Syyskuun Söpöliinit 2012 *Toukokuussa*

Viikot vierii eikä aina meinaa itse enää muistaa mikä parhaillaan on menossa, hui, syyskuuhun ei ole enää niin pitkä aika!

Täällä ollaan kuumeisen esikoisen kanssa kotona, käväistiin eilen päivystyksen kautta kun lämmöt huiteli jo 40 asteessa. Aika alkaa jo käydä pitkäksi ja mietinkin taas, että on sitä tekemistä alettava syksyllä jostain järjestämään (kahvittelua edes, jos ei muuta) tai tulen seinähulluksi. Kumma juttu, kun töissä käydessä valittaa kiireestä ja haluaisi kotiin, mutta kotona ollessakin tylsistyy, jos ei tekemistä ja jonnekin pihaa kauemmaksi lähtemistä ole suunniteltuna. Taitaa olla oman pään sisällä vika :D

Yöt menevät täällä ihan ok. Selkää jomottaa kyllä ja tyynyt otettu käyttöön muuallakin kuin pään alla. Kaiken lisäksi pahennan asiaa makaamalla edelleen selälläni, kun musta on niin kiva pitää käsiä masun päällä ja tunnustella liikkeitä sen ainoan kerran kun tulee kunnolla rauhoituttua niitä kuuntelemaan. Kylkimakuu ei siis tule kysymykseen, heh. Muljahduksia ne liikkeet edelleen lähinnä ovat, tosin pientä potkuakin on nyt välillä tuntunut. En vaan yhtään osaa sanoa, onko perätarjonta vielä muuttunut, kun ei potkut rakossa tunnu muttei myöskään aivan ylhäällä... Ekassa raskaudessa näillä viikoilla tunsin yksi yö, kun esikko kääntyi ympäri, oli semmoista sahaamista, ja meinasi jäädä poikittain jumiin ennen lopullista ympäri muljahtamista! Toivoisin, että tämäkin kääntyisi pian, kun vielä mahtuu.

Suklaata tekee mieli, olisikohan joku lähikauppa tänään auki... onko teidän muiden miehet miten suojelevia ruokailun suhteen? Mun vahtasi ekassa raskaudessa minkä kerkesi, että syön joka päivä hedelmiä ym. terveellistä, ja nytkin kun pyysin eilen kaupasta suklaata, toi papaijan :) Kiva kun huolehtii, mutta joskus toivoisin höllempää otetta, raskaana olevallahan on oikeus himoihinsa :saint: ja tiedän naisia, joiden miehet ovat ajaneet keskellä yötä heseihin ym. hakemaan vaimolleen herkkuja kun niitä vaativat. Eli tuntuu, ettei täällä oteta noita tosissaan ja aina pitäisi jaksaa syödä oppikirjojen mukaisesti, raskaana tai ei :/ Sellaista omaa napaa taas, että!

syksyn taimi ja tyttö 23+5
 
...unohtui kommentoida noihin petipuuhiin vielä. Eli ihan nukkumista varten on meidänkin sänky viime aikoina ollut! En tahdo edes muistaa, milloin olisi toisin ollut, oliskohan ollut toukokuuta vai meneekö peräti viime kuulle! Syy on ollut varmaan molemmissa osapuolissa yhtä lailla eikä ole nämä asiat mielessä kauheasti pyörineet.
 
Kaktuspiikki kyseli mitä laittaa kuiville limakalvoille ja voi käyttää myös raskausarpiin. Ceridal Lipolotion on sellainen suihkutettava öljy. Erikseen Ceridalilla on myös ollut joku Intime öljy. En tiedä saako sitä enää. Täälläkin petipuuhat on vähentyneet 1-2 kertaan viikossa. Ei vaan aina huvita tai jaksa. Nyt oon ollu kipeänäkin pari viikkoa ja viimein alkaa flunssa hellittää.

Veren vasta-aineet ovat pysyneet 128 tiitteriä ja IU-arvo jopa laskenut. =) Viimeksi oli 31 IU/ml, kun alussa 41. Tässä alkaa jo toivoa, ettei punasolusiirtoon tarvis mennä. Ei ainakaan vielä. Keskiviikkona lääkärin kontrolliultra TaYSissa.

Äitiyspakkauskin
tuli haettua eilen ja kiva oli niitä vaatteita hypistellä. Haalariin olen tyytyväinen. Värikin miellyttävämpi kuin 2009 haalarissa. Haalaria on paranneltu ja nyt siinä on käännettävät hihan- ja lahkeensuut. Voi käyttää jo pienemmälle. =) Villahaalari ja huppupyyhe meille ovat tarpeettomia, kun on sellaiset ennestään ja muutamat raitaiset vaatteet kävivät mun silmiin (silmissä taittovirhe). Muuten olen kokonaisuuteen aika tyytyväinen. Äp:n kestovaippoja saa tarjota meille yksityisviestillä, jos joku ei niitä tarvitse. =)

Yeppee ja poikanen 24+4
 
yeppee meiltä saat ne kestovaipat kunhan saan sen pakkauksen! paperit vielä kotona...:whistle: En ajatellu rueta siihen kestovaippailuun ensimmäisen vauvan kanssa.
Muistuta sitten jos multa unehtuu!

Ulkona ihana keli! Lämmintä sopivasti ja tuulee niin ei ole niin hiostavaa. Jospa ei kesällä oiskaan tämän kuumempaa! parin viime kesän perusteella tuskin näin "viileenä" pysyy...
Tekis mieli touhuta kaikkee ulkona,mutta kun tietää että illalla paikat huutaa hoosiannaa niin ei pahemmin uskalla mitään tehä,kävellä vaan pihamaalla ympyrää :xmas:

Meillä mies ei hirveesti huolehi minun syömisistä. Jos pyydät kaupasta tuomaan herkkuja niin sen kyllä tekee,tosin mulla ei koko aikana ole pahemmin mitään herkkuja tehny mieli. Sipsit ois ainut himo ja niistä se huomauttaakin että ei saa paljon suolaa syödä. Mikä on kyllä ihan hyvä kun ottaa huomioon valkuaisen pissassa...
muuten on huolehtivainen etten vaan tee mitään liian raskasta! :D

Täytyypä tästä lähteäkkin tuonne pihamaalle käppäilemään,ei raski olla sisällä!
 
  • Tykkää
Reactions: Yeppee
Ehtoota mamit!!

Täälä on tuo maha nyt yht´äkkiä mun mielestä räjähtäny isoooksi!! ja sitte se on sellaanen kiinteä kova tynnyri, nyt tuntuuki siltä oikealta vauvamasulta =) Pitäis koittaa räpsäästä taas vähän kuvaa :)

Roukailun jälkeen mahaa oikeasti kiristää aivan ylilujaa on sellainen olo jotta tekis mieli puhkaasta koko maha ja sen oon huomannu jotta syön ja hotkin aivan yli nopiaa ja sitten kun esim pitää pienenkin hengähdys tauon tunnen kuinka ruoka jää tuonne torveen sitte vasta ruokailun jälkeen se ruoka vasta laskeutuuki mahaan asti ja voi poijjat sitä oloa.. En tykkää yhtään tästä hitaasta aineen vaihrunnasta.. mulla on aina ollu tosi nopea aineen vaihrunta tyyliin syöny yhen leivän niin on saanut mennä vääntämään sen jo pois :LOL:

Vaakamambo onkin meillä aika suosittu laji ollut :whistle: aika huvittavaaki välillä kuinka meillä noi "kiima ajat menee" kun joskus minä oon se kauhee hirmu ja saatan useastikkin päivässä kiusootella tuota miestä siihen pisteeseen asti jotta makkariin siirrytään sitten mies ihmettelee sitä jotta kylläpäs me ollaan harrastettu paljo seksiä:LOL: sitte taas välillä mies on vauhtipäällä ja yhtäkkiä saattaa kesken päivän rehata mut makkariin ja silloon mä oon ihan öö aapisen lairalla :D
Ainut asia minkä oon huomannu on se jotta mua on alkanu suuteleminen ahristamaan. varsinkin tuon vaakamambon yhteydes jotenkin tuntuu jotta happi loppuu.......

mä sain maanantaina neuvolassa ne kelan paperit ja niitä oonki tässä täytelly, mutta jotkut meinaa olla vähä hebreaa joten meen kyllä kelaan käymään, toki aattelin muutenkin sinne mennä kysymään jotta kuinka tuo vaikuttaa liiton rahaan.... Orotan innolla jotta saadaan se äippä paketti =)

Nukkuminen on täälä välillä sujunut ja välillä taas ei ..... ainaki nukkuma asennon katteleminen on aluksi tosi vaikeaa.. vielä toki pystyn ositttain nukkumaan mahallani niin että tyyny on puoleksi kainalossa ja nostaa vähä mahaa ilmaan.....mutta nyt saa kattella käsille hyvää asentoa kun meinaa tosi helposti puutua kädet öisin ja voi luoja ku se palautuminen tekee kipeää!!!! Sitten taas joskus tulee niitä öitä kun mies nukkuu niin leviää sängys ja mä jourun oleen miehen ja seinän välis ja en saa kunnollla oltua niin sitten on hankalaa...

(.) Mulla on nyt vähän väliä tässä raskauden aikana ottanut napaan kipeää ja siis oikeasti se on tuntunu tosi inhottavalta kivulta, aivan kuin joku repis sitä tuolta sisältä päin. sanoin siitä neuvolassa niin se meinas jotta se on istukan kasvukipuun liittyvää, (mulla istukka on tuossa eressä) Ja nyt niitä on tullu enemmän tällä viikolla, voi ollakkin jotta liittyy johonkin kasvu kipuun kun tuntuu tuo maha kasvaneen ja napaki on alkanu jo tuleen "isommaksi".

Apua ku tuo kello menöö, jos sitä kömpis nyt pikkuhiljaa jo sänkyyn =)

Hyvää yötä!!:flower:

Kakaa ja toukka 23+1
 
  • Tykkää
Reactions: kaktuspiikki
kakaa mulla on kans ollu sitä napakipua! En vaan oo muistanu kysyä siitä neuvolassa! Mulla on kans istukka edessä,eli siitä se siis johtuu! Minä oon luullu että se napa kohta pullahtaa ulos :LOL:

Olipas pitkästä aikaa mukava käydä aamulenkillä koiran kans! Vaikka satokin vettä kaatamalla...
Äitin ja isän koira on meillä hoijossa,omaa kun meillä ei enää ole. Oli eri mukava käveleksiä sellasen koiran kans joka ei vejä,eikä rähise jokaiselle vastaantulijalle!
Ulkona tuoksu jo ihan kesä! Linnut laulo metässä vaikka vettä tulikin kun esterin p¤#%*%&"#! Täälä oli eilen kunnon ukkonen,sähköjäkin pätki.

Kohta pääsee valihtemmaan sitä lipastoo hoitopöydäksi! Saapi illalla laitella nuita vaatteita sinne jo :)

kaktuspiikki 23+6
 
  • Tykkää
Reactions: Yeppee
Moi pitkästä aikaa...

Yappee tänne olis käyttöä sille huppupyyhkeelle ja villahaalarille. En ota äp vaan rokkibeibe pakkauksen niin siinä ei noita ole :) laittele yksityisviestiä jos haluut myydä/antaa/lahjoittaa :))

Tänään oli kauan odotettu ultra. Ja kaikki hyvin <3 ensin säikähdin kun se puhui sydämen sivuäänistä, mutta ne osoittautuikin sit hikaksi :D ei meinannut pysyä yhtään paikallaan. Meinas äänestä päätellen mennä kätilöllä hermot. Ja tyttölupaus saatiin :) vähän mennään keskiviivan alapuolella mut se on ok :) annan tänään miehelle isyyspakkauksen. Sen lopulliseksi arvoks tuli yli 100 euroa. Mut siellä on tyyliin kaikkea käyttötavaraa kuten tuttia, sukkia, suihkushampoota, karkkia, vaaville lelu ja vaatteita yms.

Ihanaa odotusta kaikille!

Kusma ja hattivattityttö 20+5
 
Moikka piiitkästä piitkästä aikaa!

siitä on jo kohta puoli vuotta kun olen tänne viimeksi kirjoittanut.. en ole jaksanut mutta olen kyllä lukenut :) en tykkää oikein tänne kirjoitella, mut fb.olen muutenkin aika paljon niin voisin ne tunnukset ottaa jos vain saan ne kun en oikein aktiivisesti täällä olekkaan nyt ollut :)
 
Henspu: fb-ryhmään liittymis ohjeet löytyy etusivulta, lue ne ja laita sitte mulle viestiä =)

(.)
Eilen iski taas kauhea huimaus kohtaus ja oli kyllä niin tukala olo jotta huhhuh... olin tiskaamas ja tunsin kuinka alkoi huippaamaan menin vessaan ku tunsin jotta mahassaki kiertää, tuntui niin tukalalta istua pöntöllä tuntu jotta happi loppuu, jalkoja alkoi kihelmöimään niin että tuntu jotta tunto niistä lähtee, kauhia kylmä tuskan hiki nousi kaikkialle. Lopulta ku pääsin vessasta pois menin sohvalle makaamaan ja hyi se ku oli niin ällö olla ku oli joka paikka ihan hiestä märkä :/ Onneksi se meni sitte ohi, nyt ei oo tänä aamuna mitään....

Kävin eilen vähä kangaskaupassa ja löysin sieltä sitten aivan yli ihanaa puuvilla kangasta isoon palan, ja sitten kun eileen sitä tutkailin niin se olikin niin iso pala jotta saan siitä kaksiin ikkunoihin verhot (tulevaan lastenhuoneeseen) siinä on ihania lehmiä ja lampaita ja kukkia ja väreinä on sinistä ja vihreää =) Aluksi oli suunnitteilla ettiä joitain pieniä kangas paloja mistä tekisin itte tilkku-täkin pikkuiselle mutta en löytänyt siihen sitten niin mieluisia kankaita ja sitten kun ne oli loppujen lopuksi aika tyyriitäki useat kankaat ja vähän turhan isojaki paloja niin en viittiny ottaa, kun tartten kumminki siihen vaan pieniä paloja.. pitää kattella kirppareilta jos löytyis vaikka jotain kivaa =)

Täälä aurinko paistaa niin komeasti jotta nyt täytyypi mennä pihalle :cool:

Kakaa ja Toukka 23+3
 
  • Tykkää
Reactions: Menhit


POKS! :D

Oltiin mökillä yötä ensmäistä kertaa tälle kesälle! Oli mahtavaa käydä rantasaunassa kylpemässä! Ensin kauhistelin sitä huussissa ravaamista yöllä,mutta sain pihdattua ja pärjäsin aamuun asti! :) Porukoitten mökillä ei oo sähköjä,eli ihan oikeeta mökkielämää siellä vietetään!
meidän vaunu on kans siellä,mutta oltiin nyt mökissä yötä kun muita ei ollu.

Kauppaan hakemaan lasagnetarpeita! Illalla jos taas mökille saunaan kun mies saumaa pesuhuonetta niin sitä ei voi nyt käyttää.

Aurinkoista lauantaita kaikille!

kaktuspiikki ja tyyppi 24+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa ja Yeppee
Hiljaista tosiaan täällä. Aktiivisempaa tuolla fb-ryhmässä.

Se olis tänään 25+0. =) Keskiviikkona seuraava kontrolliultra TAYSissa. Näkee taas vauvan. :heart: Huomasin tänään leikkipuistossa, että vauva onkin kääntynyt kun potki virtsarakkoon. En vaan ole yhtään huomannut milloin on kääntynyt, eli varmaan nukkuessani...

Yeppee ja poikanen 25+0
 
Juu moni ilmeisesti siellä fb:n puolella kirjottelee. Itse en ole siellä joten ois kiva jos ette kaikki sinne menis :)

Täällä työputki menossa ja kylläpä meinaa väsyttää |O ja työpäivän jälkeen supistelee aikalailla. Ei nuo kipeetä tee, ihan harjoitussuppareita tuntuu olevan. Selkä välillä kipuilee tosi ilkeesti, mutta ei ole vielä haitannut työntekoa. Ensi viikolla ois neuvolaa..

kakaan masu on tosi paljon mun masun kokonen :) Ihana massu sulla! Minä laitoin pari päivää sitten masukuvan tuonne masukuvien pinoon..

Noh, eipä tällä kertaa kummempaa! Täytyy lähtee kattoo Suomen pelii!!!! Jospa ne pojjat sen pronssin voittaa!!! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa ja Yeppee
Iltoja!
hiljasta on ollu,ite en oo siellä fb.ssä enkä ajatellu liittyäkkään!

Eilen illalla turpos sitten nilkat! Johtu varmaan siitä että ollu aika touhukas viikonloppu ja paljo ollu jalkojen päällä. Nostin illalla jalat seinälle vähäks aikaa ja yön aikana olikin sitten turvotus laskenu,mutta taas sirkuttaa siihen malliin että turpoo.
Muualla ei onnes ole,joten jospa ei olis mitään vakavaa! Iskias on kans vihotellu. :mad:

Keskiviikkona tääläkin äippäpoli käynti,pääsee tyyppiä kuikkaamaan ja kuulemaan ne valkuaisarvot. Saa nähä uskallanko puhua turvotuksesta mitää,ottaavat vielä osastolle jos ne valkkaritkin korkeella!
Tyyppi ei ainkaan vielä ole kääntynyt edelleen potkii alas päin aika kipakasti!

Porukat toi koiranhoito palkkioksi kaks ihanaa yökkäriä ja kahet sukat tyypille! Toinen yökkäri oli musta/valkoraidallinen ja toisessa oli pöllöjä,kappahall:ista oli ostettu :)
Ite ei sitten saatukaan mitään,kiitokset tietty :D

Nyt jos keittelis iltakahvit ja ottas ihan rentsusti loppu illan,huomenna töihin!

Kaktuspiikki ja tyyppi 24+1
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa ja Yeppee
Allergiat syvältä. Heti kun on kuiva päivä ulkona, niin päätä särkee siten, ettei mikään lääke auta. Mulla pahin allergian oire on päänsärky.

Lisäksi tänään maha ja alaselkä olleet kipeinä, tekisi mieli olla vain sikiöasennossa. SUpistuksia? En tiedä.

Tänään ei mitään positiivistä, ainoastaan vali-vali, joten lopetan tämän viestin tähän.
 
Mii83: Kannattaa pyytää lääkäriä kirjoittamaan Nasonex ja Zyrtec reseptit. Niitä saa käyttää raskausaikana. Mulla käytössä jo Nasonex ja myöhemmin aloitan tarvittaessa Zyrtecin.

Supistuksilta kuulosti joten lepoa.
 
Moikka =)

Niin se meni jääkiekot penkin alle.. Noh ens vuonna uudestaan :)

Vitsit, täällä kyllä vietetään juurikin sitä energistä keskiraskautta, olo on todella mahtava (jos ei finnejä ja itsensä jäätäväksi valaaksi tuntemista ota huomioon..). Siis jaksan touhuta kaikenlaista, päivisin ei yleensä väsytä ollenkaan ja kaikki mallillaan :) Se on oikeesti tosi kurjaa, et osa joutuu kärsiin "jo" tässä vaiheessa. Mulla tosin viime raskaus oli se vihotteluraskaus, mut eka meni yhtä mukavissa tunnelmissa. =) Ainut mutta on sellanen, että nähtiin eilen kuukauden ikänen vauva. Ja mulla ei heränny kertakaikkiaan ei mitään tunteita. Tosin tää lapsi nyt oli sillee ihan vieras, sukulaisen sukulainen, mut jotenki sitä silti pelästy omaa reaktiotaan.. Olin vaan onnellinen et mun on jo isompi (kuopus 1v.2kk). Ei yhtään tehny mieli ottaa syliin tai alkaa mitään lässyttään.. Miehelle sanoin, ja hän sanos ihan samaa.. Sanos jopa ettei tullu yhtään sellanen fiilis et tulispa jo pian. Mutta asiaa kun pohdittiin, niin tultiin kyllä siihen tulokseen, et kyl se on ihan eri kun se on oma <3 Ja onhan tässä aikaa vielä tulla siihenkin pisteseen, et tulis jo pian ;) Ja toisaalta aloin miettiin et en mä kyl oikeen ikinä (veljen ja hyvien ystävien vauvoja lukuunottamatta) oo ollu mikään vauvojen "palluttaja". Mut te jos ketkä varmasti ymmärrätte, kuinka paljon tollasta reaktioo jää jälkikäteen pohtiin ja miten se jotenkin "pelästyttää" :/

Tuntuu jotenkin et aika liitää. Tänään tuli viikoissa 25 täyteen ja jotenkin se tuntuu tosi paljolta. Sekin on pelottavaa, miten nopeeta tää aika menee. Tässä vielä kun on ihana kesä edessä (oon täysin kesäihminen!), niin johan jo ollaankin syksyssä.. Mut eiköhän se aika tässä loppua kohden pikku hiljaa ala hidastuun, kun iskee loppuajan kremppaa ym. Oikeestaan toivonkin et josain vaihees hidastuu, muuten tää on melko jännittävää, tämäkin..

Noh mut siis, pientä avautumista, vaikka siis tosiaan täällä voidaan Todella hyvin. Ja lähetänkin tosi kovasti tsempityksiä kaikille krempoista kärsiville!!

kaarja 25+0
 
Eipä olis yhtään kiinnostanut tulla töihin tänä aamuna, kun ulkona on niin hieno ilma. Viikonloppunakin tulikin oltua paljon ulkona. Nyt sitten pitäis viikko jaksaa töissä ahertaa.

Mulla vaan mahaa kasvaa ja se näkyy ja tuntuu. Olo alkaa olla aika tukala ja selkä väsyy nopeesti jalkeilla ollessa. Nilkat on iltaisin turvoksissa ja mahanahkaa kiristää. Vaatteet ahdistaa, erityisesti farkut ja käveleminen on hidasta vaappumista. Öisin ei saa hyvää nukkumisasentoa ja kohtu painaa rakkoa. Että ei ole kovin energinen ja hehkeä fiilis. Kohta tulee vasta 22 viikkoa täyteen, mutta tää tukala olo johtuu tosiaan tästä super isosta mahasta. Kroppa ei meinaa ehtiä sopeutua tähän nopeaan kasvuun. Mulla on nyt sellanen maha mitä kuopuksesta oli rv 30. Vauva ei ole mitenkään erityisen isokokoinen ja kätilökin sanoi, että kohtu vaan nyt kasvaa jostain syystä kovasti ja on edessä.

Just laskin, että sellaset yhdeksän viikkoa olis vielä töitä jäljellä ennen lomaa ja kauhistelen, että miten jaksan ja selviän niistä. Kotonakaan, kun ei ole kauheesti mahdollisuutta levätä työpäivien jälkeen, kun on kolme lasta, jotka tarvii huomiota ja hoitoa. Huoh!: /

Perjantaina on pitkästä, pitkästä aikaa neuvola ja sitä todellakin odotan, että saa tietää onko kaikki arvot ja mitat ok.

On tää silti ihanaa aikaa, vaikka vähän raskasta onkin. :)

Ihanaa viikonalkua mammat!

Billabee ja poju 21+5
 
No se siitä minun töihin paluusta!

neljän aikaan aamuyöstä heräsin tosi ärsyttävään ja kuumottavaan kipuun nivusissa. Siinäpä meni sitten loppu yö ähkiessä ja pyöriessä.
Aamulla tilasin lääkärin ja se kirjotti viikon saikkua,nivelsiteet ja lantio on löystyny,eli niitä liitoskipuja vaan. mitään ei saa nostaa,kävellä saan rauhallisesti jotta saahaan happee ja kunto pysys edes suht hyvänä. Panadolia kovimpiin kipuihin. Työnantajalle käski ilmotella että alkaa olla viimeset viikot töissä,näitä hommia en kuulema jaksa tehä äippälomaan asti.

Että ei täälläkään ole mitään hekumaalista aikaa! : /
Mutta en jaksa murehtia töistä tai saikusta,kunhan poitsulla kaikki hyvin ja ite säilyis mahollisimman kunnossa synnytykseen asti. En vaan arvannu että näin pian alkaa paikat antamaan periksi!

Keskiviikkona äippäpoli,saa nähä mitä mieltä ne on siellä.

kaktuspiikki ja tyyppi 24+2
 
Niin kuuma (22 varjossa) ja siitepölyallergia :snotty:
Mitenköhän tämän mahan kanssa jaksaa koko kuuman kesän, kun nyt on jo näin vaikeeta :(
Mulla on alkanu tää järkyttävä turvotus ja kädet ei toimi kun rannekanavat on tukossa... Joo tulipahan taas valitettua...

Käänetään kielelle positiivinen:
Ihanan lämmintä (varjossa 22), koivuihin on tullut lehdet ja näyttää niin kesäiseltä :)
Ihana olla kesällä raskaana, niin ei tarvi ostaa kaikkia isoja talvivaatteita :)
Turvotusta on, mutta eiköhän se ananaksella lähde... kuulosti heti paljon paremmalle :D

Minttura ja piilottelija 24+4
 
Heippa hei mammat!

Ihana pitkä viikonloppu takana :) Täällä vointi on erinomainen, mitä nyt vessassa täytyy juosta pitkin päivää ja etenkin öisin monta kertaa. Muutoin hyvä olla, paino on noussut noin 2,5kg koko raskauden aikana, mutta vatsa alkaa olla aika pallo. Vauva potkii kovasti ja kesälomaan neljä hassua viikkoa, voisiko asiat enää paremmin olla :) Tällä hetkellä mietinnässä kivaa tekemistä juhannukseksi - ideoita??

Ihanaa kun kesä on tuloillaan, täksi viikoksi on luvattu tosi lämmintä keliä. Kiva kun pääsee ulkoilemaan lämpöisessä säässä eikä tarvitse "topata" itseään :)

Uskomatonta tosiaan, että huomenna alkaa jo 23. raskausviikko!!

Voikaa hyvin <3

Vanilla Whip (21+6)
 
Kohta on jo tuo odotettu keskiviikko. Katsotaan saadaanko sukupuoli selville. Joudun kyllä yksin menemään mies istuu siihen aikaan kiltisti koulun penkillä :)
Kohta saa heittää vapaalle :)

Viikonloppu meni siivotessa yleinsä saa päivässä nyt meni kaks päivää kun rupes alaselkää särkeen ja sit ei pystynyt paljoa kerralla tekemään.
Mies sanoi että ei masu kuulemma ole paljoa vielä kasvanut.

Ihanan lämmin ilma tänään ollut. Harmittaa vain kun tässä kerrostalon pihassa ei ole mitään paikkaa missä istua niin ei tule sit pihalla oltua. Toivottavasti löydämme sen uuden asunnon pian.

21+6
 
BiBa ihmetteli miksi valmennuksia on näin aikaisin, niin ainakin täällä meillä sen takia jo näin varhain kun kesälomat iskee päälle. Neuvolatädeillä itsellään on lomat päällä, joten voi olla vaikea sopia aikoja, lisäksi monet tulevat äidit ja isätkin ovat kesälomilla, mökeillään, reissussa tai vaan haluavat nauttia kesästä, niin uskoivat, että kesäkuukausina pitävät aina kahden kuukauden mammoille samalla kertaa eli vain joka toinen kuukausi. Eli seuraava kierros sit vasta heinä-elokuussa, jolloin alkais olemaan jo melko myöhäistä meidän kohdalta :) nyt tässä satsissa oli siis elo- ja syyskuun odottajat.

Univaikeudet Täällä on alkanut masu pyöristymään ihan yllättäen ja tullut tukalampi olo... ja lisäksi kaikenmaailman kipuja alkanut heräämään entistä enemmän. Nukkuminen ja hyvän nukkuma-asennon löytäminen on käytännössä mahdotonta.. kaikenmaailman viritelmiä kokeillut. Eniten haluaisin vaan nukkua mahallani niinkuin ennen, mutta se vaihtoehto kun ei vaan tule kysymykseenkään :D Vessassa käynnit vaan tiheentyy öisinkin ni ei koskaan saa nukuttua täysiä yöunia. Tosin hyvää harjoitusta siihen, kun sitten se lapsi tulee.. silloinkin taitaa sama valvominen jatkua. Tosin en tiedä onko se kenellekään eduksi, että hankin jo valmiiksi kaameet univelat...

Kaikenlainen siivoaminen ja koukistelu ahdistaa, varsinkin jos joutuu pidemmän aikaa koukkimaan. Saa mies alkaa ottaa vähän isomman roolin näissä kotiaskareissa kyllä. Missä se on se ihana energinen keskiraskaus? :D

KELA oli käsitellyt miun hakemukset! Wuhuu! Vajaan kahden viikon päästä pitäis äitiyspakkauksen hiipiä tänne päin. Muut tuetkin päätetty. Jotenkin tuntui, että päätökset toi taas syksyn lähemmäs :)

Wasabi 25+4
 

Yhteistyössä