Syyskuun Söpöliinit 2012 *Huhtikuussa*

kakaa Meillä on samana päivänä rakennultra eli 7.5 !! Piiitkä aika odotella, mutta kyllä se aika tästä kuluu..

Lekurillä käyty ja poskiontelon tulehdushan siellä oli..tulehdusarvot koholla ja ab kuurin sain..Amorion nimeltään ja pitäisi sopia raskausaikana. Lääkäri määräs myös otrivin nenäsumutetta, mutta kun apteekissa sanoivat että ei sopis raskausaikana niin en sitten sitä ottanut.
Nyt oon saikulla torstaihin asti ja sit ois vielä 3 vapaata! Eli tän viikon otan sitten rennosti..
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa
Hei vaan
Kiitos äippä_88 huhtikuun pinosta :flower: Ihanan pitkällä jo ollaan!

Täällä on ihana keväinen sää, aurinko paistaa ja +1 astetta, aamulla oli kyllä ihan kunnon pakkanen, -15 astetta.

Meillä juhlittiin viikonloppuna esikoisen 4v. synttäreitä, ihan pienellä porukalla tosin vaan (ukit ja mummit). Ja eilen sitten kerrottiin tulevasta vauvasta tytölle tai itse hän rupesi ihmettelemään, että miksi mun napa pullottaa ja siitä sitten kyselin häneltä itseltään että niin miksiköhän se pullottaisi niin tyttö itse keksi heti, että onkohan siellä joku. Eilisilta menikin sitten tytöllä ihan hulinaksi, kun koko ajan vaan mietti miten hänestä tulee isosisko ja miten hän hoitaa sitä vauvaa ja mitä sille pitää hommata ja mitä leluja sille voi antaa, mihin pienet lelut laitetaan turvaan yms. yms. kaks tuntia yhteen putkeen samaa asiaa, huh huh! Toivottavasti vähän on tänään rauhoittunut...on nyt siis hoidossa. Sinnekin heti ovella kertoi, että äitin mahassa on vauva.

Kerrottiin siis viikonloppuna meidän molempien vanhemmille myös ja nyt kun tyttökin tietää niin kohta siis kaikki tietää :) Jotenkin heti konkretisoitui asia itsellekin paljon enemmän, kun ei aiemmin hirveesti oo miehenkään kanssa vauvasta juteltu, ettei esikoinen kuule, niin ei ollut asiaa kunnolla vielä sisäistänyt.

Mulla ei nyt oo oikein mitään mielitekoja ollut, ekassa raskaudessa oli karpalomehu.

Minäkään en oikein tiedä pitäiskö kysyä sukupuolta ultrassa vai ei. Pitää vielä tiedustella miehen mielipidettä, hän ei ekassa raskaudessa halunnut etukäteen tietää niin ei silloin kysytty. Rakenneultra meillä on 20.4. mutta mies ei pääse sinne itse mukaan kun on silloin just reissussa.

Esikoinen meillä jatkaa kyllä syksylläkin hoidossa 2-3 päivää viikossa. On siis ollut hoidossa 1,5-vuotiaasta lähtien ja kaverit tuntuu nyt jo kovin tärkeiltä, eikä meillä juuri ole tuttavia, joilla ois lapsia seuraksi. Eikä täällä korvessa myöskään oo mitään kerhoja paitsi seurakunnan kerho kerran viikossa pari tuntia, mikä ei mielestäni kyllä riitä tuolle meidän syksyllä 4,5-vuotiaalle. Meillä mies on itse ollut kokonaan kotona ennen kouluun menoa ja on ehdottomasti sitä mieltä, että tyttö jatkaa päiväkodissa, että saa seuraa. Jos täälläkin tosiaan ois jotain kerhoja useammin niin semmoinen ois ihan hyvä vaihtoehto, mutta kun ei oo niin saa jatkaa muutamana päivänä 6h/pvä päiväkodissa.

Liikkeistä: Jonkin verran tunnen liikkeitä, mutta tosi harvoin mitään selviä potkuja, lähinnä semmoista pientä muksimista tai möyrintää pari kertaa päivässä.


Teeu 18+0
 
BiBa apua, inhottava ajatus, että synnärillä KYSissä (ja varmaan muuallakin) ois kauhee kiire sillon, kun ite sinne joutuu...:S Ja jos tyyliin se kivunlievityskin jäis sen takia saamatta! Muutenkin inhoon sellasta kiireistä ilmapiiriä, vaikka eihän ne synnyttäjät sentään samassa salissa ole :D

Oloista
mulla vaihtelee kyllä, että kumpi siellä tuntuis olevan. Himoista päätellen se ois varmaan poika, kun tekee enempi mieli suolaista (vaikka syntyyhän noita tyttöjä ihan yhtä lailla suolaisten himoilijoilta...) mutta jotenkin niinku tuntuis enempi tytöltä..mutta en tiedä tosiaan. Sama kyllä kumpi se on ja aiotaan sitä rakenneultrassa kysyä jos selviää, mutta ehkä ihan pikkasen enempi toivoisin tyttöä...:)

Meillä rakenneultra 4.5, sillon ois 20+2 viikkoja. Vähän alkaa jo jännittää sekin...

Täällä maha edelleen pompsahtanut esiin ja etenkin iltaisin kun vieläkin turvottaa, se näyttää jo ihan vauvamahalta. Aamulla ei sitten niinkään..

Syrän 15+5
 
BiBa Täällä on myös poskiontelotulehdus päällä! :wave: Minulla joka flunssa tunkee aina tuonne onteloihin, mistään nenäkannusta ei minulle minkäännäköistä hyötyä... :( Viime keskiviikkona sain ab-kuurin, sama Amorion, ja suihkeeksi Nasonex-kortisonisumutetta. Nasolinia ja Otrivinia ei suositella verisuonia supistavan vaikutuksen takia, voi kuulemma käynnistää synnytyksen.. Perjantaina kävin uudelleen lääkärissä, kun olin niin tukkoinen, ja molemmille puolille tehtiin punktio. Kamala toimenpide, mutta auttaa kummasti. Eilen oli ekaa päivää sellainen olo että ehkä tämä lähtee tällä kuurilla, viimeksi meni ab-kuurista huolimatta otsaonteloon ja silloin söin 3vko kortisonikuurin...

Engla & herne 14+2
 
Kylläpäs alkoi viikko tylsästi, viime yönä heräisin kun 8-v. oksensi eteisen lattialle. Mies oli onneksi vielä hereillä, joten makailin ihan hiljakseen, kunnes sai sotkun siivottua :saint:. No töihin en sitten päässyt tietenkään, mikä kyllä harmittaa, koska olen vähän työhullu. Vähän jo ahdistaa sekin ajatus, että vauvan kanssa pitää kököttää omissa oloissaan arkirutiinien parissa, etenkin kun tuttavilta ei vastaavia uutisia ole kuulunut.
Nyt meillä eletään viikkoa 15+5.
Viime viikolla oli neuvolalääkärin aika. Kaikki on väsymystä lukuunottamatta kunnossa. Väsymyksen takia kävin kilpirauhaskokeissa. Itse kyllä epäilen väsymyksen syyksi niinkin yksinkertaista juttua, kuin sitä, että nukun huonosti. Maha tuntuu olevan tiellä. Luultavasti se tunne johtuu siitä, ettei se ole riittävän suuri ohjailemaan nukkumisasentoja, joten heräilen sitten esim. selkäkipuun tai lonkkakipuun. En varmasti ollut näin vaivainen aiemmissa raskauksissani!
Meillä on rakenneultra 8.5., ja aiomme kysyä sukupuolta. Alusta asti minusta tämä on tuntunut pojalta - tosin edellinenkin tuntui, ja tyttö oli kuten edellisetkin kolme. Aiemmin en ole toivonut jompaa kumpaa, mutta nyt toivon kyllä tyttöä, tuntuu melkein pahalta ajatus siitä, jos se onkin poika. En tiedä miksi. Ehkä tyttöjä jo neljä kasvattaneena tyttöjen jutut ovat niin tuttuja. Pojan kanssa kaikki olisi uutta ja ihmeellistä. Siinäkin on ollut riittävästi kuitenkin sulattelua, että olen raskaana, niin jotenkin sitä haluaisi "mennä mistä aita on matalin". Pojat kuulemma ovat kyllä helpompia, tiedä nyt sitä sitten. No, varmaan kyllä sopeudun siihen poikaankin, tämä vaan on kummallista, kun ennen en ole miettinyt näin sukupuolesta.
Lupaavaa on se, että ei tee mieli herkkuja eikä rasvaa. Joka toinen raskauteni on ollut sellainen, ja tuloksena on ollut rauhallinen, hyvin nukkuva vauva. Jospa tälläkin kertaa!
Olen kertonut töissä jo aika ajoissa raskaudestani, koska työni autististen nuorten parissa sisältää paljon uhka- ja vaaratilanteita. Näinpä työkaverini ovat pystyneet ottamaan huomioon sen, etten joudu ihan hurjiin tilanteisiin mukaan. Tietenkään ei ole ihan reilua väistää, mutta työkaverit onneksi ovat sitä mieltä, että minun pitää väistää, eivätkä koe ylimääräiseksi stressiksi sitä, ettei panokseni joka tilanteessa ole se 100%. Muille sitten kerrottiin vähän myöhemmin, ensin isommille lapsille. Meidän 17-vuotias oli ehkä hämmentynein, ja kertoi olevansa yhtä aikaa iloinen ja kiukkuinen asiasta. Kiukun aiheuttaa se, ettei voi olla "rauhassa" kun talossa on vauva (neiti on aspergerpiirteinen nuori, joten mielipiteet tulevat aika suoraan yleensä!). 8-vuotias taas miettii usein ääneen kaverin pikkuveljen touhuja. 15-vuotias taas ei ole asiaa juuri kommentoinut, kuten ei 19-vuotiaskaan, joka tosin asuukin jo omillaan. Lasten kanssa on käyty hankkimassa "sopeutumisvalmennuskurssityyppisesti" joitain vaatteita tulokkaalle. Isovanhemmista miehen äiti reagoi kummallisesti - ei onnittelut eikä mitään - eikä ole aiheeseen palannut kertomisen jälkeen. Hän kuitenkin on ollut ehkäpä maailman innokkain mummi tähän asti! Oma äitini riemuitsi kun pääsee taas neulomaan pieniä vaatteita. Miehen isä totesi, että keskeneräinen remonttimme pitää tehdä kesällä pois, että mahdumme taloon.
Pitää nyt pidellä peukkuja, etten minä ole se, joka tässä talossa seuraavaksi alkaa oksentamaan, kun riittävän vaivainen olo on muutenkin. Ai niin, syntejäkin on tehty: kävin sushilla lauantaina - ja kyllä oli niiiiiin hyvää!
 
Täällä kans yks nuhanenä! Taitaa olla jo kolmatta viikkoa.. luulin jo et alkaa menee ohi kunnes viime viikolla se alkoki taas uudelleen. Nasolinia ja nasonexia oon käyttäny. Pakko, ei ilma kulje muuten enkä sais kyllä yhtään nukuttua. Joka raskaudessa oon nasolinia käyttäny ja kaikki raskaudet on menny yliaikaseks... viime raskaudessa lääkäri mulle sano et kyllä voi nasolinia käyttää joten oon ihan hyvillä mielin käyttäny. Mullaki usein tulee poskiontelontulehdus ni lääkäri on ihan sanonu et täytyy pitää röörit auki ettei niin helposti tuu tulehdusta. Kai se on pääsiäisen jälkeen kuitenki mentävä lääkäriin jos ei ala helpottaa. Ei kyllä tunnu yhtään siltä et olis tulehdusta mut onhan tää jo kestäny vähän turhan kauan.

Rakenneultra on mulla vissiin viikko ennen vappua.. yksin joudun sinne menee ku mies ei pääse. Yleensä on ollu siinä mukana mut nyt joutuu jättää väliin. Ja sukupuoli kysytään! Ihan jo senki takii et tietää mitä tekee noille kuopuksen vaatteille. Ja taidan mä olla niin uteliaski et haluun tietää sen jos vaan näkyy. Neuvoloissa ei oo mies ollu ikinä mukana enkä oo sitä sinne kaivannukaan. Jotenki musta tuntuu et se on mun juttu.. kyllähän mä sit kerron mitä siellä oli ja sanottiin jos jotain erikoista on mut en koe et tarttisin sen sinne mukaan. Synnytykseen kyllä haluun et tulee. Jokaisessa se on mukana olluki ja haluun että tulee nytki. Toivottavasti ei vaan osu mitään reissuhommaa lasketunajan lähelle. Sit ei kyllä pääse ja ehi ku mulla on ollu niin nopeet synnytykset. Toivottavasti lähtö tuliski yöllä. Sillon ainaki ehtis mukaan.

Mä taidan himoita enemmän suolasta ku makeeta.. vaikee sanoo ku tuntuu et vähän vaihtelee. Nyt just tekis kauheesti mieli sipsiä ja dippiä mitä en yleensä kovin usein syö mut kyllä viikonloppuna karkitki maistu!! En vaan sais kauheesti herkutella ku toi kuopus oli niin iso ettei tästä sit kasva kans isoo vauvaa. Pääsiäisenä saaki sit tosissaan yrittää pysytellä tiukkana. Toki sitä nyt pari suklaamunaa täytyy syödä, toivottavasti ne sit kans jää siihen...

Pahoivointi on tainnu jäädä! Tuntuu ainaki et viime viikko meni syödessä ruokaa oikein antaumuksella ku pitkästä aikaa tuntu maistuvan. Hyvä vaan jos nyt alkais olee parempi olo. Tosin sit tulee kaikkee muuta vaivaa, iskias esim.. kurja vaiva!

Meillähän on toi nuorin nyt 2v. ja oon sen kanssa kotona. Se käy nyt kaupungin leikkitoiminnassa kerran viikossa ja ens syksyks oon hakenu seurakunnan kerhoon paikkaa. Se kerho olis sit kahtena päivänä ja 2 tuntii kerralla. Ihan kiva et jotain touhuu edes ku ei meilläkään oo samanikäsiä leikkikavereita lähipiirissä. Toivottavasti vaan pääsee sinne.

Nyt en kyllä muista mitä muuta ootte puhunu... ylihuomenna vihdoin neuvola pitkästä aikaa!!

Maanantain jatkoja!

Aksuliina 16+5
 
Varasin 4D-ultran 26.4 ja tuolloin rv 19+6... Netissä seikkaili kaikenmaailman infoa kelakorvauksista joten kysyin suoraan yksityiseltä lääkäriasemalta asiaa ja sanoivat että kela korvaa kunhan tehdään ennen oliko 23. vai 24. viikkoa Huh, 3 viikkoa siis! :vampire:
 
Krumeluun kysymykeen; Eilen illalla miehen kans juteltiin tuosta rakenneultrasta ja hän oli sitä mieltä, että ei kysyttäisi sukupuolta.. ja minun on helppo kallistua myös siihen mielipiteeseen, kun itsekkinn sitä niin pähkäillyt. Tosin pienen pieni uteliaisuus kuiskuttelee että kysykää, mut toisaalta niin kiva pitää itseään jännityksessä ja hommata semmoisia unisex vaatteita. Hommaa sitten "tytön/pojanvärisiä" vaatteita sitä mukaa kun isompaa vaatetta alkaa tarvita.
Itse en toivo oikeastaan kumpaakaan enempää.. voiko sen noin sanoa :D Toivon siis vauvaa. Ehkä juuri siksikin ei ole mitään erityistä "tarvetta/halua" kysyä sukupuolta.

Annikki taisi kysellä tuosta päivähoito asiasta..
Meillä esikoinen lähtee kouluun ja tyttö (huomenna 3v =) ) jää kotiin kun vauva syntyy. Viihtyy kyllä tosi hyvin päiväkodissa ja tykkää touhuilla muitten kans, mutta a, ei ole varmastikkaan varaa pitää typyä hoidossa ja b, en näe tarvetta koska täällä kuitenkin seurakunnan kerho, perhekerho jne.. missä varmasti tullaan käymään ihan jo äitinkin tuulettumisen kannalta ;)
Ja on kuitenkin semmoinen äitin mussukka vielä :D
Minusta on aivan valtavan ihanaa olla kotona kun poika aloittaa koulun! vaikkakin tuottaa varmasti alkuun työtä kun itse pitää kuljettaa (ennen kuin osaa itse kouluun kulkea) mutta hetken olin huolissani että jos molemmat ollaan töissä.. ja vielä kun vuorotyössä ollaan.

Biballe ja Englalle
pikaista paranemista! :hug:

En tiiä järjestäyttykö sisukalut uusiks vai mitä, mutta muutaman päivän ajan syömisen jälkeen tullut hirvee ahistus/puristus ja tuntuu että oksennus tulee... Eik oikein tee mieli edes syödä.

mut nyt sitä kakkua tekemään...
 
Iltaa! Mulla on syksyllä 2v täyttävä lapsi, ja pidän hänet vauvan kanssa kotona. Seurakunnan kerho kerran viikossa olisi siihen hyvä lisä. Muskarissa käydään vähän opettelemassa ryhmätaitoja, mutta ei sen kummempaa.
Liikkeitä en ole tuntenut kuin kerran, mutta tosiaan edellisessä raskaudessa tunsin niitä joskus 20 viikon jälkeen.
Pahoinvointi alkaa vähitellen helpottaa, se on ihanaa! Niin kyllä luulin myös pari viikkoa sitten, mutta tuli vielä takaisin. Mutta nyt se menee ohi, niin olen päättänyt ?
Sukupuolta ei todennäköisesti kysytä – ei ole suurta intohimoa kumpaankaan suuntaan.
Vähän hirvittää, että miten sitten kahden lapsen kanssa tulee pärjäämään. Esikoinen kun on omaa rauhaa arvostava ja koti on aika pieni. Tänäänkin oli vieraita, ja huomasi, että lapsi oli ihan stressaantunut metelistä... No, kaikkeen tottuu....
 
Krumeluu: Me aijotaan kysyä että kumpi mahdollisesti tulee, mikäli siellä jotain selvemmin näkyy. Poikaa haluaisin ku tyttö jo on mutta ei sillä oikeastaan ole niin paljoa merkitystä kumpi tosiaan tulee kunhan on terve :)

Liikkeitä on jo täälläkin tuntunut :) Hassua ku tuntuu että mahakin pömpöttää jo ihan reippaasti vaikka en ole mikään hoikka, mutta johtuisiko sitten siitä että oli niin lyhyt väli edelliseen raskauteen? Ja molempien perheet ja läheiset ystävät tietävät että odotan. Mutta veikkaan että eiköhän siitä tiedä jo koko kylä kun ei tämä Karstula mikään iso pitäjä ole:LOL:
 
pienisieni: Meillä luotetaan pissavaivojen hoidossa puolukkaan sekä juurikin karpalomehuun. Melkein mikä tahansa muu hapan käy+ paljon vettä päälle. Toisaalta meillä myös on erittäin vähän vaivoja, kun pyrin ennaltaehkäisemään mahdollisimman hyvin ja sen lisäksi katson todella tarkkaan, mitä lasten suuhun laitetaan. Toki meillä herkutellaankin, ei sen puoleen. Meillä on valitettavasti yksi 2,5 vuoden vatsaongelma ja sen lukuisat hoitokokeilut takana siitä syystä, kun poika sai varmuuden vuoksi-ab:n kuuden viikon iässä. On tullut tutustuttua sen jälkeen aika hyvin luonnonmukaiseen terveydenhuoltoon :)

Syksyn järjestelyistä meillä: Esikoinenhan on koulussa ja menee tokalle. Iltapäiväkerhoon vaikea tokien päästä, joten tämä tuli kuin tilauksesta. On aika arka lapsi ja muutenkin kun syrjässä asutaan, en haluaisi yksin antaa ollakaan. Keskimmäinen taas tuplaa eskarin, joten hänelle olisi päivähoitopaikka automaattisesti, mutta on kiva, että hänkin pääsee kotiin puolen päivän jälkeen. Nuorimmaisemme taas käy viimeistä päiväkotivuottaan. Luulen, että tarvitsee virikkeitä ja seuraa ja lisäksi kun on kielikylvyssä (tavoitteena käydä koulu myös samalla kielellä), pitäisi kieltä pitää yllä. Tosin tarkoitus olisi saada hänetkin puolipäiväiseksi. Koulu, eskari ja päiväkoti on lapselle työtä, joten puolipäiväläiset kuulostaa hyvältä. Taatusti alle kolmevuotiaan pitäisin kotona. Valitettavasti lähipiirissä on tapaus, jossa reilusti alle kaksivuotias viedään kokopäivähoitoon, kun äiti on vauvan kanssa kotona. Psyykkisesti mahtaa olla rankkaa sille isommalle.

Ja sitten oman raskauden kohokohta: Eilen oltiin ultrassa. Koko vastasi viikkoja ja kaikki oli kunnossa. Tosin suositteli vielä kunnallista rakenneultraa sydämen tarkistamiseksi, vielä kun ei näkynyt.

Meille tulee poika <3 Olen koko ajan sitä vaistonnut ja lääkärin kanssa päädyttiin, että aikaisemminkin erehtymättömät vaistoni sekä hänen tutkimuksensa tekevät siitä varman pojan :) Oikeasti lääkäri on kyllä kokenut, joten voinee luottaa tähän.

Isommille sitten kerrottiin kanssa kuvien avulla. Laitettiin kuva pöytään ja lapset ei oikein tienneet, mitä esittää. Aloin sitten kertoa, että tuossa on pää... kuusivuotias huusi siihen sitten, että "onko se pöllö". Hyvin äkkiä paljastui, että kyseessä on pikkuveli ja sitten alkoikin kysymystulva.

Tällaista täällä tänään siis rv 17+2.
 
  • Tykkää
Reactions: -Reelika- ja Kakaa
Huomenta kaikille! :wave:

Kiitos tervetulotoivotuksista! :) On mukava päästä vaihtamaan ajatuksia samassa tilanteessa olevien mammojen kanssa. Vaikka on kaveripiirissäkin ainakin 2 mammaa, jotka +/- 2vko samassa tilanteessa. :)

Paranemisia nuhanenille. Itse olen vitsaillut, että raskaus tekee immuuniksi, kun kaikki muut perheestä ovat sairastaneet flunssan (osa jopa kahdesti) ja mä oon pysynyt terveenä.. En valita, tää eto-olo, väsymys, ummetus ja päänsärky on riittänyt ihan hyvin.

Joku kertoi tulevien mummien reaktioista.. Meidän äidille tää vauva on 15. lapsenlapsi. Ja muutenkin äiti on sellainen, ettei hirveesti osaa osoittaa iloa toisen puolesta. Reaktio siis tyyliin "jaa". Miehen äidistä tulisi ensimmäistä kertaa mummi. Reaktio oli enemmänkin kauhunsekainen!! :O Meni pitkä aika ennen kuin otti asiaa puheeksi minun kanssa. Kerrottiin kyllä varhaisessa vaiheessa, kun tytöille piti kertoa, jotta saisin levähtää välillä. Pikku hiljaa "anoppi" on kysellyt vointia jne.. Miehen serkun kanssa keskustelin fb:ssä, niin meni n. 2kk:tta ennenkuin "anoppi" oli kertonut omille sisaruksilleen, että hänestä tulloo mummi! Kauhulla ootan tulevaa...

Mä oon huomannut, että miehessä on tullut esille erilaisia kärttyisiä piirteitä.. :D Eilen naureskelin jo, että ootpa sinä nykyään kärttyinen, pahempi kuin minä!! :DD

Viimeksi olen ostanut vaunut vuonna 2005. Tässä välissä on tullut miljoona uutta merkkiä, joista ei ole minkäänlaista havaintoa saatikka tietoa, onko hyvät jne. Ollaan pikkuhiljaa kateltu jo, että millaiset, kun ovat aika arvokkaat. Ystävällä olisi ollut muuten hyvät, mutta on koko kesän/talven ratasosa ollut kuistilla (avo)... :/ Esikoisen aikaan ostettiin ensin Bora-merkkiset vaunut, joissa oli kova kantokoppa. Se osoittautui huonoksi, kun neiti 4kk ei enää viihtynyt hereillä ollessaan makuuasennossa eikä siinä saanut asentoa muutettua. Myytiin ja ostettiin tilalle abc-merkkiset yhdistelmävaunut, joissa sai selkänojan kolmeen eri asentoon ja pehmeä kantokoppa piti neidin lämpimänä. Ne oli kyllä hyvät vaunut ja toisaalta miettinyt, että ostaisimmeko nyt samanlaiset. Hintakin on paaaaaljon pienempi kuin esim. emmaljunga. Toisen neidin aikaan ostin siskolta abc-tyyliset, mutta ne ei olleet hyvät. Ilmakumirenkaat vai kennorenkaat?

Kiitokset kaikille, jotka olette kommentoineet lapsen päivähoitoasiaan. :) Kiva huomata, ettei täällä ole sellaisia, jotka tuomitsee "äiti kotona ja vie lapsen hoitoon"-mammoja! ;)

Eilen oli neuvola ja kaikki hyvin. Sydänäänetkin kuului pienen etsinnän jälkeen. :heart: Seuraava neuvola 30.4. ja rakenneultra 11.5. :) Ja esikoisen 7-vuotissynttäreiden järjestäminen... :D Alkaa olla jo suuria toiveita juhlien suhteen. :)

Suuria himoja ei ole ollut. Ei tee mieli makeaa eikä suolaista. :) Hyvä näin! :D Painoa oli tullut 200g/vko.. Jospa sitä pääsisi pikku hiljaa ulkoilemaan ja kuntosalille, kun raskas kolmen viikon jakso ohi.. :) Yövuorot onneksi vähenee, eikä tarvitse tehdä viikonloppuöitä. Odotan kovasti kesälomaa... :D

Annikki, 14+6
 
Krumeluu Me ajateltiin kysyä sukupuoli jos vain näyttää. Viime viikon ultrassa oli ainakin kunnon viipperä. Tyttö olisi kiva kun kaksi poikaa jo ennestään.
Mut kuhan olisi terve se tärkeämpää.

Täällä nuorempikin aloittaa koulun syksyllä niin kivaa kyllä saattaa hänetkin koulu tielle samallalailla kuin isoveljen saatoin ensimmäiset kuukaudet.

Jotain pieniä liikkeitä kait jo tuntenut en ihan varma.

Rakenneuä on mellä 23.5. Pitkä aika vielä odottaa sinne asti.
Väsymys ruvennut uudestaan vaivaamaan :(

15+0
 
Viimeksi muokattu:
Moikka ja tosiaan kiitos Äippä_88 uudesta pinosta! Hurjaa vauhtia aika menee, vaikka ulkona ei kovin keväiseltä juuri nyt näytäkään niin eiköhän se kohta sieltä kunnolla ala. Olen ollut kotosalla tuon eskarilaisen kanssa perjantaista lähtien, kovaa kuumetta oli pienellä, liki 40 ja eilenkin vielä vähän lämpöä. Huomenna olisi tämän viikon ensimmäinen ja myös viimeinen työpäivä ja sitten kuuden päivän pääsiäisvapaa :)

Rakenneultra meillä on 19.4. ja mietityttää tuo sukupuolen kysyminen täälläkin. Meillä siis ennestään kaksi poikaa, kuten Smurffiinallakin ja suku toivoo tyttöä, sillä kaikki syntyneet (mun veljen ja miehen siskon lapset) ovat poikia. Mulla itsellä ristiriitaiset tunteet siitä kumpaa toivon, toisaalta olisi hienoa saada tyttö mutta tuntuu että pojan kanssa osattaisiin paremmin. Voi olla että sukupuoli kysytään, jotta voidaan totutella ajatukseen oli se kumpi hyvänsä. Pääasia on että meille tulee vauva!

Meillä Ikpi näytettiin myös lapsille kuvat ultrasta, josta saivat sitten arvata mikä kuvassa on. Oli kyllä aika hauskaa seurata heidän ilmeitä, aika epäuskoisen näköisiä olivat. Nyt ovat aivan ihania muksuja ja odottavat kovasti pikkusiskoa tai -veljeä. Silittelevät massua ja aina välillä varmistavat, että onko se oikeasti siellä. Toinen yrittää aina välillä kuunnella massun ääniä, joko se itkee sielläl :)

Vaunut meillä on säästössä jo esikoisen ajalta, ovat vm-03 Emmaljungat, siistissä kunnossa vielä. Ovat molemmilla lapsilla olleet ja vielä tämän kolmannenkin saavat palvella. Olen kovasti tykännyt noista yhdistelmistä, eivät ole raskaat, ilmakumipyörät ovat isot ja hyvin menevät kelillä kuin kelillä. Lisäksi aiotaan ostaa kunnon matkarattaat, jotka menee pieneen tilaan. Meitä on nyt viisi matkaan lähtijää ja tavaraa varmasti peräkontti täynnä. Tosin ollaan vähän tila-autoakin haaveiltu, mutta katsellaan rauhassa.

Nyt tuo potilas kaipaa seuraa ja tekemistä, joten mentävä on.

Metku 18+3
 
Viimeksi muokattu:
Meillä näkys metkun kans olevan samana päivänä rakenneultra!

Voi kauhee tätä valinnan vaikeutta! kova vai pehmyt koppa,ilmakumipyörät vai kennot toiset sanoo että Briot on hyvät,toiset että pieni kopppa! Huh huh! minkälaiset ne sitten pitäisi olla kun ajatellaan että meidänkin vauvat syntyy aikas lämpimän aikaan ja talvi tulollaan,jolloin just varmaan paljon vaunuillaan kun alkaa olla siinä iässä että voi pidempään ulkona olla vaunuissa!?
Just kun olin ihantunu Brioihin ja ne uskaltas tilatakkin ilman mitään kokeiluja kun ovat varmasti laadukkaan,niin onko niissä nyt sitten liian pieni se koppa?mahtuuko vauva talvitamineissa siihen enää?
Täällä savossa kun tuota lunta tulee aina aika reippaasti ja pakkastakin riittää ja pikkutiet meidän kylällä aikas kehnossa kunnossa niin meleko maasturirattaat joutuu hankkimaan. Sitte pitäs olla kevyet työntää jajajajajaja!!!!

puuhhh...taijan ressata liian aikasin?! :headwall:
Taidamme käydä KYSsin reissulla lastentarvikkeessa testailemassa erillaisia vaunuja,jos vähä helpottas.

tämä ressipesäke lähtee nyt päikkäreille!
Kaktuspiikki ja tyyppi 17+3
 
Hauskaa huhtikuuta kaikille :)

Viikonloppu meni muuttopuuhissa niin unohdin jo ihan, että huomenna on neuvolalääkäri. Toivottavasti siellä kuunneltaisiin sydänäänet.

Täällä pahoinvointi on vähän jo väistynyt, mutta väsymystä ja kiukkuisuutta on runsaasti ilmassa. En tajua,että miten ihminen voi olla näin heikko hermoinen joka asiasta. Yölläkin heräsin armottomaan ärsytykseen, kun mies pyöri sängyssä. Olisi melkein tehnyt mieli mennä sohvalle nukkumaan. Kai tämä kireys on ihan normaalia.

Onko teillä muilla alaselkä kipeä? Olen huomannut,että mitä enemmän on jalkojen päällä päivällä niin sitä kipeämpi selkä on. Kipu tuntuu ihan alhaalla selässä, melkein jo takapuolessa. Auttaakohan siihen ihan vain venyttely?

Hauskaa päivän jatkoa kaikille, tämä jatkaa tätä tavaroiden järjestelyä.

jumppapallo ja tuplat 14+3
 
Eilen ei suostunu sivusto tekeen yhteistyötä ja lähettään mun tekstiä, joten tässä eilinen teksti ja lopussa uusimmat uutiset...

Johan se tuli talvi takasin, lunta satanu koko yön ja sataa edelleen aikasta sakeesti täällä etelän suunnalla.. Meinas jo ihan pelottaa ajella kerho-reissuja kun loskaa oli tiellä ihan vietävästi ja auto tuppas välillä menemään ihan omia uriaan.. No, onneks ihan säikähdyksellä selvisin siitäkin kun yhdessä mutkassa tuli auto kylki edellä vastaan, loskan takia lähti luistoon mutta sai hallintaan ettei törmätty.
Meillä siis tuo syksyllä eskarin aloittava esikoinen käy kaupungin avoimessa kerhossa (yli 3vuotiaille), joka järjestetään 2xvkossa 3h kerrallaan. Nuorempi ei hoidossa ole vielä ollut ja suunnitelmissa on kotosalla jatkaakkin.. (vaikkakin mun mielenterveyden kannalta ois kiva välil saada omaakin aikaa)

Liikkeitä olen täällä kuullostellu jo pari viikkoa, sellasta aika vaimeeta möyrinää tuntuu välillä..mietinkin että vaikuttaakohan tuo edessä oleva istukka myös liikkeiden tuntemiseen kun ainakin sydänäänet kuulu tosi vaimeesti..?

Seuraava ultra meillä on kuukauden päästä eli heti vapun jälkeen. Sen käyn vielä ainakin tuolla Hämeenlinnassa mutta edelleen tässä mietin kumman valitsen synnytyssairaalaksi.. Oisko täällä ketään Hyvinkään sairaalassa synnyttäneitä tai synnyttämään meneviä jotka osais kertoa millanen paikka se on?!
Ja mietinnässä on kysytäänkö sukupuolta, kyllä varmaan.. Edellisistä ei olla tiedetty kummastakaan, esikoisesta isäntä ei kuulemma halunnut tietää joten en kysynyt (mutta sanoi ultran jälkeen et oisin mä voinu kysyä!) ja toisesta kyllä kysyttiin muttei paljastanut (jalat ristiin ja nenä pystyyn vaan). Ja tosiaan jos tämän kanssa ollaan menossa sinne 3/4D-ultraankin niin eiköhän se asia selviä.. Mulla nyt ei sinänsä mitään väliä ole kumpi tulee..kuhan kliseisesti sanottuna on terve! Aiemmista kaikki on ollu muka varmoja et on poikia (munat vaan jäi matkalle?) joten niin luultavasti tämänkin kanssa ovat. (pakko muuten sanoa, että ärsyttää ihmiset jotka "käskee" jatkaan yrittämistä kunnes poika saadaan! pirunko väliä sillä nyt on kumpi sieltä tulee, rakastettu on varmasti joka tapauksessa)

Kylläpäs on itellä sellanen ihmeen höntti-olo.. oonkohan mäkin tulossa kipeeks? Meillä nuorempi ollu kuumeessa jo viikon, pitäis kohta viedä se lekuriin.. Todella kiukkunen on ja räkänen myöskin...
Ja me sairastettiin se himputin influenssa jo tammi-helmikuun vaihteessa joten ei kai tää taas sitä ole..? :(

No, nyt tarttis mennä repiin potilas ylös kesken unien..tiedossa varmasti lääkärireissu jonka muutkin kuulee :/

Ja uusimmat uutiset:
Eilisen lääkärin tulos oli korvatulehdus ja antibioottikuuri nuoremmalle. Itellä alko eilen jo kaamee jomotus päässä mikä jatkui koko yön panadolista huolimatta ja kurkku oli kipeä. Aamulla sitte esikoinenkin rupes pärskimään ja niiskuttamaan eli tais kaatua tän perheen naisväki tautiin :(

Lunta täällä tuiskuttaa aina vaan, ihan on talviset maisemat taas vaikka piha oli jo melko sula ja esikoinenkin iloitsi isin esille kaivamaa fillaria...jolla on tuolla hangessa aika pikkasen hankala nyt ajella.. No, taitaa tauti pitää meijät nyt muutenkin kauppareissua lukuunottamatta sisällä..

Aijuu..ja tänään taitaa olla muuten rv17+0.. :)
 
No niin, kyllähän se vatsatauti iski sitten minuunkin. Tilasin uutta neuvola-aikaa, ja kyselin samalla olisinko voinut saada sushista listerian (tosi fiksua oli siis antaa himoilleen periksi...). Terkka mietti ja varmensi vielä kollegalta, että todennäköisesti on tavisvatsatauti, mutta laittaa lääkärille tilanteen arvioitavaksi. Kilpirauhaskokeessa oli normaaliarvot, eli väsymys on jotain muuta. Uuden neuvola-ajan sain toukokuun puoliväliin: Kylläpä nykyisin käydään harvoin neuvolassa. Katselin just, että äitiyskortissa on tähän mennessä kolme merkintää: neuvola helmikuun lopulta, ultra maaliskuun alusta ja neuvolalääkäri maaliskuun lopulla. Mielestäni ennen käytiin neuvolassa joka tapauksessa, vaikka noita muitakin käyntejä oli. Olen sentään näin vanha ja ylipainoinenkin, joten on aika hassua, että seuranta on noinkin vähäistä. Mites usein muualla "syynätään" äitejä? Täällä siis elellään huomenna viikkoa 16.
 
Hei kaikille :heart: Päivähoidosta: Meillä molemmat pojat päivähoidossa ja meillä kans arveluttaa. Ehkä tää isoin 4-vuotias viihtyisi siellä parhaiten niin ehkä osapäiväisenä jatkaisi. Tämä nuorimmainen herra 1,5v varmaa viihtyisi kotona vauvan kanssa. Että tälle 4-vuotiaalle voisi tarjota enemmän virikettä ja toimintaa päiväkoti kuin äiti ja vauva =) Mutta harkinnan alla vielä. Eräs ystävättäreni saa myös samoihin aikoihin 3.n lapsensa ja hän aikoi jäädä koko katraan kanssa kotiin. Mutta enpä kyllä tiedä itsestäni olisiko minusta siihen..? Ja kyllä sukupuoli aiotaan selvittää. 19.4 Rakenne =) IHanata ihanata! Mut toivottavasti pomokin ymmärtäisi sen.. Hän on niin näiden todistusten ja lappujen perään että huh huh. Hyvä ettei taksikuittikin pitäisi vielä näyttää.. Hohhoijaa.. :( toisaalta harmittaa kun mukavat työtoverit ja ei kamalan raskas duuni ja hyvä palkka. Mut tämä pomo... ARGH Ihanaa pääsiäisen odotusta teille kaikille :heart:
 
Tuosta hoitoon viemisestä. Mun mielestä jokainen saa tehdä niinkuin parhaaksi näkee :) Lapsen ikäkin vaikuttaa paljon asiaan! :)
Meillä esikoinen täyttää syksyllä 3v.ja kotiin jää meidän kanssa. Tuossa 500m päässä on kirkko, jossa on päiväkerho 1x/vk ja sinne ois tarkoitus osallistua. Perhekerhoakin ois tarjolla..Esikoinen aloitti hoidon kun täytti 1v. mutta nyt olis tarkoitus olla kotona kunnes nuorin on 2v. Jos sitten tekis välillä viikonlopputöitä..Ja ens keväänä aion hakea kouluun!!Terkkarin ammatti ois haaveena..
 
Kyllä se edessä oleva istukka varmasti jonkin verran vaikuttaa liikkeiden tunteminseen. Mulla se kans on edessä,mutta aikas hyvin tunnen potkut ja möyrinnät,tosin ehkä just hieman vaiennettuna.

Neuvola minä olen käynyt nyt kolmesti,kerran kuussa suunnilleen on aika. eka nla oli 8+1,seuraava 13+2 ja nyt oli 17+2. seuraava on 22+2,senkin ois laittanu paria viikkoa ennemmin mut sanoin etten jouda täälä koko ajan ramppaamaan! verenpainemittari on kotonaja doppleri,joten terkankaan mielestä ei trvetta niin usein käydä.
Sitten kerran kuussa on myös aina äippäpoli,joten aika tiukka seuranta,mistä olen todella tyytyväinen. Johtuu minun kohdalla diabeteksestä ja edellisestä keskeytyksestä että näin tiuhaan nyt seurataan.

Savossa aurinko paistaa :cool: ei ole lumisateista tietoakaan! jospa pääsiäinen ois yhtä aurinkoinen! Vielä 2 päivää töitä!
 
Heippa kaikille!

Eilen oli neuvola, ja kaikki oli ok. Pienen syke siinä 140-150. :)

Rakenneultraan sain myös neuvolassa ajan, ja se on jo kahden viikon päästä! :O Sillon mulla viikkoja vasta 18+1, mut kai sillonkin jo kaikki oleellinen näkyy. Ja sukupuoli aiotaan kysyä, toivottavasti näkyy =).

Painon nousu.. Mun on hirveen vaikee hyväksyä tota mun "röllykkä" mahaa. Mulle on tullut painoa tän raskauden aikana 2,3kg ja tuohon mahan kasvuun sopeutuminen vie näköjään aikaa. Oli toivottu raskaus ynnä muuta, ja siks tuleekin ihan yllärinä tällaset tuntemukset, et ei vielä haluais mahan kasvavan. Nyt jo suunnittelen synnytyksen jälkeistä laihdutusta, ja sitä, et miten saan kaikki kilot karisemaan... Ja mun maha ei oikeesti vielä edes ole iso, mut tunnen itseni tosi epänaiselliseksi, sellaseks möykyksi.. Iho on kuiva kuin autiomaa, mut onneksi finnit ei ole (vielä) tulleet riesaksi.

Neuvolassa mua syynätään varmaankin aikas tiheään, kolmas neuvolakäynti oli eilen, ja toukokuun alkuun seuraava. Vauveli ollaan ultrassa nähty kolmasti, mut meillä oli täs kaikkee hässäkkä niin siks niin monasti.

Villaruusu ja Musu 16+0 (pokkkkkkkkkkkks :D)
 
kylläpäs oli tullut tekstiä taas mukavasti, huomaa jotta ei tuu enään niin kotona tietokoneella oltua niin saa aina lukea kunnon romaanin :)

Eilen olin siskon ja pian 6 wee täyttävän kummiflikan kanssa uimassa mukavaa oli mutta tuli sitten huono olo reissun jälkeen: / jänkin sitten kotiin lepäämään kun pää meinasi räjähtää ja heikko olokin oli, tuli nukuttua melkein 13:00 asti :whistle: ja armoton päänkipu vaivaa vieläkin, panadolia en oo vielä ottanu yritän ottaa vaan silloon jos on pakko.

Ihania nui teidän lapsien reaktiot kun ootta vauva uutiset kertonu.. Meillä nyt ei ole omia lapsia muutakuin karvaiset kakarat :) mutta näytin tuossa yks kerta kummilikalleni ultra kuvaa Toukasta ja kysyin että arvaa mikä tässä on niin likka heti tokaasi jotta PUPUN PENTU! :LOL: olin jotta hmmm no pentu se on muttei pupu :) en tierä oikein hoksasko likka asiaa vielä kunnolla mutta ehkäpä sitten kun syyskuu lähesyy :)

Villaruusu: täälä kans sama jolla on tosi vaikeaa hyväksyä kasvava maha! Välillä tuntuu aivan yli ihanalta kun se on kasvanut taas mutta voi jumbe sitten kun pitäisi lähteä johonkin ja ettiä jotain parempaa vaatetta päälle niin huoh kun tuntuu jotta näytän kymmenen kertaa isoommalta mitä ennen ja lihavalta ja ääääääh sitten lentelee vaatteet päin seiniä, lauantaina vielä mahruin nipin napin farkkuihin mutta en enään :/ ja nyt alkaa jo nämä olo housutkin jo kiristämään..

tekee mieli jäätelöä näääääääiin paljon :) jospas menis kollaamaan pakastinta.

Kakaa ja Toukka 16+6
 

Yhteistyössä