Syyskuun söpöläiset 2014 (:

nuorallatanssija, uusi ketju olisi siinä mielessä kätevämpi, että lista olisi ensimmäisellä sivulla kuten tässäkin. Voi olla hieman hankalaa etsiä myöhemmin listaa jostain sivulta 16 :) Kuumeilupuolella listat tosin päivitetään aina uuteen viestiin, mutta mahtaako se olla tarkoituksenmukaista tällaisessa ketjussa, jossa lista on pitkä eikä muutu kovin usein? :confused:
 
^Nii joo, totta. Mä ajattelin, että ne päivitetään tähän niinkuin tosiaan tuolla kuumeilupuolellakin.

femmefatale
älä muuta sano! Onko noi KM jotenkin yleistyneet vai alkuajan ultraajia niin paljon, että pitää maksaa noin paljon? Sitäpaitsi jos mä olisin sanonut neuvolaan, etten tiedä, koska mun menkat oli, niin olisin voinu saadakkin lähetteen sinne ultraan :F
 
Onko sun kierto tosiaan noin lyhyt, 18 päivää? Vai ootko nyt tosiaan laskenut jotain väärin :)
(kierto alkoi 02.12, plussa 13.12 ja menkkojen olisi pitänyt tulla 20.12)
Hohoh, yllättäen kyse oli mun kirjoitusmokasta :D 23.13. siis tuli plussa, eli 21 päivää myöhemmin eikä suinkaan 11 päivää. Viikkoa ennen seuraavia menkkapäiviä tuli kuitenkin vahva plussa, joten kai se hormoni on vaan lähtenyt vauhdilla nousuun.
 
Hei! Uus ilmottautuu...

siirryn siis tuolta elokuisista tänne syyskuisiin. Plussasin perjantaina, ja oon tosi epävarma, mutta toki onnellinen.

mulla on elokuinen -12 tyttö.

ja oon niin luuseri Tän kaksplussan kans, ettei kukaan. Ens siis edelleenkään osaa laittaa tietoja punaisella. Mutta siis Manuli, ja aika epävarmaa la, mutta joku laskuri sanoi 16.9.

eli jos alustavasti laittais MANULI/ 24V/ TOINEN/ 16.9. :)
 
  • Tykkää
Reactions: viltsu92
Tervetulloo uudet :) nyt illalla ollut tosi hyvä olo.ei väsymystä,ei nälkää eikä muutakaan.kaikki oireet on niin kivoja kun tietää sillon maha asukilla olevan kaikki hyvin.kun ei oireita niin heti aattelee tässäkö tää oli.aatelkaa et kun plussasin olin ihan et kamalaa! Nyt oon jo ihan sinut tämän asian kanssa ja hyvinkin paljon ootetaan ,mies kans :) mies on aiemmin ollut hyvin varma et kaks riittää ja minä myös.tämä vahinko nyt sit vielä.tilaa meillä kyllä on vaikka muille jakaa että sen puoleen ei haittoo
 
Hyppään mukaan joukkoon hieman varovaisin fiiliksin :)

Norpu/toinen/10.9/JS

Täällä vielä toistaiseksi edennyt ilman oireita, testinkin tein vasta kun huomasin olevani lähes pari viikkoa myöhässä.. ekan kanssa oli hirveät pahoinvoinnit ja väsymys heti alkuraskaudessa, toivotaan että tämä menisi helpommin..
 
Pidän kovasti peukkuja että vuoto loppuu.mitkä vkot sulla nyt kun meet varhaisultraan? Aattelin vaan ite etten uskalla mennä ennen vko9 koska pelkään ettei siellä näy mitään.vaikka oikeesti siis sikiö on mut ei varmaan näy vielä pikkuviikoilla.
 
Tarkkaa raskaudenkestoa en tiiä, ehkä 7viikkoa? Jouluaattona plussasin. Sain neuvolasta lähetteen ultraan raskauden keston määrittämiseen, ko menkat ollut epäsäännölliset.

Onneks vuotoa ei toistaiseksi ole tullut lisää ..

Kävin isomman tytön pukkaamassa tuplarattailla kerhoon, kohtuu pitkä matkakin, nyt kotona ihan tosi huono olo, niinkö krapula olis.. Pitää syödä toinen aamupala tällepäivää ;)
 
Heippa kaikille ja kiitos tervetulotoivotuksista! Juuri tämän vuoksi tänne halusin liittyä, kun taustatukea saa ainakin täältä, jos mieheltä ei saakaan :flower:

Mie säästin juuri 200 euroa. Olin varannut jo yksityiselle alkuraskauden ultran, mutta soitin neuvolaan ja kerroin, ettei ole ihan varmaa tietoa millä viikoilla olen menossa. Varasi minulle heti ultraan ajan. Sen tekee hoitaja tk:ssa, mutta riittää hyvin minulle. Ultra olis 7.2., eli tovin saa vielä odotella. Silloin pitäisi olla jo noin 8+4 meneillään. Neuvolassa ainakin meinasi, että hyvin ehtii sitten vielä np-ultra-ajat ja muut katsoa. Neuvola olis siitä sitten kolmen päivän päästä. :)

Riekonmarja,
viikot ehkä noin 5+2
 
Mutta se on varmaan ihan tapauskohtaista näkyykö vai ei.periaatteessa ei varmaan varmaks voi sanoa mitään.ihan hyvin voi näkyä hyvinkin pikku sintti ja pikku sydän.ihanaa <3 mun tekis mieli mennä ekaan ultraan mut kun kuulen sydän äänet niin voi olla että helpottaa ja jaksan odottaa
 
Joo ja mä heti sanoin et ihan varmaan viime menkat oli marraskuun loppu ,hitsi oon viisas :D ois vaa pitäny sanoo että en yhtään tiiä! Täällä saa vertais tukea.ukko ei kyllä meilläkään lapsia enää ois tahtonu.koita nyt että hän asettuis sun asemaan ja kyllä se elämä siitä rullaa eteenpäin sen uuden rakkauden hedelmänkin kanssa.siis riekonmarjalle tämä :) mutta ymmärrän että nää on vaikeita asioita ja meillä mies alkoi kaikkee hölmöä miettimään ,esim,isompaa autoo.meitähän on sit vasta 5! Ja turvaistuinta mietti! Ja rahaa! Ja saunaremppaa! Mulla kyllä raha mielessä kun en pääse töihin mutta muuten en mieti mitään tuollasia :)
 
Femmefatale, jostain muistan lukeneeni että miehille on luontaista, ihan biologisista syistä, ruveta ajattelemaan hirmuisesti rahaa ja kodinrakennusjuttuja kun ovat tulossa isiksi. Sehän on heidän perinteinen roolinsa, pitää huolta naaraasta ja poikasista sillä tavalla.

Olisi juu hauskaa jos ketju päivittyisi ja koska minä nyt näyn ravaavan täällä joka päivä jopa useita kertoja niin minäkin olen Aurora81:n tavoin käytettävissä päivittäjäksi jos ei muita löydy.

Täytyykin tunnustaa että kun vauvantekoprojekti alkoi, lueskelin näitä palstoja ja pudistelin päätäni, että ehei, enää en aio tehdä kuten 10 vuotta sitten ja käytä aikaani nettikeskusteluihin raskaudesta, olen nykyään niin vanha ja kiireinen ja tiedän jo kaiken... Vaan kuinkas kävikään ;-) ;-) Tarve vertaisryhmälle on yhtä kova kuin viimeksikin. Tässä ihan nöyrtyy miten pölhöjä ajattelinkaan!
 
Hämeenlinnassa tuo alkuraskauden ultra maksaa 100 euron molemmin puolin. Ja kuulemma viikosta 7 eteenpäin niitä tekevät. Pitäisi tuolloin jo näkyä syke. Itse menen torstaina ja jännittää jo melkoisesti...
 
Onnittelut ja tervetulotoivotukset kaikille uusille odottajille!

Täällä onneksi pahimmat vatsakivut loppuneet ja tilalla on koko päivän kestävä pahoinvointi :) Jotenkin nuo vaivat konkretisoi tätä raskautta, niin ne kyllä jaksaa kärsiäkin.

Tulkaahan varhaisultraan menijät kertomaan kuulumiset! Mullakin se olisi perjantaina edessä ja vielä en osaa sitä ihan kauheasti jännittää. Miestä jännittää enemmän, kun kerroin, että se tehdään alakautta sellaisella sauvalla, jonka päälle laitetaan kondomi! Elokuvissa kun se aina tapahtuu siitä mahan päältä, niin järkytys oli suuri :D
 
^ No nyt minäkin olen järkyttynyt, luulin että se tehdään siitä päältä XD Terveisin ensikertalainen...

Täällä vatsakivut taas ovat vaihtuneet lievään alaselkäkipuun, huomattavasti miellyttävämpää! Nyt voi sentään tehdä jotain muutakin kuin maata sohvalla. Lykkäsin äkkiä pyykkejä koneeseen ennen kuin alkaa taas sattua. Imurin kämppä on nähnyt viimeksi ennen joulua. :ashamed: Ehkä tämä olo tästä kohta kohenee?

Fritang 4+4
 
Mulla tehtiin varhaisultra 6+2 mahan päältä.

Tervetuloa uudet! :)

Onko joku nyt tekemässä uutta pinoa ja päivittämässä? Ois varmaan helppo nyt entä sitten, kun päivitettävää on ihan hurjasti. Itse voisin tehdä ja päivittää muuten mut käyn lukemassa pikaiseen aina puhelimella ja koneella käyn tosi harvoin. :(

Tine 7+2
 
mie ehin jo pelätä et kesken on menossa ku neljänä iltana tehny kuolemaa vatsakipujen kanssa ja eilen tuli vähä verta pönttöön mut sen jälkeen ei mitään, neuvolasta vakuuttelivat että normaalii alkuraskaudessa siihen aikaan ku menkkojen pitäs olla :(

pojan raskauden aikana menkat tuli kaks viikkoo myöhässä ja luulin etten ooka raskaana (ei ollu suunniteltu) mut sit ku raskausoireita rupes tulee ja tein testin ni olin silti raskaana ja terve poika on..

en sit tiiä oisko tää vähän jotain saman tyylistä? ei kyl koskaan ekan aikana tälleen koskenu mahaan.. selkään vaan ja tuli rusehtavaa vuotoo toisella kuulla :(

kamalaa odottaa kuukaus ennen ku on aika neuvola :(
 
Tänään soitin neuvolaan ja varattiin aika 29.1. Eli pari viikkoo viel. Ei laittanu vu:un lähetettä ku minäki vähän tyhmänä sanoin että ehkä marras-joulukuun vaihteessa ollu menkat. Laitto vaan sit päiväks 30.11. Ja et 6+ viikkoja ois... ei ehkä ois varaa maksaa mitää 100 egee et kai kärvistelen peloissani. Ellei mies suostu :p

olo on ollu tänään aika etova melkein koko ajan ja vaikutusta ei oo vaikka söis. Melkeinpä sit jää syömättä kokonaan.
 

Yhteistyössä