tsn80: Minulla on ollut kova vauvakuume varmaan aina, joten olen vain odottanut ja haaveillut hetkestä kun voisin taas pientä nyyttiä kantaa..
<3 Ihan liian kauan meni, kauemmin kuin olisin ikinä toivonut ja lapsille tulee iso ikäero, mutta onpahan tuosta isoveikasta sitten iso apu vauvelin hoidossa! Minulla kuitenkin rankka ero takana sekä pelko siitä voinko enää tulla raskaaksi, joten nyt olen varovaisen onnellinen tästä ja joka hetkestä ja toivon että kaikki menee hyvin ja saan syyskuun lopussa oman pienokaisen tuohon syliini.. <3
Mutta tosiaan raskausaika... Viime kerrasta on JO niin kauan että huh..
Tuntuu että se oli kuitenkin just vasta, mutta silti kun yrittää muistaa miten asiat meni edellisessä raskaudessa yms, niin ei kyllä paljoa muista.. Synnytystäkään ei enää ajattele niin pahana, aika on kullannut muistot..
Sekä nuo yöheräilyt yms, ei niitä osaa vielä ajatellakaan..
Mutta kyllä sanon että nyt 10 vuotta vanhempana odottajana olen paljon kypsempi ja valmiimpi, mutta tämä vain oma mielipiteeni ja tietytsti kun vierältäni löytyy nyt kunnon mies. Meillä esikoinenkin oli kyllä odotettu ja yritetty ja kaikki meni pääsääntöisesti erittäin hyvin, mutta silti tuntuu että olin niin nuori.
Raskausoireista muistan jonkin verran sekä tietysti päälimmäisenä tulee mieleen se ettei vatsani kasvanut kovin isoksi, nyt on jännä vertailla näitä asioita..
Mutta huh näitä hormoni-vuoristoratoja, olikohan näitäkin näin vahvoina silloin 10 vuotta sitten..
Pian poikani syntymän jälkeen sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen, ja ensimmäinen/ensimmäiset vuosi on ihan hämärän peitossa, se ehkä mietityttää eniten että jos taas käy niin..
Asiaan vaikuttivat varmasti ero lapsen isästä, yksinjääminen, pojan sairastelu yms.. Ne oli rankkoja aikja, ja oli kauheaa tajuta ettei elämä nyt ollutkaan yhtä ruusuilla tanssimista.. Toisaalta nyt olen tietoinen asiasta kuten neuvolakin eli asiaan voidaan reagoida helposti/nopeasti ja ehkä myös ennalta ehkäistä.. Ja onhan minulla nyt kotona ihana mies ja upea poika! <3 Mutta juu, ei kannata pitää mitään asiaa itsestään selvyytenä ja yrittää nauttia jokaisesta päivästä ja hetkestä!
Tsemppiä kaikille odotukseen ja hyvää viikonloppua!