Syyskuun söpöläiset <3 - Toukokuussa

Tännehän on tullut tekstiä. Yritän mahdollisimman monelle kommentoida. Nyt vaan pikapikaa.
Sydäntähdelle: Voimia!
Keltakukalle: Kaunis kiitos uudesta ketjusta!

Omaa napaa: Pientä liikettä tunsin yhtenä yönä. Onni ja rakkaus.
Äitiystakkia en osta. Olen miettinyt että fleece-kantotakkikin ajaa samaa asiaa. Mietin ehkä omaan takkiin saisi ommeltua raskauspaneelin vähän samaan tyyliin kuin kantopaneelitkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
Minä myös voisin päivitellä. Ihan hyvin menee, mitä nyt kärsin suonikohjuista...! Istuminen ja seisominen sattuu eli töissä on kyllä hankalaa. Paine ja pakotus lakkaa heti makuuasennossa.. Yritän jaksaa tuonne heinäkuulle, josko sitten saisin pari viikkoa sairaslomaa ennen äp-loman alkua. Eipä ole kesälomaakaan kuin viikko sitä ennen.
Vauva potkii myös tosi paljon, istukka etuseinämässä kuten kahdella aiemmallakin kerralla. Tuntuu siis oikeastaan sivuilla ja ylhäällä/alhaalla, kokemusta kun muusta ei olekaan :)

Oletteko tehneet vauvan hankitoja vielä? Meillä ei ole sen kummempia säästössä edellisista, pinnasänky ja hoitopöytä löytyy. Pikkuhiljaa vauvanvaatetta on alkanut tulla, sain sattumalta tuttavalta ison kassillisen. Myöskin rattaita katselen, Emmaljungat ne aiemminkin oli ja taidan pitäytyä niissä.

Morel 23+2
 
Pikaisesti eiliset ultrakuulumiset: vauvalla kaikki rakenteet ok ja voi hyvin. Istukka etuseinässä, niin kuin 2 edelliselläkin kerralla, ja on hyvin noussut ylös. Siellä se vauva jo köllötteli pää alaspäin ;) Poikalupaus :heart::heart: Isosiskot ja me vanhemmat ihan sekaisin onnesta :) Wau, POIKA!
Sairaalaksi voi päivittää LS.
Nyt sitten vaan jatketaan odottelua :)
 
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
Kiitos Keltakukka uutukaisesta pinosta!:flower:

Pakko päivittää ku vihdoin puolivälin krouvi saavutettu! Eli me poksutaan tänään rv20! :heart: Liikkeitä tuntuu paljon ja ihan tuntuvina, varsinkin ruuan jälkeen pikkuinen alkaa jumppaamaan. Ultraahan me saadaan vielä ootella muutama päivä...plääh..ei milläään malttais...

Onnea kaikille taas ihanista ultrauutisista! Oliko niitä tulossa tänään lisää..?

Tine :hug:, itsekin ekaa kertaa kuulen ko.termistä. Onneksi muuten kaikki näytti olevan lapsella hyvin eikä esim. sitä selkärankahalkiotakaan löytynyt! Teillä on kyllä mahtava asenne miehenne kanssa! Toivon että kaikki menee kaikesta huolimatta niin hyvin kuin mahdollista!:heart:

Sydäntähdelle voimia ja halauksia!:hug: Ei ole kyllä maailman helpoin tilanne ja hetki jäädä lasten kanssa yksin. Toivottavasti teillä on siinä tukiverkkoa apuna ja sulla joku olkapää jota vasten voit nojata..

Crispy, no johan on! Mulle taas neuvolasta sanoivat että OAS:ssa ei noita ultria tehdä ku ei ole kukaan erikoistunu niihin mutta se taitaaki olla ihan puppua tuo..oisin niin mielummin käyny siellä ultrassa ku en todellakaan ole menossa Kokkolaan synnyttämäänkään, ois sitten kaikki jutut ollu jo valmiina OAS:ssa...pöh sanon minä!
Mulla jää kekkerit valitettavasti väliin ku meillä on pihahommat pahasti kesken, joten kaikki aika menee siellä tai köökin ääressä ylppäreihin leipoessa. Mutta pitäkäähän lippu toooosi korkealla meidänki puolesta, OAS on oikeasti säilyttämisen arvoinen synnäri!!

Määkään en laita äitiystakkia, saa kyllä mennä ilman..sen sijaan tarvetta ois äitiysjuhlavaatteille ku meillä noita juhlia tänä kesänä riittää...

Lapsille lounasta...

C ja kullannuppu rv20:heart:

Ai niin joo pitää vielä laittaa tulevan juhlapäivän kunniaksi onnittelu kaikille äideille tulevillekin! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
Hei.

Pikaisesti omaa napaa: kävin neuvolassa tänään, vauvalla kaikki hyvin, karkaili anturin alta, kun sydänääniä kuunneltiin. :heart: Sokeriseurannassa kaikki hyvin, paino oli noussut :( reiluhkosti, mutta selittyy osittain sillä, että turvotus on jo alkanut. Mitenköhän tuosta kesästä selviää? : / Muistan aiemmista raskauksista, että loppuajasta iltaisin jalat on niin turvoksissa, että tuntui kuin olisi kävellyt vesityynyjen päällä... Onko muita vinkkejä turvotukseen kuin perinteiset: runsas vedenjuonti, vähäsuolainen ruoka, liikkuminen ja jalat ylös aina kun mahdollista?

Mutta siis mulla on niin kiva terkkatäti, että siellä on kiva käydä. Ei syyllistä painosta ja muistaa aina kehua hyvistä jutuista ja tsempata, miten hyvältä raskauden sujuminen vaikuttaa. Nytkin kehui, että vatsa/kohtu tuntuu hyvältä, sijaitsee aika ylhäällä, joka kuulemma kertoo, että oon palautunut hyvin edellisestä raskaudesta. Vauvan sydänääniäkin kuunneltiin vähän viistosti navan yläpuolelta. Jäi tosi hyvä mieli, vaikka paino olikin noussut liikaa. Sain jotenkin henkistä helpotusta myös siihen, että kun en niitä liikkeitä niin kauheesti vielä tunne. Osaan tosissaan arvostaa tuota terkkatätiä, kun olen käynyt myös sellaisilla, joiden luota joutuu aina itkun kanssa lähteen...

Odottelen vuuti malttamattomana ultrakuulumisia sieltä suunnalta. :)

Aurinkoista päivänjatkoa.

Crispy ja kuitenkin liikkuvainen pikkuinen 20+3
 
Moikka pitkästä aikaa! Elämässä puhaltaneet myrskytuulet, joten en ole jaksanut käydä muuta kuin kurkkimassa teidän muiden kuulumisia. Tosin, eipä tässä raskauden suhteen ole mitään ihmeitä kerrottaviakaan :) vaaveli liikuskelee ja välillä joogailee eli änkee ja tunkee. Hengästyminen on ihan tolkutonta :O

Rakenneultrassa tuli käytyä ja vauvalla kaikki rakenteet kunnossa. Oli sen verran häveliäs tapaus, ettei suostunut yrityksistä huolimatta paljastamaan sukupuoltaan. Istukan todettiin olevan kohdunsuun reunalla ja sen paikka kontrolloidaan vkolla 32.

Ja poks, tänään puolivälin etappi 20+0 :D
 
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
Onnittelut kaikille poika- ja tyttölupauksista ja hyvistä ultrakuulumisista! Itse joudun odottamaan vielä maanantaihin ja odottavan aika tunnetusti on pitkä. Nämä jäljellä olevat muutamat päivät tuntuu lähes ikuisuudelta :D

Tinelle :hug:

Sydäntähdelle voimia. Tilanne ei ole helppo, mutta onneksi asioilla on tapana järjestyä, tavalla tai toisella.

Liikkeitä tuntuu, mutta etuseinässä olevan istukan vuoksi keskellä vatsaa ei ollenkaan, vaan ylhäällä, alhaalla ja sivuilla. Päänsärkyä on ollut muutamana päivänä. Ei mitään mahdotonta juilimista, mutta sellaista inhottavaa jatkuvaa pientä puristusta. Muuten vointi on ihan ok ja aika hyvin jaksaa kaikkea touhuilla.

Syyskuu14 20+6
 
Meille lupailtiin poikaa. :heart:

Kiitos keltakukka uudesta pinosta!

Joo tänään oli siis ultra, ja niin se uskals sanoa, että näki jotain haarojen välissä. Tuli jotenkin tosi herkistynyt olo. :) Ei sen kummemmin oltu kumpaakaan toivottu, tytölle oli keksitty nimi, pojalle jotenki ollu hankalampi miettiä. Nyt pitää alkaa sit pohdiskelee niitä poikien nimiä.

Aika hektistä tää kevät kylläkin, opiskelujen suhteen kokoajan on pienen paineen alla, eikä vieläkään täysin osaa nauttia. Ens viikon perjantaina kaikki pahimmat jutut on ohi, sit mä iloitsen ja riemuitsen ja oon onnellinen! :D Oon mä nytkin ihan onnellinen, mutta stressi vähän häiritsee elämää.

Ah kuinka ihanaa onkaan, ettei oo pahoinvointia enää. About kerran viikossa saatan silti vielä oksentaa, mut onhan se pientä aikasempaan verrattuna. Välillä tulee pientä heikotusta, ja kävin sit vihdoin ostaa apteekista rautalitkua. On mulla noita monivitamiinejaki, mutta niiden koostumus ei vaan houkuttele yhtään!

Jee, puoliväli!! 20+0
 
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
Hauskaa, että mminin poikaolo näyttäisi pitäneen paikkansa :) Mulla meni tyttöolo metsään.

Me ei olla tehty nyt tälle toiselle mitään hankintoja. Tai no kankaita olen ostanut, että voin ommella vaatetta ja muuta. Kaikki on esikoisesta valmiina ja elättelen toiveita, että siinä vaiheessa, kun toinen siirtyy pinnasänkyyn, niin esikoinen olisi valmis lastensänkyyn. Jos ei onnistu, niin haalin sitten siinä kohtaa jostain käytetyn hetkeksi aikaa käyttöön. Mummu kovasti höpöttelee, mitä hänen tekisi mieli neuloa pienelle :)

Kaksosrattaita meille tyrkytetään ja niitä olen miettinyt, että pitäiskö ottaa vai ei. En oikein osaa vielä ajatella, että onko ne tarpeelliset, kun ikäeroa tulee se 1,5 vuotta. Onko muilla kokemusta tästä tarpeellisuudesta?

Keltakukka 23+5

EDIT: Aaahhahaaa! :D Ihan pakko oli tulla vielä kommentoimaan noista hankinnoista. Kävin lueskelemassa omia juttujani esikoisen kohdalta näiltä samoilta viikoilta niin tässä kohtaa juurikin postissa oli tulleet ensimmäiset paketit Iso-Britanniasta Nextilta ja USA:sta Macy'siltä :D Ja Macyyn oli hurahtanut peräti 170 euroa. Ei herran jestas.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: lumi /77
Kiitoksia uudesta pinosta =)

Meillä tänään oli myös rakenneultra, rakenteet olivat kunnossa ja saatiin poikalupaus! :heart: Ei ollut epäilystäkään kun semmonen torrakko oli kinttujen välissä :D. Tyttöä molemmat toivottiin ja isäntä on vähän vielä pöllämystynyt mutta mulla hienoinen pettymys on vaihtunut innostukseksi. Suuri osa esikoistytön vaatteista nyt menee myyntiin, mutta pääsepä ostamaan uusia vaatteita pienellä pojalle =). Meille on pääasia, että lapsi on terve ja voi hyvin.

Me aiotaan hankkia sisarusrattaat, ihan vaan jotkut edulliset ja varmaan käytetytkin... Ei ne kuitenkaan kauaa ole käytössä ja ikäeroa tulee se 2v.


RauRau ja jussi 22+1
 
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
Meidän suunnalla tais pettyä eniten tuleva kummitäti. :D Onneks sillä on aikaa totutella pojan kummiuteen!

Keltakukka, joo aika hyvin mä onnistuin veikkaamaan. Tosin aina on se 50% todennäköisyys osua oikeaan, joten vahingossa voikin veikata oikein. :) Mä en oikeen bongannu niitä kiveksiä, mies väittää nähneensä ne ja ultraaja näki ne monta kertaa. Niin nopeesti aina vilautti sieltä haaruksista, etten oikeen pysyny mukana.

Mä oon ostellu jo jonkun vaatekappaleen. Sit kestovaippoja oon haalinu käytettynä ja yhdet sukat neuloin tällä viikolla. :) Oon miettiny, että vois alottaa haalarin neulomisen piakkoin, sain ihanan ohjeen miehen siskolta. Kyllä vähän syyhyäis enemmänkin ostella vaatteita, mutta vielä jos vähän hillitsis ja kiertelis kirppiksiltä edullisia hyväkuntoisia käytettyjä.
 
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
Ultrassa käyty ja siellä köllötteli, ahtaassa rakosessa ison istukan alla puristuksissa (sille se näytti!) n. 370g painoinen laiskan oloinen poika. Mulla oli esikoisestakin iso istukka (1113g) eikä tämän päiväinen kätilö sitä tiennyt, koska olen synnyttäny eri sairaalassa ja papereita ei oo tilattu. Sanoi heti kun rupes nyt ultraamaan, että mites tuo istukka on noin iso ja vauva sen takana piilossa. Kerroin sitten edellisestä ja ihmetteli kokoa (poikakin painoi kyllä 4,2kg). Varasi mulle viikolle 28 lääkärin kontrolliajan, jossa tutkitaan istukkaa tarkemmin. Ei osannu varmaksi sanoa mistä johtuu, yleisempää on liian pieni istukka kuin noin iso. Saa ainakin vauva ravintoa. ;) Eikä ihme, etten tunne potkuja kunnolla. Onko muilla ollu normaalia isompi istukka tai nyt asiasta mainittu?

Olisin vähä toivonu tyttöä(kuten siskoni ja äitinikin), että oisin saanu molempia sukupuolia, mutta järjellä ajateltuna tämä on loistojuttu, kun vaatteita on vielä tallella ja poikien leluja on valtavasti! Ja tiiän, että tuleva isoveli on onnensa kukkuloilla kunhan kuulee. Isänsä luona sillä siskoja ja on kovasti toivonu pikkuveljeä. Pikkupojat on ihania! <3
Vuuti 20+3
 
  • Tykkää
Reactions: lumi /77
Huomenet!

Täältä myös eilisen rakenneultran päivittelyt: pieni poika myös tässä masussa kasvamassa. Ilmeisesti tähän mennessä kaikille 8.5 rakenneulttassa käyneille poitsua lupailtu? :D

Tunne uskomaton, jotenkin koko vauva muuttui niin paljon todellisemmaksi :) Istukka myös mulla etuseinämässä, tämän myös itse aavistelin. Kätilöä huvitti poikasen asento, aikamoinen jooga oli menossa... Noh, isänsä poika selvästi :D

Täällä päädyttiin Babyjoggerin versa gt vaunuihin, eli kovakoppa alkuun joka sitten myöhemmin ratasistuimeen vaihdetaan? Oliko muita babyjogger vaunujen hankkijoita täällä? Ensikertalainen näissä(kin) olen, pienen kokoni vuoksi kääntyvät etupyörät oli ehdoton juttu, muutenkin tuntu hyvältä paketilta.. Mutta sehän nähdään syyskuussa sitten ;)

Avellan + Möykky rakas <3
 
Heii! En olekaan pitkään aikaan tänne kirjoitellut. Nyt ollaan sairasteltu esikoisen kanssa niin ei ole jaksanut oikein aktivoitua millään saralla.

Mutta, meille tulee toinen TYTTÖ <3 Vähän haikea olo kun ei ollut poika, mutta ihanaa että meidän tipunen saa siskon! :)

Eipä mulla muuta, jatkan sairastelua! :D

Lindacandy ja masu-Pipu 22+1 <3
 
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja tyttö- ja poikalupauksista!:flower: Itse en ole ihan vieläkään ymmärtänyt sitä että tyttö olisi tulossa, alussa oli niin vahva poikafiilis joka kyllä juuri muutama päivä ennen ultraa muuttui varmaksi tyttöoloksi:D mutta molempia toivoin yhtä paljon, nyt on sitten vähän vaaleanpunaista jo osteltu.:p

Täällä ollut aika jännät paikat, viime viikon lopulla jouduin kättärille koko illaksi kun epäiltiin kohdun kaulan lyhentymistä. Oli ollut kovat kivut sillä viikolla ja lääkärissä sitten sanoivat että tuntuu kun olisi kk lyhentynyt. Itkien sitten kättärille ja kätilön ekat sanat : Nää on vähän p*skat viikot, että jos se nyt tulee niin ei tehdä mitään". Laittoivat mut pedille makaamaan ja oottamaan lääkäriä. Päivystyksessä ei onneksi kauhea kiire ollut, mutta 5 tuntia lääkäriä silti odottelin... pyöri kyllä kaikenlaista päässä. Siellä sitten ultratessa huomattiin että kk ei olekaan (ilmeisesti?) lyhentynyt, huh! Mutta lepoa nyt, makuuttamista ja pieniä arkiaskareita, istumista pitäisi välttää kun saa kohdun herkästi supistelemaan. Sanottiin että töihinhän en luultavasti enää pääse ja neuvolassa tällä viikolla sama juttu. Ensi viikolla sitten äitiyspolille kontrolleihin, hempparit laskee koko ajan (viimeksi 92) eikä vaan nouse vaikka kuinka tota rautaa popsin. Vauva voi onneksi erinomaisesti, vilkas pikkuinen on edelleen:heart:

Tuntuu hassulta kun muutama muu tuttu odottaa myös esikoista ja heillä kaikki hyvin ja olleet tosi huolettomia koko raskauden ajan. Itsellä oli eka hematooma, tuulimunaepäily, voimakas pahoinvointi ja nyt nämä.. ei vaan pysty olemaan samalla tavalla "huoleton" ja nauttimaan. Mutta vähän uskaltaa jo henkäistä kun pääsee sinne 28 viikolle kesäkuun alussa, tämä on nyt neuvolan mukaan meidän ensimmäinen tavoite jonne yhdessä kyllä mennään! :D ihana neuvolantäti onneksi, saa paljon tukea=)

Ehkä ihan hyvä että en pääse kauppoihin noita vauvajuttuja katselemaan, tuntuu että voisi karata vähän mopo käsistä... onneksi on netti josta voi katella kaikkea ja miettiä esim vaunuja valmiiksi. Turvakaukalo ollaan jo päätetty mutta vaunuista en tiedä yhtään kun mitään kokemusta ei ole. Mielellään luen siis teidän muiden vaunukokemuksia:D

Ihanaa viikonloppua ja hyviä vointeja kaikille!

eemiliah + pikkuinen 22+4
 
Onnea minultakin kaikille ultransa jo läpikäynneille! Ihanan paljon hyviä uutisia täällä.

Oma vuoroni oli tänään, ja kaikki rakenteet näyttivät mainioilta, olivat ehkä pari päivää viikkoja edellä. Pieni näytti aivan ihanalta ja saatiin katsella häntä monesta eri kulmasta, painoarvio oli 357g. Hemmetin iso kivi vierähti hartioilta kyynelten muodossa ja tärisin onnesta vielä autossa istuessani kotimatkalla.

Itseasiassa ihan ultran aluksi saatiin vahva poikalupaus :) Sen verran auliisti pikkuinen paikkojaan esitteli, että nähtiin strateginen tappi miehen kanssa ennenkuin ultraaja ehti mitään edes sanoa. Ihan uskomatonta, isoveikka saa pikkuveikan! :) Ja vähänkö me päästään tavara- ja vaatepuolella helpolla, kaikki on edelliseltä kierrokselta tallella ja pojat ovat suht saman vuodenajan lapsia, eli kootkin hyvin mahdollisesti täsmäävät. Olen joskus sanonut kaverilleni, että meidän perheestä löytynee joskus kaksi poikaa ja ei tuo ennustus ihan mönkään mennyt. Kyllä äiti tietää ;)

-Napsi 20+0-
 
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
Kivoja ultrakuulumisia! :)

Hankinnoista: me ostettiin tori:sta vuoden käytettynä olleet Hartan topline s -yhdistelmävaunut. Googlasin, mitkä sopisi sekä lyhyelle että pitkälle työntäjälle ja Hartaneista oli parhaat arviot. Meillä siis mies yli 190cm, minkä vuoksi Gessleinien kori olisi ollut turhan matalalla. Itse olen tällainen keskipituinen, ja oli tärkeää, että sopisi molempien ergonomiaan. Kun kaupungissa asutaan, nuo kääntyvät pienet etupyörät oli tärkeä toinen kriteeri. Väri ei oo ihan lempiväri, mutta menettelee. Jos ei halua ostaa uutena JA haluaa juuri tiettyä mallia, ei kait passaa olla liian kranttu. :D

Huvittava yhteensattuma oli, että miehen siskolla miehineen (molemmat yli 180cm) oli ollut samaa mallia ja oli olleet tosi tyytyväisiä. Tehtiin siis kaupat ja sit vasta kuultiin kummipojalla käytössä olleiden merkki. :)

Neuvolassa kerroin kohdun kovettumisesta niin terkkari sanoi, että ei haittaa, jos ei tule särkyä. Kannattaa kuulema kuitenkin ottaa vähän rauhallisemmin sekä henkisesti että fyysisesti ja seuralla tilannetta. Kuulemma yleensä vasta rv 30 tienoilla alkaa harjoitussupparit. Nyt onneksi ei oo juuri tulluttän viikon lopulla, kun en oo yrittänyt reippaita kävelyitä

Ilokarpalo ja Pipana 23+2
 
Heippa! Kiitoksia keltakukalle toukokuun pinosta! :)

^Jos viitsit, niin minulle voisi sinne 9.9 LA:n perään lisätä
tyttölupaus! ;)

Täällä alkanut järkyttävät liitoskivut, alaselkää ja reisiä juilii + nivuset ja lörttönen ihan hellänä kokoajan!!!

Masulainen jumppailee jo siihen malliin, että tuntee läpi onko kyseessä jalka vai käsi ja kun kääntyilee niin koko masu muljahtelee.. :D:heart:
Pieni osaa jo kommunikoidakkin, kun painaa käden johonkin navan yläpuolelle niin saman tien töytäisee ja kun vähän siirtää kättä niin töytäisee aina uudelleen, jaksaa toistaa useaankin otteeseen, hih.:heart:

katso liitettä 19562
Siinäpä vähän väliaikakuvaa masupömpylästä! ;)


KapuH & peikko-vauva 22+4
 
Viimeksi muokattu:
Olipa paljon hyviä ultrakuulumisia, hienoa!

eemiliah kuulostaapa hurjalta tuo lääkärireissu! Onneksi nyt näyttäisi kaikki hyvältä.

Kapuhilla komea maha! Tarttis itekin ottaa uusi kuva, jos alkais jo näyttää joltain muulta ku läskiltä.

Hirvittää jo öisin, että miten tuskallista tuo kyljen kääntäminen ja muu mönkiminen on. Vielä on kuitenkin niin pitkä matka laskettuun aikaan, että kuinka paljon pahemmaksi se tästä vielä muuttuu. Onneksi muuten liikkuminen on vielä kohtuu samanlaista kuin ennen. Jalan liikuttaminen sivusuunnassa, esim. mattoa suoristaessa tekee varsin kipeetä, mutta sellasia liikkeitä voi onneksi välttää.

Keltakukka 24+0 tai jotain siihen suuntaan
 
  • Tykkää
Reactions: lumi /77
Kiva lukea rakenneultrakuulumisia ja näkemyksiä sukupuolista! Mulla on maanantaina ultra edessä ja vähitellen voin antaa itselleni luvan alkaa jännittää :) Mukava lukea, että suurin osa on sukupuolesta saanut tolkun. Olen kuullut sellaistakin tutuilta, että kaikki ultraajat eivät suostu kertomaan sukupuolta. Ja sit toisaalta siskon tytöstä ei koskaan saatu selvyyttä, kumpi on tulossa. Oli aina jalat ristissä kun ultrattiin. Yritän tässä siis varautua kaikkiin vaihtoehtoihin: joko nähdään poika tai tyttö tai sitten se jää arvoitukseksi. Tyttöä toivon paljon, mutta jotenkin luulen silti, että musta tulee kahden pojan äiti.

Etisestä istukasta oli jollain sivulla enemmänkin juttua. Mulla on myös tällainen tapaus, liikkeet tuntuu selvemmin ihan alhaalla tai sivulla. Jonkinlaista hipsutusta oon tuntenu jo hyvinkin kauan ja nykyään jo mieskin tuntee ulkopuolelta potkuja. Ekan ultran perusteella istukka ei kuitenkaan ole liian alhaalla, vaikka onkin edessä. Toivottavasti maanantaina saadaan tähänkin varmistus.

Hankinnoista, mitään en oo vielä ostanu. Meillä on aika hektinen tämä kevät: myydään asuntoa, ostetaan uusi, viimeistelen erikoistumisopintoja ja käyn töissä. Pojalle on 2,5-vuotiaalta esikoiselta kaikki tallessa ja tyttöjen vaatetta saan tutuilta. En muutenkaan ostele paljonkaan uutena lastenvaatteita. Ehkä joku kiva pieni juttu olis hauska ostaa ultran jälkeen. Äitiyspakkausta en varmaankaan ota. Joudun olemaan kesän ensin ansiosidonnaisella ja sit alkaa äitiysloma, joten 140 e tulee varmaan tarpeeseen.

Vaunuista, saatiin esikoiselle 10 vuotta vanhat Gessleinit, jotka pelaa edelleen. Kuparinoranssi väri ei ole mun juttu, mutta muuten ovat olleet hyvät. Ne oli tosin liian leveät meidän minihissiin, joten raahasin esikoisen ekat kuukaudet vaunuja päivittäin portaissa. Tuli ainakin hyvät treenit! Jos siis asutte kerrostalossa, mitatkaa hissin leveys ennen hankintoja ;) Tuleva koti on toivottavasti rivitalo, joten siellä tästä ei pitäis tulla ongelmaa. Ehkä jotkut nukutusvaunut vois hankkia erikseen käytettynä, jos siellä on esim. toisessa kerroksessa parveke tms.

Huomasinkin, että parasta näissä palstoissa on se, että toiset on menossa ihan samassa vaiheessa. Yhellä tutulla on laskettu aika viikkoa ennen mua ja meidän esikoisetkin on syntyny kuukauden välein. Muuten ei ole oikein nyt läheisiä samassa vaiheessa.

Vointi on kai sit sitä "energistä keskiraskautta", jos nyt sellanen on olemassa. Iltaa kohti kyllä kostautuu, jos liikaa rehkii. Nukkuuko moni teistä muuten vielä selällään? Mä huomasin nyt, että se ei tunnu enää hyvältä. Joten seuraavat 20 viikkoa kuluukin kyljellään. Viimeksi lopulta toinen lonkka irtisanoutui, joten nukkuma-asentoja oli lopulta jäljellä enää yksi. Kai se tästä loppukesää kohti alkaa askel painaa muutenkin, nautitaan nyt vielä tästä "ketteryydestä" :)

Mukavaa iltaa kaikille!

Sinadrius ja 20+6
 
Hyvää äitienpäivää mammat ja tulevat äidit! :heart:

Ultrakuulumisianne on mukava lukea.Omaani jännitän kamalasti. Torstaihin asti saan vielä jännäillä.

Miehen kanssa juteltiin nimistä ja ehdotin pojalle Nooan- nimeä, mihin itse oikein kovasti rakastuin. Tytölle ei ole vielä nimeä löytynyt, vaikka päin vastoin ajattelin, ettei pojalle keksittäis..

Minä huomaan useasti yöllä herääväni että köllötän selälleni tai mahalteni. Mutta tietoisesti en enää noihin asentoihin mene.

Hankinnoista: Tarvitsemme paljon säilytystilaa vaatteille, kerrossänky lapsille, pyhkeitä, lakanoita, astianpesukone yms. Paljon olisi siis hankkimista, mutta vähemmän ainoastaan vauvalle.
 
Ihanaa äitienpäivää!
Käytiin eilen miehen kanssa katsomassa vaunuja liikkeessä ja tarkoituksena ostaa sit hyväksi havaitut käytettynä. Mun auto sen verran pieni, että ihan mitkä vaan kärryt ei sinne mahdu. No löydettiin just hyvät ja näppärät, Baby Jogger city versa. En oo ikinä nähnyt niin helposti kasaan meneviä! No enpä osannut varautua, että mies sit teki kaupat uusista. Suutuin hieman, kun oli kyl niin kalliit. No mukana tulee se runko, vaunukoppa, ratasistuin, autoon kaukalo ja telakka sekä adapterit joilla autokaukalon saa rattaiden runkoon kiinni. Kyllä, kätevät, sitä en sano. Mut hinta :-( Katoin kyl käytettynä sen jälkeen ja huonosti löytyi. Ja niistäkin pyynti oli kova, vaikka pakettiin kuului vain ratasistuin. Noiden lisäksi ei tarvitse erikseen hommata matkarattaita. Menee pieneen tilaan ja kulkee hyvien renkaiden ansiosta hienosti.
Vielä reilu viikko rakenneultraan. Viime yönä näin unta, että meille syntyi kolmas tyttö. Saas nähdä. ..
liikkeitä tuntuu hyvin ja välillä tuntuu kyllä niin ikävältä kun liikkuu kohdunsuulla. Muilla samaa?

SuSette82 ja pikku tipu (nuoremman tyttäreni keksimä nimi vauvalle) 19+5.
 
Sinadrius, tarkotatko, että sulla on istukka etuseinämässä vai kohdunsuulla! Etinen istukka tarkottaa siis sitä, että se on kohdunsuulla ja sillon sitä seurataan aika tarkkaan ja alatiesynnytyskin on yleensä mahdoton, ellei se istukka siirry siitä kohdunsuulta kohdun kasvaessa. Etuseinämässä oleva istukka ei vaikuta muuten kuin, että vaimentaa liikkeitä verrattuna takaseinämäistukkaan :)

Täällä masutyyppi on aika ihmeellinen! Ihan mahotonta elämää pitää mahassa, maha aaltoilee ja möykkyilee, selkeesti potkut ja kaikki möyrinnät näkyy ja tuntuu. Sit ku sanon tuleville sisaruksille tai isukille, et nyt on elämää ja ne laittaa käden mahan päälle, ni alkaa täys hiljaisuus :D Mut on ne ihania tunteita, miten pieni möyrii ja sitä kun on aamusta alkaen ja yölläkin kun herää ni sieltä joku potku saattaa tulla :heart:
 

Yhteistyössä