Syyskuun söpöläiset <3 - Toukokuussa

Neuvolakuulumisia
Hyvin meni neuvolassa, painoa kertynyt +75g/vko, eli ei paljon ja hyvä niin! Hemppa oli noussut, 130, eli varmaankin viime mittaus oli mennyt pieleen (en usko, että hb vois nousta mulla rautatabuilla alle kk 25 pykälää). Kuitenkin, saan nyt vähentää sitä rautaa, mikä on vatsalle hyvä juttu. Sykkeet oli 150, kuului paremmin tällä kerralla kuin viimeksi. Verenpaine normaali, vähän korkeampi kuin viimeksi, 120/80. Pissa puhdas. Seuraava neuvola on 24.6. Äippäpoli on 10.6. jolloin on ultra ja sokeriseuranta. Nyt on kuudesta aamusta neljänä paastoarvot menneet pykälän, pari yli, ja mua pelottaa, että haluavat sen yöinsuliinin aloittaa. Päiväarvot on edelleen hyvät.

Hankinnoista
Ollaan tänään ehkä menossa vähän shoppailemaan vauvaa varten :) Meillä kun ei tosiaan ole kerrassaan mitään vauvatavaraa kotona, niin ajattelin, että koskapa olemme matkoilla heinäkuun, niin ehkä olisi parempi kierrellä kauppoja ennen sitä loppuraskauden aikaa elokuussa (jolloin olen varmaan valaan kokoinen ja pääsen etenemään kivuiltani kilpikonnan lailla...).

Mimzy ja yksinäinen matkaaja 26+3
 
Heeeei! Nytpäs onkin jo kesäkuu, voisikohan joku osaava mamma tehdä meille uuden ketjun? :)

Kuulumiset täältä tänään lähinnä au, ihan karmea iskias kiusaa. Mitäs yritin olla reipas ja istutella sitä sun tätä sinne sun tänne. Auauauauau!

-Napsi 23+2-
 
Hyvää alkanutta kesäkuuta kaikille! On ollut mukava lueskella taas teidän kuulumisia :) Meillä on ollut kamala kiire remontin lopettamisen ja muuttamisen seurauksena, ja kun netti ei ole vielä toiminnassa eikä puhelimella kirjoittaminen tunnu onnistuvan, on kommentointi jäänyt taas vähälle.

Täällä on kans voimatonta oloa mutta viime viikolla hemoglobiini oli ihan hyvä, sama kuin raskauden alussa, joten tuskin se siitä johtuu. Taitaa johtua kaikesta tästä häslingistä ja touhusta mitä tässä on nyt ollut. Ja koko kuluneesta remonttivuodesta... Sanoinkin eilen miehelle että pihahommat jätetään suosiolla ensi kesään, tästä kesästä pitää nauttia tai muuten meillä loppuu jaksaminen kokonaan. Eli luvassa on harrastuksia ja kaikkea muuta mukavaa niin paljon kuin vain jaksaa ja haluaa, sillä sitten kun vauveli syntyy niin kaikki tietysti muuttuu, eikä aikaa omille jutuille samalla tavalla ole.

Mitään hankintoja ei olla vielä tehty, paitsi tiedän että yhdistelmävaunut ostetaan tuttavilta. Onko kukaan miettinyt, että ostaisi yhdistelmävaunujen lisäksi matkarattaat, joihin saa kaukalon kiinni? Yksi tuttavapariskunta teki tällaiset hankinnat juuri, ja perusteli sitä sillä että matkarattaat ovat koko ajan autossa, niillä vauva kulkee kaukalossa kätevästi kyläilyreissut ja kauppareissut ym. pienet matkat, ja yhdistelmävaunut ovat sitten pidempiä lenkkejä varten. Kuulostaa ainakin järkevältä?

Liekkö muuten johtuu kiireisistä päivistä, että vauva on alkanut jumppailemaan keskellä yötä :D Liikkeiden tunteminen on aina yhtä ihanaa, mutta yöllä voisin mieluusti nukkuakin, varsinkin kun väsymystila on aika kova. Mutta tosiaan, ehkä se vauvan mielestä on hyvä hetki jos koko päivänä ei ole ollut hetken rauhaa...

Hispula ja LL 24+0
 
Täällä on kanssa ollut jotenki ihmeellisen voimaton olo. Tuntuu, etten löydä oikeeta ravintoa ja energiaa tulee jotenki vääränlaista. Huomenna neuvolassa varmaan näkee hb:n ja kuulee sokerirasituksen tulokset. Josko niissä jommassa kummassa olisi selitystä asiaan.

Kesäkuun ketjusta, niin me ollaan toivottavasti miehen loman ajan poissa tietokoneen äärestä ja olen itsekin mobiililaitteiden varassa, joten joku muu voisi ottaa kesäkuun ketjun päivittämisen. Tai sitten vaan tehdä ketju, mutta ei päivitetä tietoja kesäkuun aikana.

Keltakukka 27+1 (onks oikeesti jo noin paljon?! taidan olla laskuissa sekasin)
 
Äitiyspakkaus tuli! Hypistelin ja perhe hypisteli pikkuisia vaatteita ja tavaroita. Miten jotenkin se pikkuinen ohut myssy onkin niin söpö! Tosi paljon tavaraa on siinä pakkauksessa. Vaatteita kyllä tarvitsee hankkia enemmän, mutta monta asua siitä jo saa. Tyttö kun meille pitäisi olla tulossa, niin pakko varmaan jotain hempeätä ja vaaleanpunaista on pakko saada <3 Mutta tosiaan, kun on aiemmat kaksi lasta saanut ilman mitään tukia, tuntuu tuo äitiyspakkaus aika luksukselta.

Ostettiin myös pinnis, patja ja yksi lakana ja patjansuojus siihen, sekä vaipanvaihtoalusta. Alkoi jännittämään kyllä melkoisesti kotimatkalla, kun ajettiin kotiin pinnis takakontissa! Huh, ei ole oikeasti enää niin kovin kauaa!

Mimzy ja yksinäinen matkaaja 26+4
 
Mulla pitäis kans jaksaa täyttää se kelan kaavake eli hakee ne rahat ja tuet. Mä vaan niin inhoon niitä, et ne jää aina viime tippaan ja sit ku ne on jotenki epäselviä ni mieluiten menen paikan päälle ja kysyn sieltä suoraan, et mitä mihinki kohtaan (siksi se jääki viime tippaan, ku pitäis johonki mennä :whistle:)

Eilen oli neuvola ja kaikki oli ihan ok! Hemppa oli laskenu ja oli 102 eli raudan alotin eilen. Mä niin toivon, ettei se ainakaan kovettais mahaa entisestään... Obsidania hain, ku niitä on edellistenki aikana syöny ja ne oli ihan jees. Sf-mitta oli 22cm eli hieman keskikäyrän alapuolella menee, mut kuitenki kaikki hyvin. Syke pienellä oli edelleen siinä 136-140 tietämillä ja melko napakan kuulonen, et kyllä mä vieläki sillä pojan kannalla olen :D No huomenna sinne kontrolliultraan tsekkaa istukan sijainti ja tiedä vaikka siellä katottais vähän vauvaaki ja jotain selviäis :p
 

Yhteistyössä