Syyskuun Söpöliinit 2012 *Toukokuussa*

Oma napaista romaania pukkaa.. :D

Olipas tänään mukavan lämmin ja aurinkoinen päivä, pihalla tuli vietettyä aikaa säästä nauttien. Kävin jopa innostuksissani ostamassa muutaman ison ulkoruukun ja orvokkeja pihalle..kun tuo meijän savisen harmaa piha on viel melko tylsä.. No, jos hyvin menee niin tän viikon jälkeen pitäis alkaa peltotyöt pikkuhiljaa oleen tehtynä, josko sitte ottasivat seuraavaks projektiks ton meijän pihan teon ;)
Kyllä niin ootan että juhannuksena viimeistään grillataan omassa pihassa.. (meillä ollu perinteenä asustella juhannus aina anopilla kun he ite mökillä ja talo tyhjillään..ja tulee aina kolme päivää grillattua! :p mutta nyt kun oma talo ja piha niin haluan nauttia miehen mahdollisesti ainoista vapaapäivistä omas pihas)
Mulle tuli just mieleen et oonkohan kevät-ihminen kun seuraan nautinnolla kun puut ja pellot alkaa vihertää ja aurinko lämmittään..? Syksyllä on vähän masentavaa kun pellot on puitu ja kynnetty...ennenku lumi sataa valostuttaan maisemaa..
No..mutta josko nyt se syksykin sais kivemman merkityksen?! :heart:
(tähän asti kun se on ollut itkuista muistelun aikaa..liian monen rakkaan muistopäivä ajoittuu syksyyn/alkutalveen)

Eilinen päivä meni kaatuillessa..ihan kirjaimellisesti. Nauratti illal kun luin kalenterista et oli kaatuneitten muistopäivä :LOL:
Esikko siis maastoutui eilen eri tyyleillä ainakin kolme kertaa ja mä kerran oikein huolella. Ja kyllä meinaan sattu! Nyt on polven alla ja käsivarsis mustelmat ja eilen jomotti nivusia ihan hirmusesti (helpotti onneks panadolilla) sekä yks varpaista ehkä murtu.. Kompastuin leluihin ja lähti jalan alta joku auto, tietty kädet täys tavaraa ettei saanu kämmenil vastaan yhtään. Onneks sentään sen vert jännitin itteeni sumppuun etten mahalleni rämähtänyt. Tänään soitin neuvolaan ja kerroin tapahtuneesta sekä huolesta kun masukin liikkeit ei oikein tunnu ni käski käymään heti. Kävin ja sydänäänet kuulu normaalisti, käski viel seurata huomiseen et jossei liikkeitä ala tuntuu tai alkaa vuodot/kivut ni huomenna sitte äippäpolille käymään..
Ja niin juu..nuoremmalla todettiin taas korvatulehdus ja sai antibiootit..ja eilen löi raukalt masun niin sekasin että kakka poltti takapuolen rikki :( tein ihan tosissani töitä että sain pideltyä huutavaa&rimpuilevaa lasta pesun ajan paikoillaan..
Eli täällä nyt yksi punapeppuinen sekä kaks mustelmaista.. (ja kohta myös yks päreensä polttanut isäntä)

Oon muuten huomannu että autolla ajaessa rupee kangistumaan. Alaselkä puutuilee ja tonne alas lantioon/nivusiin tulee semmonen ärsyttävä paineen tunne..ja siis varsinkin kun sieltä autosta koitat nousta ylös. Hetki menee aina itteään oikoessa.. En osaa selittää milt tuntuu, mutta jotenki vaikeuttaa jalkojen liikuttamista :(
Nyt tarttis ihan tosissaan liikkua vaan enemmän ettei ihan kangistuis koko akka..kun laskettuun aikaankin on vielä se 16vkoa! Ja tiiä sitte koska hän sieltä mahtaa ulos tahtoa (esikko sen 16pv yli ja käynnistys kun halus jäädä mahaan asumaan)

En mäkään viel oo tonne faceen liittyny vaik ohjeita jo kyselin..kyllähän tässä viel kerkiää :) Ja tykkään porukasta täällä, ei tartte olla muuta ku on..aina löytyy kohtalontoveri tai ainakin ymmärrystä ja tsemppiä :)

Pakko muuten hehkuttaa viel perjantain pienillä kirppislöydöillä :D
Ostin meille yöpöydät 8e/kpl, muutaman pienen ulkopuvun pikkuselle n.2-3e/kpl sekä...tattadaa: Brion kovan kantokopan mikä oli melkein ku uus ja makso 10e! Wau..

Apua..nyt meni kiukkusen miehen traktori ohi ja lupailin mennä laittaan sille saunan lämpeen mut jumituin tähän ;)
Eli ennenku kiukku saapuu kotiin ni on mentävä...

Huomenna muuten poksuu 24vkoa täyteen sekä iltapäivällä esikon eskariin tutustuminen...jänskää..
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa ja Yeppee
Mii83: Kannattaa pyytää lääkäriä kirjoittamaan Nasonex ja Zyrtec reseptit. Niitä saa käyttää raskausaikana. Mulla käytössä jo Nasonex ja myöhemmin aloitan tarvittaessa Zyrtecin.
Käytössä on jo yhdistelmä eikä auta. :(

Sain vihdoin täytettyä kelan paperit ja toimitettua ne palkkikseen, tai siis lähtevät palkkikseen huomisessa postissa. Toivottavasti käsittelevät nopeasti, jotta saan tietoon äippärahan. Toivottavasti menee 6kk tulojen mukaan.

Multakin uupuu se energinen keskiraskaus.
 
Smurffiina84: Meillä sama tilanne tällä hetkellä, harmittaa kun ei voi oikein pihassa istuksia kun kerrostalossa asutaan. Muutetaan kesällä omaan taloon, joten sitten tilanne onneksi muuttuu, mutta nyt kun on ihanat ilmat ja oikein polte päästä ulos, niin aina saa lähtemällä lähteä johonkin. Tylsää ettei voi vain kävellä omalle pihalle ja nauttia kesästä. Ollaan vuosia asuttu tässä ja joka kesä sama ongelma.

Keskiraskaus yllätti mut kyllä täysin - olen tosi energinen ja ennen kaikkea hyväntuulinen ja hyvinvoiva! En nyt siitä hehkusta tiedä, mutta ei ainakaan turvotus vaivaa. Paino oli tämän aamun punnituksen mukaan noussut alusta 2 kg alkuraskaudesta. Toivon mukaan se ei hirveästi nousekaan, jos sillä 8 kilolla selviää niin olen todella tyytyväinen.. Kuinka paljon teillä aiemmin synnyttäneillä on tullut painoa esikoisesta? Entä jäikö suurin osa sairaalaan?

Voi miten odotan kesälomaa! <3
Lasken päiviä ja suunnittelen mitä kaikkea ihanaa tekisin :) Toivottavasti vointini pysyy yhtä hyvänä, sillä tehtävälistalla on siivousta, varastojen tyhjennystä, jne.. Tulevaa muuttoa varten haluaisin saada kaiken mahdollisimman valmiiksi siten, että olisi helppo vain pakata tavarat ja purkaa ne uudessa talossa - raahamatta mitään turhaa mukana :)

Vanilla Whip (22+0) - kesälomasta unelmoiden...
 
Esikoisesta tuli 20kg, joista 12 tais jäädä sairaalaan ja viimeistään jälkitarkastuksessa oli kaikki kilot jo kadonneet. Niin helposti lähti kilot vaan istumalla :D

Täällä yksi rajapyykki taas ylitetty, kun poksahti 24+0 :)

Menhit ja Touho 24+0 *POKS POKS POKS*
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa ja Yeppee
Huomennapa taas ultraan! Ja samalla kuulemaan ne hiivatin valkuaisarvot...jospa ne ois edes vähä laskenu jos kerta niitä ei kokonaan pois saa.

Jätkä on ainakin myskäny ihan urakalla,tuntuu että mahanahka on ihan hellänä :D Eilen illalla kun mentiin nukkumaan piti ihan kauheeta elämää,potki tosi kovasti rakkoon!

Tympäsee olla saikulla,tai eniten tympäsee se ettei mitään saa tehä! pesin minä kaks ikkunaa,mutta vaan ulkoo päin näin aluksi. sisko varotteli että vihonviimenen homma raskaana ollessa,aiko tulla pesemään kunhan lomat alkaa :D sehän passaa!

Onko muilla ollu sellasta nipistelevää kipua mahassa tai tuossa ihan nahkan alla? ihan kun pikku salamoita menis? Johtuukohan nekin siitä kun istukka etuseinässä ja se kasvaa?
Pitää koittaa huomenna muistaa kysyä sitäkin!

Nyt kahville!

kaktuspiikki 24+3
 
ihana päivä :cool:
Sopivasti sattui vp olemaan! Ollaan vaan oltu :)

Vanilla Whip:
Ihana kuulla että sinut löytänyt se paljon puhuttu energinen keskiraskaus :D Ei täälläkään valittamista nyt kun tilanne saatu tasoittumana ja lääkekuuri purrut.
Kyselit tuosta painosta.. Mulla tuli esikoisesta se 13kg.. Oisko laitokselle jääny n.7kg Sittenpä paino lähti huimaan laskuun ja tippui ne viimesetkin 6kg ja vielä -7kg =)
Kuopuksesta tuli saman aika tarkalleen samat +13kg ja nekin lähti ihan hyvin pois. Nyt tullut sen 5kg lisää ja varmasti tulee sen 6kg vähintään vielä. Toivon vaan kovasti että kilot lähtis pois yhtä helposti mitä aiemminkin.

Päivä ulkoilmassa väsyttää |O Lisäksi toissayönä unet loppui 3.25.. oli aavistuksen poikki illalla työpäivän jälkeen. En ois millään jaksanu tänä aamuna herätä!

Mut iltahommille..

danjuska ja manna 24+6
 
Kivaa että palsta vähän on virkistynyt, en ole itsekään ehtinyt kirjoittelemaan.

Neuvolakuulumisia Painoa oli tullut yhtäkkiä kuukaudessa 4 kg! Ja tuntuu että se kaikki on menny tuohon mahaan, sillä kaikki samat vaatteet mahtuu edelleen. Ja siihenhän se tosiaan on saattanut mennä sillä sf-mitta huiteli ihan yläkäyrällä, huh. Eli maha on iso. Pomo kysyi pari päivää sitten että joko se kesällä syntyy... Ei muistanut että vasta syyskuussa. Hemppa oli 120, mistä olin tosi iloinen - en edelleenkään tarvii lisärautaa.

Vanilla Whip Mulla tuli esikoista odotellessa 20 kg, mutta se oli ihan ok, sillä olin tosi hoikka. Kaksi viikkoa synnytyksestä painoin 12 kg vähemmän ja loput suli itsekseen imettämällä. Paino laski itse asiassa tosi alas, mikä ei ollut enää kivaa. Siksipä toivon, että tässäkin raskaudessa saisin kerättyä vararavintoa luideni ympärille, että on sitten mistä sulattaa imetyksellä. Mulla on ollut aina vaikeuksia lihoa, siksi olin ihmeissäni tuosta neljästä kilosta joka yhtäkkiä oli tullut.

Äitiyslomapaprut vein tänään Kelaan ja nyt jännään paljon sieltä äippärahaa on tulossa. Mietin ensin että otan varhennetun äitiysloman, mutta päädyin kuitenkin 30 päivää ennen synnytystä alkavaan lomaan. Jään sitten saikulle jos ei kunto riitä töihin enää.

Kivaa viikkoa mammat!

pienisieni 23+3
 
Nopeasti vaan ilmoitan että pikkuinen rupes mylläämään eilen illalla taas normaalistyi eikä vuotoja&kipuja tullut joten en mennyt äippäpolille vaan luottavaisin mielin oon ettei mun kaatuminen aiheuttanu vaurioita.. Huh..

Kahen viikon päästä se 3d :D Iiks..

Ja tänään kuulin että miehen äitienpäivänä vihille salaa karannut sisko odottaa ihan alkutaipaleella kolmatta <3 (meidän masukille olen jo päättänyt pyytää hänet sylikummiks, toivottavasti suostuu :D )

Nyt esikko hinkuu mummolaan yökylään niin saas nähä nukunko ens yönä kun kävellen aattelin hänet saattaa..ei aikoihin oo tullu käveltyä sairastelujen takia ees sinne vaikkei ees-taas matkasta tule ku n.1,2km..
 
Jatkan vielä tohon painoon kun aiemmin vaan pikaisesti kännyllä naputin :D
Niin mulla ei siis jääny synnärille kun n.5kg ja tuntu, että tiukassa olivat. Ei imetys paljon laihduttanu mut meidän tyttö oli tosi pieniruokanen. Vasta sitten kun aloin kunnolla liikkumaan ja katsomaan syömisiä niin paino alko tippumaan. Normaalipainoinen olen :)

Tänään näkyi ihan kunnolla kun tyttö potki masussa! Koko maha heilu :D Tää tuntuu olevan aika vilkas liikkuja :)

Ylihuomenna ois neuvola, ihan kiva käydä piiitkästä aikaa! varasin myös hammaslääkäriin ajan kun raskausaikana saa tarkistuskäynnin ilmaiseksi.

Mies lähti hakee itselleen yhden oluen janojuomaksi ja tuo mulle pikku patukan suklaata :p Herkkuja tekis mieli kyllä vähän liikaakin!

Pihahommissa mennyt pari päivää ja vielä työt siihen päälle niin kyllä uni maistuu!! Viime yönä en herännyt kertaakaan vessaan! Vissiin olin niin väsy, mut sit ku heräsin aamulla niin voi kauhee mikä pissihätä :D

Noh, tällästä tänne! Hyviä vointeja kaikille :)
 
Esikoisesta tuli 15kg ja sairaalaan ei jäänyt grammaakaan. Toisesta tuli 17kg ja muutama kilo jäi sairaalaan. Imettäminenkään ei mulla auttanut painon putoamiseen eli töitä tehtävä. Tässä raskaudessa on tullut jo 13kg, auts!
 
iltaa mammat ja masuasukit!!

Täälä on ollu aivan ihanan aurinkoinen ja lämmin päivä, aamusta kävin viemässä labraan aamupissa näytteen ja sitte kävin kelassakin viemässä kaikki paperit, paitsi jotta nyt tuli mieleen samassa jotta en tullut maininneeksi sitä jotta ottaisivat niiren 2010 vuoren tulojen mukaan :/ ja täälä meillä on vain maanantaisin ja tiistaisin tuo kela auki jotta pitää kai siitä mennä vielä sanomaan....... Kotona en oo tuvas "jaksanu" tehrä mitään tai ei oo huvittanu, tiski vuori on taas aivan mahrotoon mutta ei kiinnosta. oon pihalla sitte taas touhannu koko päivän ja laitoin pihaa vähä kuntoon ja nyt onki olo sen mukaanen jotta on sitä jotain tullut touhuttua =) sitten tuli grillattuakin nam nam oli hyvää, eileen miehelle naureskelinki jotta nyt kun on ollut hienoja kelejä ei olla grillattu ollenkaan ja lumisatees tuli grillattua parikin kertaa :LOL:
niin ja sain itteni ängettyä vielä yksiin capri housuihin :D

Nyt on pakko mennä keittämään kahvia ja kastelemaan siihen korppua nam nam nam nam :p'

Kakaa ja Toukka 23+6 (ja huomenna poksuuuuu)
 
Täällä 26.viikolla mennään ja vieläkään ei oikein meinaa muistaa, että uusi pienokainen on 15 viikon (tai viim. 17 viikon) kuluttua sylissä!

Suonikohjuja pukkaa - tukisukka ostoksille jouduin. Olisi pitänyt mennä jo ajat sitten, mutta kun on "unohtunut" ja lykkääntynyt. Nyt toinen jalka yläreidestä nilkkaan yhtä kohjua |O Viimeksi loppuraskaudessa yläreiteen puski yhden kohjun, joka synnytyksen myötä hävisi! Nyt näyttää ja TUNTUU kamalalta koko jalka!! yök yök! Ja lisäksi kova paine tuolla alapäässä - johtuu varmaan myös kohjuista, joita sieltä bongasin, kiva kiva! :kieh: Kesän aion siis kärvistellä stay up - tukisukissa vaikka missä lämpötiloissa mentäisiin, murr!!

Sainpa sitten myös laivan buffee-ruokailusta viime viikolla ruokamyrkytyksen! Ainakin näin uskon, sillä 5-6 tuntia syömisestä alkoi järjetön oksentelu ja ripulointi, joka helpotti kyllä parissa tunnissa...

Neuvolasta olen nyt hysteerikkona pyytänyt varmuudeksi listeria- ja toksokokeet. Lisäksi tällä viikolla sokerirasitus edessä!

Vaavi viihtyy kovin alhaalla ja perätilassa. Ärsyttävää, kun mihin tahansa lähtee, pitää miettiä onko siellä wc lähistöllä, kun eräs monottaa koko ajan tuota virtsarakkoa ja jatkuva hädäntunne siksi on.

Kylläpäs oli nyt valivali-sävytteistä omanapailua! Piti taas vähän "tuuletella".

Onneksi tässä vielä pariviikkoa kotosalla saa nauttia näistä ihanista KESÄkeleistä, ennen viimeistä työrutistusta!! Energinen keskiraskaus on jäänyt täälläkin aivan paitsioon, kun nyt 7. viikkoa kurkkukipua, nuhaa ym. ym.

Facebookista vieroittauduin jo tuossa talvella, joten siellä en kirjoittele, kun en enää kirjoilla siis sinne ole! On muuten ollut kivaa tuosta facebook-"riippuvuudesta" eroon pääsy!

:cool::cool:

Bastet + tyyppi rv 25+3
 
Kakaa: Eikö ensisijaisesti äippäraha lasketa 2010 verotuksen mukaan. Jos tulot ovat nousseet tuosta viimeisten 6kk suhteen 20%, niin sitten haetaan palkkatulon mukaan. Jos et laittanut rastia kohtaan palkkatulon mukaan, niin silloin menee vuoden 2010 mukaan.
 
Ultra kuulumisia poikaa kätilö veikkaili.
Itselle pienoinen pettymys tuli kun tyttöolo ollut koko ajan. Onneksi aikaa totutella asiaan. Kaksi poikaa jo ennestään että rutiinilla menee varmasti.
Ensi viikon tiistaina uudestaan uä. Ei saatu kaikkia mittoja kunnolla ja yksi mitta ylitti rajan.
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa
Mii83: kiitos tuosta kommentista :) mulla tosiaan ei oo nyt ollu 6kk mitään palkkatuloja oon ollu liiton rahalla tässä nyt lokakuusta 2011 asti :/ mutta tosi hyvä jos se menee tuon 2010 verotuksen mukaan!!

(.)ja tänään on poksupäivä 24+0 täyteen ja nyt onki sellainen hyvä fiilis :)

Joku voi pitää mua ihan hömpänä mutta oon jo kuulkaa suunnitellu RISTIÄISIÄ :D heh tai sinänsä ristiäis kortteja oon suunnitellu ja eilen sitte kauan netistä selailun jälkeen löysin "tatty teddy-fontin" ja rupesin jo kirjoittelemaan kutsukortti malleja koneelle valmiiksi =) Teemana on siis Tatty teddy/me to you-nalle...
oon aina siitä tykänny ja nyt sitte aattelin käyttää sitä kutsukorteissa ja ehkäpä kakussakin jos miehen sisko innostuisi sellaisen meille tekemään =) Harmittaa vain kun meirän oma tulostin on rikki niin en pääse tulostelemaan niitä. Töissä oli niin hyvä tulostella kaikkia kun sielä oli hyvä tulostin nyt täytyy sitten koittaa keksiä jotain missä kävis kaikki kuvat ja tekstit tulostamassa että pääsisin askartelemaan :p

Kakaa ja Toukka 24+0
 
  • Tykkää
Reactions: Yeppee
Ultrakuulumisia :) Pirpanalla kaikki hyvin ja isän fiilis osu oikeaan eli tyttö luultavasti tulossa <3
Minä oon onneks kans päässyt kokemaan sitä energistä keskiraskautta, viikonloppuna alkanut flunssakin meni ohi parissa päivässä. Ihanaa kulkea vihdoin kevyemmissä vaatteissa, talon remppa alkaa olemaan loppusuoralla ja autonkin sain myytyä :D
 
Heips kaikille!

Tänään oli ällöttävä sokerirasitus! Ja tulokset sen mukaset että nyt vaan pidättelen itkua ja yritän toipua järkytyksestä. Palaan myöhemmin kertomaan tarkemmin mutta kaikki arvot oli koholla :'( Aikasemmissa raskauksissa ollu vaan yks arvo.

Aksuliina 24+0
 
Ihan ekaksi aksuliina :hug:

Meikällä alko lomat sit nyt. saikkua pärähti sinne 30.7 asti jolloin alotan äippäloman,kävi sen hemmetin sopimuksen kans miten tahansa. Saan kuiteskin sen 72 pvän palkan kun sopimus loppuu 31.7,hyvin suunniteltu eikö?! ;) Työnantajalle ainakin passas niin mikäs siinä!
Eli kesä menee siis möllöttäessä. toisaalta harmittaa kun ei ole tekemistä,toisaalta ihana vaan olla! Aikasemmin sitten leikkaavat tuon valkuaisen takia,että elokuun puolella varmaan,toivon ainakin että sinne asti päästäs! :|
Jätkä paino 690g,vastas viikkoja hyvin,ei ollu vielä liian iso. Nyt otti vähä iisimmin niin sai kunnon kuvaakin :)
hb oli noussu 119 (113),valkuaista pissassa 27g (28g) eli liikaa!
Pissiä taas purkitetaan ens viikolla ja parin viikon päästä uudestaan äippäpolille!

Että ei ihan mahottoman hyviä uutisia,mutta jätkällä kaikki hyvin,se pääasia!

Kaktuspiikki 24+4
 
aksuliinalle ja kaktuspiikille tsemppiä ja :hug: Kakstuspiikki voi nyt ottaa rennosti ja tehdä sitä mikä hyvältä tuntuu :) Minä jäin esikoisesta rv 30 saikulle ja kyllä kävi aika pitkäksi! Mielialakin meni tosi alas ja välillä vaan itkeskelin kotona kun mieskin teki sillon reissuhommia ja oli viikot pois kotoa. Nyt kyllä yritän olla töissä mahd.pitkään vaikka välillä kyllä tuntuu, että pääsis jo lomalle :D Millonkaa ei oo hyvä! :D

Täällä ollu koko päivän veto pois...ei näillä ykkösvapailla ole mitään virkaa, ei kerkiä palautua ja huomenna taas aamuvuoroon töihin |O Mulla on kyllä ollut aika energinen olo nyt keskiraskaudessa, mutta tänään on ollu tooosi kova väsymys!!! Ja päätä särkee...
Onneksi pikkunen myllää masussa minkä kerkiää :heart:

Biba ja tyttö 22+6 (piti jo vähän aikaa miettiä,että mitkäs viikot olikaan meneillään!)
 
aksuliinalle :hug:
itellä taas eka päivä rasitus edessä..vähän kammottaa kun tullu oltuu kipeenä nyt niin pitkään ettei oo tullu liikuttua ja syöny&napostellu surutta mitä mieli tekee :(
viimeks vaan paastoarvoa oli aavistuksen koholla..saas nähä mitä nyt..

kaktuspiikin kesä kuullostaa ihan mun kesältä..oon ja möllötän. tai itseasias ollu ja möllötelly jo pitemmän aikaa..lasten kanssa siis.

kakaa on kyllä tosi aikasessa valmisteluineen :D
tosin ite kyllä just eilen anopille tuskailin että taas ois ristiäiset järjestettävänä, ei oo mitään mun lempparihommaa...on joteski liian virallista ja muodollista..

Tää päiväki menny pihal nauttiessa..paitsi toi siitepöly on kyllä sellanen riesa mist en nauti yhtään! Rupesin pyykkiä kuivatteleen pihalla telineessä jokunen päivä sitte ja kun eilen illal unohtu teline ulos (pyykkeineen) ja tänään sit kuivailin niist yökasteet pois ni johan on kaikki vaatteet ihan keltasena! :kieh:
Muuten kyl tykkään kun on lämmin ja maisema vihertää..on tää oman pihan rauha ihanaa :heart:

Tänään kävin pitkäst aikaa kaverilla, suunniteltiin heidän hääkakun koristetta jonka on mut valinnut tekemään. Aikani siinä lasten peräs juoksin ja kuuntelin hymyssä suin kuinka kaveri pyys että hommattais lapset sitte hoitoon häistä että voitais istua siellä iltaa rauhassa boolia nauttien...pariin kertaan kyllä vihjasin että taidan pysytellä siellä lasten tarjoiluissa jne...mutta ei kaveri sanonu mitään, jatko vaan.. Kunnes lopulta menin sen eteen sivuttain ja taputin mahaa nauraen etten mä todellakaan taida sitä boolia juoda.. Ihana ilme oli kaverilla ku tajus :LOL:
Mä en kyl tajuu miten ei voinu hokata kun mun mahaa on aika turha piilotella, kyllä se semmonen pallo jo on.. Ja itseasias huomasin et näytän pienemmältä paidois jotka menee mahanmyötäsesti ku niis isois millä oon koitellu mahaa peitellä..

Nyt sitte siskot peukut pystyyn että huomenissa ehkä on toukotyöt tehtynä ja että kaikki onnistuis..niin sais isäntäkin huilata vähän ja mekin nauttia tyttöjen kans hänen seurastaan.. :heart:
 
Äitipolilla käyty. Tänään siis 25+3. Pissa oli puhdas. Verenpaine kohonnut edellisestä mittauksesta, mutta normaali. Vauvan painoarvio oli 710g ja vastasi hyvin viikkoja. Lääkäri veikkasi vauvaa jo hetken tytöksi, kun piilotteli taitavasti. ;) Kasvokuvien jälkeen vauva kuitenkin heilautti kivekset näkyviin. :D Aivoverenkiertoarvo oli kohonnut ja oli keskiarvon yläpuolella. : / Uusi kontrolli siksi jo ensi viikon perjantaina. Tarvittaessa tehdään silloin lähete punasolusiirtoon. Ihana lääkärisetä teki mun pyynnöstä sterilisaatiopaperit ja allekirjoitin ne. Eli meille riittää 3 lasta, 2 tyttöä ja poika. Täyden lapsiluvun lisäksi sterilisaatiota puolsi mun veriryhmäimmunisaatio. Sektio tehdään veriryhmäimmunisaatiotilanteen mukaan arviolta rv 34-38. Tavoitteena päästä ainakin tuolle 34 viikolle, mieluiten 37 viikon lopulle. Nyt sitten kontrollit tiheämmin, viikon välein. Ens viikolla neuvola, Hb, sokerirasitus, PVK, veriryhmävasta-aineet ja äitipoli...

Hieman ristiriitaiset tunnelmat jäi tästä päivästä vaikka kaikki vielä aika hyvin. Saatiin jopa ihanat 3D kasvokuvat joissa erottuu ihan selvästi isän nenä ja huulet. :heart:

Sitten avautuminen: Kaikille ei pitäis luovuttaa koiraa. Meidän lähistöllä joku antoi vinttikoiransa juosta vapaana ja kun odotin, että ottais sen kiinni ja päästäis jatkamaan matkaa kotiin, vaati mua päästämään koirani haistelemaan omaansa. Sanoin etten halua ottaa sitä vastuuta, että koirani mahdollisesti puree toista koiraa. (En kertonut, että näin kävi juuri viime viikolla, kun puri meidän toista koiraa ja siitä tuli meille 120e:n eläinlääkärilasku) "Sittenpähän oppii", tokaisi tämä päihtynyt henkilö. Mutisi vielä jotain "ettenkö ole kouluttanut koiraani niin ettei se pure. Sehän voi purra sitten ihmistäkin. Ei niistä tiedä." En todellakaan jäänyt väittelemään tämän humalaisen naisen kanssa. Itse tiedän koirani taustan (pahoinpidelty ja kaltoin kohdeltu entisessä kodissa ym.) ja tunnen sen. Se riittää.

Kaktuspiikille ja Aksuliinalle
tsemppiä!

Kusmalle
lähti tänään paketti. =)

Yeppee ja poikanen 25+3
 

Yhteistyössä