Syyskuun söpöläiset 2014 (:

Meille tuli tänä aamuna lasteni kanssa (koululaisia) puhetta pahasta kouluruoasta ja aloin kuvailla heille tillilihan makua. Pelkkä ajatus siitä pakotti juoksemaan vessaan oksentamaan! Sitten nauroimme kaikki kolme että masussani oleva vauva ei ainakaan tykkää tillilihasta yhtään kun ei siedä siitä puhuttavankaan... Tyttäret siis tietävät että äiti on plussannut ja masussa on pienenpieni vauva. Senkin olen heille kertonut että joka viides vauva menee kesken joten ihan varmaa ei vielä ole että heille syntyy sisarus oletettavasti syyskuussa.

Riekonmarja, olet sankaritar! :) Minusta on sankarillista kaikilla elämänalueilla tehdä siten kuin oikeaksi sydämessään kokee, vaikka ihmiset ympärillä yrittäisivätkin muuttaa mielipiteen ja painostaa muuhun! Kyllä se mies varmasti tulee olemaan onnellinen uudesta lapsesta ja kiitollinen siitä että pysyit päättäväisenä, kun aika kuluu.
 
Huomenta söpöläisille.täällä valmistaudutaan työpäivään ja lapsien kouluun vientiin.mies koko vkon iltavuorossa ja itellä ällö olo että voi olla raskas viikko. Voimia keskenmenon kokeneille ,ihan positiivinen viesti tuo ,oliko kirjoittaja h3n3 tai sinnepäin.ei näy nyt nimimerkki.takaisin vaan lakanoiden väliin :) mua jännittää miten jaksaa töissä kun jos en syö niin on huono olo heti tietyn rajan jälkeen.ajattelin töihin ostaa maksalaatikkoa mutta saiko sitä syödä edes vähän? Mä tahon puolukkahilloo ja maksalaatikkoo!! :D muutenkik ylipäätään jännittää työssä jaksaminen kun väsyttää jotenkin aika paljon.ehkä nämä maanantai fiilikset poistuu viikon alettua.hyvää maanantaita kaikille!
 
Täällä oli kyllä ihan just niin "hyvä" keskenmenojen hoito kun pelkäsinkin. Sanottiin vain että jos tulet tosi kipeeksi niin mene sitten omaan terveyskeskukseen. Ei siis ultraa, ei jälkitarkastusta, ei sanottu mitään koska voi yrittää uudelleen enkä huomannut kysyä... mutta kiva jos voi yrittää heti kun vuoto on loppunut! Jostain luin että pitäisi yhdet menkat odottaa välissä :/ Puhelun lopuksi th söpersi että: "no, sä soitat mulle sitten uudestaan... öhh.. kun tulee uus tilanne.. " :D tarkoittikohan hän uutta RASKAUTTA vai... :D

Ei ole kunnon vuotoa mutta vähän krämmälettä on ollut vuodon mukana, eikä oireita, joten elän nyt niin että tämä oli keskenmeno. Päivittelin kaikki tähän mennessä mukaan tulleet ja joku muu saa ottaa vetovastuun ja tehdä teille uuden ketjun :) Ihanaa odotusta teille kaikille! :wave:
 
Yritän nyt rohkeasti siirtyä tälle puolelle, vaikka varmaan alkuun pysyttelen enempi tuolla kuumeilijoissa vielä. Kaksi lasta mulla on ennestään ja neljä keskenmenoa, joista kaksi ennen tätä raskautta. Edellinen oli joulukuussa ja nyt yllätykseksi tärppäsi heti seuraavasta kierrosta ja nyt olisi huisit 4+0 :) Eilen näytti jo digi päiväpissasta "raskaana 2-3".

Mun rivi näyttäisi aikalailla tältä: Sydäntähti / 28 / 3. lapsi / K-SKS ja lasketun ajan arvioisin olevan 22.9

Alkuraskauden ultraan aion todellakin mennä, liian hyvässä muistissa kesäinen keskenmeno 11+3! Hyvässä lykyssä saattaisin päästä kunnalliselle, koska laskettua aikaa ei voida määritellä kuukautisista ja kierrot mennyt kesän jälkeen muutenkin miten sattuu. Jos ei, niin sitten yksityiselle.
 
Huomenta!

Halauksia kaikille menetyksen kohdanneille <3 Omalle kohdalle keskenmenojen jälkeen on sanottu, että uutta voi alkaa yrittää heti. Mun keskenmenot on olleet viikkojen 5-16 välillä. Tuon viikon 16 keskenmenon jälkeen odotin aika pitkään, ennen kuin uskalsin edes yrittää uutta raskautta.

Mutta seuraavaksi omaa napaa: Soitin just neuvolaan! Ensi viikon tiistaina olisi aika sinne, jännittää :)
Pahoinvointi ja kuvotus on nyt aamusta iltaan. Nukkumaan menen jo viimestään puoli 9 :D viikonloppunakin nukuin 14 tuntia putkeen :D
Miehen kanssa sovittiin, että kerrotaan kaikille lapsille perjantaina raskaudesta. Meillä lapset tietää, että raskauden jatkuminen minun kohdalla ei ole itsestään selvyys. Ollaan siis lasten kanssa puhuttu asioiden oikeilla nimillä, kun odotin junioria. Ja muutenkin on helpompi olla kertomisen jälkeen, kun lapset eivät ihmettele äidin pahoinvointia :)

Pampulax & toukka 6+0 *pokspoks*
 
Eikö jyväskylässä ole alkuraskauden ultraa sitten ollenkaan kun sydäntähti tuollalailla arveli? Voi ei ,mä tahdon ainakin kaikkiin ultriin :) lapsia kun vein kouluun ennen töihin menoa niin tyttö sanoi voikun äiti voisit joskus olla kotona meidän koulupäivänä että pääsisit hakemaankin ja vois sitten käydä jossain.en vielä uskaltanut kertoa jos meille tulee vauva olen rakkaat lapsukaiset kotona sitten <3 tytön seiskaluokan ajan ainakin ja pojan viidennen.ihanaa :) olen siitä asti ollut tiiviisti vuorotyössä ja opiskelussa kun poika oli noin 2.5 vuotias.tauko tekee minulle ja lapsille varmasti hyvää.kunhan nyt vaan kaikki menisi hyvin mutta sitähän meistä kukaan ei voi etukäteen tietää.kerron töissä ainakin vasta lähelle 12vkoa.
 
Heips kaikille!

Kai sitä vois meikäläinenkin ilmoittautua mukaan ketjuun. Muutaman viikon olen jo seuraillut juttujanne ja nyt päätin liittyä mukaan! :) Haalea plussa on tehty joulupäivänä ja sen jälkeen en olekaan testaillut. Menkkoja ei kuitenkaan ole kuulunut ja raskausoireita on vaikka millä mitalla. Pahimpina ehkä mielialan vaihtelut, huono olo ja rintojen arkuus. Yksi aamu purskahdin itkuun, kun mies kertoi että on vihdoin satanut lunta. Se oli vaan kerta kaikkiaan niin liikuttavaa! :D

Mei*/32/3.lapsi/K-HKS/3.9.

Kovasti surettaa kaikkien keskenmenon kokeneiden puolesta.... :'( Itsekin sitä pelkään ja siitä syystä olen menossa tosrstaina yksityiselle varhaisultraan tarkistuttamaan, että kaveri on oikeassa paikassa ja että sydän sykkii. Tuolloin siis viikkoja 7+1. Ensimmäinen neuvola olisi puolestaa tasan viikon kuluttua.

Mukavaa viikonalkua kaikille!
 
Kukkaislapselle voi päivittää sairaalaksi Jorvin.


Tervetuloa Mei*! Täällähän on jo kivasti porukkaa, ja vielä ehtii mukaan loppukuulle.

Olen tässä miettinyt kuinka kuvailla miehelle mitä tisseissä tuntuu kun niihin osuu, ja vihdoin keksin täsmällisen vertauksen: Kuvittele ensin miltä tuntuu astua legopalikan päälle. Kuvittele sitten, että nännit leikattaisiin pois ja niiden tilalle asennettaisiin legopalikat. Jokainen yllättävä hipaisu tuntuu siltä.

Muttamutta, onpa kivaa kun on oireita! Onpa kivaa kun on vihdoin raskaana! :D
 
Eli varhaisultrasta luovuttu kokonaan.voi ei.itsekkin sitten mietin kyllä omakustanteisesti käymistä.tuntuu että oikea laskettu aika ja vauvan koko ja paikka olisi hyvä tarkistaa jo ennen 12vkoa.siinä niskapoimussa katsotaan sit kaikki yhteen syssyyn.entäs jos olisikin viikkoja jo enemmän ja oliskin ollut haamu menkat. Onko joka puolella nyt ettei ole varhaisultraa? Silloin kun olen saanut kaksi lastani -01 ja -03 niin muistaakseni kolme ultraa kuului eli varhaisultra,niskapoimu ja rakenneultra.
 
Viimeksi muokattu:
Femmefatale harvassa paikassa taitaa varhaisultran saada. Mikkelissä sain toista odottaessa, kun oli kaksi keskenmenoa ollut. Jyväskylässä tuskin pääsisin samaisesta syystä. Oon saanut lapseni 06 ja 08 eikä silloinkaan automaattisesti päässyt varhaisultraan.
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolasta soittivat takaisin päin minulle, jee! :) Sain puolentoista tunnin ajan sinne 7.2. Mies on ihmeissään että mihin häntäkin siellä tarvitaan, ja hän oli aivan järkyttynyt kun kerroin että Suomessa miehet tulevat mukaan synnytykseen.

Aviomieheni ei siis ole suomalainen ja siellä mistä hän tulee miehet osaavat kyllä olla lasten kanssa, mutta raskaus-, synnytys- ja vauvanhoito ovat siellä sitten taas tiukasti naisten valtakuntaa johon miehillä ei ole asiaa ;-) Isot lapseni ovat siis edellisestä avioliitostani. Mutta sitä suuremmalla syyllä, mies ehdottomasti mukaan neuvolaan, hän tarvitsee neuvoja enemmän kuin minä :rolleyes:
 
Mä nyt rohkeasti uskallan tulla mukaan tähän ketjuun, vaikka oonki erittäin alussa vielä!
Mulla on kierto ollut joka kuukaus vähän omanlaisensa, joten laskettuaika saattaa kyllä vielä muuttua. Laitetaan nyt silti joku siihen. :)

La 22.9. /mmini/24/1./NKL tai KOS

Tämä ei tosiaan tapahtunut ihan sormia napsauttamalla, vaan vuosi meni kunnes sain kaksi viivaa testiin. Olen niiiin onnesta sekaisin, enkä aio stressata sitä, että se voi vielä mennä kesken. Lauantaina tuli kaksi viivaa testiin ja eilen sitten tein digin, johon sain "raskaana 1-2". En meinaa uskoa todeksi. :) Luulis nyt, ettei se digi kuitenkaan huijaa?!

Yksi vallitsevin ja ehkä kiusaavin oire on ollut ihan kamala väsymys, vaikka oon vaan lomaillu ja nukkunu. Mua on harmittanu aika paljon se, etten oo hyödyntäny lomaani mitenkään järkevästi, mut ei voi mitään kun ei oo jaksanu. Olin niin menossa tällä viikolla tutkituttamaan väsymystäni ja sitä, ettei lasta kuulu, mutta onneks en ehtiny soitella terveysasemalle. :)

Ajattelin, että soittelisin neuvolaan ehkä vasta ens viikolla. Varhaisultraan en aio mennä, menee ne rahat sitten muihin tarpeellisiin vauvahankintoihin aikanaan.

Onko ketään muita, joitten tekis mieli jo tehä vauvahankintoja? :D Mun on tehny mieli ostella vaatteita jo kuumeilun aikana, mutta oon sen verran taikauskonen, että oon uskonu sen vaikuttavan negatiivisesti raskautumiseen. Mun tekis mieli alkaa jo neulomaan kaikenlaista! Jospa sitä vielä hillitsis sinne asti, kunnes on käyty ekassa ultrassa. :D
 
Mulla oli tänään tapaaminen personal trainerin kanssa, ja vaikka mun kuntoni ei mitään huippuluokkaa olekaan, mulle ei ole koskaan tullut niin huono olo kuin tänään. PT:n piti hakea mulle kylmä proteiinijuoma etten oksentanut tai pyörtynyt siihen paikkaan :D Olipa mukavaa.

Mä olen pohdiskellut, että onkohan mulla noussut se hcg erittäin nopeasti, kun 2.12. oli edellisten menkkojen alkamispäivä ja 11 päivää myöhemmin, noin viikkoa ennen seuraavia menkkoja tuli eka plussa, 26.12. digitaalinen näyttikin jo 2-3 viikkoa.. Eli siis vielä oli muutama päivä seuraaviin menkkoihin (joita ei kyllä ole vieläkään näkynyt, hoho). Tai sitten mun laskupään surkeus tulee vain esille tässäkin asiassa :D Tai sitten olenkin pidemmällä kuin luulenkaan.

Pitänee kysellä neuvolassa sitten enemmän, mulla tosiaan aina ollut erittäin säännölliset naistenpäivät.
 
Tervetuloa uusille ja voimia paljon menettäneille!

Omasta olostq sen verran et väsymys on jotain järkyttävää. Töissä meinaa jaksaa koko päivää olla mitenkään. Töiden jälkeen kävin hakees uutta henkilökorttia ja piti kävellä kotia päin. Meinasin kuolla matkalle ku ei jaksanu ja hiton kylmä.. oon edelleenki jäässä hrrr! Pientä etovaa oloa on ollut muttei ees paha. Pojasta oli 24/7 huono olo mut muutaman kerran vaan oksensin. Nyt en oo viel sitäkään (koputtaa puuta). :D
 
Tervehdys kaikille :)

Minäkin ilmottaudun mukaan syyslapsen odottajiin. Meillä olisi ollut perjantaina meno lapsettomuustutkimuksiin, mutta kaikeksi onneksi pikkuinen säikyttely sai aikaiseksi luomuplussan :) jee!

Maaliskuusta ollaan yritelty, eli yk 10 toi tulosta. Itse olen 32v. ja mies 30v. Molemmilla edellisistä suhteista 2 lasta, omani jo 12v. ja 13v. Ensimmäinen yhteinen siis kyseessä (ja taitaapi olla myös se iltatähti). Takana itselläni jo aiemmin 2 keskenmenoa ja kohdunulkoinen, joten hieman jännittää kuinka tässä käy.

Soitin tänään neuvolaan ja ajan varhaisultraan sain 7.2 ja neuvolaan 13.2. Ei millään malttais odottaa. Ensimmäiset oireet oli kauhee kiukkuaminen miehelle ja kaikki tuntuu itkettävän. Väsymys on jotain aivan mahdotonta. Pikkuhiljaa alavatsa alkanut ilmineeraamaan itsestään (samanlainen tuntemus kuin menkkojen ollessa päällä) ja rinnat alkoivat eilen aristaan.

Mies on niin ihanan huolehtivainen. Se jo valmiiksi "läksyttää" mua siitä että pitää muistaa syödä raskaanakin ollessa terveellisesti ja vauva ei tykkää siitä sokerista ja liikkuakin pitää <3

Kuhan sitä sais jotain konkreettista siitä että tää on totta, näkis että se pieni sydän sykkii ja on ihan oikeessa paikassa!

Nenna81/32/3. lapsi Laskureiden mukaan arvioitu LA ois 20.9
 
Tosiaan tuo väsymys on jotain ihan omaa luokkaansa kun vajaa 7kk typykkä ei halua mennä päikkäreille kun konttaaminen ja johdot kiinnostaa enemmän. Hetkeksikään ei saisi istahtaa päivällä, ennen kuin isimies tulee kotiin.

Kaksi viikkoa ensimmäiseen neuvolaan! Vautsi, kyllähän tän ajan saa jotenkin menemään kun nytkin ollut jo pari viikkoa tietoisesti raskaana! :D Tekee vieläkin mieli varata se ultra, mutta yllättäen rahatilanne ei näytä ihan parhaalta. Vähän epäilyttää vieläkin että oonko mä ollenkaa raskaana kun on ihan normaali olo, väsymystä lukuunottamatta. Mitenköhän sitä malttaa oottaa enskuuhun nt-ultraa :D?

6+2?
 
Minä kans varailin ekan neuvolan joka on 30.1. Jännittää ja mulla tullut menettämisen pelko.kauheeta kun sitä suunnittelee kaikenlaista ja sitten kun vauvaa ei olisikaan yhtäkkiä niin kaikki suunnitelmat haudattais..mutta koitan olla positiivisin mielin ja minun murehtiminen ei auta ainakaan massussa pysymään :) ekaa neuvolaa kovasti odotan että siellä oikeesti kuulee olevansa raskaana kun tää asia on niin outo vieläkin ja en oikeen edes usko <3
 
Mä soittelin tänään useampaan paikkaan ja tiedustelin varhaisultran hintaa. Pyörii tällähetkellä Tampereella siinä160-200€ hujakoilla.
Mies(kään) ei tästä innostunut, joten täytyy katsoa, sinnitelläänkö sinne 12 viikkoon asti. Vielä olisi puolet jäljellä. Pelottaa vaan, jos ei siellä mitään ookkaan ja sitten on odottanut innoissaan niin pitkään ja haaveillut siitä lapsesta..
Tänään alkoi kuudes viikko, eli huomenna 5+0

Tänään juili vähän päätä, mutta ei edelleenkään muuta mainittavaa. Turvotusta on edelleen, siinä melkeinpä kaikki. Liian helpolla tuntuu pääsevänsä *koputan puuta*
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Hämy22;29448127:
Mä olen pohdiskellut, että onkohan mulla noussut se hcg erittäin nopeasti, kun 2.12. oli edellisten menkkojen alkamispäivä ja 11 päivää myöhemmin, noin viikkoa ennen seuraavia menkkoja tuli eka plussa, 26.12. digitaalinen näyttikin jo 2-3 viikkoa..
Onko sun kierto tosiaan noin lyhyt, 18 päivää? Vai ootko nyt tosiaan laskenut jotain väärin :)
(kierto alkoi 02.12, plussa 13.12 ja menkkojen olisi pitänyt tulla 20.12)
 
Mä aloitin aamuni reippaasti oksentamalla :/ Saa nähdä onko jokapäiväistä ja kauanko tällä kertaa kestää. Pojasta oksensin rvkot 6-13 joka päivä...

Kyllä syksyä on tullut mietittyä jo monesti vaikka vielä ei oo edes tiedossa, onko joku kyydissä vai ei. Rattaita, remonttia jne. Vaatteita meillä on paljon esikoiselta, kaikki on säästössä:) Uusia vaatteita en varmastikaan ostele kuin vasta sitten mahdollisesti lähempänä.

Voimia kaikille km:n saaneille!
 
Jos minäkin tänne nyt sitten tungen, eli Fritang/21/1. lapsi/TYKS ja LA olisi 19.9 luultavasti. :) Tosiaan, menkkojen piti sunnuntaina tulla, eipä ole näkynyt. Plussannut olen jo viime tiistaina. Neuvolaa ajattelin varata loppuviikosta...

Varhaisultrasta: Turun YTHS:n gyne on ainakin viime vuonna varhaisultria vielä tehnyt, joten ajattelin tiedustella että pääsisinkö sinne. Olisi nimittäin ilmaista. Olen siis yliopisto-opiskelija, joskin nyt sairaslomalla.

Onko joku mahdollisesti tekemässä uutta listaa/ketjua kun äitii88 ei ilmeisesti enää päivitä? :)
 

Yhteistyössä