RauRau: vissiin riippuu neuvolasta ja terkkarista tuo painon kommentointi. Mulla eka neuvolakäynnillä oli turvotusta (2kg painoa verrattuna ennen raskautta), mutta siis eka terkkaripaino oli tuo. Sen jälkeen olikin kilon vähemmän, ja viime kerralla tuo sama kuin ekalla. Mulle terkka sanoi, että painoa olisi hyvä kertyä n. 7kg. Oon siis normaalipainoinen painoindeksin mukaan, mutta ruumiinrakenne sellainen, että kädet ja jalat + pakarat hoikat ja ylimääräinen aina kertynyt ainoastaan alavatsalta rintojen tasolle (siis mallia omena ). Omalla äidillänikään ei juuri kertynyt painoa raskauksissa, joten en oo huolestunut vaik painoa onkin "vaan" se nyt n. +2,5kg lähtötilanteeseen verrattuna.
Kuulin muuten, että briteissä on vastikään luovuttu painon seurannasta, kun seuranta on aiheuttanut turhaa stressiä odottajille ja lisäksi yksilölliset erot painon kehityksessä on niin isoja.
Saa nähdä luovutaanko Suomessa jossain vaiheessa.
Miten muuten nuo isävapaat? Pitääkö joku osuus vanhempaan raha kaudesta käyttää isälle, jotta saa sen jonkun isäkuukauden? Voin tietty kelaankin soittaa ja kysellä. Jos joku jaksaa kertoo, onko siinä vielä nykyisin joku kikkailujuttu, niin oon kiitollinen.
Hyvää illanjatkoa kaikille!
Ilokarpalo ja Pipana 24+1
Kuulin muuten, että briteissä on vastikään luovuttu painon seurannasta, kun seuranta on aiheuttanut turhaa stressiä odottajille ja lisäksi yksilölliset erot painon kehityksessä on niin isoja.
Saa nähdä luovutaanko Suomessa jossain vaiheessa.
Miten muuten nuo isävapaat? Pitääkö joku osuus vanhempaan raha kaudesta käyttää isälle, jotta saa sen jonkun isäkuukauden? Voin tietty kelaankin soittaa ja kysellä. Jos joku jaksaa kertoo, onko siinä vielä nykyisin joku kikkailujuttu, niin oon kiitollinen.
Hyvää illanjatkoa kaikille!
Ilokarpalo ja Pipana 24+1