Syyskuun Söpöliinit 2012 *Huhtikuussa*

Paljon tuntuu olevan tauteja liikenteessä, paranemisia vaan kaikille sairaille!

kaktuspiikki: Noista rattaista sen verran, että ne ilmakumirenkaat (siis ne pumpattavat, onkohan tuo niiden oikea nimitys?) on kuulema paremmat, jos just liikkuu paljon hiekka- ja sorateillä ja ne ilmakennorenkaat sitten asfaltilla. Meillä itsellä on kokemusta vain noista ilmakumirenkaista ja hyvin toimivat täällä maalla hiekkatiellä ja myös isommalla asfaltti-tiellä.

Aksuliina: Mulla myös tuo ähkyolo tulee joka päivä, iltaa kohti aina pahenee ja aamulla sitten on normiolo hetken aikaa kunnes syö jotain. Samoin oli viime raskaudessa, mutta sillon tää vain alkoi paljon myöhemmmin. Nyt oon jo muutaman viikon kärsinyt tästä ja viimeks alkoi vasta reippaasti puolenvälin jälkeen eikä helpottanut kuin vasta synnytyksen jälkeen... Mulla on myös tuo ongelma, että ahdan itseni ihan liian täyteen kerralla ja sitten on aina pitkiä välejä kun oon syömättä.

Pääsiäinen: Mies on töissä pe, la ja su joten maanantaina sitten käydään jossain syömässä, mutta muuten ihan tavallista kotielämää vietellään.

Nyt on tuntunut liikkeet hieman paremmin, varsinkin autolla ajaessa tuntui selvää möyrintää ja muksimista.

Hyvää Pääsiäistä kaikille!

Teeu 18+3
 
Hyvää pääsiäistä arvon naiset!

Täällä pääsiäistä vietetään pääosin perheen kesken. Huomenna mennään naapureille syömään ja herkuttelemaan (leivoin aivan tautisen hyvän oloista juustokakkua muuten, nam nam, huomenna pääsee maistelemaan sitten heillä sitä), lauantaina ystäväpariskunta tulee meille käymään, sunnuntaina tulee anoppi ja sitten mennään illalla miehen ja sekalaisen seurakunnan kanssa leffaan. Maanantai ajateltiin olla kotosalla ihan vaan kolmestaan, mies, tyttö ja minä.

kaktuspiikille on pitänyt monesti kommentoida vaunuja, en vaan ole saanut sitä aikaiseksi. Meillä on vuoden 2009 mallin Brio Happy yhdistelmävaunut. Olen ollut niihin tosi tyytyväinen, ja ilmakumirenkaat (meniköhän oikein? siis ne pumpattavat) ovat olleet hyvät, eivät ole puhjenneet, ja niitä tarvitsee pumppailla yllättävän harvoin. Jousitus on vaunuissa ihan loistava ja ovat mielestäni suht näppärän näköisetkin isoiksi vaunuiksi. Tosin heittoaisaa olen jäänyt kaipaamaan, noissa kun on vain teleskooppiaisa. Kova koppa ja rattaan tilat ovat tosiaan yllättävän pienet, mutta pieni on meidän tyttökin, joten hänen tarpeisiin ovat ihan sopivat: rattaissa on nyt lämpöpussi, fleecepussi ja viime vuonna oli vielä pitkäkarvainen lampaantaljakin, ja toppapukusillaan nyt melkein kaksivuotias nukkuu päikkärit rattaissa vieläkin. Tilaa ei ole todellakaan ruhtinaallisesti, mutta pieni vähän päälle kymmenkiloinen on toppakamppeineen ja lämmikkeineen vielä kyytiin mahtunut. Ihmettelen eniten rattaissa noita valjaita, jotka ovat mielestäni tosi lyhyet silloin, kun on "täysi varustus" päällä. Turha toivokaan, että ne mahtuisivat kiinni. Pidemmillä valjailla ja hitusen isommilla tiluksilla kärryt olisivat liki täydelliset meidän tarpeisiin :)

Täällä taas vaihteeksi ollaan epäuskoisia ja pelokkaitakin raskauden ja vauvan hyvinvoinnin suhteen. Liikkeet tuntuvat, mieskin on ne jo tuntenut kädelleen, mutta silti olen epäileväinen. Rakenneultraankin on vielä yli kaksi viikkoa aikaa. Sitten taas välillä yli pyyhkäisee ihanan euforinen, onnen ja rakkaudentäyteinen tunne vatsassa kasvavaa vaavia kohtaan, että huh huh... :heart:

Näihin sanoihin, näihin tunnelmiin

Krumeluu rv 18+2 (piti oikein pysähtyä laskemaan :) )
 
Poks ja 18. viikko käyntiin!!!

Olen tämän aamun käyttänyt tehokkaasti surffaillen vauvanvaatekaupoissa.. Stockalla oli yksinkertaisesti vastustamattomia vaatteita, mutta pakko malttaa että tietää kumpi tulossa... Poikien vaatevalikoimat on mun mielestä kivempia, itse kun en ole mikään röyhelöihminen..

Sängyn olen osin jo hankkinut, voin hakea sen parin viikon päästä. Sinällään aikaista, mutta mun 4kk ikäinen kummipoika käy yökylässä välillä niin saisi nukkua sitten sängyssä rattaiden sijaan. Hoitopöytä/laatikosto on hankittava myös pian koska ei ole kaappitilaa oikein noille vaatteille ja muille tavaroille. Vaunut etsinnässä vielä...tosin mieleiset löytyneet kyllä ;)

Mukavaa pääsiäistä, mä otan koirat ja painun pihalle. Päätin tehdä tänään ruoaksi katkarapucanneloneja kun näin niitä valmistettavan yhdessä tv-ohjelmassa, jälkkäriks väänsin eilen sitruunajäätelöt sitruunankuoriin jotka odottaa pakkasessa :p

Pipsapippuri ja Nökö 17+0
 
  • Tykkää
Reactions: Yeppee ja Kakaa
Pikaseen vaan ilmotteleen, et täällä teitä lueskellaan =) Mut kauheen laiska oon nyt ite ollu kirjottaan/ tuntuu et mielummin lueskelen teidän juttuja ku kirjottelen omista asioistani =) Sen lisäks et toi meiän 1v. ei kyl anna täs koneel olla oikeen yhtään rauhas ja ne pienet hetket ku nukkuu, ni oon koittanu hoitaa kotihommia ja mahollisesti lepäillä.

Tuntuu et tää aika liitää kauheeta vauhtia. Mua oikeen pelottaa, ku pian ollaan jo puolessa välissä, et mitä jos loppupuoliskokin menee yhtä nopeeta? Voi kauhistus. Tietty jostain 36 viikosta eteenpäin kyl ajalla on tapana hidastua :D ja siinä vaiheessa sitä viimeistään on varmaan valmis =)

Epäilykset täällä välillä hiipii mieleen :( Vaikka ei periaatteessa syytä, niin kaikennäköstä sitä pohtiikin. Kuitenkin toi kuopus pitää sen verran kiireisenä, et "velloon" niihin tunteisiin ei onneks ehdi jäädä. 20.4 olis rakenneultra, et josko sieltä sit taas varmemman fiiliksen sais? Jos kaikki vaan hyvin.

Kaikille oikeen hyvää pääsiäistä!! =)

kaarja 18+5
 
Hyvinkäällä synnyttämisestä on pitäny kommentoida. Kaikki lapset oon siellä synnyttäny eikä oo mitään valittamista. Ainahan sitä on joka paikassa joku hoitaja kenestä ei niin tykkää mutta pääsääntösesti mulla on ainaki ihan positiiviset kokemukset.

Nyt pakkaamaan loput tavarat et päästään lähtee!

Aksuliina 17+2
 
Huomenta!

Iso kiitos vinkeistä koskien rattaita ja renkaita! helpotti kummasti eka kertalaista! :flower:
Vielä kun sais tietoa tai kokemuksia jovi air ja ora taiga rattaista ja tietty niistä emmaljungista,niin oisin toooodella kiitollinen!
Eniten noissa brioissa huolestuttaa se pieni koppa,entä jos meidän vaavista tulee jytäkkä?! :D

Lähdetään tästä valumaan mökkiä kohti,illaksi kotiin! onnes ei nyt sada lunta niin on ihan kiva keli ulkoilla!

kaktuspiikki 17+6
 
kaktuspiikki jos briot muuten miellyttävät, niin uskoisin, että pehmeällä kantokopalla tai sitten sillä runkoon asetettavalla vaunukopalla (onkohan briolla edes sellaista) on vauvalla enemmän tilaa, ja pehmeä kantokoppahan toimii myös lämmikkeenä, niin sitten ei tarvitse niin paljon työntää peittoa ja pussia kopan sisään, jää tilaa enemmän vauvalle. Ja ratasosanhan voi ottaa käyttöön noin puolen vuoden iässä, kun vauva osaa istua, eikä viihdyy enää makuullaan, jolloin tilaa on taas enemmän. Ja meidän pienet kun syntyvät syyskuussa, niin uskoisin, että isompikin vauva menee kyllä kopassa ensimmäisen talven yli joka tapauksessa. Mutta vannomatta paras, tällainen tuntuma vaan itsellä olisi tuosta tilastakin - tai tässä tapauksessa sen puutteesta. Itse olen nimenomaan tykännyt, kun liikutaan paljon kävellen, niin jousitus on noissa tosiaan loistava ja pyörät hyvät. Ja tavarakoriin mahtuu helposti kaksi täyttä ostoskassia, tosin painorajoitus on 5 kg, mutta meillä se ylittyy kauppareissulla aina rutkasti. Meillähän ei ole autoa, niin käydään kaupassakin vaunuilla, joten tuo tavarakorin toimivuus oli myös itselle tärkeä kriteeri vaunuissa.

Kannattaa ehdottomasti käydä katselemassa liikkeessä vaunuja, kokeilemassa ja vertailemassa, niin löytää varmasti sen itselle mieluisen. :)

*muoks: siis meillähän oli vauvalle kova kantokoppa, kun asuttiin ensimmäiset vauvakuukaudet kerrostalossa, ja minun piti aina raahata vauvaa kopassa kolme kerrosta sisälle mennessä. Ajattelin, että kova koppa on turvallisempi kömpelön äidin käytössä :) Muuten olisin varmaan ottanut pehmeän kantokopan.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kaktuspiikki
Helou helou. Ilmottautuisin uutena mukaan :) ..nyt kun jo uskaltaudun. Alusta asti olen keskustelujanne seurannut. Eli BuBu ~ LA 5.9~ 26 ~ ensimmäinen~KYS~poikaolo.

(.) Liikkeet tuntuvat jo selkeästi,joka on vähentänyt kotidopplerin käytön 1xviikkoon. Pikkuiselle on tullu jo vaatteita hommattua reilummalla kaavalla. Isännälle luvannu malttaa ostelun kanssa rakenneultraan asti. :whistle:

Hyvää pääsiäistä kaikille tasapuolisesti.

BuBu ja Nyty 18+2
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa ja Yeppee
Täällä on herkuteltu kunnon pihvillä ja kermakakulla (sellanen pikkunen torttu vaan) :p On kyllä aika paksu olo...mahaa kiristää ja jomottaa muutenkin niin sitten pitää vielä syödä liian hyvin!

Laitoinpas tonne masupinoon kuvankin :) Mies tänään pisti käden vatsalle ja totes, että kyllä siellä joku on :D Ja että maha on kasvanu! Joo hyvä, että nyt hoksas..

Esikoinen tuumas tänään, että olen 2 vuotta ja minusta tulee isosisko :heart: Sekin ruennut höpöttelemään vauvasta ja luulee, että silläkin kasvaa vauva mahassa :D

Mutta mukavaa pääsiäisen jatkoa kaikille!

Biba ja pikkunen 16+1
 
Tervetuloa bubu! Jee,lisää KYSsiläisiä! :)

Tääläkin on vedetty pihviä ranskalaisten kera,että se siitä muka huonontuneesta ruokahalusta ;)
Huomenna jos söis kevyesti kalaa ja sunnuntaina äidin patojen ääreen! :p

Joku siitä kestoähkystä mainitsi...Täällä kans yks ähkyilijä ja silti pitää mättää syödä lisää pari tuntia syönnistä kun on nälkä!

Huomenna poksutaan...
 
  • Tykkää
Reactions: BuBU
Munarikasta pääsiäästä kaikille =):flower:

ihan ensiksi tervetuloa mukaan Bubu :wave: Mukavaa saara lisää porukkaa :D
ja nyt vähän omaa napaa
(.) Täälä ei tämän päivän suunnitelmat menny ihan nappiin, tarkoitus oli rakentaa pupuille piha aitausta mutta olikin tullut TAAS lunta yön aikana niin ei innostanu kun jää sitten niin märjäksi tuo nurtsi :kieh: Mutta kyllä se kesä sieltä tulee ainahan se on sieltä tullut =) Nyt on tosi ihana seurata kun nuo pienemmätkin pupu vauvat on pesästä jo vähän lähtenyt tallustelemaan niin ruoka aika kun tulee niin on 8 pupua yhressä pussuttamassa ruokaa :D hih <3
Mies päätti jäärä kaverinsa työ kaljoottelemaan :/ vähän ärsytti mutta saanpahan viettää illan rauhassa ja katsoa sinkkuelämää leffaa kera herkkujen ja nenäliinojen snif =)
Niin ja kävin hakemassa illalla sitterin ja kaukalonkin ja sitten lisäksi pakettiin tuli mukaan pullonlämmittäjä jonka saa autoon, ikinä ennen en ole moista kapistusta nähnyt/kuullut mutta aika kätevä vehje mun mielestä ja koko paketti makso vaivaaset 80 euroa =)
Toukka on nyt taas potkinut tuola siitä asti kun pääsin kotiin :heart: aawwwwww tuntuu niin hassulta :D harmittaa vain kun aina silloon kun mies ei ole paikalla niin sitten Toukka monottaa menemään kunnolla, ei olla vielä päästy testaamaan jotta tuntuisiko miehen käteen liikkeet.

Nyt katsomaan leffaa :D

Kakaa ja Toukka 17+2
 
Moi kaikki!
En ole jaksanut kirjoitella aikoihin. Tulin kertomaan, että kaikki on hyvin. 17+6 on menossa. Kävimme jo neljännessä ultrassa ja tämän teki oman gyneni sijaan joku spesialisti. Poikalupaus varmistui. Sain kuvan värkeistä, joissa ei todella ole mitään arvailujen varaa. Olisin laittanut kuvan tänne, mutta kun kysyttiin url-osoitetta, niin en enhän minä sellaista löytänyt...Tyyppi liikkui ja huitoi koko ultrauksen ajan. Seuraava ultra (4d doppler) on viikolla 22 tai 23.

Normaalipainoni on 47-48 kiloa ja nyt se on 55 kiloa! :O Eikö ole melkomoinen nousu? Vatsa on jo iso ja siitäkin piti laittaa kuva tänne, mutta....url....

Neljännestätoista viikosta lähtien olo on ollut hyvä. Ei etomista eikä oksetusta. Ei väsymystä. Into on palannut. Ruokahalu paranee viikko viikolta. Tekee ihan kauheasti mieli cevicheä - tietty juuri sitä, mitä EI saa syödä!: /

Alaselkä särkee usein iltaisin. Tänään on vihlonut iltapäivästä asti kovastikin munasarjojen kohdalta. Toivottavasti tämä ei ole mitään vakavaa! Koskaan ennen ei ole sattunut näin pitkään ilman taukoja.

Vieläkään ei tee mieli ostella vaatteita eikä mitään muutakaan vauvalle.

Syön rauta-foolihappovalmistetta ja kalkki-d-vitamiinia. Nämä sain, vaikka kaikki verikokeissa oli mallikkaasti. Mahan rasvaukseen sain raskausarpia estävää voidetta. Ja nänniharjoitukset pitää kuulemma aloittaa kahden viikon päästä. Sellaisella Ma'am-öljyllä täytyy hieroa. Onko Suomessa nämä samat jutut?

ei vielä (37v.) ja poika (ent. katkis) 17+6 ulkomailla
 
Huomenta!

Minä en ainakaan ole kuullut että täällä annettas voiteita mahan rasvaukseen tai mitään nänniharjotuksia. Onko muut?! Ite saapi ostaa rasvat mahan rasvaukseen. Mutta nuo nänniharjotukset kuulostaa ihan oudolta..

Pitäs lähtee kaupoille,äh,ei yhtään innostas! Pakko kai se on evästä lähtee hakemaan. Toivottavasti ei ole kauheeta ruuhkaa...

mekään ei olla ostettu vielä mitään vauvalle,ainut että noita rattaita on kateltu ja pähkäilty,mutta hankittu ei olla vielä mitään!

Kaktuspiikki ja tyyppi 18+0 POKS!!! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ei ole tullut mieleenkään liittyä myös tänne, mut ehdottomasti nyt liityn ni kiva kuulla sit muitaki joilla la syyskuussa. :)

22.9
LuvLucy ~ 24 ~ ensimmäinen ~ NKL


Katoinki jo että BaByBliss nickillä on samana päivänä la myös NKL:ssä.
Jännällä ootan, et kumpi menee sinne ekana. :D

Kakaa Siis APUA!!! Miten sulla jo noin pyöreä vatsa oli vkol 13?? :O
Mulla on vaa turvotusta, ei viel onneks näy pyöreätä vatsaa..
Ja onneks siks, koska kukaan ei tästä raskaudesta tiedä vielä mtn.
Paitsi itse kihlattu tietenkin. ^^ Vasta sen toisen rakenneultran jälkeen paljastan feissaris ystäville ja sukulaisille vasta heinäkuussa, kun aiotaan pitää perhejuhla (jota ollaan pietty ny joka vuos viimeiset 2-vuotta ja sinne tulee tosiaan miun ja miehen sukulaiset<3) ja sit kerrotaan että ensinnäkin A) ollaan menty naimisiin (aiotaan mennä maistraattiin meidän vuosipäivänä toukokuussa) ja B) perheenlisäystä tulossa. Maltan tuskin odottaa niitten ilmeitä!. :LOL:

Että sellasta. :D

LuvLucy & Itiö 16+0! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa
Niin joo ihmeessä kuvia kehiin kaikilta joilla näkyy jo ja mones vko meneillään! :)

Mulla ei tosiaan vielä näy, painoakin oli tippunut 0,4kg<3 pari päivää sitten, vaikka vatsa näyttää että ois lihonu turvotuksen takia. :p
 
tervetuloa mukaan LuvLucy & Itiö :wave:
LuvLucy mulla ainakin aluksi oli tosi paljon turvotusta siksi vatsakin niin iso:D

Tässä uutta kuvaa eilen otettu 17+2 ja turvotusta ei pahemmin enään oo ollut =)


Kyllä se jo aika pallolta näyttääpi =) hih välillä niiin ihanaa ja välillä niin turhauttavaa varsinkin kun yrittää katsella päälle pantavaa.

Kakaa ja Toukka 17+3
 
Ihana massu kakaalla!! :heart: Oot niin hoikka muuten että näkyy tosi nätisti jo :)

Mun masukuva löytyy siis tuolta masukuvien pinosta..oisin voinu tähänkin laittaa, mutta tuo aijaa ei just nyt jostain syystä aukee?

Ei taideta suomessa jakaa mitään raskausarpivoiteita enkä ole kuullut tuosta nänniharjoittelusta :LOL:
Itse ostin vichy merkkistä raskausarpivoidetta apteekista. 30€ maksoi tuo tuubi, mutta on aika riittoisa...Onhan mulla noita arpia jo esikoisesta mutta jospa ehkäisis uusien tuloa..ei se pahaa tee..

Täällä on nyt kauheen energinen olo! Tuntuu,että jotain pitäis tehä ja touhuta :D salillakin pääsin käymään pitkästä aikaa ja tekipä hyvää!

Biba+ pikkunen 16+2
 
Tervetuloa tännekkin luvlucy ja itiö! :wave:

kakaa on kyllä ihana pallo,tosi hyvin jo näkyy!

Täälä on kans samat fiilikset,välillä ihanaa kun maha kasvaa,välillä kauhistuttaa että mitä laitan päälle! kohta ei ole kun tasan yhet housut mitkä mahtuu! ja inhoon yli kaiken vaateostoksilla oloa! nyt varsinkin pitäs osata ostaa sellaset housut jotka menee mahollisimman pitkään,ei viittis joka kuukausi olla uusia ostamassa..

Slurps,kohta pääsee syömään savulohta!! :p pitää lähtee tekemään salaatti lisäksi!
Pääsiäisen jatkoja!

Kaktuspiikki 18+0
 
Moi taas!

Onkohan normaalia, että vieläkin juilii tuolta munasarjojen kohdalta? Alkoi eilen iltapäivällä kolmelta ja jatkui yöhön asti. Nukuin hyvin. Nyt aamulla juilii taas, mutta ei niin kovin kuin eilen. Tämä ei ole sietämätöntä kipua, mutta ikävää.

No ei minullekaan sitä raskausarpivoidetta ANNETTU, vaan sain vain reseptin ja itse se piti käydä ostamassa: Eucerin. Myös nänniöljy piti itse ostaa. Öljyn kanssa pitää hieroa ja kiskoa nännejä kuukauden verran kaksi kertaa päivässä 5 minuuttia.:LOL: Kuukauden jälkeen pitää ostaa vauvojen hammasharja ja sen kanssa HARJAILLA voimakkaasti nännejä, kai sitten vauvan syntymään saakka laugh: Näin kuulemma nänneistä tulee kovat ja "tunnottomat", jolloin imetys ei satu. Näin täällä Etetlä-Amerikassa!:rolleyes:

ei vielä 18+0 ja poika
 
Hih, kuulostaapa jotenkin vinkeeltä tuo ei vielä:n nänniharjoittelu. Enpä ole moisesta aiemmin kuullutkaan. Mutta ihan järkeenkäypää ja loistavaa, jos toimii. Mulla oli esikon imetyksen alkuaikoina ihan järkyttävän kipeät nännit, ja hyvä etten huutanut tuskasta aina kun pieni tissitakiainen tarttui rintaan kiinni ainakin viikon ajan. Jos joillain tuollaisilla konsteilla saa siihen helpotusta, niin hyvä! :)

Ihana massu kakaalla. Pipsapippurin katkarapucannelonit jäi kummittelemaan itsellekin mieleen, kun näin minäkin samaisen ohjelman, joissa niitä tehtiin. Ja kaktuspiikin mainitsema savulohi, voi ahhhhh... Vaikka täällä on tullut syötyä nyt niin ylipaljon aina kerralla, että tuo muidenkin mainitsema ähkyahdistus on tullut valitettavan tutuksi :LOL:

Mä sain eilen ilmaiseksi ison kasan äitiysvaatteita: neljät housut, mekon, viisi paitaa ja neuletakin. Olin niiiin innoissani! Olen nimittäin tosi pihi ostamaan itselleni mitään, jos rahasta tekee yhtään tiukkaa, ja nyt äitiysvaatteita tuntuu olevan jo melkein yli oman tarpeen.

Nyt parin päivän ajan on tuntunut, että alkaakohan väsymys pikku hiljaa helpottaa. Jippii!

Krumeluu rv 18+4
 
Polkaistaanpas tuo 19. viikko käyntiin.

Tuo nännien harjoittaminen melko vieraalle ja oudolle ainaki mun korviin kuulostaa. :)
Siinäpä mies olis ihmeissään, kun laittasin sen hammasharjalla hinkkaamaan mun nännejä. :LOL:
Tosi kyllähän tossa voi vinha perä olla,et sit imetystä kestää paremmin.


Tillu&Hippu 18+0 POKS!!! :heart:
 
Mullakin välillä juileksii munasarjojen kohalta ihan kun menkat alkais.
Kuulostaapa todella....mielenkiintoiselta toi nännien harjaus! melkein pelkkä ajatuskin sattuu kun arat ovat nyt muutenkin! Mutta hyvä idea sinänsä jos edesauttaa imetystä! Äiti kerto ettei se ole voinu kunnolla imettää meitä,4 lasta, kun sillä on pienet nännit ja vauvat ei ole yksinkertasesti saanu kunnolla niistä kiinni. saas nähä miten minun käy,omasta mielestä mun nännit on ihan normaalit ja kyllä niistä kiinni saa! :LOL:

Pitääköhän sen rasvan millä mahaa rasvataan olla ihan jotain raskausarpien ehkäsyyn nimenomaan tehtyä vai käykö joku normaali rasvasempi voide? Jostain luin että kaakaovoirasva (?) olis hyvä kans,siis ihan joku rasva missä kaakaovoita,en muista merkkiä... :confused:
 
kaktuspiikki: Ainakin body Shopista sai joskus sitä kaakaorasvaa joka on juurikin raskausarpien ehkäisyyn..Mun kätilökaveri sanoi, että ihan tavallinen seridal tms öljykin ajaa saman asian..

Itse nyt ostin kokeiluksi tuota vichy voidetta kun pitäisi tosiaan jo tulleita arpia häivyttää (tosin mulla ne on aika haaleita)..ja oon nähny mainoksia nyt jostain muustakin öljyntyyppisestä voiteesta raskasarpiin..tais olla vauva lehdessä mainos siitä :)
 
Vaunuista: Ainakin esikon kohdalla tuli selväksi että jos haluaa HYVÄT ja laadukkaat niin se halvin on aina huonoin :( Meillä oli jotkin Modi-merkkiset ja surkeat olivat.. Renkaat lonksutti jo 2 viikon käytön jälkeen.. Kuomu ei pysynyt ylhäällä ja koppa oli tosi pikkuinen. Toiset olikin todella hyvät. Ora Jovi oli silloin ja tilava koppa oli ja kaikin päällinen mieluiset. Hyvät maastoon ja kaupunkiin. Ainoa vaan että olivat melko painavat. Mutta eihän niitä paljoa edes joutunut nostelemaan. :)
 

Yhteistyössä