Syyskuun Söpöliinit 2012 *Huhtikuussa*

juupa juu.. neuvolassa käyty. hb oli 130, että siinä ei ainakaan syytä tähän huipaamiseen ja päänsärkyyn. Neuvolatäti sitten sanoikin ihan suoraan että saatko tarpeeks levättyä, ja että onko sulla apua saatavilla.. että vaikka joku kattos lapsia tms. että saisin huilattua ja nukuttua. Varmaan hyvää tarkotti, mutta tais kuitenkin mennä herneen puolikas kärsään. En minä omista lapsistani lomaa tartte/halua. Ei ne tässä tällä hetkellä "raskainta" oo. Veronsa vaatii raskas ja tällä hetkellä kiireinen työ.
Mut joo, syke oli 150 ja kohdunreunan ja navan väliin mahtui yksi sormi =) Että hyvin kuulemma kasvetaan.

Neuvolakäynneistä: Täällä käydään kerran kuussa.. Mulla siis ensikuun alussa ja 25pv tätä kuuta rakenne ultra. sitten viimeisen 2kk:n aikana käyntejä on muistaakseni useammin.

nyt vaan ihan omaa napaa tähän väliin tuli..

danjuska ja manna 17+6
 
Hei muutes,tuli mieleen tosta mun hempasta,kun se neuvolassa mitattiin ja oli 115. Äiti ihmetteli että kuin se terkka ei ollu puuttunu siihen,kun se ei tosiaan mitään siitä sanonu.
Paljo teillä on ollu hempat ja missä vaiheessa teitä on suositeltu syömään lisärautaa?

Kiitos!
 
Kaktuspiikki En osaa tuohon rauta-asiaan sanoa, mutta niistä Brioista: Mä en ainakaan kokenut Brio Happy (vm 09) vaunujen koppaa liian pieneksi, vaikka meidän esikko oli iso vauva ja syntyi myös syyskuussa ja oli yltäpäältä topattu koko talven. Vaihdettiin esikoisen ollessa 6 kk siihen istuinosaan ja siinä hän edelleen 2,5 vuotiaana matkaa. Esikoinen on kyllä pitkä ikäisekseen ja nyt näyttää että pieneksi alkaa pian käydä nuo rattaat. Mutta että tosi tyytyväinen olen ollut Brio Happyihin :) Mutta vertailua kannattaa tehdä, jos vaan jaksaa. Itse päädyin Brioihin ihan vaan esteettisistä syistä alun perin, heh.

Ikpi Kiitos puolukkavinkistä! Ennaltaehkäisyyn minäkin uskon. Meillä on puolukkaa pakkasessa vielä ja tosiaan en tiennyt et se toimii karpalon tavoin!

pienisieni 16+3
 
  • Tykkää
Reactions: kaktuspiikki
Meillä mies on koko ajan puhunut, että meille tulee poika. Siksi olinkin hyvin yllättynyt kun sanoi ettei halua kysyä sukupuolta ultrassa. Mä olin itse ajatellut että ilman muuta kysytään. Olis niin kiva kun voisi ajoissa hakea kavereiden kiertoon lupaamia vaatteita mutta jos ei sukupuolta tiedä niin on vähän vaikea päättää keneltä vaatteita hakee kun toisilla on selvästi tyttövaatteita ja toisilla poikavaatteita.
Nooh... rakenneultra on meillä vasta 8.5. joten ehkä ehdin miehen vielä suostuttelemaan :D Ja mä oon niin hölösuu ettei voida tehdä niinkään että mä kysyisin mutta en kertois miehelle.

Vaunut on mulle edelleenkin ihan utopiaa. Saan lomarahat tän kuun lopussa ja niillä olis tarkoitus vaunut hommata eli kohta tarvis alkaa tututstuun ihan toden teolla. Onneks ollaan sentään menossa kyläileen toukokuun alussa yhdelle ystävälle, joka kahden lapsen kokemuksella varmasti osaa vaunuasioissa neuvoa. Taidan raahata sen vaunuostoksille meidän mukaan :)

Nyt tarvii lähtee taas juomaan kuumaa mehua, neljäs päivä saikkua flunssan takia... Sais jo mennä ohi. Mutta onneks nyt on sentään hyvä aika sairastaa kun kevät ei vielä tullutkaan. Yhtään ei harmita kun ei pääse ulos, tonne lumikinoksiin :D

crimson80 & Nikki 16+4
 
Heippa kaikille taas! :)

Täällä vointi ollut hyvä, harjoitus(?)supistelut onneksi laantuivat ainakin toistaiseksi. Vauvan liikkeet tuntuu melko hyvin, mukavaa kun piristää mieltä työpäivien aherruksessa...:heart:

Kauniita raskausmahoja teillä! :heart: Itselläkin on jo hyvänkokoinen "pallomainen" kumpu. Jotenkin niin ihanaa aikaa kun maha alkaa selvästi näkyä! Vielä kun rakenneultrassa olisi kaikki hyvin. Se olisi tasan kahden viikon päästä (18.4). Pääsiäisvapaat edesauttaa ajankulkua onneksi.

Vaunuasiaa: Meillä on emmaljungan edge duot ja ovat olleet aivan mahtavat. Etenkin koppa oli isollekin vauvalle tilava ja talvella lämmin. Kaverilla oli samaan aikaan Briot, nekin ihan ok, mutta koppa oli selvästi pienempi ja ei ihan niin mukava pesä kuin noissa emmaljungissa. Tämähän on täysin makukysymys. Itse vertailin aika paljon vaunuja silloin esikoista odottaessa ja parhaisiin olen todennut päätyneeni. Jos liikkuisi kaupungilla paljon yleisillä kulkuneuvoilla niin sellaiseen tarkoitukseen nuo olisi ehkä liian jykevät. Meillä oli isompana sitten matkarattaat autossa. Nyt ajateltiin ostaa Phil&Teds-rattaat näille kahdelle...:)

Tsemppiä sairastelijoille!! :hug: Itse toivuin juuri vatsataudista ja oli kyllä inhottavaa vaikka onneksi vain vuorokauden kestikin.

En muista, olenko kommentoinut sukupuolen selvittämisasiaan...Joka tapauksessa aijotaan kysyä ja kiva jos sen saisi selville! :) Tottakai jokaiselle äidille muut asiat ovat ne tärkeimmät, mutta ihana plussa tuo sukupuolen selville saanti olisi! :heart: Vahva tyttöolo on! Molemmat sukupuolet ovat lottovoitto: Poika olisi uutta ja ihanaa tytön rinnalle, kun taas tytölle olisi kaikki vaatteetkin valmiina ja olisivat esikoisen kanssa tyttökaksikko suht pienellä ikäerolla. Kumpi vaan niin toiveeni täyttyy...:heart:

Nyt takaisin töiden pariin.

LittleStar ja pikkuinen rakas 18+2
 
No niin, pitkästä aikaa neuvolassa käyty! Eipä siellä mitään ihmeitä.. hemoglobiini oli hyvä samoin verenpaine. Painoakaan ei oo tullu ku kilon verran nyt koko raskauden aikana. Oon kyllä tosi tyytyväinen siihen. Ei tarvis alkaa noustakaan paljon. Sydänäänet kuulu hyvin ja oli 150 luokkaa. Nopee käynti oli. Tais mennä vartti! 5 viikon päästä sit seuraavan kerran. Sillon sit saaki ne kelan paperit. Rakenneultra on onneks siinä välissä. Itseasiassa tasan kolmen viikon päästä! Jännittävää!!!!

Päätin sit eilen illalla varata lääkärin. Tuntuu et tää flunssa vaan pahenee. Parempi mennä nyt ennen pääsiäistä ettei tarvii sit lomalla mennä ja jos vaikka sais jotain kunnon troppia et alkais paranemaan. Alkaa jo ihan suoraan sanottuna v*tuttaa tää jatkuva tukkoisuus. :snotty: Tänä aamuna tuli oksennuski ihan sen takia ku oli nenä ja kurkku niin täynnä limaa/räkää... joo, anteeks ällö kuvaus..... ;)

Nyt syömään ja lääkäriin!

Aksuliina 17
 
Onpas tullut paljon tekstiä :)

Sukupuolesta: mekään ei olla vielä varmoja kysytäänkö vai ei, aluksi ajattelin ettei kysytä ja sitten taas että ehdottomasti kysytään mutta taas olen alkanut miettimään kuinka jännittävää olisi kun saisi tietää sen vasta syntymähetkellä =) Meillä ois rakenneultra 23.4 eli vajaan kolmen viikon päästä, täällä se on automaattisesti 4D joten toisaalta silloin sen sukupuolen saattais kyllä itsekin huomata,viikkoja silloin kuitenkin jo 21+. jos näin käy että alan epäilemään jotain niin sitten varmaan kysyn..

päivähoidosta: Meillä esikoinen täyttää syksyllä 5v ja olenkin miettinyt jos hakisin hänelle esim. kolmeksi päiväksi viikossa hoitopaikan leikkikavereiden vuoksi. Tällä hetkellä käy seurakunnan kerhossa joka järjestetään hurjat kerran viikossa eikä se kyllä ole riittävä. Täällä kotona sitten vain pelaisi mieluiten, hoidossa kuitenkin on suunniteltua toimintaa joka kehittää lasta. Poitsu aloitti päiväkotitaipaleen 11kk iässä ja oli aina viime kevääseen saakka hoidossa kunnes jäin tytöstä äippälomalle. Pienempi on syksyllä vasta 1v3kk joten häntä en vielä päiväkotiin laita :)

Liikkeet on alkanu täälläkin tuntua vähän selvemmin, mutta oikeastaan tunnen ne vain makoillessani, saman tien alkaa muljuaminen <3

ilon lapsi ja minimii 18+2:heart:
 
heipä hei mammat :)

(.) ja tänään poksahtaa viikko 18 käyntiin :O hui se!! pari viikkoa niin ollaan jo puolessavälissä IIIIIIIIIKKKKKKK rupiaa jännittämään!!!
Oon huomannu sen että aina kun viikko on vaihtumassa niin yleensä sunnuntaina alkaa menkkakivut, ja sitten herääkin aluksi kauhea pelko että nytkö menkat alkaa ja tapahtuu jotain kauheaa sitte taas "muistan" että Toukan yksiöhän sielä kasvaa :)
Ja nyt on tullut todellisuuskin taas ajatuksiin nimittäin hoksasin tuossa lukiessani sähköpostiin tullutta uutiskirjettä 18 raskausviikosta jotta pian MOOON ISO, ja oikeasti :O APUVA

Eli kaikille mammoille jotka murehtivat sitä että ei oo vauvamasu vielä kunnolla tullut esiin niin kyllä se sieltä vaan tulee ja kesällä ollaankin kaikki isoja vaappuvia, valittavia rantapalloj
a :heart:

kaktuspiikki: mulla laski hembba 149 --> 126 neuvolalääkäri silloon mainitti jotta ei vielä tarvi rautaa ruveta syömään jotta kokeella nostattaa D-vitamiinilllä hembbaa. mutta jos nyt on laskenu niin sitte määräävät rautatabuja.

Kakaa ja Toukka 17+0
 
Hellurei!

Huomenna poksahtaa jo 19+0 :) eli viikko enää ni ylitetään puoli väli jo! 18.4 olis se rakenneultra. Vielä kaksi viikkoa siihenkin. Onneksi tässä on pääsiäisviikko ja pitkät vapaat sekä pieni viikonloppuloma miehen kanssa sitä seuraavalla viikolla edessä niin aika menee toivon mukaan nopeasti. Varsinaisia tavallisia arkipäiviä kun ei tuohon väliin enää montaa mahdu :)

Painon noususta: Tähän mennessä olen onnistunut samaan pidettyä painon kurissa, mutta nyt parin viime viikon aikana se on tuntunut lähtevän nousuun, vaikka ruokailutapojani en mielestäni ole mitenkään muuttanut. Hieman pitää alkaa kiristämään varmaan noista ruokailuista kaikki turhat ja epäterveelliset pois, etten ihan loputtomiin paisuisi. Viime neuvolassa mitattuna oli tullut koko raskauden ajalta n.2kg eli kilo aina neuvoloiden välillä, ja minusta tuo kilo kuussa olisikin ihailtava tahti pitää, nyt tuntuu, että on jo viikossa tullut yli puoli kiloa :( Mahakin on kyllä nyt ensimmäisen kerran alkanut selkeästi pyöristymään, iltaisin ihan jo alamasu on kova vauvamaha, aamuisin hieman pienempi, mutta jos vauhti jatkuu tällaisena niin tässä kuussa ehtisi painoa tulla jo 2-3kg, mut se on jo kyllä liikaa! :( Huomautan siis, että minulla on jo valmiiksi ylipainoa, niin ei tuo suuri painonnousu ole toivottavaa eikä edes suositeltavaa.. tavoitteena kuitenkin kokonaispainoksi se alle 10kg, mieluiten 7-8kg.

Hormoneja ja Kilahteluja: Rikoinpa sitten lasini.. kyllä, minä raivostuin kun ne on pitkään ollut jo löysät ja aina kun katson alaspäin tai heilautan päätäni niin ne valahtelee ja tippuu usein. (Olin jo ennen raskautumista monesti turhautunut ja aikeissa vaihtaa ne, mutten ehtinyt. Nyt raskausaikana tiesin, ettei laseja saa uusia..) Sunnuntaina yhden päivän aikana ne putosivat n. 10 kertaa. Lisäksi mulla oli kaamea päänsärky.. Oli yksinkertaisesti kamala olla. Vihainen ja raivotar :D
Viimeinen niitti oli, että pestessäni vessaa, silmälasit putosivat pönttöön... Vaikka pönttö olikin puhdas niin se alkoi ällöttää minua suunnattomasti ja ärsyttämään ni heitin ne päin seinää. Mies tuli katsomaan, nosti ne ylös ja en keksinyt muutakaan keinoa purkaa ahdistusta niin otin ne kädestä, heitin maahan ja talloin tahallani niiden päälle = rikoin ne :D Ja ei, minulla ei ole varalaseja!

No, onneksi oli kaapissa piilareita, vaikka niiden käyttöä inhoankin niin niiden kanssa on tultava toimeen ennen uusien lasien saapumista. (uudet kävin nolona tilaamassa maanantaiaamuna. Halpislasit vaan, kun en kalliimpia raaskinut omien töppäilyjeni takia hankkia. En vaan ymmärrä miten ihminen voi olla näin typerä. Tosin äärettömän onnellinen olen, että saan nyt kuitenkin vihdoin uudet lasit, jotka tuntuivat pysyvän päässä kuitenkin, vaikka olisi asian voinut tyylikkäämminkin hoitaa.. kaameeta. Ja otin vanhoilla vahvuuksilla lasit, kun optikkokin sanoi, että ei suosittele tällä hetkellä vahvuuksien uusimista nimenomaan raskaushormoonien vaikutuksen takia näköön. Edelliset lasit kuitenkin olivat jo yli 3v vanhat eli tavallisesti näöntarkastus olisi ollut jo hyväksikin.
Jaa-a, pistän nämä mun hormonihirmuilut kyllä raskauden piikkiin, muuten kun oon ollut tosi hyvällä mielin nyt kevään kynnyksellä ja energiataso noussut alkuvuodesta huikeasti.

Olipa omanapaista tekstiä, mutta oli taas paljon mielessä. Vaunukeskusteluun en osaa vielä puuttua, kun en aio tehdä hankintoja ennen tuota rakenneultraa, sen jälkeen sitten uskaltaa enemmän ja pääsee moisia miettimään !

Wasabi 18+6
 
Moikat täältäkin suunnalta.. :D Ollaan sairasteltu ja olin tuon esikoisen kanssa pari päivää sairaalassakin kun sille iski se influenssa a ja se oli ihan pihalla ku lumiukko niin lääkärin kans päätettiin jäädä osastolle seurantaan.. mutta nyt sillä kaikki hyvin :) mutta itellä nyt 2vk saikkua eessä kauheiiten liitoskipujen ja supisteluiden takia.. :( mulle kans tänää selvis lääkärillä että istukka on edessä.. ja kun lapsen hain tarhasta niin iso lappu ovessa että liikkeellä parvorokkoa se nyt viä puuttus kun se iskis.. huoh.. Mulla meni esikoinen tarhaan kun oli 11kk kun mies reissu hommissa sillon ja mummut suht kaukana joten ei ollut varaa jäädä kotio mutta yhtään ei harmita koska se viihtyy siellä todella hyvin ja ei juurikaan ole ongelmia ollut. Oma olo ollut aika kamala siksi en juuri ole täälä mitään päivitellyt kun joutunut olemaan vuode levossa..

Paukku83+juniori 17+3 :)
 
Wasabin silmälasienrikkomistarina kyllä kertoo kaiken näistä ihanista raskaushormoneista! Toivottavasti uudet lasit ovat vähän istuvammat!=)

Vaunuista sen verran, että ostin käytettynä Emmaljungan Ceroxit, duoliftkopan ja hoitolaukun, hinta jäi 300€:n, mikä on mielestäni varsin kohtuullinen, kun on noiden käytettyjen hintoja nyt seuraillut. Jalkapeiton voisin vielä ostaa, jos semmoinen edullisesti kohdalle osuu. Vaunut ovat neljä vuotta vanhat, mutta erinomaisessa kunnossa, joten ihan hyvät kaupat mielestäni tein. Kauppakeskuskäyttöön olen harkinnut pienempien ja kevyempien rattaiden hankkimista kanssaihmisiä säästääkseni. Ja myös omaa selkää ja hermoja, koska niitä on kuitenkin autoon paikkailtava edestakaisin, jos on vain yhdet vaunut. Onko jokin merkki/malli osoittautunut käytössä käteväksi "kauppakeskustarkoitukseen"?

Aamulla olin urhoollisesti lähdössä töihin, mutta totesin sitten että tällä pahoinvoinnilla ja heikotuksella oon varmasti vielä tartuttavassa tilassa, joten soitin työterveyteen. Eli jatkan kuitenkin tän vatsataudin kanssa lepäilyä kotona vielä huomisen työterveyshoitajan käskystä. Sitten onkin pääsiäisloma, jee!
Myös neuvolalääkäri soitti tänään. Hän totesi "kuulusteltuaan", että ei varmaankaan ole listeriaa oireiden perusteella. Pitäisi olla huomattavan korkea kuume, jotta siitä olisi tulevalle vauvalle vaaraa, vaikka olisikin listeriaa.

16 + 0
 
SUpistuksista ja liitoskivuista voisko joku kertoa miltä ne tuntuu jos niitä on ollut? Supistuksia mietin, että onko nää olleet niitä vai jotain kasvukipuja, kun joskus ihan keskellä kohtua tuntuu tuossa aika pinnassa sellanen pieni nipistys. Se ei ole kipua, mut sellanen nipistys. Mut en ole huomannu, että maha kovettuis tai tuntuis muuten inhottavalta sillon..Mulla on kyllä leikkausarpikin just siinä kohdalla, että oon miettiny jos se ottaa kiinnikkeillään kiinni jotenkin...Ja noista liitoskivuista samoin, välillä tuikkii "alakerran" kautta inhasti. En tiedä onko ne sit jo liitoskipuja...

Syrän 16+1
 
Wasabi Hahhaha :D Hauskat raivarit, ihan tuttu tunne kun rupeaa lapsettamaan niin että todellakin antaa vähän rankkua sille tavaralle jonka syytä kaikki on :vampire:

Vaunuista Olen päätynyt Emmaljungiin.. kiirehän tässä ei ole joten rauhakseltaan katsellaan lähinnä oikean värisiä. Käytettynä kuitenkin meinataan hankkia.

Eipäs muuta kuin oikein mukavaa ja rentouttavaa pääsiäistä kaikille pallomahoille!

Pipsapippuri & Nökö 16+6

 
Viimeksi muokattu:
Tänään oli toka neuvola. Kaikki oli niinkuin pitää, sydänäänet kuului heti ja oli 130-150 välillä. Kysyi, että tunnenko jo liikkeitä ja kun sanoin, että tunnen niin sanoi, että niin ajattelikin, kun sydänäänetkin heti niin selvästi kuului. Hemoglobiini ei ollut tippunut, oli ekalla kerralla 124, nyt 125. Ei kovin korkea kuitenkaan, mut ihan ok. Pissa oli puhdas, verenpaine alkuun vähän korkea, mutta toisella mittauksella oli laskenut. Kohdun tunsi heti navan alapuolella ja siinä oon sen itsekin tuntenut.

Kirjoitin yks päivä pitkän tekstin, mut sit netti jumahti ja sinne se sitten hävisi. En jaksanut alkaa uudestaan kirjottaa.

Kylläpäs täällä oli paljon kipeinä olijoita. Pikaista paranemista sairastupiin! Mulla on se nuha jo pikkuhiljaa helpottanut, kyllä sitä reilun viikon kestikin. Ei ollut kyllä muita oireita, mut tuntuu, että vasta olin siinä kamalassa flunssassa, joka kaatoi sänkyyn. Mulla siis raskaus ei ainakaan suojaa, päinvastoin! Yleensä ikiä en saa mitään flunssia tai oo muutenkaan usein kipeä (kop kop kop).

-kumiankka- oli kysellyt noista syyneistä :D Eli täällä käydään neuvolassa 6 viikon välein. On harvennettu käyntejä aika paljon... Edellisten kanssa kävin kerran kuukaudessa ja siihen lisäksi ultrat. Tänään oli mulla siis toka neuvola ja nyt viikkoja 16+4. Seuraava käynti on muistaakseni 22+1, eli toukokuun puolivälissä. Siinä välissä on rakenneultra.

Mielialoista, yllättävän tasainen ollut koko ajan :D Poikia odottaessa heitteli kyllä nanosekuneissa laidasta laitaan ja miehellä oli kestämistä :ashamed: Kaverille just asiasta puhuin ja ääneen ihmettelin, että miten oon niin rauhallinen ollut, kun aiemmissa tosiaan kilahtelin koko ajan. Kaveri (lapseton ;) ) oli sitä mieltä, että sekin olisi vaikuttanut, kun on nyt ikää tullut lisää. Mä en ollut ihan samaa mieltä, kun oon kyllä menkkojen aikaan edelleen saanut kivoja raivokohtauksia :LOL: Että kyllä tää raskaus vaan on erilainen :whistle: Ja kaikille mukavampi. Kyllä ollaan poikien odotusaikoja välillä kauhulla miehen kanssa muisteltu, ei ollut helppoa kummallakaan, nyt jälkeenpäin tuntuu, että miehellä varsinkaan :ashamed:

Supistukset, niin kivuttomat, kuin kivuliaat, ovat mulla kyllä aina kovettaneet kohdun ihan selvästi ja siitä ne oon tunnistanutkin aina.

Meillä on toi eskari-ikäinen vähän flunssassa niin on tämän päivän kotona. Oli mun isäpuolella sen aikaa, kun kävin neuvolassa, niin ei tarvinnut mukaan ottaa :)

Eipä tänne kai muuta, nyt en muista muuta kommentoidakaan. Hyvää pääsiäistä kaikille :flower:

Peppi85 + salainen 16+4.

:popcorn: (Esikoinen halusi, että laitan tän hymiön, heh).
 
Olihan se sitten poskiontelontulehdus kuitenkin. Samalla ku hain lääkkeet apteekista ni ostin sen nenäkannun/sarvikuonon, mikä lie nimeltään. Eilen sitä sitte kokeilin ja olihan se kyllä ihan kätevä vehje! Nopeesti noi lääkkeet kyllä auttaa ku ei oo nenä enää tukossa. Poskia vaan särkee. Hyvä että tuli käytyä ennen lomalle lähtöä!

Me oltais huomenna lähössä mökille! Ihanaa vaihtelua. Pääsee vähän helpommalla ku on mieski lomalla ja äiti tekemässä herkullista ruokaa... Nyt nimittäin tuntuu siltä et oon ihan poikki. Vähän yritin siivoilla ettei jäis kauhee sotku kotiin mut ei meinaa jaksaa. Tuntuu et ihan väkisin alkaa painuu silmät kiinni ku tässäki istuu. En usko et tää väsymys enää raskaudesta johtuu vaan ihan siitä et alkaa vaatii veronsa tää kolmen viikon sairastelu. Sit on kuitenki pitäny hoitaa lapset ja niitten harrastuksiin menot, koti ym. Joten kyllä tekee nyt lepo hyvää!

Kai se täytyy mennä pyykit laittaa kuivumaan ja syömään. Jos sit hetken ehtis vaikka pötkähtää sohvalle!

Kaikille oikein hyvää pääsiäistä!

Aksuliina 17+1
 
Mulla on kans ruennu olemaan nuita supistuksia. eivät onnes ole kipeitä,mutta ilkeän tuntusia,ihan kun joku puristas nyrkillä kohtua kasaan. : / aika epämääränen kuvaus mutta siltä se lähinnä tuntuu! Yleensä tulee silloin kun paljo nuiden hoidokkien kans ulkoillaan niin kävelystä ja rattaiden työnnöstä.
Ajattelinkin että jos enempi vaivaa niin täytyykö jäädä saikulle? Kohdunkaula oli viime ultrassa ihan kiinteä ja kiinni,joten onko se vaarallista jos suppareita tulee päivittäin rasituksen yhteydessä?
Liitoskivuista en osaa sanoo miltä ne sitten tuntuu...
Tämä on kyllä minun toinen raskaus,mutta kun se edellinen päätty keskeytykseen rv 22,niin en muista siitä raskaudesta muuta kun sen keskeytyksen..en oireita en mitään! :ashamed: eli ihan kun ois ensimmäistä kertaa raskaana!

rattaista oon edelleen kahen vaiheilla,briot tai emmaljungat. molemmat sika kalliita,mutta meidän äippä haluu ne välttämättä meille ostaa kun on siskollekkin aikanaan hommannu. Ei viittis kuitenkaan sillä maksattaa kokonaan,joten ite laitetaan osa. Me ei tarvita sellasia vaunuja joiden kans pitä linkkuriin mahtua tai kauppakeskuksissa pyöriä,joten jytäkät saa olla tänne meidän teille! Mökille pääsee jalan joten hiekkatietä tullaan kärräämään kesällä paljo ja talvella taistellaan lumen keskellä!

mielialoista ei oo nyt enää hirveestu raivareita ollu,mutta itkuherkempi minusta on kyllä selvästi tullu! aina oon herkkä ollu,mutta tämä on jotakin hirveetä! Mieskin jos sanoo jotain väärällä äänensävyllä niin heti alkaa parkuminen! :LOL:

Mieliteoista ei oo enää niitäkään,paremminkin tuntuu että väkisin saa syödä kun ei oikein mitään mieli tee.

Ostin eilen multivitan raskaus ja imetys vitamiineja,niissä näky olevan myös sitä rautaa,jospa se riittäs nostamaan hemppoja hieman. oireita ei oo ollu minkäänlaisia,joten ei kai se sitten liian matala ole!
Pari viikkoo rakenneultraan,kyllä pelottaa onko siellä vettä edelleen tarpeeks ja onko munuaiset ja virtsarakko ok... Toivottavasti!!

Oikein hyvää ja aurinkoista pääsiäistä mammat ja vauvvelit! :flower: :heart:

Kaktuspiikki 17+5
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

Onnea kaikille hyvistä uutisista! :flower:

Mulle kävi tosi ikävästi maanantaina kun enin sen parin viikon saikun jälkeen töihin. :/ Mä pyörryin sinne betonilattialle, onneks työkaveri kerkes apuun enkä lyöny päätäni tai muuta mihinkään. oon kasvihuoneella töissä ja siellä on tosi hapetonta se ilma näinä kuukausina ja mulla on vielä matala verenpaine yleensä niin sekin vaikutti siihen. oon kyllä pyörtyny jo useemman kerran siellä.

Maanantain jälkeen oon sitte ollu taas saikulla. Esimiehelle juttelin tilanteesta ja se ymmärti kaiken hyvin. jos en voi töissä olla niin sitte en voi. Meillä töissä on vähän laiminlyöty työoloja. Tuulettimia ei oo ja nyt kuulemma huhtikuun aikana pitäis tulla ja tiiän jos ei tuu niin sitte en ainakaan voi olla siellä töissä. Mulla loppuu muutenki työsuhde heinäkuun lopussa.

Kävin tänään neuvolalääkärissä ja sain tän kuun loppuun sairaslomaa. Sano että yritetään uudelleen töihin menoa sitten jos ne tuulettimet tulee. Ultraskin varmuuden vuoksi ja kokeili kohdunsuun. Kaikki oli ok, niisku vastaa täysin viikkoja. Vilkas kaveri kuulemma. :)

No nyt sitten pitää yrittää tappaa aikaa tää kolme viikkoa. Pitää tässä pääsiäisenä jossain käydäkkin. En mielestäni tee mitään väärää vaikka liikunkin ulkona yms sairaslomalla, kun täähän liittyy vaan työoloihin.

Vois käydäkin pääsiäisenä testaamassa meidän uudet kaksosten rattaat. :) Esikoinen on niin innoissaan isoista rattaista. :)

No tulipas tekstiä, tässä tän hetkiset kuulumiset. :)

Mukavaa pääsiäistä kaikille!

Riikka&Niisku 16+3:heart:
 
Paranemista kaikille sairastaville! Kevät on ihanaa aikaa, mut valitettavasti pöpötkin tykkää siitä! :( Ja raskaus voi heikentää sit vastustuskykyä..ite ainakin luulen niin, koska ite olen tosi harvoin kipeenä ja nyt oon ollu koko ajan kipeenä!

Kävin muuten ostamassa sen sarvikuonon ja huuhtelin röörit..kyllä sieltä ainakin vähän irtos tavaraa :D Teki oikeestaan ihan hyvää..

Mun maha on nyt kasvanu ihan muutamassa päivässä ja ei sitä enää piilotella! Tänään poksuu muuten 16+0
Eilen kävin neuvolassa ja siellä kaikki ok. Paino oli hieman tippunut ja kaikki pissikokeet yms puhtaat. Ja ne sydänäänet :heart: Vauva rymisteli tosi paljon ja potki anturaa, mut sit ne löyty! sellasta 150 oli syke..Ihanaa..

Nyt sit rakenneultraa odotellaan..kuukauden päästä!

:flower:Niin mukavaa pääsiäisen aikaa kaikille!!:flower:

terkuin Biba ja pikkunen 16+0
 
Huh mikä ähky koko ajan!!! Nyt on huomannu jo monena päivänä et ku syö ni tuntuu et ähky sen kun kasvaa tuntien kuluessa. Nytteki on monta tuntia ku oon syöny ja silti olo on ku olis just noussu ruokapöydästä. Lasillisen vettä join ja taas on maha NIIN täynnä. Kai mä sit syön kerralla liikaa... pitäis vissiin syödä ihan vaan tosi vähän et pystyis syömään sit useimmin. Onks muilla samanlaista???

Eikös se niin ollu et nyt ruuansulatus kestää kauemmin?? Tää on kyllä mun ainainen ongelmani, oli raskaana tai ei. Pitäis ihan opetella syömään pienempiä määriä. Mun tapa ku on mättää ruokaa suuhun niin paljo et on todella maha täynnä ja sit meneeki pidempi aika ku syön seuraavan kerran.

Nyt käymään kaupungilla ja sit toivon mukaan nauttimaan rauhallisesta illasta!

Aksuliina
 
Eipä oo tää tauti varma nyt iskeekö päälle vaiko ei..niistellä ja aivastella kyllä saa, kurkku välillä arka tai sitte semmonen samanlainen inha tunne ku sillo jos sattuu sukeltaes meneen vettä nenään.. mutta kuumetta ei ole lainkaan..

Nietiskelin tuossa että näinköhän mun tarttee kattella jonkinmoisia kaksostenkärryi, kun tuo nuorempi syksyllä sitte 2,5vee eli tuskin isompia matkoja kävelee. vai jaksaisiko ehkä seistä sellasella laudalla (pysyisköhän se ees siinä?!).

Tääl on iltasin aina olo ku ois ilmapallon nielassu ja sitte tekis vaan mieli olla mahallaan ja piereskellä et helpottais.. en tiä mitä lie.. :LOL:

Eilisestä illasta asti ollu jotenki levoton olo itellä kun ei noita liikkeitä oikein tunne..meinasinkin soittaa tänään neuvolaan mutta maltoin sitte mieleni ku aattelin et varmasti sanoo vaan et viikkoi vähän ettei välttis tunnukkaan viel.. (on siis kyllä niitä vaimeita jonkin verran ollu, nyt oikein koittanu keskittyä tunteen niitä niin ei mitään!) Tällästä tää nyt sitte näköjään on...kokoajan tarttee jostain stressata! Ja silti ulkoisesti pitää näyttää siltä ettei mikään vaivaa kun miehen puolelle (jotka kaikki lähimmät asuu 5km säteellä) ei olla vielä kerrottu, lupasin että mies saa ite hoitaa sen.. (se kyllä epäili ettei saa kertoa kun kuitenkin sen kerkiin ennen sitä möläyttään niitten äitille...eli nyt pitää skarpata ihan etten sano mitään! :x )
No juu, tarttee vaan toivoo et rupeis öttis siel mönkiin mamin mieliks..

Hyvää pääsiäistä kaikille! :flower:
Onko teillä hienoja suunnitelmia pyhiksi? Meillä isäntä töissä joten meillä tää ei taida juurikaan uhmisten kanssa erota arjesta..
 
pienisieni: Ei ehkä ihan niin tehokasta, mutta aika hyvää. Ja menee ainakin meillä lapsilla paljon paremmin alas. Puolukka siis :)

Tinttamaaria: Minä olen synnyttänyt Hyvinkäällä ja on huonoja kokemuksia, varsinkin ekasta ja jos vielä sinne menisin ja sama kätilö tulisi saliin, saisi lähteä samantien. nyt harkitsenkin Lohjaa, olisin nuorimmaisen synnyttänyt Tammisaaressa, mutta usean loppuvaiheen tarkkailun vuoksi en sinne asti lähtenyt.

Olen hiukan tutustunut aktiiviseen synnytykseen ja aion sitä soveltaa itselle sopivalla tavalla.

Oletteko muuten kaikki kavereita fb:ssä keskenänne?
 
neuvolassa käyty tänään ja kaikki hyvin hembba oli pysyny samana kuin viimeksi 126 ja verenpaineetkin oli hyvät :) painoakaan ei onneksi ollut tullu paljoa, ja sanoki että paino noussu hyvin semmooset about 200g viikossa. Vähän oli valkuaasta pissanäyttees mutta sano jotta pitää joku aamu käyrä kiikuttamas aamu pissa näyte niin kattovat siitä vielä ton valkkarin ku tuo valkkari voi johtua ihan siitäkin kun oli nyt ns "päiväpissi"... Sydän äänet pommppi siinä 157 paikkeella ja kohtu muutenkin kasvanu kuulemma hyvin. Toukka muutaman kerran potki doppleria neuvolatätikin naureskeli ?
Lährin sitten neuvola reissun jälkeen shoppailemaan äitini kanssa, tarkoitus oli mennä yksin mutta ajattelin sitten rehaasta äidinkin mukaan. Kirpparilta löysin itselleni kaikkia kivoja t-paitoja sellaisia venyviä ja pitkän mallisia mitä voi hyvin käyttää sitten kun masukin on iso :) Niin ja tämän vuoren ekat pehmiksetkin tuli nautittua ja tuli ostettua myös mansikoita ja yks loota tulikin jo syötyä :p

Niiin ja tuli sitten ostettua/varattua fp-kirpparilta sitterin ja kaukalon =) hihiii ne saan viikonloppuna hakea.

Kämppä olisi taas hujan hajan ja siivotakkin pitäisi mutta en jaksa ei huvita joten en kyllä siivoakkaan:ashamed:

Tinttamaaria: , huomenna olis tarkoitus rakentaa pupuille piha aitausta jos vain on aurinkoinen ilma tai ei ainakaan sada lunta, sitten varmaan kaverien työnä kyläilyä ja lauantai illalla voisi mennä vähän maakunta matkailulle ja bongata pääsiäiskokkoja =) ja sunnuntaina anopin työ syömään.

Kakaa ja Toukka 17+1
 
Nyt on kyllä pakko sanoa että on sulla kakaa mahtava tuo murre! =) aina hymy persiissä luen sun kirjotuksia vaikka näin savolaiselta ei ihan kaikki meinaa taittua!

tinttamaaria ei meillläkään sen kummempia suunnitelmia ole,nautitaan vaan vaan vapaista kun kerrankin ne sattuu yhtä aikaa. Just käytiin kaupasta syömistä ostamassa,hirvee hamstraus vaikka onhan ne lauantaina auki jo! sitten sitä saakin hamstrata kun tiistaina pääsee seuraavan kerran. Minä oon tosi huono aina ostelemaan monen päivän eväitä! aina sitä jotakin kuiteskin puuttuu ja tympii kaupassa miettiä että mitähän sitä ylihuomenna tarvittas!

Nuista pissitulehuksen ehkäsemiskeinoista, punaherukka on kans tehokasta! kaikki happamat punaset marjat käy yhtä hyvin kun karpalo.

Meilläkään ei mitään siivouksia oo tehty,en jaksanu töitten pääle rueta hinkkaamaan,mies imuroi vaan,se saa välttää meille! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa

Yhteistyössä