Syyskuun Söpöliinit 2012 *Tammikuussa* (uusi pino)



(LA, nimi, ikä, monesko lapsi, synnytyssairaala)

28.8
Siidulainen ~ 25 ~ ensimmäinen ~ ?

29.8.
Murmis ~ 25 ~ toinen ~ KOS

30.8
Nyttynenä ~ 30 ~ toinen ~ LKS
murmeli ~ 25 ~ ensimmäinen ~ KYS

31.8
Henspu ~ 24 ~ toinen ~ PKKS
Piikikäs ~ 27 ~ ensimmäinen ~ HYS

1.9.
ReiMaRi ~ 34 ~ neljäs ~ HYS

2.9.
SoulSyndicate ~ 22 ~ toinen ~ EKKS
Helmihelmiina ~ ? ~ neljäs ~ ?

3.9
Minttura ~ 30 ~ neljäs ~ TAYS
Elvi Räppääjä ~ 36 ~ toinen ~ K-PKS
Guitar ~ 27 ~ ensimmäinen ~ ?
puputytto ~ ? ~ ? ~ ?
imppu-83 ~ 28 ~ toinen ~ NKL

4.9
Metku ~ ? ~ kolmas ~ K-SKS
Marmartar ~ ? ~ neljäs ~ JS
Shuri ~ 26 ~ toinen ~ OYS
Wasabi ~ 25 ~ ensimmäinen ~ ?
lintetsa ~ 25 ~ ensimmäinen ~ PHKS
Ellamae ~ 34 ~ kuudes ~ LS

5.9
Pieni riiviö ~ 34 ~ toinen ~ ?
Kilimanjaro ~ 32 ~ toinen ~ JS
paukku83 ~ ? ~ toinen ~ TAYS
Piudude ~ 22 ~ ensimmäinen ~ HYS

6.9
äippä_88 ~ 23 ~ toinen ~ KOKS
rauha räppääjä ~ 39 ~ viides ~ HYS
Tirriäinen123 ~ 27 ~ ensimmäinen ~ ?

7.9
Misupai ~ 30 ~ toinen ~ NKL
Sanzi ~ 28 ~ toinen ~ TAYS
Nia88 ~ 23 ~ ensimmäinen ~ SatKS
annakka ~ ? ~ kolmas ~ MKS
Krumeluu ~ ? ~ toinen ~ Kät/H

8.9
Tillu79 ~ 32 ~ ensimmäinen ~ KAKS
ilon lapsi ~ 25 ~ kolmas ~ ?
Teeu ~28 ~ toinen ~ PKKS
Anabela ~ ? ~ kolmas ~ TAYS
seedla ~ ? ~ toinen ~ KAKS
LittleStar ~ 27 ~ toinen ~ PKKS

9.9
Juli05 ~ ? ~ toinen ~ ?

10.9
Mantu82 ~ 29 ~ ensimmäinen ~ Kät/NKL
Rae89 ~ 22 ~ toinen ~ KYS

11.9
ei vielä ~ 37 ~ ensimmäinen ~ ulkomailla

12.9
miukkismau ~ 22 ~ toinen ~ ?
viuhutin ~ 31 ~ toinen ~ KOKS

13.9
Scatty ~ 35 ~ kolmas ~ TAYS

14.9
Menhit ~ 23 ~ kolmas & neljäs ~ PKKS
Nasu2012 ~ 22 ~ ensimmäinen ~ ?

15.9
inskun ~ 22 ~ toinen ~ KAKS

16.9
sania ~ 21 ~ kolmas ~ TAYS
FairyTale<3 ~ ? ~ neljäs ~ TYKS
crimson80 ~ 31 ~ ensimmäinen ~ TAYS
tattu ~ 24 ~ ensimmäinen & toinen ~ EKKS

17.9
pähkynä ~ 34 ~ toinen ~ Kät/H
salainen ~ ? ~ kolmas ~ ?
Ranskis ~ ? ~ toinen ~ JS
marmuli ~ 23 ~ ensimmäinen ~ ?
Pipsapippuri ~ 26 ~ ensimmäinen*~ PHKS

18.9
Tupla_ ~ 28 ~ ensimmäinen ~ OYS

19.9
Milla84 ~ 27 ~ kolmas ~ KYS
Pikku myy<3 ~ ? ~ toinen ~ Kät/H
UuMama ~ 30 ~ neljäs ~ OYS
cista ~ 20 ~ ensimmäinen ~ K-HKS

21.9
Koski ~ ? ~ neljäs ~ KYS

22.9
BaByBliss ~ 29 ~ ensimmäinen ~ ?

23.9
arttuliina ~ 28 ~ ensimmäinen ~ ?

24.9
hawwe ~ 27 ~ ensimmäinen ~ KYS

25.9
Vanilla Whip ~ 34 ~ ensimmäinen ~ SatKS
BiBa ~ ? ~ toinen ~ KYS
Adora ~ 26 ~ kolmas ~ K-SKS
smurffiina84 ~ 27 ~ kolmas ~ SatKS
myssypingviini ~ 29 ~ viides ~ PHKS

26.9
Billabee ~ 33 ~ neljäs ~ NKL

27.9
Chizu ~ 24 ~ toinen ~ OYS

28.9
SyyskuunOnni ~ 28 ~ kolmas ~ VKS
NeliApina ~ 33 ~ viides ~ NKL

29.9
ANNA123 ~ 27 ~ kolmas ~ KOS
neljä+yksi ~ 30 ~ kuudes ~ HYS

30.9
Bamboo81 ~ ? ~ kolmas ~ KOS
Jo ~ 30 ~ ensimmäinen ~ ulkomailla


Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Menetyksen kohdanneet :hug:

Rouva Rimpula
mie88
salamanteri85
Sintu74
Zuh
mihu
 
Viimeksi muokattu:
Tässä nyt olisi jonkunlainen lista :) Tarkistakaa tietonne, ja korjaukset sekä päivitykset punaisella kiitos, niin erottuvat paremmin joukosta.

Krumeluu, en nyt vielä laittanut sinua listalle, kun et vielä sitä ilmeisesti halunnut (?), mutta heti kun sinne haluat, niin ilmoita vaan :)

Ellamae: laitoin sinulle nyt LA:ksi tuon 8.9, kun en oikein tiennyt minkä noista olisin laittanut, mutta sano vaan jos haluat siihen jonkun toisen päivän :)
 
oireista oli kyselty. Tähän mennessä ainoana oireena olen huomannut, että olen vähän normaalia väsyneempi. Esikoisen raskausaikana pääsin todella helpolla, ei ollut pahemmin mitään oireita. Nähtäväksi jää kuinka tällä kertaa käy :)
 
Kiitos, äippä 88! Voit kyllä lisätä minut listalle, sieltähän sit tullaan alas, jos on aihetta :) Eli laskettu aika olisi 7.9, toinen lapsi ja synnytyssairaalaksi toivon Kättärin Haikaranpesää.

Oireista: olin aivan satavarma, että tulen plussaamaan tästä kierrosta. Oireena tissien silminnähtävä turpoaminen, nännien arkuus ja armoton väsymys sekä sikeästi nukkuminen. Nännien arkuus katosi kummasti juuri vuotojen alkaessa, mutta rinnat ovat jatkaneet kasvuaan. Nyt on myös parina päivänä hetkittäin etonut ja melkein on pitänyt käydä tekemässä lähempää tuttavuutta pöntön kanssa, ja hillittömän kova ja yllättävä ruokahalu hetkittäin, kun sit taas toisinaan ei mikään maistuisi. Jännä, oireileva kroppa... Niin ja sitten tietysti tuo "päivävuotelu", jos sitä nyt voi oireeksi lisätä.
 
Huomenta! Täytyy se sitten tänne ilmoittautua ;) Keskiviikkona tehty päiväpisun haamu ja tänään aamusta plussa. Laskettu aika olisi 7.9 ja synnärinä tullaan toivomaan Naistenklinikkaa, kun neitikin siellä hienosti masusta ulos pääsi. Ikää 30 ja tosiaan toinen kyseessä. Esikoinen on 3v 10kk.

Oireita on ja ei. Rinnat turposi, nännit kipeytyi ensin. Kuvottaa joskus iltaisin, nälän tunne tulee selvemmin. Ei suoranaisesti tee mieli makeaa, mieluummin suolaista. Väsyttää, toisinaan taas tuntuu että on tosi paljon virtaa. Alavatsalla vihloo, välillä repii vähän. Aamuisin masu kipeä, jos kova pisuhätä ja tuntuu kuin nahka repeisi. Ekassa raskaudessakaan ei kummempia oireita ollut, ja toivottavasti ei tässäkään. Eka supistus joka tuntui, tuli vuorokausi ennen neidin syntymää ;)

Nyt aamupalalle ja nauttimaan lomasta, joka tosin loppuu jo sunnuntaina.

Misupai ja Niilo 4+0
 
kiitos äippä_88 uudesta pinosta =)

Mulle vois muuttaa LA:n 8.9 kun menkoista oikeastaan ihan mahdoton laskea kun kierto vaihdellut 26-50päivän väliä imetyksen vuoksi mutta tuo 8.9 sopis yhteen ovisplussan kans :) Tosin jo dpo 10 digi näytti päiväpissasta raskaana 2-3viikkoa mutta ilmeisesti monilla näyttänyt samoilla päivillä. Ikä 25.

heh dippasin tänäaamuna vielä ovistestin ja se oli ihan tosi tosi tumma se testiviiva, kontrolliviiva näytti tosi haalealta siihen verrattuna :) Mutta nyt aamuaskareiden pariin..
 
äippä_88: Minulle voi lisätä iäksi 27 ja synnytyssairaalana PKKS. Kiitos!

Krumeluu: Ihanaa kun ollaan molemmat täällä ja vieläpä sama la (ellei jommalla kummalla muutu, mutta melkein ainakin)...:heart: Nyt yritetään kovasti pysyä pinossa ja toivotaan onnellista loppua raskauksillemme. Niinkuin tietysti kaikkien raskauksille täällä! :)


Keskenmenon pelko vaan takaraivossa jyskyttää. Joka pienestäkin tunteesta säikähdän, että nyt lorahti verta housuun....:| Eipä se auta, kuin toivoa parasta ja pelätä pahinta.

-LittleStar ja pikkumatkustaja 4+0
 
:heart:Uutena mukaan, täällä on eilen plussattu, tosin osasin sitä plussaa odotella lievän pahoinvoinnin perusteella, joka on vaivannut aamupäivisin ovulaatiosta asti. En kuumeilijoihin ehtinyt liittyä, ku plussa tuli heti ekasta kierrosta imetyksen loputtua. Imetys tuntuu mulle olevan hyvin tehokas ehkäisykeino;) kakkonen tärppäsi heti kun lopetin ekan imetyksen ja nyt kävi samoin kolmosen ja nelosen välissä.:)
Lapset on iältään 6v, 5v ja 1v <3

Vauvasta ei ihan heti hiiskuta kenellekään. Oireista voisi myös mainita väsymyksen ja oudot unet.
Innolla odotellaan porukkaa syyskuun söpöliineihin.:)

Listaan voisi lisätä

1.9- ReiMaRi-34v-neljäs-HYS


ReiMaRi ja Rauha 4+6 :heart:
 
Tervetuloa minunkin puolestani uusille kaikille :)

Täällä kanssa alkavaa kuvotusta havaittavissa ja selkäsärkyä sekä mahan nippailua lähes jatkuvalla syötöllä... Vaan siitähän sitä tietää että odotus on totta :heart:

Ei meilläkään ole tarkoitus vielä pitkään aikaan kertoa kenellekkään tästä tulokkaasta, odotellaan ainakin ultraan asti ihan rauhassa. Eilen olin ihan megaväsynyt ja saamaton, tämä tilanne mietityttää kuitenkin ja sopeutuminen uuteen tulokkaaseen ottaa aikansa vaikka toivottu kovasti onkin. Tänään on ollut tuon suhteen täysin erilainen fiilis, huono olo vaan vaivaa. Tilaisin eilen vielä pari digitestiä netistä, ihan vaan varmistaakseni, että kaikki etenee (tyhmää ehkä, mutta jotenkin tuntuu siltä, että haluan varmistuksen asiaan).

Tässä pikainen omanapainen päivitys, paremmalla ajalla sitten uudelleen.
 
Heippa kaikille! :wave: Todella varovasti tulen kurkkimaan tänne odotuspuolelle. Pari kuukautta sitten sattunut alkuraskauden keskenmeno on niin hyvin muistossa, etten voi tästä plussasta hirveästi vielä riemuita. Varsinkaan kun selkä/munasarja jomotus alkoi taas. Tuntuu että koko lantionseutu olisi tulessa. Minua ei siis tarvitse vielä lisätä listoille, katsotaan viikon-parin päästä jos siihen on vielä aihetta :)

Olo ei ole yhtään raskaana oleva. Oireina nännikipu ja palelu. Kummatkin ovat ihan normaaleja loppukierron oireita, tai no palelu taitaa olla ainainen riesa :)

Plussa tuli melkoisena yllätyksenä, kun en saanut kunnon ovis + testatessa, ja luulin etten edes ovuloinut. Toivon kovasti että kaikki menisi hyvin, tätä ollaan jo niin pitkään toivottu! Eilen siis testasin pregchekin liuskalla kontrolliviivan vahvuisen plussan. Jatkan testailua varmasti vielä vähintään joka toinen päivä viikon-parin. Tämä olisi meille kolmas :)
 
Moonchaser tervetuloa ketjuun heti kun siltä tuntuu :) Minulla on keskeytyneestä km:stä takana jo kolmisen vuotta ja vieläkin pelkään, niin edellisessä raskaudessa kuin tässäkin.

Tämä alku on niin jännää aikaa että mekään ei kyllä hiiskuta tästä kenellekään ainakaan vielä pariin kuukauteen! Toivotaan vaan ettei kukaan kovin äkkiä huomais, edellisestä kasvoi maha tosi äkkiä ja kaikki arvas, puhumattakaan siitä oksentelusta..

Täällä myös alamahaa kivistää ja polttelee, vähän väliä käyn vessassa tarkastamassa tilanteen..
 
Hei vaan!
Varovasti olisin tulossa mukaan syyskuun vauvaa odottelemaan. Minäkin olen aikaisemmin kokenut keskenmenon niin en hirveesti vielä uskalla luottaa tähän raskauteen näin alkuvaiheessa. Mutta silti ois kiva jo jutustella samassa vaiheessa olevien kanssa :)

LA 8.9. Teeu 28v. toinen PKKS

Tänään testasin vahvan plussan. Laitoin nyt lasketuksi ajaksi tuon 8. päivän, kun neuvolassa varmaan kuitenkin laskevat 28 päivän kierron mukaan, vaikka mulla kierto vaihtelee 24-28 ja luulen, että nyt oli lyhkäsempi kierto, kun tuo plussakin oli niin vahva jo.

Vessassa tulee täälläkin ravattua vähän väliä tarkistamassa alkoiko sittenkin menkat, kun tuntuu siltä. Mulla ei vielä oikein mitään oireita oo, rinnat vaan on ihan vähän kipeet. Huh, kyllä jännittää kovasti miten tässä käy. Vielä ois monta viikkoa jännitettävää ennen neuvolan sydänäänien kuuntelua ja ultraa...

Teeu 3+6
 
Tervetuloa kaikille uusille! :) Toivottavasti Moonchaser saadaan myös sinut lisätä pian listalle :)

Muille kertomisesta: Meillä ei myöskään ole aikomuksena muille kertoa ennenkuin vasta ensimmäisen ultran jälkeen, paitsi yhdelle kaveripariskunnalle varmaan kerrotaan, koska heille myös tulossa vauva. Esikoista odottaessa käytiin varhaisultrassa, ja sen jälkeen kerrottiin kaikille, mutta tällä kertaa ei varmaan olla varhaisultraan menossa, eli pitäisi yrittää pitää suu supussa sinne 12. viikolle asti :)

Lievää etovaa oloa ajoittain ilmassa. Saattaa kyllä johtua ihan vain siitä, että yrittää kuvitella itselleen jotain oireita, että raskaus tuntuisi todellisemmalta :D
 
Ihanaa, kun uusia putkahtelee tänne aktiivisesti :)

Ja tosi hauskaa kirjoitella samassa ketjussa täälläkin puolella "tuttujen" Ellamaen, LittleStarin ja Misupain kanssa. Mä en vieläkään oikeastaan ajattele olevani varmasti raskaana, mutta en myöskään, etten olisi, vaan elelen tällaisessa "välitilassa". Päätinkin, että mikäli ensi viikon loppuun mennessä mikään ei osoita, että kyseessä olisi kemiallinen, niin sitten päätän olla raskaana, ennen kuin toisin todistetaan :LOL: Kävin eilen perjantaina hcg:n mittauksessa, uudestaan ensi viikolla ke tai to, saatanpa kokeilla digiäkin välissä.

Missä vaiheessa teillä on muuttuneet digitestit "raskaana 1-2 viikkoa" -tekstistä suurempiin lukemiin? Mulla näytti torstaina, dpo 13-14 tai rv 3+ 4-5 tuon.

Onpa muuten jotenkin typerää, kun neuvolassa tuijotetaan tiukasti tuota kuukautisten alkamisen päivää, ja lasketaan raskausaika siitä. Olen ollut jo neuvolaan yhteydessä näiden vuotojen takia. Minullakin, vaikka tiedän, milloin ovis tapahtui, tuijotetaan silti tuota kuukautisten alkamispäivää, vaikka se antaa noin 9 päivän heiton laskettuun aikaan! :eek: No, ihan sama, eihän mun tarvitse sitä uskoa :)

Krumeluu dpo 14-15 tai rv 4 + 0-1 tai rv 5+2 (!!!) tai kp 5 :LOL:


Ja hei, HYVÄÄ JA ODOTUKSEN AUTUASTA UUTTA VUOTTA 2012 KAIKILLE TULEVILLE SYYSKUISTEN ÄIDEILLE!
 
Viimeksi muokattu:
Osaisiko joku sanoa tähän ongelmaan jotain... Me on tehty kaksi Davidin puikkotesti plussaa, selkeitä vaaleanpunaisia, mutta ei missään nimessä kontrolliviivan vahvuisia. Viivan vahvuus on ollut sama tänään ja eilen, eroa 24h. Voiko kyseessä olla joku muu kuin oikea raskaus, kun viiva ei tummu yhtään. Epäilyttää koko homma, jos onkin jotain muuta.

Masussa nippailee ja eilen repäisi kun nousin kyykystä ylös. Nännipihat turvonneet, rinnat samoin painavammat kuin normisti. Tädin pelko kuitenkin on koko ajan, että milloin lorahtaa, tai jos lorahtaa, mitä se on. Onko muilla sellaista vaaleankeltaista valkovuotoa? Mulla on tullut sellaista joillakin vessakäynneillä, kun pyyhkii.

Eikun pulkkamäkeen!
 
äippä_88 & ilon lapsi: Kiitos :) Taidan olla vähän taikauskoinen, kun en tuohon listalle vielä uskalla, ihan kun se vaikuttaisi siihen mitä tulee tapahtumaan :ashamed:

Misupai: Suosittelisin ehdottomasti vaihtamaan david testit esim. pregchekiin. Noista davideista olen lukenut niin paljon huonoa, näyttävät raskauden aikaisin, mutta tummenevat todella hitaasti. Minulla on tullut tässä vaikka minkälaisia ja värisiä valkovuotoja ja limoja :x Edellisessä raskaudessa muistan, että valkovuotoa lorahti välillä housuunkin, ja säikähdin monesti että tuli verta.

Krumeluu: Minä tein kp 29/28 (eli olisi rv 4+1) digitestin, ja se näytti raskaana 2-3.


Eilen jouduin ottamaan 3 kertaa panadolia että selvisin kivuista. Tämä on todella piinaavaa. Vessassa on tullut nyt juostua koko ajan, mutta varmaan jännityksen takia. Muille kertomisesta, tuskin kerron ennen nt-ultraa kenellekään. Varhaisultraan menen ehdottomasti, jos vain sinne asti päästään. Kuopuksesta kävin, ja kyllä oli joka centin arvoista nähdä että siellä on pikkuinen oikeassa paikassa :)
 
Viimeksi muokattu:
Metku ja Moonchaser: Täällä myös selkää särkee välillä. Vähän pelottaa, kun jotenkin ajattelin, että mahan jomotus ois normaalia mutta selän ei... En kyllä tiedä mistä tuommoista oon saanut päähäni. "Mukava" kuitenkin kuulla, että toisillakin on samanlaisia jomotuksia, ehkä ne kuuluu ihan asiaan.

Ei kyllä mekään aiota kertoa ennen sitä np-ultraa kenellekään tästä. Varhaisultraan en usko pääseväni, koska mies pitää semmoista ihan turhana, ja rahallisestikin se ois meille aika kallis. Luulen, että tilaan semmoisen doppler-laitteen sydänäänien kuunteluun, kunhan tästä päästään vähän suuremmille viikoille.

Misupai: Täällä on tullut kanssa vaaleankeltaista valkovuotoa ja muutama päivä sitten tuli vaaleanpunaistakin ja silloin luulin menkkojen alkavan, mutta eipä sitten alkaneetkaan. Kaiken värinen vuoto kuuluu asiaan, kunhan nyt ei ihan verta tuu (vaikka sekin voi olla normaalia)...

Nyt pitää lähteä hiihtämään tuon esikoisen kanssa, täällä sateleekin vähän lunta ja on pakkasta pari astetta.

Teeu 4+0
 
Ensi vuosi onkin karkausvuosi. Kaikki nettilaskurit ei varmaan näytä sitä lasketussa ajassa? Neuvola varmastikin ottaa sen huomioon. Itse olen käyttänyt vau.fi:n laskuria, ja jos oikein laskin niin se huomioi asian. Vaikka eihän tuollaisella päivän heitolla niin ole väliä.

Krumeluu: Minulla on superpitkät kierrot ja olen molemmissa raskauksissa päässyt neuvolan kautta heti varhaisultraan, jotta laskettu aika voidaan määrittää. Itse olen bongannut oviksen ja siitä laskettuna ultra on ollut 6+ viikolla. Molemmilla kerroilla omat laskut piti hyvin paikkansa.
 
Täällä onkin krumeluun lisäksi tosiaan muitakin "tuttuja" tuolta kuumeilupuolelta. Onpa kivaa! :)

Alaselkäkivut: Ne voi tosiaan olla JOSKUS myös huonomman merkki, mutta ei aina tietenkään. Minulla oli jomottelua/kipua vatsan lisäksi myös alaselässä esikoisen varhaisraskaudessa, mutta kaikki meni hyvin! :)
 

Yhteistyössä