Syyskuun Söpöliinit 2012 *Maaliskuussa*

No onpas täällä ollut tosiaan kiivasta keskustelua. Hyvä sinänsä, että keskustelua syntyy, ja ihmiset uskaltavat sanoa myös eriävät mielipiteensä, se on mielestäni aina hedelmällinen lähtökohta asioiden pohtimiseen. Ymmärrettäväähän sekin on, että näin tunnepitoiset aiheet todellakin herättää niitä kiivaitakin tunteita - vaikka kukaan ei täällä varmasti ole halunnut missään vaiheessa hyökätä ketään vastaan henkilökohtaisesti. Olen itse siinä samaa mieltä, että varsinkin tunnemyllerryksissä soisi kuitenkin mietittävän, että kuinka asian ja oman mielipiteensä ilmaisee, saman asian kun voi sanoa monella eri tavalla. Yritän keksiä esimerkkiä havainnollistamiseksi (keinotekoinen ja kärjistetty, sori, eikä kuvaa omia mielipiteitäni ollenkaan :) ) : "minun lastanihan ei jätetä yksin peloissaan pinnasänkyyn nukkumaan" vai "meidän perheelle toimii mielestäni parhaiten perhepedissä nukkuminen".

:stick: Näitä aiheitahan tulee tälläkin palstalla käsiteltyä varmasti vaikka kuinka paljon, kiivaita keskusteluja on taatusti vielä edessäpäin kemikaalien, imetyksen ja eläinkeskustelujen lisäksi: esimerkiksi kivunlievitys synnytyksessä, kesto- vai kertisvaipat, milloin aloitetaan sose, sose vai sormiruoka, pinnasänky vai perhepeti, oma huone vai vanhempien kanssa, milloin hoitoon, milloin yökylään, milloin äiti voi lähteä viihteelle ekaa kertaa, päivähoito vai kotihoito... ...ja tunteikkaissa, vanhemmuuteen menevissä aiheissahan voi olla vaikea löytää sitä ymmärrystä toisin toimivaa kohtaan, eikä välttämättä ole kiinnostusta edes yrittää. Mutta, siitäkin huolimatta, toivottavasti monipuolinen keskustelu ei tyrehdy täällä pienten räsähdysten välttämiseksi. :D

Uusille tervetuloa joukkoon hurjaan ja onnittelut teillekin plussista ja hyvistä ultrakuulumisista! Monet ovat täällä tosiaan käyneet kurkkaamassa pienokaistaan, ja ihanaa kuulla, että asiat ovat kunnossa. :heart:

Väsymys täällä jatkuu jatkumistaan, eikä kunnon lämmin kotiruoka maistuisi vieläkään. On vaikea mennä ostoksille ja miettiä ostoslistaa, kun mitään oikeaa ruokaa ei tekisi mieli. Pizza, hampparit, toastit, karkki, sipsit yms. kyllä uppoaisi.

Olen nähnyt tosi sekavia ja huvittavia unia tässä viime aikoina. Pakko kertoa yksi esimerkki, kun jäi niin vahvasti mieleen: Yksi yö joku vanhempi mies murtautui asuntooni raiskaus mielessään. Huomasin hänet ja patistin miehen ja naapurin miehen ajamaan ukon pihalle. Noh, taistelun tuoksinassa tämä murtautuja otti esille jonkin etälamauttimen tapaisen, ja alkoi tussauttelemaan sillä minua. Minä mietin hädissäni, että tekeeköhän tämä mitä vahinkoa vauvalle, ja anelin mieheltä hänen lopettavan terveydellisistä syistä. Järkeilin kuitenkin, että en voi kertoa hänelle olevani raskaana, ties miten perverssi siitä innostuu, joten valehtelin, että minulla on oksennustauti. Mies kavahti tätä ja alkoi tekemään lähtöä, jolloin kysyin, että nytkö hän unohtaa raiskaussuunnitelmansa. "En unohda, siirrän suunnitelmia vain parilla päivällä eteenpäin", sanoi mies. Sain sitten miehen ollessa jo ovella napattua häneltä sen etälamautinlaitteen ja aloin tussauttelemaan vuorostani häntä. Heräsin. :popcorn::LOL: Aikamoista.

Minullakin on alkanut usko hiipumaan raskaana olemisen suhteen: jotenkin sitä taas on alkanut epäilemään, että onko sitä ollenkaan raskaana, vai kuvittelenko vaan koko homman. Joitain hiljaisia liikkeitä olen tunnistavani päivittäin, mutta en mene vannomaan, että ne olisivat oikeasti liikkeitä, eikä se poista tuota epätodellisuuden tunnetta raskauden suhteen. Neuvola on kahden viikon päästä, jospa siellä kuunneltaisiin sydänäänet, ja saisin taas mielenrauhan hetkeksi.

Nyt toivotan hyvää viikonloppua ja hyviä vointeja!

Krumeluu rv 14+3
 
kaktuspiikki niin, siis kyllähän tuo munkin tulos tosiaan on normaali, mutta jotenkin olin etukäteen ajatellut et se on varmaan jotain 1.6 ja kun ei ollukaan, niin jotenki petyin ja pelästyin, vaikka esim. monessa paikkaa sanotaan, että 2,5mm on normaalin raja näillä viikoilla, mutta siis useimmiten on alle 2. Noh, mä nyt näköjään vaan oon tämmönen huolehtija :(

ketjuun kuulumisesta, olen kyllä itekin välillä ajatellut, että pitäiskö jättää tämä ketju ihan vaan siksi, että täällä on niiiiin paljon porukka, että täällä pitäisi oikeesti asua et kestäis perillä kaikesta. Tuntuu siis aika ulkopuoliselta usein, kun tänne kirjottelee, koska niillä ketkä täällä on paljon on vähän niinku jo omat jutut. Tai siis sillai...ite taas oon tottunut ketjuissa yleensä siihen, että tosiaan keskustellaan porukalla ja kommentoidaan toisia, mutta täällä sitä ei oikeen voi tapahtua kun porukkaa on niin sikana ja tuntuu, että vähän niinku yksinpuhelua harrastais. Mut se ei siis ole kenenkään vika, enpä mä täällä itekään erikseen ketään kommentoi just siks, ettei kestä perässä kuka kirjotti mitäkin.

Mut juu, semmosta se on :)
 
Ohhoh, kylläpäs täällä on ollut vilinää ja tapahtumaa tälle päivälle.. Nää aiheet on kyllä sellasia, että niistä saadaan hyvät keskustelut aikaiseksi, kun joillain ihmisillä on asioista niin vahvat mielipiteet. Ei täällä voi kenestäkään sanoa, että on oikeassa tai väärässä, joten älkää ihmiset hermostuko.

Niinkuin Syrän jo sanoikin, täällä tosiaan on ihan hirmuisesti porukkaa ja yhden päivän aikana saattaa tulla useampi sivu uusia kommentteja. Olisi kiva onnitella hyviä tuloksia np-ultrasta saaneita ja toivottaa tervetulleiksi uudet keskustelijat, mutta kommenttien luvun jälkeen ei jää ketään yksittäisiä mieleen.

Bilettämisestä: On ollut jo jonkun aikaa suunnitteilla yhen kaverin kanssa lähteä ulos tanssimaan, siis ihan vaan tanssimaan. Ei oo tullu käytyä missään sitten uuden vuoden. Tietty ennnen siihen juhlimiseen kuulu alkoholi osana mukaan. Mutta voi sitä hauskaa pitää raittiinakin hyvässä seurassa. Hassua että tämä juhliminen tuli juuri nyt puheeksi, olin tänään nimittäin firman pippaloissa. Vähän jännitti alkuun, miten onnistun salaamaan raskauden (firman juhlat ovat tyypilliset kosteat..). Mulla kävi hyvä säkä, kun tarjolla oli kannellisia pahvimukeja, niin pystyin siitä juomaan koko illan (tai no tulin jo kasilta kotiin..), eikä kukaan huomannut mitään, vaikka täytyin lasia limulla, mehulla tai vedellä :) Hieman nauratti, kun muutamilta kuskeilta kysyttiin, eikö he muka mitään juo ja lähtiessäni bileistä yhen työkaverin kanssa samaa matkaa, häntä jo onniteltiin raskaudesta, kun luulivat että ei ole mitään juonut ja niin aikaisin kotiinkin lähdössä :D Todellisuudessa oli juonut 4 lasia viiniä. Aika pelottavia noi firman bileet, kun kaikki taitaa kyttäillä toisten juomisia.
 
Täällä olisi vielä yksi uusi syyskuun söpöliiniä odottava. LA 16.9
Minttu30' ensimmäinen, Jorvi

Etsin keskustelun, koska halusin tiedustella että onko muilla ollut pahoja painajaisia tai todella mieleenpainuvia ja häiritseviä unia? Olen viikon verran herännyt joka yö johonkin uneen jotka jäävät vaivaamaan tai häiritsevät niin ettei enään uskalla nukahtaa. Toivottavasti tähänkin löytyy joku raskaus-selitys etten lopullisesti ole muuttunut tällaiseksi
:)
Ihanaa odotusta kaikille!
 
Harmi joka tapauksessa Milla jos lähdet. Miettisit vielä, kyllä tänne kaikki mahtuu mielipiteineen, yhtä lailla muut kertoi omasta elämäntavastaan ja mielipiteistään kuin sinä, mutta tietysti itse teet niin kuin haluat :)

Unista, Vanilla Whip, aikamoinen uni, kaikkea sitä mieli kehittää. Itse näin unta, että synnytin tummaihoisen lapsen, se oli poika ja todella iso ja en yhtään tykännyt siitä ja olin kauhuissani ja peloissani, että miten siitä tollanen tuli :D Meillä kummallakaan ei siis ole mitään ulkomaalaista syntyperää vaan ihan supisuomalaisia ollaan.

Niin ja varsinaisesti siis baariin ei tee mieli, mutta ai että työviikon jälkeen perjantaina viinilasi tai saunan jälkeen se kylmä siideri maistuis! Sitä kaipaan kovasti, mutta eipä tuo auta kuin olla ilman...

Guitar 15+3
 
Viimeksi muokattu:
No niin, vihdoinkin tänään töissä kerrottu raskaudesta, tosin vasta esimiehelle. Otti asian todella hyvin ja sanoi että onpa ihan asia. Kyllä helpotti omaa oloa kun sai sanotuksi!

Mantu82 onnea virasta!

Viihteelle kaipaamisesta ... Ei kovasti hinkua, olen nykyään niin väsynyt etten jaksa puolillekaan öin valvoa kun herätys on meidän neidin vuoksi aina aikainen. Lasi viiniä ruoan kanssa olisi kyllä ihana rentoutumiskeino viikon päätteeksi, mutta ei ole sitäkään kovasti tehnyt mieli. Olen löytänyt herkullisen alkoholittoman siiderin, Rekorderligin mansikka-limen, joka saunan yhteydessä korvaa alkoholilliset versiot aivan riittävän hyvin. Nams. :p

(.) Minullakin on nyt - kun ultrasta on jo pitkälle toista viikkoa - alkanut epävarmuus nostaa itseään pintaan... Ihan kuin tänään olisi rintojen ja vatsan turvotus taas laskenut tai ei ainakaan lisääntynyt edellisiin päiviin verrattuna. Liikkeistä ei ole vielä hajuakaan... ja kohtua yritän alavatsalta aina hieman tunnustella, ehkäpä se on nyt hujahtanut hieman taaksepäin kun oli mielestäni joskus selvemmin esillä. Täytyy yrittää uskoa että kaikki on kuitenkin hyvin. Toivoisin kovasti että pari viikkoa hujahtaisi ja voisi alkaa tuntea niitä elonmerkkejä kun mulla ei doppleriakaan ole eikä neuvolaa ennen kevättä.

Kommentoimatta sen kummemmin aikaisempia keskustelunaiheita, tulin samalla ajatelleeksi oman suhtautumiseni muuttumista nykyisen ja edellisen raskauden/lapsen pikkuvauva-ajan myötä. Ekassa raskaudessa olin kuin blanco paperi ja imin kaiken mahdollisen tiedon minkä irti sain ja kuuntelin loppumattomia neuvoja ...pää meni ihan pyörälle eri vaihtoehdoista. Tuntui, etten osannut luottaa enää omiin vaistoihini lapseni kasvatuksessa vaan suoritin ns. oppikirjasta mikä näin jälkikäteen ajateltuna tuntuu huvittavaltakin. Nyt olen jo selvästi rennompi asenteeltani ja aion tämän vauvan kohdalla yrittää suodattaa huomattavasti enemmän tietoa ja ennen kaikkea toimia oman vaistoni varassa. Tämä siis vain omana huomionani siitä, miten äitiys kasvattaa ja koko ajan oppii itsekin lisää itsestään, jännää :)

kai se on mentävä nukkumaan kun aamulla taas tulee kirottua liian myöhään kukkumista... öitä!

syksyn taimi ja papunen 13+4
 
Tulen ihan nopeasti tänne päivittämään.

Mulla on viimeiset viikot olleet jotenkin todella (siis ihan "normaalielämäänkin" verrattuna TODELLA) seesteisiä. Olo on luottavainen ja tyyni ja jotenkin tuntuu että nyt haluan olla tämän raskauteni kanssa ihan "itsekseen" ja jakaa miehen ja muiden läheisten kanssa nämä hetket.

Ei ole tuntunut siis kovin luontevalta tulla tänne kommentoimaan tai kertomaan kuulumisia. Jonkun verran olen käynyt lukemassa kyllä juttuja täällä.

Tuntuu että aivan alkuraskauden aikana mulla oli järjetön vertaistuen ja tiedon tarve ja jano ja sen takia tänne liityinkin. Nyt tilanne on kuitenkin sellainen etten enää samalla tavalla tarvitse tätä palstaa.

Pysyn silti tietenkin mukana listoilla ja käyn katselemassa kunkin kuulumisia aina silloin tällöin. Ja jos mun mieli muuttuu niin palailen taas aktiivisemmin mukaan.

FB:n ryhmän uudet jutut tulee katsottua läpi ja sinne saatan herkemmin kommetoidakin.

Olette ihania naisia kaikki. :heart:

Vetäydyn nyt siis vähän takavasemmalle toistaiseksi.

Piikikäs ja Korak 12+5
 
Huomenta mammat!

Minttu30: Tervetuloa! Mulla oli edellisessä raskaudessa paljon ihan kamalia painajaisia. Usein niissä joku hahmo tuijotti minua sängyn vieressä enkä pystynyt puhumaan tai liikkumaan. Unet olivat sellaisia "valveunia", eli luulin herääväni sängystä, vaikka siis se olikin vielä unta. Jouduin myös usein nipistämään itseäni unessa, että heräisin, koska pelotti niin kamalasti. Eli siis tosi kummallisia unia... Tässä raskaudessa painajaisia on ollut vasta pari kertaa. Olisi kyllä mielenkiintoista tietää, mistä raskausajan painajaiset johtuu.

Tylsää Milla84 jos lähdet! Se just tekee palstasta mielenkiintoisen, että kaikilla on eri näkemykset.

pienisieni tänään 13+0 !!
 
meikkaus,hiustenvärjäys,korvike,purkkiruoka- keskusteluun aijon sen verran osallistua,että jos on tarvetta meikata niin meikkaan, jos on tarve (ja on tarve) värjätä hiukset niin värjään. Lapseni sai korviketta elämänsä ekan vuoden imetyksen epäonnistumisen takia ja söi myös purkkiruokaa 1-vuotiaaksi ja ihan on täysin terve pikkupoika :) Jokaisella on omat mielipiteensä näihin asioihin ja se mielipiteiden eroavaisuushan on vaan elämänrikkau! Joten jos toiset on sitä mieltä,että esim. korviketta ja purkkiruokia antamalla "myrkytän" lapseni niin he on sitten sitä mieltä,ite tiijän,että totuus on ihan jotain muuta. Kaikki taplaa tyylillään:LOL:

viihteelle pääsy menokenkää vipatti ihan hirmusesti alkuraskauden ajan, mutta sitten kävin kuskina kavereille ja siihen tyssäs vipatus. Ei vaan jaksa.

oireet hävis oikeestaan rv 9 paikkeilla ja nyt tässä sitten vaan odottelen,että liikkeitä tuntus joskus,että sais tän raskauden tuntumaan oikeelta. Nyt on vaan sellanen "normaaliolo". Epäuskoa on kyllä ilmassa melkein päivittäin, mutta josko se tästä vielä todelliseksi muuttuisi.

Ketjuun kuulumisesta oli ollut puhetta ja itsekkin mietin,että jaksanko tänne hirveesti kirjoitella, sillä tää on niin aktiivinen ketju,että jos oon päivän pari poissa niin saa lukea sivutolkulla tekstiä ja millään ei ennätä omia juttujaan väliin kirjoitella. Esikoisen aikaan olin myös tämmösellä palstalla ja siinäkin oli kyllä työn ja tuskan takana pysyä mukana, mutta sillon se kuitenkin vielä onnistui kun ei ollut tuota yhtä viikaria jaloissa pyörimässä. Kaitpa sitä aina toisinaan käy tänne kirjoittelemassa....

Uusille tervetuloa:flower:

Nyt jos sitä hilais tän epäuskoisen pyllynsä tästä tuolista ylös ja lähtis käymään kaupassa ja sitten opiskelun ihanaan(?) maailmaan.

Rae 13+5
 
Huomenta.

Ihan pikaisesti vain kommetoisin noihin hupsuihin uniin. Itellä ihan hulluja unia, siis todellla omituisia, rv nyt 14+5 . Mulla helpotti tieto että on hyväksyttävä oma pelko ja tunne avuttomuudesta, kun ottaa vastuun pienestä ihmisestä. Kun sisäistin sen, aloin varmaan työstää sitä, ja unia on edelleen mutta en ihan niin sairaita :D

Tämä varmaan niinkuin moni muukin, yksilöllistä, mutta ainakin mulla tepsi :)

Olen stalkkaillut jo aika kauan palstaa, ja saanut tosi paljon apua ja tukea täältä. Mukava huomata ettei oo maailman ainoa nainen joka on raskaana, joka on väsynyt ja v-tunut.

Noihin meikki ja piltti juttuihin en viitti ottaa kantaa sen kummemmin. Ite oon aina käyttäny meikkiä ja teen sitä koko odotusajankin. Samoin värjään tarvittaessa tukkaa. Syön mitä tekee mieli ja olen miten huvittaa. Kun minä voin hyvin, on pikkusenkin parempi olla.

Mutta kukin tyylillään :) Pikkuselle aion ruokia valmistaa jonkin verran ite, jotain ostettuna. Molempi parempi, pääasia ettei vaavi kuole nälkään :)

Ihanaa lauantaita <3
 
unet on ihan hulluja tääläkin! varsinaisia painajaisia en oo nähny,mutta millon on hirveetä äksöniä krokotiileineen ja dinoineen ja välillä taas sellasta K-18 matskua että huhhuh :whistle: :ashamed:
viime yönä olin muka ultrassa ja mua ultras meidän eläinlääkäri :O :LOL: mielenkiintoisia öitä siis!

kaktuspiikki 14+0 Poks,Poks
 
Huomenta:ashamed:
Täälä nyt vasta herätty :p eileen mentiin kaverin työ ja kotona oltiin vasta 01:00 ja tyytyväisin mielin nukuin sitten niin pitkään kun vain pystyin :)

Täälä kans nähty ihan hurjia ja outoja unia ja tyyliltään niitä K-18 :whistle: ja sitten herään aamulla ihan kiimaisena, hyhhyh :) hah
Kovin pelottavia unia en oo nyt nähnyt paitsi silloin ekaan neuvolaan mentäessä näin ilkeästä neuvolatädistä unta:LOL: Mutta siis kaikki unet on tosi sekavia ja niissä tapahtuu monta eri asiaa, muistan kyllä unet selvästi mutta ilman ääntä, ja nyt harmittaa kun viime yönä näin unta missä oli miehen siskon 2 vuotias poika ja se sanoi siinä jotain todella nasevaa että nauroin lattialla siinä unessa, ja nyt en saa päähäni mikä se lause oli :(

kakaa ja toukka 13+3
 
Reissusta palattu, ja oksentaminen jatkuu. Ei siis mitään uutta täällä päin :D
Kiivas on ollut keskustelu kiivaine mielipiteineen. Tykkään, mutta muistetaan ettei elämä ole aina niin mustavalkoista :)

Menhit ja Touho 13+4 :heart:
 
Minttu30: Tervetuloa! :wave:

Kaktuspiikki: Mahtavaa, että tunnet jo liikkeet!

No nyt oon saanut tartuttua tuumasta toimeen! Kävin perjantaina 5km kävelyllä ja eilen (RÄNTÄSATEESSA) 8km kävelyllä. Viimeiset 2km tuntui ikuisuudelta. :p Nukuin viime yön paremmin kuin minään yönä raskaaksi tulon jälkeen! Ehkäpä liikunta on ratkaisu uniongelmiin.

Paino on noussut 5kg!!! Aarrgh! Silti vaatteiden osalta ei tunnu, eikä muutenkaan, että niin paljon olisin lihonnut. Lähinnä vain maha ja rinnat on kasvaneet. Sisko tuumasi, että turvotuskin nostaa painoa, eikä ole varsinaista lihomista. Kuinkahan paljon painonnoususta siis voisi olla muuta kuin oikeeta läskin lisääntymistä... :/ En ymmärrä muutenkaan miten noin paljon on voinut painoa tulla. :ashamed: En todellakaan mässäile ja herkuttele.

Muuten olo hyvä. Mulla ei ole ollut koko raskausaikana pahoinvointia.

Huomenna poksuu!
Minnianna ja Tirri 14+6
 
Kovin on kärkkääksi täällä keskustelu mennyt. Itse jo neljättä odottaessa on oppinut, että kaikki aina mene niin kuin suunnitellaan. Kaikkea "ei niin terveellistä" ei voi välttää vaikka kuinka haluaisi. Meillä on imetetty ja tehty itse ruokia silloin kun imetys on onnistunut ja ruoka on onnistunut kätevästi tehdä kotona. Vanhin lapsemme ei rintaa tykännyt/osannut syödä kunnolla ja korvikkeet meni rinnan ohessa. Ulkomaan reissuja tehty jo lasten ollessa vauvoja ja purkkiruokia nuokin reissut syöneet. Myös kauppareissulla ja kotona on purkista ruokaa tarvittaessa annettu. Hyvin on kaikki hengissä selvinneet ilman allergioita ja ongelmia. Meillä on jopa käytetty kertakäyttövaippoja ja myös kokeiltu kestoja mitkä ei ollut mun juttu. Olen elänyt niin raskaana kuin lasten vauva aikoina tilanteen mukaan. Kaikki tekee tyylillään. Täällä ei varmasti ole yhtä oikeaa tapaa lapsia kasvattaa. Me JOKAINEN ÄITI teemme virheitä ja "ei niitä hyviä ratkaisuja" joskus.

Muistakaa, että yhtä ihania ja tasapainoisia lapsia heistä kaikista tulee kunhan vain saavat raukkautta, lämpöä, puhtaita vaatteita ja ruokaa.

Tänään *poks* viinika ja onni 11+0
 
  • Tykkää
Reactions: Minnianna ja Kakaa
Minusta ainakin on kiva, että ihmiset kertoo erilaisia mielipiteitään, kokemuksiaan ja tuntemuksiaan :) Vaikken niistä olisikaan aina samaa mieltä. Keskustellaanhan edelleenkin kaikenlaisista asioista laidasta laitaan!

Kaktuspiikki, miltä tuntui? Sitä odotellessa, että liikkeet tuntis. Jotain epämääräistä möyrintä tai kuplintaa olen välillä tuntevinani, mutta en voi olla varmaa, että onko se vaan esim. ilmavaivoja vai vauva :D

Koitan ottaa nyt aika rauhallisesti, kun pientä tiputteluvuotoa on vieläkin, onneksi ihan vähän ja vanhaa vertaa. Ehkä sitä kävelemään kuitenkin vois lähteä, kun aurinko paistaa niin nätisti.

Guitar 15+5
 
  • Tykkää
Reactions: Pikku myy<3
no se tuntu vähä siltä kuin kala ois käyny nypläämässä..tiijättekö?! :D sellanen "naputus". ja se on tuntunut tänään pari kertaa kans! oon aika varma että se on vauva,koska nyt ei ole ollut ilmavaivoja! :D
en tiijä meinaako että lapsivesi on edelleen vähissä kun kerta nyt jo tunsin ne... jospa ei! esikoisen aikaan ne liikkeet tuntu alussa kans sellaselta kalan nyplyyltä niin helppo tunnistaa.

kaktuspiikki 14+1
 
Kuulostaa jus hauskalta toi kuvaus! Varmaan aika osuva =)

Minnianna, painosta, mullakin noussut 5 kg... Aiemmin kirjoittelinkin, että oon tästä vähän kauhuissani, että miten jo nyt noin paljon. Syön normaalisti aika lailla niin kuin ennenkin, eikä tunnu sillä tavalla, että olis kauheesti läskiä tullut. Vatsa nyt on kasvanut ja rinnat aika hurjasti, entisestä DD -kupista varmaan sinne G -kuppiin, en yhtään tykkää, ne kun jo aika painavat ja tiellä. Katson kyllä, mitä suuhun pistän, mutta ei tässä mitään laihduttamaankaan tai ruokaa liikaa kyttäämään saa alkaa, että pikkuinen saa tarvitsemansa.

Guitar 15+5
 
Viimeksi muokattu:
HupsKeikkaa mikä urakka lukea monen päivän jutut taas kerralla :O Aloitin eilen, enkä viitsinyt kommentoida kun en jaksanut lukea juttuja loppuun, tänään sitten taas virkeämmillä aivoilla luettu.

Aloitin siis viikko sitten työt päiväkodissa ja arki on vienyt sen verran mukanaan ettei ole paljon tullut konetta availtua.

Kiivasta keskustelua olette käyneet. Itse en ota kantaa omilla mielipiteilläni itse aiheisiin. Mutta muistuttaisin kaikkia että asioita voi tuoda esille monella eritavalla ja etenkin näin keskustelupalstalla jos haluaa hyvän ilmapiirin säilyvän, on hieman mietittävä ettei kirjoita liian kärkkäästi - samoin voisi miettiä että kannattaako ottaa niin henkilökohtaisesti toisten mielipiteet.

Itse näin kolmatta lasta odottavana ja jo 11 vuotta äitinä olleena on oppinut että asiat ei kuitenkaan mene aina niin kuin haluaisi tai toivoisi tai yrittäisi. Voi olla ettei itse tehdyt soseet vauvalle maistukaan, imetys voi epäonnistua, perheessä voi olla monta lasta jolloin kestovaippojen peseminen tuntuu liian aikaa vievältä hommalta. Lista on loputon. Ihmiset on erilaisia ja hyvä niin.

Moni ensimmäistään odottava tulee myös huomaamaan että maailma on pullollaan erilaisia suosituksia ja tutkimuksia siitä mikä olisi parasta lapselle. On vain löydettävä se oma tie kulkea äitiyttä eteenpäin :heart:

Jos muihin aiheisiin :) Raskaus menee tällä hetkellä hyvin sivullisena osana elämässä. Vointi on normaali, pahoinvoinnit on loppunut viikkoja sitten, väsymystä ei sen enempää kuin normaalistikaan, maha ei paljon ole kasvanut, omat vaatteet menee päälle - Onneksi näin viime yönä ihanaa vauva unta, tuli taas raskaus päällimmäiseksi mieleen. Imetin siinä 2 viikon ikäistä tyttövauvaa :heart: Ensi viikolla on nt-ultra, välillä tulee mieleen että mitäs jos kaikki ei olekaan hyvin (etenkin kun on näin oireetonta) Pitäisi soitella myös neuvolaan hb:n tuloksia. En ole vielä edes käynyt labrassa antamassa pissanäytteitä :ashamed: Ei vain muista koskaan.

Adora ja Ruu 11+5
 
Tänään viikkoja 13+0 :heart: Toisaalta tuntuu, että aika on mennyt tosi nopeesti, mutta toisaalta odotan ihan hirveesti, että liikkeet alkaisi tuntua ja mahasta tulisi semmoinen söpö pieni vauvamaha, miltä se välillä kyllä jo näyttääkin jos oon just syönyt/turvottaa.

Perjantaina oon viimeksi oksentanut, silloin tuli yhtäkkiä ihan hirveen paha olo ja vatsa tyhjeni kokonaan :x Viikonloput on siitä ihania, että saan aamuisin nukkua aina pitempään, mies nousee lasten kanssa ja sitten kun mä nousen, niin menee mies vielä nukkumaan. Jos ei ole aamupäivästä/heti päivällä mitään erityistä menoa/tekemistä. Tänään käytiin uimahallissa ja oli kyllä ihanaa! Vaikka se aina väsyttääkin.

Huomenna alkaisi koulu taas 3 viikon tauon jälkeen :O Vähän jännittää, että miten väsynyt sit oon iltaisin jne. Mut oonhan tässä saanutkin jo levätä, luulisi, että ihan tarpeeksi!!

Sitten vielä noihin mielipideasioihin :ashamed: Ton mun viimeisimmän kirjoituksen jälkeen oon miettinyt, että miksi mulla se verenpaine niin kauheesti nousi, tulin myös siihen tulokseen, että se oli nimenomaa se tyyli, joilla asiat esitetään! Niitäkin on niin monenlaisia. Yritän nyt sanoa, niinkuin moni muukin on jo sanonut, että munkin mielestä myös keskustelupalstalla pitäisi pystyä miettimään sitä kirjoitustyyliä ja tapaa, jolla ne mielipiteet kirjoittaa, jos siis haluaa, että ilmapiiri pysyy hyvänä :)

Tylsää, jos joku nyt tästä syystä tämän ketjun jättää :(

Viihteelle ei tee yhtään mieli, kun olo on mitä on ja väsymys kovaa. Muistan, kuinka muakin ärsytti silloin kun aloin esikoista odottaa (19v.), niin eipä ne kaverit kauheesti soitelleet ja mukaan pyytäneet, mihinkään :kieh:

Oon kauheesti miettinyt ensi kesää, ennen, kuin tiesin, että oon raskaana, niin lupasin mennä kotihoitoon kesäksi töihin (olen ollut siellä parit kesät ja viime vuonna sen 7kk). Nyt vaan oon työkavereilta kuullut, että siellä on tosi rankat listat ja kauhea kiire koko ajan. Ja kokemuksesta tiedän, että kesät etenkin on haastavia, kun vakkarit on lomilla ja sijaiset pyörittää arkea... Sitten siinä helteessä ison vatsan kanssa pitäisi mummoja/pappoja suihkuttaa ja osa paikoista on muutenki fyysisesti rankkoja. Pystynkö siihen ja jaksanko sitä? :O Nyt pitäisi alkaa etsiä muuta työtä, jos siihen tulokseen tulen, mutten kyllä tiedä, että mitä työtä sitten edes etsisin. Tuolla meidän työpaikalla moni raskaana oleva joutuu jäädä sairaslomalle, kun työ on niin rankkaa.

Jes, kohta tulee idols :D

Peppi85 + salainen 13+0.
 
Viimeksi muokattu:
Olen samaa mieltä adoran kanssa koskien keskusteluja täällä!:)
Aion olla diplomaattinen toiminnassani täällä ja toivon että täällä keskustelu voisi jatkua positiivisella mielellä ja kaikilla olisi turvallinen olo tänne avautuessaan omista asioista tai valinnoista.:)
Liikkeistä:Kaktuspiikki, ihanaa et säkin oot tuntenut liikkeitä.ne rauhoittavat mieltä:heart: Ja ei se siitä veden mahdollisesta vähyydestä johdu että ne liikkeet tuntuu jo noilla viikoilla.tuntu minullakin esikoisesta!Ja nyt tosiaan rv. 12+4 ja oon tuntenut liikkeet jo reilu viikon..Alkavat tuntua jo aika napakoilta jotkut muksautukset ja siis aivan selviä vauvan liikkeitä!:)nyttenkin käy kova myllerrys ja nypläys käynnissä, mitäköhän lie säätää siellä!:D
ilmavaivoja eivät todellakaan ole jos joku sitä miettii, erotan ne kyllä toisistaan.

Saatiin tänään pilkkireissulla 5 ahventa:)
 
  • Tykkää
Reactions: Yeppee ja Kakaa
Sen verran vielä kemikaalikeskustelusta, että aiemmin mainitsemani dokumentti Kemikaalikuorma näyttää tulevan telkusta ensi viikon torstaina 15.3 klo 22 Yle Fem (suomeksi teksti) ja sen jälkeen Areenalta katsottavissa. Jaan tän, kun ainakin tykkäsin siitä, että Vanilla Whip jakoi sen lasten ruokia koskevan linkin.

Guitar
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa ja Yeppee

Yhteistyössä