Syyskuun Söpöliinit 2012 *Elokuussa*

35+0 poks!

Täällä aiotaan pääasiassa kertakäyttövaipoilla mennä, mutta hyödynnetään myös siinä ohessa kestoja kun niitä esikon ajoilta on jonkin verran tullut hankittua. Ekologisuus sekä rahansäästö myös ideana, mutta kertisten helppous kodin ulkopuolella voittaa tässä perheessä.

Peräruisketta voisin minäkin pyydellä, hieman jännää kakka-asiat synnytyksessä, mutta ei kovin paljoa kuitenkaan.
 
Huomenta

täälä on nukuttu viimeyönä HYVIN mikä on nykyään harvinaisuus, lapset sai olla mummolla yötä, ja nautin kyllä joka hetkestä!

Minulla on kans mies semmonen että ei se hellittele kyllä mitenkään ei ees hiero niitä jalkoja vaikka pyytää mutta meillä on aina kesät tämmösiä, kaikki on kiriällä päällä ja vähä omissa ajatuksissaan, sen verran stressaa maatilan työt. Nytki sataa sataa sataa vaan vaikka pitäs juurikin nyt päästä rehua tekeen. Tähän pitää vaan osata asennoitua niin toisen käytöksestä ei ota nokkiinsa.

meillä käytetään vaan kaupanvaippoja, minulla ei ole kiinnostuksta alkaa lisään työtä kotona pyykin muodossa, sitte kun arki palaa normaaliski mulla ei ole aikaa kotona pariatuntia enempää huushollitöihin ja tai yhtään mihinkään muuhunkaan päivässä.

Oon aatellu ladata mb3 soittimeen itelle kasan mieluisia kappaleita synnytykseen, ja mietinki onko teillä jotain semmosta kappaletta/kappaleita jotka on teille se powersong.
semmosia jotka saa energiat kattoon. Mulla olis ainaki tämä adelen rolling in the deep, ottaisin vinkkejä vastaan jos teidän kappaleista löytys lisää semmosia. sitte mulla tieten tulee jotain stratovariusta yms mukaan.

sitte niitä vähemmän kivoja synnytysjuttuja, ne pukamat voi vitalis... niistä on riesaa jo nyt ja on ollu joka synnytyksessä. istumisessa synnytksen jälkeen minulla on ollu pahinta järkyttävät pukamat, siihen oon joutunu särkylääkettä ja rasvaa pyytään, toki ne menee aika nopeaan ohi (viikossa) mutta ei kiva. pienet ei haittais mutta kuvitelkaa kokoa luumu =/ tästä syystä pelkään mahantoimintaa synnytyksen jälkeen ihan oikiasti ja siihen kun lisää sen välilihan leikkausen nii huh huh, pyydänki heti synnytysen jälkeen sitä jauhetta osastolla joka sekotetaan veteen ja auttaa pehmitään, ja ainaki meidän sairaalassa on aamu ja iltapalla luumuja mitä saa syyvä niin paljon ko haluaa.

niin ja se kakka juttu synnytyksessä, mulla ei oo mitään hajua onko tullu aikasemmissa ja mitäs sitte jos mies joutuu oleen sielä toisessa päässä kun ei ole kuin yks kätilö ja mies joutuu pitään toista jalkaa ja näkee ihan kaikki... kuten ensimmäisessä synnytyksessä ja sillonkihan ne lopen imukupilla veti niin mies oli kyllä näkemässä ihan kaikki... kakkosessa se sai pysyä mun pään vieressä mutta oli silti paljon järkyttyneempi, rassu oli ihan valkonen kun pääsi viimein istuun. mulla sillon lopen kun oli saatu 10 tyttö ulos niin romahti verenpaineet ja meinasin pyörtyä siihen pöydälle. oli tietenki niin kova paine ollu alapäässä ja kun vauva viimein saatiin ulos välilihan leikkaushaavasta tieten tuli kaaressa veret ja sanosko että herkempi päinen mies olis siinävaiheessa kolahtanu lattiaan mutta hyvin pysy tolpilla, hauskinta siinä tilanteesa oli se että mies kommentoi tyyliin että " onko tuo normaalia" ja sitte " lehmien kans näkee pahempaaki, kyllä hän kestää" tarkkaa sanamuotoa en muista.

täälä kovasti mietitään että mikä olis oikea aika ottaa miehelle isyysloma ja ottaako heti putkeen kaikki vai miten tehään, pitäs sitä lomittajaa alkaa varailemaan kiireenkyytiä. olispa ennustaja... mummo on ainut realistinen lasten kaitsia jo joudutaan yöllä lähteen ja sen kuitenki pitää mennä aamunavettaan niin se eiheuttaa vähä murhetta. toki on nuo lapset jo niin isoja että voi ne herättä ja ottaa mukaanki ja nukkuvat sitte aamupäivästä jo päikkäreitä.

nyt lisää aamukahvia
 
Huomenta päivää!

Miksiköhän nämä aamupäivät menee tällasella säästöliekillä ja sitten iltaa kohti vauhti kiihtyy? Eilenkin aloin iltapäivällä pyykkäilemään nuita pakkauksen vaatteita. Neljä koneellista hurauttelin ja sitten juolahti mieleen pakastin. Tein inventaarion ja huomasin toisen pakastimen olevan umpijäässä. No eiköhän emäntä alkanut sitä sitten sulattelemaan...nyt aamusta putsailin ja laittelin tavarat paikoilleen. Marjoja näyttäisi olevan viime vuodesta sen verran ettei taida tarvita metsään lähteä...vähän jos vadelmia keräisi niin sitten selvitään taas talvi.

Etnalle piti tulla kommentoimaan...joo tässä ammatissa kyllä on pakko osata asennoitua niin ettei toisen käytöksestä ota nokkiinsa. Meillä ainakin isäntä on välillä niin stressaantunu ja työt painaa niskaan, ettei hältä voi olettaakaan mitään erityiskohtelua. Paremminkin sitä itse yrittää tehdä toisen olon parhaansa mukaan paremmaksi vaikkka kuinka olisi itellä huono päivä. Meillä pohdinnassa myös se isyysloman ajoitus. Ei aikaisemmin ole pitänyt, mutta nyt sain hiljaisen myöntymisen asiaan. Meillä tosin se yksi lomittaja koko ajan on sen 5pvä/vko...mutta nekään kun ei satu säntillisesti. Saattaa olla putkeen monta viikkoa ja sitten ei olekaan vajaaseen viikkoon ketään. Että jos se lähtö tulee juuri silloin kun ei ole sitä lomittajaa?:O apuva! Meillä kun ei ole ketään joka tekisi jos isäntä on estynyt...anopistakaan ei ole enää tohon uuteen navettaan lypsäjäksi. Olisi ihan hyvä jos pystyisi ennalta tietämään milloin vauva aikoo syntyä ja pystyisi järjestämään asiat kohdalleen sen mukaisesti. Tähän asti meillä on ollut hyvä tuuri, ettei lähtö ole tullut sellaiseen saumaan, ettei ole lomittajaa. Ja nythän tuo kaipaili isäntä itelleen lomapäiviä, että saisi aamulla nukkua aamulla ennen kuin ne yöt menee todella repaleiseksi. Ja lomatkin kun jäi tältä kesältä pitämättä lomina. Yleensä meillä siis lähdetty johonkin reissun päälle...kotona kun sitä ei voi lomaksi sanoa!
Lehmien kanssa näkee tosiaan kaikenlaisia synnytyksiä, mutta luulempa että tossa oman lapsen syntymässä on vähän toisenlainen lataus. ;) Vitsinä on kuitenkin heitetty, että isäntä ottaa ohjat ja rukkaset käteen. Et eiku narut kiinni ja eiku vetoja...toistaseksi ne narut on jäänyt kotiin!:LOL:

emäntä82 ja möttiäinen 32+6 (huomenna poksuu)
 
Etna Niitä pukamia minäkin pelkään...esikoisesta ne tuli ja istuminen teki kipeetä!Puhumattakaan kakkoshädästä...Kyllähän ne sitten aikaan helpotti..

vaipoista Kertiksillä mennään..esikosta käytin muutaman kerran kestoja mut ei ollu meidän juttu.

Taas tuli tänään kaupassa sellanen ihme heikkous kohtaus. Jalat menee ihan veteläksi ja alkaa hengästyttää. Ts.tuntuu että ei saa kunnolla happea ja pitää oikein vetää syvään henkeä..Inhottavan tuntuista. Olo on kyllä muutenkin tosi vetämätön ja väsyny...Liekkö hemoglobiinissa laskua..Viimeksi oli kuukausi sitten 120.

Jaahas, täytyy taas lähtee oikasemaan ittensä sohvalle. Ja syömään karkkia. Liikaa on tullu taas herkuteltua, mutta kun tekee mieli...

Biba ja tytsky 33+2
 
Heipä hei taas pitkästä aikaa, täälä viime viikko meni ihan nettipimennossa viime viikonloppuna ukkosmyrsy rikkoi meidän modeemin ja eileen nyt sitten saatiin uusi modeemi hommattua.

aloitin sitten tuossa viikolla kun ei ollut mitään tekemistä raskaus blogin kirjoittamisen ja tänään sain sen sitten valmiiksi, tai siis nettiin :D
50% Säntää ja 50% Mäntää siitä voi käydä katsomassa ja lukemassa ken haluaa :)

Kakaa ja toukka 34+3
 
  • Tykkää
Reactions: kaktuspiikki
Iltoja!

Kylläpä piti melkoset ukkosmyräkät täällä!
Aamusta ei onnes satanu niin päästiin markkinoille! Pari tuntia tuli kierreltyä torilla ja kateltua jos sun vaikka minkälaista myyntikojua! Oli mukavaa ja ihmeen hyvin jaksoin lyllertää siellä ihmispaljoudessa :D Nyt on tietty jalat turvoksissa ja voin kuvitella mitä yö pitää sisällään,pitänee varulta napata pari panadolia huuleen nukkumaan mennessä.

Biiseistä Alussa aattelin että vois ottaa lempimusaa synnytykseen mukaan,mutta nyt oon ruennu miettimään tarvinnekko tuota...en kuiteskaan pystys keskittymään kunnolla ja ei siinä varmasti mitään biisejä kaipaile,ainakaan sen kovimman rytinän keskellä. Riittää varmasti kun mies hokee ja tsemppaa vierellä! =)

isyyslomasta Meillä mies meinas tehä niin että jos ei saaha perhehuonetta ja hän ei voi olla koko laitosaikaa paikalla,tuskin voikaan,niin pittää pekkasia sillon kun pääsee meijän luo osastolle ja sitten kun myö päästään kottiin niin alottaa isyysloman. Turhaanhan se yksin kotona sitä lomaa tuhlaa ja kun meiltä on sairaalalle se reilu 100 kilsaa niin ei varmasti joka päivä raski ajella ees taas,jos sitä perhehuonetta ei saada siis. Käy sitten töissä tai on pekkasilla sillon kun tulee meijän luo.
Toivottavasti poitsulla menee kaikki hyvin,ei heittelis sokerit kovin paljoa,eikä muutakaan ylimäärästä tulis niin ei tartteis olla kovin kauan teholla ja päästäs sitten kotiinkin hyvissä ajoin. Ainakin siihen 4-5 laitospäivään on varauduttava...

Nyt saunaan sulattelemaan tortilloja! Leppoisaa lauantain jatkoa :wave:

kaktuspiikki 35+1
 
Hei taas!

Kivaa, kun täällä näin aktiivisesti uusia kirjoituksia ja kuulumisia pukkaa! Itse en sinne facebookkiin ole näillä näkymin takaisin tulossa (tilini poistatin joskus helmikuun tienoilla) ja siksi toistaiseksi vain täällä kaksplussalla kuulumisianne seurailen!

Kertis-linjalla meillä mentiin esikoisella (ja mennään yhä, koska ei ole tajunnut vielä tuota pyttyä/pottaa) ja samallalailla jatketaan kuopuksen kanssa! Pieni pistos tuntuu omatunnossa välillä, mutta yksinkertaisesti en koe rahkeiden riittävän kestoiluun kaiken muun kotityön ohella...

Tiistaina tämä masutyyppi mylläsi itsensä sellaiseen asentoon, että pari päivää liikkeet olivat todella vaisut, melkein olemattomat. Meinasi huoli jo pahemminkin iskeä, mutta kun pieni hento kosketus välillä tuntui, niin sain pahimman paniikin lykättyä taka-alalle. Nyt onkin sitten tänään masussa myllätty oikein urakalla. Asennosta en menisi enää niin vannomaan, mutta vahvasti epäilen, että vähän väliä tämä vaavi käy poikkitilassa ja enimmäkseen yhä tuossa perätilassa viihtyy. Ylihuomennahan se asento sitten selviää, kun on tuo synnytystapa-arvio neuvolassa. Eli eilen poksui 36 täyteen :)

Isyyslomaa mies pitää heti kun synnytys / sektio on, koska jonkun pitää tuon esikoisen kanssa kotona olla. Toivon kuitenkin että, jos sektio tulee, se tehtäisiin esim. to tai pe, jolloin mies voisi ottaa nuo päivät vaikka vapaaksi (+viikonloppuna vapaata) ja sitten aloittaa vasta seuraavan viikon maanantaina sen kolmen viikon isyysloman. Muuten menee tosiaan yksi viikko siihen, että minä + vaavi ollaan sairaalassa ja mies esikoisen kanssa kotona. Tuntuu, ettei se kaksi viikkoa kun ollaan kaikki yhdessä kotona muuten riitä mihinkään...

Kivaa myös, kun olette jaksaneet jakaa kokemuksia ja pohdintoja noista synnytysasioista. Tavallaan taas joutuu tähänkin (synnytykseen siis) ikään kuin "ensikertalaisena" varuiksi varautumaan (vahva veikkaus, että sektio kuitenkin tulee). Eli ensimmäisessä synnytyksessä, kun en päässyt niin pitkälle, että noista varsinaisista synnytystapahtumista mitään kokemusta olisi :) Yhden synnytyksen pääsin aikoinaan opiskelijana kokemaan ja avustamaan - ja tämä synnytys olikin silloin ihan kuin oppikirjasta! Yllätys oli silloin, miten ne hajut (lapsivesi + kakka + veri - yhdistelmänä) alkoivat tekemään pahaa, kun sain/jouduin seisomaan synnyttäjän jalkopäässä "jalkatukena". Muuten kokemus oli "vau!" ja aivan uskomattomalta tuntui se, miten täysin tuntemattoman puolesta sitä oli niin iloinen ja onnellinen! :) Mutta siis vaikka hajut päätä hetkellisesti huimasi, tuntui kaikki niin asiaan kuuluvalta, ettei sitä mitenkään vastenmielisenä voinut kokea! Eli tuolloin sain hieman näkökulmaa kätilön työstä ja ehkä helpompi olla "nolostumatta" tai muuten liiemmin panikoimatta näitä "turhanpäiväisyyksiä" tuossa muuten niin jännässä tilanteessa!

Sellaisia tällä kertaa, nyt mukavia lauantai-iltoja itsekullekin!

Bastet ja tyyppi rv. 36+1
 
Viimeksi muokattu:
Olen nyt viikonlopun aikana kuullut paljon kokemuksia, että vauva olisikin kääntynyt ihan loppuvaiheessa vielä oikeaan tarjontaan, että se on kammoa hiukan helpottanut. Tai lähinnä luonut toivoa siitä, ettei sektiota tulisikaan. Kokeilen kyllä kaikki keinot välttääkseni lääkärikontaktin synnytyksessä :)

Täällä on aika hiljaista, onko kaikki nyt siellä facebookin ryhmässä?
 
Tervehdys kaikille!! Osastolla ollaan, koska kovan kivun vuoksi tutkimusten kautta löytyi munuaisessa "vikaa". Kohtu painaa johtimen tukkoon eikä munuainen pääse tyhjentymään. Ensimmäinen lääkäri ultrasi ja sanoi että istukka on irronnut reunasta. Toinen lääkäri kuitenkin kumosi istukan irtoamisen. Nyt odottelen uuteen ultraan pääsyä ja sen ultran tekee kai joku munuaisista tietävä lääkäri. Ei voi kun odottaa ja lupa on maata vaan ja pelkästään vasemmalla kyljellä :/

Vointeja kaikille!!

Milla rv34
 
Jaksuja Milla sinne! kuullostaa hurjalta.Ikpi: mulla samanlainen fiilis.Sektiota en halua,kun pakon edessä.Huomenna olis neuvola et saas nähä saako täti mitään selvyyttää siitä missä asennossa tuo vauva on.Sykkeiden perusteella meinas viimeks et olis ollu poikkitilassa.Alhaalla kyllä tunsi jotakin kovaa.Tiiä mikä se sitten oli.
 
Ainakaan minä en oo facebookissa,enkä meinannu liittyäkkään!

Koko päivä menny taas nukkuessa ja nyt niin höntti olo,päähän koskee,joka paikka turvoksissa ja ihan kun ois krapula..Paineet kuiteskin ok,joten tuskin mistään myrkytyksestä kyse..? oon kyllä miettiny et mitenkähän tuo verenpainelääkitys vaikuttaa sitten paineiden nousuun,nouseeko ne edes välttämättä?
No,jos olo tästä vielä pahenee,täytyy kait soittaa sinne synnärille.

milla84 kuulostaa kyllä hurjalle,tsemppiä sinne,toivottavasti ei aiheuta mitään vakavaa! :hug:

Minua ei sektio pelota,ihan sama mulle kummallako mennään. Alkanu nuo kakka-jutut,repeämät ja vessakäynnit synnytyksen jälkeen kuulostamaan aika kauheelle :|

Huomenna taas neuvola,alkaa nekin käynnit jo tympästä.

kaktuspiikki 35+2
 
Meille syntyi 2.8 35+4 klo 9.37 pieni poika. :heart: Mitat olivat 2490g ja 47cm. On teholla hyvässä hoidossa. Lisähapen tarvetta ei ole, mutta 6 sinivalolamppua ja mm. nenämahaletku. Itse pääsin tänään kotiin. Toivomme, että saamme pojan ensi viikolla ensi kerran syliin. Vielä ei voi ottaa pois hetkeksikään valoista.
 
Onnea kovasti Yeppee pienestä pojasta <3

En käsitä, miten neuvolantädit eivät osaa katsoa vauvan tarjontaa, sehän on olennainen osa työtä. Itsekin tunnen, miten vauva on, niin luulisi ammattilaisen osaavan. Niin paljon on tosin itsestäänselvää meidän neuvolassa, että olenkin jättänyt käynnit minimiin (tympii ne siis minuakin :) ).

Oletteko koskaan kertoneet, mistäpäin kukakin kirjoittelee?
 
Yeppe: Onnea hurrrrjan paljon!! :flower:

Osastolla yö ohi ja sain jopa nukuttua, jee!! Tänään ajattelin lähteä kotiin kunhan ensin saan siihen lääkäriltä luvan :) Kipua ei ole enää tuntunut muuta kuin vähän kävellessä ja yöllä heräsin kipuun kun olin kääntynyt oikealle kyljelle. Jospa tämä tästä.

Mistä olette ostaneet harsoja? Niitä pitäis vielä hankkia, mutta en tiedä missä olis hyviä ja edullisia.

Milla 34+1
 
Isot onnittelut Yeppeelle ja toivotaan että poika pian kotikuntoinen!!

Milla84, harsoja löytyy ainakin Ikeasta, Name It-liikkeestä ja ihan Prisma/Citymarketeista.
Ikean harsot olivat ainakin viimeksi todella hyviä (nyt en ole ostanut), samoin nuo pikkupiia-merkkiset marketeista.

Jaahas, nyt sinne neuvolaan päin!

Mukavaa viikonalkua kaikille!

Bastet ja tyyppi rv 36+2
 
Yeppeelle onnittelut pienestä pojasta! :) Ikpi: En mä yhtään tunne missä asennossa tää vauva on.Joka puolelle tuntuu sätkivän.Toivon toki olevan pääalaspäin.

Neuvola se olis mullakin parin tunnin päästä.
 
Yeppeelle ja koko perheelle hirmuisesti onnea pienestä!! :heart:

Milla84 Mä ostin harsoja lidlistä ja myös isommista marketeista löytyy pikku piia merkkisiä harsoja. Lastentarvikeliikkeissä hieman kallimpia...

Voihan väsy...eilen piti valvoo vielä yömyöhään katsoo miesten 100m juoksut :D Tietysti tyttö herätti tavallista aikasemmin tänään...meinas vähän pinna kiristyä ku oisin halunnu vielä makoilla! Kurkku tuntuu kipeeltä..kuhan ei mikään flunssa iske..

Nyt on vähän turvotellutkin käsiä ja jalkoja..vielä lähtee sormus pois, mutta täytyy ottaa se hyvissä ajoin ettei tarvii leikata :D

Tänään vois pestä vauvan vaatteita..eilen mies kasas pinnasängyn mutta se saa vielä odotella petivaatteita ettei turhaan pölyynny :)

Biba ja tytsky 33+4
 
Ihanaa, vauvauutisia! Oikein paljon Onnea Yeppee ja perhe!! :flower:

Täällä allekirjoitetaan tänään sopimuspapereita uudesta asunnosta ja muutto edessä viikonloppuna. Ensi viikon jälkeen saisi pieni vaikka jo syntyä, mutta eiköhän täällä olla kuitenkin vielä syyskuun lopulla kärvistelemässä kuten esikostakin aikanaan... :LOL:

syksyn taimi ja tyttö 35+2
 
Minä muka luulen, että tää vois syntyä vaikka ennen laskettua aikaa, mutta kuitenkin menee yli että heilahtaa! Mut on se vaan jännää, kun LA lähestyy niin synnytys voi alkaa ihan milloin vaan. Toisaalta ihanaa elää epätietoisuudessa :D Tätäkin aikaa tulee niin kaipaamaan...
 
Yeppee ONNEA!

Milla84 hieno juttu jos on jo parempi olo, saivatko tutkittua eilen, niin ettei tarvi mihinkään toimenpiteisiin sitte alkaa vai vain tarkkailussa kotona?

Minä en ole ainakaan lukenut mistäpäin ihmiset on toki kaikkihan ei halua sitä sanoakaan, minulla ei ole mitään estettä sille, koska tutut tunnistaa minut muutenki kirjottelusta, Olen sen verran epämääräisesti silti sanon että olen kalajokilaaksosta Ylivieskan kupeesta.

minä en oo harsoja ees miettiny, mulla on jokunen esikoisen äippäpakkauksen harsoja jälkellä ja kun en niitä esikolla tarvinnu enkö kuopuksella niin me taidetaan mennä ihan tavallisisilla pikkupyyhkeillä. Meillä ei siis lapset oo vauvana buklannu juurikaan, ehkä kerran molemmat sotki minun paidan. loput kerrat menee serlalla.

toki voihan olla että nyt tulee joku himo buklaaja =)

minä olen päättäny että tämä syntyy ennen laskettua aikaa, =), joko vyöhyketerapialla tai sitte aijon saada sen käynnistyksen, minä en enää mitään liian isoa vauvaa halua yrittää pihalle piste. täytyy siis asennoitua jo siihen kun pääsee kokoarvioon että uskaltaa sanoa siellä lääkärille mitä on ite mieltä, oon niin kilttiluontonen että muuten vaan myötäilen...

nyt pesuhuoneen siivoamisen kimppuun
 
Ai että turhauttaa,kun ei tuo neuvolan täti tunnu edelleenkään tietävän missä asennossa tuo vauva on :/ Nyt veikkas et saattais olla rt,mut kirjotti näköjään korttiin pt.Ei kuulemma voi olla varma.Asentoa oli kuitenki vaihtanut.
Ei auta ku mennä ens ma ultraan tsekkaan asia.

Harsoja mäkään en oo miettiny.Esikko ei juuri puklaillu niin jäi vähäselle käytölle.Niitä taitaa kaapissa olla esikon ajoilta tallessa.
 
Onnea Yeppee, toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja saatte pian pienokaisen syliin! Jännää saada vauvauutisia meidänkin pinoon enemmän! Onnea myös Syksyn taimi uudesta kämpästä. Kummallisia kyllä nuo neuvolatädit, ei osaa meilläkään niin varmaksi sanoa miten vaavi on, mutta kyllä se on jonkin aikaa kirjannut rt neuvolakorttiin.. Tosin ei se taida olla ihan helppoa arvioda sitä asentoa, tai en ainakaan itte osaa, vaikka jo toinen kyseessä. Ensimmäisestä ei tiedetty vielä synnärille mennessä kuinka päin on, mutta pää siellä onneksi tuntui olevan tulossa :D

Tajusin eilen illalla, että jos ei olisi tätä hevon rannekanavaoireyhtymää ja sen myötä käsien turvotuksen aiheuttamaa lähes tolkutonta kipuilua, niin olisin tosi hyvässä iskussa. Muuten ei oo kipuillu aikoihin mistään. Pitäis kai koputtaa puuta.. Tai ehkä toi jatkuva puutuneisuus ja jokseenkin ympärivuorokautinen kipu on niin hirveetä, että muut kipuilut jää varjoon. Alkaa olla kyllä niin kypsä, että sais vauvakin syntyä jo. Tänään oon menossa nyt sit osteopaatille, siitä on joillekin ollut apua vastaavassa tilanteessa. No, ompahan tullut nyt kokeiltua jos jonkunlaista hoitoa tähän. Ehkä täytyis vaan varaa aika vyöhyketerapiaan, akupunktioon tms. jotta synnytys käynnistyis..

Täällä alkaa olla kaikki kunnossa toiselle pikkuiselle. Meidän uusi makkari on verhoja vaille valmis ja oon tässä pesänrakennustarmonpuuskassa (joka ihme kyllä jatkunut jo viikkoja) siivonnu kohta kaikki meidän kaapit.

Huomenna poksahtaa 36! Sitten saakin jo mennä Jorviin, jos tänään käynnistyy pitäis mennä naistenklinikalle, ei taida olla pelkoa.. Ollaan siis Espoosta ja aikas passeli matka tohon lähisairaalaan on.

Kilimanjaro 35+6
 
Viimeksi muokattu:
Ei kai me ihan vielä toivota, että nämä vauvat alkaisivat syntyä... Itsellä ainakin se fiilis, että 38 viikon paremmalle puolelle saisi mennä. Edellinen kun syntyi rv 37+3 ja oli aika onnetonta ekojen päivien/viikkojen syöminen ja siksi tuo sitten kellastuikin. Imuote oli sen verran huono, että olisin varmaan itse luovuttanut, jos olisi ollut eka.
Kiva olis kokea luonnollisesti käynnistynyt synnytys, joka voisi olla yhtä nopea kuin toisen lapseni käynnistetty synnytys viikolla 39+2 (alle 3 tuntia). Mutta ainahan saa toivoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Bastet

Yhteistyössä