Onnea
Oktonautille ja
Sydäntähdelle :heart:
Ilokarpalo, kirjoitpa hyvin tuosta painoasiasta
Olen samaa mieltä, eri ihmisten on turha vertailla painoa ja sen kertymistä keskenään. Kyllähän raskausaikana myös hormonit vaikuttavat siihen, miten painoa kertyy. Ja minäkin olen nauttinut siitä, että maha saa reilusti pullottaa tuossa edessä. Itse siis pääosin tykkään tästä mahasta, ainoa asia milloin se ärsyttää on kun se tulee johonkin eteen tai estää kumartelun tms. Enkä missään nimessä tunne itseäni lihavaksi tai isoksi, vaan ylpeydellä kannan tätä palloa
Minä kans olen ymmärtänyt että myös pienen vauvan synnyttäminen voi olla vaikeaa, ja iso saattaa tulla ulos helpostikin. Mutta kuitenkin, silti itselläkin on sellainen ajatus että ei haittaa ollenkaa vaikka poika olisi pieni syntyessään.. Ehkä eniten jännitän synnytyksessä juuri sitä, että repeäisin pahasti. Muutama kaveri on revennyt niin pahasti, että toipuminen on kestänyt monta kuukautta ja se on ollut tieteysti kivuliasta
Toivon niin kovasti että pystyn edes joten hallitsemaan ponnistuksia ja kohdalleni sattuisi sellainen kätilö, joka myös pystyisi omilla neuvoillaan auttamaan minua synnyttämään niin, ettei pahoja repeämiä tulisi. Mutta, eihän niiden syntyminen ole yksistään kiinni edes noista asioista. Eli suljen nämäkin ajatukset tehokkaasti pois, etten ala liikaa jännittämään
Crocuksella on kyllä ollut pelottava synnytyskokemus, ymmärrän hyvin että nyt pelottaa! Oletko muuten käynyt pelkopolilla puhumassa asiasta, tai onko synnytystä varten jotain "suunnitteilla" niin ettei vastaava pääsisi toistumaan? Sanot sille urpolle lääkärille että kun kerran sinä joudut sen synnytyksen hoitamaan niin käynnistys on ainoa vaihtoehto, jos vauva ei ala itsekseen syntyä! Ihan järjetöntä, jos se vaihtoehto sinulta evätään. Ja siitä painoasiasta, tiedän ettei paljoa lohduta mutta jos kerran olet tehnyt kaiken mahdollisen, ei tilanne ole sinun syysi. Joten yritä olla armollinen itseäsi kohtaan. Sitten kun vauva on syntynyt, voit alkaa testaamaan, mikä keino tepsisi kivikautiseen kroppaan
Sillä kyllä ne keinot painonpudotukseen löytyy, vaikka se tuntuisi miten toivottomalta!
Välilihan rasvaamisesta en ole koskaan kuullutkaan! Mahaa olen välillä rasvannut mutta en mitenkään ahkerasti, ihan samalla tavalla kuin ennen raskauttakin eli silloin jos tuntuu että sille on ollut tarvetta. Mulle tuli nuoruudessa paljon raskausarpia reisiin ja kylkiin, siksi olin varautunut että niitä tulisi nyt mahaan. Mutta yhtään ei ole vielä ilmestynyt! Vielähän niitä ehtii tulla. Rinnatkin ovat toistaiseksi säästyneet. Ei tuo rasvaaminen taida paljoa auttaa itse arpien muodostumiseen, rasvaamisen vaikutus on niin pinnallista. Mutta auttavathan ne kutinaan ja siihen, jos tuntuu että ihoa kiristää.
Mulla on ollut tänään aivan järkyttävät alapääkivut. Heräsin aamuyöllä neljän aikaan enkä enää saanut unta. Nivusia särki ja alamahaa jomotti. Koko päivän ajan on ollut tuollaista jomotusta sekä ns. sukkapuikkokipuja, eli sellaista pistävää ja vihlovaa. Välillä on käynyt niin kipeää että olen parahtanut ääneen. Supistuksia ei mielestäni ole ollut, edes niitä kivuttomia. Vauva muljuaa ja möyrii ja työntelee jalkoja ja käsiä joka paikkaan. On ollut siis aika tukala päivä. Mutta tämähän kuuluu asiaan, jospa ne kivut vähän kypsyttelis paikkoja pikkuhiljaa.. Nyt olen ottanut tämän ja eilisen päivän rauhallisemmin, sillä alkuviikosta touhusin joka päivä niin paljon, että se selvästi näkyy voinnissa. Pitäisi muistaa myös levätä..
Hispula ja LL 36+4