Syyskuun Söpöliinit 2012 *Maaliskuussa*

Vanilla Whip: Kiva kun sanot mielipiteesi ääneen. Ihana kuulla, että joku muukin ajajattelee kanssani samalla tyylillä. Hetken jo tuossa mietin, että en kuulu tähän porukkaan ollenkaan ajatuksineni.

Meillä siis syödään luomua ja eineksiä ei osteta ikinä. Ruoka tehdään itse niin aikuisille kuin lapsillekin. Purkkiruuat ovat mielestäni kauheata evästä enkä niitä voisi syöttää edes koiralleni :D Toki onhan ne tyhjää parempia. Jos ruoka säilyy kuukausia jopa vuosia purkissa niin se tuskin on ok!? Myös äidinmaidonkorvike on sellaista etten lapselleni voisi sitä juottaa. Haluan painottaa, että nämä ovat vaan minun mielipiteitäni, eikä kenenkään toinna hernettä nenäänsä vetää.

Nuo ilmansaasteet on pahoja ja niille ei kukaan mitään voi, varsinkaan jos kaupungissa asuu. Mielestäni kuitenkin ihminen pystyy aika paljon itse vaikuttamaan siihen miten elää ja sitä kautta myös omaan terveyteen vaikuttaa. Ihmettelen sitä miten te monet täällä puhutte siitä että tämmöinen elämä on stressaavaa. Tämä on elämäntapa, eikä tämä stressaa ainakaan meitä mitenkään :) Kesällä viljellään vihannekset ja salaatit ym yrtit pellossa ja kaupasta on tietyt jutut mitä ostetaan ja sitten luomukaupasta loput. Simppeliä ;)

Monen mielestä tämä voi olla typerää humpuukia, mutta me ei osattais elää toisella tavalla! :)

Milla 12+1
 
Täällä ollaan oltu talvilomalla tämän viikkoo ja on kyllä tehny tosi hyvää :)

Meikkaamisesta ja kosmetiikan käytöstä olitte puhuneet. Mä en yleensäkään suhtaudu asioihin kovinkaan kärkevästi, eikä toivottavasti nytkään tule sellaista kuvaa... Mutta kuinka ajattelitte kosmetologien ja kampaajien raskauksia? Hehän ovat kemikaalien ja kosmetiikan kanssa tekemisissä joka päivä... Myös ulkoinen olemus täytyy heillä olla huoliteltu jo ihan uskottavuudenkin takia. Itse olen käyttänyt meikkiä (ja muutakin kuin vain ripsaria ja puuteria) joka raskauden ajan, joka ikinen työpäivä ja aion käyttää myös jatkossa. Hiuksiakin olen värjäillyt varmaan jokaisessa raskaudessa, en toki kovin usein yleensä värjää mutta kuitenkin. Enemmän olisin kaikesta muusta ympäristöstä tulevasta saasteesta huolissani kuin meikeistä ja hiuskosmetiikasta :)

Hieman oudolta tuntui myös kommentti äidinmaidon korvikkeesta... Entä jos maitoa ei tule riittävästi vauvalle? Nälässäkö sitten vai kuinka puuttuva ravinto korvataan vauvalle?

Toivottavasti kukaan ei nyt loukkaantunut kirjoituksestani, mutta en aina ymmärrä kouhkaamista kaikenmaailman tutkimuksista, koska jos kaikkia tutkimukstuloksia orjallisesti noudattaisi, eihän täällä oikeasti voisi syödä eikä tehdä muutenkaan mitään.

Jokainen menköön tyylillään. Jos haluaa kosmetiikkaa välttää, se heille suotakoon :) Jos taas haluaa kosmetiikkaa käyttää, sekin suotakoon :) Joku käyttää valmisruokia ja toinen taas ei, molemmat ok! Joku suosii luomua toinen käyttää muuta kuin luomua, ok :) Piis änd laav mammat :D

Niin ja maanantaista nt-ultraa ootellaan jännityksellä...

Koski ja Hattis 12+0 poks!
 
Tervetuloa uusille! :) :flower:

Sanon itseni irti tuosta kemikaali yms keskustelusta...:D
Alkaa tässä vaiheessa "pelottaa", kun puututaan jo äidinmaidon korvikkeeseen...: / Vaikka itse olen imettänytkin, tiedostan erittäin hyvin sen, ettei se aina ole mahdollista ja se voi käydä ihan kenelle vaan. Silloin korvike on pelkästään positiivinen asia, ilman sitä vauva kuolisi nälkäänsä. Eikö olisi melkein parempi siirtyä aiheessa seuraavaan ettei kukaan vaan syyllistä itseään turhaan...:) Tämä kommentti ei ollut tarkoitettu kenellekään negatiiviseen sävyyn, mutta eikös olla yhtämieltä siitä, että johonkin raja on vedettävä! :)
 
Kiukutteluvaroitus :attn:

Neuvolalääkäristä... mitä teillä on tehty ekalla kerralla? Itelle jäi niiiiiiiin paha mieli koko käynnistä tällä viikolla, et taijan soittaa neuvolatädille ja kysyä että oliko se joku valelääkäri :mad: Koko käynti kesti ehkä 5minuuttia, kohdun tilanteen tsekkas nopeasti, mutta ei mitään muuta, eikä sitä lääkäriä meikäläisen vointi kiinnostanut pätkän vertaa.. On viikon verran supistellut ja särkenyt päätä, siihen totesi tylysti että ei sitä voi tietää mistä moinen johtuu!! :O Oon ihan pöyristynyt vieläkin koko käynnistä. Sydänäänien kuuntelusta ei oo muuten neuvolassa edes mainittu mitään,saati yritetty kuunnella, onneksi tuli hommattua kotiin doppler alkuraskaudessa, niin pääsee kuulemaan pienen pompotuksen ja saa mielenrauhan.

ÄrrinpurrinPau~
 
Pau: Minulla ei ollut nyt lääkärikäyntiä alkuraskaudesta, kun kävin juuri niihin aikoihin varhaisultrassa. En sitten kokenut sitä enää tarpeelliseksi, eikä neuvolan th. Joskus ne käynnit tuntuu nimenomaan siltä ettei lääkäri tee oikein mitään. Toki siinä on mahdollisuus ottaa itsellä asioita esille tarpeen mukaan. Ikävää ettei sinua kuunneltu tosissaan!! : / Esikoisen kohdalla tuon käynnin kävin, silloin ultrattiin, että mahassa on elämää (käynti oli jo rv 7-8 tienoilla), kokeiltiin kohdunsuu ja muutenkin limakalvojen kunto nopeasti. Sitten vaan kysyi onko mitään mielessä ja onko ollut vaivoja. Tosi lyhyt käynti, ainut hyvä oli se ultraus! Mutta laite täällä tk:ssa niin vanha ettei sillä mitään kunnon kuvaa saanut. Juuri ja juuri sykkeen erotti.
 
Heipsan mammat!

Täälläpä käy kova kuhina tietyistä aiheista :) Mutta minäkin haluaisin vielä oman kantani todeta. Meikkaan siis itse säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta yleensä käytän sitten paljon muutakin kun ripsiväriä ja puuteria. Lisäksi käytän paljon kosteusvoiteita (olen atoopikko) ja raskauksien myötä ihoni on jopa ollut huonommassa kunnossa kun normaalisti :( Eli siis myös kortisooneja on joutunut käyttämään, mutta sitä helvetillistä kutiavaa olotilaa kyllä mielelläni niillä lievitän. Mutta että sellainen kultainen keskitie on minusta tässäkin, niinkuin monessa muussakin asiassa kohdillaan :) Olen mahdollisesti monen mielestä pinnallinen, mutta haluan näyttää "itseltäni" myös raskaana ollessa ja minusta on kiva laittaa itseään, varsinkin kun silloin tällöin kropan muutokset ahdistavat.

Tuosta korvikkeesta täytyy myös todeta, että kahden lapseni kohdalla imetys ei ole onnistunut yrityksistä ja avusta huolimatta, joten ovat olleet lähes täysin korvikelapsia molemmat. Toki haluaisin, että imetys tämän kolmannen kohdalla onnistuisi.. Mutta koska vaihtoehtoisia juomia kun nuo korvikkeet ei ole, on niitä tuossa tilanteessa pakko antaa enkä ole siitä pitkään huonoa omaatuntoa potenut :)

Minulla olisi sitten ens to se "varsinainen" nt-ultra, jännittää. Nyt kyllä ajattelin möläyttää jo kätilön nähdessäni tuosta voimakkaasti taaksepäin kallistuneesta kohdusta, ettei siellä taas turhaan alettaisi tyhjennysaikoja varailemaan. Todellakin vieläkin pöyristyttää tuo touhu. Jyväskylässä nimittäin on tapana, että np-ultra tehdään vatsanpeitteiden päältä, Hämeenlinnassa asoidessani aikaisemmissa raskauksissa ultra tehtiin alakautta. Eli pelkkä läski ei kyllä ole syynä siihen, ettei vatsanpeitteiden päältä saada ultrattua, vaan tuo kohdun asento myös siihen vaikuttaa :)

Aurinkoista viikonloppua kaikille! :)

Sophie ja murunen 11+0
 
Meikkauskeskustelu on käynyt kuumana, mutta loukkaantua ei kannata - meillä kaikilla on oma näkemyksemme aiheesta.

Koski: Mainitsit kampaajat ja kosmetologit... Itse asiassa luin kerran tutkimuksesta, missä todettiin, että kampaajien lapsilla on enemmän sydänvikoja kuin muilla lapsilla. Jatkuva myrkyillä läträäminen ei voi olla terveellistä.

Milla84: Meilläkään ei eineksiä ja purkkiruokia harrasteta, vaan kokataan kaikki ruoat itse, pääosin luomua. Imetin esikoista pitkään, eikä korviketta koskaan tarvittu. Mutta kaikilla imetys ei syystä tai toisesta onnistu, siksi korvikkeet on monelle äidille korvaamaton apu.

Nyt lepäilemään, väsyttää kovasti...

pienisieni 12+6
 
Peukutukset teille jotka viititte/pystytte käyttämään luomua ja voitte myös kasvattaa omia vihanneksia ym.
Kaikkihan siihen ei pysty jos asuu rivarissa tai kerrostalossa tai sitten ei muuten vaan ole viherpeukalo. Yleensä luomutuotteet ovat hieman kalliimpiakin kaupoissa,joten joillekkin se voi olla rahallinenkin kysymys. mutta hienosti nykyään kaupoista saa kaikkea luomua!
Itse ostan vihanneksia pakkasesta,tykkään sikana niistä vihreistä pavuista! joka aterialla meillä on kasviksia lisänä. Toki sitten syksyllä porkkanat yms muut sesonkikasvikset ostan tuoreena. Kurkkua ja tomaattia ostan päivittäin ja ne katon että on suomalaista,tosin joskus oon "sortunu" halvempiin espanjalaisiin tomaatteihin. Ei meillä ainakaan vielä kasva kolmatta kättä ja sormia on normimäärä :)
Lihan katon kans että on suomalaista,erityisesti kana. Onpa tainnu pari kertaa olla tanskalainen joulukinkku.
Nyt kun asutaan omakotitalossa,jossa valmiina iso kasvimaa,ajateltiin laittaa siihen muutama rivi perunaa kokeeksi. 3 omppupuuta löytyy ja pari rehottavaa marjapuskaa,siinä meidän luomuviljelmät!

Joten luomua tai ei,minusta on pääasia että kukin tekee niin kuin itestä tuntuu hyvälle!

Mahtavaa viikonloppua!:wave:
 
Täällä käy taas keskustelu kuumana :D Mä en tiedä, miksi mun verenpaine nousee aina, kun meuhkataan niistä omista valinnoista ja pidetään niitä ns. täysin oikeina ja muut tekevät lähes syntiä, jos toimivat toisella tavalla. Jotenkin nään vaan punaista. Siis keskustelua pitää löytyä ja mielipiteitä on monia, mut jostain syystä nämä aiheet, mistä tässäkin ketjussa on paljon keskusteltu, on olleet mun mielestä osaksi kovinkin syyttäviä, vaikka kaikki onkin kirjoittaneet, että eivät kohdista mielipiteitään henkilökohtaisesti ketään kohtaan...

Jossain vaiheessa menee mun mielestä vaan liian pitkälle. Ja tässä keskustelussa munkin korvaan särähti tuo korvikkeen haukkuminen. Vaikka sen jälkeen sanottiinkin, ettei kenenkään tarvitse siitä hernettä nenään vetää. Pieni herneenmuru taisi sinne kuitenkin mennä :whistle: Hups. Itse onnistuin imettämään lapsiani 3kk ja sen jälkeen jouduin imettämisen lisäksi antaa korviketta. Oon jälkeenpäin miettinyt paljonkin, että olisinko sittenkin onnistunut, jos olisin sitkeästi vaan huudattanut lapsiani ja tarjonnut ainoastaan rintaa. En tiedä. Tulevan vauvan kanssa haluan todella panostaa imettämiseen ja haluaisin todella, että se tulisi onnistumaan ja pystyisin imettää ainakin sen puolivuotta, mahdollisesti enemmänkin. Kärjistettynä voisin kuitenkin heittää, että omat lapseni ovat säilyneet korvikkeiden avulla hengissä, että en menisi korvikketta tai sen antajia "tuomitsemaan" ;) Enkä kehtaisi ääneen tuomitakaan. Joskus se vaan on PAKKO antaa sitä korviketta. Kiitos, aamen. Ja anteeksi.

Kai mä nyt itsekin rupesin sitten vauhkoamaan, mutta kuten jo alussa totesin, verenpaine nousi sen verran, että... :D Heh.

Oon joka raskauden kohdalla meikannut, perus ripsarit + kulmakynän käyttö (mun ripset ja kulmat on valkoiset ja KYLLÄ, haluan laittaa niihin väriä, jos johonkin olen menossa). En ole kuitenkaan joka päivä jaksanut meikata, kun kauppaan voin hyvin mennä ilman meikkiäkin. Nyt en varmaan hiuksia värjää, kun ne vaalenee muutenkin, kun aurinko alkaa paistaa enemmän ja enemmän. Muistaakseni olen kummankin pojan aikana ainakin kerran raitoja laittanut.

Meidän pojat on perusterveinä olleet aina, kummallakaan ei ole mitään allergioita, ei ihottumaa jne. Voihan se olla, että allergiat iskevät sitten aikuisiällä ;) Jää nähtäväksi. Koska meillä syötiin purkkiruokiakin kaiken muun pahan lisäksi.

Mulle se on ihan samantekevää, mitä muut tekevät meikkien, hiusten värjäämisten, korvikkeiden, purkki/einesruokien jne. kanssa. En ajattele pahaa niistä, jotka näitä käyttävät, mutten nosta jalustalle niitä, jotka eivät käytä. Tupakointi, alkoholi ja huumeet on sellaisia, joita en hyväksy. Mutten ole tupakoitsijoillekaan nyrkkiä mennyt heristämään, tai edes ääneen sanonut (ainakaan henkilökohtaisella tasolla), etten sitä hyväksyisi.

Eipä mulla sitten muuta. Johan se verenpainekin laski, hehee :LOL:

Meillä on ensimmäinen neuvolalääkäri vasta joskus viikoilla 22.

Peppi85 + salainen 12+5.
 
Apua kun täällä on käynyt keskustelut kuumana! Minä pesen käteni :) Kukin taplaa tyylillään ja ihana että maailmaan mahtuu erilaisia ihmisiä, olisihan tämä muuten tosi tylsä paikka :) Pääasia että jokainen hoitaa lapsensa parhaansa mukaan, lapsilla ei ole nälkä, ovat puhtaita ja saavat PALJON SYLIÄ JA RAKKAUTTA!! Enempää en kommentoi eineksiin, korvikkeisiin, meikkailuihin enkä muihinkaan, pysyn diplomaattisena!

Täällä odotellaan kovasti maanantain nt-ultraa ja jännitetään pysyykö la samana vai vaihtuuko, oli nimittäin niin epäsäännöllinen kierto vielä edellisen synnytyksen jäljiltä. Juuri kuuntelin kotidopplerilla pikkuisen sykkeitä ja hyvin kuulosti voivan, ihana laite tuo doppleri :)

Esikoinen meillä siis täyttää loppukuusta 1v ja itse olen vuosimallia -88, mies -86 eli suhteellisen nuori perhe ollaan. Joku sitä kyseli, että minkäikäinen esikoinen on, en muista nimimerkkiä :) Toivon kovasti että toinen pieni olisi yhtä helppohoitoinen, rauhallinen, hyvä syömään ja hyvä nukkumaan kuin esikoinen, mutta ei taida salama iskeä kahta kertaa samaan paikkaan...? xD

Nyt taitaa napero alkaa heräillä päiväuniltaan, mukavaa päivänjatkoa kaikille! :)
 
Noniin nt-ultra takana. Tehtiin vain vatsan päältä, tosin näkyi kyllä ihan hyvin. Turvotusta 1,9mm ja kuulemma "normaali", kun suunnilleen 1-2 välillä on yleensä tulokset. Sanoi, että jos rupeis olemaan esim. 2,5mm niin sillon alkaa yleensä jo hälyttelemään. Itse aina luulin, että raja on 3mm! No tietääpähän nyt tämänkin. Jotenkin vaan hassua, et vaikka sillä ei kuulemma ole väliä mitä se arvo on, kunhan on normaalin rajoissa, niin silti mulla ois huojentuneempi mieli, jos se olis ollu vaikka 1,6mm...Aika kauan se joutu mittailemaan kun tyyppi oli eka väärässä asennossa, mut sitten ne mittaustulokset vaihteli 1,5-1,9mm:n välillä, joista sitten tuo 1,9 valittiin lähtemään eteenpäin.
No, tottahan se tietysti on, ettei vielä voi huokaista, kun se lopputulos kuitenkin lasketaan sen verikokeen kanssa. En tiedä miten kuvittelinkin, että tuo pelkkä turvotus jo antais syytä olla huolestumatta, mutta näköjään tässä pitää vielä jännittää alkuviikko, että kuuluuko soittoa jos yhteenlaskettu riski on olemassa. HOHHOI. Ei oo tunnelmat ihan niin hyvät kuin ajattelin, että ne ois. Tosin olenki ihan neuroottinen ja stressaaja muutenkin.
Katteli myös kaikki rakenteet, kaikki oli oikein mallikkaasti, sydämen läpät ja vatsanpeitteet, raajojen luut, kallon luut, nenän luut. Hauskalta näytti kun tää 6-senttinen pikkunen ponnistu kohdun seinästä vauhtia törmätäkseen toiseen seinään :D Vastasi viikkoja 12+3 ja toisessa mittauksessa 12+6, mutta ei muutettu laskettua aikaa. Nyt siis 12+2.

Mutta joo, ei kai tässä kun ootellaan sitten! En sitten uskaltanu vieläkään käydä ostamassa sitä ekaa pientä vaatetta, vaikka näin olin meinannu!

Mulla jää neuvolalääkäri kokonaan väliin siks, että viikolla 7+6 lääkäri tsekkas paikat, joten kuulemma en tarvitse nyt 13-viikolla uutta lääkäriaikaa...noh, sopii mulle.

Meikkaamisesta yms. meikkaan kyllä normaalisti edelleen päivittäin, mutta hiusten värjäystä meinasin nyt harventaa tai ts. otan vaan raitoja kunhan jaksan varata aikaa...en nyt mitenkään hysteerisesti kyllä suhtaudu noihin, mutta eipä kai siitä haittaakaan ainakaan ole, jos en juuria myöten värjäile.

Mutta nyt evästä naamariin! Ruokahalu on aika huipussaan, mutta makea ei edelleenkään maistu samaan malliin kuin joskus aiemmin.

odotteluun tuskastunut Syrän 12+2
 
Peppi85 kun luin tuota sun viestiäsi niin tunsin kuinka sydän rupesi tyksyttämään täysiä ja veri virtaamaan kehossa :LOL:

|O Ooooo kun väsyttääää, yhtäkkiä tuos kahren aikoohin iski kauhea väsymys ja tekis mieli niin lähteä jo kotia, mutta tunti vielä....

Jos nyt vaihrettaas vähä puheen aihetta, kuinka monella on tullut oloja että tekisi mieli päästä viihteelle?
Itte en oo niin mikään bilehirmu ikinä ollut ja alkoholiakaan en oo paljoa käyttänyt, mutta nyt on välillä ollut sellainen että tekisi mieli lähteä johonkin tai olla samallalailla kun tyyliin viime vuoden puolella kaveri porukassa, ja oonhan mä sinänsä ollutkin ilman alkoholia ennen raskauttakin mutta nyt vain on se että ei oikein kaverit pyytele enään mihinkään rientoihin kun olen raskaana, se vähän ottaa päähän, ja joskus oon suuttunukki oikeen kunnolla kun jotkut kaverit on vältellyt ja valehdellut olen tokaassu vaan että emmä mikään sairas oo, oon raskaana, mutta silti se sama ihminen kun ennenkin.. Ja ennenkin olen selvinpäin baarissa ollut niin miksen nyt voi.....
Joskus tulee kyllä ajateltua että tekisi mieli jotain jääkylmää lonkeroa, ja sitten huokailen että ens vuonna sitten......

Kakaa ja Toukka 13+2
 
Viimeksi muokattu:
Kiki1: Mä se kyselin sun esikon ikää. Sulla siis tulossa tosi samanikäset ku meillä :) Lisäks mulla on esikoinen jo 7v., mut toi pienempi tosiaan 16.3.11 syntyny ja nyt sit uuden la 2.9 =)

Ja kakaa siis todellakin on tehny mieli viihteelle! Mut mulla tota "viihteetöntä" aikaa on nyt jo tovi takana.. 2010 kesäkuussa oon viimeks ollu.. Sen jälkeen oon ollu raskaana ja imettäny, ni en oo päässy. Mut nyt oon menossa 17 pvä ihan ystävän luokse yöksi!! Eka yö ilman pikkuneitiä. Käydään shoppailemassa, tehään hyvää ruokaa, saunotaan, katotaan leffaa ja ennen kaikkee nukutaan aamulla yli viiteen!! ;) Sitä ootan tosi kovin!

Ai niin, joku josain vaiheessa kyseli et onko raskaudet ollu erilaisia ku oottanu eri sukupuolta olevia tai muuten. On pitäny monta kertaa kommentoida, mut unohtunu. :) Ni mulla siis kaksi tyttöä. Ekassa raskaudessa mulla esim. iho kukoisti, ensimmäistä kertaa elämässäni voisin hyvillä mielin lähteä kaupungille täysin ilman meikkiä (mitä en normaali oloissa tekis vaikkakaan iho ei mikään superhuono tavallisesti ookaan, mut ylipäänsä tykkään meikata kaupungille). Olin Todella hyvä vointinen ja koko raskaus meni vähän niinku huomaamatta. Harrastin agilityäkin koiran kanssa melkeen loppuun asti ym. Noh, tää toinen, naama rupes kukkiin heti alkumetreillä, ja pitkin raskautta oli pientä kremppaa, joskaan ei mitään älyttömän pahaa, mut kuitenkin. Vatsat tosin oli suht samanlaisia, mut ite uskon, et se johtuu enemmän ruumiin rakenteesta, miten se vatsa tulee :) Mut näin siis mulla. Nyt tää alku on muuten ollu lähes huomaamaton, lukuunottamatta vielä kauheempaa ihoa kun viime raskaudessa ja jäätävää ruoan himoa (mikä tosin kaikissa ollu :p) Näin siis mulla :) Eli raskauksien perusteella mä en itestäni kyl osais yhtään sanoa kumpi tulossa!

Sen verran vielä puutun tähän mielipidekeskusteluun, et on tosi kiva et vaihdellaan mielipiteitä ja tietenkin ne on eriäviä (oishan se tylsää, jos kaikki ois samaa mieltä..), mutta näillä palstoilla on pakko olla vähän tarkkana sen kanssa miten asian esittää. Täällä kun me ei tunneta toisiamme henkilökohtasesti, ni on kauheen vaikeeta tietää miten toinen asian tarkottaa. Ku ei näe muuta kun kirjotetun tekstin, ni siitä saa helposti ehkä turhan kärkevän kuvan, kun ei "kuule äänenpainoja" ym. Mut tää tästä myös mun osalta :)

kaarja 14+5
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa
En pysty ymmärtämään. Eikö tämä ole keskustelu palsta? Palsta jossa ihmiset keskustelee eri aiheista keskenään? Tämä nyt vaan vaikuttaa semmoselta ettei tänne saa kirjoittaa omaa mielipidettään ja sitä miten omassa perheessä toimitaan. Minä en ole itseäni jalustalle nostanut, enkä ole myöskään toisia mollannut. Minulle on aivan sama mitä muut omille lapsilleen syöttää tai juottaa. Kerroin miten meillä tehdään. Ja tuohon korvikkeen juottamiseen vielä sen verran, että maito riittää 99% äideistä ja sitten sille yhdelle prosentille se korvike on korvaamaton. Eikä nämä meidän ruoka asiat ja muu elämäntapa perustu mihinkään tutkimuksiin vaan ihan omaan tahtoon ja ajatteluun. Minusta on uskomatonta että aina pitäisi mennä massan mukana, ettei voi edes kirjoittaa omasta elämästä, koska se ei ole sitä mikä 95% on. En sano, että meidän elämäntyyli on ainut ja oikea. Jostain syystä näköjään täällä kannat älähtää vaikkei teistä ole puhuttu mitään! Edelleen nämä oli minun mietteitä eikä liity teihin muihin ollenkaan.

Minä pesen käteni nyt tältä palstalta kokonaan. Minut voi siis poistaa tuolta listalta! Tänne liittyessäni odotin keskustelua erilaisista aiheista, mutta kun täällä mammat kimpaantuu joka kerta kun sanoo oman mielipiteensä niin olen mieluummin ilman. Hyvää loppu odotusta teille kaikille!

Milla
 
Työpaikalla kertomisesta: oon tässä miettiny, kuinka kertoa raskaudesta, mutta nyt sekin murhe on takana, kun opettajanhuoneessa yksi opettajista täräytti tänään kuuluvalla äänellä, että onnea tulevasta vauvasta! Vähän siinä istuin järkyttyneenä, että kuinka tiesit?! No ilmeisesti ne oli porukalla jo ehtineet arvailla... Ehkä paras näin :) Ja muuten, sain sen viran, mitä hain, jee!

Mantu ja masuasukki (13+4)
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa
Mantu82: Sama täällä! Työpaikalla eräs naisihminen onnitteli kuuluvasti raskaudesta, eli kaikkihan ne on sit varmaan jo arvannut...Pomo onneksi tietääkin jo..:) Suuret onnittelut virasta!!!:flower: Ihana asia, tuntuu varmasti hyvältä jäädä äitiyslomille, kun on "oma paikka" johon palata. Itsekin olen nyt vakkarina, viimeksi jäin äitiyslomille sijaisena ollessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Mantu82
Kylläpäs täällä nyt on älytöntä meininkiä, porukka jo palstaa jättämässsä?! Hei come on, aikuiset immeiset... Turha "riidellä" :wave: Kärkevästikin niitä mielipiteitä on täällä nyt ilmoille heitelty, mutta ei kai nettikirjottelusta toinna suuttua?
Tai no, kukin tekee tietysti niin kuin haluaa.. Mutta jotenkin aika turhaa energian tuhlausta mielestäni. Ikävää, kovin ikävää.

Itse en ole juuri kirjotellut vähään aikaan- aihepiirit kun ovat olleen sellasia, että verenpaineeni on noussut jo lukiessa, joten parempi olla sillon kirjottamatta ettei tule niitä herneen vetäsyjä nenään- minulle eikä muille.
Mieluummin nyt vaan ihmettelen tätä mahan kasvatusta ja pientä elämän alkua ja eiköhän se kaikilla muillakin ole se ensisijainen asia. :heart:

Oli miten oli, (.) huomenna poksuu 12+0 (ihanaa!) ja ensi viikon ti nt-ultra (apua!)
Ja pahoinvointi on hippusen hellittänyt (jee!), on jo enemmän parempia päiviä. Väsymys sen sijaan on jotain järkyttävää.. Yöunille aina about klo 20. Sitte nään hurjia unia ja ramppaan pissalla. Niin ja nyt jotain viikon ajan on ollu tällästä, miehen kertoman mukaan, että nousen sängyssä istumaan klo 23-24, katon kelloa, ja kysyn mieheltä onko aamu vai ilta ja höpötän jotain muutakin ja jatkan unia.. Joka yö sama juttu. Ja itsellä ei siis mitään mielikuvaa asiasta :LOL:

hawwe & minipapu 11+6
 
Viimeksi muokattu:
Jos tämä on keskustelupalsta,niin eikös täällä ole silloin kaikilla samanlainen oikeus sanoa mielipiteensä? ihan kuin sinullakin omasi. vai odotitko että kaikki on samaa mieltä? joten suotta jättää palstaa sen takia,voi toki olla kommentoimatta jos siltä tuntuu niin kuin hawwe on tehnyt.
ei kai täällä kukaan ole ketään lynkkaamassa elämäntavan takia,en minä ainakaan sellaista käsitystä ole saanut.
noh,kukin tyylillään,edelleen.
Minusta tämä palsa on ollut mahtava,on saanu tukea sillon kun on tarvinnu,on saanu avautua omista ongelmista ja mietteistä ja kyllä,on tullu mielipiteitä! Mutta eikös se ole keskustelupalstan tarkoitus?
Täällä kuitenkin kirjottelee aika monta "hormoonihirviötä" joilla kaikilla oma näkemys ja mielipide,joten pitää ymmärtää jos räsähtää. ;) opin sen itse taannoin eräässä koirakeskustelussa :p

menohaluista eipä ole oikeestaan tullu. ehkä jonnekkin ihmisten ilmoille tekis mieli,syömään esim. Välillä tuuppaa toi isäntä ärsyttämään kun sen pitää ne saunakaljansa saada :D ei se siis juomalla juo,en sitä,toki saa tietysti ottaa mutta rupee tää veden litkiminen ärsyttämään ja tökkimään. alussa koitin juoda sitä alkoholitonta olutta saunan päälle mutta hyi saakeli mitä kissankusta!
viime viikonloppuna räsähin miehelle kun se taas ne saunaoluensa osti,että etkö vois olla ottamatta kun en minäkään saa! nyt se sitten viikolla osti vissyä saunajuomaksi :LOL:
Tokihan se raskaan työviikon päätteeksi kylmä olut maistuu,maistuis mullekkin!

mantu82 Onnea viran puolesta:flower:

syrän mulla edellisessä raskaudessa se nt mitta oli 1,7,mutta silti ihan terve tyttö olisi tullut.

huomenna poksutaan täälläkin! kaktuspiikki 13+6
 
Mun mielestä tällä palstalla on ollu hyvä henki enkä oo kokenu, että kenenkään mielipiteitä ollaan heti tuomitsemassa. Jokainen vaan kertoo oman ajatuksensa ja hei täähän on keskustelupalsta! Asioita ei kannata ottaa henkilökohtaisesti. Ja itse voi päättä mihin kommentoi ja mihin ei ;)
Itse en jaksa noihin pilttikeskusteluihin tai meikkausjuttuihin kommentoida mitään..mulla on niihin oma mielipide ja thats it :)

Mutta se siitä..

Kiitos paranemistoivotuksista..Olo alkaa hieman kohentua ja kuume on laskenut reilusti. Tänään piti kyllä käydä lekurilla ja saikkua ois maanantaille. Ja tänään sitten tytölle nousi kuume ja silmä tulehtunu.OUJEE!! :kieh: Pää sekoo jo neljän seinän sisällä ja näytän jo ihan hirviöltä!

Parina päivänä olen tuntenu alamasulla pientä kuplintaa..ihan hentoisia hipaisuja..oiskohan ne pienen liikkeitä??

No ei nyt sen kummempaa, Biba ja pikkunen 12+1 :wave:
 
Voi että... :p

mmm... Menohaluista, ei pienintäkään hinkua lähteä mihinkään. Teen "sivuduunina" hommaa jossa näen känniäliöitä ja kuuntelen sökötystä ja örinää ihan tarpeeksi. Hippaloimisesta mennyt maku kun näkee kuinka hirveässä uknnossa ihmiset on ja kuinka idiootteja ne on. Ei kaikki tietenkään mutta suuri osa. Pöh, suurempaa viihdettä olla kotona tehdä yhdessä jotain. Omalla kuistilla kesällä ihana ottaa lonkero tai pari (normitilassa), grillailla ja chillailla. aah! mutta nyt jotenkin ei alkoholia tee edes mieli saati että haluais lähteä mihkään. Kiva olla kotona :heart:

Paha olo osaa yllättää! äsken käytiin lasten kanssa kaupassa ja ajon aikana jo tuli ikävä olo ja parikertaa yskäisin ja tuntui että kohta tulee. Pääsin ulso autosta ja siihen se pitkä sylki lennähti marketin pihamaalle ihan varoittamatta, 6 vuotias poikani huuteli vaan että hupisista!! Jannu on tottunut että äippä oksentaa ja sitä ei nyt enää niin kannata noteeratakaan :LOL:

Mies tulee viikonlopuksi kotiin. Teen ylläriksi pizzaa. Ällöttää vaan tuo kokkailu, ois hyvä jos ois joku nasse päässä ettei tulis hajut heti nenään :x

Eipä kai muuta!

Ihanaa viikonloppua :flower:

Myssis rv. 11+3
 
mantu82: oikeen paljon onnea viran puolesta:flower:

Voi meitä hormooni hirviöitä :LOL: Älä ny milla lähre täältä mihinkään!!
Nyt ollaan vasta kumminkin kaikki suhkot alkukynnyksellä tässä raskaudessa ja suurin piirtein tää oli tämmöinen toinen kohu mikä on noussu kiivaaksi keskusteluksi, joten uskon että niitä kiivaita keskusteluja syntyy joka tapaukses tän odotuksen aikana ja jälkeenkin oli kyseessä sitten vaikka sää tai vessapaperi (mistähän noikin tuli mieleen) Mutta siis omat mielipiteet kuniaan!!!! ja niissä kannattaa pysyä! Olis se typerää jos me kaikki oltais niin samanlaisia ja tehtäisiin samoja asioita!! Joten pysyhän mukana ja vedetään kaikki yhressä sitten ne herne-maissi-paprika versot nenään jos on tarvesta=)

"::Kaikki eivät ole samanlaisia,
ei toistensa kopioita.
Onneksi, sillä se on rikkautta,
että kaikki ovat erilaisia
-vaikkakin saman arvoisia::"


Kakaa ja Toukka 13+2
 

Yhteistyössä