Syyskuun Söpöliinit 2012 *Elokuussa*

Tsemppiä Kilimanjaro!

Hemmetti, kaksi kipeää supistusta tänään ja vatsan omituista juilintaa, niin tajuan, että EN MÄ HALUA SYNNYTTÄÄ! Apua, usko on loppunut nyt siihen, että saisin ponnistettua sen vauvan uloskin. En käsitä, että miten voi tulla tällaista fiilistä, kun on kuitenkin kolme lasta synnyttänyt aiemmin.
 
Kilimanjarolle tsempit matkaan, kohta on pieni sylissä :heart:

Onnea Juli05 pienestä nyytistä :flower:

Sairaalassa olosta olitte täällä jutelleet. Minä olen myös ihan mielelläni sairaalassa sen pari yötä. En ole saanut varsinkaan esikoisen aikaan hyvää kohtelua kysissä, mutta en välitä siitä. Valmis ruoka ja se rauha kun saa levätä ilman isompia lapsia kimpussa jatkuvasti vetää pitemmän korren! Kotisynnytystä olisin halunnut, mutta ei ollut sitten kovin helppo järjestää...

Täällä odotellaan lähestyvää synnytystä. Olen jo kauan sanonut synnyttäväni eelokuun viimeinen päivä ja nyt siihen ei ole enää pitkä aika. Kun vaan pieni ajattelisi samoin, että perjantai on hyvä päivä syntyä! :) Supistuksia tulee päivittäin paljon. Muutama oikein napakan kipeäkin sinne sekaan mahtuu. En usko, että tässä enää kauaa menee! HUIIH, kohta meitä on viisi tässä perheessä :rolleyes:

Huomenna olisi vielä neuvola ja se onkin sitten viimeinen, koska perjantaina kerran synnytän :LOL: Vauva on ollut ihmeen hiljainen, muutama muksaus silloin tällöin tuntuu vaan : /

KUOPIOLAISET miten se nyt oli sen tapaamisen kanssa? Onko tarkoitus järkätä jotain vaiko ei? Millä suunnalla kukakin asuu? Jos ei siis ihan Kuopiossa? Itse asun vajaa 30km Kuopiosta pohjoisen suuntaan.

Milla 37+1
 
Ikpi minulla tuli myös tuollaisia tunteita kuin sinulla silloin kun yhtenä yönä supisti muutaman kerran oikein kovaa. Olin ihan saletti, että tää jää synnyttämättä, en pysty siihen! Kuitenkin olen nyt saanut pääni kasattua ja odotan innolla lähtöä. Oli ehkä ihan hyvä käydä semmoinenkin tunne läpi niin nyt oon sitten varmempi onnistumisestani =) Tavoitteena olis kuitenkin täysin luomusynnytys!

Milla
 
Nythän niitä vauvoja alkaa tulemaan :) Onnea Juli05 pikkusesta <3 ja Kilimanjaro saa kans kohta nyytin kainaloon! Tsemppiä koitokseen :)

Mua on kans alkanu mietityttämään tuleva synnytys... Viimenen synnytys kun päätty imukuppiin ja vauvan väkisin ulosvetoon. Leikkuriryhmäkin oli jo oven takana valmiudessa, kun ei meinannut imukupillakaan saada poikaa ulos. Mä vaan toivon ettei nyt käy samoin... Mulle sano keskimmäisen jälkeen kätilö ettei multa alakautta sen isompaa (3,5kg) sovi tulemaan, mut eihän sitä kuunneltu viimesellä ja niinhän se meinas tiukille mennä n.3,9 kilosen kanssa! Toivottavasti tämä tulee hyvissä ajoin eikä mene paljon yli 3,5 kilon...

Koski ja Jäppinen 37+1
 
Tsemppiä kilimanjaro :) Kohta nyytteröinen sylissä jo. Ja Riikka90: Mä kans luulin että nysse lähtö tuli mutta ei.. Ei todellaakaa :D Tämä neito pysyttelee sitkeästi vain asemissaan. Ei mitään toivoakaan että tulisi aikaisemmin.

Pipsa 39+2
 
Mun helpoin synnytys oli keskimmäisen ja poika oli 3,8 kg eli isoin mun vauvoista. niin moni asia onneksi vaikuttaa. Kaikki on nyt väittäneet, että tämä vauva ei ole noin pieni ja jos menee laskettuun aikaan, jää silti alle. En kyllä usko painoarvioihin tippaakaan.
 
Onnea jo vauvansa saaneille ja tsemppiä Kilimanjarolle!

Mulla kans vissii toi streptokokki b hommeli, eli ab-tippaan joudun sit ku synnyttämään meen.

Täällä eilen reissusta palattu, ja matkan aikana säännöllisesti 5 min välein harkkasupistuksia! Onneksi vaan harkkareita, mut ihmettelin niiden säännöllisyyttä. Ja yö menikin sitten maha kovana koko ajan, mut ei onneksi ytyä tullut lisää niihin ja sain jotenkin nukuttuakin. Meillä tosiaan muutto tällä viikolla edessä, joten en todellakaan toivo, että tuo nyt syntyis. Haluaisin niin että koti olisi järjestyksessä kun vauva tulee kotiin, eikä mitään muuton keskelle synnytystä. Noh, ehkä turhaan tässä panikoin, kun viikkojakin tulee huomenna täyteen vasta sen 37.

Kutina ihan valtavaa välillä. Atoopikko oon, ja iho kuivunu ihan älyttömästi. Ennen kutina rajoittu käsivarsiin, mut nyt ihan joka puolelle. Kaiken varalta nla tätskä laitto mulle lähetteen maksa-arvomittauksiin ja ilm. ollut ihan ok, kun mitään ei ole kuulunut, en tosin ole itse muistanut vielä kyselläkään niistä. Tissinpäät kutiaa (ja se on pahinta kutinaa mitä koskaan), ne on kuivat ja iho irtoilee ja ihan kamalaa, pelkään imetystä nyt hulluna. Jotain lampaanrasvaa niihin oon nyt laittanu, ainakin nyt hetkisen on oloa helpottanut.

Anteeksi valituspainotteinen teksti. Haluaisin, että nää viikot menis nopeesti.! Ehkä toi muutto auttaa siihen, ettei koko ajan ajattele lähestyvää synnytystä.

Villaruusu ja pieni 36+6
 
Tsempit tosiaan kilimanjarolle synnytykseen! Kun vedet menee niin eipähän tarvi arvuutella onko se nyt sitä :) Vauvauutisia odotellessa..

Täällä jomottelee menkkamaisesti ja vaikka minkämoisia tuikkauksia ja vihlontoja tuntuu alapäässä...kai ne paikat siellä kypsyy ;)

Näin viime yönä unta, että vauva alko tulemaan ja huusin mun äidille, että soita ambulanssi nyt se syntyy!! Tunsin sit yhtäkkiä päänkin ja vetäsin vauvan syliin. Se olikin pieni labradorinnoutajan pentu :LOL: Ihastelin siinä vielä, että aivan saman värinen kuin meidän nykyinenkin koira...VOi mahoton mitä unia sitä näkeekään :LOL:

Kauhee herkkuhimo koko ajan...pakko oli ostaa kaupasta suklaalevy ja vähän mansikkalakuja :p Täytyy vaan koittaa salaa syödä tytöltä :D
 
Uijuij, ihanaa Kilimanjaro! :) Onnea jo valmiiksi ja tsempit synnytykseen!

Itselläni tänään viikkoja 39+4, eilen yöllä heräsin supisteluihin. Eivät olleet vielä "kunnollisia" uskoakseni, vaikka harkkasupistuksia selkeästi kipeämpiä olivatkin ja heijastui kipu myös selkään ja alavatsalle kurjasti. Paikat vaan valmistautuu. Vaikka olivatkin kipeitä niin uskon jotenkin, että "kipu" oli hyvin pientä tositoimiin verrattuna sittenl. Kipu ei aiheuttanut pelkoa, enemmänkin vaan innostusta tulevaa koitosta kohtaan :)

Huomenna on neuvola-aikakin jälleen.. viime viikkoisen neuvolan jouduin perumaan kun olin kipeenä - kurkku tulehtu kurjasti, veti kaikki voimat pois ja flunssanoireet nosti päätään. Olivat monta päivää silleen on/off- tilassa. En kuitenkaan viitsinyt lähteä neuvolaan, kun siellä kuitenkin ovessa lukee, että hoidamme vain terveitä aikuisia ja lapsia. :) Lepäilin loppuviikon ja viikonlopun. Kurkkukivut ja flunssaoireet lähti onneksi teellä, levolla ja herkuilla :D jos vaikka tällä viikolla pääsis synnyttämään ni kiva tehdä se terveenä.

Olo on kuitenkin sellainen, ettei tässä nyt ihan varmaankaan lähiaikoina olla synnyttämään lähdössä. Toki siis alle kolmen viikon sisään kuitenkin, mutta enpä usko, että ennen laskettua aikaa tai lähipäivinä tositoimiin päästään viimeöisestä huolimatta. Olo on kuitenkin kovin hyvä, eilen käyty miehen kanssa Ikeassa ja muualla kaupoilla pyörimässä ja tänään tuli yksi ostoskeskus kierrettyä. Ei pitkät kävelyt aiheuttaneet supistuksen supistusta eikä mitään paikkoja edes kummemmin kolota. ;D Ärsyttävää, mutta ihanaa.

Wasabi ja mahaan juurtunut yksilö 39+4
 
Heippis, en ole kirjoitellut alkuraskauden jälkeen. Ilmoitan kuitenkin, että meille syntyi iso pieni poika 18.8. mitoissa 4380g/54,5cm (rv 39+5). Synnytys eteni vauhdikkaasti vesien menon jälkeen. Pienellä todettiin vrk:n ikäisenä kohonneet tulehdusarvot. Tästäpä syystä poika vietti lasten osastolla muutaman päivän ab-tipassa. Nyt ollaan oltu kotona jo muutama päivä ja kaikki sujuu hyvin :) <3.
 
  • Tykkää
Reactions: kaktuspiikki
Täälä ehkäpä ollaan jo tositoimissa.. Oikeestaan oon oottanu tätä tosissaan jo torstaista asti kun sillon alko jo rajummat oireet kuin aiemmin :D nyt sitten yön vessareissujen jälkeen on neljän tunnin ajan supistukset voimistunu, mulla on jalat IHAN tulessa, en tiennykkää että niihin voi sattua supistukset.. mutta joo sattuu, enemmän kuin mahaan. mies reppana on jynssänny mun selkää monta tuntia putkeen mutta eipä se nuita kipuja pois vie.. ja nyt kyllä luovutan ihan oikeesti jos nää taas loppuu kuin seinään, en jaksa kitua turhaa enää yhtää päivää enkä yötä!! Jos sitä anopille kävis synttärilahjan pyöräyttää.. :p

Keesha 38+6
 
Onpas monella jo jännät paikat. :) Mullakin on nyt kolmisen tuntia tullu aika säännöllisesti supistuksia. Ei vielä ihan hirveen kipeitä, mutta kuitenkin ihan eri tuntusia kun ennen. Jaloissa mullakin tuntuu ja selässä. Toivotaan että jotai tapahtuis. :) Kohta meen kuumaan saunaan jos se vielä edistäis jollain tavalla. :)

Riikka&Niisku 37+0
 
  • Tykkää
Reactions: Ikpi
Moikkulista!

Lueskelin tossa noita teidän imetys kokemuksia ja sen verta voin kommentoida tuohon vauvan syntymään aikasemmin ja imemiseen. Meidän poitsu synty 36+5 ja heti kun itse olin siinä kunnossa että jaksan imettää ja maito oli noussu(n.2 päivää sektion jälk.) sain pojan rinnalle ja hän kyllä nappas kiinni saman tien ja alkoi imeä! Yllätyin itsekkin miten helposti lähti menemään! :O Joten meillä ei vaikuttanut aikaset viikot mitenkään pojan imemiseen.

Nyt on sitten maidon tulon kanssa ongelmia,yritin juuri pumpata mutta ei oikein mitään tullut,muutama tippa,mutta kun poika on rinnalla ilmeisesti paremmin tulee koska poika viihtyy siinä ja imee koko ajan.
Onko muilla ollut samantyylistä "ongelmaa" että pumpatessa maitoa ei tule mutta lapsen imiessä tulee?
Olisin mielelläni pakastanut maitoa,mutta eipä sitä hirveesti nyt tullut. Osastolla sähköpumpulla pumpatessa tuli hyvin,en vain raskisi kotiin sitä sähköistä ostaa...

Ja niin,ne supistukset tosiaan voi tuntua jaloissa,mulla oli reidet aika kipeet!

Tsemppiä teille kaikille! Ei olisi enää hirveen pitkä matka jälellä! :wave:

Kaktuspiikki ja poitsu 11 päivää :heart:
 
Onnea vauvautuneille ja tsemppiä teille, joilla "tilanne päällä" :D !!

Kateellisena täällä lueskelen noista supistuksista ym. ja kiroan tätä supistelematonta kohtuani. Ja nostatan ärsytystäni ihmettelemällä edelleen miksi pitää sitä käynnistystä odotella vielä pari viikkoa, vaikka vauva jo nyt isohko ja edellinen käynnistyskin epäonnistui. Ihan kuin haluaisivat evätä mahdollisuuteni edes yrittää norm. alatiesynnytystä pitkittämällä tätä odottelua. Sf tänään huimat 37cm neuvolassa, vauva painaa päätään tuohon alavatsaan, ei todellakaan minnekään synnytyskanavan suuntaan, joten se siitä paikkojen mahd. kypsymisestä. Ei ole mun kroppaa tehty synnytyksiä silmällä pitäen, pah.

Viime sektion jälkeen mulla nousi maito 3. päivänä ja vauva ei siis ollut tuohon mennessä rintaa nähnytkään kuin ohi mennen (oli siis siellä teholla pari vrk), kun 4. päivänä sain rinnalle, imetys starttasi hienosti käyntiin, kun vauva oli piristynyt. Meillä tuo vauvan vaisuus alkuun johtui enimmäkseen keltaisuudesta, näin mulle selitettiin silloin.

Kaktuspiikki ; mulla oli viimeksi kanssa alkuun vaikea sitä maitoa pumpata. Vasta kun vauva hieman vanhempi (en muista oliko 1kk vai 2kk tai enemmän), maitoa tuli helposti pumppaamalla. Ehkä siksi, kun ne maitomäärät oli tietty alkuun paljon pienempiä ja vauvan imu huomattavasti tehokkaampi kuin tuo pumppu. Sitten kun maitomäärät suureni, pumpullakin irtosi ihan kivasti tai ainakin helpommin :) Ei mitään faktaa tässä, mutta näin järkeilin... Ja tosiaan ne maitomäärät alkuun on pieniä, jos vauva kuitenkin rinnalla viihtyy imien, voi olla että on tilailemassa sitä lisää :) Eli mitä enemmän imee, sitä enemmän maitoakin tulee... Vaikuttais olevan noita tiheän imunkausia varmaankin. Toisaalta meillä esikoinen tuntui saavan siitä tissittelystä myös paljon läheisyyttä ja turvaa ja sittenkun sitä maitoa koko ajan masuun meni, pulautteli herkästi ähkyissään ylimääräiset ulos. Etenkin kun saattoi nukahtaa ja jatkaa imemistä "huomaamattaan" ja ennen kuin itse tajusin kiskaista tissin irti suusta. Ja pidemmän päälle imi niin kovaa nukkuessaankin, että tuo tissin irroittaminen nukkuvan vauvan suusta osoittautui kaikkein kivuliaimmaksi operaatioksi :D

Bastet ja vauvatyyppi rv 39+2
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Julia05 ja tsemppiä Kilimanjaro ja Keesha!
Oikeestaan kivaa, kun oon ite loppupäässä odottamassa (paitsi jos joutuu yksinään löpisemään täällä, kun muilla kädet täynnä työtä vauvojen kanssa ;) On jänskä kuulla teidän muiden synnytyksen käynnistymisestä, kun itellä se on hamassa tulevaisuudessa. Tai siis kuukauden päässä. Tuntuu kaukaselta vielä. Viikonloppuna käytiin hakee turvakaukalo, löytyi käytettynä ja on kuin uusi. Tänään ostin vauvalle vanupuvun ja siihen veluuripuvun alle. Vaikee miettiä vauvan pukemista kun syys-lokakuussa niin eri kelit. Nyt ei vielä tartte alle mitään villaa.
Millaset vaatteet ootte varannu vauvalle kotiutumisvaatteiksi? Nythän on välillä kesäkeliä, välillä kylmää. Aika haastava "välikausi".
Mä laitan pienelle bodyn, trikoot ja sukat, veluuripuvun ja sen vanupuvun, jossa tumput ja töppöset ja puuvillapipon. Lähinnähän vauva kuitenkin on autossa. Kaikki vaatteet haalarin sisään, ettei miehellä mene sormi suuhun, mitä täytyy ottaa ;)
Sairaalakassin laitan sitten kun aktiivisesti alan oottamaan synnytystä. Kun nuo kolme edellistä on tullu suunnilleen laskettuna aikana, tuskin tääkään vielä syntyy.
Teitä on kyllä monta, joilla aikasilla viikoilla vauveli syntynyt. Ihmetelly olen miten hyvänkokosia lapsia voi syntyä noin pienillä viikoilla! Ite saan aina tollasia 3 kilosia ja aika lailla laskettuna aikana.
Onko kellään tullu loppuraskauden pahoinvointia? Oon huomannut, että kuvotuskynnys on laskenut ja hajuaisti herkistynyt. Viikonloppuna söin pihviä ravintolassa ja siinä oli semosia torvimaisia säikeitä. Jäi ruoka kesken. Siis samanlaista kun alkuraskaudessa se kuvotuksen tunne.
Tulkaahan avautumaan tänne kun paikat lähtee avautumaan ;)
 
Meille syntyi tyttö eilen iltapäivällä klo. 16.13. Tuli hoidettua tämä(kin) esikoisen tapaan virastoaikojen puitteissa. Vettä meni kasin maissa ja neljän pintaan lapsi maailmaan. Sairaalassa oltiin huimat 2 h, eli aikas vauhdikasta menoa.. Kirjoitan synnytyksestä enempi myöhemmin, pitäis herätellä pikkuista syömään. Aika normikokoinen 50 cm ja 3550g. Vauvantuoksuosta arkea siis opetelaan jälleen :heart:

Kilimanjaro ja tytteli
 
Kaktuspiikki : Joo toki meidänkin vauva imi, mutta imuotetta ja maidonnousun nopeutta sekä maidon runsautta ei todellakaan voinut verrata siihen, mitä oli isommilla viikoilla syntyneillä. Tämä toki vain oma kokemus, mutta onhan se tutkittukin, että imeminen kehittyy loppuun vasta lähellä laskettua aikaa (olisko ollut n. rv 38). Nuo kuvaamasi ongelmat kun kuulostavat juuri siltä, että voisi olla tehokkaampaa ;) Toki pumpuissakin on eroja ja pääasia, että vauva on tyytyväinen. Enkä todellakaan tiedä tilanteestanne sen enempää (joten ethän suutu tästä mielipiteestä).

Oikein paljon onnea Kilimanjarolle!
 
Onnea vauvoista, minulla on niin huono muisti että en ala erittelemään etten jätä ketään pois onnea siis tasapuolisesti.

Täälä sai valvo monta tuntia yöllä kun ensin tuli huono-olo ja sitte alko vääntään mahasta, supisteliki normaaliin tyyliinsä mutta kipuilu oli semmosta huonosta ruuansulatuksesta johtuvaa, mulla on nyt jumahtanu maha jumiin ja tuntuu että painoki vaan nousee kun nälkä on kokoajan ja juuri mitään (entiseen verrattuna) ei tuu ulos. siispä meen tänään apteekkiin ekaa kertaa ikinä ostaan jotain ummetukseen. ei ole kiva, siitä varmaan johtuu nämä tuskaset yötki.

Mulla ei oo kokemusta muuten kuin "vanhoista" vauvoista 42+0 ja 41+3 ja nämä meidän muksut on ollu hirmusti heti tissillä ja heti pitkiä aikoja, osaksi varmaan siksi että ovat olleet vielä isoja niin niillä on nälkä, ja heti pienestä asti ovat olleet tosi virkkuja paljon hereillä, synnärillä oon kateellisena kahtonu äitejä jotka antaa tissiä 15-20 ja vauva vaan jatkaa unia, meillä melkein eka päivistä joka syöttöön on liittyny pitempi valvominen. on tieten niin että jos ne syntyy aikasemmilla viikoilla niin vauvat nukkuu enempi. sinänsä se oli hyvä niin sais itekki paremmin palauduttua synnytyksestä.

mulla on tällähetkellä semmonen epäusko päällä, että pitäskö täsä niinku jonku viikonpäästä mennä taas synnyttään häh =) jospa huomenna kokoarviossa iskis realiteetit naamalle ja alkais oikeesti asennoitumaan tulevaan, toistaseksi tahti ei oo juurikaan navetalla hiljenny mutta kyllä huomaa että ei taho enää jaksaa sitte illalla muuta kuin maata sohvalla.

jatketaan myöhemmin, nyt pitää päästää toisia koneelle
 
  • Tykkää
Reactions: Titiina83
No voihan, jokos täältä kaikki katoavat synnyttämään eikä olla edes syyskuulla? ONNEA kovasti vauvansa saaneille ja tsempit matkaan lähteville!!!

Täällä vain normineuvolakäynti tänään takana, ensi kerta sitten 40+2 viikoilla eli reilu kahden viikon kuluttua. Ei siis edelleenkään viikon välein, vaan mahdollisimman harvaan. Painoa lähtötilanteeseen +13,3 kg, nyt viikossa +900g, ei turvotuksia, paineet 119/66 (108/61), pissa ok, sf-mitta 31 ja siis täysin alakäyrillä ja vedenmäärä normaali, raivotila, sykkeet 143 ja liikkeet ok. Olikos se niin, että lähellä synnytystä paineet alkavat nousta, vertasin vain, että nyt olisi pientä merkkiä siitä vaikka matalalla edelleen mennään?

Tuli sitten juuri vedettyä puoli suklaalevyä, jonka olin synnäriä varten ostanut... Tää odottelu alkaa käydä tylsäksi :) Toisaalta vielä tällä viikolla olisi sellaista ohjelmaakin tiedossa, että synnytys saisi alkaa mieluiten ensi viikon alussa. Kamalaa masumylläystä täällä edelleen ja öisin vessakäyntejä min. 3. Välillä on alkant tuntumaan kosteammalta, ja mielessä aina käy, joko lapsivettä olisi, mutta tuskinpa vain. Jännittää, missä ja miten synnytys alkaa ja kuinka pian sitä vielä odotellaan. Todennäköisesti sen 4 viikkoa, jota en kyllä enää millään jaksaisi! Tuo vauvan virkeys oli muuten meidän kohdalla kanssa hyvin totta, että 41+6 syntynyt esikoisemme oli heti silmät sepposen selällään auki ja virkeä, jota jatkuikin seuraavat 6 kk tai oikeastaan tämä koko pari vuotta :LOL: Olisi kiva, jos nyt tosiaan alkuun riittäisi sitä unta vauvalla vähän enemmän, niin saataisiin koko perhe rauhassa alkaa uutta vauva-arkea.

syksyn taimi ja tyttö 38+3
 
Syksyn taimi: AInakin minä oon kuullu, että paineet yleensä nousee kun synnytys on lähellä ja niin oli mullakin esikoisen aikaan.

Täällä ei oo paljoa turvotuksia ollu, mutta tänä aamuna olikin jalat ja kädet turvoksissa. Vaakakin näytti 3kg enempi mitä pari päivää sitten aamulla :O Eilen tuli syötyä paljon makeaa ja fetajuustoa..oisko se sit turvottanu..Nyt jo vähän turvotus laskenu kun ollu liikkeellä. Nyt on ruennu tulemaan myös menkkajomotuksia..

Mä en usko,että tämä syntyy ennen laskettua aikaa. Eli syyskuun lopulle menee! Esikoinen synty 41+0..Ja tuosta imemisestä niin tyttö hoksas kyllä heti jutun juonen ja oli kova imemään :) Tutikin otettiin siksi käyttöön kun oli niin kova imemisen tarve :) Onneksi se kelpasi niin ei tullut tissitakiaista :D

Niin ja onnea kaikille vauvautuneille ja tsemppiä lähtöä tekeville!!! Ihanaa kuulla vauvauutisia :)
 
Apuva ku oli tullu niin mahoton tekstiä tässä yhden illan aikana :D Mutta nyt siis ONNEA VAUVAUTUNEILLE JA TEILLE JOILLA TILANNE PÄÄLLÄ :) Täällähän alkaa tulla vauvoja kuin plussapalloja =) Mutta täällä odotellaan edelleen jotain elettä että tultais aikaisemmin. Mutta taitaa olla tarkka neiti :) Huomenna menee pojat mummolaan hoitoon kun meillä meno hyvinkäälle jo heti aamusta.

Pipsa pikkuinen 39+3 :heart:
 
Täälläkin oli neuvola tänään. Ei mitään uutta ja ihmeellistä edelleenkään.

Verenpaine oli noussut 126/75 (109/72), painoa tullut +470g/vk. Eli ei mitään ihmeitä. Pissa ok. MUTTA eniten alkoi ärsyttää, että sf-mitta edelleen nousussa, 1,5vk sisällä taas oli sentin kasvanut, nyt mennään siis 37cm eli hieman yläkäyrän yläpuolella. Eli ei oo ainakaan tää kaveri laskeutunut mihinkään :( Neuvolatätikin kysyi, että en kai vaan oo tuntenut mitään poikkeuksellisen suurta muljahdusta viime aikoina, ettei sikiö ois vaan heittänyt itseään perätilaan näin loppumetrien kunniaksi. Onneksi itse tiesin, että potkut tulee edelleen ylös eli koko kaveri vaan majailee tosi ylhäällä :( Eli kuten jo aiemminkin viikolla arvuuttelin ni täällä tuskin on toviin lähtöä synnärille ennakoivista kohtuukipeistä supisteluista huolimatta. Noh, meni miten meni ni vajaa kolme viikkoa tätä odottamista on enää - tapahtu mitä tapahtu. Olisin kyl valmis tositoimiin vaikka nyt heti. :D

Viikon päästä sain uuden neuvola-ajan, silloin olis menossa jo 40+5. Sanoinkin neuvolatädille, että vyöryn todennäköisesti silloinkin paikalle vielä yhdessä koossa. :D naureskeli ja sanoi, että toivotaan parasta, että jo tällä viikolla pääsisin tositoimiin.

Onneksi vielä ei ole hermot menneet odotteluun, enemmänkin semmoinen epätoivoinen olo ja naurattaa, että mun tuurilla kasassa ollaan yliaikaiskontrolliin mentäessäkin. Ahdistus on kääntynyt huumoriksi :D Varmaan asiaa auttaa sekin, että mies on kotona mun kanssa päivät kun on lomalla ni tää odottaminen on paljon kivempaa...

Wasabi 39+5, ylihuomenna on jo LA!!!
 

Yhteistyössä