari viikkoa, niin on sitten täysiaikainen syntyessään.

t. Huns rv35+2
 
Heips.
Täällä taas nukuttu erittäin huonosti. Vauva painaa alas, jonka takia sitten pissattaa ihan koko ajan ja se katkaisee yöunet. Liikkeet vauvalla muuttunu enemmän raajojen oikomiseksi, mikä taas osaltaan sattuu. Takapuolta silloin tällöin muljauttaa toiselle puolelle.
Kärsin huonoa omaa tuntoa toivoessani,että poika syntyisi lähiaikoina, mahdollisimman pian. Varsinkin kun täällä osa on synnyttänyt kovasti keskosia. Onneksi heillä mennyt kaikki hyvin. Kyllähän tää jo aika hyvän kokonen on kun viikko sitten oli se painoarvio ja näytti sen hetken kooksi tuon 2118g, mutta toki saisi isompikin jolla jos syntyisi. Jotenkin vaan tuntuu, että kaipaa omaa kroppaa takas ja loppuis tuo alapään viiltely ja paine.
Alavatsa on tänään taas kipuillut ja koko vatsa ollut pari päivää muutenkin kireän oloinen.
No, ei tätä tietenkään enää ole kuin se max8 vkoa.

mammamammutti ja tirppana 34+0
 
Tervetuloa uusille syyskuun odottajille :wave: kiva kun edelleen tännekki saapuu väkeä, eikä kaikki ole FB:ssä vain.
Olis kyllä kiva vielä jatkaa keskustelua vauvojen synnyttyä, mutta ilmeisesti kaikki aktiiviset on FB:ssä ja sielä jatkavat???? Jos ketään kiinnostaa täälä jatkaa jutustelua niin olen ainakin mukana innolla =)

Jänniä paikkoja täälä osalla....tsemppiä ja voimia supistelijoille ja kaikille muillekkin! :hug: Uskomatonta miten loppusuoralla jo ollaan! Vaikka onhan täs viel viikkoja jäljellä, mut äkkiä vaan menee. Eikä koskaan tiedä kuka lähtee synnyttämään.

Mä en ite toivo enkä odota et ihan viel syntyis. Saa vauva pysyä masus kasvamassa vielä muutaman viikon ;) Oon kyllä onnellisessa asemassa ettei vaivoja eikä muutenkaan kummempia ole ollut. Toivottavasti meneekin loppuun asti samalla lailla. Toki tää pallomaha ja täysi olo, yöheräilyt/pissahätä ja muut loppuraskauden ei niin kivat olot ole hääviä, mutta eipä tätä loputtomiin kestä. Sitten on taas yksi raskaus menty ja haaveilen kuitenkin jossain vaihees uudesta vauvasta.....niin äkkiä lopulta aika menee :'( :D
Oon kyllä selvästi nyt jo hermostuneempi ja sitten on tunteet pinnassa. Itken/nauran vuorotellen ja sitä varmaan taas vauvan syntymän jälkeenki luvassa, jos entiseen tapaan menee. Täytyy valmistautua henkisesti jo siihenkin rumbaan :ashamed:

Nyt palaan taas hellan ääreen, jaksamisia kaikille masuineen :wave:

Delila 35+3 :heart:
 
Heipsan :)

Täällä kaikki edelleen hyvin, jännityksellä ootan että kuka seuraavaksi nyyttinsä saa, tietty tässä alkaa toivoa et oma vuoro iskisi pian...

Iltasin on ollut menkkajuilintaa, muuten vaan muljuttelee vaavi menemään päivisin. Tänään on tullut kodinhoitohuoneen remppaa ja sisustamista tuunailtua, hiukan jalkoja ja selkää särkee kun ei ole päikkäreitä kerennyt ottamaan...

Jänskättää myös näin ekakertalaisena, et miten homma sitten tosissaan pyörähtää käyntiin...

Stina & elämänvalo 36+
 
Se olis viimisessä lääkärineuvolassa käyty... Paino noussu viikossa 2kg!!! eli aika hyvin turvottaa, huomenna meen labrakokeisiin raskausmyrkytyksen poissulkemiseksi ja samalla katotaan myös maksa- ja sappiarvot kun epämääräistä kutinaa ollu ympäri kehoa. Vauva on edelleen rt, mutta kenties noussu pikkasen ylemmäs tai ottanu hirvittävän kasvuspurtin kun sf-mitta kasvanu viikossa 3,5 cm olen nyt 36cm, viikkoja mulla siis 36+4. Sf-mitta nyt seurataan ja jos kasvaa samaa vauhtia niin ens viikon neuvolassa laitetaan lähete painoarvioon Tyksiin. Ja kohdunsuulla ei ole tapahtunu MITÄÄÄÄÄÄÄN!!!!!!! Tää tulee ulos varmaan vasta ens vuonna....

metuva ja Pallo 36+4
 
Tsemppiä kaikille loppuviikkoja varten, odotellaan vauvauutisia! =)

Tosiaan uusi kirjoittelija tässä. Viikoilla 36+ mennään ja kovasti odotellaan, että 37 viikkoa tulis täyteen. Sitten sais mun puolesta jo syntyä. Saikulla olen ollut jo kesäkuulta, kun työpäivän jälkeen oli mahan kovettumista koko illan. Katsoi lääkäri, että on niin hankalat työasennot, että parempi olla kotona. Kyllä ne harjoitussupparit siitä sitten silloin helpottikin.
Vkolta 34 on ollut jo menkkapoltteluita ja tuolloin vaan terkkari toivoi, että näille viikoille päästäis. No nyt siellä ollaans sitten. Nyt viikon verran on ollut myös noiden poltteluiden lisäksi ihan kipeitä supistuksiakin, mut onneks ne on vielä loppuneet muutaman supistuksen jälkeen. Inhottavaa vihlontaa on tuolla alhaalla, vauva siellä kait päätään pyörittelee.. ;) Pissalla joutuu käymään yöllä, mutta jotenkin sekin vaiva on tuntunut helpottavan. Kyljen kääntäminen tuntuu tuskaiselta, eikä oikein yöllä tuu nukuttua. Päivällä nukuttais sitäkin enemmän..
Inhottavalta tuntuu myös kun koko ajan on sellainen olo, että jotain olis tulossa ulos alapäästä. Ei oikeastaan ole painontunnetta vaan sellasta outoa.. Osaako kukaan sanoa, mitä se sellainen tuntemus voisi olla?
Viime viikolla ultrassa arvioitiin kokoa noin 3000g, toivottavasti ei kovin isoksi vauvaksi kasva.. Huomenna neuvolaan.

Meillä ei ole tietoa kumpi on tulossa, ei haluttu tietääkään. Eikä oikein ole mitään oloakaan siitä kumpi on. Aiemmista molemmista pojista olin ekasta ihan varma että on poika ja toisesta oli vähän tyttöolokin.
Aiemmat synnytykset lähteneet käyntiin lapsiveden menolla ja tuolloin ei vielä merkkejäkään supistuksista. Nyt jännitänkin, että lähteekö tämä synnytys suppareilla käyntiin, kun niitä nyt on ollut noinkin paljon. Tosiaan, olen synnyttänyt viikoilla 37 ja 38. Saas nähdä kuinka nyt käy. Tietty, kun odottelen syntyväksi etuajassa, niin tyyppi kiusaakin äitiään ja asustelee loppuun saakka. :headwall:

Pitkää tarinaa tuli, ja melko sekavaakin varmaan...

t. supukka 36+5
 
Terkut täältä :) ,Kyllä mä haluan täällä jatkaa juttelua vaikka Fb ryhmä on,kauheen iso ryhmä siellä on ,kaikkia en edes tiedä .... Täällä Mammaloma eli RV.35 Poks :heart:
Suht hyvin jaksan vaikka harjoitussupparit vaivana ja osastolla olin niiden takia ,toivotaan että saisi olla kotona vaikka toisaalta odottelen vauvan syntymää jo ,aikas ristiriitainen olo ... Vauva nyt 2430g ja kaikki ok .

äitiys ja onni ja Pätkis tasan 35 :heart:
 

Yhteistyössä