Syyskuun söpöläiset 2016

Invi, faceryhmä on jo suljettu. Joten täällä varmaan jatkaa moni muukin :)

Täällä ei oo menny normihousut enää moneen viikkoon, vatsa kasvanut jo niin, että sen huomaa.
Muutenkin olen niin hoikka, että pienikin turvotus näkyy :D
Odotan kovasti jättimahaa, jos sellaista ees tulee :LOL:

Lennis ja Pirkka 17+4
 
Ei ole myöskään tarkoitus poistua täältä mihinkään, toivottavasti keskustelu pysyisi aktiivisena. :)

Minulla ei ole vielä minkäänlaisia tuntemuksia potkuista tai kuplista tai mistään muustakaan vatsan sisältä. Välillä vihlaisee alavatsalta sivuilta melko voimakkaasti kun nousee nopeasti esimerkiksi autosta, lattialta tai matalasta tuolista. Onko muilla tällaista? Uskoisin sen olevan täysin normaalia, joten en ole ottanut siitä murhetta.

Meillä on rakenneultra rv 21. Ystäväni oli huvin vuoksi käynyt yksityisellä lääkärillä rv 17 tarkistuttamassa rakenteet ja sukupuolen 3/4D ultrassa, josta oli saanut DVD:n mukaan. Minunkin tekisi mieleni mennä, vaikka onhan se "turhaa". Nyt vain kun ei vielä mitään tunnu niin olisi ihanaa saada taas vähän konkreettisemmaksi tätä ja ehkäpä päästä jo vaatekaupoille. :love: Onko kukaan muu käynyt ylimääräisissä ultrissa nyt tai aikaisemmissa raskauksissa?

Viljaa 15+0
 
Ompa vaan kiva että tännekki on juttua tullu!(y)

Mulla on kyllä masu pullahtanu esiin, saa nähä kuin valtava musta tulee! Edellisissä raskauksissa mulla on menny tosi pitkään ennen ku on masua huomannu ja masu oli pieni loppuun asti..

Viljaa, mä oon käyny ylim. ultrissa supistelujen ja munasarja kipujen takia..mutta niissä on vaan katottu että kaikki ok vauvalla ja koitetu selvittää miks sattuu. Ja ne masun vihlasut saattas olla kohdun kiinnikkeistä johtuvaa, ku ne siellä venyy kohdun kasvaessa. Ja ru meillä on 19.4 viikkoja sillo 20+6 ja jos kaikki ok siellä niin sitte mä lähen ostaan vauvalle jotain :love:

Mä oon kyllä salmiakkia syöny, tosin vetoan aina siihen että se nostas mun verenpaineita, jotka on vähä liian matalat..:whistle: yhtää siis perso en oo :ROFLMAO:

Mä oon pari kertaa tuntenu liikkeitä mutta mulla on istukka eessä niin se sitte vaikeuttaa niitten liikkeitten tuntemista ja eikä ne samalla lailla sitte myöhemminkää näy / tunnu..sinänsä harmi ku meillä lapset jo kovasti oottelee ja kyselee että potkiiko vauva..
 
Heips!

Vielä täällä olisi yksi, joka haluaisi päästä mukaan keskusteluun. Alusta asti olen kyllä seurannut jutustelujanne, mutta mikä lie lorvikatarri iskenyt, enkä ole jaksanut aikaisemmin kirjoitella :whistle:. Aluksi ajattelin, että kun olen varhaisultran käynyt ilmoittaudun sitten...seuraavaksi päätin, että kun np-ultra takana kirjoittelen sitten...noh nyt mennään täällä asti ja vihdoinkin sain aikaiseksi kirjoittaa.

Täällä alkuraskaus ei ollut mitään ruusuilla tanssimista, pahoinvoinnin, palelun ja yskän vuoksi. Siis aivan järjetön yskä kesti kaikkinensa kaksi kuukautta, kävin lääkärissäkin ja itkin, että voiko vauva edes pysyä kyydissä, kun yskin oikeesti niin kauheesti, että ei mitään järkeä. Noh siitäkin vain selvittiin.

Sittenpä voisin hieman esittäytyä... Eli kotoa löytyy kaksi lasta ennestään, 7v ja 4v. Ikää on meikäläiselle kertynyt jo 31v. Mitäs muuta tässä ensi töikseen nyt kertoilisi...enpä taida nyt muuta osata äkkiseltään kertoa :).

Nyt lyö pää kyllä taas ihan tyhjää, joten ehkä parempi, että tämä riittää esittelyksi... joten tässä hieman tietoja minusta, jos vain listalle vielä pääsee :)

La 27.9 Adalmiina/31v./3.lapsi/Kys
 
:DAdalmiina lisätty listalle, tervetuloa!

Kävin vähän listaa läpi ja Meibijees lukee kahdessa kohtaa, mikä oli se oikea laskettu aika tällä hetkellä? Voisin korjata sen :D

Kirjoitteleeko Teklis22 vielä täällä? Kun on jäänyt kokonaan se la määrittämättä. Muistelen, että halusit listoille virallisesti kun tiedät ultran jälkeen tarkemmin la:n.

Ja Panikoijalta puuttuu tiedoista ikä, monesko lapsi ja synnytyssairaala.
Jos niitä lisäilet niin laitan listalle. :)
 
Moi taas kaikille!

Täällä raskausaika etenee hitaasti mutta varmasti. Toka neuvolakäyntikin on takana ja kovasti jo odotellaan rakenneultraa, joka on tosin vasta toukokuun puolella...

Dopplerilla on tullut sydänääniä useamman kerran kuunneltua. Voi vitsi jos alkais maha näkymään kaiken tän muun varakerroksen alta tai jos liikkeet alkais kohta tuntumaan! Oon koittanut kuulostella niitä liikkeitä, mutta vielä ei kyllä mitään tunnu.

Alun oireet tosiaan olleet jo pitkään poissa. Väsymyskin ehkä hellittänyt, mutta kovaa saamattomuutta edelleen on :whistle: Ja joka paikassa vielä lukee, että "keskiraskaus on energistä aikaa". Sitä odotellessa.

Yhtenä yönä, kun heräsin taas kolmelta, eksyin lukemaan jotain artikkelia yöheräämisistä raskausaikana ja kuinka keho se siinä vaan valmistautuu tulevaan. Ei kyllä tuntunut kovin mieltä ylentävältä siinä kohtaa :cautious:

Ajateltiin käydä nyt parin viikon päästä lapsimessuilla, onko muita menossa? Toivon, että siellä olis jotain vaunuja että vois vähän testailla. Muutaman kerran oon netistä vaunuja selaillut ja lähinnä paniikki tulee, kun tajuaa ettei tajua aiheesta mitään :LOL:

Marily 15 + 4
 
Moi!
Taas uusi odottaja ilmoittautuu. Eilen tuntui hassua kuplintaa vatsassa kahdesti - ajattelin, että se vois olla vauvan liikettä :)
Vähän jo näkyy, mutta vatsan saa vielä peittoon löysillä paidoilla - silti töissä liikkuu jo huhuja ilmeisesti mun juomattomuuden takia... ;-) Edelleen on aika huono olo... ja väsyttää eli odottelen kanssa sitä keskiraskauden energisyyttä :-D Nyt riippuen laskennasta 16. viikko alkamassa.
Umnina / La 22.9.2016 / 1. lapsi
 
Lennis Jos vielä päivittelet listaa niin minunkin la:n voisi vaihtaa, oikea on 20.9. :)

Eihän tuolla nyt mitään suurta väliä ole, mutta jäi silloin varhaisraskauden ultran jälkeen päivittämättä. Kiitokset jo etukäteen!
 
Moi
En nyt lukenut näitä ensimmäisiä sivuja, kun viestejä on aikalailla. Täällä on la 12.9. iltatähti tulossa :ROFLMAO: Aikaisemmasta liitosta tytöt 10 ja 8v, että alusta aloitetaan uudelleen. Lähipiirissä ei nyt ketään ole raskaana joten jos täällä voisi sitten puhella asioista.
 
Mukavasti tullut juttua tänne :)

Tervetuloa uudet mukaan!

Täällä eilen oli lääkärineuvola, kaikki hyvin ja sydän sykki vinhasti.

Onkohan ok aloittaa pyöräily talven jälkeen taas? Tuskin siitä nyt mitään haittaa voi olla? Siis ihan huviajelua esikko kyydissä.

Töissä olis tarkoitus kertoa ens viikolla ylimääräisen ultran jälkeen, jotenki jännittää :/

Sheldon 16+1
 
Moi! Yksi uusi taas ilmoittautuu. Alusta asti lueskellut mutta nyt vasta uskaltauduin mukaan. :whistle: Tällä kertaa ei ole lähipiirissä odotuskavereita joten mukava saada jostain juttuseuraa. :)

Raskaus on mennyt yllättävän hyvin. Lievä pahoinvointi loppui jo 12. viikon tienoilla ja ruokahalu on taas turhankin hyvä. :whistle: Nyt vaivaa ainoastaan liitoskivut urheilun jälkeen.

Kotona häärää reipas 1v10kk tyttö. :love: Itsellä ikää 24v.

LA 2.9 kerttuliina/24v./2.lapsi/SatKS
 
:DAdalmiina lisätty listalle, tervetuloa!

Kävin vähän listaa läpi ja Meibijees lukee kahdessa kohtaa, mikä oli se oikea laskettu aika tällä hetkellä? Voisin korjata sen :D

Kirjoitteleeko Teklis22 vielä täällä? Kun on jäänyt kokonaan se la määrittämättä. Muistelen, että halusit listoille virallisesti kun tiedät ultran jälkeen tarkemmin la:n.

Ja Panikoijalta puuttuu tiedoista ikä, monesko lapsi ja synnytyssairaala.
Jos niitä lisäilet niin laitan listalle. :)
12.9. Meibijees/37v./2.lapsi
 
No nyt on taas listaa päivitelty :)
Mies heräsi töihin ja minä tietenkin sen kelloon. Eikä enää saanut unta :confused:
Ja vähintään kerran yössä pitää herätä pissalle, vaikka nukkuis kuinka sikeästi!

Meillä onneksi jo hyvin pitkälti kaikki tietää odotuksesta. Koin rasittavana sen piilottelun, kun maha jo näkyi ja tietenkin teki mieli huutaa asia koko maailmalle :LOL:

Marily, sitä energisyyttä myös täällä ootellaan. Onneksi olo kyllä siihen nähden normaali, mitä vertaa sen alun oksenteluun ja väsymykseen. Se oli kamalaa!
 
Onkohan ok aloittaa pyöräily talven jälkeen taas? Tuskin siitä nyt mitään haittaa voi olla? Siis ihan huviajelua esikko kyydissä.

Töissä olis tarkoitus kertoa ens viikolla ylimääräisen ultran jälkeen, jotenki jännittää :/

Sheldon 16+1
Minä kaivoin polkupyörän pääsiäisenä tallista, voihan sitä kaatua kävellessäkin. Rauhassa kyllä aion ottaa senkin kanssa.

Saanko Sheldon udella miksi menette ylimääräiseen ultraan? Itseä kun houkuttaa se ihan vain huvin vuoksi, jotta näkisin että kaikki on hyvin ja jospa saisi tietää jo sukupuolenkin. :love:
 
Heissan!

Olo on ollut taas mukavan energinen, jaksaa käydä jumppatunneilla ja valvoa illalla pitkään :). Ihan toista kuin silloin alkuraskaudessa! Vessakäynti aamuyöllä tosin häiritsee aikalailla unia ja usein sitä valvoo aina sen jälkeen jonkin aikaa :(. Mut onneks ne käynnit on huventuneet siihen yhteen per yö alun jopa neljästä käynnistä.

Mulla on jonkinlainen pienen pieni kumpu jo kasvanut, mutta ei se näy vaatteiden läpi. Suht. väljiä paitoja on kyl tullut käytettyä sen takia ja kaikki housut ei enää sovi, kun kiristää masua. Napa on muuttunut erinäköiseksi, sillain niinkuin pullahtanut vähän ulospäin. Täytyy toivoa, ettei tuo masu tuosta kauheasti ennen kesää kasva, kun pitäisi saada pidettyä juttu vielä toistaiseksi salassa... Ystävät toki tietää jo, ja muutamille sukulaisille on kans kerrottu.

En oo ajatellut käydä ylimääräisissä ultrissa. Sydänäänien kuuleminen neuvolassa saa riittää pitämään huolet poissa ja asian todentuntuisena. Mitään tuntemuksia kuplista tai muustakaan masussa ei oo vielä tuntunut, mutta ainakin eilisen neuvolan perusteella siellä ollaan edelleen elossa :love:

Ollaan käyty pari kertaa lastentarvikeliikkeissä tutkailemassa vaunuja ja kaukaloita. Ei noista kyllä ota selvää.. Valikoimaa riittää niin hurjasti ja koko tuo maailma on entuudestaan aivan vieras. Mut kai sitä sit jossain kohtaa täytyy päätöksiäkin alkaa tehdä...

Fillarin kaivoin esille jo muutama viikko sitten ja olen polkenut ihan huoletta :). Satulasta pois hypätessä on kyl muutaman kerran vihlaissut vatsasta, varmaan venymisen seurauksena.

Jennuli 17+0
 
Viimeksi muokattu:
Meillä oli 2014 syksyllä vakavan kehityshäiriön vuoksi keskeytetty raskaus :( silloin jo luvattiin että jos ja kun seuraava raskaus etenee tänne asti, niin saan vielä välille lääkärin tekemän ultran. Mulla nyt neljäs raskaus ja lapsia vasta yksi <3
 
Heippa, täällä kans yksi matti myöhäinen ilmoittautuisi mukaan! :) Kauan olen teidän keskusteluja jo seurannut, mutta jäänyt tuo mukaan liittyminen.. Mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan, eikös se näin ole.. ;)

Eli täällä mennään viikoilla 14+1 ja alun huonovointisuus ja pahin väsymys alkavat olla takana.. :) Tosin väsymys painaa kyllä vieläkin ja varmaan loppuun asti enemmän kuin normaalisti. Mutta ihan normaalisti oon koko alkuajan saanut itseni potkittua lenkkipoluille ja jumppaan, ja meinaankin urheilla niin pitkään kuin vaan jaksaa! :)
Masu kasvaa pikkusta hiljaa, viime raskaudessa ei ollut mikään iso vatsa, joten voihan olla ettei tule nytkään..

Meidän perheeseen kuuluu minun 10v poika sekä mieheni, jonka kanssa odotamme ensimmäistä yhteistä vaavia! <3 Meillä vaavia odotetaan todella kovasti, poikani on niin kauan kinunnut pikkusisarusta, että nyt on ollut ihan onnensa kukkuloilla ja on usein masua pussailemassa ja silittelemässä! <3 On niin hurjan suloista ja liikuttavaa miten 10v poika voi olla niin innoissaan ja miten kova hoivavietti hänellä on. Hän nimittäin jaksaa aina leikkiä ja hoitaa pienempiä, jos niitä esimerkiksi tutuilla tms.
Toki, onhan sekin suloista kun huomaa omasta miehestä niitä hellyyttäviä piirteitä, kuten vatsalle juttelua ja sen silittelyä.. <3

Mutta siis mukaan hyppäisi jonskuli 31 v. :)

LA 29.9 jonskuli/30v./2.lapsi/HYS
 
Hei taas kaikki Täälläkin maha alkanut jo vähän näkyä ja töissä muutamille kerrottu. Minä olen pyöräillyt varovasti koko talven. Liukkaimmat ajat tosin autolla. Jotenkin huomaa, kun viikkoja nyt 16+4 että jotain erilaista on, mutta hyvin sujuu kuitenkin. Jonskuli, meilläkin tytöt 8 ja 10 innoissaan. Miten sinulta tuntui "palata alkuun"? Nyt olen tottunut, mutta alussa ajattelin, että hullun hommaa, kun juuri alkoi pääsemään helpommalla

Yritän nyt saada tuon allekirjoituksen aikaiseksi

La 12.9/tsn80/36/3.lapsi/SatKS
 
Heippa mamit!
Täällä aika alusta asti sivusta seurannut teidän juttuja, mutta nyt ajattelin lähteä itsekin mukaan ;) Täällä odotellaan toista lasta. Esikoinen 1v8kk ja tämän nyytin La 28.9. Alkuun pahoinvointi oli todella rajua, oksentelin parhaillaan viisikin kertaa päivässä. :confused: Etova olo seuraa edelleen mutta yrjöt on luojan kiitos jäänyt jo pois! Nyt vaivaa vielä hillitön väsymys ja vatsakivut. Tänään kävin lääkärissä ja sain viikon saikkulapun kouraan. Lääkäri myös löysi alavatsalta kovan kyhmyn jonka vuoksi ylimääräiseen ultraan laittoi lähetteen. :( Np ultrassa kaikki oli silloin hyvin. Mutta katsotaan mitä sieltä löytyy. Vähän tuli huoli, että mikä siellä on mutta lääkäri ei epäillyt mitään vakavaa. Masu näkyy jo kilometrin päähän ja ei voi peitellä kyllä enää :LOL:
Siinä nyt alkuun jotain tarinaa :) juttukaveria kaipaa kun ei omassa lähipiirissä ole odottavia nyt :D

Koitan osata laittaa tiedot tuohon, katsotaan miten käy :p

La 28.9. Rv 14+2
Kaisuliilii/27v/2.lapsi
 
Heippa mamit!
Täällä aika alusta asti sivusta seurannut teidän juttuja, mutta nyt ajattelin lähteä itsekin mukaan ;) Täällä odotellaan toista lasta. Esikoinen 1v8kk ja tämän nyytin La 28.9. Alkuun pahoinvointi oli todella rajua, oksentelin parhaillaan viisikin kertaa päivässä. :confused: Etova olo seuraa edelleen mutta yrjöt on luojan kiitos jäänyt jo pois! Nyt vaivaa vielä hillitön väsymys ja vatsakivut. Tänään kävin lääkärissä ja sain viikon saikkulapun kouraan. Lääkäri myös löysi alavatsalta kovan kyhmyn jonka vuoksi ylimääräiseen ultraan laittoi lähetteen. :( Np ultrassa kaikki oli silloin hyvin. Mutta katsotaan mitä sieltä löytyy. Vähän tuli huoli, että mikä siellä on mutta lääkäri ei epäillyt mitään vakavaa. Masu näkyy jo kilometrin päähän ja ei voi peitellä kyllä enää :LOL:
Siinä nyt alkuun jotain tarinaa :) juttukaveria kaipaa kun ei omassa lähipiirissä ole odottavia nyt :D

Koitan osata laittaa tiedot tuohon, katsotaan miten käy :p

La 28.9. Rv 14+2
Kaisuliilii/27v/2.lapsi
 
tsn80: Minulla on ollut kova vauvakuume varmaan aina, joten olen vain odottanut ja haaveillut hetkestä kun voisin taas pientä nyyttiä kantaa.. :) <3 Ihan liian kauan meni, kauemmin kuin olisin ikinä toivonut ja lapsille tulee iso ikäero, mutta onpahan tuosta isoveikasta sitten iso apu vauvelin hoidossa! Minulla kuitenkin rankka ero takana sekä pelko siitä voinko enää tulla raskaaksi, joten nyt olen varovaisen onnellinen tästä ja joka hetkestä ja toivon että kaikki menee hyvin ja saan syyskuun lopussa oman pienokaisen tuohon syliini.. <3

Mutta tosiaan raskausaika... Viime kerrasta on JO niin kauan että huh.. :D Tuntuu että se oli kuitenkin just vasta, mutta silti kun yrittää muistaa miten asiat meni edellisessä raskaudessa yms, niin ei kyllä paljoa muista.. Synnytystäkään ei enää ajattele niin pahana, aika on kullannut muistot.. :D Sekä nuo yöheräilyt yms, ei niitä osaa vielä ajatellakaan.. :D Mutta kyllä sanon että nyt 10 vuotta vanhempana odottajana olen paljon kypsempi ja valmiimpi, mutta tämä vain oma mielipiteeni ja tietytsti kun vierältäni löytyy nyt kunnon mies. Meillä esikoinenkin oli kyllä odotettu ja yritetty ja kaikki meni pääsääntöisesti erittäin hyvin, mutta silti tuntuu että olin niin nuori.
Raskausoireista muistan jonkin verran sekä tietysti päälimmäisenä tulee mieleen se ettei vatsani kasvanut kovin isoksi, nyt on jännä vertailla näitä asioita.. :) Mutta huh näitä hormoni-vuoristoratoja, olikohan näitäkin näin vahvoina silloin 10 vuotta sitten.. :p

Pian poikani syntymän jälkeen sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen, ja ensimmäinen/ensimmäiset vuosi on ihan hämärän peitossa, se ehkä mietityttää eniten että jos taas käy niin.. :( Asiaan vaikuttivat varmasti ero lapsen isästä, yksinjääminen, pojan sairastelu yms.. Ne oli rankkoja aikja, ja oli kauheaa tajuta ettei elämä nyt ollutkaan yhtä ruusuilla tanssimista.. Toisaalta nyt olen tietoinen asiasta kuten neuvolakin eli asiaan voidaan reagoida helposti/nopeasti ja ehkä myös ennalta ehkäistä.. Ja onhan minulla nyt kotona ihana mies ja upea poika! <3 Mutta juu, ei kannata pitää mitään asiaa itsestään selvyytenä ja yrittää nauttia jokaisesta päivästä ja hetkestä! :)

Tsemppiä kaikille odotukseen ja hyvää viikonloppua! :)
 

Yhteistyössä