Syyskuun Söpöliinit 2012 *Elokuussa*

Minäkin poksun 38+0! =) Ja samalla arvuuttelee.. Onko se nyt valkovuotoa vai lapsivettä. Hyvinkäälle soitin niin kätilö oli siellä niin tärkeänä ja puhui kuin luulotautiselle :( On siis lorahdellut pikkarit märiksi nyt ihan kunnolla. Ei ole tullut pissat housuun ja valkovuodosta en osaa sanoa mitään. Soitin sinne sairaalalle niin oli tylynä
" No tule nyt sitten käymään jos ei muutakaan tekemistä sulla tänään ole" PÖH.. Olisihan mulla kotona vaikka mitä tekemistä. Rupesi kyllä ärsyttää toden teolla.. :mad:

Pipsa 38+0
 
Onpas meitä lauantai poksujia paljon =)

Ihan vain vinkkinä, jos sektioon olette menossa tai sellaisen todennäköisyys on suuri (niin kuin mulla); älkää katsoko sektiovideoita netistä etukäteen. Yök ja apua! Eipä helpottanut tämä pelko sektiota kohtaan yhtään... :x

NevaNeva no onpas tylsästi sairaalalta kommentoitu. Nuo vuotelut on kyllä ainakin mulle mysteeri, jos ei kunnolla holahda kerralla. Kaipa se sitten lorahtelee useampaan otteeseen, jos lapsivettä on...? Tai toisaalta ei välttämättä. Höh. Enpä osaa mitään järkevää tähän kommentoida : / Ehkä kävisin itse tarkastuksella, etenkin jos samanmoiset kosteat tunnelmat jatkuvat ja jatkuvat..
 
NevaNeva Miulla tuo kakkosen synnytys käynnisty lapsiveden menolla ja eikä se holahtanu kerralla kaikki vaan vähän kerrallaan. Vähän väliä housut kastu ja sitten piti jo sidekin laittaa, ettei tartteis märissä pöksyissä kulkea. Oma huoleni otettiin ainakin täällä hyvin vastaan ja pyydettiin heti käymään katsastamassa että onko lapsivettä. Ja sitähän se oli..yön makailin saikulla ja odottelin supistuksia joita ei kuulunut. Aamulla käynnistivät ja neiti oli maailmassa jo ennen viittä illalla. Aika asiaton suhtautuminen kätilöltä...käy vain ehdottomasti tarkastuttamassa tilanne sitä vartenhan ne ihmiset siellä on! :) Ni ja itseasiassa nuo vedet meni meillä vkoilla 37+6 ja neiti syntyi tasan 38+0...tsemppiä sinne kovasti!

emäntä82 ja möttiäinen 34+6 (ja huomenna poksuu siis)
 
37+0 POKSUU TÄÄLLÄKIN!!!
15 viikkoa pidäteltiin toista,että ei synny liian aikaisin ja 3kk vietettiin sairaalassakin.
Nyt vihdoin koitti se päivä, että Hippunen saa tulla heti kun siltä tuntuu.
Keskosuuden pelosta siirryttiin sitten jännäämään synnytystä.. :)

Kaktuspiikin kuulumisia minäkin kaipailisin.

Tillu&Hippu :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Menhit ja Juli05
NevaNeva:Tsempitykset sinne! käy ihmeessä tarkistamassa onko lapsivettä jos vähänkin mietityttää.Mukava kuulla Tillusta pitkästä aikaa.

Täällä on oikein urakalla suppaillu tänään.Ei tosin kivuliaita ja tuota selkää särkee.Mies makoilee migreenissä sohvalla.Semmosta meillä :/
Mulle sanottiin ekan synnytyksessä et kaikki lapsivesi ei mee kerralla vaan lorahtelee pikku hiljaa.Multa puhkastiin kalvot esikoisen synnytyksessä ja muistan kyllä miten sitä vettä alko lorahteleen...
 
Dödii. Hyvinkäältä selviydytty ja onneksi ei ollut se hurja kätilö vastassa. HUIH :) Mukava kätilö joka otti hienosti tilanteen haltuun. Ensin olin sydänkäyrällä jonku 40 min ja sitten tikkutesti.. Ensin näytti alustavasti 1 plussaa lapsivedelle mutta negatiiviseksi jäi. Ultrassa lapsivettä ei ollut enää paljon kohdussa ja paikoissa tapahtunut mullistuksia. Kanavaa ei ole jäljellä ja auki 1cm. Supistuksia tai lapsivettä sais tulla niin pääsis pikkanen maailmaan :) Odotusta ja odotusta lisää
Pipsa 38+0 :heart:
 
NevaNeva: toivotaan et vauva haluais sieltä jo maailmaan.
Mä oon kans sen sentin auki...mut vauva on viel ylhäällä.Voi,kun laskeutuis jo niin loppuis tää oksettava olo :/
Kyllä mäkin olisin jo niin valmis puskemaan tän vauvan ulos...
 
Tuntuu, että Hyvinkäällä pitää aina kaikki vaatia ja silti ei sitä palvelua meinaa saada :) Itse en todellakaan edes ole koskaan iltaisin tai viikonloppuisin edes soitellut, vaan mennyt suoraan paikalle. Tässä raskaudessa ei ole tarvinnut ja tosiaan toivon, että spontaanisti lähtisi ja pääsisin menemmän Kättärille suoraan. Alan pikkuhiljaa kallistua sen suuntaan nimittäin.

Tänään viikot tasan 37 (en poksu, kun en voi sietää sanontaa, sorry ;) ) ja kuudes hääpäivä. Muistaakohan mies edes... Me ei olla kumpikaan mitenkään kovin romanttisia, joten tuskin mitään kummallista on luvassa tai edes odotuksissa :)
 
Ikpi: Ihanaa hääpäivää! Meillä 6v hääpäivä ens vk-loppuna.Mieluusti mäkin menisin kättärille.Jotenkin ne täällä olettaa et tietysti mennään lähimpään sairaalaan,joka meillä on porvoo.Lääkäriki maanantaina totes et tervetuloa synnyttään tänne...neuvolassa ne ei oo ees vaivautunu kysymään et mihin meen synnyttään.

Joko teillä sukulaiset/ystävät on alkanu kyseleen et joko se vauva syntyy? niin ärsyttävää tuo jatkuva joko joko kysely.
 
Huomenta :)

Ihanaa ikpi et joku muukin inhoo "poksuntaa" :D Mä en ees tajua mitä ihmettä se tarkottaa "poks poks" ? :confused:

Tillu Tosi kiva kuulla kuulumisia ja hienoa et pääsitte "loppuun asti". Nyt vaan toivotaan ettei menis tähän pääl sit yliaikaseks :D Mut ei kai :)

Tsemppiä kaikille, jotka jo kovasti pieniä oottelee :) Itellä ei vieläkään kiire ;) vaikka täällä kans jo 38 tuli täyteen. Tosin jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin kolmisen viikkoa täs viel oliskin, kun esikko synty 40+6 ja kuopus 40+3.
Ollaan tässä kyllä jo huimilla viikoilla! Tosi jännä ettei meitä vielä oo tän enempää synnyttäneitä, mikä siis vaan on hyvä juttu :) Kaktuspiikistä tosin ois tosi kiva kuulla, kaikki sua kaipailee, kun oot yleensä niin ahkera palstailija :)

Mistäköhän olitte jutelleet? Vitsi et nyt lyö tyhjää.
Mulla muuten alla sekä lapsiveden menot et supistuksilla alkanut synnytys. On muuten huimasti yleisempää et alkaa supistuksilla :) Eka synnytys kesti kaikkineen 14h 15min ja toinen 9h 30 min. Molemmat siis ihan inhimillisissä ajoissa :) Kauheesti nopeempaa ainakaan en nytkään toivo, koska ikäänkun on ollu nää aikasemmat synnytykset "omassa hallinnassa", kun jos tapahtus niin nopeeta ettei ehtis puudutteita ym. mömmöjä saamaan. Mä oon siis "kaikki lääkkeet tänne heti"- synnyttäjä :) Mutta en voi muutakun ihailla luomuna synnyttäviä!

Noh eikai täs muuta, ku en kertakaikkiaan muista mitä olitte jutelleet.

Koittakaa nauttia vielä viimesistä viikoista :)

kaarja
 
Pakko oli tulla vielä sen verran korjaileen, ku luin vielä ton juttuni läpi, et en siis misään nimessä tarkottanu et inhoisin et tuutte tänne "poksuun". :) Vaan siis sitä sanontatapaa, ei siis osu mun suuhun. Toivottavasti ymmärsitte =) Kauhee kun tää kirjottaminen on välillä vaikeeta, tai helposti tulee ehkä väärinymmärryksiä.

Nyt jatkaan sunnuntain viettoo :)
 
NevaNevallahan voi olla synnytys jo tosi lähellä :) tsemppiä! Varmaan jo jokunen syyskuinen on tälläkin hetkellä synnyttämässä! Jänskää :)

täällä on supistellu tavallista enempi eilen ja tänään. Tosi herkästi tulee supistus, välillä tosi kipeitäkin..kipuilee lähinnä selkään ja alavatsaan. Noh, täytyy ottaa tää päivä rauhallisesti jos rauhottuis sillä :)

hienoa Tillu että olet päässyt jo turvallisille viikoille ja nyt vauva saa syntyä :)

Lepposaa sunnuntaita!
 
Sairaalalta kotiuduttu! Eilen ja tänään on kutissu jalkapohjat ja maha ihan älyttömästi. Ihan turhautumiseen asti saanu raapia ja jalkapohjat ihan hellänä. :/ Soittelelin sitten varmuuden vuoksi synnärille ja sanoivat että pitää tulla käymään. Käyrällä olin jonkun aikaa ja tosi virkeä vauva masussa ja hienoa käyrää tuli. Vauvalla siis kaikki hyvin. :) Ottivat verikokeen ja ooteltiin sitten reilu tunti tuloksia. Maksa-arvot oli normaalit ja päästiin kotiin. :) Pelkäsin jo käynnistystä, mutta onneks pieni pysyy vielä mukana, jotenkin pelästyin sitä jos jo näin "aikasin" syntyy. Normaalit kontrollit jatkuu taas tulevalla viikolla. :) Kyllä oli mieskin jo aika paniikissa kun sanoin että pitää lähtee käymään sairaalalla. :D

No mutta kaikki hyvin ja kotona yhdessä koossa ainakin toistaiseksi. :)

Riikka&Niisku 35+6 ja huomenna jo rv 36! Viikko täysaikaisuuteen, mihin se aika on hävinny. :)
 
Olen jo pariin otteeseen koettanu kirjotella kuulumisia, mutta jotenkin tää ipadi just hukkaa viestin ennen lähetystä, turhauttavaa..

Mukavia synnytyskertomuksia tuolla elokuisissa, pian alkaa varmaan meillekin tulla enenevissä määrin. Käytiin perjantaina kokoarviossa, 3100g arvioi lääkäriultran perusteella. Vanha ukko, eli varmaan paljon kokemusta.. Suunnilleen siis 3,5 kg laskettuna päivänä. Huoletta voinee siis olla vaikka vähän yli menisikin. Kaipaisin kyllä jotakin oireilua ja merkkejä siitä, että alkaisi tapahtua. Vauva ei ole laskeutunut, eikä kiinnittynyt ja vähän semmonen olo, että saa vielä pidempään odotella.

Kilimanjaro 37+5
 
Onko muilla ollu tulehduksia alapäässä nyt raskaus aikana? Mulla tuntuu vähän väliä että ois, kutiaa aina sillon tällön ihan älyttömästi ja se ei todellakaan oo mitenkään mukavaa. Sais olla käsi housuissa koko ajan. :( Mutta ongelma on just siinä ettei se oo joka päivästä. Hiivaa epäilin mutta ei kuitenkaan emättimessä oo semmosta valkosta mömmöö mitä yleensä sillon on. Tuntuu että aina esim yhdynnän jälkeisenä päivänä paikat on hirveen hellät ja kutisevat. Eli just tänään kun eilen oltiin petipuuhissa. Vai voiko olla ihan raskaudesta johtuvaa kutinaa joka menee aina ohi itekseen? Tai voiko limakalvot olla reagoida jotenkin herkemmin just seksiin? Meinaan kyllä mainita seuraavalla polikäynnillä tästä. On hirveeen epämukava ja jotenkin likanen olo. :( Kiitos jos joku osaa auttaa mua. :)

Nyt näkin alan jo kaktuspiikkiä kyselemään? On niin kauan ollu jo palstalta poissa, toivotaan että kaikki on hyvin. Luulen kyllä että hänellä on jo vauva. :)

Riikka&Niisku edelleen 35+6
 
Kilimanjarolle pikaseen kommentointia. Mulla toi kuopus laskeutu vasta samana päivänä ku synnytys alko. Ja molemmatkin aikasemmat synnytykset alkanut ihan out of blue, eli ilman mitään ennakkovarotuksia. Lisäks en tiiä, onko sulla ennestään lapsia? Mutta jos siis jo on entuudestaan, ei välttämättä enää seuraavat kiinnity niinkään ennen synnytystä, ku paikat sen verran "löysempiä". Eli ei sitä koskaan tiedä, voi siltikin tulla piankin vaikka ei tulostaan ilmottelekaan :)

kaarja
 
Kiitos hääpäiväonnitteluista! Mieshän ei sitä olisi edes muistanut, jos ei olisi nähnyt facebookiin kirjoittamaani onnitteluviestiä eräälle, joka syntyi yksivuotishääpäivänämme. Sillä on loistava päivämäärämuisti, ei muista edes laskettua aikaa tarkalleen :) Hääpäivä meni suursiivoillessa, mutta tulihan puhdasta. Jalat oli muussina, muttei minkäänlaista muuta vaivaa (lue:supistusta) aiheuttanut.

Juli05: Kyllä sen synnärin saa päättää vaikka viime tipassa, senkuin menee vaan. Minä en ole siis "ilmoittautunut" mihinkään, enkä edes anna aikaisempia tietoja siirtää vaan siirrän kaiken itse. Samoin kuin synnytyksen jälkeen, pyydän paperini itselle jne. Mulla on ekasta synnytyksestä virheellisiä tietoja papereissa, joten en halua niitä siirrettävän. En ole saanut niitä korjattua, koska eivät ole saaneet ajoissa kopioita minulle toimitettua.


Ei minullakaan eka ilmoitellut yhtään tulostaan, synnytys vain alkoi. Tokalla ja kolmannellakaan ei mitään ennakkomerkkejä, ei tuntuvasti supistuksen supistusta, ja niin vaan kalvojen puhkaisulla päästiin käynnistämään, kun paikat olivat sen verran auki.

Nyt toivon, että mahdollisesti kokemani pienenpienet supistukset perjantaina ovat vähän kypsyttäneet tilannetta. Lääkärillä en ole kertaakaan käynyt (enkä käy, jos ei ole pakko), joten virallista mittaa ei tilanteesta ole annettu.
 
Kiitos Ikpi vastauksesta.Saas nähä mihin sitä päädytään.
Tänään heräsin tosi pahaan oloon.Oksettaa kauheasti ja väsyttää...autoki on huollossa niin täällä ollaan 4 seinän sisällä esikon kanssa.
 
Huomenta

pitkästä aikaa käyty neuvolassa, kaikki oli kunnossa.

kysäsin taas kun vilkas vauvaa ultralla että näkyykö jalkovälissä mitään paljastavaa ja nyt ei edes tämä vekkuli niitä pystynyt piilottaan... kumpiko on tulossa =) ihanaa

molemmat oli siis tervetulleita mutta tähän olen jo asennoitunu ja nyt voi vaikka pongailla niitä vaatteita ja valikoida laatikkoon oikeet vaatteet.

loppuviikosta pitäs käydä verikokeessa jossa niitä vasta-aineita katsotaan. ja pelkopolille ja sairaalaan viimeseen lääkärintarkastukseen ja kokoarvioon on laitettu lähete että sitä odottelemaan, nyt tämä alkaa käymään jännäksi kun alkaa olemaan näitä loppuajan aikoja. ens viikolla taas sitte neuvolaan.
 
Hienoo että Tillu on päässyt alun hankaluuksien jälkeen näin pitkälle. Nyt saa pieni syntyä :)

Painonnoususta olitte keskustelleet... Mulla viikko sit neuvolakäynnillä viimeks mitattu paino ja mulla ei tosiaan oo tuo paino noussu kun 1,4 kg koko raskauden aikana. Kuitenkin oon syöny ihan normisti, mut kai sit terveellisemmin kun muullon... No josko sit pääsis synnytyksen jälkeen eroon niistä muutamista ylikiloista joita ennen raskautta tuli jokunen, kun ei useempaan kuukauteen päässyt kunnolla liikkumaan kun katkasin nilkan vähän pahemmin.

Tänään oli ä-poli. Olihan käynti. Pari tuntia melkein vierähti, mut olis voinu mennä kauemminkin! Toi jäppinen oli sit menny kääntymään mahalleen eli poikkitilaan! Parilla viimesellä neuvolakäynnillä se on kuitenkin ollu pää niin alhaalla, ettei päätä oo saanu juurikaan liikuteltua. Tunsin kyllä pari päivää sitten, että yhtäkkiä mahan sivut oli kummallisen kovan oloset, eli varmaan sillon käänty... No eka lääkäri halus ultrauksen jälkeen erikoislääkärin konsultoimaan tilannetta, että mitäs tehdään. Vähän aikaa piti ootella ja toinen lääkäri halus sit kans kattoo ultralla ja mietti että pitäskö sitä vähän "tuupata" synnärillä saman tien, jos sais käännettyä sen oikein päin takas siellä mahassa. Siinä ultratessa se lääkäri sit vähän tönäs sitä takapuolesta ja pään puolelta vähän napakammin paino sillä ultra-anturilla ja kohta sano että "hups" se tuli vahingossa käännettyä! Se oikeesti käänty siinä pää alaspäin. Ei tarvinnu siis lähtä synnärin puolelle, mut käyrillä piti kuitenkin olla jonkun aikaa kun se kuitenkin tuli vahingossa käännettyä. Tää kaveri tykkää vielä myllätä tuol mahas vielä niin hirveesti, et näköjään se vielä voi muuttaa asentoaan näinkin loppusuoralla. Napanuora saattaa olla kaulan ympärillä tai sit se on niskan takana, ei ihan selvää siitä saanu, mut nyt pitää ainakin tämä päivä tarkkailla tosi tarkkaan liikkeitä kun se kääntäminen nyt kuitenkin tuli tehtyä. Painoarvio oli nyt 2720g eli sokerivauvaa ei tällä hetkellä näyttäis olevan tulossa. Seuraava käynti polilla kahden viikon päästä ja sillon tarkistetaan vauvan asento. Toivotaan että se nyt kuitenkin pysyy pää alaspäin ja pistää jalkansakin koukkuun, kun ne jäi ton käännöksen jälkeen tulemaan pään kanssa yhtäaikaa ulospäin, eli se on siis ihan kaksinkerroin siellä, eikä sikiöasennossa :) Supistukset oli sen verran vaan tehny, että kanavaa oli jälellä vielä 3 senttiä, pehmenny oli paikat ja sentin verran kohdunsuu oli auennu.

Kaktuspiikki vaan on hävinnyt... Oisko oikeesti osastolla? Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin!

Koski ja Jäppinen 36+1
 
Kiitos Kaarja tiedosta. Tulossa on toinen lapsi, joten ehkä ei tosiaan kiinnitykään. Esikoinen syntyi myös yllättäen jo viikolla 36, eliei sitä koskaan tiedä. Oon vaan varma, että saannyt odottaakoko rahan eestä jonnekin viikolle 42.. Jotenkin tuo kokoarvio kyllä rauhoitti mieltä, ei ehkä mikään ihan jättiläinen ole tulossa. Synnytyksestäkin aion hiukan lueskella, josko mieli rauhoittuisi.

Kyllä Kaktuspiikin täytyy olla osastolla, toivottavasti kaikki hyvin. Aika jännä käynti äippäpolilla Koski, hyvä aentään, että kääntö onnistui helposti, toivottavasti napanuorakin on sopivassa paikassa. Täällä vauveli venkoilee peppuaan pyörittäen. Selkäranka tuntuu eri puolilla mahaa päivästä riippuen.

Ihmeen hyvin on tullu nukuttua yöt viime aikoina. Tekis mieli vedelläpojan kanssa päikkäreitäkin, mut ei taida uskaltaa ettei,enene hyvät yöunet..

Kilimanjaro 37+6
 
Voi että kun täällä on useimmat niin pitkällä ja odottelee jo synnytyksen alkua. Itse kun on syyskuun loppupäässä, niin tuntuu omat viikot vielä niin vähäisiltä, eikä synnärillekään vielä minkäänlaista kiirettä eikä halua. Minä oon vielä reissannut perheen kanssa ja vielä on valmisteluitakin kesken.

Maha on kyllä ihan järkky iso ja vauva tuntuu jotenkin isolta mahassa. Pää on tuolla niin alhaalla, kun vaan voi olla, että kävely vihloo ja tuntuu kun ois melooni jalkojen välissä. Ja ylhäällä se tuntuu tuossa heti rintalastan alla ja painaa ylös ja kylkiluihin. Että on kuin koko maha olis vauvaa täynnä ylhäältä alas asti. Olo on sen myötä melko tukala ja viime viikolla terkka sanoi neuvolassa että olis jo laskeutunut... Mulla on myös alkanut tulee sellasta pahoinvoitia ja yks kaks vaan iskee kauhee oksetus olo. En tiedä mistä se johtuu, mutta ei ole kivaa sekään.

Olis ollut tosi kiva päästä vielä ultraan ja saada koko arvio ja muutenkin nähdä, että kaikki on ok synnytystä ajatellen, mutta eipä ne tällästä uudelleen synnyttäjää mihinkää ultraan laita huvin vuoksi. Pakko kai sitten elää siinä uskossa, että kaikki on ok ja vauva on normaaleissa mitoissa. Ens viikolla on neuvolalääkäri, mutta siitä käynnistä ei taida olla mitään hyötyä, kun se on pelkkää arvailua.

Tsemppiä kaikille ja vauvauutisia odotellaan!

Billabee 34+4
 
Hei pitkästä aikaa!
Ja onnittelut kaikille nyytin jo saaneille! ja tsemppiä kaikille loppuraskauteen
Olen käynyt lueskelemassa ketjua aina välillä ja alussahan tsättäsinkin innokkaasti. Mutta kun muutettiin maaliskuussa tänne "korpeen" jossa nettiyhteys on mitä on kirjottelu on sitten jäänyt ja siirtyny enemmän tuonne fb-ryhmän puolelle, sekun tuntuu paremmin toimivan puhelimella mitä tämä. Heh melkonen selitys omaan hiljaiseloon

Täällä olisi muutaman tunnin päästä edessä käynnistys, nyt siis viikkoja 38+1. Syynä IUGR eli kohdun sisäinen kasvuhidastuma jota on seurattu semmosen kuukauden päivät äitipolilla. Jännityksellä ja hieman pelonsekaisin fiiliksen odotellaan minkäkokoinen ja kuntoinen tyttö sieltä syntyy <3 Rakenteissa ei pitäisi olla poikkeavaa, istukkavirtauksissa on yhdellä mittauskerralla ollut jotain mutta muuten nekin olleet kunnossa. Tulen sitten päivittelemään tännekkin syntymäkertomusta kunhan sen aika tulee.

Paikat on onneksi kypsät niin ilmeisesti päästään suoraan asiaan puhkasemalla kalvot, toivon todella että huomena tähän aikaan minulla on terve ja virkku tyttönen viekussa <3

Mutta nyt aamupalalle että jaksaa päivän ahertaa ;) Ja juu-u nyt jänskättää ku untakaan ei riittäny herätyskellon soittoon asti :D

Ilon lapsi ja minimii 38+1 <3
 
  • Tykkää
Reactions: Cira-

Yhteistyössä