Syyskuun Söpöliinit 2012 *Toukokuussa*

heipä hei mamit!

hohhoh mikä olo täälä, tuossa hetki sitten meinas taju lähtiä mutta kerkesin onneksi sohvalle makaamaan ennen kuin pyörryin. Kuulo katos ja kauhea tuskan hiki nousi. Nyt söin vähän "aamupalaksi" kahvia ja korppuja mutta vieläkin on vähän tööt olo, eilen oli neuvola käynti ja sielä olikin sitten verenpaineet aika matalat 108/44 joten tuosta ainaki nuo pyörtymiset johtuu. hb oli taas laskenu 113 viimeksi oli 126 mutta ei määrätty lisä rautaa kun noissa vitamiineissa sitä rautaa jo on ihan ok. Sf-mitaksi saatiin tiukka 22cm neukkari mittaski sen pariin otteeseen ja sanoi että mulla kohtu jo yltää kylkiluihin asti :) Pissassa oli sama juttu ku viimeksi valkuaasta löytyi mutta muut oli ok, nyt pitää vaan ens viikon alus vierä aamupissa näyte labraan. neukkari sanoi että pitäis muidenkin arvojen olla plussan puolella ennen ku se menee raskausmyrkytykseksi, mutta pitää nyt tuota selvittää jotta mistä tuo valkkari johtuu.....

nyt täytyy kyllä yrittää vähän siivota täälä, huusholli on ihan mullin mallin....

Kakaa ja Toukka 22+6
 
Eikö nää vaivat vois ees hetkeks helpottaa..? Tänään loppuu ab-kuuri mutta edelleen on posket täys räkää..no onneks päänsäryt helpottanu joten luultavasti on sieltä otsaontelosta ainaki tauti hellittäny..
Ja sitte toi alaselkä..murrr! Viime yöks toppasin itteni tyynyillä sänkyyn ja sain jotenkuten nukuttua mutta ei silti mitään herkkua ollu. Eilisen päivän oli niinku ihmeellinen vanne tossa alaselän ja alamahan ympärillä, oli hankalaa jopa kävellä välillä..ainaski liikkeellelähtö oli vaikeeta.. :(

Eilen kävin siis neuvolassa, kaikki ok. Painoa oli tullu vähän reippaasti niinku itekki pelkäsin, mutta sanoi terkka että kunhan saan itteni kuntoon niin rupeen taas liikkuun. Ihanaa ettei mitään saarnaa pitäny kun tietää että itteäki tuo paino huolettaa. Sykkeet saatiin kuuluun selvästi, semmosta 150 kuulemma pumputti. Hemppa oli laskenu 139->122, mutta ei syytä huoleen kuulemma. Siitä fysioterapiaan menosta kun puhuin ni epäili etten sieltä apua saa :/
Sain sen todistuksen kelaa varten ja käski täyttää hakemuksen netissä. Missähän siel nyt on se kohta siitä 2 lasta alle 3vuodessa? Vai haetaanko erikseen jostain?
Seuraava aika neuvolaan 20.6. ja sillon myös lääkäri.

Kaukalosta oli joku jättäny ilmotuksen neuvolan seinälle ja otinki numeron talteen että soittaisinko ku oli aika edullinen...mutta tulikin illalla puhetta kaverin kanssa joka lupas myydä mulle viime syksynä uutena ostetun telakallisen istuimen seittemäl kympil.. Ollu siis nyt puol vuotta käytös heidän tytöllä ja vapautunee sitte syksyks meille. Joten (kysymättä isännältä) tein alustavasti kaupat, on kuiteski melkein uus istuin ja luotettavasta kodista..ja eiköhän sen saa sit myytyä. (ja kaupas just kattelin samanlaista, hinta jotain 169e)

Peppi85 sun kirjotus oli vähän ku meijänki :D Ollaan oltu 8v yhes, kihloissa 5v eikä kiirusta naimisiin. Tuntuu että "ulkopuolisilla" enempi tuntuu olevan siit asiasta stressiä ku meillä. Ja meillä myös kaks lasta sekä mulla koulu kesken :D
Ja tää kolmas oli meille täys ylläri..

Ihanaa että Mintturalla ja hawwella ja muillakin kaikki hyvin, Tillulle lisää jaksuhaleja!
 
Aika jännästi vaihtelee tuo neuvolan suositus lisäraudasta!
kakaalle ei olla määrätty lisärautaa vaikka hemppa 113,mutta kun syö vitamiineja,mulla oli hemppa täysin sama,syön vitamiineja ja silti terkka suositteli lisäraudan alottamisen.
oon syöny niitä vitamiineja ihan alusta asti ja terkka sano että ei näy riittävän se määrä mitä niissä on,koska hemppa on laskenu.
Mulla on kans valkuaista pissassa ja paljon! oon syöny lääkärin kehotuksesta proteiinipitosia ruokia,mutta ei näy auttavan,koko ajan lisii silti. nyt sitä seurataankin ihan urakalla,kerran viikossa pitää tehä vuorokausivirtsan keräys.
Kuulema mun valkkari arvoilla normiodottaja ois jo otettu osastolle,mutta kun mulla ei muissa arvoissa kans ole mitään vikaa.
Viikon päästä taas selviää mikä tilanne nyt on,vime viikolla oli se keuhkis niin se on voinu nostaa valkkariarvoja. Aamulla just kiikutin pöntöt labraan. Hoitsu kysy joko otan seuraavat purkit valmiiksi! :D Vakioasiakas... :whistle:

kaktuspiikki 23+3
 
Kyllä mullekin suositeltiin aloittamaan rauta esikoisen aikaan kun, hemppa oli 112 ja söin lisäksi vitamiinia.. Mun mielestä se ei ois pahitteksi syödä kuurina se rauta, ettei vaan tipahda vielä alemmas!

Töissä on alkanut jo vanhukset huomauttelemaan kasvavasta masusta :D Että on se taas kasvanu aika mukavasti! Mutta olo onneksi hyvä ja tää tautikin alkaa (ehkä) vihdoin helpottamaan, siis poskiontelontulehdus :) Ehkä vältyin punktiolta!

Ruoka kyllä maistuu ja kaupassa tekis mieli ostaa kaikkee! Varsinkin erilaisia juustoja tekee hirveesti mieli :p Paino noussu ehkä pari kiloo? en oo salillekkaan pariin viikkoon päässy..josko ensi viikolla taas pääsisi reenailee :) tai ainakin kokeilee miten onnistuu..
 
Minä oon ottanu sen paketin ohjeen mukasesti 20ml päivässä. lisäksi oon sillon tällön syöny maksamakkaraa leivällä,sitäkin se terkka suositteli. pikku pötkön saa kuulema viikossa syödä.
Jospa alkais niillä nousemaan. ei mulla kyllä ole mitenkään pahasti oireillu,ehkä hieman väsyttää enempi ja silmänaluset on menny mustaksi,tai tummemmaksi.
 
Mikä semmonen voimavarakysely on, ei meillä oo mitään sellasta? Pöpöjä en kauheesti pelkää, aika normaalisti syön, muttei silti oo paino vielä noussut, tosin sitä on ennestään ihan tarpeeks. Anopin kans en oo läheinen, mutta pakettiin se kuuluu, eikä mieskää oo tässä lotossa päävoittoo saanut. Onneks miehellä on säännölliset työajat, valmennus alkaa vasta heinäkuussa ja toivottavasti sillon pääsee livistään töistään pari tuntia aikasemmin 4 kertaa.. Sokerit, hempat yms ihan ok, oon helpottunut ettei tarvii mitään ylimääräistä seurantaa tehdä. Tänään on yöstä asti ollut klöntti poikittain, oikeeseen nivuseen painaa pää ja vasemmalle monotetaan, eikä kovinkaan hellästi. Sain silti pyöräiltyä kunnon lenkin kun oli ihana ilmakin. Pari kertaa aamusin ollut vähän issiassärkyä takapuoles ja lonkis, voi tulla tuskaisa kesä kun turvotuskin lisääntyy helteellä. Hienot vaunut on jo hankittu, pari vuotta vanhat, mutta hyvässä kunnossa. Maha mulla on tosi selvästi esillä jo, ootan lämmintä keliä niin pärjäisin leggareilla ja tunikoilla näissä kotinurkissa. Kelaan meen ihan paikan päälle käymään, sain laput mutten tajua niistä juurikaan mitään. Raskauskorua en hanki, syntymän jälkeen aion kyllä pitää kaulaketjussa kastesormusta. Ihanaa, ettei mitään diabetekseen viittaavaa löytynyt, nyt vaan toivotaan ettei kovin isoks kasvais eikä kerkeis meneen paljoo yli..

iinastiina ja klöntti 22+4
 
Täällä ollaan kaikki ihme kyl terveinä pysytty. Vaikka tuntuu lasten kaverit sairastelevan.
Pitkiä nämä väli viikot. Ensi viikolla vasta uä ja 30 päivä vasta seuraava neuvola.
Työkkärikin pisti niidel jollekin kurssille elokuussa. Katsoo mikä on tilanne silloin vieläkö sinne silloin pääsen.
Uutta autoa katseltu missä olisi isompi perä kahteen eri merkin ja mallin välillä nyt keikutaan. Mercedes-Benz E tai volvo v70 farkkuja katseltu. Niissä tuntunut olevan isompi perä kuin nykyisessä.
Asuntokin tarviis vaihtaa mutta vuokralle heikosti neliöitä :(

Jotain vatsa kramppeja tai vastaavia ollut parin päivän ajan. Vetää ala mahan vasemmalta ihan kovaksi.
Puolivälikin jo ylitetty. Mitään ei vielä olla lapselle hankittu. Kun ollaan tuota sukupuolta odoteltu jos sen saisi selville. :)

21+1
 
Huomenta!
Enää ois tämä päivä töitä ja sitten loppuviikko vapaa! :p
Viikonloppuna ajateltiin käydä ostamassa lipasto poitsun vaatteille ja siihen päälle se hoitoalusta,näkys sotkassa olevan kaikki -25% ja siellä ois sellanen lipasto mikä käy meijän tv-tasoon.

mulla on koko raskausajan tehny mieli poronkäristystä!! Saakohan sitä syyvä? ajattelin lähinnä niiden säteilyarvojen takia,kun eikös niissä poroissa oel vielä niitä säteilyjämiä?! Vai oonko ihan metässä taa? :LOL:
Anoppi myös sano ettei raparperiä sais syyvä raskaana,liekköhän tuokaan ihan totta? Raakana varmaan kiellettyä,mutta luulis että sopassa ja piirakassa sais,meillä nimittäin näkyy kasvavan sitä ja tekis mieli tehä piirakkaa!

smurffiina84 Voin suositella volvoo! Meillä on farkku volvo ja sinne konttiin tosiaan mahtuu vaikka mitä! Tuplarattaatkin meni heittämällä,ei tarvinnu edes kasaan laittaa! Siis sellaset mitä perhepäivähoitajilla on.
Nuo sun krampit kuulostaa supistuksilta.

Poitsu alotti mylläyksen viiden aikaan kun kävin vessassa,nyt taitaa nukkua kun rauhallista. Nyt on myös alottanu monottelun kun rupeen istumaan,ennen aina nukkumaan mentäessä jytisteli!
En oo vielä liikkeitä laskenu,en ihan ymmärtäny miten niitä edes lasketaan! :confused:

kaktuspiikki ja poikanen 23+4
 
heippati

Kaktuspiikki: Ite en oo ees miettinyt moista ;) Ainut minkä jätän syömättä niin ne pakatut graavikalat. Mutta esim. maksamakkaraa ja -laatikkoa syön toisinaan jos mieli tekee.. Taisin alkuvuodesta popsia hyvällä ruokahalulla poronkäristystäkin.
Tuosta raparperistä en tiiä varmaks.. muistelisin kans kuulleeni, että ei ainakaan paljoa saisi syödä.. Vai liittyneekö sitten jotenkin siihen, että vaikuttaa kalsiumin (ja raudan??? ) imeytymiseen...? Raparperin syömisen jälkeen ois hyvä jotain kalsiumpitoista nauttia.. tälläisen ohjeistuksen olen kuullut jo ihan pienenä :) Mutta meillä ainakin tulee raparperikiisseli ja piirakka kuulumaan kesään!

Täällä kans vauva alkanut öisin valvottaa |O Tähän asti olen nukkunut suhteellisen raskaasti ja vain vessaan herännyt.

Neuvolassa kävin kontrollissa ja kaikki ok. Tämä vk toisaan saikkua ja ensi viikolla töihin. Kyseli lääkäri että onko mahdollista keventää hommia ja pystynkö olemaan. Sanoin että kyllä psytyn :D ainakin käyn kokeilemassa.. En ihan vielä halua kotiin jäädä niin aikakin menee nopsempaan =)
Mutta heinäkuun alussa aloitan varhennetun äitiysloman niin ei käy liian raskaaksi ja saadaan nauttia kesästä koko perheem voimin :heart: Naperot jääkin kesäkuun ekan viikon jälkeen kesälomalle ja pääsevät sitten kesäkuun lopussa mummoloihin nauttimaan maaseudun kesästä =) Ja sinne varmasti suunnataan itsekkin kunhan lomat alkaa. Mummot siis luvanneet hoitaa lapsia kesäkuussa n.10pv niin saavat lapset nauttia vapaudesta ja säästetään hoitomaksuissakin.

Tänään viikkoja 24+0 :)
Vielä ei ole hankintoja tehty.. Tai no yhdet potkarit tarttui kirppikseltä mukaan :D

danjuska ja manna
 
oih, poronkäristystä, koskakohan olisin viimeksi syönyt sitä. No, huomenna ainakin :) En noista säteilyjutuista tiedä, mutta ainakin marjoja uskallan syödä metsistä. Ja kalaa sitä mitä sattuu saamaan. Jos norjalainen ja itämeren lohi on yhtä tuoreita, niin sitten valitsen sen norjalaisen, kun itämereläisessähän oli jotain kiellettyä. Mut kalaakin tulee syötyä sen verran harvoin, että en sitä hirveästi stressaa. Paitsi sitten nuo vakuumipakatut.
Mä pääsin lykkimään Phil&Tedsin kaksosrattaita, ja ihastuin heti. Vaikuttivat tosi näppäriltä, vaikka oli painoakin kyydissä ja menin epätasaisella pinnalla. Sit vaan peukut pystyyn, että noiden rattaiden omistaja tahtoisi luopua niistä syksyllä, on vähän kiikun-kaakun, tarvivatko niitä enää silloin.
Töihin ilmoitin, että olisi toinen lapsi tulossa. En vaan oikein tiedä, millä tapaa pitää ilmoittaa se, että keskeyttää hoitovapaan ja siirtyy äitiyslomalle? Riittääköhän vain ilmoitus Kelalle, vai pitääkö työnantajallekin antaa jotain mailia tuhdimpaa?
Pitäisi jaksaa lähteä käymään flunssaisen lapsen kanssa kaupassa. Saa nähdä, miten tämän päivän jaksaa, kun mies on koko päivän ja illan pois kotoa, eikä oma vointikaan ole kummoinen. Puuh. Ei varmaan auta muu kuin aloittaa listan kirjoittaminen.
Santra ja pieni 21+4 tms
 
En minäkään niitä vakuumipakattuja kaloja tai muita lihoja ole syöny. jos syön kalaa niin just norjalaista lohta tai sitten seitiä.
Marjoja en oo syöny muuta kun sopassa,tykkään enempi tuoreista marjoista,nekin pakastemarjat pitäs kuumentaa : / siis kaupan pakasteet.

Enköhän tuota yhen satsin sitten voine syödä sitä käristystä! pitääpä mennä äitille mankumaan jos vaikka viikonloppuna tekis :D
osaan toki itekkin,mutta äitin tekemä parempaa!

Mites nykyään tuo vaakamambo sujuu? onhan tästä puhetta ollu,mutta miten nyt kun masut isompia? Onko miehet miten suhtautunu? Mulla ainakin ne halut hävis,johtunee varmaan kun maha kasvo niin olo on jotenkin kömpelö. Ja paikat on kuivat kun sahara...:ashamed: Mikä sen öljyn nimi oli jota joku oli käyttäny liukkarina ja oli samaa laittanu myös nänneihin vaiko raskausarpiin...? menee jo nämä öljyt ja rasvat sekasi! :D
olis kyllä kiva välillä jotain touhuillakkin,mutta ei innosta kun paikat on tosiaan niin kuivat...

Hassu tämä maha,toisinaan pullottaa niin näkyvillä ja ylhäällä jo,toisinaan taas pienenee. Myllääkö se poitsu niin paljo vaiko turvotustako meinaa välillä?
Kokonaan ei onnes enää häviä,laskeutuu vaan.

Mahtavaa,4 päivän huili alko just!! Ja mieskin on kotona!
 
Pikaseen tulen päivittämään omia kuulumisia. Rakenneultrassa käyty, ja tyttöolo muuttui poikalupaukseksi, aivan ihana olo, meille tulee toinen poika <3 Mieskin aivan innoissaan :) Niin ja kaikki muutenkin ultran mukaan kunnossa, jos sitä vaikka nyt uskaltaisi lähteä shoppailemaan vauvalle jotain kivaa :)
 
kaktuspiikki Meillä ainakin nuo petihommat vähentynyt..tosin saattaa vaikuttaa se, että tässä on sairasteltu helmikuusta lähtien. Koko ajan joku kuumeessa tai vatsataudissa niin ei oo tehny mieli kauheesti seksiä. Ja kyllä meillä ainakin esikoisen aikaan mies hieman arasteli masua mutta kyllä sitten raskauden edetessä tottui siihen..taidettiin vielä pari päivää ennen synnytystäkin touhuta, mutta lähinnä siks jos alkais syntymään :LOL: Ja niinhän se tyttö sit syntyikin siitä seuraavana päivänä/yönä :D

Mullakin tuo masun koko "vaihtelee" . Varmaan turvotustakin on kun aamusella tuntuu olo niin kevyeltä eikä vaatteet purista, mutta iltapäivällä saa jo vaappua mahan kanssa. Tuntuu että on kaksinkertainen :D Sitten kun vielä syö mahan täyteen niin voi kauhee :$

Täällä huominen vapaa ja sit viikonloppu töitä. Mies lähti ukkoporukalla mm-kisoihin ja palautuu perjantai iltana. Tytön kanssa siis vietellään laatuaikaa :heart:

Biba ja tyty 21+6

HUh, kylläpä kiristää mahaa. Taitaa olla kovin kasvukausi meneillään!!
 
Ai onko sänky jotain muutakin varten kuin nukkumista??? Siinä taisi olla vastaus miten täällä menee.

Uusinta ultrassa käyty ja nyt löytyi mahalaukkukin. JA tyttö siellä edelleen kellii.

Kaveri synnytti tänään pojan. Tiedossa ilta lasten kanssa, kun mies lähtee juhlimaan varpajaisia.

Väsyttää niin vietävästi, että... Jospa toi rauta alkaisi hiljalleen auttamaan. Hemppa oli 108, kun tuli käsky lisäraudalle. Paineetkin oli maanantaina neuvolassa alhaalla, joten hyvällä omatunnolla olen syönyt nyt lakritsia. ;)

mii83 rv 22+jotain
 
  • Tykkää
Reactions: Yeppee
BiBa sanoppa muuta, kun syö mahan täyteen niin ai kauhee sitä oloa ja turvotusta!! Oikeesti aika inhottavaa, että nykyään se on ihan vakio, että syönnin jälkeen tulee tosi turvonnu olo ja sitten kun lähtee liikkeelle, esim. siis kävelee vaikka pidemmän matkan jonnekin, tuntuu tosi häijyltä kun se ilma lähtee liikenteeseen....Ennen ei kyllä tällasta ole ollu, että taitaa tosiaan johtua siitä että ne suolet on nyt tuolla vähän tiukassa puristuksessa...:S Ja iltaa kohti masun koko tuplaantuu :D

juu, aika hiljasta ollu makkarin puolella, oiskohan kaks kertaa viikossa mitä tulee puuhailtua, ei aina varmaan sitäkään. Mies rakentaa niin on ressaantunu ja väsyny ja ite taas meen yleensä aikasemmin nukkumaan joten...ja en tiiä, ei mulla ainakaan valitettavasti ole halut lisääntyny raskausaikana, vaikka joillekin kuulemma niin käy. Vaikka ehtiihän tässä toki vielä, mut sit alkaa varmaan jo mies vähän tuota mahaa oudoksumaan, luulisin...



Syrän ja poju 22+0
 
Viimeksi muokattu:
2 kertaa viikossa? niin usein? :O Meillä ehkä 2 kertaa kuussa!!

Joo,syönnin jälkeen on piukee olo ja sit alkaa ikävästi vääntämään mahaa! osaiskin syyvä sillee hillitysti,mutta kun tuntuu että ruokahalu on lisiny niin tulee vedettyä ihan liikaa ja sitten tulee stoppi yht´äkkiä.
Kylkiin on alkanu aina illasta jomottamaan ja mahanahka on piukeella. Oon koittanu rasvailla sitä ettei ihan ratkea! :D

Hyvä että mii83 ultra meni hyvin ja mahalaukku löytyi!

Miten niitä liikkeitä lasketaan?? vois tässä vapaiden aikana laskeskella. Jos kehittäs siitä seuraavan panikoinnin kohteen! ;)

kaktuspiikki 23+4
 
Kaktuspiikki: Liikkeiden laskemista ei kannata vielä liikelaskua aloittaa, se on lähinnä sitten 30+ viikoilla vasta ajankohtaista. Turhaa juu stressiä alat itsellesi aiheuttamaan, jos nyt sitä koitat tehdä.. malttia malttia :)

Täällä poksahti tänään jo 25+0!:heart: tuntuu aika isolta luvulta jo ja eilen oli perhevalmennuksen toinen kertakin.. viime viikko meni tosi nopeesti, mahtaakohan nyt tää raskaus alkaa vihdoinkin etenemään nopeasti :D

Mut eipä tänne mitään muuta, flunssa vaivaa, mikään ruoka ei maistu miltään.. pelottaa ihan tehdä ruokaa, kun en noista maustamisista osaa sanoa yhtään :D lisäksi olin niin pettynyt kun söin viikolla suklaapatukkaa, kun oli joku uusi tullut kauppoihin, enkä vieläkään tiedä miltä se maistuu!!! :kieh: sanoinkin miehelle, että onpa elämäni epätyydyttävin suklaakokemus.

Eilisen perhevalmennuksen takia muuten alkoi mieli työskentelemään ton synnytys-asian kanssa.. Usein huomaan ajatusten olevani jo siellä! Tästä se henkinen valmistautuminen alkaa selkeästi. Se ei enää edes tunnu ihan niin vastenmiliseltä ajatukselta. Tosin minusta _ ei millään pahalla _, mutta se ihan juuri vastasyntynyt lapsi ei ollut mikään kaunis näky.. lötkö, oudon värinen ja limainen, hyrrr.. :D mut sit ku oli pesty ja väri vähän normalisoitunut niin sitten vasta alkoi näyttää semmoiselta mitä oletinkin. Huomatkaa, ensisynnyttäjänä olin vaan yllättynyt kun en ollut aiemmin mitään synnytysvideota nähnyt :D
Ja toinen asia mikä jäi siitä videosta kauhistuttamaan oli, että en varmaan uskalla ottaa epiduraalia, vaikka se tehokkain olisikin kai.. mä en haluu sitä piikkiä alaselkään :/ eli siis synnytys ja kivut ei niinkään pelota, enemmänkin se epiduraali (jota en nyt sit ehkä otakaan).

Wasabi 25+0
 
Wasabi piti ihan tulla kertomaan oma kokemus 20 vuoden takaa... :) Ensimmäistä lasta oottaessani mulla tuli tuolla valmennuksessa ihan samanlaiset ajatukset. Ja toi epiduraalipiikin näkeminen siinä videossa sai myös mulle kammon sitä piikkiä kohtaan aikaan. Synnytyksen meninkin sit illokaasun voimalla läpi, vaikka ne kivut olikin jossain vaiheessa ihan hirveet :) , mulle kun laitettiin kalvojen puhkasun kaa yhtä aikaa oksitosiinitippa suppareita voimistamaan. Toisessa synnytyksessä laitettiin myös toi tippa ja sen jälkeen synnytys eteni taas rytinällä ja kun oisin ollu valmis ottamaan ihan mitä vaan kipuun, vaikka sen epin, niin se olikin jo myöhästä kun piti alkaa ponnaa. Kolmanteen mulla olikin sit jo kokemusta selkään pistetystä piikistä jalkaleikkauksen jäljiltä, joten päätin haluta epin jo hyvissä ajoin... No läkäri päätti kuitenkin laitta spinaalin, joka laitetaan myös selkään, koska edellinen synnytys 10 vuotta aiemmin oli kestäny vaan 4 tuntia. No se kyllä vei kaikki kivut ja olo oli autuas, kunnes sen vaikutus lakkas ennen aikojaan, ja sitä ei voinu kahta kertaa laittaa, joten sekin synnytys piti sit kuitenkin lopulta mennä ilokaasun voimin :) .

Tulipa tekstiä, mut pointti oli se, että mun mielestä voisivat jättää sen piikin näyttämättä, koska se näyttää oikeesti pahemmalta kun mitä se oikeesti on :)

Makkarihommista mä oon varmaan outo tapaus, mut mulla oli alkuun petihommat ihan olemattomat kun ei kertakaikkiaan ois voinu vähempää kiinnostaa :D , mut nyt sit kiinnostus on heränny uudelleen ja makkarissa tehdään yllä muutakin kun nukutaan ;) . Toki välillä meinaa vähän supistella puuhailun jälkeen, mut ei kuitenkaan mitenkään kovasti. Kyllä kielltämättä harmitti alkuraskaudesta miehen puolesta kun en vaan jaksanu kiinnostua kovinkaan usein petihommista.

Saatteko muuten yöllä miten hyvin nukuttua? Mä en taho enää saada nukuttua kun oon käyny vessassa, ja jokaikinen yö joutuu käymään... Sit mä oon ihan väsyny koko päivän töissä ja monesti meinaa väsyttää niin paljon että kun kotiin ajaa niin loppumatkasta meinaa väkisin mennä silmät kiinni ja alkaa pelottaa millon nukahan oikeesti rattiin...

Koski ja Jäppinen 22+4
 
Mulla on muuten haju-ja makuaistit tarkentuneet, mutta tuon suklaan kohdalla on joku poikkeus. Tai, suklaa maistuu pahalta! Ei kovinkaan usein tee mieli syödä sitä. En muuutenkaan ole mikään suklaahirmu, mutta pahanmakuiseksi en Fazerin sinistä sanoisi normaalissa olotilassa...

Mulla raskaus vaikuttaa minäkuvaan ja sitä kautta haluihinkin sillä tavalla, että tunnen itseni läskiksi valaaksi, joka ei ole mitenkään houkuttelevan näköinen. Ennen ekaa raskautta luulin, että mulla olisi hyvä itsetunto ja olisin sinut itseni kanssa, eikä raskaus voisi sitä romuttaa. Mies yrittää ymmärtää, vaikkei ymmärrä. Siis siltä suunnalta ei tule mitään negatiivista kommenttia, ne kaikki tulee vain ihan oman pään sisältä.

Mulle on tullut nukahtamisvaikeuksia, sekä illalla että yöllä, jos herää. Ja masuvauva saattaa herättää potkimalla. Nyt onneksi taas vähemmän, varmaan oon tottunut jo potkuihin, niin en ihan heti herää. Mieskin sai osakseen kunnon monotusta tässä yksi ilta, se oli tosi kiva!

Mä sain ekassa synnytyksessä spinaalin . ensin meinasin, etten ota, mutta kätilö suositteli, että saisin levätä pari tuntia ennen ponnistusvaihetta, kun olin aika puhki. Pelkäsin piikkiä ihan kamalasti, mutta ei se tuntunut miltään. Pitää vaan pysyä paikallaan. Nyt meinaan mennä avoimin mielin - jos kipujen kanssa pärjää, niin en meinaa ottaa, mutta jos ei pärjää, niin sitten otan. Luonnollinen synnytys kiinnostaisi enemmän ja se on tavoite, mutta ei ehdoton vaatimus.

Santra n. 21+5
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos wasabi! Enpä sitten vielä ala stressata niitä liikkeitä,hyvin aktiivisestihhan tuo poitsu tuntuu jomottelevan tuolla =)

Ei tule yöllä uni täälläkään kun oon vessassa käyny. Sängyssä saa pyöriä ja poitsukin herää ja alkaa potkimaan. nukahtaminenkin on hankalaa kun toinen potkii ja mulla koskee jalkoihin niin hytkytellä niitä sitten.
Aamulla kyllä tuntuu että ois voinu pikkasen pidempään nukkua...

Mulla tuli aamulla verta nenästä! Voiko liittyä jotenkin hemoglobiiniin? Vai johtuneeko sekin kuivista limakalvoista.

Aurinkoista helatorstaita! Me lähetään rankamehtään!

kaktuspiikki 23+5
 
Kyllä minä ainakin oon nukkunu hyvin, vaikka yöllä saa vessassa ravaillakkin ja välillä tuon nuoremman ähinään herättyä...silti tuntuu että nukun tosi sikeesti. Toi selkähän mulla nyt vähän ärsyyntyy joten melkoset tyyny-viritelmät mulla on sängys..
Ja tosiaan..SE ois himpun verran helpompaa jos sieltä sängystä joskus tapais sen paremmankin puoliskon :LOL:
Mies kun käy kääntymässä n. 01-06 välisen ajan siellä ni hyvä jos tietää sen käyneen.. Joskus vessas yöl käydes kattoo et siinähän tuo tuhisee niin söpönä, mutten kyllä raaskis herättää vaikka kuinka himottais.. Ihan sääliks käy miten korvaamaton tuo mies on myös muille kun vaan meille, ja jotenkin koittaa taiteilla olla monessa paikassa yhtä aikaa..
Eilen kävin likkojen kans myöhään illal saunas/kylvys ja valvottiin peräti 23 asti että neidit muutaman päivän välin jälkeen näkisivät isin. Kyllä siinä meinas tippa tulla linssiin, niin tiukasti isiä halasivat kun kotiin tuli! :heart:

Moneen päivään en siis itekkään ole hereillä ollut kun mies on kotiutunu ja eilen sitte kun lapset nukahti niin menin tekemään hänelle eväitä täks päiväks.. Mies tuli suihkusta halaamaan mua ja yllätty miten pinkee mun mahasta on tullu :D Kokeili oikein useemman kerran ja totes vaan hymyillen et "aika jännää" :LOL:
Totesin vastineeks ettei tätä palloa kyllä kauheen hyvin enää piiloon saa..
Miten ihmeessä se onki jo tämmönen pallo?! Edellisen kerran käytin koulussa huppareita ni osa luokkakavereista sai tietää vast rv33 kun jäin varhennetulle äippälomalle! Minkähänmoinen valas oonkaan loppuajasta nyt..? :ashamed:

No mutta juu..tänään ois siivouspäivä..vaikka tuo esikko eilisistä lupauksistaan huolimatta koittaakin nyt lelujen keräyksistä lattioilta luistaa...
 
Miten niitä liikkeitä lasketaan?? vois tässä vapaiden aikana laskeskella. Jos kehittäs siitä seuraavan panikoinnin kohteen! ;)
Älä nyy turhaan tuolla ala panikoida. Loppu vaiheessa kuulemma pitäisi tuntea tunnissa 10 liikettä. Jos ei ensimmäisen tunnin aikana tunne, niin juoda jotain makeaa ja ottaa uusiksi. Mä en ole aikaisemmissa tuota saanut kai kertaakaan tehtyä ja sen mukaan olisi pitänyt olla aina näytillä. Aikaisemmissa pienet venyttelivät ehkä sen 10 kertaa vuorokaudessa (eikä siis potkineet). Nyt on ihan erilainen liikkuja tulossa.

Kyllä mun tekisi makkarissa tehdä jotain muutakin, mun miestä ei nyt kiinnosta. Ei voi mitään. Tällä kerta ei näköjään masullinen mamma houkuta. Ja kaksi kertaa viikossa on mun mittakaavalla tosi usein... Jätän mainitsematta mitä täällä tällä hetkellä on...

Yöt menee ihan mukavasti vielä.
 
Täällä poksuu 22+0 helatorstain kunniaksi :)

Mullakin on maha pompsahtanut tosissaan näkyville ja kyllä mietin jo miten iso sitä onkaan syyskuussa! Mutta taitaa se kovin kasvukausi olla nyt ja tasoittuu sitten..

yöt nukun kyllä hyvin. Varsinkin aamuvuoron jälkeen ei tarvi illalla kauaa unta odotella ja vessakäyntejä lukuunottamatta nukun kun tukki! Mua ei nuo vauvan liikuskelutkaan haittaa unta.

synnytys ei ole vielä kauheesti ollut mielessä. Esikoinen syntyi ilman kivunlievityksiä, mutta nyt jos vaan mahdollista niin jotain haluaisin siihen ponnistuskipuun. Mutta kun jokainen synnytys on erilainen ja eihän sitä tiiä miten asiat menee niin avoimin mielin myös menen ja näkee sitten mitä se tuo tullessaan :D Jokatapauksessa vauva täytyy saada maailmaan tavalla tai toisella!

Mulle ei oo vielä mistään valmennuksista edes puhuttu. Kauheen "aikasin" osalla jo on niitä. Meillä tais esikon aikaan olla vasta rv 30 paikkeilla. Mut tällä kertaa en aio niihin edes osallistua niin ihan sama.

Mukavaa torstaita kaikille!
 
Ja taas tulee tätä omaa napasta..
Eilen heräsin päikkäreiltä kamaliin kipuihin ja se sitte oliki kipuja enemmän tai vähemmän sellaset reilu 3 tuntia. Lopulta rauhottu panadolilla, kuumalla suihkulla ja lämpöpussilla. Kohtu oli kyllä "hellänä" ja kosketusarka tuon rumban jälkeen. Lähellä oli, etten lähteny jonnekin näytille, oli todella vaikea olla.
No, yön nukuin hyvin ja nyt on sitte melko normaali olotila.

Kamalaa ja pelottavaa! Nyt koitan vaan lepäillä ja jos vähänkin tulee jotain tuntemuksia, niin lähden kyllä näytille. V*ttumaista kun ei tiedä mitä/miksi tapahtuu ja mikä on normaalia....... :headwall: Onneks ei kuitenkaan ole mitään vuotoja tms.

Onneks papu melskaa masussa, vissiin jotain maratonia siellä juoksee kun mahakin heiluu miten sattuu :heart:

hawwe & minipapu 21+5
 

Yhteistyössä